http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1595774
Poliisin mukaan Lee oli kuolemaansa edeltävänä päivänä lyönyt vetoa ystävänsä kanssa siitä, kumpi heistä pystyy kokkaamaan tulisemman aterian.
Leen ateria osoittautui niin tuliseksi, että ruokailun jälkeen hän sai sydänkohtauksen. Kuolinsyyntutkijat selvittävät nyt, mitä Leelle tarkkaan ottaen tapahtui tulisen chiliaterian seurauksena.
Eihän se nyt edes varmaa ole, että chili aiheutti tuon sydärin...
Liian tulinen ateria - sydänkohtaus
23
12235
Vastaukset
- jimi22
Millaista chili voikaan olla: http://www.chilikauppa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=Source
Tarpeeksi vahvasta chilistä kuolee puoleen pisaraan.- tarkkaa tyrkkää
Ei sitä kuule kuole puoleen pisaraan, mutta puolesta pisarasta tarpeeksi vahvaa chiliä, saattaa kuolla.
- puhua mausteesta,
tarkkaa tyrkkää kirjoitti:
Ei sitä kuule kuole puoleen pisaraan, mutta puolesta pisarasta tarpeeksi vahvaa chiliä, saattaa kuolla.
tuohan on myrkkyä, eikä sitä pitäisi saada vapaasti myydä.
puhua mausteesta, kirjoitti:
Kemistinä kyllä tuon myrkyksi luettelisin.
Tämä tavara ei ole valmistettu millään perinteisellä tavalla (kuivaaminen ja jauhaminen) vaan chiliä on uutettu ja uute on konsentroitu.
Aromaterapiatuotteitahan on näin valmistettu iät ja ajat, mutta näköjään mausteitakin buustataan näin.
Tuossahan mainoksessa mainitaan, että tuo on keräilytavaraa eikä tarkoitettu käytettäväksi sellaisenaan. Sitä sopiikin miettiä, että mitä järkeä tuossa on kun tuota ei voi käyttää kuin äärimmäisen pieninä annoksina. Kaupoistahan nytkin saa jo tosi hotteja chilejä, joita esimerkiksi mun aasialainen prinsessa syö suu sihisten. Minä en ole tohtinyt hänen pepperoneja edes maistaa :-)- habanero
SnoukkaBoy kirjoitti:
Kemistinä kyllä tuon myrkyksi luettelisin.
Tämä tavara ei ole valmistettu millään perinteisellä tavalla (kuivaaminen ja jauhaminen) vaan chiliä on uutettu ja uute on konsentroitu.
Aromaterapiatuotteitahan on näin valmistettu iät ja ajat, mutta näköjään mausteitakin buustataan näin.
Tuossahan mainoksessa mainitaan, että tuo on keräilytavaraa eikä tarkoitettu käytettäväksi sellaisenaan. Sitä sopiikin miettiä, että mitä järkeä tuossa on kun tuota ei voi käyttää kuin äärimmäisen pieninä annoksina. Kaupoistahan nytkin saa jo tosi hotteja chilejä, joita esimerkiksi mun aasialainen prinsessa syö suu sihisten. Minä en ole tohtinyt hänen pepperoneja edes maistaa :-)no joo... läheskään kaikista kaupoista ei saa mitään, mitä voisi edes verrata tuliseen, ainakaan minulle / monille muillekaan tulisen ruuan ystäville!
Joissain kaupoissa on habaneroja ja chilejä (tuoreita) jotka ovat joskus sitä mitä niiden kuuluisi olla!!!
Mutta ei liene chili näistä meidän myrkyistä lähellekään vaarallisin, mitä meillä on kaupoissa myytävänä, joten jeesustelijat ja kauhistelijat voivat siirtyä noihin vaarallisempiin aineisiin ensin!
Omaa tyhmyyttä jos syö/juo jotain, niin paljon et se on kuolemaksi!
vituttaa turhan marisijat ja jeesustelijat,,, eräskin lehden tekstaripalstan kirjoitus on jäänyt elävästi mieleen... ei kuulema saisi luontodokumenteissä näyttää, kuinka eläin syö toista eläintä tai tappaa toisen ruuaksi...
VOI ELÄMÄN KEVÄT - pertsa 656565
http://www.chez-williams.com/Hot Sauce/hothome.htm
No kyllähän tollasta 7miljoonasta vielä ruuanlaitossa pystyy hyvin käyttää.
Ja tekee kevereille pienijä jekkuja ;) - no en....
No eipä tulisi mieleenikään tilata noita litkuja jostain nettikaupasta ja pistää niitä suuhuni - tiedä mitä myrkkyjä niissä on.
Sinänsä pidän kyllä tulisista ruuista ja siitä kun kyyneleet valuvat silmistä. - j444
puhua mausteesta, kirjoitti:
sinulle kukkatäti
chilit mitään myrkkyä ole vaan hyviä antamaan tulisuutta ruokiin:)
kyllä tuo kokki kohtauksen oli saanut ihan muusta syystä heikko sydän vaivat ym.. typerää edes uutisoida tuollasesta - hengellä leikkimistä
pertsa 656565 kirjoitti:
http://www.chez-williams.com/Hot Sauce/hothome.htm
No kyllähän tollasta 7miljoonasta vielä ruuanlaitossa pystyy hyvin käyttää.
Ja tekee kevereille pienijä jekkuja ;)olet idiootti
habanero kirjoitti:
no joo... läheskään kaikista kaupoista ei saa mitään, mitä voisi edes verrata tuliseen, ainakaan minulle / monille muillekaan tulisen ruuan ystäville!
Joissain kaupoissa on habaneroja ja chilejä (tuoreita) jotka ovat joskus sitä mitä niiden kuuluisi olla!!!
Mutta ei liene chili näistä meidän myrkyistä lähellekään vaarallisin, mitä meillä on kaupoissa myytävänä, joten jeesustelijat ja kauhistelijat voivat siirtyä noihin vaarallisempiin aineisiin ensin!
Omaa tyhmyyttä jos syö/juo jotain, niin paljon et se on kuolemaksi!
vituttaa turhan marisijat ja jeesustelijat,,, eräskin lehden tekstaripalstan kirjoitus on jäänyt elävästi mieleen... ei kuulema saisi luontodokumenteissä näyttää, kuinka eläin syö toista eläintä tai tappaa toisen ruuaksi...
VOI ELÄMÄN KEVÄTMun filippiiniläinen tyttö syö S-Marketista ostetuja habaneroja ja puhisee kovasti. Voisin kuvitella niiden olevan aika tulisia.
Kerran jo vuosia sitten ostin myös Jyväskylästä noin litran pullon chilikastiketta (jossa ei ollut edes mitään varoituksia).. Tämä kyseinen kastike oli ihan tavallisen näköistä, mutta 1-2 tippaa 5 litran lihakeittoon teki keitosta ihan chilikeittoa, joka ei maistunut enää miltään muulta kuin chililtä. Mä itse syön kans aika tulista ruokaa.
Sillon mä mietin kans, että kelle se kastike oli oikeesti tarkotettu myytäväksi. Mut kyllä oon todennut, että tuliseen ruokaan tulee himo ja siihen tottuu. Mitä enemmän syö chiliä, sitä enemmän sitä haluaa ja tulisempi menee. Näin se on.
Toi "chiliuute" on kyllä jo aika extremeä :-)- mauste.
palaa melkein kieli kuin tulessa.
- jimi22
SnoukkaBoy kirjoitti:
Mun filippiiniläinen tyttö syö S-Marketista ostetuja habaneroja ja puhisee kovasti. Voisin kuvitella niiden olevan aika tulisia.
Kerran jo vuosia sitten ostin myös Jyväskylästä noin litran pullon chilikastiketta (jossa ei ollut edes mitään varoituksia).. Tämä kyseinen kastike oli ihan tavallisen näköistä, mutta 1-2 tippaa 5 litran lihakeittoon teki keitosta ihan chilikeittoa, joka ei maistunut enää miltään muulta kuin chililtä. Mä itse syön kans aika tulista ruokaa.
Sillon mä mietin kans, että kelle se kastike oli oikeesti tarkotettu myytäväksi. Mut kyllä oon todennut, että tuliseen ruokaan tulee himo ja siihen tottuu. Mitä enemmän syö chiliä, sitä enemmän sitä haluaa ja tulisempi menee. Näin se on.
Toi "chiliuute" on kyllä jo aika extremeä :-)Miten laitoit vaan 1-2 tippaa? Olisit laittanu normaalisti, eli about 50 tippaa, ni mitäs sit
Suu tottuu tuliseen kyllä, mutta suolisto ei!!
- voitti vedon
????????????????
- asdmmmm
Tyyppi voitti vedon ;D jos lyötiin vetoa rahasta niin rahat menivät hautajaiskuluihin
- swoosh
sata euroo on mun.
- yutyty
swoosh kirjoitti:
sata euroo on mun.
ottanukkaan pattiin.vedon kuiten voitti,,,häh häh häh.
- hmm...
Kyllä se parasta on tuo läskisoosi ja päälle reilusti suolaa on se vaan niin terveellistäkin.
- Ei vielä kuollut...
Joo, Chilin kanssa ei koskaan saisi juoda alkoholia eikä polttaa tupakkaa saman päivän aikana eikä chiliä saisi syödä milloinkaan jos verenpaine on koholla taikka on kolesteroolia tms. ei esim hyvin väsyneenä taikka rankan treenin jälkeen. Se on tappava yhdistelmä.
Parhaimmillaan chili tuo tiettyihin ruokalajeihin aivan uusia ulottuvuuksia, jollaisia muut mausteet eivät pysty mitenkään tarjoamaan.- jimi22
Kysyn vain
- jep jep..s
jimi22 kirjoitti:
Kysyn vain
Siihen, että chili nostaa verenpainetta. Jos on monta tekijää, jotka nostavat verenpainetta, kuten tupakka, viina, liika suola, salmiakki, saunominen, stressi jne. Ja jos näiden kaikkien yhteisvaikutukset lasketaan yhteen niin sydänkohtauksen riski on huomattavasti suurempi kuin henkilöllä joka ei ole syönyt chiliä. Chili nimittäin nostaa verenpaineen erittäin nopeasti verraten noihin muihin lukuunottamatta alkoholia ja salmiakki, joiden on todettu nostavan verenpainetta myös melko nopeasti. Perusterve ihminen voi syödä chiliä melko huoletta, mutta riskitapausten on syytä välttää sitä voimakkaina annoksina. Pieni määrä ei tietenkään ole haitallinen kenelekään.
- deertt
jep jep..s kirjoitti:
Siihen, että chili nostaa verenpainetta. Jos on monta tekijää, jotka nostavat verenpainetta, kuten tupakka, viina, liika suola, salmiakki, saunominen, stressi jne. Ja jos näiden kaikkien yhteisvaikutukset lasketaan yhteen niin sydänkohtauksen riski on huomattavasti suurempi kuin henkilöllä joka ei ole syönyt chiliä. Chili nimittäin nostaa verenpaineen erittäin nopeasti verraten noihin muihin lukuunottamatta alkoholia ja salmiakki, joiden on todettu nostavan verenpainetta myös melko nopeasti. Perusterve ihminen voi syödä chiliä melko huoletta, mutta riskitapausten on syytä välttää sitä voimakkaina annoksina. Pieni määrä ei tietenkään ole haitallinen kenelekään.
ja mikäpä ei nostais painetta että höpö höpö
älä leiki täällä jotain asiantuntijaa kun et sellanen ole - joopa joo...
deertt kirjoitti:
ja mikäpä ei nostais painetta että höpö höpö
älä leiki täällä jotain asiantuntijaa kun et sellanen oleÄlä mussuta vaan käy koulus loppuun, kloppi. Opettele sitten syömään tex mex ateriaas mäkkärissä oksentamatta.
- kokokoku
Koko kisa on typerä. Sehän se onnistuu "kokkaamaan" tulisinta ruokaa, joka löytää ne tulisimmat mausteet.
Mitä se kertoo kenenkään taidosta tehdä tulista ruokaa, kun parhaan (tulisimman) lopputuloksen saavuttaa, jos hankkii vain pikkupullolisen jotain älyttömän tulista chiliuutetta.
Sen jälkeenhän se tulisin ruoka voi olla vaikka Saarioisten purkkihernekeittoa. Siihen kun lisää vain hieman vettä ja hieman chiliuutetta ja dadaa. Olen kokannut tosi tulisen ruuan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539