V-tuileva työkaveri

rasittunut

ARGH! Nyt leikkasi kiinni! Kertokaa miten kestää päivästä toiseen vittuilevaa työkaveria?!

Vittuilu on sinänsä aika kevyttä ja hänen mielestään ehkä humoristista (tai niin ainakin toivon), mutta ei jaksa. Olen yrittänyt kaikkea: olla huomioimatta, olen vittuillut takaisin jne. Takaisiniskuista on seurannut vaan lisää vittuilua ja siinä vaiheessa olen itse päättänyt puhaltaa pelin poikki ja olla noteeraamatta ettei homma menisi kovin lapselliseksi.

Sinänsä aika pieni ongelma, mutta rasittaa vain kun joutuu ko. henkilön kanssa olemaan tekemisissä päivittäin eikä pysty asiallisesti keskustelemaan juuri koskaan. Onko muilla kokemuksia vastaavista?

15

6875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taukki.

naljauta takaisin tai sit oo itekki ylimielinen
      kusipää hälle.
      jos oot mies puolinen lossauta turpaan.

• rasittunut

Ei millään pahalla, mutta luitko mitä kirjoitin? :)

Kuten totesin, olen yrittänyt myös tuota takaisinvittuilua, mutta en viitsisi kovin lapselliseksi tuota hommaa viedä. Kun hän ei tajua siihen lopettaa, niin minä koitan sen parhaani mukaan tehdä. Tuota jälkimmäistä vinkkiäsi ei taida muutenkaan olla kovin järkevää soveltaa käytännössä...

• tyhmiin väsynyt

>naljauta takaisin tai sit oo itekki >ylimielinen
        >kusipää hälle.
        >jos oot mies puolinen lossauta turpaan.

Ei kovin hyvä neuvo:
        1. ei kannata jatkaa lapsellisuutta
        2. kannattaa olla sen verran "ylimielinen" ettei vajoa tyhmien tasolle
        3. työpaikalla ei todellakaan kannata "lossauttaa turpaan", koska saa potkut, eikä missään muuallakaan (saa sakot tai vankeutta)

Taitaa tämä edellinen nimimerkki taukki. olla niitä "ruudinkeksijöitä" kieliasusta ja neuvojen tasosta päätellen...

• ...

Tajuaako se työkaverisi vittuilevansa? Vai päästeleekö se vaan sammakoita suustaan? Mies/ nainen, nuori/ vanha?

Tokaise sille vaan kylmästi joka kerta "älä viitti vittuilla", kun rupee ärsyttämään...? Jospa se tajuis kiinnittää huomiota käytökseensä? Tai sitten vaan välttelet sen seuraa, jos mahdollista?

Rupea lapselliseksi jos on pakko! Älä puhu sille mitään vapaaehtoisesti. Ja hymähtelet vaan vastaukset.

Ehkä sillä ei oo ketään muuta, kehen purkaa turhaumansa :)

• esimerkkejä mitä hän

Samaa mietin,tajuaako hän vittuilevansa.Joku esimerkki voisi valaista asiaa.Kyllähän tälläkin palstalla kaikkea saa lukea,joten välilä miettii oikeasti ihmisten mieleterveyttä.Siis mikä tarve työkaverillasi on vittuilla ?

• rasittunut
        esimerkkejä mitä hän kirjoitti:

Samaa mietin,tajuaako hän vittuilevansa.Joku esimerkki voisi valaista asiaa.Kyllähän tälläkin palstalla kaikkea saa lukea,joten välilä miettii oikeasti ihmisten mieleterveyttä.Siis mikä tarve työkaverillasi on vittuilla ?

Itse epäilen jonkinlaista pätemisen tarvetta, ehkä heikkoa itsetuntoa tai kateutta.

Esim. hän vinoilee jatkuvasti laihdutuksestani (olin 10 kg ylipainoinen ja olen sen saanut nyt pois), manaa kokoajan että kyllä ne kilot vielä tulevat takaisin.

Ja yleensäki mistä tahansa mitä teen tai sanon: jos olen hankkinut jotain, olen maksanut siitä liikaa tai olen tehnyt huonon sijoituksen. Yleensäkin kaikki ratkaisut jotka poikkeavat hänen ideologiastaan, saavat tyrmäystuomion.

Kyllä uskon että hän tajuaa vittuilevansa, mutta luultavasti tekee sen omasta mielestään huumorilla. Mutta sitten kun nämä "vitsit" toistuvat päivästä toiseen, ei ne enää jaksa naurattaa....

• rasittunut
        esimerkkejä mitä hän kirjoitti:

Niin, ja ko. henkilö on nuori mies. Minä häntä vielä muutaman vuoden nuorempi mies.

• ...
        rasittunut kirjoitti:

Niin, ja ko. henkilö on nuori mies. Minä häntä vielä muutaman vuoden nuorempi mies.

Niinpä niin, eri persoonia pitäisi sietää, mutta kyllä on rajansa kaikella. "Mä ny vaan oon tämmönen." On se, kun ihmiset ei voi yhtään miettiä, miten käyttäytyvät...

Ehkä se on kateellinen?

Nuoret ja nuorehkot miehet taitaa olla vähän tommosia kettuilijoita? Et kuka on niinku "alfa-uros". :)

Onko se samanlainen muille työkavereilleen, vai onko tää jotain henkilöhtaista mahdollisesti? Mitä muut on siitä mieltä?

• rasittunut
        ... kirjoitti:

Niinpä niin, eri persoonia pitäisi sietää, mutta kyllä on rajansa kaikella. "Mä ny vaan oon tämmönen." On se, kun ihmiset ei voi yhtään miettiä, miten käyttäytyvät...

Ehkä se on kateellinen?

Nuoret ja nuorehkot miehet taitaa olla vähän tommosia kettuilijoita? Et kuka on niinku "alfa-uros". :)

Onko se samanlainen muille työkavereilleen, vai onko tää jotain henkilöhtaista mahdollisesti? Mitä muut on siitä mieltä?

Itse olen kääntynyt kovastikin tuon kateellisuuden kannalle. Ehkä hän on kateellinen siitä, että olen nuorempana saavuttanut asioita joita hän ei ole saavuttanut vieläkään. Vaikka kyllä mielestäni hänelläkin omat ylpeydenaiheensa olisi, esim. korkeampi koulutus minuun verrattuna ja asiantuntemus työssään.

Se on auttanut hieman jaksamaan paremmin ko. tyyppiä, kun en ole ainoa vinoilun kohde. Toiset vaan ainakin näyttävät ottavan sen kevyemmin, toisaalta minäkin yritän olla näyttämättä ärtymystäni. Olen joskus yrittänyt hienovaraisesti puhua hänestä muiden kanssa, mutta kaikki ehkä pelkäävät ilmapiirin pilaamista ja siksi asian vain on annettu olla.

Nyt kun olen miettinyt asiaa tarkemmin, niin tunnen muutaman muunkin samoin käyttäytyvän ihmisen, heidän kanssaan vain ei tarvitse olla tekemisissä kuin satunnaisesti. Ehkä olen kuitenkin vain herkkänahkainen, vaikka en haluaisi olla. :)

• työkaverisi yksi monista
        rasittunut kirjoitti:

Itse olen kääntynyt kovastikin tuon kateellisuuden kannalle. Ehkä hän on kateellinen siitä, että olen nuorempana saavuttanut asioita joita hän ei ole saavuttanut vieläkään. Vaikka kyllä mielestäni hänelläkin omat ylpeydenaiheensa olisi, esim. korkeampi koulutus minuun verrattuna ja asiantuntemus työssään.

Se on auttanut hieman jaksamaan paremmin ko. tyyppiä, kun en ole ainoa vinoilun kohde. Toiset vaan ainakin näyttävät ottavan sen kevyemmin, toisaalta minäkin yritän olla näyttämättä ärtymystäni. Olen joskus yrittänyt hienovaraisesti puhua hänestä muiden kanssa, mutta kaikki ehkä pelkäävät ilmapiirin pilaamista ja siksi asian vain on annettu olla.

Nyt kun olen miettinyt asiaa tarkemmin, niin tunnen muutaman muunkin samoin käyttäytyvän ihmisen, heidän kanssaan vain ei tarvitse olla tekemisissä kuin satunnaisesti. Ehkä olen kuitenkin vain herkkänahkainen, vaikka en haluaisi olla. :)

Ei ole elämä enää hääppöistä kun negatiivisuudesta täytyy yrittää elämäniloa hakea. Nuo raukat eivät itse sitä tule koskaan ymmärtämään, levittävät vain paskaansa kaikkien lähimmäisten niskaan niin paljon kuin kykenevät.

• itseäsi herkkänahkaiseksi
        rasittunut kirjoitti:

Usein vaan liikaa siedetään hankalia tyyppejä.Minä ajattelen hankalista työkavereista niin,että minun ei tarvitse sietää heitä kuin ajoittain ,mutta itse kiehuvat liemissään 24 h.Jos ei ole toiselle mitään kaunista sanottavaa ,on se merkki siitä,että itselläänkään ei kovin hyvin mene.

• myös rasittunut

Kokemusta on samanlaisesta työkaverista. Jatkuva naljailu, myös muille kuin minullekkin, käy hermon päälle. Se ei ole enää mitään hauskaa huulenheittoa, vaan ihan vittuilua.

Työkaverillani on erittäin epämiellyttävä vähän ylioktaavin nariseva ääni, ja kun hän puhuu esim. puhelimessa asiakkaan kanssa, on sekin jotain ihan järkyttävää.

Voi olla, että tuo ääniefekti lisää sitä ärsyttävyyttä, mutta näin vain sen koen.

• samanlaisen tilanteen

näin: kun vittuilu alkoi jälleen kerran, olin valmiiksi pahalla päällä ja ennenkuin ehdin edes ajatella, ärjäisin: saatana se turpa kiinni! Toinen yritti siihen jotain huomauttaa että olenpa ikävä, jatkoin vaan että joo, niin olen kun tuollalailla puhut mulle. Nykyään tulemme oikein hyvin toimeen.

Olemme molemmat naisia, kyseinen nainen oli paljon nuorempi kuin minä.

• Nimetön
        samanlaisen tilanteen kirjoitti:

näin: kun vittuilu alkoi jälleen kerran, olin valmiiksi pahalla päällä ja ennenkuin ehdin edes ajatella, ärjäisin: saatana se turpa kiinni! Toinen yritti siihen jotain huomauttaa että olenpa ikävä, jatkoin vaan että joo, niin olen kun tuollalailla puhut mulle. Nykyään tulemme oikein hyvin toimeen.

Olemme molemmat naisia, kyseinen nainen oli paljon nuorempi kuin minä.

Työpaikalla tällaiset naljailijat ovat rasittavia.
        Minä olen monesti ihmetellyt,että mikä tekee ihmisestä sellaisen,että on vara aina sanoa toiselle ja tarve olla aina oikeassa.
        Jotenkin tuntuu,että sellaiset ihmiset ovat tyytymättömiä omaan elämäänsä mutta kääntävät sen toisen syyksi.
        Minua on työpaikalla syytetty esim.tavaroitten häviämisestä.Sitten kun nämä tavarat löytyivät syyttäjän omista tiloista niin ei edes anteeksi pyytänyt.

Olen myös kaveriltani kuullut naljailua,että kyllä sulla on aikaa käydä lenkillä kun teet niin vähän töitä.Kuulema itse ei kerkiä kun täytyy tehdä kotihommia.Kuka käskee;se sohvalla makaava mies.

Tällaisia ihmisiä,määräilijöitä, on paljon.
        Minä vaan olen tehnyt itselleni selväksi,että en sellaisten ihmisten kanssa halua pahemmin olla tekemisissä.

Juttele työkaverisi kanssa ihan kasvotusten tai vaikka isommalla porukalla.
        Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen mutta töissä pitäsi kuitenkin viihtyä.

• Anonyymi

Joo mulkkuja on jokaisessa paikassa, tänään itse todistin ku 60v itseään alfaksi kutsuva käskytti, ei voinut kun nauraa päin naamaa, et vittu mikä jätkä oot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4953
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      529
      2560
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      148
      2139
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2132
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1745
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1525
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1131
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      126
      903
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe