Runoa Kissankello ja päivänkakkara ,kehuskelivat kumpi on kauniimpi ja toinen sanoi "sinä ylpeä kilikali kukka" ja lopuks lehmä söi ne molemmat. Ei ehkä tullut oikealle palstalle mut kiitos etukäteen jos joku sattuis muistamaan;)
Muistaako..
4
4536
Vastaukset
- Loru-Liisa
Tässäpä tämä Arvid Lydeckenin runo:
Sinikellokukka ja päivänkakkara
kotiutuivat koivun juureen.
Kerran nuo molemmat ystävätkin
joutuivat riitaan suureen.
- Minäpä soitan illan rauhan kellolla sinisellä!
- Minä sain valkean kaulanauhan, jolla voin ylvästellä!
- En minä huivista huoliskaan, sinä litteä naapurirukka!
- Ei sua luotukaan loistamaan, sinä pullea kilikalikukka!
Lehmä se seisoi niityllä ja se tuijotti koivupuuhun.
Kuuli kun kukkaset kiistelivät ja ne sieppasi suureen suuhun.- paljon...
juuri se hakemani loru,vanha äitini yritti sitä muistella ja nyt voin auttaa asiassa:)
- Anonyymi
Olen laulanut lapsikuorossa 50-luvulla juuri tämän laulun
Todella iloinen kun löysin danat, muisti ei aina ole ok - Anonyymi
Todella iloinen kun löysin sanat tähän lauluun
Olen myös laulanut sitä kuorossa Lahdessa -50 luvulla
Kärpäsen koulussa👵❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273523- 412359
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352188Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71947Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431542- 381399
- 1271262
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591210Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451165- 131149