Runoa Kissankello ja päivänkakkara ,kehuskelivat kumpi on kauniimpi ja toinen sanoi "sinä ylpeä kilikali kukka" ja lopuks lehmä söi ne molemmat. Ei ehkä tullut oikealle palstalle mut kiitos etukäteen jos joku sattuis muistamaan;)
Vastaukset 4
- Loru-Liisa
Tässäpä tämä Arvid Lydeckenin runo:
Sinikellokukka ja päivänkakkara
kotiutuivat koivun juureen.
Kerran nuo molemmat ystävätkin
joutuivat riitaan suureen.
- Minäpä soitan illan rauhan kellolla sinisellä!
- Minä sain valkean kaulanauhan, jolla voin ylvästellä!
- En minä huivista huoliskaan, sinä litteä naapurirukka!
- Ei sua luotukaan loistamaan, sinä pullea kilikalikukka!
Lehmä se seisoi niityllä ja se tuijotti koivupuuhun.
Kuuli kun kukkaset kiistelivät ja ne sieppasi suureen suuhun.- paljon...
juuri se hakemani loru,vanha äitini yritti sitä muistella ja nyt voin auttaa asiassa:)
- Anonyymi
Olen laulanut lapsikuorossa 50-luvulla juuri tämän laulun
Todella iloinen kun löysin danat, muisti ei aina ole ok - Anonyymi
Todella iloinen kun löysin sanat tähän lauluun
Olen myös laulanut sitä kuorossa Lahdessa -50 luvulla
Kärpäsen koulussa👵❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3161335Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3101287- 991051
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50988- 103945
- 106930
- 111782
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh21739- 69621
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5607