Runoa Kissankello ja päivänkakkara ,kehuskelivat kumpi on kauniimpi ja toinen sanoi "sinä ylpeä kilikali kukka" ja lopuks lehmä söi ne molemmat. Ei ehkä tullut oikealle palstalle mut kiitos etukäteen jos joku sattuis muistamaan;)
Muistaako..
4
4644
Vastaukset
- Loru-Liisa
Tässäpä tämä Arvid Lydeckenin runo:
Sinikellokukka ja päivänkakkara
kotiutuivat koivun juureen.
Kerran nuo molemmat ystävätkin
joutuivat riitaan suureen.
- Minäpä soitan illan rauhan kellolla sinisellä!
- Minä sain valkean kaulanauhan, jolla voin ylvästellä!
- En minä huivista huoliskaan, sinä litteä naapurirukka!
- Ei sua luotukaan loistamaan, sinä pullea kilikalikukka!
Lehmä se seisoi niityllä ja se tuijotti koivupuuhun.
Kuuli kun kukkaset kiistelivät ja ne sieppasi suureen suuhun.- paljon...
juuri se hakemani loru,vanha äitini yritti sitä muistella ja nyt voin auttaa asiassa:)
- Anonyymi
Olen laulanut lapsikuorossa 50-luvulla juuri tämän laulun
Todella iloinen kun löysin danat, muisti ei aina ole ok - Anonyymi
Todella iloinen kun löysin sanat tähän lauluun
Olen myös laulanut sitä kuorossa Lahdessa -50 luvulla
Kärpäsen koulussa👵❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81398- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623