Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten voisin

kehittääomaa..

Eli siis miten voisin kehittää omaa lauluääntäni?
Rakastan laulamista, mutta en ole koskaan pitänyt omasta lauluäänestäni.
Onko mitenkään mahdollista muokata omaa lauluääntään?

3

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en halua kehittää

      omaa lauluääntäni, olen siihen ihan tyytyväinen. Mitä kaipaisin, olisivat ystävät, jotka oikeasti tietävät ja heitä kiinnostaa, mitä myös minulle kuuluu ja miltä minusta tuntuu, eikä pelkästään, mitä heille kuuluu.

    • mahdollista, mutta...

      ...Ootko varma että vika on äänessäsi? Tarkoitan vain että:

      Alotin tuossa vajaa vuosi sitten laulutunnit, koska mulla oli aikaa ja mulla oli mielestäni huono lauluääni ja tekniikkakaan ei ollut täysin hanskassa. Lauluni kuulosti liikaa puheelta, joten halusin, että lauluopettaja korjaisi asian.

      Ope sitten paljasti, että tekniikka on ihan pielessä. Ope myös kertoi, että laulan ihan liian matalalta, vaikka olen miespuolinen korkeaääninen laulaja (matalaäänisillä saattaa mennä juuri toisin päin tämä). Ja nyt, vaikka laulutunteja ei ole vuottakaan takana, äänessä on jo huikea muutos tapahtunut enkä enää syyllistä huonosta laadusta omaa "lauluääntä" vaan tekniikkaani. Periaatteessahan mun oma lauluääni ei ole kamalasti muuttunut, mutta kun käytän sitä nykyään paljon paremmin kuin ennen. Tiedän myös, että se tulee muuttumaan vielä melko paljon, kun saan tuota tekniikkaa vielä paremmaksi.

      Ja ääneen vaikuttaa tietenkin myös ikä. Siinä 18v jälkeen äänen pitäisi pikkuhiljaa muuttua aikuismaisemmaksi. Syynä lienee kasvusta johtuva kurkunpään* laskeutuminen tai muu vastaava.

      Eli kannattaa harkita laulutunteja, jos haluaa mahdollisimman nopeasti eteenpäin. Ja ehkä juuri klassisia tunteja suosittelisin itse.

    • ja koulutusta

      Itse kokeilemalla (liiottelut, rohkeat pelleilyt ja imitaatiot) voi todellakin tehdä paljon havaintoja omasta äänenkäytöstään ja hyödyntää tätä puheessa ja laulussa. On siis oltava mahdollisuus päästellä kovia ja rumiakin ääniä ja mylvintää. Niin ja rohkeutta tehdä niin!

      Kokeile muutamaa eri laulunopettajaa ja valitse omanoloisin. Yksityistunteja antavat mm. musiikkioppilaitosten opettajat, sellaisiksi opiskelevat, kuoronjohtajat, kanttorit.. Kysele hieman opettajan omasta koulutuksesta ja kuulostele hänen (puhe- ja laulu-)äänenkäyttöään.
      laulutunneilla on mahdollista käydä myös vaikka muutaman viikon välein ja työskennellä itsenäisesti muu aika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe