laulu hakusessa!!

henniina

Muutama vuosi sitten sijaisena ollessani ekaluokalla lauleltiin johonkin aapiseen liittyvää laulua, jossa laulettiin jotain, et "porkkana ja punajuuri, retiisi ja lauttu suuri (????). Tietääkö kukaan yhtään, et mistä laulusta vois olla kyse? Oon yrittäny muistella aapisen nimeä ja laulua netistä, mutta tuloksetta. Osaisko joku auttaa??

15

3361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löyty googlettamalla heti

      viel noilla sun antamilla sanoilla. oletpa uusavuton. Kyseessä on laululoru:

      PUPU
      Porkkana ja punajuuri sekä
      lanttu suuren suuri,
      kellarissa torkahteli,
      syöjiänsä odotteli.
      Tuli sinne vierailulle
      pupulasten vaari,
      aamun tullen kellarissa
      ihan tyhjä laari.

      • henniina

        googlettanu noilla sanoilla. Joo ja oon löytäny kyllä ton, ei ollut hankalaa, mutta se tässä on ongelmana, et mistä laulusta tässä on kyse ja mistä sen voisin löytää. Esim. kun kirjaston tietokannasta oon koittanu ettiä tuon "pupu" nimellä, niin yhtään apuja ei ole tullu. Samoin kuin googlen kauttakaan... Harmittaa niin kovasti, kun haluaisin niin löytää sen.


      • häh??12343
        henniina kirjoitti:

        googlettanu noilla sanoilla. Joo ja oon löytäny kyllä ton, ei ollut hankalaa, mutta se tässä on ongelmana, et mistä laulusta tässä on kyse ja mistä sen voisin löytää. Esim. kun kirjaston tietokannasta oon koittanu ettiä tuon "pupu" nimellä, niin yhtään apuja ei ole tullu. Samoin kuin googlen kauttakaan... Harmittaa niin kovasti, kun haluaisin niin löytää sen.

        tossahan se koko loru oli mitä hait?

        Se vaan on lastenloru. Ihan niinku se tyhmä "kukkuu kukkuu pikkulanttu nukkuu kellarin pimeässä nurkassa"

        Mistä se sit vielä pitäis löytää? Eikö riitä et siihen sanat löysit? Jos sen paperille tahdot ni kirjota ylös tai printtaa jos ei käsi toimi :D

        Johan sä sen löysit sitte netistä. Miksi se on pakko löytää ihan kansissa? Ei kaikkia loruja ja lauluja ole edes missään kirjassa.

        Jos olit jo ton löytäny ja se oli se oikea ni miks sitte tänne kirjotit että et muista sanoista kun vaan alun? Olisit laittanu sit koko lorun tänne ja kysynyt:

        Tässä onpi tömmöinen loru:
        (lorun sanat tähän kohtaan)
        Mistähän tämän lorun voisi löytää julkaistuna? Joko kirjamuodossa tai sitten musiikkitaltiointina? (tai mitä sä nyt haitkaan ku en saa mitään selvää sun kirjotuksista)


      • henniina
        häh??12343 kirjoitti:

        tossahan se koko loru oli mitä hait?

        Se vaan on lastenloru. Ihan niinku se tyhmä "kukkuu kukkuu pikkulanttu nukkuu kellarin pimeässä nurkassa"

        Mistä se sit vielä pitäis löytää? Eikö riitä et siihen sanat löysit? Jos sen paperille tahdot ni kirjota ylös tai printtaa jos ei käsi toimi :D

        Johan sä sen löysit sitte netistä. Miksi se on pakko löytää ihan kansissa? Ei kaikkia loruja ja lauluja ole edes missään kirjassa.

        Jos olit jo ton löytäny ja se oli se oikea ni miks sitte tänne kirjotit että et muista sanoista kun vaan alun? Olisit laittanu sit koko lorun tänne ja kysynyt:

        Tässä onpi tömmöinen loru:
        (lorun sanat tähän kohtaan)
        Mistähän tämän lorun voisi löytää julkaistuna? Joko kirjamuodossa tai sitten musiikkitaltiointina? (tai mitä sä nyt haitkaan ku en saa mitään selvää sun kirjotuksista)

        että tiedän tuon lorun, olen löytänyt sen netistä. Mutta kyse on siitä LAULUSTA. Mistä voin löytää sen: nuotit tai cd:n jossa se on. Kuten jo aiemmin mainitsin, laulu on jollain cd:llä, eli silloin se myöskin on jossain kansien välissä. Muistan hämärästi melodian kohdasta "porkkana ja punajuuri...", en muuta. Eli se ei minua auta juurikaan. EN SIIS ETSI LORUA. Ymmärrätkö?

        Kiitos kuitenkin vastauksista, kun kysymys oli sinulle liian hankala, sori!


      • lueppa
        henniina kirjoitti:

        että tiedän tuon lorun, olen löytänyt sen netistä. Mutta kyse on siitä LAULUSTA. Mistä voin löytää sen: nuotit tai cd:n jossa se on. Kuten jo aiemmin mainitsin, laulu on jollain cd:llä, eli silloin se myöskin on jossain kansien välissä. Muistan hämärästi melodian kohdasta "porkkana ja punajuuri...", en muuta. Eli se ei minua auta juurikaan. EN SIIS ETSI LORUA. Ymmärrätkö?

        Kiitos kuitenkin vastauksista, kun kysymys oli sinulle liian hankala, sori!

        noi sun viestit. niissä ei sanota mitään cd:n löytämisestä tai musiikkitallenteista.

        Ekaksi etsit vaan sitä lorua

        sait sen mut ei kelvannu.

        Vasta viimesessä viestissä kerrot tahtovasi cd tallenteen tai nuotit kyseiseen loruun.

        Ja edelleen mietin, jos sulla oli sanat tiedossa ni eikö olis helppo löytää tää jos vaikka viestiin laittais ihan kokonaan ne sanat ja sit kyselis nuotteja ja mahdollisia cd-levyjä joissa tää rallatus vois olla.(eikä vaan laittaa et etin semmosta laulua mis on nää neljä sanaa)

        Opettele vähän itseilmaisua ja äidinkieltä ni joku ymmärtääkin sua seuraavaks.


      • ...
        lueppa kirjoitti:

        noi sun viestit. niissä ei sanota mitään cd:n löytämisestä tai musiikkitallenteista.

        Ekaksi etsit vaan sitä lorua

        sait sen mut ei kelvannu.

        Vasta viimesessä viestissä kerrot tahtovasi cd tallenteen tai nuotit kyseiseen loruun.

        Ja edelleen mietin, jos sulla oli sanat tiedossa ni eikö olis helppo löytää tää jos vaikka viestiin laittais ihan kokonaan ne sanat ja sit kyselis nuotteja ja mahdollisia cd-levyjä joissa tää rallatus vois olla.(eikä vaan laittaa et etin semmosta laulua mis on nää neljä sanaa)

        Opettele vähän itseilmaisua ja äidinkieltä ni joku ymmärtääkin sua seuraavaks.

        Kerro mullekin missä kohtaa ap kertoi etsivänsä lorua? Ennen noin tylyjä vastuksia voisit itse opetella lukemaan koska alusta asti hän etsi laulua, lue vaikka eka viesti :)


      • läpinäkyvää
        ... kirjoitti:

        Kerro mullekin missä kohtaa ap kertoi etsivänsä lorua? Ennen noin tylyjä vastuksia voisit itse opetella lukemaan koska alusta asti hän etsi laulua, lue vaikka eka viesti :)

        "Tietääkö kukaan yhtään, et mistä laulusta vois olla kyse? Oon yrittäny muistella aapisen nimeä ja laulua netistä, mutta tuloksetta. Osaisko joku auttaa??"

        Missä kohtaa aloittaja kertoi etsivänsä musiikkitallennetta tai nuotteja?

        Tässä kysytään vain mistä laulusta on kyse. Minä vastasin:

        "Tästä laulusta:

        PUPU
        Porkkana ja punajuuri sekä
        lanttu suuren suuri,
        kellarissa torkahteli,
        syöjiänsä odotteli.
        Tuli sinne vierailulle
        pupulasten vaari,
        aamun tullen kellarissa
        ihan tyhjä laari."

        Sit sieltä tulee "no kylhän mä ton tiesin mut mä etin seedeetä tai nuotteja"

        Öh olis kannattanu varmaan sit se kertoa tossa aloituksessa :D

        Myös väitit tietäväsi lorun sanat mutta aloitusviestissä muistit vaan alun ja senkin väärin.

        Aloitusviestistä saa kuvan, että ettii laulun nimeä, sanoja tai aapisen nimeä jossa loru saattaisi olla.

        Etsin laulua, meinaa yleensä, että tiedustellaan laulun nimeä. (tässä tapauksessa ei ole edes kyse biisistä vaan laululorusta ;P)

        esim:

        -"etsin laulua jossa sanotaan jotain sukkulasta veenukseen"

        -"hei! laulu jota etsit on kikan sukkula venukseen"

        Got it?

        -----------

        eli sinä (selvästi aloittaja :D) voit opetella sitä itsensä ilmaisua vähän paremmin. KIITOS :D


    • vastaajaa

      tässä ketjussa. Voidaanko nykyään noin pahoin, totta yhden kerran!??

      • luulisi osaavan myös kirjoi...

        Jos haluaa CD:n tai laulukirjan, josta kyseinen laulu/loru löytyy, miksi ei kirjoita niin.
        En ole vastannut tähän ketjuun ennen kuin nyt, mutta ihmettelen tuota kirjallisen ilmaisun vajavaisuutta.


      • nägöjään
        luulisi osaavan myös kirjoi... kirjoitti:

        Jos haluaa CD:n tai laulukirjan, josta kyseinen laulu/loru löytyy, miksi ei kirjoita niin.
        En ole vastannut tähän ketjuun ennen kuin nyt, mutta ihmettelen tuota kirjallisen ilmaisun vajavaisuutta.

        Etsii lorulle melodiaa, mutta ei vaan osaa kirjoittaa.

        Nimim:takaisin ala-asteelle!


      • muusikkokin
        nägöjään kirjoitti:

        Etsii lorulle melodiaa, mutta ei vaan osaa kirjoittaa.

        Nimim:takaisin ala-asteelle!

        Hyvät ihmiset, täällä puhuu nyt ammattilainen :D LAULU (on siis se sana jota ap käytti) TARKOITTAA LAULUA! Siis yleensä siihen kuuluu sanat JA melodia. Ap haki aivan oikein laulua, josta tunsi siis osan sanoista, mutta koska laulu-termi sisältää myös melodian olemassaolon, hän haki myös ja nimenomaan sitä melodiaa lauluunsa. Tuon nyt tyhmäkin tajuaa minun mielestäni. Tosin jos olette laulutaidottomia ja sävelkorvattomia, teille ei ehkä melodia merkitse mitään, vaan luulette että niitä sanoja voi millä tahansa nuotilla jollottaa.

        Valitan ap, en tunne ko. laulua enkä osaa sinua alkuperäisessä ongelmassasi auttaa.


      • justiinsa
        muusikkokin kirjoitti:

        Hyvät ihmiset, täällä puhuu nyt ammattilainen :D LAULU (on siis se sana jota ap käytti) TARKOITTAA LAULUA! Siis yleensä siihen kuuluu sanat JA melodia. Ap haki aivan oikein laulua, josta tunsi siis osan sanoista, mutta koska laulu-termi sisältää myös melodian olemassaolon, hän haki myös ja nimenomaan sitä melodiaa lauluunsa. Tuon nyt tyhmäkin tajuaa minun mielestäni. Tosin jos olette laulutaidottomia ja sävelkorvattomia, teille ei ehkä melodia merkitse mitään, vaan luulette että niitä sanoja voi millä tahansa nuotilla jollottaa.

        Valitan ap, en tunne ko. laulua enkä osaa sinua alkuperäisessä ongelmassasi auttaa.

        aapeen olis sit varmaan kannattanu kertoa myös tossa viestissään, että haki melodiaa kyseiseen lauluun :D

        Minäkin ihmettelen aloittajan köyhää ilmaisutaitoa.


      • muusikkokin
        justiinsa kirjoitti:

        aapeen olis sit varmaan kannattanu kertoa myös tossa viestissään, että haki melodiaa kyseiseen lauluun :D

        Minäkin ihmettelen aloittajan köyhää ilmaisutaitoa.

        Pitääkö teille nyt rautalangasta vääntää että sana/ilmaisu LAULU pitää sisällään MELODIAN käsitteen. Laulu ei ole pelkät sanat vaan sisältää sekä sanat että melodian. Eli kun ap hakee laulua, hän hakee laulettavaa lopputulosta. Laulaa ei voi ilman melodiaa. Vain tyhmä ei ymmärrä.


      • muusikonretkuabcd
        muusikkokin kirjoitti:

        Pitääkö teille nyt rautalangasta vääntää että sana/ilmaisu LAULU pitää sisällään MELODIAN käsitteen. Laulu ei ole pelkät sanat vaan sisältää sekä sanat että melodian. Eli kun ap hakee laulua, hän hakee laulettavaa lopputulosta. Laulaa ei voi ilman melodiaa. Vain tyhmä ei ymmärrä.

        Juujuu mutta onhan noita laulukirjoja joissa ei melodiaa olekkaan, kun on vaan äänetöntä tekstiä.

        Alussa tiedusteli laulun NIMEÄ tai AAPISEN nimeä jossa laulun oli nähnyt.

        Ei ettinyt mitään tallenteita.


    • h.h.

      etsimäsi laulun?

      Luulen, että tarkoitit laulua Tule torille, joka löytyy WSOY:n Salaisesta lukukirjasta (ei siis aapisesta vaan kakkosluokan kirjasta). salaisen lukukirjan lauluista on olemassa sekä cd että nuottivihko, molempia voi tilata suoraan kustantajalta ja löytyy myös esim. F-Musiikista. Hannele Huovin kirjoittamat sanat tulevat tässä:

      Torilla on kasviskurssi, jos ei lanttu leikkaa!
      Toripöytä opettaa monta asiaa:

      Porkkana ja punajuuri,
      palsternakka, lanttu suuri,
      peruna, nauris, retiisi,
      selleri ja sipuli.

      Torilla on kaalikurssi, joka mahtuu kaaliin!
      Toripöytä opettaa monta asiaa:

      Lehtikaali, keräkaali,
      kukkakaali, ruusukaali,
      punakaali, parsakaali,
      kyssäkaali, kiinankaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe