Tradenomin palkka

2300€

- kuukausipalkkani 2300€ bonukset
- Työkokemus 2v tässä tehtävässä (aloituspalkka oli n.2100€) 1v harjoittelua ennen valmistumista
- Ammattinimike: business analyst
- Työpaikan sijainti: pääkaupunkiseutu

luulen että olen palkkakuopassa, mitä te muut Tradenomit tai vertailtavissa olevat tienaatte??

23

14529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pepe

      Pahaan kuoppaan oot jääny ;)

    • tekee

      business analyst? Onko se vaativakin tehtävä?

      • mulloli

        Business analyst analysoi businesstä tietenkii!


      • tekee
        mulloli kirjoitti:

        Business analyst analysoi businesstä tietenkii!

        Sit varmaan oma KTM tutkinto voisi olla hyvä lähtökohta em. työlle...


      • Hymyä huuleen

        Kai tiedät, että nuo tittelit, business analyst sun muut, eivät ole mitään muuta kuin tyhjiä titteleitä. Nykyään vaan monessa firmassa on semmoinen tapa, että taloussihteerit sun muut ihan tavalliset merkonomipestit nimetään hienosti englanninkielellä.


    • Typy

      Koulutukseltani olen tradenomi ja toimin taloushallinnon tehtävissä (Kaakkois-Suomessa), nykyisessä työpaikassa n. 2 vuotta olleena kk-palkkani on n.1400 euroa..

      Kaikkihan on suhteellista, mutta hyvältä tuo sinun tilanteesi minun silmiini vaikuttaa. :)

    • Tomppa III

      Liksa 1531 e/kk keskon taloushallinnossa. Samassa työpaikassa merkonomi saisi 120 e enemmän. Jos ihmettelet miten tämä on mahdollista, niin selitys löytyy kaupan työehtosopimuksesta. Sopimuksessa merkonomille luvataan kolmen vuoden vuosilisät, mutta tradenomista ei puhuta sanaakaan. Kesko tulkitsee työehtosopimusta edukseen ja rankaisee liiasta kouluttautumisesta.

    • BBA

      Tuntuu lähteneen ihan kivasti liikkeelle. duuni on motivoivaa jne.. ei tuo liksaan nyt ihan poskettoman huono ole.. tosin kustannukset on pk-seudulla hieman korkeammat.

    • tradenomi

      Ihan kohtuullinen palkka kahden vuoden työkokemuksella. Itse työskentelen laskentatoimen tehtävissä ja palkka on 3000 euroa/kk viiden vuoden työkokemuksella.

    • Mikko

      On toi tradenomin palkaksi hyvä, ehkä jopa hieman yläkanttiin tuon kuolutuksen omaavalle, ole tyytyväinen:). Yleensä vasta inssillä tuon tason palkkaa.

      • Myy

        on palkka (Myyntineuvottelija pankissa)ja työssä oloa on 2,5 vuotta -enkä ole vielä edes valmistunut.


      • tradenomi

        Joo, palkankorotus on tulossa. Minä en viitsi sanoa kenellekään pelkän koulutuksen perusteella onko palkka ylä- vai alakanttiin. Koulutus ei ole kuitenkaan se ratkaisevin tekijä palkkaa arvioitaessa tai määritettäessä. Työntekijän muut ominaisuudet ratkaisee paljon. Jos yritysjohto on tyytyväinen panokseeni, niin miksipä he eivät maksaisi tuollaista palkkaa. En pidä palkkaani kovinkaan korkeana osaamiseeni nähden.


      • just just

        Eipä olisi inssillä paljon varaa elvistellä koulutuksella. Koulutus ja oppimäärä on lähestulkoon kuin tradenomilla painotus on vain enemmän tekninen.

        Tietenkin riippuu tehtävästä työstä, tarvitaanko siihen teknistä osaamista vai muunlaista...

        Meidän firmassa ainakin inssit ja tradenomit ovat palkkauksessa aika lailla samalla viivalla. Riippuen tietysti tehtävästä ja toimenkuvasta. On niinkin päin, että tradenomilla on parempi palkka kuin inssillä.

        Mitäänhän ei ole kiveen hakattu. Eikä pidäkkään olla.


      • Inssi
        just just kirjoitti:

        Eipä olisi inssillä paljon varaa elvistellä koulutuksella. Koulutus ja oppimäärä on lähestulkoon kuin tradenomilla painotus on vain enemmän tekninen.

        Tietenkin riippuu tehtävästä työstä, tarvitaanko siihen teknistä osaamista vai muunlaista...

        Meidän firmassa ainakin inssit ja tradenomit ovat palkkauksessa aika lailla samalla viivalla. Riippuen tietysti tehtävästä ja toimenkuvasta. On niinkin päin, että tradenomilla on parempi palkka kuin inssillä.

        Mitäänhän ei ole kiveen hakattu. Eikä pidäkkään olla.

        Meidän firmassa tradenomeilla lähtöpalkka 250€ alle inssin, firmana TietoEnator. Meidän osastolla monia tradenomeja/datanomeja, mutta tiettyihin hommiin vaaditaan inssin koulutus, inssin koulutuksen vaatimus taas nostaa palkkatasoa ryhmässä.


    • asiantuntija

      Markkinointiasiantuntija.
      Työkokemus 3 v.
      Palkka 2500,- bonus (150e - 400e)
      Pääkaupunkiseutu.

      • Vertti

        Kirjoitat olevasi "markkinointiasiantuntija", takana 3 vuoden työkokemus ja tradenomin tutkinto? Heppoisia titteleitä siellä teidän firmassa on tarjolla.
        Minä olen KTM - markkinointi pääaineena. Viisi vuotta kv.työkokemusta, 6 vuotta kotoista vastaavaa. Vieläkään en voi kutsua itseäni "markkinointiasiantuntijaksi". On niin paljon opittavaa ja koettavaa ennen sitä.....


    • Tradenomi / 99

      eli systeemisuunnittelija, työkokemusta 3,5 vuotta. Liksa n.2800€/kk.

    • Maarit

      tradenomi,ikää 28v, 2 vuotta suuryhtiön ulkomaankaupassa, palkka nyt 3500 e/kk ja roima korotus ja bonukset tulossa. En valita enkä kitise!

      • euro

        tilintarkastja ja koulutus KTM 2 vuoden työkokemus palkka 4800 euroa edut


      • toimistosihteeri 2v
        euro kirjoitti:

        tilintarkastja ja koulutus KTM 2 vuoden työkokemus palkka 4800 euroa edut

        palkka on 5200eur/kk. koulutus merkonomi, tradenomit tienaa tässä firmassa vähemmän työehtosopimusehtojen takia.


    • enusko

      Puppua!!! Missä toimistosihteeri tienaa yli 5tonnia? Itse omaan 3 vuoden työkokemuksen ja palkka on 2000e/kk bruttona. Aion kyllä taas pyytää muutaman satasen lisää -ja tiedän jo nyt etten sitä saa, koska olen pyytänyt ennenkin enkä ole saanut.

      Työkuviot muuttuu, vastuu kasvaa ja määräaikaisuuttani aina jatketaan. Kuitenkin palkka on ja pysyy... lähtisin jos voisin, mutta pikku kylässämme tai naapurikunnissa ei ole alan töitä tarjolla yhtään. Jos lopetan määräaikaisuuden loputtua heinäkuun lopulla -tiedän, että työnantaja ilmoittaa työkkäriin etten jatkanut vaikka työtä olisi taas jatkettu. Arvostan itseäni ja tiedän, että annan mielettömän hyvän panoksen, mutta miesvaltasella alalla naiset jää aina jalkoihin, vaikka kuinka yrittäisi ja perustelisi korotuksia.

      Parempi palkka kuitenkin on kuin ansiosidonnainen.

    • Money talks

      Provohan tuo oli =) Vain Prinssille morsian -elokuvan ruusun terälehtien heittäjä tienaa tuon verran =)) eli sihteeri siis Suomessa. No mutta hyvä jos tienaa, suotakoon se hänelle.

    • silleen....

      Itse BBA, myynnissä, työkokemusta 10 vuotta ja palkka 3350 eur/kk. En ole tyytyväinen. Työpaikka siis Uudellamaalla, ei Helsingissä. Bonuksia firma maksoi viime vuonna hyvästä tuloksesta työntekijöille keskimäärin 80 euroa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe