Kapeat sääret - mistä saappaat?

kapoinen

Olen pitkään etsinyt nättejä varrellisia saappaita, mutta ei tahdo löytyä sopivia. Pohkeeni ovat kapoiset, ja istuvien saappaiden löytäminen melkoisen vaikeaa. Pari kertaa olen törmännyt istuviin saappaisiin, mutta niissä on ollut jotain muuta vikaa niin paljon, etten ole ostanut (surkea materiaali tms.). Tarkoitus olisi siis löytää saappaat, joita voi käyttää hameen kanssa. Tiedän, että nykymuodissa saappaan varsi saa olla väljäkin, mutta tahdon nimenomaan sirot, istuvat saappaat, korolla tai ilman.

Nyörilliset saappaat saa joskus kiristettyä riittävän tiukoiksi, mutta ensinnäkin tahtoisin mielummin nyörittömät ja toiseksi aivan tiukalle kurotut nyöritkään eivät näytä hyvältä.

Muita saman ongelman kanssa painivia? Oletteko tehneet kapeavartisia löytöjä jostakin?

Pystyykö suutari kaventamaan nahkasaappaan varren siististi? Tietääkö kukaan, paljonko operaatio suunnilleen maksaa?

Kiitokset vastauksista jo ennakkoon!

19

9149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suvittar

      Minuakin kiinnostaisi! Itse tarvitsisin koon 37 tai 38 ja pohkeeni on leveimmästä kohdasta vain 29cm...

      • :) :)

        Kannattaa kokeilla italialaisia saappaita, joita löytää Helsingissä ainakin Kenkäfriikistä ja mahdollisesti myös Ziosta. Maksavat maltaita, mutta istuvat kapeasäärisille kuin unelma. Tosin ne myös tuntuvat menevän näistä liikkeistä tosi nopeasti, joten omaa kokoa voi olla vaikea saada...


      • kapoinen

        Minulla on sentään pari senttiä paksumpi pohje ja koon 37 jalka. Joskus joku saapas tuurilla vähän istuukin, mutta uskon, että kapeammalla säärellä on jo todella vaikeaa. Kenkäkaupan myyjä kertoi itse joutuvansa usein kavennuttamaan saappaidensa varsia ja sanoi toimenpiteen maksavan 20-30 euroa. Harkinnanarvoinen ajatus?


      • kapoinen
        :) :) kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla italialaisia saappaita, joita löytää Helsingissä ainakin Kenkäfriikistä ja mahdollisesti myös Ziosta. Maksavat maltaita, mutta istuvat kapeasäärisille kuin unelma. Tosin ne myös tuntuvat menevän näistä liikkeistä tosi nopeasti, joten omaa kokoa voi olla vaikea saada...

        Heti kunhan lompakko pullistelee vähän enemmän, täytyy käydä kurkistamassa, kun tuolla päin liikkuu. Ongelmaksi voi kyllä muodostua tuo koko, kun 37 taitaa olla sirokinttuisilla melkoisen yleinen. Kiitokset vinkistä!


    • Takuuvarmasti

      löytyy saappaita ihan joka tavaratalosta ja kenkäkaupasta. Niin kapoisia ovat kenkien varret nykyään. Löytyy niin Italialaista kun kotimaistakin.

      • Skutsari

        Kannattaa kysyy kuka suutari kaventaa saappaa 20-30€. Itse en oo sellasta suutaria tavannu. Kannattaa varautua yli kaksinkertasee hintaan.

        Tv: Skutsari


      • kapoinen
        Skutsari kirjoitti:

        Kannattaa kysyy kuka suutari kaventaa saappaa 20-30€. Itse en oo sellasta suutaria tavannu. Kannattaa varautua yli kaksinkertasee hintaan.

        Tv: Skutsari

        Taisi olla vähän markkinointihenkeä myyjällä, että olisi saanut liian leveät saappaat kaupaksi. :) No, enpä tiedä. Täytyy käydä itse kysymässä suutarilta hintaa ennen kuin ainakaan liian leveitä saappaita menee ostamaan, kiitos tästä huomiosta!


      • ????

        Kerropa joku suomalainen valmistaja, jolla on kapeavartista saapasta! Mielelläni suosisin kotimaista, mutta en ole yhtäkään sopivaa vielä löytänyt. Sovitettu on kyllä niin paljon eri malleja, kuin mitä Helsingin keskustan kaupoista löytyy.


      • tantat ojaan kiitos

        no huhhuh mitä huttua!! mikäs tantta ton viestin on kirjoittanut?!

        kapeapohkeisena kenkäfriikkinä voin kertoa, että tarpeeksi kapeiden ja istuvien saappaiden löytäminen alle 300 eurolla on ERITTÄIN haasteellista, joinain vuosina jopa mahdotonta. jos haluaa käyttää saappaita suutarilla, onnistuu saappaiden löytäminen halvemmallakin. liian leveät saappaat eivät tosin näytä huippuhyviltä kavennettuinakaan, mutta jos varret hölskyy "kohtuullisen liikaa", voi tulos olla erittäin hyväkin.

        mutta joo, "ihan" joka tavaratalosta ja kenkäkaupasta ei TODELLAKAAN löydy hyviä saappaita meille siroille!!!


    • Mari-joku

      Itse olen kamppaillut samojen ongelmien kanssa. Kenkäkaupoista ei tosiaan ole löytynyt saappaita kapealle säärelle. Neosiriuksesta löysin kapeampia malleja kuin yleensä. Nämä ostin
      http://www.neosirius.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FY9111
      ja voin sanoa, että on todella kapeat :) Farkkujen lahkeet ei mahdu saappaisiin, mutta käytänkin hameen kanssa tai leggingsien ja pitkän paidan.

    • Pinja

      Itselläni on pohkeen ympärysmitta n. 32cm eli melkoisen kapea. Täytyy myöntää että kyllä nykyään saa hiukan paremmin saappaita kaposääriselle kuin jokunen aika sitten. Ainakin Gabor -merkillä on kokoluokitus S-X(X)L, ja näissä S-koon varsi on minulle tiukka! Ostin juuri Bronxin saappaat, joissa varsi myös lähes täydellinen.
      Tampereella kävin kavennuttamassa eräiden toisten saappaiden varret (Hallituskadun suutarilla) ja hintaa toimenpiteellä 25 €, eli ei paha. Saappaissani on vetskarit joten ne sai kyllä tosi huomaamattomasti kavennettua..voin suositella!

      • neiti 31 cm

        On Mansen Suutari jossa nuoret simpsakat naiset kaventavat varret todella ammattitaitoisesti ja huomaamattomasti. Olen jo kavennuttanut siellä 4 paria eri merkkisiä saappaita. Onnistunut 100 prosenttisesti. Uskallan suositella : ).


    • Ripakinttu 2

      Ostin tänään Helsingistä Mannerheimintiellä olevasta kenkä-Marski nimisestä kaupasta kapeavartiset ratsusaappaat. Matala korko ja varsi oli juuri sopiva tällaiselle ripakintulle. Siellä taisi olla kolme erilaista mallia, korollisia en kysellyt.
      Mutta moneen vuoteen en ole löytänyt omalta paikkakunnaltani Small vartisia saappaita.

      Kannattaa käydä vilkasemassa.

    • Koipeliini

      ...minullakin. Jos joskus sattuu kapeavartiset saapikkaat löytämään, ovat ne melkein poikkeuksetta hyvin korkeakorkoiset. Tanskalaisesta (?) Billibi-merkkistä olen löytänyt muutaman kapeavartisen parin, tosin nekin ovat korkeakorkoiset. Tätä merkkiä on myynyt mm. Helsingissä Rizzo, Stocka ja Aleksi 13. Tallinnasta löysin viime talvena Caborin kapeavartiset (S-koko) saapikkaat. Itselläni pohje on leveimmästä kohdasta 32 cm ja kengän koko 38-39.

      • jessi999

        Itse olen huomannut että italialaiset saappaat on usein kapeita varrresta ja oikeastaan ainoat joita pystyn käyttämään mekkojen jne ohuiden housujen kanssa. Rizzosta en ole löytänyt mieleisiä vaikka kapeita kai olivatkin,mutta Lui&Lei keskuskadulla myy esim Nero Giardinin kenkiä ja saappaita. Myös muita valmistajia heillä oli,mutta en muista nimiä:) toiv auttaa!


      • matalakorkoisia

        "Jos joskus sattuu kapeavartiset saapikkaat löytämään, ovat ne melkein poikkeuksetta hyvin korkeakorkoiset."

        Kun mittaa säärenympäryksen leveimmästä kohdasta (calf circumference), sen jälkeen voi tilata netistä sopivat saappaat.
        http://www.spartoo.eu/Boots-women-st-10217-10124-0.php
        Tuolta löytyy reilun 800 saappaan valikoimasta matalakorkoisiakin esim. Stephane Gontard Divina ja Divin mallit 30cm pohkeella ja 2cm korolla, Ella -malli 32cm ja 4cm, Polux 31cm ja 6cm on jo vähän korkeakorkoinen.


    • Gabor kunniaan

      Gabor valmistaa kauniita saappaita, joissa varsi s-kokoa myös suuremmissa kokonumeroissa(itse kokoa 40 ja kapea säärinen). Aivan upeita ja ajattomia saappaita. Halosella s-vartisia saappaita, myös Aleksi 13:sta, mutta Halosella edullisemmat hinnat. Sama saapas oli 30 euroa Halsoella halvempi!

      Tavallaan käsittämätöntä, ettei hoikille naisille ole tarjolla saappaita. Sentään kaikki suomalaiset maiset eivät ole x-kokoa.

    • Kapeapohje

      Jos joku on vailla todella kapeavartisia saappaita (pohkeen ymrärys 30cm) niin mulla olisi ylimääräisenä tosi vähän käytetyt ruskeat saappaat duo bootsilta. Ota yhteyttä: fiifu(at)suomi24.fi

    • Anonyymi

      Olen samanlaisia etsinyt,kaikissa nykyään niin leveät varret että ovat tyhmän näköiset jalassa,viimeksi löysin ison Omenan liikkeestä en muista kenkä kaupan nimeä oli heti sisäänkäynti kerroksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe