Isi ei leiki

Mikaela+

Hei

Mitä tehdä, kun isä ei leiki lasten kanssa. Isällä on omat askareensa ja sanoo että ovathan lapset siinä mukana. Todellisuudessa lapset pyörivät jaloissa ja isukki ei ole huomaavinaankaan. Lapset kyllästyvät ja minulle minulle tulee huono omatunto, joten leikin ja puuhailen muutaman tunnin. Joskus tämä on ok, muttei jokapäivä. Lapset ovat vilkkaita ja harrastuksetkin ajankohtaisia. Poikaa olen kuskaillut ja tyttö tykkää uida. Siis miksi miestäni ei kiinnosta lasten kiinnostusten kohteet? Tai niiden pitäisi olla samoja kuin miehelläni. Ilman omia ystäviäni meillä ei olisi sosiaalisia kontakteja lainkaan. Ei kai sen niin väliä, mutta väsyyhän tässä, kun ei ole hoitopaikkoja yms. Lapsetkin tykkäävät, kun meillä käy ystäväperheitä. Olen luovuttanut en jaksa jankuttaa, miestäkin se ärsyttää. Itsekseni yritän järjestellä. Ei voi mitään, mutta minä ja lapset kaipaamme meidän yhteisiä suunnitelmia ja vapaa-aikaa, sellaista missä miehenikin on läsnä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Entäs hyviä parannus ehdotuksia ;-)

8

3072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bella

Meillä lapset ovat 6v ja 1,5v. Isä ei leiki, ei syötä, ei kylvetä, ei vaihda vaippoja, ei ulkoiluta eikä oikeastaan tee mitään lapsiin liittyvää oma toimisesti. Olen yrittänyt viikonloppuisin houkutella ulkoilemaan yhdessä, koko perhe, mutta ei häntä kiinnosta. Esikoisen ollessa pieni jouduin joskus töitten puolesta olemaan päivän pois kotoa, silloin hän kyllä pystyi olemaan lapsen kanssa. Nyt nuorimmaisen ollessa puolitoista vuotias olen jopa KERRAN ollut iltaa istumassa ystävien kanssa ja tietysti aamulla jouduin nousemaan lasten kanssa aikaisin ylös. Ongelmia on muutakin parisuhteessa ja kun otan eron puheeksi uhoaa hän heti etten varmasti saa lapsia! Eli jos eroaisimme olisi hän valmis huolehtimaan lapsista, mutta ei nyt kun olemme vielä perhe! En ymmärrä!Mies tekee paljon töitä ja ymmärrän kyllä että illalla hän haluaa huilata ja ladata akkujaan jos lapsi haluaa kontaktia isäänsä voi hän kiivetä isänsä viereen sohvalle, mutta isä ei hevillä siitä liikahda.6-vuotias ei enää pyydäkkään ja kohta varmaan pienempikin oppii olla häiritsemättä! Jutellut olen, mutta viesti ei mene perille!

• harrastus etukäteen

ja kas kummaa...samaan aikaan on lasten uimakoulu/kiekkokoulu/tanssi eli isin on pakko mennä!
        "mulla on jumppa, ala mennä"
        Isän arvoostus näkyy myöhemmin kumppanin valintana!
        JA kiinnostuksena omaa perhe-elämää kohtaan! Millainen lapsuus isillä oli?
        KYSY!

• sammahäär

voi miten tuttua.. en tiedä missä ne ihme-isit on, minun ystäväpiiriini ei kuulu kuin tämäntyyppisiä isejä.

• ihmeiskät
        sammahäär kirjoitti:

voi miten tuttua.. en tiedä missä ne ihme-isit on, minun ystäväpiiriini ei kuulu kuin tämäntyyppisiä isejä.

Outo ystäväpiiri ;)

• R.Stoner

Kirjoitit: "Mies tekee paljon töitä ja ymmärrän kyllä että illalla hän haluaa huilata ja ladata akkujaan"

Entäs jos miehesi jäisi pois työelämästä, ja Sinä hankkisit elannon perheelle?

• IsäMies2

Kysymys;

"Siis miksi miestäni ei kiinnosta lasten kiinnostusten kohteet? Tai niiden pitäisi olla samoja kuin miehelläni." Ettei nyt vaan ole niin että äiti on valinnut harrastukset kaikkien puolesta? Mitä miehesi harrastaa/mitä haluaisi. Kysy jos et tiedä. Heti tänään.

Minä en ehdi varsinaisesti harrastaa lasten kanssa mitään (töissä remontti talkkarin hommat omakotitalossa)ja 3-vuotias on vielä pitkään liian pieni mukaan ampumaradalle ja minun omiin harrastuksiin.

Siis; ratkaisuna on että poika juurikin on mukana niissä samoissa jota itse teen; me tehdään yhdessä lumitöitä, pelataan pleikkarilla, sahataan puita, rakennetaan terassia. Käydään rautakapassa. Etsitään sieniä koiran kanssa. Paistetaan makkaraa ja röyhtäillään. Poika tykkää aivan hulluna kun saa hakata isin vasaralla laudanpätkää ja hypistellä iskuporakoneita Starkilla ja möyriä metsässä.

Vaimo ei tykkää aina kaikesta mitä tehdään. Ja tuttavaperheistäkin osa on kauhuissaan kun olen ilmoittanut että opetan pojan ampumaan kun ikää tulee hiukan lisää; ensin ilmakiväärillä ja sitten muilla kuten oma isäni teki.

Niin sitä harrastetaan...mutta ei vaimon ehdoilla ja siinä ero.
      (Ja poika juoksee ovella vastaan että ISI TULI!!!) Siinä kiitos.
      Antakaa sen miesparan olla!! Kysykää helvetti soikaan siltä että mitä se mies haluaisi joskus tehdä.

• johan nyt

pomppas, miksi pitäisi yhdeltäkään isältä kysyä mitä haluaisi lastensa kanssa harrastaa?

Eikös isät ja äidit ole kummatkin aikuisia ihmisiä ja pysty ihan itse päättämään harrastukset ja touhuamiset lasten kanssa, niitä tarvii keneltäkään kysellä. Eihän se äitikään ole kysellyt vaan laittanut ihan tuumaksi vain lasten kanssa.

Turha mamoilu ja pullamössöily pois ja kummatkin vanhemmat tasapuolisesti lapsista huolehtimaan ja harrastuksia keksimään.

• cherry-88

Ihan kun mun kynästä nää tekstit.. Meillä on reilu 1-v poika jonka mä hoidan lähes kokonaan yksin. Mies käy töissä eikä töiden jälkeen ja viikonloppuisinkaan halua olla lapsen kanssa. Itse joudun valvomaan öisin lapsen kanssa joka heräilee ja hoitamaan miehen töihin aamuisin koska tämä ei itse osaa herätä kellon soittoon. Päivisin kun mies pääsee töistä, meidän poika innoissaan näyttää kaikkia tavaroitaan ja roikkuu lahkeessa koska haluaa syliin ja leikkimään isin kanssa, joka vaan tiuskii. Mun sydäntä särkee katsoa kun poika haluaa isältään huomiota ja leikksieuraa tästä, mutta isä vaan makaa sohvalla ja huutaa pojalle tyyliin :"Mikä sua vaivaa kun kitiset koko ajan, et sä ennen oo tommonen ollu, anna mun olla" Kun pyydän miestä leikkimään lapsen kanssa, hän ei halua, ei jaksa, pitää mennä koneelle, tulee lätkämatsi telkasta. Monesti olen pyytänyt että hän menisi lapsen kanssa hetkeksi leikkipuistoon että saisin rauhassa siivota muttei sekään käy. Ei kuulemma jaksa juosta lapsen perässä kun tämä karkailee. Sitten kun ehdotan että me pojan kanssa mennään ulkoilemaan ja hän hoitaa kotityöt, ei sekään käy koska hän ei jaksa. Tämän lisäksi hän ei jaksa edes syöttää lasta, ärsyttää kuulemma kun lapsi täytyy maanittella syömään vaikka tuo lapsi syö harvinaisen hyvin ikäisekseen. Olen huomannut että poika on alkanut vähän vieraantumaan iskästään ja varmaan juuri tämän käytöksen takia sekä sen takia etteivät näe tai vietä aikaa yhdessä. Yleensä päivisin mä lähden pojan kanssa mummilaan leikkimään ja ulkoilemaan että mies saa rauhassa levätä töiden jälkeen siihen asti kun me tullaan kotiin iltatoimille. Onneksi meillä mummi lähellä joka auttaa lapsen hoidossa ja antaa mulle omaa aikaa, en kestäisi jos en pääsisi kunnon juoksulenkeille tuulettumaan! Suosittelen muidenkin pitämään omasta ajasta kiinni, liikunta piristää mieltä ja jaksaa taas paremmin hoitaa arkea, varsinkin jos mies tällainen.
      Vinkkejä otetaan siis täälläkin suunnassa vastaan miten miehen saa osallistumaan lapsen hoitoon ja lapsen kanssa leikkimiseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe