työpaikan vaihto ja irtisanomisaika.

jumissa?

Olen nyt ollut reilun puolivuotta erään vuokrafirman kautta töissä. Silloin kun paikkaa hain sen kerrottiin olevan rekrytointi paikka eli puolen vuoden päästä pääsisin talon kirjoille, ja palkkaan tulisi huomattava korotus.

Puoli vuotta tuli täyteen, eikä mitään vakinaistamista tapahtunut. kyselin asiasta, ja sain vastaukseksi, että ei tällä hetkellä olla vakinaistamassa, mutta ei poiskaan päästetä, eli joudun jatkamaan hommia pienellä vuokra palkalla kun vieressä porukka repii vähintään muutaman euron parempaa palkkaa.

Sitten sain kuulla että pulju on kiinni vuoden vaihteen ja kaikki pekkaset käytetään silloin pois, mutta vuokratyön tekijänä minulla ei ole pekkasia joita käyttää joten vuoden vaihde on palkatonta sillä en saa arkipyhistäkään korvausta.

Näistä syistä johtuen ajattelinkin vaihtaa työpaikkaa tai ainakin lopettaa työn ennen vuoden vaihdetta sillä saan työttömänä miltei yhtä paljon tuloja kuin nykyisestä työstäni kulut huomioon ottaen.

Sopparissa mainitaan että työn tilaaja voi lopettaa työsuhteen jolloin ei ole irtisanomis aikaa, mutta minun irtisanomis ajastani ei koeajan lisäksi ole erikseen mainittu. Kysyin asiaa vuokrafirmalta, ja tilaajafirmalta, ja kummastakin tuli vastaukseksi etteivät suostu irtisanomaan minua sillä olen niin tärkeä henkilö ettei voisi pois päästää, ja vaativatkin vähintään 2 viikon irtisanomis aikaa.

Onko kenelläkään täällä tietoa tai ideaa miten saisin tuota irtisanoutumis aikaa lyhennettyä, ja voinko itse irtisanoutua työstäni ilman 3-kuukauden karenssia vedoten tuohon useamman viikon palkattomaan aikaan vuoden vaihteessa?

PS. asiallisia vastauksia, ja kirjoitus virheet johtuvat lähinnä luki-häiriöstäni joten ei kommentteja siitä.

4

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokralla minäkin

      Harmi juttu minullakin, kun Barona maksaa koko ajan tyly päivät, en siis voi säästää joulukuuhun kun sillon firma on kiinni ainakin 2 viikkoa. Tuosta syystä joudun ottaa yhteyttä työttömyyskassaan(liittoon).

      Minulla loppuu sopimus Baronalla joulukuun alussa ja en tiedä miten käy jos joudunkin alottamaan uudestaan alusta samassa firmassa, mutta vasta tammikuun alussa.

      Saanhan mä tietty lopputilin baronalta, mutta siitä puuttuu tyly päivät elokuulta asti.

      Yksi hyvä mahdollisuus on jos saan jatkaa "vanhana" työntekijänä.

      Sen näkee sitten kun lähestytään joulukuuta. Toivotaan että sulla kääntyy parempaan päin.

    • lopettaa

      suunnilleen samalla sekunnilla kun haluat. Työntekijällä EI KOSKAAN voi olla pitempi irtisanomisaika kuin työnantajalla. Nämä paskapääorjakauppiaat kyllä väittää pokkana mitä vaan. Ei kannata uskoa vaikka ne sanois päivää, se on jo ilta siinä tapauksessa. Voimia!

    • ampi

      ite pääsin raksafirmaan vuokratyöpaikasta .olen tehnyt töitä yksin jo vuoden.
      nyt tuli työkaveriksi toisesta vuokrafirmasta semmoinen lusmu ettei muusta väliä.
      ei jaksa edes roskasäkkiä nostaa eikä tyhjentele roska astioita ollenkaan.
      mestari määräsi alueen joka pitää siivota mutta vuokralainen lähteekin äkkiä johonkin mitä ei käsketty tehdä.
      siivous hidastui entisestään .yksinkin olisin tehnyt nopeammin.
      sitten vuokrafirmalainen alkoi jakamaan paikkoja missä siivota ja komentelemaan minua vakituista siivooja .
      pyysin kerran kaveriksi yhtä aluetta siivoamaan pari lankun kappaletta kantoi ja lähti taas johonkin saattoi olla puolikin tuntia jossain lusmuamassa kun ei näkynyt siellä minne käskettiin .
      kun itse keräsin roskia ja piikkaus jätteitä tunki lapionsa siihen että lakase ne roskat tähän
      ajattelin ettei tässä kohtaa kahta tarvita.
      oli pari päivää töissä ja jo alkoi pyrkimään raksafirman kirjoille.
      ei sillä kahden päivän työrupemalla pääse raksafirmaan .
      kyllä täytyy omat rahkeet näyttää että raksafirman pomot vakuuttuu siitä että työt luistaa.
      tälläisiä pyrkyreitä on joka paikassa.
      tämä vuokrafirmalainen haluaa kalifiksi kalifin paikalle.

    • Minie

      Sinähän et ole mikään orja. Sitten kun olet löytänyt uuden työpaikan, niin kerrot, että lopetat 14 päivän irtisanomisajalla, koska todennäköisesti työsopimuksesi määräaikaisuus ei ole lainmukainen, joten sitä pidetään toistaiseksi voimassa olevana. Tai mieluummin sovit esimiehen kanssa määräaikaisuuden loppupäivämäärän varhentamisesta jo hyvissä ennen aikomaasi lopetus päivää.
      Tota voisit lueskella http://www.vuokratyoopas.fi/fi/myos-vuokratyossa-paasaantona-ovat-vakituiset-tyosuhteet.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2421
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2217
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe