meidän perheen seuraava asuntoauto. Mutta nyt kysyn kannattaako ottaa isolla ( V6 ) moottorilla vai pärjääkö 150hv nelosella?
Hintaero on aika iso? Taas harmittaa jos ei kulje ylämäessä!http://www.rapido.fr/sites/fin/prod.php?ref=990m&serie=9m
Tässä olisi "ehkä"
12
1739
Vastaukset
- dfghyhj
Laskeskelin painoja.
Kyseisen auton omapaino 3230 kg (kuski 75 kg mukana)
Kolme matkustajaa á 75 kg yht. 225 kg.
Auto matkustajat 3455 kg
Eli muuta tavaraa saa ottaa mukaan 45 kg.
Kun siihen lisää vielä petivaatteet taitaa tilanne olla sellainen, ettei tilaa jää muulle kuin luottokortille.
Ilmankos myyjä pesee kätensä ilmoittamalla, että vastuu on käyttäjällä.- !!!!!!!!!!!
Auton kokonaispaino ei ole 3,5 ton vaan 3,8 ton.
- !!!!!!!!!!!
Roksis kirjoitti:
Näitähän Suomi on pullollaan.
että en ota selvää asioista vaan olen sitä mieltä mitä muut ovat!
- vielä tiedä
Sitä, että pärjääkö 150 hv tieliikenteessä, niin on parasta jäädä kotiin.
Sen verran voin kertoa, että puolet tuosta tehosta (75hv) riittää hyvin jos käydään Suomenlahden rannalta Jäämeren rannalle ja takaisin. Tuokin teho riittä vetämään pääteiden mäet ylös jos uskaltaa käyttää 4 vaihdetta ja reipasta kaasua. tuota varsinkin jos aiot 3500 kg kokonaismassaan. Näitä on liikaa liikkeellä, siis ylipainoisia, eikä 2 henkeä ole kovin montaa edes muutoin tyhjällä autolla. Olen itse ajellut yli 10v ensin 2,5 TDI:llä muistaakseni 110 hv sitten 2,8 JTD:llä muistaakseni 130 hv jotka molemmat olivat Fiat maxi rungolla ja pärjäsivät sekä Norjassa, Alpeilla että Pyreneillä. Nyt on pienempi integroitu auto jossa on 2,3 litrainen Fiiu pohjana suurin piirtein samoin massoin ja hyvin menee vaikka on hieman ylipainoinen joskaan ei yllä ehdotukseesi. Rekisteröity henkilömäärä 1 3 jota pidän miniminä vaikka normaalisti käytössä on 1 1.
Vastaus kysymykseesi siis on: 150 hv riittää jos vääntö on kunnossa. Manuaalilla joutuu tosin joskus vaihtamaan mutta säästää muutaman litran menovettä vuosittain.
Jos ajelet kotimaassa ja pohjolassa niin kokonaismassan merkitys on periaatteessa vain ajokorttivaatimuksen nousu C-luokkaan mutta Euroopan raitilla saattaa tulla muitakin ongelmia jotka kuitenkin eurotukulla ovat yleensä ratkaistavissa.- ylipaino eurotukulla
ainakaan Saksanmaalla.
Ylimääränen roju nostellaan tienposkeen, mikäli aikoo jatkaa matkaa, plus tietysti sopiva sakko.
Mikä helvetti saa normaalijärkiset ihmiset pelleilemään noiden painojen kanssa.
On olemassa kaksi selkeää ratkaisua: korottaa oman ajokortin luokkaa C:hen (7500kg) tai ostamalla sellaisen auton, jossa on toleranssia matkatavaroille, ei pitäisi olla kovinkaan monimutkaista!
Itselläni on Dethleffsin auto, oma paino 2800kg ja kokonaispaino 3500kg, 700kg:n toleranssi riittää hyvin kahden hengen tarpeisiin! ylipaino eurotukulla kirjoitti:
ainakaan Saksanmaalla.
Ylimääränen roju nostellaan tienposkeen, mikäli aikoo jatkaa matkaa, plus tietysti sopiva sakko.
Mikä helvetti saa normaalijärkiset ihmiset pelleilemään noiden painojen kanssa.
On olemassa kaksi selkeää ratkaisua: korottaa oman ajokortin luokkaa C:hen (7500kg) tai ostamalla sellaisen auton, jossa on toleranssia matkatavaroille, ei pitäisi olla kovinkaan monimutkaista!
Itselläni on Dethleffsin auto, oma paino 2800kg ja kokonaispaino 3500kg, 700kg:n toleranssi riittää hyvin kahden hengen tarpeisiin!niitä lisämaksuja joita suurempi kokonaismassa aiheuttaa kuten esim. Itävallan moottoritiet.
- !!!!!!!!!!!
Kun kyseistä autoa ei edes saa 3,5 tonnisena!
- mf...
Isosta moottoritehosta ei ole mitään etua ,jos ei 100km/h saa ajaa .
Pienempi moottori riittää hyvin 80km/h nopeuteen - siinä onkin miettimistä.- ???????
Näinhän se on että 150hv on ihan hyvä!
- No ei oo
teiden tukko ainakaa isolla koneella, väkeviä on pihlajan marjat sanoi kettu kun ei niihin ylettänyt, miettikääpä sitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070