Huomaan eläväni jo lähes luostarielämää, joten muutos ei olisi suuri. Nyt sitten kysynkin, että minkä uskonnon mukaisen luostarin perustaisin, vai olisiko jokin ateistinen vaihtoehtokin mahdollinen?
Perustanko luostarin
43
699
Vastaukset
Perusta nettiyhteydetön luostari. Se vasta olisi todellista askeesia sanan varsinaisessa merkityksessä. Voisitte palvoa vaikka itseänne. Tarvitseeko niitä jumalia tai ismejä aina joka paikkaan hääräämään?
- de_monte
latino sinun luostariin??? miksi en?
pidä tunkkisi perkele!On vielä kokelaalla koulutus kesken, sillä meillähän ei tietysti kukaan tunne edes tarvetta kiroilla. Katsotaan uudelleen kun koulutuksesi etenee.
- cookos
huolisitko mut sine papittareks...
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Siihen mitään siveettömyyteen johtavia riskejä?
mites sellasta kysyt, kysehän on luostarista :D
cookos kirjoitti:
mites sellasta kysyt, kysehän on luostarista :D
Usein noihin papitarjuttuihin on liitetty aika villejä rituaaleja. Tosin esim. Vestan papittaret olivat täysin siveitä.
Ehkä kuitenkin näihin fyysisiin ulottuvuuksiin pitää kehittää jokin sopiva joustavuus.- cookos
buddy-love kirjoitti:
Usein noihin papitarjuttuihin on liitetty aika villejä rituaaleja. Tosin esim. Vestan papittaret olivat täysin siveitä.
Ehkä kuitenkin näihin fyysisiin ulottuvuuksiin pitää kehittää jokin sopiva joustavuus.uskosin hakevani kuitenkin vikonloppuvapaita silloin tällöin, sellanen uusi muoto luostarielämää.
papitar ei kuulosta liian tylsältä..sellanen touhununna, joka pistää tuulemaan. cookos kirjoitti:
uskosin hakevani kuitenkin vikonloppuvapaita silloin tällöin, sellanen uusi muoto luostarielämää.
papitar ei kuulosta liian tylsältä..sellanen touhununna, joka pistää tuulemaan.Hakemus on hyväksytty ja odottaa käsittelyä, mutta virtuaaliluostari on vielä virtuaalisesti rakentamatta.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Hakemus on hyväksytty ja odottaa käsittelyä, mutta virtuaaliluostari on vielä virtuaalisesti rakentamatta.
hankalampi juttu, ihan kuin tuo Ideapark-visioinnit,...tuleeko vai eikö tule?
Pystyyn vaan jonnekin keskelle korpee,..ei siitä kukaan tuu rakennuslupia kyselee. Tai jos kysyy, sanotaan, että ollaan hyväntekeväisyysjärjestö, ei me tiedetty.
Pienesti alkuun ja siitä sitten laajentamaan..
Mut jee...kiitti, tylsyys häippäs nyt.. cookos kirjoitti:
hankalampi juttu, ihan kuin tuo Ideapark-visioinnit,...tuleeko vai eikö tule?
Pystyyn vaan jonnekin keskelle korpee,..ei siitä kukaan tuu rakennuslupia kyselee. Tai jos kysyy, sanotaan, että ollaan hyväntekeväisyysjärjestö, ei me tiedetty.
Pienesti alkuun ja siitä sitten laajentamaan..
Mut jee...kiitti, tylsyys häippäs nyt..Sitten varmaan voitkin pistää joitakin ehdotuksia luostarisäännön pykäliksi.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Sitten varmaan voitkin pistää joitakin ehdotuksia luostarisäännön pykäliksi.
Nyt meni vaikeeks,,pitäs käydä kopioimassa Valamossa. Säännöt on tiukat, mutta joustavat..eiks kuulosta hyvälle?
Ei siis mitään BB tyyliä, tai käy, kuten sielläkin,..häätöäänestys kohtaa. kauppaan pääsee aika ajoin, vain tietty rahasumma mukana ja sillä on pärjättävä, muuten menee puolukan syönniks.
Aamu alkaa puolen tunnin hartaudella...silmät kiinni,..kahvia odotellen ja päivän postia. Työlista odottaa seinällä, kuka menee metsään, kuka pellolle, kuka halkoliiteliin, kuka possuja ruokkii, kuka keittiöön safkaa tekee..
Millois alotetaan ..? :DD cookos kirjoitti:
Nyt meni vaikeeks,,pitäs käydä kopioimassa Valamossa. Säännöt on tiukat, mutta joustavat..eiks kuulosta hyvälle?
Ei siis mitään BB tyyliä, tai käy, kuten sielläkin,..häätöäänestys kohtaa. kauppaan pääsee aika ajoin, vain tietty rahasumma mukana ja sillä on pärjättävä, muuten menee puolukan syönniks.
Aamu alkaa puolen tunnin hartaudella...silmät kiinni,..kahvia odotellen ja päivän postia. Työlista odottaa seinällä, kuka menee metsään, kuka pellolle, kuka halkoliiteliin, kuka possuja ruokkii, kuka keittiöön safkaa tekee..
Millois alotetaan ..? :DDVirtuaalinettiluostari on nyt sitten avattu.
Se aamuhartaus voitaisiin muuttaa sanomalehtien lukutilaisuudeksi, sillä on tärkeää että yhteisö pysyy ajan tasalla.
Pitäisikö muuten tuolla tuotantopuolella olla jotain tuloja tuottavaa toimintaa. Ainakin tietokoneiden päivityksiin kuluu rahaa.- cookos
buddy-love kirjoitti:
Virtuaalinettiluostari on nyt sitten avattu.
Se aamuhartaus voitaisiin muuttaa sanomalehtien lukutilaisuudeksi, sillä on tärkeää että yhteisö pysyy ajan tasalla.
Pitäisikö muuten tuolla tuotantopuolella olla jotain tuloja tuottavaa toimintaa. Ainakin tietokoneiden päivityksiin kuluu rahaa.olut-tuotanto on sitten päätetty aloittaa ja merkki ja tuotenimike päätetään myöhemmin ;D
se sopii hyvin luostarin (näennäisesti) rauhalliseen elämän tyyliin. tietokoneiden päivitys tulee olemaan pikku juttu, onhan meillä siihen osaavaan munkkikuntaa, asia hallussa.
Ml-palstalla käyntiä tullaan kyllä rajoittamaan kahteen tuntiin /päivä, joten se on sitten hyväksyttävä.. cookos kirjoitti:
olut-tuotanto on sitten päätetty aloittaa ja merkki ja tuotenimike päätetään myöhemmin ;D
se sopii hyvin luostarin (näennäisesti) rauhalliseen elämän tyyliin. tietokoneiden päivitys tulee olemaan pikku juttu, onhan meillä siihen osaavaan munkkikuntaa, asia hallussa.
Ml-palstalla käyntiä tullaan kyllä rajoittamaan kahteen tuntiin /päivä, joten se on sitten hyväksyttävä..näköjään, mutta onhan se luonnollista näin luostarielämässä. Mitenkäs tuo televisiopuoli: vain uutiset, elokuvat ja dokumentit sallittuja?
- cookos
buddy-love kirjoitti:
näköjään, mutta onhan se luonnollista näin luostarielämässä. Mitenkäs tuo televisiopuoli: vain uutiset, elokuvat ja dokumentit sallittuja?
mut tuleehan ne säännöt sit myöhemmin muovautumaan sopiviks;D
telluu saa katsoo rajattomasti, kunhan vain hoitaa tehtävänsä..pitäähän siellä jotain sallia. Tai sen voi halutessaan vaihtaa palstailuks ;D - cookos
cookos kirjoitti:
mut tuleehan ne säännöt sit myöhemmin muovautumaan sopiviks;D
telluu saa katsoo rajattomasti, kunhan vain hoitaa tehtävänsä..pitäähän siellä jotain sallia. Tai sen voi halutessaan vaihtaa palstailuks ;Dvirkistystoimikunta pitää perustaa ..tehtävänä järkätä hauskoja juttuja, eihän siellä muuten kukaan viihdy, pitkään.
Aika ajoin baarikierros pitää kyllä sallia, muuten ei tuu mitään,..linja-auto vie ja tuo. cookos kirjoitti:
virkistystoimikunta pitää perustaa ..tehtävänä järkätä hauskoja juttuja, eihän siellä muuten kukaan viihdy, pitkään.
Aika ajoin baarikierros pitää kyllä sallia, muuten ei tuu mitään,..linja-auto vie ja tuo.Jos raittiuslupaus on mukana, niin mahtaako se olla joillekin liian suuri kiusaus jos pitää vain limpsaa tilata.
Jos saa juopotella, niin sitten kyllä pitää tosiaan niitä jäävesisuihkuja antaa sekä lähtiessä että palatessa.- cookos
buddy-love kirjoitti:
Jos raittiuslupaus on mukana, niin mahtaako se olla joillekin liian suuri kiusaus jos pitää vain limpsaa tilata.
Jos saa juopotella, niin sitten kyllä pitää tosiaan niitä jäävesisuihkuja antaa sekä lähtiessä että palatessa.kyse oli vain harvoin tarjottavasta virkistysretkestä, ei joka viikonloppusesta rymymatkasta.
Ja katumusharjoituksia tulee heti seuraavana päivänä, ylimääräisiä. cookos kirjoitti:
kyse oli vain harvoin tarjottavasta virkistysretkestä, ei joka viikonloppusesta rymymatkasta.
Ja katumusharjoituksia tulee heti seuraavana päivänä, ylimääräisiä.Kuulostaa paremmalta. Osallistumispakkoa ei ilmeisesti myöskään ole.
Television suhteen pitäisi kuitenkin päättää, että saako kauniita ja rohkeita katsoa ilman kylmiä suihkuja. Minusta tuossa olisi syytä olla tiukkana.- cookos
buddy-love kirjoitti:
Kuulostaa paremmalta. Osallistumispakkoa ei ilmeisesti myöskään ole.
Television suhteen pitäisi kuitenkin päättää, että saako kauniita ja rohkeita katsoa ilman kylmiä suihkuja. Minusta tuossa olisi syytä olla tiukkana.voi ei..kuka sitä vielä katsoo? onko se muka ongelma, ei mun mielestä...
- k32v
voisin liittyä mukaan, jos luostari alkaa tehdä omaa olutta ja jos muutenkin on täysylläpito. Muulla ei niin väliä, voisin aluksi uskoa kaiken mitä sanotaan. Niin ja kuokkia kasvimaata. Ja myöhemmin voisin tutustua johonkin uskontoaiheiseen tms. opukseenkin, jos oikein kauniisti pyydetään.
Veli Kundinen, at your service.Kyllä tuo täydellinen raittius kuitenkin kuuluu tähän suuntaukseen. Ylläpitökin yleensä noissa muodostuu yhteisön itse tekemästä työstä.
- k32v
buddy-love kirjoitti:
Kyllä tuo täydellinen raittius kuitenkin kuuluu tähän suuntaukseen. Ylläpitökin yleensä noissa muodostuu yhteisön itse tekemästä työstä.
Perustan itse paremman ;D
- cookos
k32v kirjoitti:
Perustan itse paremman ;D
onhan Valamossakin viinejä, valmistetaan ;D..voishan siellä hyvin olla olutvalmistusta, Jostakinhan se on tulot otettava? Olutta vaan myyntiin ja bisnes pyöriin.
Tietenkin hartaasti ja Ylipapitarta kunnioittaen.. cookos kirjoitti:
onhan Valamossakin viinejä, valmistetaan ;D..voishan siellä hyvin olla olutvalmistusta, Jostakinhan se on tulot otettava? Olutta vaan myyntiin ja bisnes pyöriin.
Tietenkin hartaasti ja Ylipapitarta kunnioittaen..Sitten pitää päättää että tulojen maksimoimiseksi niitä juomia vain myydään.
- k32v
buddy-love kirjoitti:
Sitten pitää päättää että tulojen maksimoimiseksi niitä juomia vain myydään.
ostaa niitä hartaasti, jos se on siitä kiinni.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Sitten pitää päättää että tulojen maksimoimiseksi niitä juomia vain myydään.
maistelijat täytyy toki olla, mutta heitäkin vaihdellaan,..jokainen halukas ja kyvykäs pääsee maistelijaksi ja laadun tarkkailijaksi. onhan pääasia, että laatu on korkea ja takaa riittävät tulot,...nyky-munkit ja papittaret arvostavat korkeaa elintasoa, eiks niin..
cookos kirjoitti:
maistelijat täytyy toki olla, mutta heitäkin vaihdellaan,..jokainen halukas ja kyvykäs pääsee maistelijaksi ja laadun tarkkailijaksi. onhan pääasia, että laatu on korkea ja takaa riittävät tulot,...nyky-munkit ja papittaret arvostavat korkeaa elintasoa, eiks niin..
Hiukan lepsun tuntuista. Jotain karaisutoimenpiteitä pitää ainakin olla maistelun jälkeen. Kylmä suihku varmaan toimii.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Hiukan lepsun tuntuista. Jotain karaisutoimenpiteitä pitää ainakin olla maistelun jälkeen. Kylmä suihku varmaan toimii.
joo..se valikoittaa todella halukkaat laaduntarkkailijat joukosta mukaan. ja laatu pysyy erinomaisena.
- k32v
cookos kirjoitti:
joo..se valikoittaa todella halukkaat laaduntarkkailijat joukosta mukaan. ja laatu pysyy erinomaisena.
miksi luostarielämän pitäisi olla sääntöjä täynnä? Nyt ei mene enää jakeluun.
Tai tarkkailijoita.
Jos ei vinkku maistu, mene alkoon. Varsin kelpo vastaus marisijoille :) cookos kirjoitti:
joo..se valikoittaa todella halukkaat laaduntarkkailijat joukosta mukaan. ja laatu pysyy erinomaisena.
Jos vielä esiintyy holtittomuutta tarkkailussa niin siirrytään jääveteen.
k32v kirjoitti:
miksi luostarielämän pitäisi olla sääntöjä täynnä? Nyt ei mene enää jakeluun.
Tai tarkkailijoita.
Jos ei vinkku maistu, mene alkoon. Varsin kelpo vastaus marisijoille :)Kaikissa kerhoissakin on omat säännöt ja luostareissa pitää olla tosi tarkkana, ettei systeemi lipsu, sillä sitten tulee vain jäsenille riitaa ja rähinää.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Jos vielä esiintyy holtittomuutta tarkkailussa niin siirrytään jääveteen.
kirjata alaotsikoksi säännön alle..ehdottomasti :D. Voisko merkki olla Luostari nelonen...selvä ja kaiken kertova
- cookos
kauniit ja rohkeet vois kieltää kokonaan, pääsispähän luostarin väki irti siitä moskasta ..
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Minusta myös urheiluohjelmat voisi kieltää. Kielletäänkö?
joo, olympialaisten keihäänheitto ja jääkiekon MM-kisat, eiks ne vois sallii? Siinä pientä lipsumista..
cookos kirjoitti:
joo, olympialaisten keihäänheitto ja jääkiekon MM-kisat, eiks ne vois sallii? Siinä pientä lipsumista..
Finaalit ja nauhoitettuna, niin ehkä se käy.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Finaalit ja nauhoitettuna, niin ehkä se käy.
jo aattelinkin,..mutta formulat vois kieltää. Niitä tulee niin usein ja vie vaan kallista luostarin työaikaa..tai luostarin pellolla vois olla jokkis-rata kaikille motor-urheilusta kiinnostuneille. Kerran kuukaudessa kisat ja voittaja pääsee laaduntarkkailijaksi, eiks joo?
cookos kirjoitti:
jo aattelinkin,..mutta formulat vois kieltää. Niitä tulee niin usein ja vie vaan kallista luostarin työaikaa..tai luostarin pellolla vois olla jokkis-rata kaikille motor-urheilusta kiinnostuneille. Kerran kuukaudessa kisat ja voittaja pääsee laaduntarkkailijaksi, eiks joo?
Mutta pitää olla pelkästään polkuautoilla. Se pärinä voisi häiritä keskittymistä tärkeämpiin asioihin.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Mutta pitää olla pelkästään polkuautoilla. Se pärinä voisi häiritä keskittymistä tärkeämpiin asioihin.
erikoiselle, mutta oishan se egologisestikin kannatettavaa..jos sitten polkuautoilla. Eipähän tarviis lähtee kuntosalille polkemaan laitteita :D..kaks kärpästä yhel iskul..
cookos kirjoitti:
erikoiselle, mutta oishan se egologisestikin kannatettavaa..jos sitten polkuautoilla. Eipähän tarviis lähtee kuntosalille polkemaan laitteita :D..kaks kärpästä yhel iskul..
Ja pakollista poljeskelua jos alkaa olla vaikeuksia mahtua luostarin ovista.
Nyt pitäisi hoitaa pari juttua, joten tulee taukoa huomiseen (tai sitten pikku piipahduksia väliajoilla).
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483
