Miten saan exäni ihastumaan minuun?

Loveless (m)

On tullut mietittyä syntyjä syviä...olen todellakin vakaasti sitä mieltä että tämä exäni oli se nainen jota rakastin koko sydämestäni. Miten saisin hänet kiinnostumaan minusta taas? Olen aloittanut treenaamisen ainakin..mutta ei se paljoa auta kun ei toista kuitenkaan näe. Mutta...onko jotain vinkkiä?

18

7012

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohda se

      Ei se toiminut silloinkaan, miksi se toimisi nyt?

      Et sinä ole muuttunut miksikään, ja luultavasti arvonne ovat hyvin erilaiset juuri siksi.

      • erosta ei kauan

        Jos suhde menee pieleen se menee, on itsekidutusta toivoa uusintaa suhteeseen joka on ohi.


      • mieti sitä.
        erosta ei kauan kirjoitti:

        Jos suhde menee pieleen se menee, on itsekidutusta toivoa uusintaa suhteeseen joka on ohi.

        Olen samaa mieltä kuin edelliset. Eroon on aina olemassa SYY, ja kun ap. mietit syntyjä syviä, niin mieti tätä syytä äläkä mitään muuta. Muuten olet ihan hakoteillä.

        Oma liittoni päättyi aikoinaan miehen holtittomaan alkoholinkäyttöön ja jatkuvaan rällästämiseen. Mies tietää itse tämän syyn, ja olemme edelleen väleissä. Hyvä niin. Aika ajoin mies ottaa minuun kontaktia, ehkä toivoen, että jatkaisimme; hän kokeilee kepillä jäätä, eli odottaa, että reagoisin jotenkin "siihen suuntaan".

        Koska tiedän, miksi erosimme, niin tiedän myös sen, että emme voi koskaan enää olla suhteessa. Mies ei ole muuttanut juomistapojaan - eikä muuta.

        Eihän ihminen yleensäkään muutu - eikä edes halua muuttua. Jokainen on vastuussa itsestään.


      • ei voi
        mieti sitä. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin edelliset. Eroon on aina olemassa SYY, ja kun ap. mietit syntyjä syviä, niin mieti tätä syytä äläkä mitään muuta. Muuten olet ihan hakoteillä.

        Oma liittoni päättyi aikoinaan miehen holtittomaan alkoholinkäyttöön ja jatkuvaan rällästämiseen. Mies tietää itse tämän syyn, ja olemme edelleen väleissä. Hyvä niin. Aika ajoin mies ottaa minuun kontaktia, ehkä toivoen, että jatkaisimme; hän kokeilee kepillä jäätä, eli odottaa, että reagoisin jotenkin "siihen suuntaan".

        Koska tiedän, miksi erosimme, niin tiedän myös sen, että emme voi koskaan enää olla suhteessa. Mies ei ole muuttanut juomistapojaan - eikä muuta.

        Eihän ihminen yleensäkään muutu - eikä edes halua muuttua. Jokainen on vastuussa itsestään.

        miksi ei voi muuttua kyllä ihminen pystyy muuttumaan
        usein ymmärtää vasta silloin kun toisen on menettänyt että se on se kaikkein rakas
        ja ei todellakaan halua tehdä niitä virheitä mitä on tehnyt uudestaan
        toki siinä voi käydä niin että se kaatuu uudestaan mutta yhtä hyvin se voi onnistua ja viettää elämänsä yhdessä

        sitä en sitten tiedä miten saisit exäsi ihastumaan sinuun uudestaan treenaaminen ei ainakaan ole se juttu
        olen itse samanlaisessa tilanteessa erosimme neljän vuoden jälkeen ja silloin sen vasta tajusin että hän on se elämäni nainen kaikki mitä olen toivonut
        ja rakastan häntä todella paljon olisin valmis tekemään mitä tahansa hänen vuoksi
        kunhan vaan saisin pitää hänet omanani


      • hyvänen aika
        ei voi kirjoitti:

        miksi ei voi muuttua kyllä ihminen pystyy muuttumaan
        usein ymmärtää vasta silloin kun toisen on menettänyt että se on se kaikkein rakas
        ja ei todellakaan halua tehdä niitä virheitä mitä on tehnyt uudestaan
        toki siinä voi käydä niin että se kaatuu uudestaan mutta yhtä hyvin se voi onnistua ja viettää elämänsä yhdessä

        sitä en sitten tiedä miten saisit exäsi ihastumaan sinuun uudestaan treenaaminen ei ainakaan ole se juttu
        olen itse samanlaisessa tilanteessa erosimme neljän vuoden jälkeen ja silloin sen vasta tajusin että hän on se elämäni nainen kaikki mitä olen toivonut
        ja rakastan häntä todella paljon olisin valmis tekemään mitä tahansa hänen vuoksi
        kunhan vaan saisin pitää hänet omanani

        "toki siinä voi käydä niin että se kaatuu uudestaan mutta yhtä hyvin se voi onnistua"

        Kannattaako itseään ruveta rikkomaan uudestaan, jos on olemassa PIENI onnistumisen mahdollisuus? Onnistumisprosentti ei todellakaan ole 50/50, väittäisin enemmin että 5/100! Samat riidat ja erotuskat ovat taas edessä, joten kannattaa vaan kärsiä ne kerralla pois. Minä en tunne yhtään ainoaa paria, joka olisi palannut uudestaan yhteen ja saanut sitten suhteen kestämään, tunnetteko te? Ihan sama ihminen sieltä yleensä kotiin tulee kuin ennenkin, vähän aikaa jaksetaan tehdä kotitöitä, huomioida toista, kuunnella kärsivällisesti jne. mutta sellaista pinnistelyä ei kukaan kauaa jaksa. Periaatteessa ihminen voi tehdä parannuksen jostain huonosta tavastaan esim. ryyppäämisestä tms., mutta perusluonne ei muutu koskaan. Jos ei ole kovin tarkka siisteyskysymyksistä, inhoaa liikuntaa, ei ole koti-ihmisiä vaan tykkää liikkua paljon kodin ulkopuolella, ei tykkää puhella syntyjä syviä, ei koe hellyydenosoituksia erityisen tärkeiksi tms. ja elämänkumppani on täysin päinvastainen, niin eihän siitä mitään tule! Ei voi olettaa että ihminen jaksaisi pinnistelemällä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen olla jotakin muuta kuin on. Ehdottomasti parempi vaihtoehto on etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa kaikki keskeiset asiat natsaavat ja kumpikin pystyy hyväksymään toisen sellaisena kuin tämä on. Elämässä tulee muutenkin kaikenlaisia vaikeuksia vastaan ja silloin on parempi ettei painolastina ole myös tuota asetelmaa, että toinen on hylännyt toisen ja antaa tälle jatkoajan, että josko se pystyisi käyttäytymään niin kuin pitää. Ei ole kiva tietää, että lähtö voi tulla heti kun hetkeksi herpaantuu.


      • osa.....
        hyvänen aika kirjoitti:

        "toki siinä voi käydä niin että se kaatuu uudestaan mutta yhtä hyvin se voi onnistua"

        Kannattaako itseään ruveta rikkomaan uudestaan, jos on olemassa PIENI onnistumisen mahdollisuus? Onnistumisprosentti ei todellakaan ole 50/50, väittäisin enemmin että 5/100! Samat riidat ja erotuskat ovat taas edessä, joten kannattaa vaan kärsiä ne kerralla pois. Minä en tunne yhtään ainoaa paria, joka olisi palannut uudestaan yhteen ja saanut sitten suhteen kestämään, tunnetteko te? Ihan sama ihminen sieltä yleensä kotiin tulee kuin ennenkin, vähän aikaa jaksetaan tehdä kotitöitä, huomioida toista, kuunnella kärsivällisesti jne. mutta sellaista pinnistelyä ei kukaan kauaa jaksa. Periaatteessa ihminen voi tehdä parannuksen jostain huonosta tavastaan esim. ryyppäämisestä tms., mutta perusluonne ei muutu koskaan. Jos ei ole kovin tarkka siisteyskysymyksistä, inhoaa liikuntaa, ei ole koti-ihmisiä vaan tykkää liikkua paljon kodin ulkopuolella, ei tykkää puhella syntyjä syviä, ei koe hellyydenosoituksia erityisen tärkeiksi tms. ja elämänkumppani on täysin päinvastainen, niin eihän siitä mitään tule! Ei voi olettaa että ihminen jaksaisi pinnistelemällä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen olla jotakin muuta kuin on. Ehdottomasti parempi vaihtoehto on etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa kaikki keskeiset asiat natsaavat ja kumpikin pystyy hyväksymään toisen sellaisena kuin tämä on. Elämässä tulee muutenkin kaikenlaisia vaikeuksia vastaan ja silloin on parempi ettei painolastina ole myös tuota asetelmaa, että toinen on hylännyt toisen ja antaa tälle jatkoajan, että josko se pystyisi käyttäytymään niin kuin pitää. Ei ole kiva tietää, että lähtö voi tulla heti kun hetkeksi herpaantuu.

        Yhteen uudelleen haikailevilla on aimo annos itsepetosta mukana haikailuissaan. Kuvitellaan, että voidaan ikäänkuin aloittaa alusta "puhtaalta pöydältä". Unohdetaan se, miksi alunperin mentiin yhteen, ja miksi sitten erottiin. Itsepetosta lisää se, että useimmat ihmiset eivät osaa lopultakaan olla yksin. Kun tulee vähänkin ikävä, aletaan muistella sitä, kuinka ihanaa oli eksän kanssa silloin ja silloin, ja kuvitellaan, että eksä on ratkaisu tähän yksinäisyyden tunteen ongelmaan.

        Minusta pitäisi päinvastoin aina muistaa niitä negatiivisia asioita, jotka johtivat eroon. Sitä kutsutaan tosiaankin "järjeksi". Se ei tarkoita, etteikö hyvät muistot eksästä voi säilyä, mutta tällä taas ei ole mitään tekemistä yhteen palaamisen kanssa.

        Nämä tällä palstalla haikailevat: Miksi ette aikoinaan haluneet jatkaa eksänne kanssa? Miksi yht'äkkiä eksä onkin se maailman ihanin nainen? Kuvitteletteko, että eksästänne te olette edelleen maailman ihanin mies? Miksi olisitte, jos suhde on ohi?


      • varpunen
        mieti sitä. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin edelliset. Eroon on aina olemassa SYY, ja kun ap. mietit syntyjä syviä, niin mieti tätä syytä äläkä mitään muuta. Muuten olet ihan hakoteillä.

        Oma liittoni päättyi aikoinaan miehen holtittomaan alkoholinkäyttöön ja jatkuvaan rällästämiseen. Mies tietää itse tämän syyn, ja olemme edelleen väleissä. Hyvä niin. Aika ajoin mies ottaa minuun kontaktia, ehkä toivoen, että jatkaisimme; hän kokeilee kepillä jäätä, eli odottaa, että reagoisin jotenkin "siihen suuntaan".

        Koska tiedän, miksi erosimme, niin tiedän myös sen, että emme voi koskaan enää olla suhteessa. Mies ei ole muuttanut juomistapojaan - eikä muuta.

        Eihän ihminen yleensäkään muutu - eikä edes halua muuttua. Jokainen on vastuussa itsestään.

        Mun mielestä ihminen voi muuttua. Muutos alkaa siitä, kun ihminen käy läpi koko elämänsä alkaen varhaisemmista muistikuvista ja myös niistä asioista, joita on tallentunut ihmisen aivoihin silloin kun oli avuton lapsi. Nämä kaikki asiat vaikuttavat ihmisen käyttäytymiseen koko loppu elämän ajan.

        Tätä käyttäytymistä voi kuitenkin muuttaa olemalla tietoinen siitä, miksi minä tai miksi hän käyttäytyy niin tai näin. Se ei johdu meistä vaan se johtuu siitä mitä meissä on. On myös paljon helpompi elää ja olla armollisempi itselle ja muille, kun tiedostaa tämän asian.

        Eli oma paskamainen olo toisen kanssa ei tarvitse johtua sinusta tai hänestä. Se voi todennäköisesti johtua siitä, mitä te olette kokneet vaikka 3 vuotiaina.

        Tämän asian tajuttuaan uskon, että ihminen todella voi muuttua. Sitä en tiedä saako suhdetta korjattua, mutta oma elämä on tämän jälkeen PALJON helpompi elää!!!


      • ...//...
        varpunen kirjoitti:

        Mun mielestä ihminen voi muuttua. Muutos alkaa siitä, kun ihminen käy läpi koko elämänsä alkaen varhaisemmista muistikuvista ja myös niistä asioista, joita on tallentunut ihmisen aivoihin silloin kun oli avuton lapsi. Nämä kaikki asiat vaikuttavat ihmisen käyttäytymiseen koko loppu elämän ajan.

        Tätä käyttäytymistä voi kuitenkin muuttaa olemalla tietoinen siitä, miksi minä tai miksi hän käyttäytyy niin tai näin. Se ei johdu meistä vaan se johtuu siitä mitä meissä on. On myös paljon helpompi elää ja olla armollisempi itselle ja muille, kun tiedostaa tämän asian.

        Eli oma paskamainen olo toisen kanssa ei tarvitse johtua sinusta tai hänestä. Se voi todennäköisesti johtua siitä, mitä te olette kokneet vaikka 3 vuotiaina.

        Tämän asian tajuttuaan uskon, että ihminen todella voi muuttua. Sitä en tiedä saako suhdetta korjattua, mutta oma elämä on tämän jälkeen PALJON helpompi elää!!!

        Se, että muuttuu itse ihmisenä, tai pitäisikö sanoa kehittyy ihmisenä, niin se ei tarkoita ollenkaan sitä, että voi palata takaisin entiseen suhteeseensa. Toisen osapuolen on myös muututtava.

        Lisäksi tämä muuttunut osapuoli tuskin on enää kiinnostunut ex-kumppanistaan siinä vaiheessa kun kehitys on päässyt hyvään vauhtiin ja ollaan menossa kohti uutta, parempaa elämää.

        Olet varmasti oikeassa ihmisen muuttumisen suhteen noin yleensä; jokainen voi parantaa elämäänsä kehittymällä ihmisenä. Mutta minusta tällä ei ole välttämättä mitään tekemistä keskustelun aiheen kanssa.


    • asiaa (aisaa) tutkinut

      Käy virossa leikkauttamassa naamasi ja kehosi ihan uuteen uskoon, sekä vaihda henkilöllisyyttäsi. Näin voit lähestyä eksääsi ihan uutena ihmisenä, ja eksäsi saattaa vieläpä ihastua(jos leikkaus onnistuu), kun ei ole vanhat jutut kummittelemassa taustalla.

    • hänelle..

      iltaisin "lyhyitä" ihania tekstiviestejä..ja ole rehellinen tunteissa ..joku hellä sana ennen nukkumaan menoa ja aamulla joku kaunis viesti myös. Muista missä teit virheitä..ennen eroa ..koska ne asiat juuri pitää korjata ..jos hän haluaa viellä joskus palata sun luo uudestaan.
      Eli keskityt pieniin eleisiin ja tietenkin voit kysyä jos hän tarvii joskus sun apua ...olet ritarillisesti ..heti auttamassa ..vaikka olist toisella puolen maapalloa silloin.:)

      kysy jos haluaisi lähteä syömään jonnekin viihtyissään ravintollaan ...lähetä hänelle yksi kaunis ruusu ja kerro että rakastat vain häntä.

      mutta ei joka päivä ...anna aikaa hänen sulatella asiaa.

      onnea yritykselle ..jos hän ei lämpene enään..olet ainakin yrittänyt kaikkesti.:)

      • teen hänelle

        eli olen lähettänyt omia runoja, vienyt kukkia
        oveen, muistanut pienillä lahjoilla, vienyt ulos
        syömään, käynyt polkupyörän korjaamassa, jne.
        Varmaan yllätys hänelle, pitkän suhteen jälkeen.
        Ehkä olisi jo aiemmin pitänyt tehdä enemmän vaan
        nytpä viimeistään tietää mitä häntä kohtaan
        tunnen.
        Ja kun toinen 'löysi' heti uuden kumppanin niin
        ainakin tietää mitä heitti pois, eron syytkin
        kun oli kuitattu yhdellä sanalla, vieraantuminen.
        Ja vaikka et toista takaisin saisikaan niin
        eipä jää vaivaamaan, että jäi sanomatta ne
        tärkeimmät sanat: Rakastan sinua, yhä vieläkin,
        kaikkien näiden vuosien jälkeen.


      • Loveless (m)

        kiitos kannustavista viesteistä :) En todellakaan usko 100% varmasti että palaisimme yhteen...en edes 50% varmasti, mutta mikäli minulla on pienikin mahdollisuus vielä, aion sen sitten taas 100 %:sti käyttää. Olen nyt pitäny tässä pientä kommunikaatiokatkosta 4 päivää. Eilen yöllä teki mieli lähettää viesti, mutta sain estettyä itseäni kuitenkin. Pelkään vain että pitkitän tuskaani...mutta yhtä tuskaa tämäkin on kun mietin että mitä tapahtuisi jos tekisin niin ja näin...


      • -------------------
        Loveless (m) kirjoitti:

        kiitos kannustavista viesteistä :) En todellakaan usko 100% varmasti että palaisimme yhteen...en edes 50% varmasti, mutta mikäli minulla on pienikin mahdollisuus vielä, aion sen sitten taas 100 %:sti käyttää. Olen nyt pitäny tässä pientä kommunikaatiokatkosta 4 päivää. Eilen yöllä teki mieli lähettää viesti, mutta sain estettyä itseäni kuitenkin. Pelkään vain että pitkitän tuskaani...mutta yhtä tuskaa tämäkin on kun mietin että mitä tapahtuisi jos tekisin niin ja näin...

        Jos mitään vakavaa ei ole sattunut suhteen loppuessa tai niinkuin asia ilmaistiin minulle "aikalisä", niin silloin pitää antaa ainakin mahdollisuus keskusteluun ja aikaa osoittaa olevansa toisenlainen, kuin se mikä on viimeisin muistikuva toisesta.
        Sama juttu se on ensitapaamisessakin.
        Mutta jokaisella on oma tarinansa täällä, joten omien kokemusten pohjalta on oltava jäävi sanomaan mitään muiden suhteista.
        On/off tiloja on paljonkin ihmissuhteissa.


      • hfzdhfhf
        Loveless (m) kirjoitti:

        kiitos kannustavista viesteistä :) En todellakaan usko 100% varmasti että palaisimme yhteen...en edes 50% varmasti, mutta mikäli minulla on pienikin mahdollisuus vielä, aion sen sitten taas 100 %:sti käyttää. Olen nyt pitäny tässä pientä kommunikaatiokatkosta 4 päivää. Eilen yöllä teki mieli lähettää viesti, mutta sain estettyä itseäni kuitenkin. Pelkään vain että pitkitän tuskaani...mutta yhtä tuskaa tämäkin on kun mietin että mitä tapahtuisi jos tekisin niin ja näin...

        Älä lähetä viestejä yöllä!!! Jos herätät hänet kesken makeimman unen niin siitä et saa lisäpisteitä.

        Illalla hyvänyöntoivotus jne. Eikä viestittelyä joka päivä ettei hän ala kokea sitä häirintänä.

        Jonain päivänä kukkia lähetin välittämänä, mukaan lappu jossa lukee: "Unohtumattomalle naiselle, Matti" (tai mikä nimesi sitten onkin).


    • ja viestitä

      Suuntaa ne kauniit huomioonosoitukset uudelle naistuttavuudelle. Joku uusi yksinäinen nainen ilahtuu noista kauniista viesteistäsi paljon enemmän kuin ex. Katso elämääsi eteenpäin, äläkä taaksepäin.

      • Loveless (m)

        No oikeassa olet kyllä tuossakin...muistan kuinka ensitapaamisella exäni onnistui pudottamaan leukani lattialle ja muutenkin. Se oli elämäni onnellisin päivä kun hänet tapasin ensimmäistä kertaa. En ollut ikinä tuntenut niin. Ja meillä on niin paljon asioita joita olemme joutuneet käymään yhdessä läpi...Äitini kuolema, omat mielenterveyteen liittyvät ongelmat (johtuen juuri lähinnä läheisen kuolemasta), ja paljon asioita joita olemma yhdessä kokeneet. Kun olemme selvinneet kaikista ongelmista aina, aina olemme selvinneet ja rakkaus on pitänyt meidät yhdessä. Tiedän lähes varmasti että toista hänenkaltaistaan en tule löytämään. Ongelmia on aina, niin myös riitoja, mutta jos todella toista rakastaa niin ne kaikki voi myös selvittää. Minä todella rakastan häntä. Todella. Mutta, kuten varmaan tiedätte niin ei toisen sydäntä voi määrätä, jos toinen ei enää tunne vetoa niin ei sillekään mitään voi. sitten vaan pitää hyväksyä se tosiasia. Mutta helpolla en kyllä luovuta, se on varma se.


      • Sisulla
        Loveless (m) kirjoitti:

        No oikeassa olet kyllä tuossakin...muistan kuinka ensitapaamisella exäni onnistui pudottamaan leukani lattialle ja muutenkin. Se oli elämäni onnellisin päivä kun hänet tapasin ensimmäistä kertaa. En ollut ikinä tuntenut niin. Ja meillä on niin paljon asioita joita olemme joutuneet käymään yhdessä läpi...Äitini kuolema, omat mielenterveyteen liittyvät ongelmat (johtuen juuri lähinnä läheisen kuolemasta), ja paljon asioita joita olemma yhdessä kokeneet. Kun olemme selvinneet kaikista ongelmista aina, aina olemme selvinneet ja rakkaus on pitänyt meidät yhdessä. Tiedän lähes varmasti että toista hänenkaltaistaan en tule löytämään. Ongelmia on aina, niin myös riitoja, mutta jos todella toista rakastaa niin ne kaikki voi myös selvittää. Minä todella rakastan häntä. Todella. Mutta, kuten varmaan tiedätte niin ei toisen sydäntä voi määrätä, jos toinen ei enää tunne vetoa niin ei sillekään mitään voi. sitten vaan pitää hyväksyä se tosiasia. Mutta helpolla en kyllä luovuta, se on varma se.

        että teillä on ollut toisistanne tukea vaikeina aikoina. Meillä mieheni jätti minut 2kk äitini kuoleman jälkeen, juuri kun olin heikoimmillani. Äitini sairasti syöpää, joten kevät oli yhtä helvettiä, isäni kuollut jo aikaisemmin syöpään. Lapsemme sai myös elinikäisen vamman vuosi takaperin, vaikean sairauden myötä. Nyt olen yksinhuoltaja ja yritän löytää voimia elää elämää eteenpäin. Maksan kahta taloutta, koska perintötalo on myynnissä ja sieltä tulee laskuja myös. Asiat voivat siis olla todella huonosti, mutta jostain sitä voimaa vaan löytyy, kun on pakko. Eilen käytin moottorisahaa elämäni ensimmäistä kertaa, ajattelin sahatessani, että perkele, vaihtakoon äijä perhettä ;)


    • Ei lällyilyä!

      Ei mitään ällöilyviestejä! Mulla on ollut eron jälkeen riesana juuri tuollainen huokaileva ja katuva mies ja joka ikinen viesti saa karvat nousemaan pystyyn. Erosta on jo 10kk ja vaikka muuten olen jo alkanut taas pääsemään jaloilleni omaan elämään, vaikka olinkin jättäjä, niin silti kaikki yhteydenotot tuntuu ikäviltä.

      Meillä oli hyviä ja huonoja aikoja, mutta jossain vaiheessa en enää jaksnut sitä epävarmuutta, että eletäänkö ihmisiksi vai tuleeko taas riitaa asiasta kuin asiasta. Niinpä veivasin hänet pois. Ensin helpotti, mutta silti jotakin osaa myös kaipasin. Mutta niin paljon hän ehti muunneltua totuutta mulle kertomaan, että vaikka miten muuttumistansa ja rakkauttansa vakuuttelee, niin mua ällöttää.

      Pidä ainakin toooosi pitkä tauko, ennen kuin taas laitat mitään herkkää viestiä! Ja sitkeys ei välttis ole hyvästä. Voi nimittäin ylittää häirinnän kynnyksen, jos aktiivisesti ja pitkään sitä jatkat. Olen omassa tapauksessani ottanut yhteyttä viranomaisiin ja heiltä lähteneen puhelun jälkeen homma on rauhoittunut asiallisemmaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe