158 senttiselle naisella housut

lyhyt mutta lanteikas

Olin tänään katselamassa housuja ja eikä toivotonta oli löytää sopivia housuja, muitakin kuin farkkuja.

Eli hakusessa olisi ei mustat tai harmaat, mieluiten ruudulliset, housut. Lahkeet joko suorat tai vähän kapenevat. Haloselta olen joskus löytyvät sopivat housut kokoa d20. Lyhyyteni lisäksi päänvaivaa aiheuttaa leveä lantio, mutta kapea vyötärö.

Kappahlissa oli joitakin ok suoria housuja, mutta levenevät lahkeet eivät oikein imartele vartaloani.

Oisko kellään vinkkejä, minne kannattaisi seuraavaksi suunnistaa? Postimyynnistä voisin myös tilata, jos joku osaisi suositella.

Kiitos :)

8

4583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama ongelma

      Mulla myös leveä lantio ja kapea vyötärö, tosin pituutta "ruhtinaalliset" 163 cm.

      Viikonloppu meni housujen etsinnässä pääkaupunkiseudulla - ei tulosta.

      Useimmissa kaupoissa joissa on trendikkäämpää muotia eivät myyjät ole koskaan kuuleetkaan mistään D-mitoituksista.

      Olen nähnyt USA:laisilla nettisivuilla lyhyille omia mallistoja, en tiedä miten muuten sopii... En ole itse tilannut, kun en haluaisi maksaa tulleja yms. Siksi olen EU:n alueen nettikaupoista etsinyt sopivia, mutten vielä löytänyt.

      Eli samat sanat, jos jollakin on tietoa, antakaa vinkkejä!!!

    • MiNi

      Ette ole ainuita jotka ei löydä siistejä naisellisia housuja joita voisi käyttää niin töissä kun juhlissakin.
      Yksi kauppa on Helsingissä joka myy pieniä- kokoja, mutta vaatteet maksavat aivan tuhottomasti Picolo Donna.

      Itse olen myös lyhyt ja lantio on olematon samoin vyötärö, eli en löydä mistään mitään. Turha edes kuvitella hakea hosuja norm. vaatekaupoista, esim. vero moda jne. Niidenkin 32 jäävät 10cm liian isoiksi l. tippuvat.

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        Helsingissä on kauppakeskus Kluuvissa TOP10 liike, jossa myydään todella pienikokoisia muodikkaita ( halpoja) vaatteita.
        Monelle, jopa liiankin trendikkäitä. Kenkiäkin on koosta 35 (jopa 34) lähtien, koroilla ja ilman.

        leveämpi lantio ei näihin mahdu, mutta netistä voi tilata (ei ihan halpoja) Lyhyttä kokoa ja muuten koot jopa 52:nee saakka.

        esim. Lyhyt koko 20
        rinnanymp. 90-93
        vyötärö 74-77
        lantio 99-101

        Peter Hahn: http://www.peterhahn.fi/index.php?cartid=275114959753974120571194

        tai

        http://www.ateliergs.com/ : Atelier Goldner Schnitt Oy ,
        jolta löytyy myös kätevä kokolaskuri:

        http://www.ateliergs.com/fi-fi/index.php?sid=783b90d1d5a9ed4a934a8094af2560e4&cl=info&tpl=cms_popup.tpl&cmsid=agssizecalc


      • -Nigella-
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Helsingissä on kauppakeskus Kluuvissa TOP10 liike, jossa myydään todella pienikokoisia muodikkaita ( halpoja) vaatteita.
        Monelle, jopa liiankin trendikkäitä. Kenkiäkin on koosta 35 (jopa 34) lähtien, koroilla ja ilman.

        leveämpi lantio ei näihin mahdu, mutta netistä voi tilata (ei ihan halpoja) Lyhyttä kokoa ja muuten koot jopa 52:nee saakka.

        esim. Lyhyt koko 20
        rinnanymp. 90-93
        vyötärö 74-77
        lantio 99-101

        Peter Hahn: http://www.peterhahn.fi/index.php?cartid=275114959753974120571194

        tai

        http://www.ateliergs.com/ : Atelier Goldner Schnitt Oy ,
        jolta löytyy myös kätevä kokolaskuri:

        http://www.ateliergs.com/fi-fi/index.php?sid=783b90d1d5a9ed4a934a8094af2560e4&cl=info&tpl=cms_popup.tpl&cmsid=agssizecalc

        Ei ratkaise mun ongelmaa nuo nettisivut, koska tuolta löytyisi varmaan oikeaa mitoitusta mutta vaatteet ovat kauhean vanhanaikaisia!

        Mun yli 60-v sukulaisnaisetkaan ei käytä noin vanhanaikaisia ja tyylittömiä vaatteita. Saatikka sitten minä.

        Taitaa olla mahdoton löytää trendikästä ja nuorekasta vaatetta, jossa olisi huomioitu leveämpi lantio, huokaa pettynyt.


    • maksaa rahan takaisin

      Täällä yksi kääpiömittainen myös.

      Suosittelen, että teetätte ompelijalla peruspuvuston. Voi kuullostaa "kamalaa ja kallista". Mutta uskokaa minua, maksaa todellakin takaisin aikaa myöden!

      Olen teettänyt (valitse laadukas kangas!) mustan kotelomekon, mustan ja vaalean harmaan housuasun. Nämä siis lähinnä työ- ja virkakäyttöön (ja tuo musta ollut myös parissa hautajaisissa jne).


      jos osaa itse ommella, siitä olisi tietty eniten apua. Lähes kaikki lahkeet edelleen kyllä lyhennän itse ja jos kaupassa tai matkoilla sattuu vastaan sopivaa kivaa, ostan sen.

      Eli kannattaa paneutua laatuun, ei määrään. Paitoja ja toppeja jne kun kyllä löytyy, hameet ja housut on vaikeampia löytää ja takeissakin vyötärö-lantio on usein väärässä paikassa jne.

      Myös hyvä vinkki: matkalle Thaimaahan tyhjän laukun kanssa ja ompelijalle siellä!

    • 160cm mies

      Itselläni ei ole mitään ongelmia löytää housuja, ainakaan jos oikeista paikoista etsii. Sanoisin, että Halosella on paras valikoima johon olen törmännyt. Ja Jos Helsingin ulkopuolelta etsit niin pitäsii kyllä löytyä vielä helpommalla. Itselleni ainakin löydän esim Kouvolasta ja Tampereelta vaikka mitä. Lyhentämään niitä housuja toki joutuu ainakin itselläni koska joudun valitsemaan suht leveän mallin. Joku on joskus kehunut naisten housukauppana Feminetteä...

    • 160cm

      Sokokselta löysin Voglian extra lyhyet mustat housut, jotka olivat kuin tehty minun leveälle lantiolle ja kapealle vyötärölle.

      • aika!!1

        Mitä te tuosta vyötäröstä jankutatte? Eihän niitä housuja kuulu vyötäröllä pitää! Itse ostan tavallisia housuja esim Vero Modasta, jotka sitten lyhennän. Ei vaadi kummoista ompelutaitoa. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe