Miten saisin hiukset paksummiksi? Hiukseni ovat hirveän ohkaset ja rasvaiset, vaaleat ja lyhkäset. Käyn kuitenkin joka päivä suihkussa ja pesen hiukseni tuuheuttavalla shampoolla. Vinkkejä? Asiasta toiseen: Miten saan finnit kavoiltani pois? Finnejä on minulla pääosin kasvoissa otsan, nenän, leuan ja posken alueilla.
Hiukset paksummiksi?
24
6866
Vastaukset
- tiiia2
Oikeilla tuotteilla ja hoidolla finnit, eli aamuin illoin rasvoittuvalle iholle tarkoitettuja tuotteita. hiuksia ei kannata joka päivä pestä, hius vain kuluu ihan turhaan.
- oletko teini-ikäinen?
oletan että olet teini-ikäinen? Iho-ongelmat kuuluvat teini-ikään mutta ei se tietenkään paljon nyt lohduta.
Suosittelen sulle apteekista saatavia tästähoitolääkkeitä finneille, esim. Brevoxyl tai Basiron, ne kuivattavat liian rasvaista ihoa ja ehkäisevät finnien tuloa. Apteekista löytyy myös monenlaisia puhdistuaineita esim. Louis Widmerillä on oma puhdistus- ja hoitosarjansa akneen taipuvaiselle iholle, siihen kuuluu myös oikeanlaiset kosteusvoiteet ym.
Jos finnejä pukkaa siitä huolimatta, että noudata yllämainittua ohjeistusta, voit tietenkin kääntyä asiassa myös ihotautilääkärin mukaan, joka voi määrätä sinulle joko pinnallisia lääkevoiteita akneiholle (nämä ovat reseptilääkkeitä eli et saa näitä muuten kuin lääkärin reseptillä) tai antibiootteja. Jos ihosi on todella huonossa kunnossa, voi Roaccuttan kuuri olla tarpeen. Mutta sitä käytetään yleensä vain pahimmissa tapauksissa.- täh....
perusteleppas mulle miten mulla vielä 22 vuoden iässä naama kukkii hoidosta huolimatta, vaikka teini- ikä on takana ollut jo jonkin aikaa?
oletettavasti olet itse sellainen siloposkinen joka ei ole koskaan saanut naamaan finnin finniä. tai ehkä sillon teini-iässä on pari saattanut putkahtaa. huijui.
aknea on todellakin myös vanhemmilla, se ei ole iästä kiinni. yli 30 vuotiaillakin voi olla akne, silloin se on aikuisiän akne, mutta akne kuitenkin.
ota selvää mistä puhut ennen kuin selität puutaheinää täällä... - ei saa
täh.... kirjoitti:
perusteleppas mulle miten mulla vielä 22 vuoden iässä naama kukkii hoidosta huolimatta, vaikka teini- ikä on takana ollut jo jonkin aikaa?
oletettavasti olet itse sellainen siloposkinen joka ei ole koskaan saanut naamaan finnin finniä. tai ehkä sillon teini-iässä on pari saattanut putkahtaa. huijui.
aknea on todellakin myös vanhemmilla, se ei ole iästä kiinni. yli 30 vuotiaillakin voi olla akne, silloin se on aikuisiän akne, mutta akne kuitenkin.
ota selvää mistä puhut ennen kuin selität puutaheinää täällä...paksummaksi millään.
- rauhamaassaja..
täh.... kirjoitti:
ota selvää mistä puhut ennen kuin selität puutaheinää täällä...IHO:
Turha tuosta on vetää taas hernettä nenään. Finnit, olivat ne sitten teini-ikäisellä tai aikuisella, ovat täysin eri asia kuin akne. Akne on ihosairaus eikä se pesemällä ja hinkkaamalla lähde. Aknessa pohjalla on tulehdus joka vaatii desinfiointia ja antibiootteja ja muita sopivia lääkkeitä. Joillakin aikuisilla ei yksi kuuri riitä vaan vahvimpia kuureja voi joutua syömään useita peräkkäin. Aknen hoito tulisi aloittaa aina mahdollisimman aikaisin, koska arvet voivat jäädä loppuiäksi ja ihon mikrohionta ym hoidot joilla niitä voi tasoittaa ja häivyttää, ovat kalliita.
Finnit taas ovat ihon tukkeutumia jotka johtuvat talin liiallisesta tuotannosta, liasta ym mikä kerääntyy ihohuokosiin. Joskus finnitkin tulehtuvat, mutta se ei tee niistä vielä aknea. Alkup. puhuu vain finneistä. Alkup. kannattaisi varata aika terveyskeskuslääkärille ja sitä kautta kenties ihotautien erikoislääkärille määrittääkseen onko kyse finneistä vai aknesta. Myös kosmetologille voi mennä, nämä osaavat ohjata sitten lääkärille kun näkevät mikä tilanne on. Jos kyse on aknesta, siihen ei tosiaan peseminen millään apteekin tuotteillakaan auta, vaan tarvitaan lääkkeet. Apteekin tuotteet helpottavat oireita, mutta eivät poista jatkuvaa tulehdustilaa. Tavallisiin finneihin sen sijaan apteekin tehokkaammat pesuaineet ja hoitavat voiteet voivat auttaa. Myös esimerkiksi apteekista saatava Septidin tai Antisept-desinfiointiaineet ovat hyviä, pestyäsi kasvot voit pyyhkiä iholta ylimääräistä talia (jos ihosi siis kestää alkoholia, se nimittäin liu'ottaa talia...) ja bakteereja pois desinfiointiaineella. Tämä vähentää talin kertymistä ihohuokosiin ja ehkäisee finnien tulehtumista vähentämällä bakteereja.
Ja jos nyt hypätään hieman sivuun, myös jotkin hormonaaliset valmisteet auttavat (lääkärin määräämänä taas) sivuvaikutuksena finnitaipumukseen. Itselläni oli kovasti finnejä aikuisiälle asti, ja aloitin aikuisuuden kynnyksellä ehkäisypillerit, joiden sivuvaikutuksena finnitaipumukseni väheni. Saan edelleen aika paljon finnejä mm. rasvaisen ruuan tai menkkojen takia lopetettuani pillerit, mutta pahin finneily on ohi. Akneksi finnitaipumukseni ei ikinä päässyt muodostumaan, toisin kuin siskollani, joka ei voinut syödä e-pillereitä, ja jonka finnitaipumus kehittyi nopeasti aikuisena akneksi. Hän joutui aikuisena hankkimaan useamman aknekuurin ennen taudin talttumista, ja hän todella oli huolellinen hygienian kanssa. - rauhamaassaja...
täh.... kirjoitti:
ota selvää mistä puhut ennen kuin selität puutaheinää täällä...HIUKSET:
Mitä noihin ohuisiin hiuksiin tulee - itselläni on ohuet ja lasimaiset hiukset, eli paskamaisin hiustyyppi mitä löytyy. Rullaaminen ja muu ei auta, koska lasimainen pinta liu'uttaa kiharan pois, aivan sama mitä aineita päässä, tulos kestää ammattilaisenkin tekemänä max.3h. Kampaajat ovat todenneet, että näille hiuksille paras on pää alaspäin föönaaminen, rikottu linja (lyhyemmät hiukset kohottavat muita hiuksia ja tekevät tuuheamman näköisiksi) ja tuuhennuslisäkkeet mikäli omista luiruista ei ole edes siihen kerrostamiseen tarvittavaa määrää. Tuuhentavat tuotteet ja hiuksen pinnan avaaminen esimerkiksi lievästi blondaavalla aineella (ei tarvitse olla mikään hamppu-mega-blondi) auttaa myös vähän, koska ne tekevät hiuksen pinnan karheammaksi ja hiukset eivät liimaudu toisiinsa. Jotkut ovat ehdottaneen myös "pehmennystä" mutta itse en ole siihen lähtenyt, koska oma hius on todella suoraa eli kasvaessaan ulos juuri näyttäisi aivan idiootilta.
Kiinnitä huomiota shampoita ja hoitoaineita ostaessasi (sekä myös ihonhoitotuotteita ostaessasi!) siihen, mitä aineet ovat. Itse käytin teini-ikäisestä n.21-vuotiaaksi kaupaun tuotteita ilman ongelmia, sitten yhtäkkiä hiukseni pätkähtivät hirvittävän rasvaisiksi. Vaihdoin silikonittomiin tuotteisiin, jotka taas teini-ikäisenä suurinpiirtein tappoivat hiukseni ja tekivät ne aivan rölli-peikon pesäksi. Nyt ne taas tuuheuttavat ja hoitavat hiuksiani, tosin jos peset välissä tavallisella shampoolla, joudut kestämään alun parin viikon röllipään taas uudestaan, eli jatkumo. Silikonittomia tuotteita löytyy muualtakin kuin kampaamosta, eivätkä kaikki kampaamotuotteet ole hyviä, eli kokeilemalla löytää sopivan. Itse opettelin myös kuivattavien shampoden ja ihonhoitoaineiden sijaan käyttämään kosteuttavia tuotteita: LIIAN KUIVATTAVAT TUOTTEET RASVOITTAVAT! Ota vaikka yöksi joku apteekin hyvä perusvoide ja käytä sitä tavallisen voiteen sijaan, ja sitten päiväksi joku geelimäinen voide kasvoille. Näin iho saa kosteutta ja päiväksi sitten kevyen hoidon joka pitää mattana. Iho reagoi liian kuivattaviin aineisiin tuottamalla itse lisää talia, ja kierre on valmis. Kun annat ulkopuolelta iholle tarpeeksi kosteutta, iho vähentää omaa talin tuotantoaan ja voit taas siirtyä enemmän tavallisiin tuotteisiin.
Toivottavasti tästä ylipitkästä vastauksesta oli jotain apua!
Lopuksi jotain tuotteita joita itse käytän...
IHO: Erityisesti body shopin teepuuöljy (löytyy töpötettävänä versiona sekä ihan öljynä, itse ostan öljyn ja hieron sitä suoraan finniin, se kuivattaa sen yhdessä yössä!) tepsii finneihin, mutta sitä ei voi käyttää koko ajan. http://www.bodyshop.fi/tuotteet-kasvot-tea_tree.shtml
Kevyt koostumus, hoitaa muttei rasvoita http://www.bodyshop.fi/tuotteet-kasvot-merileva.shtml
Näitä käytän tavallisesti:
http://www.bodyshop.fi/tuotteet-kasvot-e-vitamiini.shtml
Muista kuoria iho kerran viikossa, Neutrogena tai L´Oreal toimii hyvin, Lumenella taitaa myös olla jokin, mutta se on törkeän kallis.
Tätä ilman en voisi elää http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=203836(yabasecatalog)&category=ihojahiukset(yasalescatalog)/perusvoiteet(yasalescatalog)
Enkä tätä, käytän tätä meikittöminä päivinä palauttamaan ihon ph:ta.. http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=309229(yabasecatalog)&category=ihojahiukset(yasalescatalog)/vartalonpuhdistus(yasalescatalog) Muös erilaiset halvemmat tuotteet ovat ok, kuten lactaline tai lactacyd..
HIUKSET: XZ ja TREsemmeä löytyy marketista ja ainakin XZ on täysin silikoniton, mutta molemmat tuovat omaan lasimaiseen hiukseeni kuohkeutta.
- ---
hiukset saa paksummaks syömällä oikein ja monipuolisesti! pii ja biotiini tuuhentaa hiuksia. Sinkkiä on lihassa, kalassa ja muissa meriruuissa jasisäelimissä se kiihdyttää hiusten kasvua. kannattaa kokeilla piimax C biotiini a. siin on biotiinia ja piitä ja sitä voi ostaa apteekeista ja normi kaupoist. jos haluut viel vaikka hiukset kasvamaa nopeemmin ni kokoeile hieroa päänahkaa säännöllisesti koska se vilkastuttaa päänahan verenkiertoa ja saa siks hiukset kasvaa nopeemmin. jos se piimax c biotiini ei toimi ni voi kokeilla myös eläimille tarkotettua biotiinia. se on tehokkaanpaa ja sitä voi myös ihmiset syödä.
mulla lähti finnit ku ostin nivean young control shine kosteusvoiteen. laitoin sitä joka päivä paljon monta kertaa päivässä. apteekista voi myös ostaa jotain voiteita aknen hoitoo.
toivottavasti täst oli apuu. - aikahyvälettinyt
Itselläni on aina ollut ohuet hiukset. Itse olen saanut ne näyttämään ainakin paksummilta kiertämällä pesun jälkeen ne rullille, jolla saan ne kohoamaan päänahasta. Mitään kiharoita en haluakkaan vaan saan ne sillä tavalla kuohkeammaksi ja ilmavammaksi. Käytän Wellan Lifetex volume shampoota ja saman sarjan hoitoainetta volume protein mask. Sarja sisältää bambuuutetta, joka vahvistaa ja hoitaa hienoja hiuksia niitä kuormittamatta. Käytän lisäksi XZ tyrni muotoilusuihketta ja XZ muotoilugeeliä ja tämän jälkeen kierrän isoille rullille. Viimeistelyyn käytän XZ voimakasta tyrnihiuskiinnettä tai Wellaflexin voimakasta kiinnettä. Pesen hiukseni pari kertaa viikossa. Silloin tällöin laitan hiusnaamiohoidon. Kerran kuussa laitan XZ tyrniöljyhoidon hieromalla samalla. Päänahan hieronta vilkastuttaa verenkiertoa ja hiusnysty saa paremmin ravintoa.
Unohtamatta tietenkin kalkki ja D-vitamiinilisää. Käytän myös Möllerin Kaunis Iho kapseleita kuuriluontoisesti. B-vitamiinit ja erityisesti biotiini on hyväksi hiuksille.- silverhand
...ohuet ja paksut. Siinä on monta kertaa hiuksen hieno ero. Jos parturi kerta toisensa jälkeen väittää asiakkaan hiuksia ohueksi ja leikkaa ne niin pliisusti ohentaen, niin kyllähän ne ohuilta alkaa näyttämään...
Liika "hoitaminen" tekee paksutkin hiukset littanoiksi. - niih.
silverhand kirjoitti:
...ohuet ja paksut. Siinä on monta kertaa hiuksen hieno ero. Jos parturi kerta toisensa jälkeen väittää asiakkaan hiuksia ohueksi ja leikkaa ne niin pliisusti ohentaen, niin kyllähän ne ohuilta alkaa näyttämään...
Liika "hoitaminen" tekee paksutkin hiukset littanoiksi.ihme ettei kukaan ole sanonut tätä, vaikka kun katoo noita keskusteluja, niin tästä aiheesta puhutaan paljon...eli: "hiuspidennykset". Puolen metrin pidennys joka näyttää sadan metrin päähän epäaidolta ei ole ainoa tapa "käyttää" näitä ihmeitä. Keskustelet vain kiltin parturitädin/sedän kanssa että mites jos laitettais niitä tuuheuttamaan hiuksia...
- terveysfriikki
kannattaaa käytää silikonitonta shampoota, ja hiero päänahkaa, älä pese hiuksiasi usein, syö terveellisesti, liiku... ja muuta ei voi tehdä (: aknesta: pese naamasi joka ilta ja aamulla, älä käytä meikkiä, ulkoile
- ölo
hiukset saa paksummaksi pesemällä ne kananmunalla, se ravitsee hiuksia hyvin :)
- tukkatar
Hei! Olen nyt lukenut todella paljon kaikkia kirjoituksia ja vasta nyt kun en tosisssaan ole vastausta löytänyt, päätän vaivata teitä yhdellä pikku kysymykselläni.Omistin hyvin paksut ja pitkät tummat hiukset 18 ikävuoteen saakka. Sitten lakkasin syömästä ja kuinka ollakaan tukka tippui päästäni. Hiukseni ohenivat ainakin kolmanneksen. Nyt kolme vuotta sen jälkeen, kun olen elänyt jälleen normaalisti, on tukkani palautunut aikalailla. Ei kuitenkaan lähellekään niin paksuksi kuin ennen. Kysymykseni siis kuuluukin, että voinko enää koskaan saada normaalin paksun tukkani takaisin, joka siis oli todella paksu ja hyväkuntoinen ennen? Kiitos todella paljon, jos joku viitsii vastata. Kukaan ei ole antanut minulle vastausta.
- Itse menos ottamaan
Hiukset saa huomattavasti paksummiksi hiusten pidennyksillä, tätä samaa millä ihmiset saa hiuksista pidemmät niin voi käyttää myös paksuntaakseen hiuksia (jos ne leikataan omaan pituuseesi)
- tukkatar
Tarkoitin lähinnä, että uusiutuuko hius ja kasvaako uudet pudonneiden tilalle nyt kun olen elänyt terveellisesti (eli lähinnä tehnyt muutoksen syömättömyyteen) kolmen vuoden ajan.
- fdgkkg
syö paljon proteiineja hiusten eteen ja juo paljon vettä (:
- määvaaaa
hius paksummaksi tuuhennoksella. ei siihen muu auta.
suomi24 torilta löytyy monta tekijää.
itse olen myös siellä :) - .
ainoa oikeasti toimiva tapa on vetää kaljuksi ja antaa kasvaa kokonaan uudestaan. samalla pitää syödä terveellisesti ja olla käsittelemättä hiuksia.
- geneettinen.
höpö,höpö, hiusten paksuus on geeniperimää, jos mutsilla tai faijalla jo ohuet karvat niin se usein perityy jälkikasvulle.
Sitä ei voi millään manipulioda. - Naikkonen
Joo olen samaa mieltä. Jos on oikeasti ohuet hiukset jolle ''eivoi tehdä mitää'' niin kannattaa leikkaa kokonaan kaljuksi vaikka se kuulostaakin rajulta mutta se on todettu juttu että hiukset kasvaa nopeammin takaisin ja paksummin ja kannattaa myös syödä terveellisesti ja liikkua. :) Itelläni ohuet hiukset mutta en ole raaskinut leikata.
- harvahaiven itsekin
Naikkonen kirjoitti:
Joo olen samaa mieltä. Jos on oikeasti ohuet hiukset jolle ''eivoi tehdä mitää'' niin kannattaa leikkaa kokonaan kaljuksi vaikka se kuulostaakin rajulta mutta se on todettu juttu että hiukset kasvaa nopeammin takaisin ja paksummin ja kannattaa myös syödä terveellisesti ja liikkua. :) Itelläni ohuet hiukset mutta en ole raaskinut leikata.
Tämä on täyttä höpöhöpöä. Hius on kuollutta ainesta, eikä se voi millään tietää minkä pituinen se on. Jos kaljuksi ajamisen jälkeen tuntuu siltä että tukka kasvaa nopeammin, se on juurikin ja vain sitä - oma tuntemus. Koska karvaa ei ole paljon, sen pituuden lisääntyminen näyttää dramaattisemmalta lyhyessä tukassa. Toivottavasti tästä ihmeellisestä uskomuksesta päästäisiin joskus eroon. Huonohiuksisen on ihan turha pitää itseään jatkuvassa valheellisessa toivon tilassa ja kiusata itseään tuollaisella, kannattaa ennemmin keskittyä siihen miten saa ne vähät karvat näyttämään hyvältä.
Mitä tukan paksuden lisäämiseen tulee, ovat monet täällä jo kertoneetkin mitä on tehtävissä: hanki hiuslisäkkeitä. Mikään poppakonsti, pilleri tai muu rahastus ei tee tukkaasi paksummaksi. Moni taho on kovin innokas kiskomaan toiveikkailta rahat pois, mutta yleensä lopputulos on sama tukka ja huomattavasti köykäisempi lompakko. Niiden karvojen kunto mitä on syntymässä suotu voi parantua pitkäaikaisella käytöllä, mutta se ei tee hiuslaatuasi yhtään paksummaksi eikä lisää hiustesi määrää. Itse sijoittaisin ne rahat varmimpaan konstiin: juurikin hiuslisäkkeisiin.
- tukkatar
Mullahan on sellanen tilanne, että kummallakin vanhemmallani on paksut hiukset ja itsellänikin oli ennen anoreksiaa...Nyt kyllä moni huomauttanut ja itsekin olen huomannut että parannuttuani on tukka alkanut kasvaa ennalleen ja uutta hiusta pukkaa, sen huomaan päällimmäisistä haivenista. Toivoisin vaan niin kovin saavani entisen paksun tuuhean tukkani takaisin, tästä kun on vielä matkaa siihen entiseen. :/
- vaimon mies
millä aineella naiselle paksummat hiukset ja villeyttä lisää sängyssä sekä aksamista yleensä. femi soija ei auta...
- Kurlatkoon mällillä
se auttaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859