Teit niin hyvän yhteenvedon Teuvo Suni-nimisen miehen opista, että katsoin sen aloituksen arvoiseksi. Toivottavasti et pahastu, vaikka näin tein. Poistan sen, jos niin haluat.
"Oletko pannut merkille
Kirjoittanut: MakeDonialainen 5.10.2008 klo 15.18
että tämä Suni, jota pidät nykypäivän profeettana ja jolla ajattelet olevan Hengen lahjan julistaa totuutta ja jonka profetoinnin arvostelun näet reinaaviksi ja herjaaviksi kirjoituksiksi, kuitenkin:
1) muuttaa omaa oppiansa, eli peritaatteessa peruu edellisiä tekstejään, niitä muuttaen
2) kirjoittaa Raamatun ilmoituksen kanssa ristiriidassa olevia oppeja
3) katsoo oikeudekseen itse herjata, nimitellä, halveksua toisia kirjoittajia mitä ilkeimmillä sutkauksilla: esim: äitisi on portto, eikö sinun
hapatettuihin aivoihisi kertakaikkiaan mahdu jne.
4) katsoo oikeudekseen olla kunnioittamatta Suomi24-palstan sääntöjä
5) katsoo itse saamansa hengenilmoitukset Pyhän Hengen "päivityksiksi", minkä perusteella esimerkiksi Paavalin kirjeiden tekstit halvennetaan toisarvoisiksi 2000:n vuoden takaisiksi kirjoituksiksi, joita Teuvo Suni kyllä itse mielivaltaisesti lainailee.
6) Ei tunnusta, että Pyhästä Hengestä sikisi neitsyt Marian kohtuun Jumalan Poika, Jeesus Kristus, vaan kirjoittaa Marian Pojasta, jolla oli Pyhä Henki ja kääntää tunnustusvaatimuksen häneen itseensä, että hänen äitinsä synnyttämään
Teuvo-poikaan tuli Pyhä Henki, minkä tunnustamista hän vaatii.
7) Ei opeta Raamatun mukaisesti, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Jeesuksen tähden, vaan tekemällä täydellisesti Jumalan käskyjen mukaan.
8) Opettaa Raamatun vastaisesti, että suurin ja ensimmäinen käsky olisi, ettei kukaan pidä muita jumalia, kuin Raamatun Herraa.
9) Ei alistu arvosteltavaksi vaan mörköytyy luolaihmiseksi, joka tiuskii ja sadattelee, ei Jeesusta Kristusta kirkastaen ja Jeesuksen nimeä
kiittäen ja ylistäen, vaan keskimäärin joka 7. - 10. sana kiskastaa saatanan ja isolla S:llä.
(tästä listasta ei varmaan tule loppua jos vähänmkään vielä ruotaisee ja siksi lopetan tällä kertaa)
Niin Älä hyvä lukija tuomitse väärin sanomalla, että Teuvo Suni on totuuden julistaja. "
Sallitko MakeDonialainen?
20
613
Vastaukset
- MakeDonialainen
Kyllä sen muut poistavat, jos niin on tarkoitettu, mutta ota pian kopio itsellesi, ennenkuin vaikka poistuu.
- Timoriepu
Kopioin sen jo itselleni.
Nämä tällaiset yhteenvedot on tosi tärkeitä, sillä niistä näkee kirkkaasti koko paketin tai edes osittainkin paketin eksyttävät elementit.
Kun sinä kerran olet tuon kirjan lukenut, olisi aika hienoa, jos saisit vieläkin laajemman yhteenvedon siitä sorvattua. Silloin näkisivät varsinkin uskossaan alkutaipaleella olevat, millaisesta huijarista on kysymys. - Timoriepu
Koska olet vaivautunut lukemaan Sunin opuksen ja hänen oppiinsa perehtynyt, sinulla on vastuu ja etuoikeus hänen opetuksensa harhan muille tiedoksisaattamisessa. Hienoa, että olet tähän tehtävään ryhtynyt.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000038383840
Ehkä tämä sunilaisuus ei laajene juuri sen vuoksi kun siitä näkyy vilpillisyys niin selvästi läpi?
Ajattelepa miten vähän tuolle opille on tullut kannattajia, pikemmin entisetkin ovat lähteneet.- MakeDonialainen
ja yksi syy siihen, miksei se laajene on tämä Suomi 24-palsta, jolla jotkut ovat voimallisesti Raamatun avulla tuota antikristillistä tekopyhyyden ja vääryyden oppia vastustaneet.
Ja toinen syy on Teuvo Sunin oma "kättenpäällepanemisarkuus", joka onkin suurin syy ettei Teuvo ala jaella "henkeään" muille.
Uskon kuitenkin, että tämä "jäävuori" alkaa jossain vaiheessa sulaa. Vahinko, ettei ole ehtinyt ottaa moniakaan Sunin kirjoituksia talteen, koska niistä selvästi voisi Sunille itselleen todistaa, että nyt olisi parannuksen teon paikka.
Jumalalle on kaikki mahdollista! Jeesuksen nimi olkoon kaikkien vääryksienkin yläpuolella ja ylistetty Hengessä ja uskossa totuuteen. - piskuinen lauma
Mitä laajempi kannattajakunta, sen uskottavampi oppi on?
- lopun aikana
MakeDonialainen kirjoitti:
ja yksi syy siihen, miksei se laajene on tämä Suomi 24-palsta, jolla jotkut ovat voimallisesti Raamatun avulla tuota antikristillistä tekopyhyyden ja vääryyden oppia vastustaneet.
Ja toinen syy on Teuvo Sunin oma "kättenpäällepanemisarkuus", joka onkin suurin syy ettei Teuvo ala jaella "henkeään" muille.
Uskon kuitenkin, että tämä "jäävuori" alkaa jossain vaiheessa sulaa. Vahinko, ettei ole ehtinyt ottaa moniakaan Sunin kirjoituksia talteen, koska niistä selvästi voisi Sunille itselleen todistaa, että nyt olisi parannuksen teon paikka.
Jumalalle on kaikki mahdollista! Jeesuksen nimi olkoon kaikkien vääryksienkin yläpuolella ja ylistetty Hengessä ja uskossa totuuteen.Harvojen ja valittujen joukko on todella pieni. Lootin aikalaisistakin pelastui vain 3 ihmistä.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" piskuinen lauma kirjoitti:
Mitä laajempi kannattajakunta, sen uskottavampi oppi on?
"Mitä laajempi kannattajakunta, sen uskottavampi oppi on?"
Vrt. Jeesus ja kannattajakuntansa. Totuus vetää ihmisiä puoleensa, valhe karkoittaa,- Timoriepu
Ihmettelen kovasti mm. sitä, että KariHenrik on siihen eksynyt. Niin vihakylläinen Sunin oppi on.
On mahtavaa, kun sinä siitä irti pääsit.
Olet kuitenkin melko vähän Sunin opin harhoja esille tuonut. En minä sitä sinulta kuitenkaan mitenkään vaadi. Ajattelin kuitenkin sitä, että sinä olet nähnyt sen sisältäpäin ja siten tiedät siitä monenlaista. lopun aikana kirjoitti:
Harvojen ja valittujen joukko on todella pieni. Lootin aikalaisistakin pelastui vain 3 ihmistä.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"Lopussa tämän em.lahkon raunioilla on profeettansa yksin. Raamattu sanoo "harvat pelastuvat", ei yksi.
- tosiasia.
Devoit kirjoitti:
"Mitä laajempi kannattajakunta, sen uskottavampi oppi on?"
Vrt. Jeesus ja kannattajakuntansa. Totuus vetää ihmisiä puoleensa, valhe karkoittaa,Ei tämä maailma voi edes ottaa vastaan totuutta, koska sen silmät on sokaistu.
Ihmiset vihaavat totuuden puhujia.
Joh. 17:14
Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Timoriepu kirjoitti:
Ihmettelen kovasti mm. sitä, että KariHenrik on siihen eksynyt. Niin vihakylläinen Sunin oppi on.
On mahtavaa, kun sinä siitä irti pääsit.
Olet kuitenkin melko vähän Sunin opin harhoja esille tuonut. En minä sitä sinulta kuitenkaan mitenkään vaadi. Ajattelin kuitenkin sitä, että sinä olet nähnyt sen sisältäpäin ja siten tiedät siitä monenlaista.Sillä hän on itse ne tuonut parhaiten esiin.
tosiasia. kirjoitti:
Ei tämä maailma voi edes ottaa vastaan totuutta, koska sen silmät on sokaistu.
Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole."Totuushan tapettiin
tosiasia. 5.10"
Miten sitten kuollutta elävänä tuot?- neuvo.
Devoit kirjoitti:
Lopussa tämän em.lahkon raunioilla on profeettansa yksin. Raamattu sanoo "harvat pelastuvat", ei yksi.
että erehdyt asiassa, ole varovainen, ei kannata lähteä avoimeen taistoon totuuden puhujia vastaan:
"Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." - Timoriepu
Devoit kirjoitti:
Sillä hän on itse ne tuonut parhaiten esiin.
Näinhän se on. ;)
neuvo. kirjoitti:
että erehdyt asiassa, ole varovainen, ei kannata lähteä avoimeen taistoon totuuden puhujia vastaan:
"Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."En totuudentuojia vastaan sodikaan..
- Timoriepu
neuvo. kirjoitti:
"Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."Tämä hanke on jo todettu olevan lähtöisin joko ihmisistä tai perkeleestä. Niin monta kertaa on Teuvo havaittu valehtelijaksi ja vääristelijäksi, mm. minuun kophdistuneitten herjojen ja väärintodistamisten osalta, ettei ole mitään epäilystä, etteikö Teuvo Sunin oppi olisi ihan jostain muusta lähteestä kuin Jumalasta.
- asiaan.
Timoriepu kirjoitti:
Tämä hanke on jo todettu olevan lähtöisin joko ihmisistä tai perkeleestä. Niin monta kertaa on Teuvo havaittu valehtelijaksi ja vääristelijäksi, mm. minuun kophdistuneitten herjojen ja väärintodistamisten osalta, ettei ole mitään epäilystä, etteikö Teuvo Sunin oppi olisi ihan jostain muusta lähteestä kuin Jumalasta.
Älä etsi tukea toisilta ihmisiltä ja heidän tekmistään herjalistoistaan, joita tänne massapostitestaan tiuhaan tahtiin.
Kysy suoraan Herralta miten asia on:
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. - Timoriepu
asiaan. kirjoitti:
Älä etsi tukea toisilta ihmisiltä ja heidän tekmistään herjalistoistaan, joita tänne massapostitestaan tiuhaan tahtiin.
Kysy suoraan Herralta miten asia on:
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.Olen havainnut Teuvon valehtelijaksi monessa yhteydessä. Sen vahvistaa myös Pyhä Henki minussa ja Teuvon Sanan vastainen opetus.
- Timoriepu
tosiasia. kirjoitti:
Ei tämä maailma voi edes ottaa vastaan totuutta, koska sen silmät on sokaistu.
Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.Jos Teuvo on herättänyt antipatioita, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että HÄN ITSE VIHAA MUITA ja herkeämättä muita herjaa. Mitä kylvää, sitä niittää. Niin yksinkertaista.
PS. Silti en itsessäni huomaa vihaa Sunia kohtaan, ihmetystä ja sääliä kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561478
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651449Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2631035Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58967- 56959
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin84894