olen seurustellut kohta vuoden venäläisen poikaystäväni kanssa ja itse olen siis suomalainen. Nyt on ongelmaksi noussut minun puoleltani hillitön mustasukkaisuus kun mies menee viettämään iltaa venäläisten kavereittensa kanssa ja minua ei edes kutsuta koska en osaa kieltä ja olisin siis vain tylsistynyt koko illan. ongelmana siis on se että tunnen kauheaa epävarmuutta siitä että mieheni näkee juhlissa venäläisiä naisia jotka minusta ovat hieman liian tyrkkyjä ja pelkäänkin että mieheni ei yksi kerta pystykään vastustamaan kiusausta. Haluaisin luottaa mieheeni mutta mustasukkaisuus vie voiton näissä tilanteissa.
suomi-venäjä
22
1747
Vastaukset
Viettääkö miehesi kovin useinkin aikaa näiden venäläisten ystävien kanssa? Se nimittäin on äärimmäisen ajattelematonta sinua kohtaan, jos kaikki viikonloput menevät bilettäessä. Ymmärrän kuitenkin, että miehesi halua välillä viettää aikaa omanmaalaisten kanssa, puhua vapaasti omalla kielellään jne.
Mies pettää jos on pettääkseen, kävi sitten baareissa tai ei. Mitä venäläisiin naisiin tulee, niin älä anna ulkokuoren hämätä. Vaikka pukeutuminen on mitä on, ei se välttämättä tarkoita, että ovat tyrkkyjä. Itse ainakin tunnen kilttejä kotityttöjä, jotka pukeutuvat kuin maailman vanhimman ammatin edustajat. Mutta kyllähän noihin venäläisiin naisiin mahtuu kaikenlaista, myös niitä tyrkkyjä...
Onhan minulla samankaltaisia pelkoja ollut, mutta eipä ole enää, kun tajuan miten mieheni suhtautuu tuollaisiin tyrkkyihin. Katsoo kuin halpaa makkaraa, eikä koskisi tikullakaan. Jos sinun miehesi tekee toisin, niin älä sitä jää suremaan, koska hän ei ole suremisen arvoinen.- apua kaipaava
niin siis sepä siinä onkin kun mieheni ei käy kovin useasti bilettämässä, mutta silti minua alkaa yksikin kerta ärsyttämään. vaikka tajuankin että tietysti hän tarvitsee omaa aikaa oman maalaisten kanssa. välillä tuntuu että tällainen kahden eri maalaisen suhde on aivan liian vaikeaa, mutta rakastan kuitenkin miestäni enkä halua luovuttaa. miten saan omaan päähäni taottua että minun ei pitäisi olla niin epäileväinen??? :O
- apua kaipaava
niin "bedelia" elätkö siis itsekin venäläisen miehen kanssa? haluasitko kertoa jotain kokemuksiasi...millaista arki pitemmän päälle on esim.?
apua kaipaava kirjoitti:
niin "bedelia" elätkö siis itsekin venäläisen miehen kanssa? haluasitko kertoa jotain kokemuksiasi...millaista arki pitemmän päälle on esim.?
Nyt yli vuoden olemme olleet naimisissa, seurustelua sitä ennen pari vuotta.
Millaista on arki? Ihan mukavaa :-) Vaikea sitä on tuosta noin vaan alkaa purkaa, mistä sitä aloittaisi.
Ihan hyvin meillä on mennyt, alkukankeuksia lukuun ottamatta. Olen kuullut, että venäläiset miehet eivät perinteisesti paljon osallistu kodinhoitoon, ja sitä olenkin ihmetellyt. Oma mieheni nimittäin osallistuu oikein hyvin, niinkuin myös hänen isänsä auttaa anoppiani. Meillä mies siivoilee, tiskailee ja tekee muitakin kotihommia. Ruoanlaitto ja pyykinpesu jäävät kuitenkin yleensä minun tehtäväkseni. Mies myös hoitaa kaikki miesten työt pesukoneen korjaamisesta hajulukkojen putsaamiseen. Tietokone-juttujen tekeminen kävisi melkein ammatista :-) Olen myös kuullut, että venäläiset miehet ryyppäisivät paljonkin, mutta omaan lähipiiriini kuuluvat miehet juovat niin maltillisesti, että sellaista touhua näkee Suomessa harvoin.
Alussa minua häiritsi paljon mieheni hyvin tiukat siteet omiin vanhempiinsa, melkein mammanpojaksi katsoin mieheni, koska äidiltä tuli jatkuvasti viestejä, äidille soiteltiin päivittäin jne. En enää yksinkertaisesti kestänyt sitä, että anoppi kuuluu meidän ihan jokapäiväiseen elämäämme niinkin voimakkaasti, joten nostin asiasta sitten metelin siinä vaiheessa, kun huomasin, että rauhallinen keskustelu aiheesta ei auta laisinkaan. No, se kannatti, koska nykyään tekstiviestejä tulee "vain" kerran päivässä tai kahdessa. Olen oikeasti kamalan helpottunut. En olisi kestänyt sitä menoa yhtään kauempaa.
Minua edelleen häiritsee se, että mieheni kuuntelee aina vanhempiensa mielipiteen ennen minkään suuremman päätöksen tekemistä, eikä melkein koskaan tee mitään heidän tahtonsa vastaista. Kai olen suomalaiseen itsenäisyyteen ja yksityisyyteen niin tottunut, ettei se lähde millään pois :-) Edelleenkään välini anoppiin eivät ole parhaimmasta päästä, koska en kestä jatkuvaa "neuvomista" (eli käskemistä), kyykyttämistä, yksityisyyteni loukkaamista, haukkumista (milloin meikistäni, vaatteistani, ruoistani, istumistyylistäni, sohvan väristä, painostani, hiusteni väristä)... No, onnekseni voin todeta, että tapaamme vain pari kertaa vuodessa.
Positiivisena puolena mainitsen aina sen, että naista kohdellaan kuin prinsessaa. Viedään ulos syömään, tuodaan kukkia ja suklaata, ostetaan lahjoja, kannetaan laukut ja avataan ovet, mieheni jopa avaa minulle auton oven ja ojentaa käden autosta/bussista noustessa :-D Suomessa ihmiset katsovat sitä vähän pitkään... Että mikäs primadonna se tuolta laskeutuu, kun pitää oikein auttaa, kuin jotain kuninkaallista.
Enpä nyt muuta tähän hätään keksi. Jos on vielä jotain, mitä haluaisit tietää, niin kysy pois.- apua kaipaava
bedelia kirjoitti:
Millaista on arki? Ihan mukavaa :-) Vaikea sitä on tuosta noin vaan alkaa purkaa, mistä sitä aloittaisi.
Ihan hyvin meillä on mennyt, alkukankeuksia lukuun ottamatta. Olen kuullut, että venäläiset miehet eivät perinteisesti paljon osallistu kodinhoitoon, ja sitä olenkin ihmetellyt. Oma mieheni nimittäin osallistuu oikein hyvin, niinkuin myös hänen isänsä auttaa anoppiani. Meillä mies siivoilee, tiskailee ja tekee muitakin kotihommia. Ruoanlaitto ja pyykinpesu jäävät kuitenkin yleensä minun tehtäväkseni. Mies myös hoitaa kaikki miesten työt pesukoneen korjaamisesta hajulukkojen putsaamiseen. Tietokone-juttujen tekeminen kävisi melkein ammatista :-) Olen myös kuullut, että venäläiset miehet ryyppäisivät paljonkin, mutta omaan lähipiiriini kuuluvat miehet juovat niin maltillisesti, että sellaista touhua näkee Suomessa harvoin.
Alussa minua häiritsi paljon mieheni hyvin tiukat siteet omiin vanhempiinsa, melkein mammanpojaksi katsoin mieheni, koska äidiltä tuli jatkuvasti viestejä, äidille soiteltiin päivittäin jne. En enää yksinkertaisesti kestänyt sitä, että anoppi kuuluu meidän ihan jokapäiväiseen elämäämme niinkin voimakkaasti, joten nostin asiasta sitten metelin siinä vaiheessa, kun huomasin, että rauhallinen keskustelu aiheesta ei auta laisinkaan. No, se kannatti, koska nykyään tekstiviestejä tulee "vain" kerran päivässä tai kahdessa. Olen oikeasti kamalan helpottunut. En olisi kestänyt sitä menoa yhtään kauempaa.
Minua edelleen häiritsee se, että mieheni kuuntelee aina vanhempiensa mielipiteen ennen minkään suuremman päätöksen tekemistä, eikä melkein koskaan tee mitään heidän tahtonsa vastaista. Kai olen suomalaiseen itsenäisyyteen ja yksityisyyteen niin tottunut, ettei se lähde millään pois :-) Edelleenkään välini anoppiin eivät ole parhaimmasta päästä, koska en kestä jatkuvaa "neuvomista" (eli käskemistä), kyykyttämistä, yksityisyyteni loukkaamista, haukkumista (milloin meikistäni, vaatteistani, ruoistani, istumistyylistäni, sohvan väristä, painostani, hiusteni väristä)... No, onnekseni voin todeta, että tapaamme vain pari kertaa vuodessa.
Positiivisena puolena mainitsen aina sen, että naista kohdellaan kuin prinsessaa. Viedään ulos syömään, tuodaan kukkia ja suklaata, ostetaan lahjoja, kannetaan laukut ja avataan ovet, mieheni jopa avaa minulle auton oven ja ojentaa käden autosta/bussista noustessa :-D Suomessa ihmiset katsovat sitä vähän pitkään... Että mikäs primadonna se tuolta laskeutuu, kun pitää oikein auttaa, kuin jotain kuninkaallista.
Enpä nyt muuta tähän hätään keksi. Jos on vielä jotain, mitä haluaisit tietää, niin kysy pois.kiva kuulla muiden kokemuksia :) olen kyllä itsekin huomannu monia noista asioista mistä puhuit...tosin mieheni suku asuu venäjällä ja virossa joten en ole vielä kertaakaan tavannut esim. (toivottavasti) tulevaa anoppiani.
miten muuten teillä...puhutko sinä itsekin venäjää? koska minä en puhu ja miehen sukulaiset taas ei puhu mitään muuta kuin venäjää joten kommunikointi voi olla vähän hankalaa. apua kaipaava kirjoitti:
kiva kuulla muiden kokemuksia :) olen kyllä itsekin huomannu monia noista asioista mistä puhuit...tosin mieheni suku asuu venäjällä ja virossa joten en ole vielä kertaakaan tavannut esim. (toivottavasti) tulevaa anoppiani.
miten muuten teillä...puhutko sinä itsekin venäjää? koska minä en puhu ja miehen sukulaiset taas ei puhu mitään muuta kuin venäjää joten kommunikointi voi olla vähän hankalaa.Juu, puhun venäjää. Ja suosittelen sinuakin ehdottomasti opiskelemaan edes jonkin verran, jos suunnittelet tulevaisuutta tuon herran kanssa. Pääsisit sinäkin sitten mukaan niihin bileisiin ;-) No ei vaan, mutta venäläiset yleensä puhuvat vieraita kieliä niin valitettavan huonosti, että auttaa todella huomattavasti, jos edes venäjän alkeet opiskelisit, että sukulaisten kanssa kommunikointi onnistuisi edes jossain määrin. Jos aiotte perhettä joskus perustaa, niin olisi hyvä, jos molemmat osaisitte toistenne kielet. Minun mielipiteeni :-)
(Vaikka täytyy sanoa, että sitä joskus anoppilassa toivoo, ettei osaisi sanaakaan venäjää. Olisi niiiiin paljon helpompaa...)- kaikenlaista
voi kuin suomen tytöt pukeuttuvat kuin maailman vanhimman ammatin edustajat. tisst puoleksi auki. tiukkat housut, vatsa paljana. ja itse tyrkkytävät ulkomaalaisia miehiä. melkein tallutavat perässä väkisin heitä. ja voin kuin ollut maistuu. ja seksi.
- bidraldi
kaikenlaista kirjoitti:
voi kuin suomen tytöt pukeuttuvat kuin maailman vanhimman ammatin edustajat. tisst puoleksi auki. tiukkat housut, vatsa paljana. ja itse tyrkkytävät ulkomaalaisia miehiä. melkein tallutavat perässä väkisin heitä. ja voin kuin ollut maistuu. ja seksi.
Jep jep, mutta ei sentään niin paljon pukeuduta "ammattivaatteisiin" että meistä sen takia tehtäisiin pilaa televisiossa (jonkun muun asian takia voidaan tehdä... mutta tässäkin asiassa siis ulkomaisten miesten tyrkyttämisessä(;D) taitaa ruotsin blondi tai brittien naiset olla vielä ihan omaa lajiaan).
Itse en tunne ketään perinteiseen Natalia lookkiin pukeutuvaa venäläistä... enkä kyllä suomalaistakaan, joka olisi omaksunut piikkikorot ja roiskeläpän iltapuvukseen;D Mutta jostakin ne stereotypiat lähtevät elämään miksei sitten vaikkapa Venäjältä.
"ja voin kuin ollut maistuu. ja seksi"
seksin maistumisessa ei luulisi olevan mitään pahaa vaikka seksin maistaja olisikin (hui kauhistuksen neitsythäkki) nainen;D
Nykyään naisillakin on oikeus seksiin, näin ainakin Suomessa, en tiedä sitten mitä siellä rajan takana naisten oikeuksista ajatellaan...
Itselleni ainakin maistuu seksi paremmin kuin jääkaapissa auki ollut olut;D - suomalainen laura
bidraldi kirjoitti:
Jep jep, mutta ei sentään niin paljon pukeuduta "ammattivaatteisiin" että meistä sen takia tehtäisiin pilaa televisiossa (jonkun muun asian takia voidaan tehdä... mutta tässäkin asiassa siis ulkomaisten miesten tyrkyttämisessä(;D) taitaa ruotsin blondi tai brittien naiset olla vielä ihan omaa lajiaan).
Itse en tunne ketään perinteiseen Natalia lookkiin pukeutuvaa venäläistä... enkä kyllä suomalaistakaan, joka olisi omaksunut piikkikorot ja roiskeläpän iltapuvukseen;D Mutta jostakin ne stereotypiat lähtevät elämään miksei sitten vaikkapa Venäjältä.
"ja voin kuin ollut maistuu. ja seksi"
seksin maistumisessa ei luulisi olevan mitään pahaa vaikka seksin maistaja olisikin (hui kauhistuksen neitsythäkki) nainen;D
Nykyään naisillakin on oikeus seksiin, näin ainakin Suomessa, en tiedä sitten mitä siellä rajan takana naisten oikeuksista ajatellaan...
Itselleni ainakin maistuu seksi paremmin kuin jääkaapissa auki ollut olut;Dvenäjääl naiset pukeuttuvat tavallisesti. ihailen naisia, kuin olen venäjällä. ja kaikkialla maailmassa naiset pukeuttuvat kauniisti ja on iloa nähdä kauniita naisia!!! laitta suu kiini! ja vahtii miestä, ettei karkka. tai ota olutta, jos et mene lenkille-siis lihoo 100 kiloiseksi
- bdraldi
suomalainen laura kirjoitti:
venäjääl naiset pukeuttuvat tavallisesti. ihailen naisia, kuin olen venäjällä. ja kaikkialla maailmassa naiset pukeuttuvat kauniisti ja on iloa nähdä kauniita naisia!!! laitta suu kiini! ja vahtii miestä, ettei karkka. tai ota olutta, jos et mene lenkille-siis lihoo 100 kiloiseksi
roiske läppä korkkarit ja ihonmyötäinen toppi nyt ei kyllä ole enää tavallista... mutta ehkä vain se pieni ja äänekäs natalia porukka on pukeutunut niin ja siitä on tullut joku yleistys... mene ja tiedä en ole venäläisen muodin historian asiantuntija... mutta miehiä nyt ainakin miellyttää vähän avonaisempi pukeutuminen... kunhan oma tyttö ystävä ei ole kyseessä.
Kuten sanottu itse en ole törmännyt tämän myytin edustajiin mutta myytti elää ja voi hyvin ja leimaa koko kansakunnan naiset.
Totta kai on ilo nähdä kauniita naisia ja joka maassahan nimen omaan naiset pukeutuvat kauniisti ja laittautuvat muutenkin ollakseen miellyttävän näköisiä itselleen, ympäristölleen, miehelleen tai vaikkapa ihan muuten vain.
Ei minulla ole mitään kauniita pukuja vastaan pukeudunhan itsekin kauniisti, se on osa toisten huomioimista, ettei lähde kylille tai kouluun yön jäljiltä tukka sekaisin ja yöpuku päällä;D
Mies on kuule jo karannut kotimaahansa voikun nussisi päänsä pyörryksiin nyt kun kerrankin saa ja jäisi sinne... pistäsi vain eropaperiin nimensä ja antaisi tuhat euroa niin vot olisin tyytyväinen. Vaan vitjat, siellä se istuu äitinsä ja perheensä kanssa riisikippo kourassa ja jauhaa paskaa... mikä mies se oikein luulee olevansa?
En juo olutta, pitäisikö alkaa?
väärää tietoa...
ei yhden lenkin väliin jättäminen satakiloiseksi lihota... eikä kahden... etenkään jos kyse on HK:n sinisestä;D - b....
bdraldi kirjoitti:
roiske läppä korkkarit ja ihonmyötäinen toppi nyt ei kyllä ole enää tavallista... mutta ehkä vain se pieni ja äänekäs natalia porukka on pukeutunut niin ja siitä on tullut joku yleistys... mene ja tiedä en ole venäläisen muodin historian asiantuntija... mutta miehiä nyt ainakin miellyttää vähän avonaisempi pukeutuminen... kunhan oma tyttö ystävä ei ole kyseessä.
Kuten sanottu itse en ole törmännyt tämän myytin edustajiin mutta myytti elää ja voi hyvin ja leimaa koko kansakunnan naiset.
Totta kai on ilo nähdä kauniita naisia ja joka maassahan nimen omaan naiset pukeutuvat kauniisti ja laittautuvat muutenkin ollakseen miellyttävän näköisiä itselleen, ympäristölleen, miehelleen tai vaikkapa ihan muuten vain.
Ei minulla ole mitään kauniita pukuja vastaan pukeudunhan itsekin kauniisti, se on osa toisten huomioimista, ettei lähde kylille tai kouluun yön jäljiltä tukka sekaisin ja yöpuku päällä;D
Mies on kuule jo karannut kotimaahansa voikun nussisi päänsä pyörryksiin nyt kun kerrankin saa ja jäisi sinne... pistäsi vain eropaperiin nimensä ja antaisi tuhat euroa niin vot olisin tyytyväinen. Vaan vitjat, siellä se istuu äitinsä ja perheensä kanssa riisikippo kourassa ja jauhaa paskaa... mikä mies se oikein luulee olevansa?
En juo olutta, pitäisikö alkaa?
väärää tietoa...
ei yhden lenkin väliin jättäminen satakiloiseksi lihota... eikä kahden... etenkään jos kyse on HK:n sinisestä;Dvain suomalainen niin voi leimatta. on katellinen. kynnellinen ja lihava pirjo tule tekemään ulkomaaille ohjelmia. oksetta. ja kuin olin tänään kaupassa, näin kauniita ulkomaalaisia yliopiston opiskelijoita. ja näin, miten suomal.katselli kauniita naisia. onneksi mies karkaisi. ja syö sinä halpaa makkaraa ja kiinassahan siitä riisia syövät
- bidraldi
b.... kirjoitti:
vain suomalainen niin voi leimatta. on katellinen. kynnellinen ja lihava pirjo tule tekemään ulkomaaille ohjelmia. oksetta. ja kuin olin tänään kaupassa, näin kauniita ulkomaalaisia yliopiston opiskelijoita. ja näin, miten suomal.katselli kauniita naisia. onneksi mies karkaisi. ja syö sinä halpaa makkaraa ja kiinassahan siitä riisia syövät
kiinassahan sitä riisiä syövät... nii-i ja Intiassa ja monissa muissa aasian maissa, joista yhteen mieheni karkasi sukuloimaan.
Suomalainen nainen ja mies molemmat voivat niin leimata. Se on ikävää mutta jossakin sen juuret ovat. Naiset leimaavat toisiaan ja miehet leimaavat naisia yleensäkin ilman syytä.
Venäläisten naisten leimaamisessakin kyse on tietynlaisesta toiseuden korostuksesta ja osaltaan varmasti kateudesta ja alistamisesta (miesten osalta).
En ole lihava, mistä niin päättelit? Enkä myöskään kateellinen, miksi olisin, siksikö että en ole venäläinen? Minulla on juuret Karjalassa ja ruskeat silmät ja tummat hiukset, että ei tässä ihan perinteisiä vehnälettejäkään olla;D Monet venäläiset ovat luulleet että olen venäläinen tai että jostain käsittämättömästä syystä puhuisin venäjää... niin no on minua japanilaiseksi ja kiinalaiseksikin luultu... vaikka en edes syö riisiä;D
Minäkin nään yliopistolla päivittäin kauniita ulkomaalaisia naisia ja suomalaisia naisia. Nään myös vähemmän kauniita naisia tulivatpa he mistä päin maailmaa hyvänsä. Kauneudesta ei kuitenkaan ole kysymys vaan pukeutumisesta. ihminen voi pukeutua kuin prostituoitu ja käyttäytyä kuin madonna tai olla päälle päin aivan tavallinen kotityttö mutta käyttäytyä kuin prostituoitu. pukeutuminen ei loppujen lopuksi kerro ihmisestä muuta kuin, että mistä väreistä hän pitää ja haluaako hän paljastaa itseään vai pidättäytyykö mieluummin paljastelemasta.
Sitähän bedeliakin tuossa viestissään tarkoitti. Ja venäläiset ovat tunnettuja juuri eroottisesta pukeutumisestaan, eivät muusta. Tosin jotkut yhdistävät eroottisen puvun suoraan huoruuteen mutta se ongelma on sitten heidän korvien välissä ei venäläisisää naisissa tai piikkikoroissa.
Minulla ei ole mitään venäläisiä naisia vastaan ja en oikein tiedä miten minun pitäisi tämä kirjoittaa, että sinäkin ymmärtäisit sen (koska olet ilmeisesti ulkomaalainen vaikkakin kirjoitat sujuvaa suomea on luetun ymmärtämisessä vielä toivomista).
PS:
Minä en syö juurikaan makkaraa, jauhoa yleensä enemmän sisällä kuin lihaa, hyi hiiskatti. Kanaa tulee syötyä ja naudanlihaa, vaikka se onkin niin epäterveellistä ja rasvaista. - nabitaja
bidraldi kirjoitti:
kiinassahan sitä riisiä syövät... nii-i ja Intiassa ja monissa muissa aasian maissa, joista yhteen mieheni karkasi sukuloimaan.
Suomalainen nainen ja mies molemmat voivat niin leimata. Se on ikävää mutta jossakin sen juuret ovat. Naiset leimaavat toisiaan ja miehet leimaavat naisia yleensäkin ilman syytä.
Venäläisten naisten leimaamisessakin kyse on tietynlaisesta toiseuden korostuksesta ja osaltaan varmasti kateudesta ja alistamisesta (miesten osalta).
En ole lihava, mistä niin päättelit? Enkä myöskään kateellinen, miksi olisin, siksikö että en ole venäläinen? Minulla on juuret Karjalassa ja ruskeat silmät ja tummat hiukset, että ei tässä ihan perinteisiä vehnälettejäkään olla;D Monet venäläiset ovat luulleet että olen venäläinen tai että jostain käsittämättömästä syystä puhuisin venäjää... niin no on minua japanilaiseksi ja kiinalaiseksikin luultu... vaikka en edes syö riisiä;D
Minäkin nään yliopistolla päivittäin kauniita ulkomaalaisia naisia ja suomalaisia naisia. Nään myös vähemmän kauniita naisia tulivatpa he mistä päin maailmaa hyvänsä. Kauneudesta ei kuitenkaan ole kysymys vaan pukeutumisesta. ihminen voi pukeutua kuin prostituoitu ja käyttäytyä kuin madonna tai olla päälle päin aivan tavallinen kotityttö mutta käyttäytyä kuin prostituoitu. pukeutuminen ei loppujen lopuksi kerro ihmisestä muuta kuin, että mistä väreistä hän pitää ja haluaako hän paljastaa itseään vai pidättäytyykö mieluummin paljastelemasta.
Sitähän bedeliakin tuossa viestissään tarkoitti. Ja venäläiset ovat tunnettuja juuri eroottisesta pukeutumisestaan, eivät muusta. Tosin jotkut yhdistävät eroottisen puvun suoraan huoruuteen mutta se ongelma on sitten heidän korvien välissä ei venäläisisää naisissa tai piikkikoroissa.
Minulla ei ole mitään venäläisiä naisia vastaan ja en oikein tiedä miten minun pitäisi tämä kirjoittaa, että sinäkin ymmärtäisit sen (koska olet ilmeisesti ulkomaalainen vaikkakin kirjoitat sujuvaa suomea on luetun ymmärtämisessä vielä toivomista).
PS:
Minä en syö juurikaan makkaraa, jauhoa yleensä enemmän sisällä kuin lihaa, hyi hiiskatti. Kanaa tulee syötyä ja naudanlihaa, vaikka se onkin niin epäterveellistä ja rasvaista.venäläinen nainen pukeuttu tavallisesti: farkuihiin ja takiin. mutta vaateet istuvat, kuin ei ole painoa 100 kg. nyt minäkin kuin näen, että suom.on tiukkat housut tai tisst paljana liittän tämän houruteen. myöskin sama mieltä on minun mies ja kaikki ystävät . niin teille! ole sinä vaikkapa vihreäpääinen, pää on mielisairas. ja vielä sinulle - venäl.nainen ei altistuu miehelle. ÄITI, MUMMO, MINÄ JA MINUN TYTÄR olemme ylpeitä naisia. kyllä, minä ymmärän sinun kirjoituksia. mistähan maasta on sinun seuraava mies? tai samalla tavalla kirjoitat hänestäkin. olet sinä, kyllä, morsia
kaikenlaista kirjoitti:
Tämä oli varmaan joku vitsi? Et kai sinä tosissasi väitä, että suomalaiset naiset pukeutuvat paljastavammin kuin venäläiset? Jo on aikoihin eletty. Venäjällä kun liikkuu, niin noin joka kymmenettä en oikeasti erottaisi huorasta, kun pukeutuminen ja meikkaaminen on niin samantyylistä.
- pukeuttuminen
bedelia kirjoitti:
Tämä oli varmaan joku vitsi? Et kai sinä tosissasi väitä, että suomalaiset naiset pukeutuvat paljastavammin kuin venäläiset? Jo on aikoihin eletty. Venäjällä kun liikkuu, niin noin joka kymmenettä en oikeasti erottaisi huorasta, kun pukeutuminen ja meikkaaminen on niin samantyylistä.
ei erottu huorasta. niin on. korkokenkiä ja meikkaminen. missä liikut, dura nabitaja, että et näe? ihailen naisia venäjällä!!! onpas nyt suomalaisilla ongelma-pukeuttuminen. et sinä, ono, liiku venäjällä. roikkut, sadisti, täällä palstalla ja vielä,varmasti, saat rahaain tästä.
- keskusteluun osallistuja
bedelia kirjoitti:
Enpä nyt muuta tähän hätään keksi. Jos on vielä jotain, mitä haluaisit tietää, niin kysy pois.Olin naimisissa venäläisen miehen kanssa, en ole enää. Tuosta anopista, tuo on aivan totta, anoppi neuvoo = käskee, ja mies kuuntelee äitiään. Tuli mullekin mieleen mammanpoikailmiö silloin aikoinaan... :D Ja päivittäin soittelu, tekstiviestittely jne.
Meillä myös mies siivosi jne, itseasiassa enemmän kuin minä! Pyykinpesu ja silitys olivat oikeastaan ainoa jotka kuuluivat ainoastaan minulle (ja hyvä niin!).
Tällaisia tuli mieleen.
Nyt kun erosta on useampi vuosi, niin ollaan edelleen ystäviä tämän miehen kanssa.
Terkuin sivusta keskustelua seuraava..
- ьш&...
Эдэзэ ргщдшбю Лгтрфт щдуе мфшт щьф шеыуыш тшшт лнддэ ыу ышшеэ рудузщеефф! :)
- apua kaipaava
saman suomeksi? :)
- mies..
apua kaipaava kirjoitti:
saman suomeksi? :)
Venäjää, kunhan kirjoitin suomeksi venäjän kielinen layoutti näppiksessä päällä ;) hehe! Sori.
- Edellinen teksti suomeksi
äläpä huoli. Kunhan olet vain oma itsesi niin kyllä se siitä helepottaa!
- Anonyymi
Anna mennä jos menee. Itte en edes vilkaisisi venäläisiä muikkuja.
- Anonyymi
Ihmettelen kaiken Ukrainassa nähdyn jälkeen, että joku voi vielä kaivata venäläistä? Putin on heidät aivopessyt, arvaamaton ja häikäilemätön kokee suomalaisen vihollisekseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002