Mun mielestä pihit ihmiset on rasittavia. Tuttu mies laskee ruokapöydässäkin paljon kyseiseen nakkisoppaan nyt upposi taas rahaa ja haalii kaupasta kaikki punalappuiset tuotteet, mielellään just ne, joiden viimeinen käyttöpäivä on tänään = halvinta mahdollista.
Hän ei ole reilu ketään kohtaan. Tarjoaa vierailleen paskaa, mutta itse kylässä ahmii pöydät tyhjäksi koska ruoka on hänelle silloin ilmaista. Mulla menee hermot tollaseen.
Pihit ihmiset
7
1444
Vastaukset
raha pitää pitää liikkessä että se pitää maantalouden toiminnassa. En ite jaksa laskee ihan pennilleen, Enkä tasan jaksa juosta tarjousten perässä...
Järkee toki saa käyttää mut aina ei pie laskee ihan kaikkee...- Galaktinen häirikkömies
Pihistelen kaikessa kun ei ole rahaa mihinkään. Pian joudun ehkä asunnottomaksi. Jos olisi rahaa niin pihistelisin edelleen kaikessa. Turha on turhaa ja turhaan tuhlaaminen tuhoaa galaksin. Jos olisi nainen niin nainenhan kaiken ylimääräisen sais tuhlailla tai lahjuksina. Ei ehkä ihan kaikkea, pitää varautua tulevaisuuteen mikä on galaksissamme hyvin epävarma. Ei vaan ole sen paremmin rahaa kuin naistakaan. Ei ole kyllä tulevaisuuttakaan. :P
- -samaa mieltä-
Kieltämättä oikein pihit ihmiset ovat rasittavia. Itse olen varmaan joskus ollut enemminkin liiankin reilu, kuin pihi niitä ihmisiä kohtaan, joita haluan ilahduttaa. Tyyliin: Joskus villeimpinä opiskeluaikoina baarissakin tarjosin suvereenisti kierroksia, enkä kokenut kärsimystä siitä yhtään, vaikka tiesin, että loppuviikon syönkin itse nuudeleita... Voi toki kysyä, että miten järkevää sekään, mutta ei haitannut yhtään. Tietysti, jos jonkun ihmisen oikein pihiksi havaitsen, loppuu avokätisyys mullakin nopeasti seinään. Sitä tietenkään halua ketään sellaista millään tapaa "avittaa", joka pyrkii vain hyötymään toisten sydämellisyydestä. Onneksi sellaiset ihmiset on aika harvassa...
"Hän ei ole reilu ketään kohtaan. Tarjoaa vierailleen paskaa, mutta itse kylässä ahmii pöydät tyhjäksi koska ruoka on hänelle silloin ilmaista. Mulla menee hermot tollaseen."
Aika hauskan kuvaava esimerkki sulla umpipihistä ihmisestä tossa.;) Tuli ihan mieleen eräs tuttu mies... Kys. henkilö tiedetään varakkaaksi kuin kroisos, mutta silti hän ei kylään mennessään vie kenellekään koskaan mitään tuliaisia, vaan/ja siitäkin huolimatta nauttii suvereenisti pitkiäkin aikoja isäntäväen palveluista viiden tähden hotellin idealla. Kliimaksi oli kerran se, kun kys. henkilö oli käynyt ulkomailla ja oli eräänlaiset suuremman väen juhlat, jossa sitten suunkostukettakin luonnollisesti käytettiin. Kyseinen henkilö leveili laveasti reissulta tuomiensa arvoviinien merkeillä ja ihmisille, mutta tarjosi isäntäväelle ainoastaan hörpyt minimum-koon halpiksesta lakkalikööripullosta. Sivistynyttä menoa.:) - Yksinkertainen blondi
on musta kannattavaa. Kun karsii kaikesta turhasta, mitä ei tarvi, voi nautiskella jostain luksuksesta, enkä tarkoita vain rahallisesti...
- Pullopersesika
..sietää pihiyttä.
senttejä ja ostan melkeinpä kaiken mitä haluankin, mutta pidän tarkasti huolen siitä, etten elä yli varojeni ja että säästöön jää rahaa. Haluan turvata myös taloudellisen tilanteeni niin, että jos joudun esim työttömäks, niin mulla on jonkinlainen turva sen varalta.
Ystävilleni tarjoan mielelläni enkä ota maksua mistään illanvietoista kuten eräs ystäväni usein tekee... Ensin kutsuu porukan syömään jotain hienoa ruokaa ja sitten ilmoittaa että aineksiin muuten meni sen ja sen verran. Tuota mä en koskaan kehtais tehdä. Jos kutsun ystäväni kotiini, niin minä tarjoan sapuskat enkä koskaan kehtais ottaa mitään maksua ystäviltäni tuollasista.- tiukkapipoista
mulla on tuttuja, jotka tienaa tuplasti sen mitä mä ja enemmänkin ja silti ollaan niin suu säkkiä myöten pihejä, että inhottaa. Mitään ei voi tehdä, elämästä nauttia yhtään, koskaan mitään kellekkään tarjota ja aina puhutaan siitä ja tästä hinnasta ja kalleudesta ja kaikki ajatukset ajatellaan rahan kautta.
Sen lisäks nämä jotka pihistelee, pihistelee sit tunteissaankin ja niiden ilmasussa, eikä uskalla elää ja tuntea mitään, varoo ja pelkää kaikkea siihen viittaavaakaan.
En mä mikään rikas ole, mut en sentään koskaan ollut niin köyhä, etteikö aina vois kahvilassa kaverille tarjota esimerkiks. Pieniä asioita mulle, valtavia toisille. Pihiys inhottaa todella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291