Nopeudenrajoittimen ohitus

Sprinter kuski

Onko tietoa voiko rajoitinta ohittaa jos rajoitin ei ole ns. jälkiasennettu esim,vdo,,,

51

29354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta

      mutta se laessa kielletty.

    • ei Suomessa

      tarvita nopeudenrajoitinta. (olis kyllä monelle tarpeen)

      • täällä pakettiautoista...

        Helppohan se on ohittaa, mutta en neuvo koska se on laitonta.


      • benz1
        täällä pakettiautoista... kirjoitti:

        Helppohan se on ohittaa, mutta en neuvo koska se on laitonta.

        Kyllä se onnistuu,sprinterissä esim.voi laittaa erillisen katkaisimen joka kytkee päälle ja pois nopeudenrajoittimen.
        En kyllä suosittele asentamaan koska itselläni lähti kilvet virkavallan toimesta johtuen siitä että rajoitin oli ohitettu.
        Kilvet saa takaisin poliisilta vasta sitten kun on esittänyt valtuutetun korjaamon todisteen siitä että rajoitin on ok.
        Tulee äkkiä hintaa tälle touhulle aikasen paljon.Suosittelenkin ajelemaan rajoittimen mukaan tai vaihtoehtoisesti vaihtamaan autoon jossa ei kyseistä laitetta ole.


      • vaikka välillä
        täällä pakettiautoista... kirjoitti:

        Helppohan se on ohittaa, mutta en neuvo koska se on laitonta.

        millä palstalla ollaan. Olisko kyseessä PAKETTIAUTOT ???????????


      • craneman
        vaikka välillä kirjoitti:

        millä palstalla ollaan. Olisko kyseessä PAKETTIAUTOT ???????????

        kaikki ei tiedä sitä että vaikka on pakun näköinen peltikorinen auto, että se voikin olla kuorma-auto


      • viestisi
        craneman kirjoitti:

        kaikki ei tiedä sitä että vaikka on pakun näköinen peltikorinen auto, että se voikin olla kuorma-auto

        liittyy asiaan?


      • craneman
        viestisi kirjoitti:

        liittyy asiaan?

        että pakettiautoissa ei ole nopeuden rajoitinta kun k-autoissa se on pakollinen


      • meni oikein
        craneman kirjoitti:

        että pakettiautoissa ei ole nopeuden rajoitinta kun k-autoissa se on pakollinen

        mutta ei ole kaikissa k-autoissa pakollinen. Ja tarkoitan uudehkoja.


      • Hanninen92
        täällä pakettiautoista... kirjoitti:

        Helppohan se on ohittaa, mutta en neuvo koska se on laitonta.

        ei kukaa vois antaa neuvoja miten sais sprintteristä sen ohitettua


      • Mb kuski
        Hanninen92 kirjoitti:

        ei kukaa vois antaa neuvoja miten sais sprintteristä sen ohitettua

        Uudesta 2011 crafterista ja mb sprintteristä rajoitin lähtee pois mittariston/ ajopiirturin sulakkeen poistolla mutta mittaristo ei toimi silloin!


      • Metusalem123
        Mb kuski kirjoitti:

        Uudesta 2011 crafterista ja mb sprintteristä rajoitin lähtee pois mittariston/ ajopiirturin sulakkeen poistolla mutta mittaristo ei toimi silloin!

        Mikä sulake olis kyseessä en usko että lähtee pois


      • Anonyymi
        täällä pakettiautoista... kirjoitti:

        Helppohan se on ohittaa, mutta en neuvo koska se on laitonta.

        Miten ihmiset Viti puhua paskaa ei asia


      • Anonyymi
        viestisi kirjoitti:

        liittyy asiaan?

        Tottakai liittyy kun PAKETTIAUTOSSA ei tarvi rajoitinta ... toope


      • Anonyymi
        Hanninen92 kirjoitti:

        ei kukaa vois antaa neuvoja miten sais sprintteristä sen ohitettua

        Varmaan riippuu Sprinterin iästä ja eikö tule parempaa paikka kysellä...esim Mercedes foorumit. Kaikenlaista vatipäätä se leipä elättää.


      • Anonyymi
        vaikka välillä kirjoitti:

        millä palstalla ollaan. Olisko kyseessä PAKETTIAUTOT ???????????

        Toyota Hilux Doube Cap


    • duvatomies

      moi.. Voisko joku antaa vinkin 07 ducaton rajottimen ohitukseen.........riittääkö joku sulakkeen poisto..

    • Scania2

      Nelossarjan Scaniassakin voi irrottaa sulakkeenja sillä kiertää rajoittimen, mutta kierroslukumittari ei toimi

      • Anonyymi

        MIllainen pakettiauto Scania nelossarjalainen on ??


    • VW-Transporter

      Miksi ostaa KA-Sprinter kun myydään pakettimalli?

      • 87k

        "Miksi ostaa KA-Sprinter kun myydään pakettimalli?"

        Esim siksi että töissä meillä on ollut 413 sprinter, ja mitäs sen kantavuus olisikaan pakuna? aivan oikein, noin 500 kiloa

        Sitten on ollut 616, ja sitä ei edes saisi pakuksi, painaa itsessään jo yli 3500 kiloa kylmäkoneineen yms.

        Sitten on tämä 519 sprinter, taitaa tässäkin auto painaa koreineen päivineen yli 3500 kiloa

        Eli siinäpä muutama syy miksi kuorma-autona, sitten on tietenkin näitä 3550 kiloisia sprintereitä, nehän on vain ja ainoastaan veronkiertoa varten ostettu.

        Mutta herää kysymys miksi tuo 413 sprinter kulkee kevyesti sen 140, vaikka on vuosimallia 2002, eli rajoitin pitäisi olla


      • Fiat on auto.
        87k kirjoitti:

        "Miksi ostaa KA-Sprinter kun myydään pakettimalli?"

        Esim siksi että töissä meillä on ollut 413 sprinter, ja mitäs sen kantavuus olisikaan pakuna? aivan oikein, noin 500 kiloa

        Sitten on ollut 616, ja sitä ei edes saisi pakuksi, painaa itsessään jo yli 3500 kiloa kylmäkoneineen yms.

        Sitten on tämä 519 sprinter, taitaa tässäkin auto painaa koreineen päivineen yli 3500 kiloa

        Eli siinäpä muutama syy miksi kuorma-autona, sitten on tietenkin näitä 3550 kiloisia sprintereitä, nehän on vain ja ainoastaan veronkiertoa varten ostettu.

        Mutta herää kysymys miksi tuo 413 sprinter kulkee kevyesti sen 140, vaikka on vuosimallia 2002, eli rajoitin pitäisi olla

        Niinkuin että kun on Mersu niin pitäis saada ajaa enemmän kun sallittua? Aja sinä ihminen vaan tuota 80km/h rauhassa. Eihän tuo Mersu juuri sen kovemmin liikkuukaan.


      • hrth
        87k kirjoitti:

        "Miksi ostaa KA-Sprinter kun myydään pakettimalli?"

        Esim siksi että töissä meillä on ollut 413 sprinter, ja mitäs sen kantavuus olisikaan pakuna? aivan oikein, noin 500 kiloa

        Sitten on ollut 616, ja sitä ei edes saisi pakuksi, painaa itsessään jo yli 3500 kiloa kylmäkoneineen yms.

        Sitten on tämä 519 sprinter, taitaa tässäkin auto painaa koreineen päivineen yli 3500 kiloa

        Eli siinäpä muutama syy miksi kuorma-autona, sitten on tietenkin näitä 3550 kiloisia sprintereitä, nehän on vain ja ainoastaan veronkiertoa varten ostettu.

        Mutta herää kysymys miksi tuo 413 sprinter kulkee kevyesti sen 140, vaikka on vuosimallia 2002, eli rajoitin pitäisi olla

        ei siinä välttämättä pidä olla rajotinta, se riippuu minkä direktiivin mukaan päästöt on hyväksytty.

        jos ns kevyen kaluston mukaan niin ei tarvi ja jos taas raskaan niin pitää olla 1.10.2001 alkaen.
        ja sitten myöhemmin kaikkiin N2 luokan vehkeisiin ja N3 on sitten eri asia ettei sotketa.


      • 87k
        hrth kirjoitti:

        ei siinä välttämättä pidä olla rajotinta, se riippuu minkä direktiivin mukaan päästöt on hyväksytty.

        jos ns kevyen kaluston mukaan niin ei tarvi ja jos taas raskaan niin pitää olla 1.10.2001 alkaen.
        ja sitten myöhemmin kaikkiin N2 luokan vehkeisiin ja N3 on sitten eri asia ettei sotketa.

        Mutta eikös asia ole siis niin että 1.10.2001 jälkeen rekisteröidyissa kuorma-autoissa pitää olla aina se rajoitin, oli se sitten 3510 kiloinen ducato, tai 5 tonnin mese, tai vielä isompi.

        Tosin tässä mesessä saa piirturin "rajoittimen testaus" toiminto nopeusmittarin liikkumaan aina sinne 120km/h asti, mutta ei se kaasun reagointiin mitenkään vaikuta, toisin kuin esim ducatossa


      • hähäää
        87k kirjoitti:

        Mutta eikös asia ole siis niin että 1.10.2001 jälkeen rekisteröidyissa kuorma-autoissa pitää olla aina se rajoitin, oli se sitten 3510 kiloinen ducato, tai 5 tonnin mese, tai vielä isompi.

        Tosin tässä mesessä saa piirturin "rajoittimen testaus" toiminto nopeusmittarin liikkumaan aina sinne 120km/h asti, mutta ei se kaasun reagointiin mitenkään vaikuta, toisin kuin esim ducatossa

        Ajetaanko tuolla Sprintterillä tieliikentees vai peltoajoa? Miten on katsastusmies suhtautunu kun rajoitin ei toimi jos on tieliikentees?


      • 87k
        hähäää kirjoitti:

        Ajetaanko tuolla Sprintterillä tieliikentees vai peltoajoa? Miten on katsastusmies suhtautunu kun rajoitin ei toimi jos on tieliikentees?

        Ei oo tietoo onko se toiminut edellisissä katsastuksissa.

        Ja tosiaan katoin myös sprinteriä jossa on toimiva rajoitin, niin eipä siinäkään se mitään rajoita vaikka mittari näyttää 120km/h, testitoiminnossa.

        Eli siis sprinterissä on siis rajitin ihan oma laitteensa, joka ei ole lainkaan yhteydessä mittaristoon, vaan saa nopeussignaalin omalla johdollaan.

        Tämä selittäisi tuon että rajoitin voi hajota, vaikka kaikki muu pelaakin.

        Kun taasen esim Ducatossa on se rajoitin kiinteä osa autoa itseään, niin ei se ohittaminenkaan ihan niin helposti sitten käy


      • hähäää
        87k kirjoitti:

        Ei oo tietoo onko se toiminut edellisissä katsastuksissa.

        Ja tosiaan katoin myös sprinteriä jossa on toimiva rajoitin, niin eipä siinäkään se mitään rajoita vaikka mittari näyttää 120km/h, testitoiminnossa.

        Eli siis sprinterissä on siis rajitin ihan oma laitteensa, joka ei ole lainkaan yhteydessä mittaristoon, vaan saa nopeussignaalin omalla johdollaan.

        Tämä selittäisi tuon että rajoitin voi hajota, vaikka kaikki muu pelaakin.

        Kun taasen esim Ducatossa on se rajoitin kiinteä osa autoa itseään, niin ei se ohittaminenkaan ihan niin helposti sitten käy

        Missä testitoiminnossa? Oletko testannu ajamalla maantiellä?


      • 87k
        hähäää kirjoitti:

        Missä testitoiminnossa? Oletko testannu ajamalla maantiellä?

        Semmonen että pidät sitä "menu" nappia pohjassa auton ollessa sammuksissa, käynnistät auton, ja sitten vapautat sen "menu" napin, näinollen pääset "salaiseen" valikkoon painamalla monta kertaa sitä "menu" nappia, kun tulee kohta jossa lukee "85km/h" niin näppäimillä ja - saat muutettua tätä arvoa 120km/h asti, ja tällöin piirturi lähettää nopeussignaalia poispäin, eli nopeusmittari ja matkamittari lähtee laukkaamaan, ja mikäli rajoitin on samassa anturissa, niin myös rajoitin alkaa toimimaan jossain kohdin, ja auto ei enää reagoi kaasuun.

        Esim katsastuksessa tehdään rajoitintesti niin, että pidetään kierroksia siinä 2 tuhannessa, ja katsotaan missä kohtaa ne tipahtaa tyhjäkyönniillä eli se on se rajoitusnopeus. (katsastusmies ottaa 20€ tästä nappien painamisesta)

        Mutta tietenkin jos rajoitin on omassa anturissa, niin tuo toiminto ei auta asiaan.

        Samaten tuolla toiminnolla saa testattua myös mittarivirheen, olettaen että piirturi näyttää oikein, sillä esim fiatissa ei ole nopeus ja matkamittari yhteydessä piirturin lukemiin, joten täten auton oma mittari näyttää enemmään kuin piirturin, ja täten myös kilometejä tulee auton mittariin enemmän.

        Kun taasen monissa "oikeissa" kuorma-autoissa on piirturi ja mittaristo samaa järjestelmään, mutta rajoitin voi olla erillinen boksi


      • hähäää
        87k kirjoitti:

        Semmonen että pidät sitä "menu" nappia pohjassa auton ollessa sammuksissa, käynnistät auton, ja sitten vapautat sen "menu" napin, näinollen pääset "salaiseen" valikkoon painamalla monta kertaa sitä "menu" nappia, kun tulee kohta jossa lukee "85km/h" niin näppäimillä ja - saat muutettua tätä arvoa 120km/h asti, ja tällöin piirturi lähettää nopeussignaalia poispäin, eli nopeusmittari ja matkamittari lähtee laukkaamaan, ja mikäli rajoitin on samassa anturissa, niin myös rajoitin alkaa toimimaan jossain kohdin, ja auto ei enää reagoi kaasuun.

        Esim katsastuksessa tehdään rajoitintesti niin, että pidetään kierroksia siinä 2 tuhannessa, ja katsotaan missä kohtaa ne tipahtaa tyhjäkyönniillä eli se on se rajoitusnopeus. (katsastusmies ottaa 20€ tästä nappien painamisesta)

        Mutta tietenkin jos rajoitin on omassa anturissa, niin tuo toiminto ei auta asiaan.

        Samaten tuolla toiminnolla saa testattua myös mittarivirheen, olettaen että piirturi näyttää oikein, sillä esim fiatissa ei ole nopeus ja matkamittari yhteydessä piirturin lukemiin, joten täten auton oma mittari näyttää enemmään kuin piirturin, ja täten myös kilometejä tulee auton mittariin enemmän.

        Kun taasen monissa "oikeissa" kuorma-autoissa on piirturi ja mittaristo samaa järjestelmään, mutta rajoitin voi olla erillinen boksi

        Ok. Kiitos. Tuo selventi asiaa. Vuosia tuli ajeltua kaikenlaisilla kuormaautoilla mutta kertaakaan en ole käynyt katsastamassa piirturia.


      • Onnistuuko näin
        87k kirjoitti:

        Semmonen että pidät sitä "menu" nappia pohjassa auton ollessa sammuksissa, käynnistät auton, ja sitten vapautat sen "menu" napin, näinollen pääset "salaiseen" valikkoon painamalla monta kertaa sitä "menu" nappia, kun tulee kohta jossa lukee "85km/h" niin näppäimillä ja - saat muutettua tätä arvoa 120km/h asti, ja tällöin piirturi lähettää nopeussignaalia poispäin, eli nopeusmittari ja matkamittari lähtee laukkaamaan, ja mikäli rajoitin on samassa anturissa, niin myös rajoitin alkaa toimimaan jossain kohdin, ja auto ei enää reagoi kaasuun.

        Esim katsastuksessa tehdään rajoitintesti niin, että pidetään kierroksia siinä 2 tuhannessa, ja katsotaan missä kohtaa ne tipahtaa tyhjäkyönniillä eli se on se rajoitusnopeus. (katsastusmies ottaa 20€ tästä nappien painamisesta)

        Mutta tietenkin jos rajoitin on omassa anturissa, niin tuo toiminto ei auta asiaan.

        Samaten tuolla toiminnolla saa testattua myös mittarivirheen, olettaen että piirturi näyttää oikein, sillä esim fiatissa ei ole nopeus ja matkamittari yhteydessä piirturin lukemiin, joten täten auton oma mittari näyttää enemmään kuin piirturin, ja täten myös kilometejä tulee auton mittariin enemmän.

        Kun taasen monissa "oikeissa" kuorma-autoissa on piirturi ja mittaristo samaa järjestelmään, mutta rajoitin voi olla erillinen boksi

        Eli voiko rajoittimen ohittaa niinkin helposti, että vetää johdon vain ja ainoastaan rajoittimen ja piirturin välille, jolloin testeissä rajoitin näyttää olevan ok, mutta silti auto kulkee täysillä, ja nopeusmittarikin toimii.

        Tosin piirturi ei tällöin toimi, mutta so? eihän sitä omassa käytössä tarvitse lainkaan


      • Voi hyvä' luoja.
        87k kirjoitti:

        Semmonen että pidät sitä "menu" nappia pohjassa auton ollessa sammuksissa, käynnistät auton, ja sitten vapautat sen "menu" napin, näinollen pääset "salaiseen" valikkoon painamalla monta kertaa sitä "menu" nappia, kun tulee kohta jossa lukee "85km/h" niin näppäimillä ja - saat muutettua tätä arvoa 120km/h asti, ja tällöin piirturi lähettää nopeussignaalia poispäin, eli nopeusmittari ja matkamittari lähtee laukkaamaan, ja mikäli rajoitin on samassa anturissa, niin myös rajoitin alkaa toimimaan jossain kohdin, ja auto ei enää reagoi kaasuun.

        Esim katsastuksessa tehdään rajoitintesti niin, että pidetään kierroksia siinä 2 tuhannessa, ja katsotaan missä kohtaa ne tipahtaa tyhjäkyönniillä eli se on se rajoitusnopeus. (katsastusmies ottaa 20€ tästä nappien painamisesta)

        Mutta tietenkin jos rajoitin on omassa anturissa, niin tuo toiminto ei auta asiaan.

        Samaten tuolla toiminnolla saa testattua myös mittarivirheen, olettaen että piirturi näyttää oikein, sillä esim fiatissa ei ole nopeus ja matkamittari yhteydessä piirturin lukemiin, joten täten auton oma mittari näyttää enemmään kuin piirturin, ja täten myös kilometejä tulee auton mittariin enemmän.

        Kun taasen monissa "oikeissa" kuorma-autoissa on piirturi ja mittaristo samaa järjestelmään, mutta rajoitin voi olla erillinen boksi

        87K olet ihan pihalla! Ei Mersussa ole menu nappia, ja ei katsastusmies ota 20€ siitä että painaa nappia.
        Katsastusmies haluaa nähdä todistus Vehoolta että rajotin on kunnossa ei muuta.


      • 87k
        Voi hyvä' luoja. kirjoitti:

        87K olet ihan pihalla! Ei Mersussa ole menu nappia, ja ei katsastusmies ota 20€ siitä että painaa nappia.
        Katsastusmies haluaa nähdä todistus Vehoolta että rajotin on kunnossa ei muuta.

        Oikeastaan kyllä mersuissakin se on, ainakin niissä kolmos-sprinttereissä (2000-2006) digipiirturin valikoihin en ole paljoa tutustunut.

        Mutta kuten sanottu, ei se testitoiminto auta mersuissa mitään, koska näissä rajoitin saa tiedon omasta anturista, eli vaikka auto "luulee" menevänsä mittarin mukaan sen 120, niin ei rajoita lainkaan kaasua, vaikka käsijarrupiippa huuttaa yms, koska luulee auton liikkuvan.

        Tämä "pikatesti" onnistuu ainoastaan noissa nykyaikaisemmissa autoissa, kuten fiat ducato.


      • 87k
        Onnistuuko näin kirjoitti:

        Eli voiko rajoittimen ohittaa niinkin helposti, että vetää johdon vain ja ainoastaan rajoittimen ja piirturin välille, jolloin testeissä rajoitin näyttää olevan ok, mutta silti auto kulkee täysillä, ja nopeusmittarikin toimii.

        Tosin piirturi ei tällöin toimi, mutta so? eihän sitä omassa käytössä tarvitse lainkaan

        Ei ei voi, koska Fiatissa on yksi anturi, josta jakaantuu johto piirturille ja nopeusmittarille, ja se rajoitin on samaassa järjestelmässä mittariston yms kanssa, ei siis mikään erillinen osa.

        Eli ohittaminen on mahdollista vain siten että mittaristokin hyytyy, mutta rajoittimen pois ottaminen sai säätö vaatii käynnin korjaamolla.


        Mersulla taas menee toisesta anturista johto piirturille, joka on taasen samaa systeemiä mittariston kanssa, eli näyttää aina samaa, ja toisesta anturista johto rajoittimelle, joka on oma systeeminsä.

        Eli helpoiten rajoittimen poistaa mersusta irroittamalla yhden johdon


      • kag
        Fiat on auto. kirjoitti:

        Niinkuin että kun on Mersu niin pitäis saada ajaa enemmän kun sallittua? Aja sinä ihminen vaan tuota 80km/h rauhassa. Eihän tuo Mersu juuri sen kovemmin liikkuukaan.

        Opettele sinä mersujen vihaama kateuden syömä ensiksi edes kirjoittamaan oikein, ennen kun tulet tänne esittämään aivopierujasi


      • Metusalem1234
        87k kirjoitti:

        Ei ei voi, koska Fiatissa on yksi anturi, josta jakaantuu johto piirturille ja nopeusmittarille, ja se rajoitin on samaassa järjestelmässä mittariston yms kanssa, ei siis mikään erillinen osa.

        Eli ohittaminen on mahdollista vain siten että mittaristokin hyytyy, mutta rajoittimen pois ottaminen sai säätö vaatii käynnin korjaamolla.


        Mersulla taas menee toisesta anturista johto piirturille, joka on taasen samaa systeemiä mittariston kanssa, eli näyttää aina samaa, ja toisesta anturista johto rajoittimelle, joka on oma systeeminsä.

        Eli helpoiten rajoittimen poistaa mersusta irroittamalla yhden johdon

        Moikka viiltäisitkö hieman tarkentaa et mikä johto ja missä johto sijaitsee


      • Anonyymi
        Metusalem1234 kirjoitti:

        Moikka viiltäisitkö hieman tarkentaa et mikä johto ja missä johto sijaitsee

        Kiinnostais kans, että mikä piuha?


      • Anonyymi

        itse ainakin ostaisin verotuksen takia


    • willeri

      Katsastin K-auton Citroen Jumperin 2.2 HDI:n -08 matkailuautoksi nopeus nousi laillisesti 80:stä 100:aan, mutta autossa on tehdas asenteinen nopeudenrajoitin. Rajoittimen poisto tai siirto 100:aan ei tunnu onnistuvan merkkiliikkeessä muuten kuin vaihtamalla suurinpiirtein puskurien välistä ko. eloktroniikka, mutta se maksaa maltaita. Olen valmis maksamaan muutoksesta sopivasti jos apu löytyy.

      • Yksinkertaista

        Merkkikorjaamolta löytyy se apu. Ongelmasi on vaan että et ole halukas maksamaan sitä hintaa jonka homman tekeminen vaatii.


      • 87k

        Tosiaan jumperissa ei ole erillistä nopeudenrajoittajaa, vaan se on kiinteä osa autoa ja sen ohjelmonintia.

        Esim. rieskalähteentiellä ottaa tosta ohjelmointityöstä 15€ (firman ducatosta nostettiin nopeus 86->90km/h)

        Ja olisit saanut jopa ajaa autollasi 120km/h laillisesti, jos vain maksat valtiolle tarpeeksi "rangaistusveroja" kätevää, eikö???


      • willeri
        Yksinkertaista kirjoitti:

        Merkkikorjaamolta löytyy se apu. Ongelmasi on vaan että et ole halukas maksamaan sitä hintaa jonka homman tekeminen vaatii.

        Kyllä ongelma poisto tosiaan merkkiliikkeestä löytyy jos arvion mukaan olisin valmis maksamaan 4.500,00 €, että sillei. Kyllä minä 1.000,00 € maksan mutta jossain se raja tulee vastaan, kohtuus kaikessa.


      • willeri
        87k kirjoitti:

        Tosiaan jumperissa ei ole erillistä nopeudenrajoittajaa, vaan se on kiinteä osa autoa ja sen ohjelmonintia.

        Esim. rieskalähteentiellä ottaa tosta ohjelmointityöstä 15€ (firman ducatosta nostettiin nopeus 86->90km/h)

        Ja olisit saanut jopa ajaa autollasi 120km/h laillisesti, jos vain maksat valtiolle tarpeeksi "rangaistusveroja" kätevää, eikö???

        Oliko ducatossa sama systeemi kuin jumpperissa? Navikaattorin mukaan jumpperi kulkee nyt 92, pystyisikö ne sielläö viellä nostamaan sen 100:aan? Voisin soitella jos tietäisin paikan


      • Pasi77
        willeri kirjoitti:

        Kyllä ongelma poisto tosiaan merkkiliikkeestä löytyy jos arvion mukaan olisin valmis maksamaan 4.500,00 €, että sillei. Kyllä minä 1.000,00 € maksan mutta jossain se raja tulee vastaan, kohtuus kaikessa.

        terve otappa yhteyttä [email protected] niin neuvon sinulle paikan missä saat rajoittimen kuntoon. T pasi


    • pelutsi

      vm 2002 2.3 maxi ducato eli kevyt kuorkki kyseessä.missä vika vois olla?nopeusmittari ja nopeusrajoitin eivät toimi kumpikaan.`?mistä kantsii vikaa etsiä?

      • Juho!

        ajamalla kaatopaikalle se ducato!!!!


    • AudimiesEspoo

      Tulin juuri Tampereelta Espooseen ja ohitin monta nopeusrajoitinta. Ainakin luulen niin koska paljon oli rekkoja liikenteessä ja muutama bussikin. Hyvin pystyi ohittamaan.

    • Vakiovastauksia

      Joo voi sen ohittaa jos ei ole sulkuviivoja tai et muuten vaaranna liikennettä.
      Nopeusrajoitin on hyvä varustaa vaikka valoin tai heijastimin jos pimeällä vaarana että joku ajaa päälle.
      Ole hyvä.

    • OnniPuuronen

      Täällä ja ainakin yhdessä vastaavassa ketjussa pitkä liuta näitä pieniä koppalakkipäisiä wannabe stasiagentteja "miks? se on laitonta!! ei saa!!" :)) Elelkää ihan rauhassa sitä pientä elämäänne siellä avaimenreijän tuolla puolen, me tekijämiehet painetaan menemään ;) Ja koitetaan olla ajamatta päällenne, vaikka kääpiöitä olettekin.
      Ja kiitos, vastauskin löytyi tuolta väliriveiltä, olin sitä vähän ounastellutkin. Toimii. Nyt kaasu pohjaan ja Hasta La Vista !! :D

    • Anonyymi

      Bokser - 05. Mittaristo irti(4ruuvia). Jos rajottimen piuha liitetty auton omaan mittariin (VDO). Mittarilta lähtevän rajottimen piuhan väliin katkaisija niin jo kulkee. Itsellä toimii. Tosin yli 100 nopeudessa syttyy ABS valo mutta kuittaantuu pois kun sammuttaa auton.

    • Anonyymi

      Veke vaan moiset hidastivat kovasti menoa

    • Anonyymi

      Voiko joku kertoa miten autostaa saa rajoittimen pois kun mun autosta on otettu pois

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe