Syöminen treenin jälkeen?

female f.

Olen nuori nainen ja päätin nyt aloittaa kuntokuurin. Olen lihonut vuodessa viitisen kiloa ja haluaisin päästä näistä kiloista eroon - tai tarkemmin sanottuna mahtua entisiin vaatteisiini paremmin, eli päästä eroon orastavista jenkkakahvoista ja levenneestä lantiosta. Kiinteytyminen olisi siis homman nimi. (Tissit voisin kyllä pitää tämän kokoisina, toivottavasti eivät kauheasti pienene... :D)

Päätin siis aloittaa liikunnan, jota en ennen ole harrastanut lainkaan. Ostin vuosikortin ja alan nyt käydä erilaisissa ohjatuissa liikuntaryhmissä, esim. aerobicissa, body pumpissa ja tanssiryhmissä.

Olen kuitenkin tiedoiltani tosi aloittelija kuntoilun saralla. Eli ennen treenejä en tietenkään voi vetää mahaa täyteen, mutta miten on liikunnan jälkeen? Kuuluisiko syödä vähän proteiinia, hiilihydraattia tai jotain?

Haluaisin siis laihtua ja kiinteytyä. Isoja lihaksia en luonnollisestikaan halua. Rasvanpolttohan on kai kiihtyntyt treenin jälkeen, mutta mitä asialle pitäisi tehdä - olla syömättä vai syödä??

5

1909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi

Heippa!!

Mua ohjastetiin syömään kevyesti ennen treeniä, esim. salaattia, keittoa noin.2h ennen.
      Ja treenin jälkeen noin 30-60min jälkeen kannattaa syödä ja proteiini pitosta, sillä se tulee lihasten muodostumasta.

• juoksi-a

Ei ennen treeniä tarvitse syödä. Tuo ohje on varmaan sitä varten, että jotkut kuitenkin haluavat syödä. Raskas ateria haittaa hikiliikuntasuoritusta, joten siksi vain kevyttä. Parempi olisi ettei ole syönyt ollenkaan ennen suoritusta eikä raskaasti 12h ennen suoritusta. Tällöin suoritus polttaa elimistön omia rasvoja. Tämä on tällaista nälkäkuuria, mutta eihän sitä muuten laihdu!

• hmg

Treenin jälkeen tulee luonnollisesti syödä, muttei aivan heti. Vähintään puoli tuntia tulisi odottaa kunnes syö kiinteää ruokaa, jotta pulssi ja verenpaine ehtii laskea normaaliin. Ja eritoten tulisi odottaa niin kauan kunnes on selvä nälän tunne. Ja kuten toinen jo vastasi niin tulee eritoten huolehtia proteiinin saannista, jottei keho rupea syömään omia lihaksia ja kudoksia.
      Jos haluaa hyödyn irti treenin jälkeisestä rasvanpoltosta niin kannattanee odottaa (palautua) vähintään tunti ennen kuin syö. Ja kannattanee myös rajoittaa syötyjen hiilihydraattien määrää, koska liika hiilari varastoituu rasvana. Hyvänlaatuista rasvaa (kuten voi, kylmäpuristettu oliiviöljy, kylmäpur. kookosöljy) tulisi myös syödä, sillä ilman rasvaa kehon on hankala polttaa omia rasvavarastoja.

• 66J33

Heti treenin jälkeen palautumisjuoma jossa proteiinia ja hiilihydraatteja, pari tuntia myöhemmin lämmin ruoka, mieluiten proteiinipitoinen. Esim. kanaa kalaa lihaa.

• JossuMe

Itse ymmärsin, että parhaiten polttaa kaloreita jos treenaan heti aamulla ennen aamupalaa, tyhjään vatsaan siis.
      Treenin jälkeen vasta tunnin päästä sapuskaa, protskua :).

Itselläni ensin nousi paino kun aloitin treenaamisen. Kuulemma lihakset kerää nestettä. Älä siis masennu jos näin käy :).

Iloisia treeni hetkiä sinulle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162