Voiko olla tottakaan, että vielä keski-iässä raivostuu suorastaan vanhemmilleen. Niin eläville kuin kuolleillekin...
Raivoa?
7
313
Vastaukset
- jopa kuolleillekin............
Voi, miksei saisi?
Kun jäärät ei ymmärrä et heidän parastaan , turvallisuuttaan pyritään kohentaan, ja ei käy, ei siis mitenkään jne.
Joskus, ja usein tekisi mieli...käyttää rumaakin sanontaa, vaan kun ei pysty, sana on liian tuttua, jne.
Helpointa hälyttää kotipalvelun henkilöt , niin heidän kauttaan tajuavat.
Pääkkö muuttuu vanhemmiten vielä pääkömmäksi, siinä ei rakkauksista, välittämistä välitetä.
miten usein, uskalla edes sanoa.Älkääkä huutako! On ihan kauheaa kun vanhalle ihmiselle huudetan ja häntä pidetään ihan kahjona! Ei heidän kanssaan aina helppoa ole eikä asiat mene perille vaikka kuinka hyvää tarkoittaisi. Mutta sittenkin, älkää suuttuko.
Niin voi vaikka kutsua sen kotipalvelun paikalle. Tai sitten vaan pikkuhiljaa, kun jaksaa puhua ja taas puhua, niin se asia alkaa mennä perille.
Omien vanhempieni kanssa kävin pienoisen väsytystaistelun että sain heidät muuttamaan parempiin oloihin ja sain heidät ottamaan ulkopuolista apua vastaan. Kyllä monesti suututti ja itketti kun asia ei alkanut heille kaaliin mennä. Mutta viimein meni kun aika oli kypsä.
Nyt äiti on nukkunut mullan alla yhdeksän kuukautta ja siitä minulla on hyvä mieli että kertaakaan en pahoittanut hänen, vanhan rakkaan ihmisen mieltä. Isän kanssa käyn hänen haudallaan kiitollisin mielin.
Muistakaa että jokainen me vanhenemme. Tulee se aika että emme seiviä omin voimin. Miettikää jo nyt miltä se huono kohtelu tuntuu. Jos pitää aina itkun kanssa pahoilla mielin käydä nukkumaan...
- ja vanhempana huomaa
erot omassa ajattelussa ja vanhempien, joita nuorempana on pitänyt fiksuina ja tietävinä.
Ainakin itse iän kartuttua olen alkanut kritisoida ja epäillä heidän aina oikeassa olemista.- etiäppäin, nää jurnuttaa .....
Nimenomaan, kun se on sitä joskus opittua, ja mitään ei saisi osata/tehdä toisin!
Kun ei vaan puhe riitä, kaikesta tietävät kaiken.
Luoja minua tuolta armahtakoon, vaan mitäs jos ei hokaa??? - ajattelin omia
vanhempiani, jotka olivat syntyneet 1900- luvun alkupuolella, nyt jo kuolleet. Maaseudulla ollut minkäänlaisia koneita, puhelimia, metalliakaan. Siitä muutos nykyaikaan, sota siinä välissä, isä kahden sodan veteraani. Se muutos on ollut valtava, siihen heillä on ollut pakko sopeutua. Tänä päivänä on helppo kritisoida heidän tekoja ja ajatuksia, mutta he ovat eläneet aikaa, jota ei voi verrata tähän aikaan.
- äitienpäiväkukka
ajattelin omia kirjoitti:
vanhempiani, jotka olivat syntyneet 1900- luvun alkupuolella, nyt jo kuolleet. Maaseudulla ollut minkäänlaisia koneita, puhelimia, metalliakaan. Siitä muutos nykyaikaan, sota siinä välissä, isä kahden sodan veteraani. Se muutos on ollut valtava, siihen heillä on ollut pakko sopeutua. Tänä päivänä on helppo kritisoida heidän tekoja ja ajatuksia, mutta he ovat eläneet aikaa, jota ei voi verrata tähän aikaan.
Minä en koskaan alennut siihen että arvostelin vanhempiani mitenkään ääneen.
Negatiivisesti. Paitsi tässä, tuntemattomalle.
Minun vanhempani tavallaan veivät itse itseltään vanhemmuuden sillä kauhealla huutamisella ja raivoamisella.
Joskus mietin voiko täällä maassa olla yhtään ketään muuta sellaista lasta jolle on huudettu niin paljon kuin minulle.
Ja saan sanoa että melkein tyhjästä.
Asuin vanhassa talossa ja joskus se eteisen ovi oli niin turvonnut etten saanut sitä kunnolla kiinni vaan jäi rako ja kylmää tuli sisälle.
Se antoi heille sellaisen raivon ja sen jälkeen muutaman päivän mykkäkoulun.
Kahdeksanvuotiaalle.
Tässä oli vain hyvin lievä esimerkki.
Ihan pienenä päätin (siellä komerossa) etten koskaan huuda kenellekkään ihmiselle koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Minun äitini ei ole enää minun äiti, äitinimeä ei saa itselleen raivoamalla vaan ihan ansaitsemalla. Vaikka ihan ilmaisilla haleilla, ei siinä uhkailut perinnönmenettämisistä mitään enää auta. - täällä, halauksia...
äitienpäiväkukka kirjoitti:
Minä en koskaan alennut siihen että arvostelin vanhempiani mitenkään ääneen.
Negatiivisesti. Paitsi tässä, tuntemattomalle.
Minun vanhempani tavallaan veivät itse itseltään vanhemmuuden sillä kauhealla huutamisella ja raivoamisella.
Joskus mietin voiko täällä maassa olla yhtään ketään muuta sellaista lasta jolle on huudettu niin paljon kuin minulle.
Ja saan sanoa että melkein tyhjästä.
Asuin vanhassa talossa ja joskus se eteisen ovi oli niin turvonnut etten saanut sitä kunnolla kiinni vaan jäi rako ja kylmää tuli sisälle.
Se antoi heille sellaisen raivon ja sen jälkeen muutaman päivän mykkäkoulun.
Kahdeksanvuotiaalle.
Tässä oli vain hyvin lievä esimerkki.
Ihan pienenä päätin (siellä komerossa) etten koskaan huuda kenellekkään ihmiselle koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Minun äitini ei ole enää minun äiti, äitinimeä ei saa itselleen raivoamalla vaan ihan ansaitsemalla. Vaikka ihan ilmaisilla haleilla, ei siinä uhkailut perinnönmenettämisistä mitään enää auta.Aika samanlaista oli minunkin lapsuuteni.
Velipoika oli kaikki äidilleni, me parisiskoa
olimme vain työnsuorittajia niin pienestä kun kykenimme, emännän istuessa keinutuolissa kuin pahinkin diktaattori, kärpäslätkä viuhui kintuille useasti päivässä.
Hän kasvatti meitä naisenalkuja "hyviksi vaimoiksi" kuten kertoi vieraille. :/
Lämmin halaus sinulle, ollaan me lämpimiä ja
avarakatseisia elämälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856