haiseva hengitys

hönkijä

kiusallinen ongelmani, haiseva hengitys voikin tutkimani mukaan johtua vähähiilarisesta ruokavaliosta!? Tai toisin sanoen runsasproteiinisesta. Mihin tämä perustuu, onko muilla kokemuksia?
Itse syön hiilareita n. 60 grammaa päivässä. protskuja n. 100 grammaa.

miten tästä vaivasta pääsee eroon? palaamalla normi ruokavalioon??

24

6920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin huolehtia suuhygieniasta ja käydä vaikka hammaslääkärillä. Ei minulla ole mitään ongelmaa VHH:lla haisevan hengityksen suhteen. Ei sen takia tarvitse palata normi ruokavalioon.

• kaveri......

joka on nyt ollu n.2kk:tta vhh:lla sano et,suussa maistuu aina kissan pas.. Ite en tiiä millanen se maku on kun en oo maistanu ikinä tuota kissan jätöstä.(mahtava vitsi)Kaverini kyllä hoitaa suuhygienian hyvin elikkä siinä ei oo syy.Aattelin vaan et tekeeks se ketoosi pahan maun sit suuhun,voipi olla et oon ihan väärässä,kun en oo tuota vhh ikinä kokeillu.

• hyvinkin!
        kaveri...... kirjoitti:

joka on nyt ollu n.2kk:tta vhh:lla sano et,suussa maistuu aina kissan pas.. Ite en tiiä millanen se maku on kun en oo maistanu ikinä tuota kissan jätöstä.(mahtava vitsi)Kaverini kyllä hoitaa suuhygienian hyvin elikkä siinä ei oo syy.Aattelin vaan et tekeeks se ketoosi pahan maun sit suuhun,voipi olla et oon ihan väärässä,kun en oo tuota vhh ikinä kokeillu.

Se juuri aiheuttaa pahan hajun hengityksessä, vaikka hampaitaan ja suutaan hoitaisi kuinka hyvin. Myös paastoajat kärsivät pahanhajuisesta hengityksestä samasta syystä. Usein ketoosissa oleva itse ei huomaa pahaa hajua, mutta muut kyllä huomaavat, sillä haju on todella epämiellyttävä. Ainoa hoitokeino on alkaa syödä enemmän hiilareita, eli lopettaa ketoosi.

• VHH-peikko
        hyvinkin! kirjoitti:

Se juuri aiheuttaa pahan hajun hengityksessä, vaikka hampaitaan ja suutaan hoitaisi kuinka hyvin. Myös paastoajat kärsivät pahanhajuisesta hengityksestä samasta syystä. Usein ketoosissa oleva itse ei huomaa pahaa hajua, mutta muut kyllä huomaavat, sillä haju on todella epämiellyttävä. Ainoa hoitokeino on alkaa syödä enemmän hiilareita, eli lopettaa ketoosi.

Tässä viikolla oli radiossa juttua pahanhajuisesta hengityksestä. Ja kyllä asiantuntijan mielestä suurimmat syyt eivät olleet ruokavaliossa vaan suuhygieniassa.

• paitsi jos
        VHH-peikko kirjoitti:

Tässä viikolla oli radiossa juttua pahanhajuisesta hengityksestä. Ja kyllä asiantuntijan mielestä suurimmat syyt eivät olleet ruokavaliossa vaan suuhygieniassa.

henkilö on ketoosissa.

• VHH-peikko
        paitsi jos kirjoitti:

henkilö on ketoosissa.

ja uskon ennemmin häntä kuin sinua.

• täää
        VHH-peikko kirjoitti:

ja uskon ennemmin häntä kuin sinua.

asiantuntija? Oliko peräti tältä palstalta?

• x-box
        täää kirjoitti:

Tuolla hh määrällä osa on ketoosissa etenkin miehistä. Kuvottava löyhkä. Normaali sapuska korjaa tilanteen. Onneksi osa ei itse haista miltä haisee.

• VHH-peikko
        täää kirjoitti:

Ketä tämän palstan henkilöitä esiintyi ko viikolla radiossa?

• VHH-peikko

Ei minulla ainakaan ole ongelmia vaikka olen noudattanut VHH:ta jo vuosia ja normaalisti hiilarini ovat maksimissaan 50-60g päivässä. Tai ehkä sen takia niitä ongelmia ei olekaan, sillä elimistö ei enää tuota ylimääräisiä ketoneita ko määrällä hiilareita.

• halitosis-potilaista

ei ole tietoinen pahanhajuisesta hengityksestä. Siitä on toiselle - läheisellekin - ihmiselle vaikea huomauttaa, eikä sitä itse huomaa. Kannattaa kysyä rohkeasti esim. työkaverilta. Kaikille ketoosi ei aiheuta pahanhajuista hengitystä, mutta useimmille kuitenkin.

• VHH-peikko
        halitosis-potilaista kirjoitti:

ei ole tietoinen pahanhajuisesta hengityksestä. Siitä on toiselle - läheisellekin - ihmiselle vaikea huomauttaa, eikä sitä itse huomaa. Kannattaa kysyä rohkeasti esim. työkaverilta. Kaikille ketoosi ei aiheuta pahanhajuista hengitystä, mutta useimmille kuitenkin.

Ketä ovat helitosis potilaat?
        Miten he liittyvät VHH:n?

• x-box
        VHH-peikko kirjoitti:

Ketä ovat helitosis potilaat?
        Miten he liittyvät VHH:n?

Halitoosi on pahanhajuinen hengitys ja liittyy VHH-syöjiin. Ketoosi haisee , siis HAISEE!!!

• VHH-peikko
        halitosis-potilaista kirjoitti:

Asiantuntija oli sitä mieltä että vain pieni osa pahanhajuisesta hengityksestä johtuu ruokavaliosta. Ja suurinosa johtuu suuhygieniasta.
        Eli jos henki haisee niin sitten vain hammaslääkärinpakeille, ei ruokavaliota tarvitse muuttaa.

• hartsin massikka

miksi puhutaan VHH:lla haisevasta hengityksestä. itse olen ollut kuukausia VHH :lla,eikä mitään sen kummempia hajuja. ainoastaan sen olen lievästi huomannut,kun olin pari viikoa voimmakkaasti ketoosissa,virtsa haisi kuin ammoniakki tai vastaava. mutta sekin melko lievä ilmiö.

• x-box

Ennen kunnollisia lab. tutkimuksia pyrittiin keräämään diabeteshoitajiksi niitä, jotka haistoivat herkästi ketoaineet. Nykyään tällä ei ole enää merkitystä vaan on osa lääketieteen historiaa.
        Ketoosin haistaa osa hyvin- valitettavasti minäkin- ja osa ei huomaa mitään. On kyllä aivan kamala mätänevän hillerin haju! Omat potilaani ovat ketoosissa VLCD:n aikana ( pussilaihdutus) ja osa haisee aivan kaameilta. Onneksi on väliaikainen ilmiö. On vaikeaa uskoa, että on luonnollinen tila. Täydellinen sex-killer, muuten jos vastakkainen sukupuoli kiinnostaa.

• x-box
        x-box kirjoitti:

Ennen kunnollisia lab. tutkimuksia pyrittiin keräämään diabeteshoitajiksi niitä, jotka haistoivat herkästi ketoaineet. Nykyään tällä ei ole enää merkitystä vaan on osa lääketieteen historiaa.
        Ketoosin haistaa osa hyvin- valitettavasti minäkin- ja osa ei huomaa mitään. On kyllä aivan kamala mätänevän hillerin haju! Omat potilaani ovat ketoosissa VLCD:n aikana ( pussilaihdutus) ja osa haisee aivan kaameilta. Onneksi on väliaikainen ilmiö. On vaikeaa uskoa, että on luonnollinen tila. Täydellinen sex-killer, muuten jos vastakkainen sukupuoli kiinnostaa.

Ketoosissa muodostuu happamia aineenvaihduntatuotteita, koska elimistä pykää hh kaltaisia ketoaineita epänormaalilla tavalla. Nämä happamat aineet täytyy heivata kropasta ulos jotenkin.
        Ensimmäinen on välitön puskurointi puskurisysteemin kautta, eli pikavippi, joka täytyy maksaa. Ulos mennään sitten hengittämällä happamuutta ulos ja virtsaamalla ulos. Ihon kautta haihtuu jotain ja se vastaa hengitystä. Amoniakin haju virtsassa kertoo, että happamuutta poistetaan.

• sinä hyvä ihminen

itse sitä tunne tai haista! Mutta voit olla varma, että kaikki ympärilläsi niin tekevät.

Ammoinen työkaverini tapasi paastota joka sysky pari viikkoa. Hän tiesi mitä tapahtuisi, ja laittoi tuoksi ajaksi aina ovelleen varoituslapun ja hoiti seinän takana olevan työkaverin (minun) kanssakin asiat sähköpostilla. Olin siitä kiitollinen, sillä haju oli todella kamala.

Hänellä se kesti siis pari viikkoa vuodessa (minkä jälkeen hän aina sai flunssan ja oli pari viikkoa sairaslomalla), mutta joillekin VHH:laisille tila on ilmeisesti pysyvä, eli halutaan pysyä jatkuvasti ketoosissa. Ihmettelen jos avioliitto kestää, minun ei kestäisi.

• VHH-peikko
        x-box kirjoitti:

Niinpä juuri ja ei edes esiinny kaikilla. Miksi siis mitättömästä asiasta tehdään tällä palstalla kärpäsestä härkänen?

• VHH-peikko
        sinä hyvä ihminen kirjoitti:

itse sitä tunne tai haista! Mutta voit olla varma, että kaikki ympärilläsi niin tekevät.

Ammoinen työkaverini tapasi paastota joka sysky pari viikkoa. Hän tiesi mitä tapahtuisi, ja laittoi tuoksi ajaksi aina ovelleen varoituslapun ja hoiti seinän takana olevan työkaverin (minun) kanssakin asiat sähköpostilla. Olin siitä kiitollinen, sillä haju oli todella kamala.

Hänellä se kesti siis pari viikkoa vuodessa (minkä jälkeen hän aina sai flunssan ja oli pari viikkoa sairaslomalla), mutta joillekin VHH:laisille tila on ilmeisesti pysyvä, eli halutaan pysyä jatkuvasti ketoosissa. Ihmettelen jos avioliitto kestää, minun ei kestäisi.

En ole vielä itse törmännyt siihen että haju VHH:ta noudattavan hengityksessä olisi muita häiritsevä. Ja VHH:ta on siis takana jo yli 3 vuotta.

Mutta se on hyvä tietää että paasti aiheuttaa flunssaa, kun taas VHH ehkäisee sitä. Kiitos tästä tiedosta.

• AtkinsinFani

SB-12 nimistä suuvettä.

Ketokarpeilla ilmiö on yleinen. Sen pitäisi mennä ohi. Jos ei mene, nosta hiilareita. Mä en kyllä ketoile vielä 60gr/pvä syödessäni, mutta sehän on yksilöllistä... Henkikään ei ole ikinä haissut.

• SB-12

vaikuttaa suun ja nielun bakteerikantaan, ja vähentää siten pahaa hajua. Ketoosissa olevan paha haju ei kuitenkaan johdu suun tain nielun bakteereista vaan koko kehon liiasta happamuudesta ja sen johdosta syntyvistä ketoaineista.

Samasta syystä ketoosissa olevan pahanhajuiseen hikeenkään eivät dödöt auta. Ainoa keino on lisätä hiilareita.

• VHH-peikko
        SB-12 kirjoitti:

vaikuttaa suun ja nielun bakteerikantaan, ja vähentää siten pahaa hajua. Ketoosissa olevan paha haju ei kuitenkaan johdu suun tain nielun bakteereista vaan koko kehon liiasta happamuudesta ja sen johdosta syntyvistä ketoaineista.

Samasta syystä ketoosissa olevan pahanhajuiseen hikeenkään eivät dödöt auta. Ainoa keino on lisätä hiilareita.

Kerro lisää siitä miten VHH aiheuttaa kehon happamoitumista. ;)

• Nimetön

Pahanhajuiseen hengitykseen voi liittyä myös nielurisat, ja niiden poimuissa majailevat bakteerit. Aiheesta miellyttäviä kuvia esim youtubessa nimikkeellä "tonsilla stones"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe