Olen menossa häihin, joissa pukukoodina tumma puku. Vaaditaanko tällä pukukoodilla siis tosiaan yhtenäistä tummaa pukua vai voinko laittaa mustat suorat housut ja mustan pikkutakin? Molemmat siis erikseen ostettuja.
Pukukoodi: tumma puku?
1
1347
Vastaukset
- puku...
...ja pikkutakki ja suorat housut ovat pikkutakki ja suorat housut. Etiketti on kuitenkin aina vain ohjeellinen, ja sen tarkoitus on auttaa sinua valitsemaan tilaisuuden henkeen sopiva asu. Turhantarkka etiketin seuraaminen aiheuttaa vaan kaikille stressiä ja harmia, ja jos asusi on "pukukoodin hengen mukainen", eli tässä tapauksessa juhlava ja tilaisuutta kunnioittava, niin mielestäni sen pitäisi ihan hyvin kelvata.
Eli jos takki ja housut ovat samanväriset ja samanlaista materiaalia, eli näyttävät yhtenäiseltä puvulta, niin en näe mitään estettä, ettetkö voisi niitä tilaisuuteen laittaa. Ei kukaan varmasti tule tarkistamaan, että ovatko takkisi ja housusi varmasti samaa merkkiä ja mallia!
Muista sitten vaan muut "tumma puku" -pukukoodiin liittyvät ohjeet eli:
- valkoinen paita
- mustat sukat (tai tumman puvun värin mukaan, jos se ei ole musta esim. tummanharmaat)
- mustat kengät
- hillityn värinen solmio
Tulevaisuuden varalle vielä vinkiksi: Jokaisella miehellä olisi mahdollisten pikkutakkien ja suorien housujen lisäksi hyvä olla ihan oikea tumma pukukin, koska lähes kaikissa virallisemmissa tilaisuuksissa se on paras asuvalinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659