Ladalla Lapissa - toimii!

eräs toimistopäällikkö

Talven aikana matkailuyrityksemme järjestää turisteille ekskursioita Lappiin. Pääkohderyhmänämme ovat talvisesongin aikana japanilaiset turistit. Lennot Japanista Helsinkiin, kaupunkiloma Helsingissä, lennot Helsingistä Rovaniemelle ja 3 vrk - viikko Lapissa. Olemme keskittyneet elämysmatkailutuotteisiin. Tulevana talvena aiomme järjestää Lada-safareita Lapissa. Varmasti hieno elämys, mutta sen lisäksi varmasti japanilaiset yllättyvät siitä, miten hienosti voi auto toimia kunnon pakkasessa. Ihmettelevät varmasti, kuinka heidän teknologiamaassaan ei olla onnistuttu yhtä hyvin autojen kanssa.

Ensi kesänä aiomme viedä amerikkalaisia risteilijäturisteja Lada-ajelulle Helsingissä ja Etelä-Suomessa. Odotamme heidänkin olevan innoissaan.

Ajoneuvokalustoomme kuuluu Ladojen osalta pari takaveto-Ladaa (aidoimmat!), Niva (extra-maavaralla ja isommilla pyörillä, käytetään offroad-ajoissa) sekä 110 STW 16V ("edustusautona"). Olemme ajatelleet hankkia jonkun UAZin myös. Lisäksi meillä on yksi Mersun G-sarjalainen maasturi ja pikkubussina 16-paikkainen Sprinter.

Koska tällä palstalla on aktiivisia kirjottajia, voitte toki kertoa jotain hyviä vinkkejä, koska pyrimme kehittämään toimintaamme koko ajan!

7

1398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Robert Anka

      • TOVERIT KANSAN URHOKKAAN

        OLISI UPEAA KOKEA ELÄMYKSIÄ VOLGALLA M24
        LADALLA 1200
        1300
        1500
        1600
        JA 2101.2102.2103.2104.2105.2106.2107


    • ihmettelen...

      A. Mistä löydät jonkun hullun joka maksaa siitä että joutuu liikkumaan Ladalla.
      B. Minkä merkkisellä autolla viette perille ne asiakkaat jotka ovat tielle levinneissä Ladoissanne.

      Laitatko vielä yrityksenne nimen ja yhteystiedot näkyviin siltä varalta että joku muukin kuin minä epäilee koko juttua kusetukseksi, kiitos.

      • eräs toimistopäällikkö

        Ladat ovat se oma elämystuote. Löytyy muitakin autoja. Maastosafareita ajamme mm. Mersun G-sarjan maasturilla. Minibussina on uusi korkeatasoinen 16-paikkainen Mersu Sprinter.

        Siis nimenomaan monet innolla lähtevät Lada-ajelulle! Se on kuule japanilaisille ja amerikkalaisille turisteille mahtava kokemus ja jotakin tavallisesta poikkeavaa!


      • käy!
        eräs toimistopäällikkö kirjoitti:

        Ladat ovat se oma elämystuote. Löytyy muitakin autoja. Maastosafareita ajamme mm. Mersun G-sarjan maasturilla. Minibussina on uusi korkeatasoinen 16-paikkainen Mersu Sprinter.

        Siis nimenomaan monet innolla lähtevät Lada-ajelulle! Se on kuule japanilaisille ja amerikkalaisille turisteille mahtava kokemus ja jotakin tavallisesta poikkeavaa!

        Meillä on kaukaisella kimppamökillä pienimuotoinen itäajoneuvovarikko. ZiL 157K (6×6) on karkeampaan meininkiin (polttopuun ja maa-ainesten ajoon) ja kevyemmin maastoon mennään GAZ 69:llä (4×4). Mökkivieraille tarjotaan elämyksiä korvauksetta.

        Toissa jouluna sain pojaltani joululahjaksi Lada 1200L:n vm. 1985. Ajelimme sillä vaimoni kanssa komeasti sunnuntaiajeluja kevättalven ja kevään ajan. Kesällä sitten polkaisin urhoollisesti sinne mökille, monta sataa kilometriä! Eräänlainen aikamatka 1960-luvulle, vaikka peli olisi 1980-luvulla tehty! Sinne mökille Lada sai sitten jäädäkin talvehtimaan pressuteltan alle.

        Nyt viime kesänä ladailuni jäivät vähäisiksi. Muutama kilometri sentään.

        Syksyllä lahjanantajan intressit ja minun intressini kohtasivat siten, että kirjoitin luovarin lahjoittajan nimelle ja hankkiuduin täten kapistuksesta ja siihen liittyvistä kuluista eroon. Nuorimies sai puolestaan kaipaamansa kolmoskärryn kahden hengen taloutensa kahden Mersun kumppaniksi. 23-vuotias Lada on jälleen liikenteessä!


    • vinkin:

      Lopeta, tai ainakin keskeytä hetkeksi se ryyppääminen, alat nähdä pieniä vihreitä miehiä jo... ja niillä Ladoja, voi tsissus!

      • jsajkduid

        Alan olla jo papparainen ja monenlaisia autoja olen omistanut ja ajanut,nykyinen on mersu vielä melko uuden muotoinen. Minulla oli aikoinaan sellainen kaksilla pyöreillä lampuilla oleva punainen lada 1500 S,naurakaa pois jos haluttaa mutta jostain syystä vieläkin usein muistelen kaiholla tuota ässä ladaa. Nykyiseen autoon olen joutunut korjaus ja huoltokustannuksiin ainakin käyttämään rahaa moninverroin siihen kymmenien vuosien takaiseen lada tuttavuuteen, se oli mukava auto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe