EHKÄISYLAASTARIN VAIHDON UNOHTUMINEN (APUA)

voihitto

Hei! Tarvitsisin kovasti apua vaikka aion kääntyä asian kanssa ehkäisyneuvolan puoleen, sinne on tosin noin puolen tunnin soittoaika joskus keskipäivällä. Saa nähdä pääsenkö läpi..

Eli olen käyttäny monta vuotta evra -ehkäisylaastareita ilman ongelmia, tällä viikolla laastarin vaihto kuitenkin unohtui. Vaihtopäiväni on tiistai, ja minun oli määrä aloittaa toinen laastarillinen viikko.

Muistin asian kuitenkin viime yönä noin vuorokauden vaihteen aikaan, heti seksin jälkeen tietenkin. Menin siis ohjeissa kerrotun 48h unohtamisdeadlinen yli muutamalla tunnilla, en kuitenkaan kolmella vuorokaudella vaan uskaltaisin veikata noin 50-54 tuntia.

Marssin apteekkiin kysymään neuvoa ja samalla myös infoa jälkiehkäisypillereistä, mutta tiesin asiasta enemmän kuin minua neuvonut farmaseutti joka loppupeleissä kehoittikin soittamaan terveyskeskukseen. Soitin sinne ja esitin asiani, ja sielläkin pyöriteltiin peukkuja. Kummastakin tahosta minulle sanottiin vain että "älä ota jälkiehkäisyä, kun sinulla on kuitenkin laastari tällä hetkellä käytössä. Siitä voi tulla sulle huono olo ja oksettaa"

ANTEEKSI NYT TÄÄ AVAUTUMINEN MUTTA TULEEKO MULLE PAREMPI OLO SIINÄ VAIHEESSA KUN/JOS JOUDUN TEHDÄ ABORTIN KAHDEN KUUKAUDEN PÄÄSTÄ?!

En mä mitään jälkiehkäisyä haluaisi todellakaan ottaa, mutta luulen että suuremmat ongelmat tulee oikeasti siinä vaiheessa kun abortista tulee vaihtoehto. Tietenkin voi olla että stressaan ihan turhaan ja ehkäisyteho on suht hyvä unohduksestani riippumatta, ja jälkiehkäisypillerin ottaminen voisi vaikuttaa hormonitoimintaani liikaakin koska minulla on jo uusi laastari käytössä. Olisi vaan kiva tietää että mitä tällaisessa tilanteessa sitten pitää tehdä?

Tosi turhauttavaa ja ahdistavaa kun kukaan ei tiedä, mistään ei voi lukea, kenellekkään ei voi soittaa.. Oma moka tietenkin, mutta mun mielestä ehkäisyneuvontaan voisi vähän enemmänkin panostaa.

Neuvoja, sääliä, kokemuksia tai sarkastisia kommentteja - anyone?

3

1645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä toimii

ihan OK.

• tämä vinkki...

...hieman myöhässä. Toivottavasti olet saanut asiaan jo selvyyttä.

Itse olen aina saanut ystävällistä ja asiallista neuvontaa kaikkiin terveyteen (myös ehkäisyyn) liittyvissä asioissa 10023-terveysneuvonnasta (www.0910023.fi).

• voi ottaa

Minä ainakin olen ottanut Evran käytön aikana jälkiehkäisypillerin. Oli antibioottikuuri menossa ja unohdin että se saattaa heikentää laastareiden tehoa. Seuraavana päivänä hain jälkiehkäisyn. Ei sivuvaikutuksia. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti taukoviikolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33