Hyvä auroraboreallis sulle yksi neuvo.

Antti V. Piiterinen

Olisiko sinun aika etääntyä helluntailaisuudesta ja alkaa etsimään todellista uskoa. En tunne sinua, mutta kirjoituksistasi paisataa, että olet ilmeisesti rikkinäinen ihminen, ken ei olisi meistä.
Helluntailaisuus on tapauskollista 1800-luvun ihmismielen rakentamaa oppia, mistä puuttuu apostollinen oppi ja sen opin syvyys. Helluntailaisuus on kuin hyvän alkuperäisen levyn piraattikopio ilman alkuperäistä sanomaa.

10

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henri Puumala.

Missä piispat kulkee juopottelemassa pitkin eduskuntaa,on sitten ainoaa oikeaa uskoa.Niinkö?

• Antti V. Piiterinen

usko on antautua vietäväksi Jumalan johdattamalle
        tielle.

• no, niimpä taitaa olla aika. Siirtotodistus on jo lähtenyt helluntaiseurakunnasta vapaakirkkoon.

• pariin. Mutta älä sitten pety, sielläkin on ihmisiä, armahdettyuja syntisiä, enkeleitä ei sieltäkään löydy.
        * Toivon kuitenkin vilpittömästi, että löydät sieltä hengellisen kodin.

* Ketjun avaaja on tonennäköisesti vauvana kastettu, ja luulee olevansa uskossa!
        * Sen tietää siitä, kun tuomitsee noin rajusti toiset uskovaiset, hän on fariseus joka lyö rintoihinsa, ja pakahtuu kohta ylpeydestään ollessan luulouskossaaan.
        * Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea, tämä tälle avaaja uhoojalle! Hän on öykkäri!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

pariin. Mutta älä sitten pety, sielläkin on ihmisiä, armahdettyuja syntisiä, enkeleitä ei sieltäkään löydy.

* Ketjun avaaja on tonennäköisesti vauvana kastettu, ja luulee olevansa uskossa!
        * Sen tietää siitä, kun tuomitsee noin rajusti toiset uskovaiset, hän on fariseus joka lyö rintoihinsa, ja pakahtuu kohta ylpeydestään ollessan luulouskossaaan.
        * Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea, tämä tälle avaaja uhoojalle! Hän on öykkäri!

Kyllä ne vielä tässä vaiheessa tuntuvat enkeleiltä minulle, mutta kovin pitkäänhän siellä en ole käynyt.
        Kyllähän se pettyminen vaikutti siihen että vieraannuin helluntaiseurakunnasta, että sikäli oikeaan osuit, mutta myös se että muuton vuoksi kaikki jäi liian kauas.
        Taidat itse olla henkeen ja vereen helluntailainen? Mäkin aion jäädä tälle palstalle, kun vapaakirkollisille ei ole omaa, seurailemaan.
        Tuo aloittaja oli sikäli kiva, että laittoi mulle kysymyksen. Olin vähän yllättynyt, koska täällä ollaan kauheen paljon kiinnostuneita Eroesta, näköjään. En tiedä sitten ett onko se hyvä vai ei.
        Siunausta sinullekkin.

• Antti V. Piiterinen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

pariin. Mutta älä sitten pety, sielläkin on ihmisiä, armahdettyuja syntisiä, enkeleitä ei sieltäkään löydy.

...Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Enhän minä
        uskossa eläviä tuominnut ja ei minulla ole edes moiseen toimintaan valtuuksia. Otin kantaa helluntailaisuuteen uskonnollisena liikkeenä. Et sinä, eikä yksikään ihminen tiedä lähimmäisensä uskon syvyyttä.
        Minä tarkoitin juuri kaltaistasi toimintaa, olet valmis välittömästi potkimaan lähimmäistäsi päähän. Onko se tapasi rakastaa lähimmäistäsi ja oletko unohtanut Raamatun syvimmän sanoman?

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

Sinäkin yrität tehdä Jumalasta oman kuvasi ja pakottaa Jumalan toimimaan sinun käskyjesi mukaisesti.

Terv. öykkäri

• Antti V. Piiterinen

...terve järki ja muistaa, että Jumalalla on valittu osa meille kaikille uskossa eläville. Älä anna kenenkään ihmisen sekoittaa ajatuksiasi, sillä suorat yhteydet toimivat yläkertaan.
        Kaikkea hyvää sinulle.

• Antti V. Piiterinen kirjoitti:

...Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Enhän minä
        uskossa eläviä tuominnut ja ei minulla ole edes moiseen toimintaan valtuuksia. Otin kantaa helluntailaisuuteen uskonnollisena liikkeenä. Et sinä, eikä yksikään ihminen tiedä lähimmäisensä uskon syvyyttä.
        Minä tarkoitin juuri kaltaistasi toimintaa, olet valmis välittömästi potkimaan lähimmäistäsi päähän. Onko se tapasi rakastaa lähimmäistäsi ja oletko unohtanut Raamatun syvimmän sanoman?

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

Sinäkin yrität tehdä Jumalasta oman kuvasi ja pakottaa Jumalan toimimaan sinun käskyjesi mukaisesti.

Terv. öykkäri

luterilaisten tapaan koko h.herätyksen helvettiin suinpäin.
        * Sinä et tunne herätystä sisältä päin lainkaan, ainoastaan sen, mitä te luterilaisissa piireissänne meistä puhutte, lutterinopin mukaan, kaikki muut on perkeleitä täynnä, paitsi te.
        * Eikä se vauva kaste sinua pelasta eikä se sinua uudestisynnytä, vaikka kuinka Jumalan kolminaisuuden nimissä oletkin kastettu, koska se ei ole Raamatullinen kaste, se ei siis ole miksikään hyödyksi. Kirkon opit ei pelasta, jos ne ei ole Raamatun mukaisia, vaikka teologit kuinka vakuuttaa oikeaoppisuuttaan.

• Antti V. Piiterinen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

luterilaisten tapaan koko h.herätyksen helvettiin suinpäin.
        * Sinä et tunne herätystä sisältä päin lainkaan, ainoastaan sen, mitä te luterilaisissa piireissänne meistä puhutte, lutterinopin mukaan, kaikki muut on perkeleitä täynnä, paitsi te.
        * Eikä se vauva kaste sinua pelasta eikä se sinua uudestisynnytä, vaikka kuinka Jumalan kolminaisuuden nimissä oletkin kastettu, koska se ei ole Raamatullinen kaste, se ei siis ole miksikään hyödyksi. Kirkon opit ei pelasta, jos ne ei ole Raamatun mukaisia, vaikka teologit kuinka vakuuttaa oikeaoppisuuttaan.

"Sinähän jyräsit luterilaisten tapaan koko h.herätyksen helvettiin suinpäin."
        Enhän minä usko edes helvetin olemassaoloon. Synnin palkka on kuolema, mikä tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta, ilman helvetin tulia.
        Pelastunko minä, vai en, sitä et tiedä sinä, en myöskään minä.

Miksi näitä Teuvo Suneja on jokaisella palstalla?

• Henri Puumala.

Kun kysymyksessä on ristiäiset.Synnistä kannattaa puhua syntinä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6098
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2847
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      230
      1417
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe