Camp America - leiriohjaaja ?

matkustelija.

Moikka!

Löysin tuollaisen ilmoituksen missä haettiin ensi kesäksi leiriohjaajia USAAN eri leireille. Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta silti epäilyttää... onko kenelläkään omia kokemuksia tuosta leiriohjaajan työstä USA:ssa?

..olisi mm. mielenkiintoista tietää

1) Minkälaista työ on? minkälaisia työtehtäviä? raskasta?
2) paljon suunnilleen saa palkkaa?
3) Minkälainen kielitaito tarvitsee olla?
4) menisitkö uudelleen?

yms... oooolisin hyvin ilonen jos joku kertoilisi tuosta vähän enemmän. :)

13

6423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota ilmoitusta

      ..näytti ihan mukavalta, ainoana ongelmana vaan että sijoitus voi olla missä tahansa usa:n kolkassa...

      • matkustelija.

        ^

        Jep, totta... sijoitus voi olla vissiin melkeen mihin tahansa Usaa... mutta ehkä siinä voi jotain toiveita mainita.


    • hdrshkl

      Itse olin aikoinaan sellaisella leirillä töissä, mutta en Camp American kautta. Enkä ollut leiriohjaajana, vaan muuna henkilökuntana.
      Silloin ainakaan Camp American kautta tulleet (eikä juuri muutkaan) saaneet varsinaisesti palkkaa, vaan taskurahaa, joka ei nyt suuren suuri ollut ja lennot heille ilmeisesti kustannettiin. Mutta en muista joutuivatko he maksaa sille järjestölle jonkin välityspalkkion...

      Leirinohjaajien työtä näin siitä sivusta. Se oli lasten aktiviteettien järjestämistä ja valvomista. Olivat lapsista vastuussa käytännössä 24h vuorokausi. Vapaa iltoja ei tainnu montaa viikossa olla, puhumattakaan päivistä. Joten kyllä se voi raskaalta tuntua, jos ei ole tottunut lapsien kanssa oleen ja varsinkin, kun niitä on vastuulla monta.

      Leirit oli monesti syrjäisemmissä paikoissa... joten ei niiden leirien aikana juuri maata kerkeä kattella ja kierrellä, se aikaa kuluu siellä jossain metsikössä....

    • Kabels

      Heippa!

      Olin viime kesänä leiriohjaajana Camp American kautta. Pääsin Etelä-Carolinaan ja voi jeesus mutta siellä oli kuuma!

      Leiriaika oli aivan mahtavaa. Se oli myös niin raskasta, että jokaisen ylimääräisen tunnin (meillä oli päivisin tunti tai kaksi vapaa-aikaa, riippuen vähän ohjelmasta ja ohjaajakaverista) käytin nukkumiseen. Lapsista ollaan todellakin vastuussa pikemminkin 24/5, kun he lähtivät perjantaina ja uusi satsi tuli taas sunnuntaina.

      Siellä kuitenkin tutustuin kaiken väsymyksen ja kuumuuden keskellä aivan ihaniin ihmisiin. Vaikka leiri olikin metsässä ja pienessä kaupungissa, niin jenkkien kotibileet takaavat, ettei tylsää ehdi tulemaan. :) Ei todellakaan. Lisäksi teimme reissuja isompiin kaupunkeihin.

      Viikonloput olivat täynnä tekemistä ja sunnuntaina uusien lasten saapumisen aikaan ei oltu paljoa ehditty levätä.

      Olin tyttöpartioleirillä ja siellä kaksi ohjaajaa sai hoidettavakseen yhden ryhmän. Ryhmät olivat 4 hengestä 30:een (silloin tietty ohjaajiakin enemmän). Ohjasimme aktiviteetteja yhdessä ja erikseen, ja lisäksi meillä oli koko leirin yhteisiä ohjelmia. Pidimme huolen, että lapsilla oli hauskaa, he olivat turvassa, ja että tekemistä riitti.

      Kaikki leirit eivät tosiaan ole partioleirejä, vaan niitä on laidasta laitaan. Minulla kuitenkin on partiotausta, joten minun oli helpompi päästä juuri sellaiselle leirille.

      Kielitaidon pitää mielestäni olla melko sujuvaa, sillä ollaan kuitenkin tekemisissä lasten kanssa ja työnkuvana on ohjata heitä. He eivät kuitenkaan lainkaan vierastaneet, vaikka joskus takeltelinkin sanoissani, vaan päinvastoin yrittivät keksiä mitä yritin sanoa.

      Ja kyllä, menisin EHDOTTOMASTI uudelleen, jos siitä saisi vähän parempaa palkkaa... Sain juuri kutsun takaisin, täytyy nyt miettiä mitä teen. Maksoin reissusta noin 1000 euroa, ja palkkaa sain muistaakseni viitisensataa. Hinta ei siis todellakaan ollut paha kahden kuukauden seikkailusta Ameriikassa. Mutta ei myöskään kovin tuottoisa.

      Lämpimästi suosittelen kaikille, jotka haluavat yhtään nähdä Amerikkaa. Viime kesä oli aivan mahtava!

      • babush

        moikkelis,

        olin tänään just haastiksessa. tosi kivalta näyttää, vielä sanoivat mulle, että saisin lisätä jonkun "toiveen" paikasta tai osavaltiosta, mikäli haluaisin. mietin, onkohan siellä mahdollisuutta ulkomaailman kanssa? :D siis en kysynyt tätä haastiksessa.. onko leireissä puhelin, internet? itse olit partioleirissä, joka on varmasti erilaisempi kuin ne muut, mutta mitä arvelisit?
        ja olit varmaan sen 9 vkoa, vai? kyllä sun kokemus kuulosti tosi kivalta, että toivotaan nyt et onnistuis itselläkin!


      • babush
        babush kirjoitti:

        moikkelis,

        olin tänään just haastiksessa. tosi kivalta näyttää, vielä sanoivat mulle, että saisin lisätä jonkun "toiveen" paikasta tai osavaltiosta, mikäli haluaisin. mietin, onkohan siellä mahdollisuutta ulkomaailman kanssa? :D siis en kysynyt tätä haastiksessa.. onko leireissä puhelin, internet? itse olit partioleirissä, joka on varmasti erilaisempi kuin ne muut, mutta mitä arvelisit?
        ja olit varmaan sen 9 vkoa, vai? kyllä sun kokemus kuulosti tosi kivalta, että toivotaan nyt et onnistuis itselläkin!

        mahdollisuutta kommunikoida* ulkomaailman kanssa :))


      • Kabels
        babush kirjoitti:

        moikkelis,

        olin tänään just haastiksessa. tosi kivalta näyttää, vielä sanoivat mulle, että saisin lisätä jonkun "toiveen" paikasta tai osavaltiosta, mikäli haluaisin. mietin, onkohan siellä mahdollisuutta ulkomaailman kanssa? :D siis en kysynyt tätä haastiksessa.. onko leireissä puhelin, internet? itse olit partioleirissä, joka on varmasti erilaisempi kuin ne muut, mutta mitä arvelisit?
        ja olit varmaan sen 9 vkoa, vai? kyllä sun kokemus kuulosti tosi kivalta, että toivotaan nyt et onnistuis itselläkin!

        Hieno homma! Kuka sut haastatteli ja olikse haastis Helsingissä? Mihin osavaltioon haluaisit? :)

        Leiriltä löytyy takuuvarmasti puhelin ja netti, jota saa käyttää. Meidän emännät piti huolen, että pystyttiin oleen mahdollisimman paljon yhteydessä kotipuoleen. :)

        Tsemppiä!


      • babush
        Kabels kirjoitti:

        Hieno homma! Kuka sut haastatteli ja olikse haastis Helsingissä? Mihin osavaltioon haluaisit? :)

        Leiriltä löytyy takuuvarmasti puhelin ja netti, jota saa käyttää. Meidän emännät piti huolen, että pystyttiin oleen mahdollisimman paljon yhteydessä kotipuoleen. :)

        Tsemppiä!

        Mut haastatteli Ulla-Riikka Turussa. Oli tosi mukava haastattelija muuten :)
        En tie vielä ollenkaan mihin päin suuntaisin, mutta koska olisin ekaa kertaa menossa Atlantin yli, niin olis varmaan "turvallisempi" olo jäädä itärannikolle :D haha.. noo joo näkee sit. Täytyis löytää joku kiinnostava campkin, jota vois sitten yrittää :)
        Joku sellanen, missä on taidetta, musiikkia ja "Kevyttä" urheilua :P
        kiitti vastauksesta! tuli hetken paniikki, etten kuulis mitään kenestäkään yhdeksään viikkoon ..


      • Leiriläinen
        babush kirjoitti:

        Mut haastatteli Ulla-Riikka Turussa. Oli tosi mukava haastattelija muuten :)
        En tie vielä ollenkaan mihin päin suuntaisin, mutta koska olisin ekaa kertaa menossa Atlantin yli, niin olis varmaan "turvallisempi" olo jäädä itärannikolle :D haha.. noo joo näkee sit. Täytyis löytää joku kiinnostava campkin, jota vois sitten yrittää :)
        Joku sellanen, missä on taidetta, musiikkia ja "Kevyttä" urheilua :P
        kiitti vastauksesta! tuli hetken paniikki, etten kuulis mitään kenestäkään yhdeksään viikkoon ..

        itse olisin kiinnostunut tuollaiselle leiri pääsystä leiriläisenä/ohjaajana, ikää vaan ei ole riittävästi joten olisiko mitään muita paikkoja mitä kautta voisi nuoremmetkin lähtäe tuollaiselle reissulle?
        Ja se ettei se olisi hirven hintava.


      • babush
        Leiriläinen kirjoitti:

        itse olisin kiinnostunut tuollaiselle leiri pääsystä leiriläisenä/ohjaajana, ikää vaan ei ole riittävästi joten olisiko mitään muita paikkoja mitä kautta voisi nuoremmetkin lähtäe tuollaiselle reissulle?
        Ja se ettei se olisi hirven hintava.

        hmm enpä tiedä et mihin voisi mennä, varsinkaan kun et kertonut ikääsi. luulen, et 16v. eteenpäin näitä leiriohjaamisia voisi tehdä, kuulostais ainakin järkevältä.. en tie käy jossain cimo.fi sivuilla tsekkaamassa mahikset, siel on ainakin joitain ohjelmia, mut en itse oo perehtyny näihin camppeihin, vaikka itse sinne haenkin, hahahaa! :D kysele vähän muilta :)


      • 0192
        babush kirjoitti:

        hmm enpä tiedä et mihin voisi mennä, varsinkaan kun et kertonut ikääsi. luulen, et 16v. eteenpäin näitä leiriohjaamisia voisi tehdä, kuulostais ainakin järkevältä.. en tie käy jossain cimo.fi sivuilla tsekkaamassa mahikset, siel on ainakin joitain ohjelmia, mut en itse oo perehtyny näihin camppeihin, vaikka itse sinne haenkin, hahahaa! :D kysele vähän muilta :)

        Kaikki järjestöt ja firmat joihin olen törmännyt vaativat 18 vuoden ikää.


    • vieras 10000

      Katselin myös messuilla jyväskylässä tätä mahdollisuutta.

      Eli siis asiakkaat muodostuu jenkkilapsista ja nuorista? Oppiiko tarvittavan pääsanaston nopeasti?

      Millä kielellä haastattelu oli ja mitä sisälsi? Entä haastattelupaikka, pääseekö sinne helposti julkisilla Turussa?

      • kiinnostunut90

        Millainen haastattelu oli? Itseäni kiinnostaisi kovasti. Kaveri pääsi vetämään ratsastusretkiä, itselläni myös taustalla ratsastuskokemusta usealta vuodelta. Kovasti kiinnostaisi enemmänkin kuulla kokemuksia ja tekisi kyllä mieli lähettää hakemus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe