Lääkärilehti & Heikkilän vastine

Mummonsalkku

No johan oli taas Heikkilän blogissa kräppiä ja katkeraakin katkerampaa vuodatusta kun ei lääkärilehti suostunut julkaisemaan tuota "Goebbels-Fogelholm" vastinetta. Kuka yllättyi? Oliko AH itse siinä uskossa, että tuonkaltainen teksti voitaisiin julkaista ammattilehdessä?

Sai tuossa huutia myös Kotiliesi-lehtikin ja muutama muukin taho.

Mikä tuohin ennen niin lupsakkaan ja rauhallisenoloisen miehen luonteeseen on tullut? Jokaikinen bloginsa kirjoitus on tätänykyä pelkkää raivoa ja negaatioita täynnä ja mies menee jo alatyylin puolelle kerta toisensa jälkeen.

Onko kenties kirjamyynti takkuillut vai onko ruokavalio aiheuttanut agressiivisuuden?

Mene ja tiedä, mutta asiaansa ei voisi enää huonommin ajaa.

67

3064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti Heikkilän ystävänä voin vakuuttaa että uusin kirja "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" myy enemmän kuin yksikään muu hänen aikaisempi kirjansa. Eikä ihme sillä diabetes on todella vakava tauti ja sairastuneita on jo yli puoli miljoonaa.

      Kirja ilmestyi elokuun alussa ja se nousi heti elokuussa kolmanneksi Kirjakauppaliiton "Mitä Suomi lukee" tilastoissa.

      http://www.kirjakauppaliitto.fi/?doc=177

      Mahtaa sinua, Heikkilän sairaalloinen vihaaja, nyt suorastaan vit....a kun kirja menestyy hyvin. Et saa unta ensi yönä kun puhiset kiukusta.

      Olet säälittävä raukka kun et pääse tuosta vainoharhaisuudestasi.

      • että Heikkilän kirja nousi tietokirjojen myyntitilastoissa kolmanneksi.


      • Lokki kivellä
        kj.mattila kirjoitti:

        että Heikkilän kirja nousi tietokirjojen myyntitilastoissa kolmanneksi.

        Olikin sitten Syyskuussa kuudennella sijalla sieniherkkujen ja muiden vihkosten seassa..


      • christer sundqvist
        Lokki kivellä kirjoitti:

        Olikin sitten Syyskuussa kuudennella sijalla sieniherkkujen ja muiden vihkosten seassa..

        Kirjoitin äsken ystävälleni Antti Heikkilälle seuraavan blogikommentin, jonka hän toivottavasti julkaisee:

        Antti, onko mielessäsi käynyt, että kirjasi ihan aidosti olisivat kovin vaatimattomia tasoltaan ja asiantuntijoiden kritiikki olisi oikeutettua?

        Pidän onnenpotkuna sinulle, että Suomen Lääkärilehti ei julkaissut aivan kauheata vastinettasi. Nyt voit edes teoriassa pistää lopun tälle katkeruudellesi.

        Toivon löytäväsi uuden, etevän kustannustoimittajan uusille kirjoillesi! Sinulla on paljon hyviä ideoita, jotka menevät pilalle nykyisissä painotuotteissasi.

        Viikon päästä löytyy luettavaa suosittelemastasi ruokavaliostasi Kunto & Terveys -lehdessä.

        Kunnioittaen,

        Christer Sundqvist
        ravintovalmentaja, terveystoimittaja
        filosofian tohtori


      • Lilli kuumassa
        christer sundqvist kirjoitti:

        Kirjoitin äsken ystävälleni Antti Heikkilälle seuraavan blogikommentin, jonka hän toivottavasti julkaisee:

        Antti, onko mielessäsi käynyt, että kirjasi ihan aidosti olisivat kovin vaatimattomia tasoltaan ja asiantuntijoiden kritiikki olisi oikeutettua?

        Pidän onnenpotkuna sinulle, että Suomen Lääkärilehti ei julkaissut aivan kauheata vastinettasi. Nyt voit edes teoriassa pistää lopun tälle katkeruudellesi.

        Toivon löytäväsi uuden, etevän kustannustoimittajan uusille kirjoillesi! Sinulla on paljon hyviä ideoita, jotka menevät pilalle nykyisissä painotuotteissasi.

        Viikon päästä löytyy luettavaa suosittelemastasi ruokavaliostasi Kunto & Terveys -lehdessä.

        Kunnioittaen,

        Christer Sundqvist
        ravintovalmentaja, terveystoimittaja
        filosofian tohtori

        En usko, että tuota julkaisee, sillä ei blogissaan ole ensimmäistäkään kriittistä kommenttia läpäissyt sensuuria.

        Tosiaan ihmettelen, eikö käynyt hiukkaakaan mielessä, että kirjoitus- ja asiavirheitä sisältävä populistinen kirjanen ei välttämättä ole siellä arvostetuimman tuotoksen pallilla?

        Eikö olisi nyt tuon loputtoman purkautumisen ja akkamaisen itkemisen sijaan suhtauduttava positiivisesti ja unohdettava nuo täysin naurettavat "suomalaisen väkivallan" ilmenemismuotoja käsittelevät tarinat joissa pahinta raakuutta edustaa pesula jonka käsittelyssä Armanin loimi meni pilalle. Kauheaa ja ennenkaikkea ylittää Kauhajoen tapahtumat, varsinkin kun tuo inhottavuus oli tuplautua kun AH ei saanut uutta telkkaria aikataulussa.

        Sitä syö mitä keittää...


      • christer sundqvist kirjoitti:

        Kirjoitin äsken ystävälleni Antti Heikkilälle seuraavan blogikommentin, jonka hän toivottavasti julkaisee:

        Antti, onko mielessäsi käynyt, että kirjasi ihan aidosti olisivat kovin vaatimattomia tasoltaan ja asiantuntijoiden kritiikki olisi oikeutettua?

        Pidän onnenpotkuna sinulle, että Suomen Lääkärilehti ei julkaissut aivan kauheata vastinettasi. Nyt voit edes teoriassa pistää lopun tälle katkeruudellesi.

        Toivon löytäväsi uuden, etevän kustannustoimittajan uusille kirjoillesi! Sinulla on paljon hyviä ideoita, jotka menevät pilalle nykyisissä painotuotteissasi.

        Viikon päästä löytyy luettavaa suosittelemastasi ruokavaliostasi Kunto & Terveys -lehdessä.

        Kunnioittaen,

        Christer Sundqvist
        ravintovalmentaja, terveystoimittaja
        filosofian tohtori

        ja lähetetty edelleen Christer Sundvistille. Tiedustelen siinä miksi hän julkaisee tällaisen kirjoituksen Suomi24 palstalla jos Antti Heikkilä on hänen ystävänsä. Laitoin saman viestin tiedoksi Heikkilälle.

        Odotan kommentteja!


      • christer sundqvist
        kj.mattila kirjoitti:

        ja lähetetty edelleen Christer Sundvistille. Tiedustelen siinä miksi hän julkaisee tällaisen kirjoituksen Suomi24 palstalla jos Antti Heikkilä on hänen ystävänsä. Laitoin saman viestin tiedoksi Heikkilälle.

        Odotan kommentteja!

        Täällä on näköjään tapana tuoda esille asiat selkeästi ja ytimekkäästi! Hienoa. Suomalaiseen rehellisyyteen uskovana täällä varmaankin nyt alkaa avoin ja rehellinen keskustelu Antti Heikkilän kirjasta. Lähetin kj.mattilalle alla olevan viestin ihan äsken:

        Hei Kari.

        Kirjoitin tuon jutun. Tehdään niin, että puidaan avoimesti tämä asia joko "sinun" palstallasi tai minun blogissani. Ystäväni Antti Heikkilä on sokeutunut kirjoitustyylilleen. Hän on kirjoittanut diabeteksen ravitsemusoppaan, joka asiantuntijoiden kritiikin mukaisesti on kehno. Niin minunkin mielestäni. Kirjassa on useita asiavirheitä, paljon kirjoitusvirheitä, pilkuista hän ei välittää yhtään mitään.

        Olen todella harmistunut kirjan kehnosta kielestä, joka taitavan kustannustoimittajan käsissä olisi korjaantunut paremmaksi. Itse ruokavaliosuosituksesta olen pitkälti samaa mieltä, tyypin 2 diabeetikko hyötyy erityisen paljon hiilihydraattien rajoittamisesta. Tyypin 1 diabeetikko myös, tosin jäljelle jää elinikäinen ulkoa annettu insuliiniannostus. Me tarvitsemme tällaista kirjaa muidenkin lääkäreiden tietoisuuteen, mutta se ei todellakaan ole Heikkilän kirja nykyisessä kieliasussa.

        terveisin,

        christer


      • Ailahdus...
        kj.mattila kirjoitti:

        ja lähetetty edelleen Christer Sundvistille. Tiedustelen siinä miksi hän julkaisee tällaisen kirjoituksen Suomi24 palstalla jos Antti Heikkilä on hänen ystävänsä. Laitoin saman viestin tiedoksi Heikkilälle.

        Odotan kommentteja!

        Hyvä juttu että olet lähettänyt jutun eteenpäin. Kenties he sitten käyvät tällä palstalla vilkaisemassa mitä sinä täällä heistä kirjoittelet ja kieltävät sinulta nimensä mainitsemisen täällä siinä myötähäpeän ohella. Vaikka eipä se Heikkilä näytä pahemmin maineestaan piittaavan, sellaista itkemistä ja akkamaista kitinää on blogissaa julkaissut.
        Mutta cs lienee toinen juttu.


      • Olet rohkea!
        christer sundqvist kirjoitti:

        Täällä on näköjään tapana tuoda esille asiat selkeästi ja ytimekkäästi! Hienoa. Suomalaiseen rehellisyyteen uskovana täällä varmaankin nyt alkaa avoin ja rehellinen keskustelu Antti Heikkilän kirjasta. Lähetin kj.mattilalle alla olevan viestin ihan äsken:

        Hei Kari.

        Kirjoitin tuon jutun. Tehdään niin, että puidaan avoimesti tämä asia joko "sinun" palstallasi tai minun blogissani. Ystäväni Antti Heikkilä on sokeutunut kirjoitustyylilleen. Hän on kirjoittanut diabeteksen ravitsemusoppaan, joka asiantuntijoiden kritiikin mukaisesti on kehno. Niin minunkin mielestäni. Kirjassa on useita asiavirheitä, paljon kirjoitusvirheitä, pilkuista hän ei välittää yhtään mitään.

        Olen todella harmistunut kirjan kehnosta kielestä, joka taitavan kustannustoimittajan käsissä olisi korjaantunut paremmaksi. Itse ruokavaliosuosituksesta olen pitkälti samaa mieltä, tyypin 2 diabeetikko hyötyy erityisen paljon hiilihydraattien rajoittamisesta. Tyypin 1 diabeetikko myös, tosin jäljelle jää elinikäinen ulkoa annettu insuliiniannostus. Me tarvitsemme tällaista kirjaa muidenkin lääkäreiden tietoisuuteen, mutta se ei todellakaan ole Heikkilän kirja nykyisessä kieliasussa.

        terveisin,

        christer

        Hienoa, että osaat suhtautua kriittisesti, rehellisesti ja uskallat vielä esiintuoda omat ajatuksesi, vieläpä tällä palstalla jossa Mattila "terrorisoi" muita keskustelijoita. Toivottavasti tyylisi tarttuu muihinkin ja ehkä näinollen saisimme ihan oikeata keskustelua aikaiseksi, jolloin vhh:n hyvätkin puolet pääsisivät esiin. Kiitos vielä kerran! (Ps. on Mattila paljon mm. sinuakin siteerannut tällä palstalla aikasemmin)


      • tarkennuksen tähän?

        "Antti Heikkilän ystävänä voin vakuuttaa että uusin kirja "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" myy enemmän kuin yksikään muu hänen aikaisempi kirjansa." Kuinka tämä vakuutus käytännössä tapahtuu? Ostatko sinä kaikki kirjat, vai onko Heikkilä kertonut tekevänsä itse niin?


      • harmi ettei
        kj.mattila kirjoitti:

        että Heikkilän kirja nousi tietokirjojen myyntitilastoissa kolmanneksi.

        Heikkilää kuitenkaan päästetä Helsingin kirjamessuille.


      • tosissaan Mattila!
        kj.mattila kirjoitti:

        ja lähetetty edelleen Christer Sundvistille. Tiedustelen siinä miksi hän julkaisee tällaisen kirjoituksen Suomi24 palstalla jos Antti Heikkilä on hänen ystävänsä. Laitoin saman viestin tiedoksi Heikkilälle.

        Odotan kommentteja!

        Edes sinä et voi olla noin pälli. Etkö sä todella yhtään erota toden ja vitsin väliä? Siis eihän tässä voi enää töitä tehdä kun tulee väkisinkin pissat housuun koko toimistolla...


      • christer sundqvist
        Olet rohkea! kirjoitti:

        Hienoa, että osaat suhtautua kriittisesti, rehellisesti ja uskallat vielä esiintuoda omat ajatuksesi, vieläpä tällä palstalla jossa Mattila "terrorisoi" muita keskustelijoita. Toivottavasti tyylisi tarttuu muihinkin ja ehkä näinollen saisimme ihan oikeata keskustelua aikaiseksi, jolloin vhh:n hyvätkin puolet pääsisivät esiin. Kiitos vielä kerran! (Ps. on Mattila paljon mm. sinuakin siteerannut tällä palstalla aikasemmin)

        Kiitos tuestanne. Minun mielestäni juuri tänään on ollut erityisen vähän häirikköviestejä palstalla. llaan siitä iloisia.

        Edistämme hiilihydraattitietoisuutta parhaiten sillä tavalla, että tuomme esille sen hyvät ja huonot puolet. Olen aistivinani, että Mattilalla ja Heikkilällä on lähes olematon kyky kestää kriittistä arviointia tästä ruokavaliosta.

        Koska Heikkilän kirjaa ei kukaan näyttäisi kiiruhtavan kommentoimaan, jatkan ihmettelyäni. Seuraava anekdootti on minulle ennestään täysin tuntematon. Voiko joku vahvistaa onko tämä totta (s. 80-81):

        "Rasvojen paha maine juontaa 1920-luvulle kun eräs S. Sweeney -niminen lääkäri Yhdysvalloissa syötti terveille lääketieteen opiskelijoille parin päivän ajan erittäin rasvapitoista ruokaa. Rasvan vaikutusta aineenvaihduntaan seurattiin sokerirasituskokein. Jokaisella oppilaalla rasvadieetti aiheutti insuliiniresistenssiä. Testin perusteella jokainen olisi voitu luokitella diabeetikoksi. Mitä on yleensä jätetty kertomatta on se pikku juttu, että testissä käytettiin osittain kovetettua kasvirasva (margariinia) eikä eläinrasvoja."

        Oletteko kuulleet tästä kokeesta? Jos rasvojen paha maine todellakin juontaa tähän tutkimukseen, miksi en löydä tätä tutkimusta klassisten rasvatutkimusten joukosta? Tavoilleen uskollisena Antti Heikkilä jättää lähdeviittaukset pois. On aika mahdotonta tarkistaa väitteen totuudenmukaisuus. Kertokaa ihmeessä kuka oli tämä S. Sweeney!


      • tosiaan odottelen
        christer sundqvist kirjoitti:

        Kiitos tuestanne. Minun mielestäni juuri tänään on ollut erityisen vähän häirikköviestejä palstalla. llaan siitä iloisia.

        Edistämme hiilihydraattitietoisuutta parhaiten sillä tavalla, että tuomme esille sen hyvät ja huonot puolet. Olen aistivinani, että Mattilalla ja Heikkilällä on lähes olematon kyky kestää kriittistä arviointia tästä ruokavaliosta.

        Koska Heikkilän kirjaa ei kukaan näyttäisi kiiruhtavan kommentoimaan, jatkan ihmettelyäni. Seuraava anekdootti on minulle ennestään täysin tuntematon. Voiko joku vahvistaa onko tämä totta (s. 80-81):

        "Rasvojen paha maine juontaa 1920-luvulle kun eräs S. Sweeney -niminen lääkäri Yhdysvalloissa syötti terveille lääketieteen opiskelijoille parin päivän ajan erittäin rasvapitoista ruokaa. Rasvan vaikutusta aineenvaihduntaan seurattiin sokerirasituskokein. Jokaisella oppilaalla rasvadieetti aiheutti insuliiniresistenssiä. Testin perusteella jokainen olisi voitu luokitella diabeetikoksi. Mitä on yleensä jätetty kertomatta on se pikku juttu, että testissä käytettiin osittain kovetettua kasvirasva (margariinia) eikä eläinrasvoja."

        Oletteko kuulleet tästä kokeesta? Jos rasvojen paha maine todellakin juontaa tähän tutkimukseen, miksi en löydä tätä tutkimusta klassisten rasvatutkimusten joukosta? Tavoilleen uskollisena Antti Heikkilä jättää lähdeviittaukset pois. On aika mahdotonta tarkistaa väitteen totuudenmukaisuus. Kertokaa ihmeessä kuka oli tämä S. Sweeney!

        Mattilan vastauksia tähän viestiketjuun, koska hän on varsinkin Sinua Christer pitänyt "puolijumalana", hienoa jos tällä palstalla vihdoin alkaisi oikea keskustelu. Valitettavasti en osaa noihin kysymyksiisi vastata.


      • mitkä ovat motiivisi
        christer sundqvist kirjoitti:

        Kiitos tuestanne. Minun mielestäni juuri tänään on ollut erityisen vähän häirikköviestejä palstalla. llaan siitä iloisia.

        Edistämme hiilihydraattitietoisuutta parhaiten sillä tavalla, että tuomme esille sen hyvät ja huonot puolet. Olen aistivinani, että Mattilalla ja Heikkilällä on lähes olematon kyky kestää kriittistä arviointia tästä ruokavaliosta.

        Koska Heikkilän kirjaa ei kukaan näyttäisi kiiruhtavan kommentoimaan, jatkan ihmettelyäni. Seuraava anekdootti on minulle ennestään täysin tuntematon. Voiko joku vahvistaa onko tämä totta (s. 80-81):

        "Rasvojen paha maine juontaa 1920-luvulle kun eräs S. Sweeney -niminen lääkäri Yhdysvalloissa syötti terveille lääketieteen opiskelijoille parin päivän ajan erittäin rasvapitoista ruokaa. Rasvan vaikutusta aineenvaihduntaan seurattiin sokerirasituskokein. Jokaisella oppilaalla rasvadieetti aiheutti insuliiniresistenssiä. Testin perusteella jokainen olisi voitu luokitella diabeetikoksi. Mitä on yleensä jätetty kertomatta on se pikku juttu, että testissä käytettiin osittain kovetettua kasvirasva (margariinia) eikä eläinrasvoja."

        Oletteko kuulleet tästä kokeesta? Jos rasvojen paha maine todellakin juontaa tähän tutkimukseen, miksi en löydä tätä tutkimusta klassisten rasvatutkimusten joukosta? Tavoilleen uskollisena Antti Heikkilä jättää lähdeviittaukset pois. On aika mahdotonta tarkistaa väitteen totuudenmukaisuus. Kertokaa ihmeessä kuka oli tämä S. Sweeney!

        Sen verran mitä olen seurannut blogiasi niin olet voimakkaasti puolustanut vhh-hys-hys ruokavaliota ja kehottanut ihmisiä vähentämään hiilihydraatteja ja margariineja. Nytkö on mennyt sukset jotenkin ristiin kun käyt taisteluun Heikkilää vastaan kutsuen vielä häntä ystäväksesi. Tuskinpa tuollaista ystävyyttä on edes koskaan ollutkaan. Olet aikaisemmin yrittänyt samaa Heikkilän mustamaalausta karppien palstoilla ja nyt siirtynyt tänne kun et siellä saanut edistystä aikaan aatteellesi. Vähän on henkilökohtaisen valtataistelun makua kuka on se suurin guru valtakunnassa.

        Et ole sanallakaan kommentoinut tuota eilen esitettyä uutista Annika Dahlqvistin blogista.

        Antti Heikkilä, LCHF-läkare i Finland

        http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/annti_heikkälä_lchf_läkare_i


      • Nyt alkaa
        mitkä ovat motiivisi kirjoitti:

        Sen verran mitä olen seurannut blogiasi niin olet voimakkaasti puolustanut vhh-hys-hys ruokavaliota ja kehottanut ihmisiä vähentämään hiilihydraatteja ja margariineja. Nytkö on mennyt sukset jotenkin ristiin kun käyt taisteluun Heikkilää vastaan kutsuen vielä häntä ystäväksesi. Tuskinpa tuollaista ystävyyttä on edes koskaan ollutkaan. Olet aikaisemmin yrittänyt samaa Heikkilän mustamaalausta karppien palstoilla ja nyt siirtynyt tänne kun et siellä saanut edistystä aikaan aatteellesi. Vähän on henkilökohtaisen valtataistelun makua kuka on se suurin guru valtakunnassa.

        Et ole sanallakaan kommentoinut tuota eilen esitettyä uutista Annika Dahlqvistin blogista.

        Antti Heikkilä, LCHF-läkare i Finland

        http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/annti_heikkälä_lchf_läkare_i

        mennä kiinnostavaksi. Ovatko he siis olleet koko ajan täällä? Koko ajan katsomassa kuinka muurahaiset keossa kuhisevat. Nytkö meidät sitten viimein tallataan, kun titaanit alkavat taistoon keskenään?


      • menemään
        Nyt alkaa kirjoitti:

        mennä kiinnostavaksi. Ovatko he siis olleet koko ajan täällä? Koko ajan katsomassa kuinka muurahaiset keossa kuhisevat. Nytkö meidät sitten viimein tallataan, kun titaanit alkavat taistoon keskenään?

        oikeasti mielenkiintoiseksi, ensimmäistä kertaa tällä palstalla. Mattila kävi hakemassa Heikkilän apuun, eipä ole Mattilaa tänään täällä näkynytkään...on vissiin niitä "töitä" just tänään.


      • christer sundqvist
        mitkä ovat motiivisi kirjoitti:

        Sen verran mitä olen seurannut blogiasi niin olet voimakkaasti puolustanut vhh-hys-hys ruokavaliota ja kehottanut ihmisiä vähentämään hiilihydraatteja ja margariineja. Nytkö on mennyt sukset jotenkin ristiin kun käyt taisteluun Heikkilää vastaan kutsuen vielä häntä ystäväksesi. Tuskinpa tuollaista ystävyyttä on edes koskaan ollutkaan. Olet aikaisemmin yrittänyt samaa Heikkilän mustamaalausta karppien palstoilla ja nyt siirtynyt tänne kun et siellä saanut edistystä aikaan aatteellesi. Vähän on henkilökohtaisen valtataistelun makua kuka on se suurin guru valtakunnassa.

        Et ole sanallakaan kommentoinut tuota eilen esitettyä uutista Annika Dahlqvistin blogista.

        Antti Heikkilä, LCHF-läkare i Finland

        http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/annti_heikkälä_lchf_läkare_i

        En laisinkaan ymmärrä miksi Antti Heikkilän kirjasta aloittamani keskustelu kääntyy minun mustamaalaamiseksi. Väitteesi ei tietenkään ole totta. Sen tiedät itsekin, että en ole VHH-guruksi pyrkimässä. En voi kaikkea paljastaa Heikkiläkytköksistäni. Oletko kullut sellaisesta kuin vaitiolovelvollisuus? Ja korostan vielä kerran: en ole kritisoimassa Antti Heikkilää henkilökohtaisesti, vaan arvioin kriittisesti hänen viimeisintä kirjallista tuotettaan. Pidetään henkilökohtaisuudet poissa!

        Tuosta lääkäri Annika Dahlqvistille lähetetystä viestistä olen aika hämilläni. Miksi Antti ei tarkista kieliasua esimerkiksi minun kauttani? Osaan täydellistä ruotsin kieltä ja taatusti on monta muuta ruotsinkielentaitoista Antin lähipiirissä.

        Kysy Heikkilältä kuka on tuo mystinen S. Sweeney. Käydään keskustelua diabeteskirjasta!


      • Sivustaseuraaja!
        christer sundqvist kirjoitti:

        En laisinkaan ymmärrä miksi Antti Heikkilän kirjasta aloittamani keskustelu kääntyy minun mustamaalaamiseksi. Väitteesi ei tietenkään ole totta. Sen tiedät itsekin, että en ole VHH-guruksi pyrkimässä. En voi kaikkea paljastaa Heikkiläkytköksistäni. Oletko kullut sellaisesta kuin vaitiolovelvollisuus? Ja korostan vielä kerran: en ole kritisoimassa Antti Heikkilää henkilökohtaisesti, vaan arvioin kriittisesti hänen viimeisintä kirjallista tuotettaan. Pidetään henkilökohtaisuudet poissa!

        Tuosta lääkäri Annika Dahlqvistille lähetetystä viestistä olen aika hämilläni. Miksi Antti ei tarkista kieliasua esimerkiksi minun kauttani? Osaan täydellistä ruotsin kieltä ja taatusti on monta muuta ruotsinkielentaitoista Antin lähipiirissä.

        Kysy Heikkilältä kuka on tuo mystinen S. Sweeney. Käydään keskustelua diabeteskirjasta!

        Ymmärräthän sen, että et voi antaa kritiikkiä tällä palstalla, sillä mikään kritiikki ei täällä ole sallittua tai muuten olet petturihiilarimössösokeriaddikti, näin se on aina täällä mennyt ja näin tulee menemään, niinkuin näistä viesteistä huomaamme, valitettavasti!


      • christer sundqvist
        tosissaan Mattila! kirjoitti:

        Edes sinä et voi olla noin pälli. Etkö sä todella yhtään erota toden ja vitsin väliä? Siis eihän tässä voi enää töitä tehdä kun tulee väkisinkin pissat housuun koko toimistolla...

        Te voisitte määräajoin ottaa varmuuskopiot tästä keskustelusta, sillä todennäköisesti tämä keskustelu poistetaan kokonaan.

        Korostan vielä kerran. Arvioimme kriittisesti Antti Heikkilän diabeteskirjaa. Samalla kun vierailen täällä, voin ihmetellä kanssanne ääneen seuraavaa lausetta diabeteskirjasta:

        "Lihakset eivät polta saman aikaisesti sokeria ja rasvaa."

        Kirjoitusvirheet ja ajatus puhtainta Heikkilän ideologiaa. Voisin vaikka vannoa, että jok'ikisessä liikuntafysiologian kirjassa väitetään jotain täysin päinvastaista. Heikkilä vastaan kaikki muut. Sellainen asetelma on aika hurja.


      • Jos olet
        christer sundqvist kirjoitti:

        Te voisitte määräajoin ottaa varmuuskopiot tästä keskustelusta, sillä todennäköisesti tämä keskustelu poistetaan kokonaan.

        Korostan vielä kerran. Arvioimme kriittisesti Antti Heikkilän diabeteskirjaa. Samalla kun vierailen täällä, voin ihmetellä kanssanne ääneen seuraavaa lausetta diabeteskirjasta:

        "Lihakset eivät polta saman aikaisesti sokeria ja rasvaa."

        Kirjoitusvirheet ja ajatus puhtainta Heikkilän ideologiaa. Voisin vaikka vannoa, että jok'ikisessä liikuntafysiologian kirjassa väitetään jotain täysin päinvastaista. Heikkilä vastaan kaikki muut. Sellainen asetelma on aika hurja.

        oikeasti CS, niin tällä kirjoituksella todistit, että olet seurannut palstaa jo pitkään.

        Aikaisemmin (jos oli oikea) Antti Heikkilä jäi kiinni samasta.

        Onko tämä siis sittenkin titaanien tanner, jossa syyn niskoilleen ovat saaneet niin sadat nimettömät kirjoittajat kuin skäritkin. Joko pian paljastuu, että Puska, Fogelholm ja sen ruotsalaisen D:llä alkavan naisen suomalasidelegaatiokin vaikuttavat täällä tavallisen ihraperseen tietämättä mitään. Puhetta johtaa luku-, käytös- ja ymmärrysvammainen BIG M.

        Tämä palsta on paranoian kehto, kaikkien salaliittojen äiti! Olispa tää videomuodossa, niin olisimme kaikki jo Youtuben sankareita ja rahat sen mukaisia. Nyt Heikkilä on ainoa, jolle tämän teatterin kassasta maksetaan rahaa, ja se on väärin, niin väärin.

        Mitä tapahtui, sille terveelliselle ja ravitsevalle dieetille, jota noudattavat ovat tasapainoisia niin henkisesti kuin fyysisesti?


      • juosten etenevä mies
        christer sundqvist kirjoitti:

        Te voisitte määräajoin ottaa varmuuskopiot tästä keskustelusta, sillä todennäköisesti tämä keskustelu poistetaan kokonaan.

        Korostan vielä kerran. Arvioimme kriittisesti Antti Heikkilän diabeteskirjaa. Samalla kun vierailen täällä, voin ihmetellä kanssanne ääneen seuraavaa lausetta diabeteskirjasta:

        "Lihakset eivät polta saman aikaisesti sokeria ja rasvaa."

        Kirjoitusvirheet ja ajatus puhtainta Heikkilän ideologiaa. Voisin vaikka vannoa, että jok'ikisessä liikuntafysiologian kirjassa väitetään jotain täysin päinvastaista. Heikkilä vastaan kaikki muut. Sellainen asetelma on aika hurja.

        Olen ollut ns.hiilaritietoinen jo pidemmän aikaa ja tällä palstalla on vallinnut niin käsittämätön tunnelma, että heikompia hirvittää.

        Ei kai nyt sentään tämäkään ruokavalio ole ehdoton ja fundamentalismia täynnä? Eihän kokojyväruistuotteiden ja kasvisten sekä hedelmien syönti ole "syntiä"? Liikunnalliset juoksu/lenkkiharrasteeni on täällä dumattu kerta toisensa jälkeen turhana touhuna koska nautin "myrkyllisiä" hiilihydraatteja.

        En ole koskaan saanut vastausta siihen, mikä esim.laktoosissa on erinomaisempaa kuin muissa sokereissa?

        Olen vanhan kansan ihminen ja uskon kohtuuteen kaikessa, eli sopivasti perusraaka-aineista valmistettua ravintoa aikaa ja vaivaa säästämättä, sekä riittävästi kuormittavaa liikuntaa ja tärkeimpänä hyviä ja toimivia perhe- ja ihmissuhteita. Näillä pärjää aika pitkälle.

        On mielestäni hienoa, että osaat erotella asiat ja ihmiset, että sinun ei herrasmiehenä tarvitse mennä alatyyliin joka täällä erään vakikirjoittajan tyylinä on päivittäin.

        Jatka samaan malliin! On hienoa jos ottaisit täällä kantaa asioihin ja laittaisit aloituksia joista voisimme käydä OIKEASTI mielenkiintoisia keskusteluja ilman sarvia ja hampaita.


      • christer sundqvist
        juosten etenevä mies kirjoitti:

        Olen ollut ns.hiilaritietoinen jo pidemmän aikaa ja tällä palstalla on vallinnut niin käsittämätön tunnelma, että heikompia hirvittää.

        Ei kai nyt sentään tämäkään ruokavalio ole ehdoton ja fundamentalismia täynnä? Eihän kokojyväruistuotteiden ja kasvisten sekä hedelmien syönti ole "syntiä"? Liikunnalliset juoksu/lenkkiharrasteeni on täällä dumattu kerta toisensa jälkeen turhana touhuna koska nautin "myrkyllisiä" hiilihydraatteja.

        En ole koskaan saanut vastausta siihen, mikä esim.laktoosissa on erinomaisempaa kuin muissa sokereissa?

        Olen vanhan kansan ihminen ja uskon kohtuuteen kaikessa, eli sopivasti perusraaka-aineista valmistettua ravintoa aikaa ja vaivaa säästämättä, sekä riittävästi kuormittavaa liikuntaa ja tärkeimpänä hyviä ja toimivia perhe- ja ihmissuhteita. Näillä pärjää aika pitkälle.

        On mielestäni hienoa, että osaat erotella asiat ja ihmiset, että sinun ei herrasmiehenä tarvitse mennä alatyyliin joka täällä erään vakikirjoittajan tyylinä on päivittäin.

        Jatka samaan malliin! On hienoa jos ottaisit täällä kantaa asioihin ja laittaisit aloituksia joista voisimme käydä OIKEASTI mielenkiintoisia keskusteluja ilman sarvia ja hampaita.

        Ei taida pyyntöni keskustella AH:n kirjan sisällöstä onnistua.

        Pohdin viimeisen kerran kirjan sisältöä. Jos se ei johda keskusteluun, lopetan ja kiitän vierailusta kuten teki x-box (olen pahoillani kun järkevä kommentoija savustettiin ulos täältä):

        "Nykyinen terveysajattelu lepää paljolti myyttien, teorioiden ja toiveajattelun varassa. Ukko Freudilla voisi olla paljon sanottavaa näistä kolesterolistaroista, jotka pysyvät asemissaan vain suuren rahan ja hyvävelituen avulla. Ehkä äiti pakotti laiheliinin syömään voita mikä sitten on jäänyt vaivaamaan mieltä. Valitettavasti tiedon juna on lähtenyt asemalta jo ajat sitten ja moni on jäänyt asemalle jauhamaan sitä ikuista samaa ideaansa."

        Kirjoittaako terve ihminen näin? Kyseessä on kirjan tärkein luku, eli mitä ruokaa diabeetikon pitäisi syödä.


      • korkeakoulun käynyt
        christer sundqvist kirjoitti:

        Ei taida pyyntöni keskustella AH:n kirjan sisällöstä onnistua.

        Pohdin viimeisen kerran kirjan sisältöä. Jos se ei johda keskusteluun, lopetan ja kiitän vierailusta kuten teki x-box (olen pahoillani kun järkevä kommentoija savustettiin ulos täältä):

        "Nykyinen terveysajattelu lepää paljolti myyttien, teorioiden ja toiveajattelun varassa. Ukko Freudilla voisi olla paljon sanottavaa näistä kolesterolistaroista, jotka pysyvät asemissaan vain suuren rahan ja hyvävelituen avulla. Ehkä äiti pakotti laiheliinin syömään voita mikä sitten on jäänyt vaivaamaan mieltä. Valitettavasti tiedon juna on lähtenyt asemalta jo ajat sitten ja moni on jäänyt asemalle jauhamaan sitä ikuista samaa ideaansa."

        Kirjoittaako terve ihminen näin? Kyseessä on kirjan tärkein luku, eli mitä ruokaa diabeetikon pitäisi syödä.

        pystyy kirjoittamaan tällaisen lauseen: "Kuten arvata saattoi, Lääkärilehden uusi päätoimittaja kieltäytyi julkaisemasta vastinettani Elintarviketeollisuuden Göbbels lääkärin työn arvioijana kritiikkiin kirjastani Diabeteksen hoito ruokavaliolla"?

        Ja kuinka moni julkaisee sellaisen blogissaan ja kuvittelee vielä sen jälkeen, että hänet otetaan vakavasti? Vaikka tuon lauseen asiasisällössä olisi jotain järkeä - mitä siinä ei ole -, en suostuisi uskomaan, että sen on kirjoittanut koulutettu, järkevä ihminen.

        Mitä Heikkilälle on tapahtunut?


      • x-box
        Sivustaseuraaja! kirjoitti:

        Ymmärräthän sen, että et voi antaa kritiikkiä tällä palstalla, sillä mikään kritiikki ei täällä ole sallittua tai muuten olet petturihiilarimössösokeriaddikti, näin se on aina täällä mennyt ja näin tulee menemään, niinkuin näistä viesteistä huomaamme, valitettavasti!

        hei vaan sinullekin! Täällä ei saa sanoa mitään- ei siis mitään- kriittistä VHH:sta tai saat kimppuusi herhiläislauman. Minä lähden, kun aseista ruvettiin puhumaan. Ei kai se Heikkilä tuollaista ruotsia lähettänyt!! Luulin, että sen joku kopioi väärin. Jag mig mucho besviken om mannen görde så!


      • tai vastauksia
        christer sundqvist kirjoitti:

        Ei taida pyyntöni keskustella AH:n kirjan sisällöstä onnistua.

        Pohdin viimeisen kerran kirjan sisältöä. Jos se ei johda keskusteluun, lopetan ja kiitän vierailusta kuten teki x-box (olen pahoillani kun järkevä kommentoija savustettiin ulos täältä):

        "Nykyinen terveysajattelu lepää paljolti myyttien, teorioiden ja toiveajattelun varassa. Ukko Freudilla voisi olla paljon sanottavaa näistä kolesterolistaroista, jotka pysyvät asemissaan vain suuren rahan ja hyvävelituen avulla. Ehkä äiti pakotti laiheliinin syömään voita mikä sitten on jäänyt vaivaamaan mieltä. Valitettavasti tiedon juna on lähtenyt asemalta jo ajat sitten ja moni on jäänyt asemalle jauhamaan sitä ikuista samaa ideaansa."

        Kirjoittaako terve ihminen näin? Kyseessä on kirjan tärkein luku, eli mitä ruokaa diabeetikon pitäisi syödä.

        koska luulisi Mattilan jos kenen näihin vastaavan, mutta ompa mies nyt hiljaa, mites on?


      • Kysymysmerkkinä
        christer sundqvist kirjoitti:

        Kirjoitin äsken ystävälleni Antti Heikkilälle seuraavan blogikommentin, jonka hän toivottavasti julkaisee:

        Antti, onko mielessäsi käynyt, että kirjasi ihan aidosti olisivat kovin vaatimattomia tasoltaan ja asiantuntijoiden kritiikki olisi oikeutettua?

        Pidän onnenpotkuna sinulle, että Suomen Lääkärilehti ei julkaissut aivan kauheata vastinettasi. Nyt voit edes teoriassa pistää lopun tälle katkeruudellesi.

        Toivon löytäväsi uuden, etevän kustannustoimittajan uusille kirjoillesi! Sinulla on paljon hyviä ideoita, jotka menevät pilalle nykyisissä painotuotteissasi.

        Viikon päästä löytyy luettavaa suosittelemastasi ruokavaliostasi Kunto & Terveys -lehdessä.

        Kunnioittaen,

        Christer Sundqvist
        ravintovalmentaja, terveystoimittaja
        filosofian tohtori

        Taisi lehti sensuroida Christerin artikkelin.
        Ei ollut lehdessä muuta kuin toimituksen muiden
        toimittajien asiallinen näkemys tilanteesta.


    • vvh??

      Aiheuttaisiko vhh agressiivisuutta ja ajattelun vääristymistä? Onko kukaan tutkinut, mitä tuhoa aivoille tekee tuollainen luonnoton yksipuoleinen ravinto?

      • christer sundqvist

        Diabetesliitossa ollaan huolissaan tästä väitteestä "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" -kirjassa:

        "Kirjassa esitetty ohjelma sopii niin I-tyypin kuin II-tyypin diabeteksen hoitoon. Dieetti sopii niin lapsille kuin aikuisillekin. Lapset reagoivat ruokavalioon herkästi ja tuloksia syntyy heidän kohdallaan yllättävän nopesti."

        Taitava kustannustoimittaja ei olisi sijoittanut näin vaarallista väitettä kirjan johdantoon s. 22. Tässä on vaarana se, että I-tyypin diabeetikko jättää pois insuliinin ja ryhtyy syömään erittäin vähän hiilihydraatteja. Huonosti siinä käy ja erityisesti lapselle, jolla on I-tyypin diabetes.

        Mitä mieltä te olette tuosta kirjan väitteestä?


      • christer sundqvist

        VHH saattaa lisätä aggressiivisuutta. Miten on muuten selitettävissä, että kirjaan on pantu ihan turhaan kohtaan Kansanterveyslaitoksen pääjohtajaa koskeva varoitus:

        "Mutta neuvoisin että jos mies ilmaantuu kulmillenne niin teljetkää ovet, piilottakaa lapset ja poistakaa varmistimet aseistanne."

        Onko tuollainen teksti tarpeen sellaisessa kappaleessa, jossa puhutaan D-vitamiinin roolista diabeteksen synnyssä?


      • Piikkinen possu
        christer sundqvist kirjoitti:

        Diabetesliitossa ollaan huolissaan tästä väitteestä "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" -kirjassa:

        "Kirjassa esitetty ohjelma sopii niin I-tyypin kuin II-tyypin diabeteksen hoitoon. Dieetti sopii niin lapsille kuin aikuisillekin. Lapset reagoivat ruokavalioon herkästi ja tuloksia syntyy heidän kohdallaan yllättävän nopesti."

        Taitava kustannustoimittaja ei olisi sijoittanut näin vaarallista väitettä kirjan johdantoon s. 22. Tässä on vaarana se, että I-tyypin diabeetikko jättää pois insuliinin ja ryhtyy syömään erittäin vähän hiilihydraatteja. Huonosti siinä käy ja erityisesti lapselle, jolla on I-tyypin diabetes.

        Mitä mieltä te olette tuosta kirjan väitteestä?

        Luulisi nyt lääkärikoulutuksen saaneen miehen tietävän että 1-tyypin diabeteksessa on jatkuvasti tasapainoiltava hiilihydraatin ja pistettävän insuliinin kanssa. Yleensä siinäkään ei mahdollisimman matala veren sokerin taso ole tavoittelemisen arvoinen jo hypoglykemiavaarankaan takia, vaan tietty turvallinen taso ja hyvä hoitotasapaino.

        Mutta kun megalomania iskee mutta ei ymmärrä vastuutaan niin mitäpä muuta siitä voisi syntyä kuin tuollainen puolivillainen tekele, jossa kerrottuja asioita kustannustoimittajakin ymmärtää epäillä.


      • haluatko kommentoida
        christer sundqvist kirjoitti:

        Diabetesliitossa ollaan huolissaan tästä väitteestä "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" -kirjassa:

        "Kirjassa esitetty ohjelma sopii niin I-tyypin kuin II-tyypin diabeteksen hoitoon. Dieetti sopii niin lapsille kuin aikuisillekin. Lapset reagoivat ruokavalioon herkästi ja tuloksia syntyy heidän kohdallaan yllättävän nopesti."

        Taitava kustannustoimittaja ei olisi sijoittanut näin vaarallista väitettä kirjan johdantoon s. 22. Tässä on vaarana se, että I-tyypin diabeetikko jättää pois insuliinin ja ryhtyy syömään erittäin vähän hiilihydraatteja. Huonosti siinä käy ja erityisesti lapselle, jolla on I-tyypin diabetes.

        Mitä mieltä te olette tuosta kirjan väitteestä?

        ystäväsi Antti Heikkilän saamaa huomiota Ruotsissa Annika Dahlqvistin blogissa?

        12 okt kl 18:32, 2008

        Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 2 Kommentarer | Permalink

        Det kom ett brev i kommentar:

        "Jag är en finsk ortoped som har sysselsättad med LCHF från början av 2000-talet. Jag litar inte på systemet secielt här in Finland och därför jag har skrivit böcker till allmänheten användad så enkelt språk att alla kan förstå. Gensvaret har varit ernormt bra. Jag har nästän 2000 gensvar på LCHF med diabetes. Alla har mått bättre och de flesta kunde lämna alla mediciner. Inga har fått biverkningar. Människorna kan ändra sitt liv utan specialister. Människorna kan rösta med sina egna fötter. Jag är glad hitta denna sidorna för den skull att Finland är mera bysantisk än skandinavist land och är tyst med två språk.
        Antti Heikkilä"

        Det låter trösterikt att det händer saker på kostfronten även i Finland. Annars är Finlands nationalstolthet tydligen "Nordkarelenstudien", ett befolkningsprojekt med råd om lågfettkost, rökslut etc, där människorna fick mindre hjärtinfarkter, parallellt med utvecklingen i övriga Finland. Möjligen berodde denna minskning av infarkterna på att man i viss mån övergick från härdade margariner till omestrade margariner.

        Jag skrev om detta projekt i bloggen 080913:
        Nils tar i kommentar till detta inlägg upp Nordkarelenstudien. Uffe Ravnskov skriver om denna i sin bok Fett och kolesterol är hälsosamt, på sidan 111. Folket i Nordkarelen fick 1972 intensiv information om att sluta röka, motionera mera och minska fettet i maten. Hjärtinfarkterna minskade (Fast de två första åren gick de upp). Men infarkterna minskade lika mycket i Kuopio där man inte hade gjort samma intervention, och minskningen i båda började före interventionen skedde. Även övriga Finland hade parallellt minskande infarktkurvor.
        Epidemiologiska interventionsstudier kan aldrig ge underlag för konstruktion av kostråd. Det måste till jämförande kontrollerade studier, med så få ingående variabler som möjligt, för att göra det. I detta fall olika andelar, och typer, av fett respektive kolhydrater.

        http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/annti_heikkälä_lchf_läkare_i


      • Jos Heikkilä
        haluatko kommentoida kirjoitti:

        ystäväsi Antti Heikkilän saamaa huomiota Ruotsissa Annika Dahlqvistin blogissa?

        12 okt kl 18:32, 2008

        Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 2 Kommentarer | Permalink

        Det kom ett brev i kommentar:

        "Jag är en finsk ortoped som har sysselsättad med LCHF från början av 2000-talet. Jag litar inte på systemet secielt här in Finland och därför jag har skrivit böcker till allmänheten användad så enkelt språk att alla kan förstå. Gensvaret har varit ernormt bra. Jag har nästän 2000 gensvar på LCHF med diabetes. Alla har mått bättre och de flesta kunde lämna alla mediciner. Inga har fått biverkningar. Människorna kan ändra sitt liv utan specialister. Människorna kan rösta med sina egna fötter. Jag är glad hitta denna sidorna för den skull att Finland är mera bysantisk än skandinavist land och är tyst med två språk.
        Antti Heikkilä"

        Det låter trösterikt att det händer saker på kostfronten även i Finland. Annars är Finlands nationalstolthet tydligen "Nordkarelenstudien", ett befolkningsprojekt med råd om lågfettkost, rökslut etc, där människorna fick mindre hjärtinfarkter, parallellt med utvecklingen i övriga Finland. Möjligen berodde denna minskning av infarkterna på att man i viss mån övergick från härdade margariner till omestrade margariner.

        Jag skrev om detta projekt i bloggen 080913:
        Nils tar i kommentar till detta inlägg upp Nordkarelenstudien. Uffe Ravnskov skriver om denna i sin bok Fett och kolesterol är hälsosamt, på sidan 111. Folket i Nordkarelen fick 1972 intensiv information om att sluta röka, motionera mera och minska fettet i maten. Hjärtinfarkterna minskade (Fast de två första åren gick de upp). Men infarkterna minskade lika mycket i Kuopio där man inte hade gjort samma intervention, och minskningen i båda började före interventionen skedde. Även övriga Finland hade parallellt minskande infarktkurvor.
        Epidemiologiska interventionsstudier kan aldrig ge underlag för konstruktion av kostråd. Det måste till jämförande kontrollerade studier, med så få ingående variabler som möjligt, för att göra det. I detta fall olika andelar, och typer, av fett respektive kolhydrater.

        http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/annti_heikkälä_lchf_läkare_i

        haluaa välttämättä "toimittaa" kirjansa itse, niin olisi nyt herran tähden edes pyytänyt jotain ruotsinkielentaitoista oikolukemaan tuon sepustuksen. Oi taas tätä junttisuomalaisen myötähäpeää...


      • skäri sinä
        christer sundqvist kirjoitti:

        VHH saattaa lisätä aggressiivisuutta. Miten on muuten selitettävissä, että kirjaan on pantu ihan turhaan kohtaan Kansanterveyslaitoksen pääjohtajaa koskeva varoitus:

        "Mutta neuvoisin että jos mies ilmaantuu kulmillenne niin teljetkää ovet, piilottakaa lapset ja poistakaa varmistimet aseistanne."

        Onko tuollainen teksti tarpeen sellaisessa kappaleessa, jossa puhutaan D-vitamiinin roolista diabeteksen synnyssä?

        olet, kun päivystät täällä yöt ja päivät?


      • oikeestiko.....
        christer sundqvist kirjoitti:

        VHH saattaa lisätä aggressiivisuutta. Miten on muuten selitettävissä, että kirjaan on pantu ihan turhaan kohtaan Kansanterveyslaitoksen pääjohtajaa koskeva varoitus:

        "Mutta neuvoisin että jos mies ilmaantuu kulmillenne niin teljetkää ovet, piilottakaa lapset ja poistakaa varmistimet aseistanne."

        Onko tuollainen teksti tarpeen sellaisessa kappaleessa, jossa puhutaan D-vitamiinin roolista diabeteksen synnyssä?

        siellä on tuollanen huomautus?


      • tuollanen
        christer sundqvist kirjoitti:

        VHH saattaa lisätä aggressiivisuutta. Miten on muuten selitettävissä, että kirjaan on pantu ihan turhaan kohtaan Kansanterveyslaitoksen pääjohtajaa koskeva varoitus:

        "Mutta neuvoisin että jos mies ilmaantuu kulmillenne niin teljetkää ovet, piilottakaa lapset ja poistakaa varmistimet aseistanne."

        Onko tuollainen teksti tarpeen sellaisessa kappaleessa, jossa puhutaan D-vitamiinin roolista diabeteksen synnyssä?

        ole rikokseen yllyttämistä? "poistakaa varmistimet aseistanne" voihan tauti.


      • x-box
        christer sundqvist kirjoitti:

        VHH saattaa lisätä aggressiivisuutta. Miten on muuten selitettävissä, että kirjaan on pantu ihan turhaan kohtaan Kansanterveyslaitoksen pääjohtajaa koskeva varoitus:

        "Mutta neuvoisin että jos mies ilmaantuu kulmillenne niin teljetkää ovet, piilottakaa lapset ja poistakaa varmistimet aseistanne."

        Onko tuollainen teksti tarpeen sellaisessa kappaleessa, jossa puhutaan D-vitamiinin roolista diabeteksen synnyssä?

        Ajattelin joskus, että voisin Heikkilälle kertoa nimeni, jotta hänelle en olisi tuntematon kollega. Se onnistuisi kyllä esim. lähettämällä kortti hänelle, jossa on lääkärileimasimellani lyöty leima.
        Mutta en kyllä uskalla enää. On niin kummalliseksi mennyt tuo juttu. Jotenkin väkivaltaiseksi. "Pois varmistin aseesta"?! Paha.

        Muistan tuttavani, jonka väitöskirjan ohjaaja veti peukalolla neuvottelussa läpi parin tulevan väitöskirjan sivun ja sanoi "Tämä tässä on täyttä paskaa." Kyseessä siis oli ohjaaja, joka on hänen puolellaan kaikin puolin.- No mitäs siinä : paska pois ja kirja kuntoon. Niin se tehtiin, juhlat juhlittiin, tohtoriksi tultiin, eikä kukaan loukkaantunut tai salaliitosta puhunut. Lääkärin täytyy kestää jotain alkeellista kritiikkiä. Siihen meidät on koulutettu.
        Kun ensiavussa narkomaani/juoppo alkaa haistattelemaan ja nimittelemään, se on vain hyvä merkki siitä, että tulee pintaan, ja voi keskittyä toisiin potilaisiin. Ei sitä muistelemaan jäädä, mitä hän oikein sanoikaan.
        Lääkärin täytyy kestää kritiikkiä. Se on lääkärin kohtalo. Virheet korjataan, pahoitellaan, lisää maskaraan vaan silmiin (naislääkäri ainakin!) ja eikun takaisin hommiin.


      • haa, kun
        x-box kirjoitti:

        Ajattelin joskus, että voisin Heikkilälle kertoa nimeni, jotta hänelle en olisi tuntematon kollega. Se onnistuisi kyllä esim. lähettämällä kortti hänelle, jossa on lääkärileimasimellani lyöty leima.
        Mutta en kyllä uskalla enää. On niin kummalliseksi mennyt tuo juttu. Jotenkin väkivaltaiseksi. "Pois varmistin aseesta"?! Paha.

        Muistan tuttavani, jonka väitöskirjan ohjaaja veti peukalolla neuvottelussa läpi parin tulevan väitöskirjan sivun ja sanoi "Tämä tässä on täyttä paskaa." Kyseessä siis oli ohjaaja, joka on hänen puolellaan kaikin puolin.- No mitäs siinä : paska pois ja kirja kuntoon. Niin se tehtiin, juhlat juhlittiin, tohtoriksi tultiin, eikä kukaan loukkaantunut tai salaliitosta puhunut. Lääkärin täytyy kestää jotain alkeellista kritiikkiä. Siihen meidät on koulutettu.
        Kun ensiavussa narkomaani/juoppo alkaa haistattelemaan ja nimittelemään, se on vain hyvä merkki siitä, että tulee pintaan, ja voi keskittyä toisiin potilaisiin. Ei sitä muistelemaan jäädä, mitä hän oikein sanoikaan.
        Lääkärin täytyy kestää kritiikkiä. Se on lääkärin kohtalo. Virheet korjataan, pahoitellaan, lisää maskaraan vaan silmiin (naislääkäri ainakin!) ja eikun takaisin hommiin.

        naurattaa... hassuja tekstejä..


      • Älä hyvä ihminen
        x-box kirjoitti:

        Ajattelin joskus, että voisin Heikkilälle kertoa nimeni, jotta hänelle en olisi tuntematon kollega. Se onnistuisi kyllä esim. lähettämällä kortti hänelle, jossa on lääkärileimasimellani lyöty leima.
        Mutta en kyllä uskalla enää. On niin kummalliseksi mennyt tuo juttu. Jotenkin väkivaltaiseksi. "Pois varmistin aseesta"?! Paha.

        Muistan tuttavani, jonka väitöskirjan ohjaaja veti peukalolla neuvottelussa läpi parin tulevan väitöskirjan sivun ja sanoi "Tämä tässä on täyttä paskaa." Kyseessä siis oli ohjaaja, joka on hänen puolellaan kaikin puolin.- No mitäs siinä : paska pois ja kirja kuntoon. Niin se tehtiin, juhlat juhlittiin, tohtoriksi tultiin, eikä kukaan loukkaantunut tai salaliitosta puhunut. Lääkärin täytyy kestää jotain alkeellista kritiikkiä. Siihen meidät on koulutettu.
        Kun ensiavussa narkomaani/juoppo alkaa haistattelemaan ja nimittelemään, se on vain hyvä merkki siitä, että tulee pintaan, ja voi keskittyä toisiin potilaisiin. Ei sitä muistelemaan jäädä, mitä hän oikein sanoikaan.
        Lääkärin täytyy kestää kritiikkiä. Se on lääkärin kohtalo. Virheet korjataan, pahoitellaan, lisää maskaraan vaan silmiin (naislääkäri ainakin!) ja eikun takaisin hommiin.

        koskaan, missään olosuhteissa anna tälle palstalle tai Antti Heikkilälle tietoa henkilöllisyydestasi.

        Olet kertonut jo aika paljon. Ole varovainen. Tämä porukka on ihan tosissaan, vaikka sitä on joskus vaikea uskoa. He voivat tuhota urasi, tai ainakin tulevat tekemään kaikkensa että niin tapahtuu. Niin kiva kun fiksuja kommenttejasi onkin täältä lukea, niin olet vielä fiksumpi jos häivyt.

        Kysy tätä asiaa joltain kollegaltasi, johon voit luottaa. Hän kertoo sinulle saman.

        Skäri


      • x-box
        Älä hyvä ihminen kirjoitti:

        koskaan, missään olosuhteissa anna tälle palstalle tai Antti Heikkilälle tietoa henkilöllisyydestasi.

        Olet kertonut jo aika paljon. Ole varovainen. Tämä porukka on ihan tosissaan, vaikka sitä on joskus vaikea uskoa. He voivat tuhota urasi, tai ainakin tulevat tekemään kaikkensa että niin tapahtuu. Niin kiva kun fiksuja kommenttejasi onkin täältä lukea, niin olet vielä fiksumpi jos häivyt.

        Kysy tätä asiaa joltain kollegaltasi, johon voit luottaa. Hän kertoo sinulle saman.

        Skäri

        Tiedän. Mieheni -toinen lääkäri- sanoi samaa.

        Taidan ratsastaa kohti auringonlaskua. Jospa joku soittaisi edes silloin jotain viulukonserttoa, kun sairaalassa ei sitä kukaan soita. Minua ei saa näillä tiedoilla vielä selville kukaan muu kuin toinen lääkäri sairaalan vaitiolovelvollisuuden vuoksi, mutta on aika nousta vanhan konin selkään ja pläjäyttää kylkiin ja laukata tiehensä. Kaikkea hyvää sinulle tuntematon skäri. Koppoti koppoti kop....


      • We'll miss ya!
        x-box kirjoitti:

        Tiedän. Mieheni -toinen lääkäri- sanoi samaa.

        Taidan ratsastaa kohti auringonlaskua. Jospa joku soittaisi edes silloin jotain viulukonserttoa, kun sairaalassa ei sitä kukaan soita. Minua ei saa näillä tiedoilla vielä selville kukaan muu kuin toinen lääkäri sairaalan vaitiolovelvollisuuden vuoksi, mutta on aika nousta vanhan konin selkään ja pläjäyttää kylkiin ja laukata tiehensä. Kaikkea hyvää sinulle tuntematon skäri. Koppoti koppoti kop....

        Olen pahoillani. Sinulaistasi tarvittaisiin täällä, mutta kenenkään ura ja elämä ei ole niin arvoton, että se kannattaisi uhrata tälle alttarille.

        Kaikkea hyvää.

        S.


      • että Antti Heikkilä
        x-box kirjoitti:

        Tiedän. Mieheni -toinen lääkäri- sanoi samaa.

        Taidan ratsastaa kohti auringonlaskua. Jospa joku soittaisi edes silloin jotain viulukonserttoa, kun sairaalassa ei sitä kukaan soita. Minua ei saa näillä tiedoilla vielä selville kukaan muu kuin toinen lääkäri sairaalan vaitiolovelvollisuuden vuoksi, mutta on aika nousta vanhan konin selkään ja pläjäyttää kylkiin ja laukata tiehensä. Kaikkea hyvää sinulle tuntematon skäri. Koppoti koppoti kop....

        on "toinen lääkäri"...


    • x-box

      Tunnen satoja lääkäreitä. Heikkilän teksti on ylivoimaisestí aggressiivisinta mitä koskaan näen. Miksi ihmeessä? Ihan kunnioitettu lääkäri. Puhuu aseista, räyhää oman kertomuksensa mukaan pesulassa, Turussa, tv-liikkeessä useaan otteeseen. Mikä ihme on?
      Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Ihan kaipaa jotain kasvisruokahippiä löysine höpinöineen ja iloineen.
      Joskus aiemmin pyysin asiallisia pikkuviestejä. No, ei kenelläkään ole velvollisuutta sellaisia antaa. Yksi positiivinen tuli ilman mitään aggressioita. Lisäksi jotain kolmekymmentä vihaista. Siis mikä on? Hedelmistään puu tunnetaan. Puuttuuko hedelmiä ja vitamiineja? Puuttuko viljan hivenaineita? Mikä mättää??
      On aivan selvä, ettei Heikkilän tekstiä julkaista Lääkärilehdessä. Se lehti on velvollinen suojaamaan lääkäreitä omilta raivopuuskiltaan ja on vain Heikkilän etu, ettei sitä julkaistu.
      Siis olen tullut siihen tulokseen että VHH ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Ei ole nälvintä eikä vinoilu, vaan tulokset ovat niin apeita.

      • että tapahtuneiden asioiden ja ilmiöiden kritiikki jonkun blogissa, tulkitaan agressiivisuudeksi mutta kai sekin voidaan ottaa lyömäaseeksi kun halutaan taas kerran tölväistä Heikkilää. Tuolla periaatteella agressiivisuutta on kaikkein eniten eduskunnassa, politiikassa yleensä, mediassa, missä vaan kaksi ihmistä kokoontuu ja ihmettelee maailman menoa.

        Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Minutkin on haukuttu täällä idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehotettu menemään psykiatriseen hoitoon. Olen myös ylipainoinen läski, diabeetikko, työtön runkkari, tumputtaja jne. Sairasta touhua mutta et sinä lääkärinä sellaiseen kirjoitteluun puutu kun kuulut VHH:ta vastustavaan leiriin ja tuollainen kirjoittelu palvelee sinunkin tarkoitusperiäsi.

        Näiden solvauksien kirjoittajat myös vastustavat verisesti VHH-ruokavaliota ja olen tullut siihen tulokseen että runsashiilihydraattinen ruokavalio ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Tulokset ovat niin apeita.

        Mikä teitä hiilarien ystäviä oikein vaivaa?


      • vain x-box:n
        kj.mattila kirjoitti:

        että tapahtuneiden asioiden ja ilmiöiden kritiikki jonkun blogissa, tulkitaan agressiivisuudeksi mutta kai sekin voidaan ottaa lyömäaseeksi kun halutaan taas kerran tölväistä Heikkilää. Tuolla periaatteella agressiivisuutta on kaikkein eniten eduskunnassa, politiikassa yleensä, mediassa, missä vaan kaksi ihmistä kokoontuu ja ihmettelee maailman menoa.

        Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Minutkin on haukuttu täällä idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehotettu menemään psykiatriseen hoitoon. Olen myös ylipainoinen läski, diabeetikko, työtön runkkari, tumputtaja jne. Sairasta touhua mutta et sinä lääkärinä sellaiseen kirjoitteluun puutu kun kuulut VHH:ta vastustavaan leiriin ja tuollainen kirjoittelu palvelee sinunkin tarkoitusperiäsi.

        Näiden solvauksien kirjoittajat myös vastustavat verisesti VHH-ruokavaliota ja olen tullut siihen tulokseen että runsashiilihydraattinen ruokavalio ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Tulokset ovat niin apeita.

        Mikä teitä hiilarien ystäviä oikein vaivaa?

        tekstiä, kun tuossa ylempänä on aika mielenkiintoista luettavaa suoraan "ystäviltäsi", lopeta vainoharhaisuutesi x-box:ia kohtaan.


      • x-box
        kj.mattila kirjoitti:

        että tapahtuneiden asioiden ja ilmiöiden kritiikki jonkun blogissa, tulkitaan agressiivisuudeksi mutta kai sekin voidaan ottaa lyömäaseeksi kun halutaan taas kerran tölväistä Heikkilää. Tuolla periaatteella agressiivisuutta on kaikkein eniten eduskunnassa, politiikassa yleensä, mediassa, missä vaan kaksi ihmistä kokoontuu ja ihmettelee maailman menoa.

        Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Minutkin on haukuttu täällä idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehotettu menemään psykiatriseen hoitoon. Olen myös ylipainoinen läski, diabeetikko, työtön runkkari, tumputtaja jne. Sairasta touhua mutta et sinä lääkärinä sellaiseen kirjoitteluun puutu kun kuulut VHH:ta vastustavaan leiriin ja tuollainen kirjoittelu palvelee sinunkin tarkoitusperiäsi.

        Näiden solvauksien kirjoittajat myös vastustavat verisesti VHH-ruokavaliota ja olen tullut siihen tulokseen että runsashiilihydraattinen ruokavalio ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Tulokset ovat niin apeita.

        Mikä teitä hiilarien ystäviä oikein vaivaa?

        Blogissaan saa kirjoittaa mitä tykkää. Kyllä sekin on jotenkin kuvaavaa.
        Vastine Lääkärilehteen eli ammattiteksti oli kauhea. Aivan kauhea. Siis mikäon?? Oli siis hänelle etu, ettei sitä julkaistu. Hän ansaitsee parempaa, ihan asiallinen lääkäri.
        Hedelmiä napaan, olisi oma ohjeeni. Ei ole vitsi. Olen ihan tietyllä tavalla huolissani kollegasta. Vedämme aina tiukan paikan tullen yhtäköyttä. Nyt on se tiukka paikka.
        Mikä on fiksulla osaavalla lääkärillä??


      • christer sundqvist
        x-box kirjoitti:

        Blogissaan saa kirjoittaa mitä tykkää. Kyllä sekin on jotenkin kuvaavaa.
        Vastine Lääkärilehteen eli ammattiteksti oli kauhea. Aivan kauhea. Siis mikäon?? Oli siis hänelle etu, ettei sitä julkaistu. Hän ansaitsee parempaa, ihan asiallinen lääkäri.
        Hedelmiä napaan, olisi oma ohjeeni. Ei ole vitsi. Olen ihan tietyllä tavalla huolissani kollegasta. Vedämme aina tiukan paikan tullen yhtäköyttä. Nyt on se tiukka paikka.
        Mikä on fiksulla osaavalla lääkärillä??

        Tässä on kyllä jokin asia pahasti pielessä, kun kirjan arvioinnin sijaan jatkuvasti yritetään leimata kriittisyys vihamielisyydeksi. Suhtaudun itse myönteisesti hiilihydraattitietoisuuteen (johon kuuluuu VHH), mutta jokin raja pitää olla fanaattisuudella ja dieetin puolustuksella.

        Onko niin vaikea unohtaa Heikkilä/Mattila henkilökohtaisella tasolla ja arvioida pelkkää kirjan sanoma? Auttaako yhtään jos tuon esille kirjan lukuisia myönteisiä kohtia? Esimerkiksi tämä oli hyvin sanottu tuossa Heikkilän kirjassa:

        "Metabolinen syndrooma ja insuliiniresistenssi ovat vain välivaiheita matkalla kohti diabetesta. Siksi olisi tärkeää tunnistaa nämä tilat ajoissa jolloin niiden hoito on vielä helppoa." (s. 26)


      • hämmentää ja raskaasti
        vain x-box:n kirjoitti:

        tekstiä, kun tuossa ylempänä on aika mielenkiintoista luettavaa suoraan "ystäviltäsi", lopeta vainoharhaisuutesi x-box:ia kohtaan.

        Hän kuvitteli, että x-boxi on hänen kauan kaivattu skäri-rakkaansa, ja nyt sitten paljastuikin, että se onkin sundsqvist. Tämä taas ei sovi Mattilalle, sillä eihän hän sentään homo ole. Vaikka paljon muuta onkin.


      • läskinpurijaa vaivaa.
        kj.mattila kirjoitti:

        että tapahtuneiden asioiden ja ilmiöiden kritiikki jonkun blogissa, tulkitaan agressiivisuudeksi mutta kai sekin voidaan ottaa lyömäaseeksi kun halutaan taas kerran tölväistä Heikkilää. Tuolla periaatteella agressiivisuutta on kaikkein eniten eduskunnassa, politiikassa yleensä, mediassa, missä vaan kaksi ihmistä kokoontuu ja ihmettelee maailman menoa.

        Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Minutkin on haukuttu täällä idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehotettu menemään psykiatriseen hoitoon. Olen myös ylipainoinen läski, diabeetikko, työtön runkkari, tumputtaja jne. Sairasta touhua mutta et sinä lääkärinä sellaiseen kirjoitteluun puutu kun kuulut VHH:ta vastustavaan leiriin ja tuollainen kirjoittelu palvelee sinunkin tarkoitusperiäsi.

        Näiden solvauksien kirjoittajat myös vastustavat verisesti VHH-ruokavaliota ja olen tullut siihen tulokseen että runsashiilihydraattinen ruokavalio ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Tulokset ovat niin apeita.

        Mikä teitä hiilarien ystäviä oikein vaivaa?

        Onko ihan mahdoton asia ottaa kritiikkiä vastaa,
        Kriitikki on Heikkilälle ei sinulle.
        Ei pidä kuvitella että osaa enemmän kuin osaa. Anna asiantuntijoiden riidellä jätä sinä amatööri asiat niille jotka sen hallitsee.
        Ällöttää jo tuo jankkaaminen.
        Etpä ole puhdas pulmunen haukkumisessasi itsekkään.
        Mene ottamaan nyt se omena.


      • vois kysyä
        x-box kirjoitti:

        Blogissaan saa kirjoittaa mitä tykkää. Kyllä sekin on jotenkin kuvaavaa.
        Vastine Lääkärilehteen eli ammattiteksti oli kauhea. Aivan kauhea. Siis mikäon?? Oli siis hänelle etu, ettei sitä julkaistu. Hän ansaitsee parempaa, ihan asiallinen lääkäri.
        Hedelmiä napaan, olisi oma ohjeeni. Ei ole vitsi. Olen ihan tietyllä tavalla huolissani kollegasta. Vedämme aina tiukan paikan tullen yhtäköyttä. Nyt on se tiukka paikka.
        Mikä on fiksulla osaavalla lääkärillä??

        Mikä on tyhmällä wannabe-lääkärillä?


      • patonkia
        vois kysyä kirjoitti:

        Mikä on tyhmällä wannabe-lääkärillä?

        niin helpottaa tuo vihasi, noh toisaalta ärsyttäähän se kun tämä keskustelu on osoittanut aika hyvin missä jamassa vhh on....


      • HeWiJo
        kj.mattila kirjoitti:

        että tapahtuneiden asioiden ja ilmiöiden kritiikki jonkun blogissa, tulkitaan agressiivisuudeksi mutta kai sekin voidaan ottaa lyömäaseeksi kun halutaan taas kerran tölväistä Heikkilää. Tuolla periaatteella agressiivisuutta on kaikkein eniten eduskunnassa, politiikassa yleensä, mediassa, missä vaan kaksi ihmistä kokoontuu ja ihmettelee maailman menoa.

        Sama täällä VHH-palstalla. Ihmeellistä nimittelyä. Minutkin on haukuttu täällä idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehotettu menemään psykiatriseen hoitoon. Olen myös ylipainoinen läski, diabeetikko, työtön runkkari, tumputtaja jne. Sairasta touhua mutta et sinä lääkärinä sellaiseen kirjoitteluun puutu kun kuulut VHH:ta vastustavaan leiriin ja tuollainen kirjoittelu palvelee sinunkin tarkoitusperiäsi.

        Näiden solvauksien kirjoittajat myös vastustavat verisesti VHH-ruokavaliota ja olen tullut siihen tulokseen että runsashiilihydraattinen ruokavalio ei ole psyyketerveellinen kaikissa muodoissaan. Tulokset ovat niin apeita.

        Mikä teitä hiilarien ystäviä oikein vaivaa?

        Kuinkahan monta kertaa itse olet haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehottanut menemään psykiatriseen hoitoon? Niin usein ettei jaksa edes laskea. Ja kaikki vain siksi että haukuttu ei ollut samaa mieltä kanssasi, mahdollisesti jopa epäillyt VHH:n kaikkivoipaisuutta.

        Lisäksi säännöllisesti haukut ainakin Pekka Puskan ja Fagerholmin. Myös diabetesliitto, KTL, lääkärikunta ja koko terveydenhuolto, viljantuottajat, leipäteollisuuden, lääkefirmat, tutkijat ja painonvartijat saavat osansa mollaamisestasi ja mitä muita niitä vielä onkaan. Kaikenlaisia VHH:n vastaisia salaliittoteortioita ja kartelleja rakentelet näiden ympärille ja syytät niitä milloin mistäkin kansan sairastuttamisesta tai maksetuista tutkimuksista. Mutta milloinkaan sinulla ei kuitenkaan ole pienintäkään näyttöä mistään väitteistäsi.

        Ja sitten kun joku sanoo sinulle ruman sanan niin voi sitä itkun pillitystä, kun sinua nyt nimitellään ja kohdellaan kaltoin. Nyyh nyyh.

        Hommaahan kuule hame itsellesi, se varmasti pukee sinua.


      • miksi ihmeessä
        vois kysyä kirjoitti:

        Mikä on tyhmällä wannabe-lääkärillä?

        terveyskeskuksiin palkataan kalliilla lääkäreitä, kun tämänkään palstan porukasta edes puolet ei tunnista lääkärin tekstiä sitä lukiessaan. Eikö esim. 20 min. vastaanotot sirkuspellelle tulisi halvemmaksi veronmaksajillekin?


      • varmaan laittaisit
        HeWiJo kirjoitti:

        Kuinkahan monta kertaa itse olet haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehottanut menemään psykiatriseen hoitoon? Niin usein ettei jaksa edes laskea. Ja kaikki vain siksi että haukuttu ei ollut samaa mieltä kanssasi, mahdollisesti jopa epäillyt VHH:n kaikkivoipaisuutta.

        Lisäksi säännöllisesti haukut ainakin Pekka Puskan ja Fagerholmin. Myös diabetesliitto, KTL, lääkärikunta ja koko terveydenhuolto, viljantuottajat, leipäteollisuuden, lääkefirmat, tutkijat ja painonvartijat saavat osansa mollaamisestasi ja mitä muita niitä vielä onkaan. Kaikenlaisia VHH:n vastaisia salaliittoteortioita ja kartelleja rakentelet näiden ympärille ja syytät niitä milloin mistäkin kansan sairastuttamisesta tai maksetuista tutkimuksista. Mutta milloinkaan sinulla ei kuitenkaan ole pienintäkään näyttöä mistään väitteistäsi.

        Ja sitten kun joku sanoo sinulle ruman sanan niin voi sitä itkun pillitystä, kun sinua nyt nimitellään ja kohdellaan kaltoin. Nyyh nyyh.

        Hommaahan kuule hame itsellesi, se varmasti pukee sinua.

        hameen mutta kun ei mahdu.. hiilaripöhö.


      • hameita
        varmaan laittaisit kirjoitti:

        hameen mutta kun ei mahdu.. hiilaripöhö.

        löytyy Mattilankin kokoa. Kysyy vain rohkeasti tiskin takaa.


    • Mattila?

      Kummasti ei olekaan tänään paljon sanottavaa, mistähän johtuu?

      • kysyä samaa!

        Toivottavasti tosiaan joku on kopioinut keskustelun, sillä Mattilan omien kirjoitusten alla olevat SC:n ym. kirjoitukset tulevat luultavasti häviämään.

        Veikkaanpa, että Eiran sairaalan ja Vantaan varikon välillä käydään juuri kuumeista keskustelua seuraavasta liikkeestä. Säälittävää. Evättiinkö näiltä pojilta hiekkalaatikkoleikit, vai mistä tämä naurettava kyvyttömyys keskustella asiallisesti kumpuaa?


      • Sumppi pihisee
        kysyä samaa! kirjoitti:

        Toivottavasti tosiaan joku on kopioinut keskustelun, sillä Mattilan omien kirjoitusten alla olevat SC:n ym. kirjoitukset tulevat luultavasti häviämään.

        Veikkaanpa, että Eiran sairaalan ja Vantaan varikon välillä käydään juuri kuumeista keskustelua seuraavasta liikkeestä. Säälittävää. Evättiinkö näiltä pojilta hiekkalaatikkoleikit, vai mistä tämä naurettava kyvyttömyys keskustella asiallisesti kumpuaa?

        Uskon, että nyt on mennyt ne myrkylliset jauhot suuhun pariksi päiväksi tai sitten on "ylemmältä" taholta tullut käsky pitää nyt turpa kiinni.

        Hauska ketju jossa kaikki Skäri mukaanlukien paikalla.


        CS:lle täydet pojot kun vetää pesäeron tuon tekeleen kanssa. Myös hänen asiantuntemuksena liikuntaravitsemuksessa on täällä tiedon Ämmässuolla enemmän kuin tervetullutta.

        Katsotaan miten nopsaan se kulahtanut mokkatakki kääntyy.


    • keskuuteemme

      aina vaan hauskemmilla tarinoillaa, mutta tuskin kommetoi tätä ketjua mitenkään, sen verran pahasti näpeilleen sai.

      • mummonsalkku vai sammonmulkku. Veikkaan että ketjun aloittaja on jälkimmäinen.


      • kysymyksiin
        kj.mattila kirjoitti:

        mummonsalkku vai sammonmulkku. Veikkaan että ketjun aloittaja on jälkimmäinen.

        tässä viestiketjussa, ethän...vai menikö vähän hankalaksi...


    • pheasant

      Mielestäni Heikkilän Lääkkeetön Elämäkirja on todella,todella hyvä kirja. Mieluimmin syö hyvää ruokaa kuin niitä lääketehtaan lääkkeitä,niitä kaupitellaan joka lähtöön .Niin paljon on luettu lehdistä mitä lääkkeet voivat saada aikaan ,Ensin määrätään yksi lääke ,sitten sivuvaikutuksiin toinen ja taas uutta lääkettä se on loputon virta ,lopulta olet sängyn oma kun niitä lääkkeitä napsit.Mieluimmin
      Lääkkeetön Elämä.

    • näin-on

      Suomessa rahan ahneus ja korruptia ohitta jopa lasten terveyden. Haukutaan Heikkilää, joka tekee hyvää työtä. Lapsuusiän diabetes on Suomessa yleisempi kuin missään muualla, miksi, koska ei hyväksytä mitään muut kuin yksi totuus RAHA.

      • hpv27

        Ehkä Suomessa on ykköstyypin diabetesta enemmän kuin muualla koska syömme niin paljon rasvaa? Syömme nykyään 37E% rasvaa eli 3. eniten maailmassa.

        Tai sitten ehkä meillä on erittäin paljon ykköselle altistavia geenejä.

        Erilaiset salaliittoteoriat ovat kyllä mielenkiintoista luettavaa ja tämä on kyllä parhaasta päästä.


    • näin-on

      Myös meillä on paljon jopa eniten Alzheimerin tautia. Kyse ei suinkaan ole liiasta rasvasta vaaan vääränlaisesta rasvasta, siis kemikaalitehtaiden valmisteista.
      Liiallinen sokeri ja rasvattomuus syynä huonoon terveyteen. Omasta mielipiteestä kannattaa aina pitää kiinni vaikka terveytensä uhalla.
      Nykyisin nuorta miestä kaatuu noin vain.

      • hpv27

        Tutkimusten mukaan Alzheimerillä on kaksi riskitekijää eli huonot kolesteroliarvot (ja Suomessa oli hyvin korkea LDL suunilleen 1950-1980) nuoruudessa ja keski-iässä ja APOE-geenin nelosmuunnos (koodaa kolesterolisynteesiä ja tuota varianttia on Suomessa poikkeuksellisen paljon). Suomalaisten tyydyttyneen rasvan saanti on 14E% ja maailman huippua, ehkä se aiheuttaa Alzheimeria?


    • näin-on

      Sokeri se on syyllinen, eikä mikään luonollinen rasva.
      Ei ole ihme, että sairastellaan, kun uskoo valheisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe