Onko teistä kenellä esim. henkivakuutusta, tapaturmavakuutusta tai vakuutusta jonkin sairauden varalle?
Meinasin kilahtaa aamulla kun sellainen puhelinmyyjä tarjosi vakuutusta syövän varalle ja ei meinannut millään luovuttaa. Soitti vähän huonona aamuna :)
Eniten ärsytti kun hän koitti vedota siihen että saisin 24000 e heti käteen jos syöpä todetaan tai esiaste. Joo, varmaan se raha olisi ensimmäisenä mielessä jos syöpään sairastuu. Ja sitten sekin että onhan noita sairauksia muitakin. Pitäiskö tässä vakuuttaa itsensä varmuuden vuoksi kaiken varalta. No, jos rahaa ois niin paljon että pystyisi niin mikäs siinä sitten. Nyt tuntuu että kaikki "turhat" menot pitää karsia pois...
Vakuutuksista
37
652
Vastaukset
- scale
vakavissani miettinyt tehdä itselleni henkivakuutuksen. Eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu, kun olen meinannut hirven kanssakin useaan otteeseen ajaa kolarin.
- vakuutusmies
hirvi ajoi? Sanoit että olet meinannut ajaa hirven kanssa kolarin.
Kiinnostaa. - En.kerro
pienempikin eläin jos on huono tuuri :)
- scale
vakuutusmies kirjoitti:
hirvi ajoi? Sanoit että olet meinannut ajaa hirven kanssa kolarin.
Kiinnostaa.Tiedoksi.
- Asiasta.huvittunut
> Joo, varmaan se raha olisi ensimmäisenä
> mielessä jos syöpään sairastuu.
Eikö siis kannattaisi huolehtia asia kuntoon nyt, niin ettei enää sairauden kohdatessa tarvitsisi vaivata itseään toisarvoisilla asioilla?
Vituttaisihan se, jos kuolinvuoteellaan joutuisi miettimään, miten maksaa sairastelunsa. Onneksi ei itse tarvitse vaivata päätään näillä asioilla, kun on vakuutukset kunnossa.- En.kerro
vakuutuksia sulla on sitten? Voitko olla varma että ne korvaa oikeasti juuri sen vahingon tai sairauden joka ehkä tulee eteen?
- Asiasta.huvittunut
En.kerro kirjoitti:
vakuutuksia sulla on sitten? Voitko olla varma että ne korvaa oikeasti juuri sen vahingon tai sairauden joka ehkä tulee eteen?
henki- ja työkyvyttömyys-, tapaturma- ja sairausvakuutus. Termit eivät välttämättä ole juuri nuo.
Varma voi olla vain siitä, että vakuutusyhtiö yrittää kiemurrella kaikista maksuista. - En.kerro
Asiasta.huvittunut kirjoitti:
henki- ja työkyvyttömyys-, tapaturma- ja sairausvakuutus. Termit eivät välttämättä ole juuri nuo.
Varma voi olla vain siitä, että vakuutusyhtiö yrittää kiemurrella kaikista maksuista.kerran autoon liittyen saanut rahaa vakuutusyhtiöstä (auto meni lunastukseen). Silloin kaikki sujui hyvin ja saatiin rahaa enemmän kuin luultiin. Tosin uuteen autoonhan ne rahat meni mutta siitä ei jääny mitään hampaankoloon.
Muulloin en ole anonut rahoja vakuutusyhtiöistä kun ei ole ollut tarvetta...onneksi.
- vakuutusmies
ei ole, hävisin kaikki vakuutukseni räsypokassa yhtenä iltana kun istuimme lähiöräkälässä. Minä maksan nyt Ryynäsen tapaturmavakuutuksen ja eläinlääkärikuluvakuutuksen, vaikka Ryynänen ei edes ole eläin.
Pojat ovat hankkineet itselleen paljon vakuutuksia, parilla heistä on jopa rintasyöpävakuutus.- En.kerro
kannattaa ehdottomasti olla rintasyöpävakuutus :D
- En.kerro
kiinnostaa nuo vakuutukset tiettyjen sairauksien varalle. On meilläkin vakuutukset mm. kuoleman varalle, lainaturva, kotivakuutus ja auton vakuutukset, lapsille tapaturmavakuutukset ja jotain ammattiliiton ilmaisia vakuutuksia. Tuntuu vaan että jos noiden päälle vielä maksaa jotain vakuutusta jonkin tietyn sairauden varalta niin se tuntuu turhalta.
Ja kun noita vakuutuksia tuntuu olevan joka lähtöön muutenkin. Yksi korvaa sitä ja toinen toista. Pitäisi olla tosi hyvin perillä niistä vielä kaiken lisäksi ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä.- vakuutusmies
kuulla näyte siitä, kuinka avoliskoni kohtelee puhelinmyyjiä. Hän on muutenkin hieman ärtyisä luonne ja aina kun näen että hänen sieraismistaan nousee savu samalla kun hän puhuu puhelimessa, tiedän että joku puhelinmyyjäparka on erehtynyt soittamaan meille.
Yleensä hän kysyy myyjiltä, että pitävätkö he häntä niin tyhmänä, että hän ei itse osaa ostaa tai tilata tarvitsemiaan kapineita.
Jos joku tarjoaisi hänelle tissivakuutusta, hän varmaan toteaisi että sehän on kuin kestolotto. Saa joka ilta kähmiä tissejään ja jumankekka jos joku pahkura löytyy niin heti on bileet pystyssä, saadaan kunnon potti rahaa.
terveisin liskopariskunta - En.kerro
vakuutusmies kirjoitti:
kuulla näyte siitä, kuinka avoliskoni kohtelee puhelinmyyjiä. Hän on muutenkin hieman ärtyisä luonne ja aina kun näen että hänen sieraismistaan nousee savu samalla kun hän puhuu puhelimessa, tiedän että joku puhelinmyyjäparka on erehtynyt soittamaan meille.
Yleensä hän kysyy myyjiltä, että pitävätkö he häntä niin tyhmänä, että hän ei itse osaa ostaa tai tilata tarvitsemiaan kapineita.
Jos joku tarjoaisi hänelle tissivakuutusta, hän varmaan toteaisi että sehän on kuin kestolotto. Saa joka ilta kähmiä tissejään ja jumankekka jos joku pahkura löytyy niin heti on bileet pystyssä, saadaan kunnon potti rahaa.
terveisin liskopariskuntaliskon mies?
Tässä riittääkin taas pähkinää purtavaksi :D
Mie kohtelen yleensä puhelinmyyjiä aika säyseästi mutta tänään kilahti vähän. Naisparka...olinkohan liian ilkeä? - vakuutusmies
En.kerro kirjoitti:
liskon mies?
Tässä riittääkin taas pähkinää purtavaksi :D
Mie kohtelen yleensä puhelinmyyjiä aika säyseästi mutta tänään kilahti vähän. Naisparka...olinkohan liian ilkeä?minä olen gekon avolisko. Viime aikoina meillä on mennyt hyvin ja olen saanut olla sisätiloissa. (Joskus olen viettänyt pitkiäkin aikoja ulkona, kun gekko on suuttunut jostakin mitättömästä vahingosta joita sattuu kaikille.)
Meillä on siis sama läppäri eikä gekko voi kirjoittaa nyt kun minä olen koneella. - En.kerro
vakuutusmies kirjoitti:
minä olen gekon avolisko. Viime aikoina meillä on mennyt hyvin ja olen saanut olla sisätiloissa. (Joskus olen viettänyt pitkiäkin aikoja ulkona, kun gekko on suuttunut jostakin mitättömästä vahingosta joita sattuu kaikille.)
Meillä on siis sama läppäri eikä gekko voi kirjoittaa nyt kun minä olen koneella.miten gekko kihisee raivosta siellä vieressä :D Terveisiä hänelle :)
Ulkoruokinta on ihan terveellistä välillä. Tällä säällä ei varmaan haittaisi muutenkaan ulkoilu. En itse pääse nyt ulos :(
Ihan liikaakin, kun tuntuu olevan paljon päällekkäisyyksiä eri vakuutuksien kesken. Kun tekee velkaa riittävästi, niin vakuutukset alkaa tuntua edullisilta.
Sairastumiseni (tai kuolemani) EI PITÄISI vaikuttaa merkittävästi meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen.- En.kerro
nuo päällekkäisyydetkin häiritsee jonkin verran... Olisi yksi vakuutus joka kattaisi kaiken mahdollisen, niin ei tarvitsisi päätään vaivata :)
Kiinteistövakuutus
Irtaimistovakuutus
Tapaturmavakuutus
Lainaturvavakuutus
Liikennevakuutus
Talkoovakuutus
Sairasvakuutus
Oikeusturvavakuutus
Noita on sitten jokaista 1-4 kappaletta...
Jotenkin tuntuu, että tuosta vielä jokin puuttuu, mutta ei tuu mieleen.En.kerro kirjoitti:
nuo päällekkäisyydetkin häiritsee jonkin verran... Olisi yksi vakuutus joka kattaisi kaiken mahdollisen, niin ei tarvitsisi päätään vaivata :)
...se kiva, kun tulee korvauksen aika niin vakuutusyhtiön mielestä korvaus kuuluu maksaa aina pelkästää siitä (päällekkäisestä) vakuutuksesta, jonka kautta vähiten tarvitsee maksaa.
Tai siis tällänen peikko mun päässä asuu :)- vakuutusmies
Richartti kirjoitti:
Kiinteistövakuutus
Irtaimistovakuutus
Tapaturmavakuutus
Lainaturvavakuutus
Liikennevakuutus
Talkoovakuutus
Sairasvakuutus
Oikeusturvavakuutus
Jotenkin tuntuu, että tuosta vielä jokin puuttuu, mutta ei tuu mieleen.Minä olen myynyt nuo. Muistan hyvin, Richartti-niminen mies. Taisin läimiä olallekin hyvistä kaupoista. Se pitää tunnustaa, että kahvimukisi oli tarkoitettu työkaverille. Olin hieman kussut pohjalle.
Mutta hyvät vakuutukset nuo ovat, minä takaan. Tarvitsetko lisää? - En.kerro
Richartti kirjoitti:
...se kiva, kun tulee korvauksen aika niin vakuutusyhtiön mielestä korvaus kuuluu maksaa aina pelkästää siitä (päällekkäisestä) vakuutuksesta, jonka kautta vähiten tarvitsee maksaa.
Tai siis tällänen peikko mun päässä asuu :)on noita peikkoja päässä :)
Eikä vähiten siksi kun yksi veljeni tietää noista jutuista aika paljon ja on sitten kertonut kaikenlaisia kauhujuttuja... - En.kerro
Richartti kirjoitti:
Kiinteistövakuutus
Irtaimistovakuutus
Tapaturmavakuutus
Lainaturvavakuutus
Liikennevakuutus
Talkoovakuutus
Sairasvakuutus
Oikeusturvavakuutus
Jotenkin tuntuu, että tuosta vielä jokin puuttuu, mutta ei tuu mieleen.talkoovakuutus? Tuli ihan höpöjä mieleen :D
En.kerro kirjoitti:
talkoovakuutus? Tuli ihan höpöjä mieleen :D
...vakuutus, että jos joku tuttu tai sukulainen jossain päin Suomea loukkaa itsensä, niin se tapaturma on kuitenkin sattunut mun rakennustyömaalla ;)
- En.kerro
Richartti kirjoitti:
...vakuutus, että jos joku tuttu tai sukulainen jossain päin Suomea loukkaa itsensä, niin se tapaturma on kuitenkin sattunut mun rakennustyömaalla ;)
Vähän kuin joku ryhmävakuutus vai? Maksaako sitä sitten useampi henkilö?
En.kerro kirjoitti:
Vähän kuin joku ryhmävakuutus vai? Maksaako sitä sitten useampi henkilö?
Joo tavallaan se on ryhmävakuutus. Rakennuttaja voi ottaa (vapaaehtoinen) sen "orjatyövoimansa" turvaksi. Eli se ei rasita kuin rakennuttajan lompakkoa, eikä paljon sitäkään, ihan naurettavan hintainen.
vakuutusmies kirjoitti:
Minä olen myynyt nuo. Muistan hyvin, Richartti-niminen mies. Taisin läimiä olallekin hyvistä kaupoista. Se pitää tunnustaa, että kahvimukisi oli tarkoitettu työkaverille. Olin hieman kussut pohjalle.
Mutta hyvät vakuutukset nuo ovat, minä takaan. Tarvitsetko lisää?...vaahtosammutinta antanut kaupantekijäisiksi.....pihtari.
"Oikeasti mä teen vakuutuskauppoja vain naisten kanssa"- En.kerro
Richartti kirjoitti:
Joo tavallaan se on ryhmävakuutus. Rakennuttaja voi ottaa (vapaaehtoinen) sen "orjatyövoimansa" turvaksi. Eli se ei rasita kuin rakennuttajan lompakkoa, eikä paljon sitäkään, ihan naurettavan hintainen.
Ootko sie joku raksamies sitten ammatiltas? :)
En.kerro kirjoitti:
Ootko sie joku raksamies sitten ammatiltas? :)
Mä oon amatööri/harrastalija.
- En.kerro
Richartti kirjoitti:
Mä oon amatööri/harrastalija.
taidat olla vaatimaton ;)
- Papeete1
Ole mitään vakuutusta. Joku postimyyntifirma mullekkin soitteli ja tarjosi tissivakuutusta raintasyövän varalle. Sanoin että en nyt ota, kun ei rahat riitä edellistenkään laskujen maksuun niin ämmä totesi kylmän viileesti, että "ei sitten, toivottavasti et joudu katumaan huonoa päätöstäsi..Hauskaa päivänjatkoa."
Joo.. :D- En.kerro
tuokin myyjä koitti vähän pelotella. Sehän se suututtaakin kun ne sitten koittavat puoliväkisin tyrkyttää vaikka sanoo ettei nyt kiinnosta. Yleensä olen silti ihan kiltti noille myyjille mutta nyt oli niin huonosti nukuttu yö takana että olin vähän äreä :)
noita vakuutuksia jos jonkinmoisia. Työnantajan puolesta, liiton puolesta, pankin puolesta, vakuutusyhtiön puolesta...
Varsinaista henkivakuutusta mulla ei ole kun en ole nähny sitä tarpeelliseks. Jos mä kuolen, niin vanhemmat kykenee kustantamaan hautajaiset ja mun omaisuus saadaan myytyä, jolloin kellekään ei jää muuta kuin voittoa. Ehkä ajattelen asiaa uusiks joku päivä.
Nyt tarttis saada joku tolkku noihin vakuutuksiin, kun mulla taitaa olla parikin päällekkäistä vakuutusta. Jaksais vaan lähteä tuohon vertailuviidakkoon...- En.kerro
Tilannettasi saattaa muuttaa mahdolliset lapset joskus :)
Aika toivotonta tuo vertailu on kun eri vakuutusyhtiöt painottaa eri asioita ja eri summilla. Siitä on varsin tarkoituksella tehty niin hankalaa, ettei kukaan miettisi liikaa...
- cookos
naisten syöpävakuutus on hyvä lisäturva, korvauksen voi käyttää tukemaan elämäntilannetta, joka tuo varmasti kaikenlaisia lisäkuluja tullessaan...tai sitten ihan omaks iloks, vaikka lähtee matkalle, kun jaksaa.
On totta, että tieto vakasta sauraudesta järkyttää ja rahalla ei saa terveyttä, mutta se tuo monia helpotuksia tullessaan, maksaa sillä sitten vaikka laskuja. Kuitenkin naisten elinten syövästä parannutaan nykyisin todella hyvin..ei se loppua merkitse välttämättä. Useampi jatkaa elämää ihan normaaliin tapaan hoitojen jälkeen. Naisten elinten syövät lisääntyy koko ajan ja kuitenkin niistä parannutaan yhä paremmin. Muutema euro kuukaudessa ei oo paljoo....- En.kerro
sinä myy noita vakuutuksia? Ainakin vakuuttavasti osaat kertoa asian. Tai sitten siulla on piileviä kykyjä :)
- cookos
En.kerro kirjoitti:
sinä myy noita vakuutuksia? Ainakin vakuuttavasti osaat kertoa asian. Tai sitten siulla on piileviä kykyjä :)
piileviä kykyjä ;D
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759