Jukka Syrenius

aliarvostettu

Tuli tuossa kuunneltua Elonkorjuun debyytti Harvest Time. Hienoa kitarointia erityisesti unisonosoitto.

Elonkorjuu? -"Se Lauri Tähkän bändi?"
Jukka Syrenius? -"Täh? Kuka?"

Niinpä, 97% musiikin kuuntelijoista sanoisi noin. Sääli että nuo nimet Suomessa tunnetaan vain "piireissä" ja nekin on täällä hyvin pienet.

16

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeraS

      Juuri näin. On ollut pokkaa Tähkän porukalla ottaa melkein sama nimi. Saa tolla ilmaista mainetta ja sotkee samalla Elonkorjuun muistoa.

      Pokkaa pitää olla myös kitaristilla, kun menee yleisön eteen eräänlaisena "feikki-Syreniuksena".

      Kait se on niitten mielestä hauska sanaleikki. Vähän kuin Rehupiikles, mutta nämä vetääkin ihan oikeesti huumorin puolelle.

      Itse asiassa mä olen nähnyt nuorena kundina tuon oikean Elonkorjuun stagella. Ihan kansainvälistä tasoa olevaa progea oli tai miksi tuota nimittäis.


      Pera

      • jormas.

        että nää elonkerjuut ei ole edes kuulleet tästä syreniuksen bändistä vaan nimi tuli sattumalta melkein samanlaiseksi.

        pahempi on kuitenkin tää kolera, se vanha kolera oli oikeesti raju bändi, niinku sinne laajiksen kaltsiin oli skrivattu.

        no toisaalta omankin nimimerkkini olen lainannu eräältä nuoruuteni lempibändiltä, eli en ole jorma s.


      • PeraS
        jormas. kirjoitti:

        että nää elonkerjuut ei ole edes kuulleet tästä syreniuksen bändistä vaan nimi tuli sattumalta melkein samanlaiseksi.

        pahempi on kuitenkin tää kolera, se vanha kolera oli oikeesti raju bändi, niinku sinne laajiksen kaltsiin oli skrivattu.

        no toisaalta omankin nimimerkkini olen lainannu eräältä nuoruuteni lempibändiltä, eli en ole jorma s.

        "että nää elonkerjuut ei ole edes kuulleet tästä syreniuksen bändistä vaan nimi tuli sattumalta melkein samanlaiseksi."

        -hyvin voi olla näinkin...

        "pahempi on kuitenkin tää kolera, se vanha kolera oli oikeesti raju bändi, niinku sinne laajiksen kaltsiin oli skrivattu."

        -oli se! Ödnerin Olli ja kumppanit. Kultsan lavalla soittivat muistaakseni mm. Fleetwood Mac'in jonkun jutun Pop-bändien SM-skaboissa ja taisivat menestyäkin vaikka taso oli varsin silloin ylhäällä. Olli ja Janne olivat veljekset. Janne taisi vaihtaa "yläkerran orkesteriin" jo 70-luvun lopulla, mutta mites Olli...? Ei ole kuulunut aikoihin mitään...

        "no toisaalta omankin nimimerkkini olen lainannu eräältä nuoruuteni lempibändiltä, eli en ole jorma s. "

        -Jormas oli myös eri kokoonpanoineen ihan huippua. Vieläkin todella hyvin kestää kuuntelua nuo levyt...

        PeraS


      • bensin
        PeraS kirjoitti:

        "että nää elonkerjuut ei ole edes kuulleet tästä syreniuksen bändistä vaan nimi tuli sattumalta melkein samanlaiseksi."

        -hyvin voi olla näinkin...

        "pahempi on kuitenkin tää kolera, se vanha kolera oli oikeesti raju bändi, niinku sinne laajiksen kaltsiin oli skrivattu."

        -oli se! Ödnerin Olli ja kumppanit. Kultsan lavalla soittivat muistaakseni mm. Fleetwood Mac'in jonkun jutun Pop-bändien SM-skaboissa ja taisivat menestyäkin vaikka taso oli varsin silloin ylhäällä. Olli ja Janne olivat veljekset. Janne taisi vaihtaa "yläkerran orkesteriin" jo 70-luvun lopulla, mutta mites Olli...? Ei ole kuulunut aikoihin mitään...

        "no toisaalta omankin nimimerkkini olen lainannu eräältä nuoruuteni lempibändiltä, eli en ole jorma s. "

        -Jormas oli myös eri kokoonpanoineen ihan huippua. Vieläkin todella hyvin kestää kuuntelua nuo levyt...

        PeraS

        Joo huippumuusikoita moolemmat ja hiljaísia miehiä. Kerran toimivat lämppärinä jollekin kansainväliselle artistille kultsalla ja soittivat Pink Floydia, ihan yhtä hienosti kun alkuperäinen. Olli soitti myös bändissä nimeltä Rainbow (!) jonka keikkaa seurasin silloin kultaaikana Suomenlinnassa. Niin, mitähän se Olli nykyjään tekee? Ihme ettei ole soittokuvioissa basistina.


      • ittekkin juoppo
        bensin kirjoitti:

        Joo huippumuusikoita moolemmat ja hiljaísia miehiä. Kerran toimivat lämppärinä jollekin kansainväliselle artistille kultsalla ja soittivat Pink Floydia, ihan yhtä hienosti kun alkuperäinen. Olli soitti myös bändissä nimeltä Rainbow (!) jonka keikkaa seurasin silloin kultaaikana Suomenlinnassa. Niin, mitähän se Olli nykyjään tekee? Ihme ettei ole soittokuvioissa basistina.

        ja velkaa koko porille


      • Doku&mäntti
        ittekkin juoppo kirjoitti:

        ja velkaa koko porille

        Voi ressukka. Mee hoitoo tai töihin, ja yritä ny selvitä noitten ongelmies ja velkojes kans.


    • JS

      Elonkorjuun uusi CD ilmestyi 2004. Se on nimeltään "SCUMBAG". Uutta tehdään parhaillaan. Sivut www.elonkorjuu.fi. E-mail [email protected]
      Moi Jukka Syrenius.

    • ka kk aa

      Yks pitkäveteisimmistä keikoista ikinä oli Syreniuksen keikka kaivarissa, ihmisiä
      lähti pois ja buuaustakin kuului. Liikaa tilua ja purin tylsiä piisejä, taisivat soitta enempi itselleen.

      • Jukka Syrenius

        Jaa'a mikäköhän keikka siellä on ollut. Mä oon viimeksi ollut keikalla kaivarissa vuonna 1987. Toi juttu on kirjotettu 12.09.2011 ja mä oon silloin maannu Tyksin teho-osastolla. Pieni työtapaturma, jonka seurauksena Aivoverenvuoto. Nyt kaikki OK.


      • ka kk aa
        Jukka Syrenius kirjoitti:

        Jaa'a mikäköhän keikka siellä on ollut. Mä oon viimeksi ollut keikalla kaivarissa vuonna 1987. Toi juttu on kirjotettu 12.09.2011 ja mä oon silloin maannu Tyksin teho-osastolla. Pieni työtapaturma, jonka seurauksena Aivoverenvuoto. Nyt kaikki OK.

        Hyvä että on ok mutta keikka oli tylsä, hyvää soittoa mut paska musaa.


      • strato
        ka kk aa kirjoitti:

        Hyvä että on ok mutta keikka oli tylsä, hyvää soittoa mut paska musaa.

        Eksä ny v..tu tajuu. En mä tiedä mistä sä edes puhut. Ny sä sotket varmaan johonkin toiseen, musiikillisen tietämyksesi antaa viitteitä Elonkerjuun suuntaan.Mä oon viimeks ollu Kaivarissa keikalla 1987, ja sillon ei kuulunut mitään buuausta, päinvastoin, taputettiin lisää. Nyt ollaan espan lavalla 20.8.2012 klo 18.30. Tervetuloa.
        Jukka Syrenius.


      • Anonyymi

        Haista sä poika vittus , ko oot tommonen neiti.


    • Retkuilija
    • Jhypphd568o

      Kuka helevetti oikeasti tykkää tuosta hevonkusipaska tiluttelusta? Vanha puliukko määkii jotain jonninjoutavaa paskaa vieläkin paskemman musiikin tahtiin! Äijä on vielä kaiken päälle ihan helvetin raskas, itseään täynnä oleva pelle!

      • Fuckyouall

        Pidä sinä pääsi kiinni, et selvästikään tunne koko ihmistä, etkä ymmärrä musiikista yhtään mitään. Hän ei ole mikään puliukko, btw... itseään täynnä ei ole, hän sattuu olemaan vain erittäin taitava ja kaiken lisäksi ammattilainen. Kateelliset porilaiset paskat. Tehkää perässä ;)


      • Anonyymi
        Fuckyouall kirjoitti:

        Pidä sinä pääsi kiinni, et selvästikään tunne koko ihmistä, etkä ymmärrä musiikista yhtään mitään. Hän ei ole mikään puliukko, btw... itseään täynnä ei ole, hän sattuu olemaan vain erittäin taitava ja kaiken lisäksi ammattilainen. Kateelliset porilaiset paskat. Tehkää perässä ;)

        Miten tuo kaupunki Pori liittyy tähän asiaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe