Hei!
Ehkä noin kolme kuukautta sitten alkananut jatkuva tarve virtsalla käymiseen on kiinnittänyt huomioni. Ensinmäisiä havaintoja olivat herääminen öisin wc -käyntiä varten. Olen huomannut, että tähän ei ole vaikuttanut nesteen määrä ennen nukkumaan menoa(,tai ei ainakaan huomattavasti).
Päivisin sama juttu. Kestän yhden luennon - 1.5h - ja varoittamatta alkaa inhottava paine, joka pakottaa wc:ssä käyntiin.
Virtsan laatu on melkein kuin vettä. Wikipediasta luin, että 0.5-2.5 l/24h virtaa on tavallinen määrä. Veikkaisin omani olvean noin 1 l. Kyseessä ei ole ehkä virsan määrä, vaan virtaamisen jaksottamisen. Huomatan vielä, että virtsan määräkin on kasvanut!
Äijän kävyn kirous, vai terveyshaitallinen?
Vanhemmallani on sama ongelma, voiko kyseessä olla täysin yksilöllinen ja geneettinen ilmiö?
Tihentynyt virtsaamisen tarve
pissimestari
2
2818
Vastaukset
- Yks vaan
Ainakin eturauhasvaivat aiheuttavat sellaista, että virtsa tulee pienempinä erinä paljon useammin. Mutta jos määrä suurenee huomattavasti, on kyseessä jotain muuta. Itse olen myös ihmetellyt, kun ajoittain erittyy virtsaa tavallista enemmän. En ole vielä selvitellyt mistä se voisi johtua.
- suhinaa
myos alkava sokeritauti aiheutta virtsaamisen tarpeen tihentymista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229