Sairasta menoa Gospel-bändin keikalla

Uskovat pimeitä?

http://www.youtube.com/watch?v=3m8fu8DuEes&feature=related

Tämä siis KRISTILLISEN bändin keikalta! Itse olen
ollut monien metallibändien keikalla (siis ei kristillisten), eikä niissäkään ole noin brutaalia menoa! Nyt en ymmärrä, miten tämä kaikki liittyy Jeesukseen? Eihän tuollaine ole uskovien käyttäytymistä?
Jos nyt tulen uskoon, niin mistä minun täytyy oikein tehdä parannus, jos uskovien meno on pahempaa kuin ei uskovien?

22

2268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta huomaa tämä:

Eivät kaikki, jotka pitävät itseään uskovaisina, ole todellisia Jeesuksen seuraajia.
      Eletään lopun aikoja, mistä yhtenä merkkinä Raamatun mukaan on voimakas eksytys.
      Siksipä Jeesus on sanonutkin: Valvokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      Raamattua lukemalla löytää totuuden, ja joka on antanut elämänsä Jeesukselle ei voi käyttäytyä tuolla tavalla kuin tuossa videossa.
      Uskoontulon jälkeen Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo meitä, että pysymme oikealla tiellä.

• yksinkertaisesti

, tee parannus omista synneistäsi, älä muiden.

• menoa. Ensin tuli mieleen että ovat humalassa
      sekä kuvaaja että performanseeraaja siellä korkealla.
      Tai sitten ovat sairaan väsyneitä ja kekkuloivat huvikseen. En tunne kyseistä bändiä.
      Ajattelen, että joku lisänumero yleisön iloks. Kaikkea näkee.

Muistetaan kuitenkin, että jokainen
      meistä on vastuussa itsestään Jumalan edessä.
      Jeesus Kristus elää ja tahtoo
      tänäänkin antaa synnit anteeks ja puhdistaa verellään!
      Hän on tie, totuus ja elämä!

• ei the_chariots

niinpä sitten on tuokin katsottu.

Täytyy sanoa, ettei hajuakaan kyseisestä bändistä, joka muuten oli samalla listalla As I lay Dyingin kanssa (onkohan sekin gospelbändi? mennös ja tietäös) mutta eipä ollut sitä gospelia mitä ajattelin.

Eivät olleet ylistyskuoro, eivätkä laulaneet suomeksi. Kaipa tämä on jokni amerikkalainen tyyli tuoda ilosanomaa (mennös ja tietäös), muttei ainakaan niin tuttu, että olis ollut suuren skandaalin aihe.

Mistä muuten olet saanut päähäsi, että juuri metallistit olisivat hurjapäisimpiä ja sairainta touhua esittäviä? Itse tiedän vain aikani kuunnelleena, ettei sekulaarinen metalli, ainakaan mitään rakentavaa anna, toki se helposti addiktoi mielen. Sen sijaan aikanaan vihaamiani huumedisko, ravetechno ja gangstameininkiä myös nähneenä voisi metallistien sanoa pysyvän kiltisti kulisseissa ja performanssin laatu korvaa määrän.

Toki, artistien elämäntarinat osoittavat sielläkin muuta. Kun ei tunneta pelastajaa, eikä liiemmin tunnon tuskien vapautustakaan. Niin täytyy sitten tyytyä korvikkeisiin ja jälki on mitä on.

Mutta näyttäkääpä tunnettu bändi, jolla ei jotain repäisevää olis. Tuo rumpalin temppu ei varmaankaan bändin oma repäisy edes. Ilmiö sekin, että pitää olla ihmeshowta, miksi?? Tuoko se jotain uskottavuutta??

• Rakentamat

Baabelin tornit eivät kestä. Sehän tässä tuli selväksi.

• Joka itsensä

ylentää, se alennetaan. Aika karmeeta menoa.

• lutterilainen

Eikö tuo ollut aika normaalia muusikoiden riehumista? Kuulunee musiikkityyliin??
      Vai onko se sallittua vain ns. maallisen musiikin esittäjille, jotka ovat kenties ottaneet jotain vettä vahvempaa rohkaisuksi?

Määrittele uskovien käyttäytyminen? Millaista sen mielestäsi pitäisi olla?
      Itse koen olevani uskovainen. Monen mielestä en ole oikea uskovainen, koska olen luterilainen. Minunhan pitäisi olla "uudestisyntynyt ja käynyt kasteella".
      Monen mielestä en voi olla uskovainen koska saatan sortua juoruilemaan. Juon joskus lasin pari viiniä tai siiderin saunan jälkeen. Saatan jopa tanssiakin! Ja joskus tiukassa tilanteessa saattaa pärskähtää suustani jotain ajattelematonta, jopa ns. kirosanoja!
      En ole täydellinen, enkä usko että kukaan muukaan uskovainen on.Olemmehan kaikki syntisiä ihmisiä.

Tuon filminpätkän perusteella ei voi tuomita ketään. Se oli vaan muusikoiden hulluttelua eikä kukaan onneksi satuttanut itseään.
      The Rain yhtyeen pojatkin moshaavat metrisillä leteillään ihan "maalliseen tyyliin", voihan joku sitäkin pitää turhana riehumisena.

Parannuksen teko on mielestäni pitkälti sitä että jättää tuomiot Jumalalle, eikä itse tuomitse toisia ihmisiä heidän käytöksensä perusteella. Raamatussa sanotaan että ihminen ja teot täytyy erottaa toisistaan. Parannus on sitäkin että itse ymmärtää olevansa syntinen ja että älyää katua ajatuksiaan ja tekojaan armollisen Jumalan edessä.

Katsoin kerran telkusta Marilyn Mansonin keikan ja se vasta touhua oli... siinä sulle brutaalia menoa!

• sannielina

kommentistasi lutterilainen! Mietin pitkään, miten ottaisin osaa tähän keskusteluun, mutta sait aikaisemmin sanottua sen, mitä mun piti sanoa. :) Sen verran vielä tuosta keikkameiningistä, että kristillisten metallibändien keikoilla meno ei eroa sekulaarimetallibändien keikoista muuten kuin välispiikeissä. Sitä paitsi, Paavalikin muistuttaa korinttolaiskirjeessä, että "syöttepä siis tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi". Itse ainakin pitissä riehun aina Herralle ja kiitän jokaisesta mustelmasta, sillä ne muistuttavat siitä, että saan liikkua ja olen elossa. :)

• e.l.i.s.a.b.e.t

En tiedä kyseistä bändiä, en ole ikinä kuullutkaan..

Suomesta löytyy kyllä Chariots niminen yhtye/kuoro, jonka esiintymisestä ei jää ainakaan sanoma epäselväksi.

• Uskovat pimeitä

Maanalainen levykauppakin tuota kauppaa:
        (Eli ainakin heidän mielestään varmaan kristillistä..??)

CHARIOT: Everything is Alive, Everything Is Breathing, Nothing Is Dead and Nothing Is Bleeding

Todella brutaalia ja kaaottista metalcorea/harcorea!Bändissä laulaa Josh Scogin ex Norma Jean:in vokalisti.

• Jesus loves you

tuossa ei tainnu olevan mitään hengellistä - meni överiks multakin ja mä oon uskossa! enpä tiedä mitä hemmot siinä touhusivat...?

• osaa tässä

sanoa muutakuin,että tuo ei ole uskovaisten käytöstä.Nykyään täytyykin olla tarkkana,sillä on paljon eksyttäjiä. Eivät kaikki jotka sanovat olevansa uskossa,seuraa Jeesuksen esimerkkiä,tai noudata sitä mitä raamatussa sanotaan. Jäi aika paha jälkimaku tuosta videosta..

• Itse olin tuolla samoilla festareilla samana vuonna. En tuon bändin musiikkia tunne, enkä nähnyt heidän keikkaansa, mutta pari kaveria oli kattomassa. Toi kamojen lahtaushan tapahtui siis keikan jälkeen, luonnollisesti. Tuskinpa sillä sen kummempaa evankelioivaa tarkoitusta oli. Varmasti oli livenä huikeaa. Miksei sitä saisi hauskaa pitää ja vetää hyvää showta. Jenkkilässä muutenkin meininki on vähän erilaista. Siellä tommonen HC-kama on suuressa suosiossa. Mut emmä näkis tommosta kamojen ruhjomista sen syntisempänä kuin letin heiluttaminen vaikka. Eli en lainkaan...

Täytyy ymmärtää sekin, että kohdeyleisönä tuommoisella musiikilla ei ehkä olekaan vanhat sedät ja tädit. Ihan niin kuin ei helluntaihumpalla ole kohdeyleisönä nuoret. Joku löytää Jeesuksen helluntaihumpasta, toinen death metallista, mutta sama Jeesus se on kummassakin musiikissa läsnä. Jos se tehdään hänen kunniakseen, niinkuin kristillinen musiikki (oli se humppaa tai heviä) tehdään.
      Eikä tuo mitään ylistysmusiikkia yritäkään olla. Voi laulaa kristillisistä aiheista mainitsematta sanaa Jeesus tai halleluja. Ja jos kohdeyleisöä ajatellaan, niin monille ei-uskoville sana Jeesus musiikissa (varsinkin hevissä) pitää kaukana loitolla. Tuollaisella lähestymistavalla päästään paljon lähemmäs heitä. Toki sitten lopullinen ratkaisu tapahtuu Jeesuksen Kristuksen nimessä, eihän siinä mitään. Ei tuo mikään oikopolkukaan ole. Mutta musiikkia on monenlaista, ylistys on yksi muoto.

http://www.youtube.com/watch?v=MaVF20-pwNQ
      Tässä videopätkä samaisilta festareilta, bändi on 'Frost Like Ashes'. Tuota keikkaa olin katsomassa, ja kyllä jytis :) Jos festarit eivät olisi olleet kristilliset, ja olisi sattumalta tuon bändin keikalle mennyt, ei olisi kyllä varmasti tajunnut saavansa kuulla Jeesuksesta. Ainakaan positiivisessa mielessä.
      Kavereilla valkoseks maalatut naamat ja lavalla iso pentagrammi, jonka keskellä vuohen pääkallo. Tuossa videossa heti alussa näkyykin, kuinka laulaja miekallaan ruhjoo pentagrammin säpäleiksi. Hän myös repi jonkin mustan raamatun ja valeli itsensä Jeesuksen verellä (aivan kuten toinen kristillinen black metal bändi, Antestor, aikoinaan).
      Mutta usko tai älä (sehän on sinun ongelmasi), nuokin kaverit elävät Jeesukselle. Kitaristi piti hienon saarnan, ja soittivat Amazing Grace -biisinkin.

Toki tuollaisesta voi olla montaa mieltä. Ymmärrän kyllä, jos joku ei näe tuossa sitä rakkautta, josta Jeesus puhui :) Mutta jos kuvittelisin itseni saatananpalvojaksi, niin voisin kuvitella, että tuollaisten ihmisten kautta olisi helpompi lähestyä Jumalaa, kuin salkkua kantavan pukumiehen kautta. Mutta Jumala toimii monilla ihmeellisillä tavoilla. Minä en ainakaan aio panna hanttiin yhtäkään niitä vastaan :)
      Vaikka... On se helluntaihumppa aika brutaalia.
      Ja toisaalta... Raskas sanoma vaatii raskaat keinot.

• Kovvoo pittää saara

Meillä Pohojanmaalla on seuroissakin kovempi meno ja papilla kovempi muna pystyssä kaike aikkaa. Sielä letaadiolaasten seuroos pannaan oikkee kunnol menemää. muuki saa ku pappi. kaikki pannoo kaikkii koko ajan. jeesuus armahda minnuu syntistä. pappi antoo mulukkuu ja rukkoillaa samal. Synnit antheeks ja pillu paljaaks. Pappi kaataa kansaa ja pannoo lopuks miehii ja naissii. Voi kiesuksen tähe, et on kovoo hommoo!

• näin ennen

lahkolaisten kokouksissa kaikki on panneet kaikkia ristiin rastiin ja sikin sokin

• pAAVO p

ei siinä ollu mitään, ei edes panemista tai koiriin ekaantumista tai tapettu ketään tai muuta sellaista kristittyjen touhua? Ei pedofiliaa? Oliko tässä nyt jotain kristillistä? eI AINAKAAN NÄKYNYT PEDARITOUHUA.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe