Hei kaikille ! Joten, aloitan nyt ihan alusta. Olen 6-vuotiaasta asti halunnut laulajaksi, ja nyt tänä vuonna 2008 minulle kävi niin, että kun ilmottauduin kuoroon, en laulanut siellä niinkuin yleensä. Minulla on matala ääni, mutta pääsen mielestäni joitain korkeammalle meneviä nuotteja. Joten lauloin kyseisessä kuorossa alttoporukassa, mutta kuoron johtaja sanoi minulle, että laulan alttoakin matalammalta. Ja niin kyllä lauloinkin. Mutta osaan laulaa korkealtakin, esimerkiksi: Alicia Keyesin No one:ia. Kävin kolme kertaa kuorossa, ja juttelin kuoron johtajan kanssa. Sovimme, että yritän jossakin muussa kuorossa. Tietenkin se oli aika pelottavaa laulaa siellä, kun melkein kaikki olivat minua 5-7 vuotta vanhempia ( Osa oli käynyt kuoroa monta vuotta). Minulla on esiintymispelko. Mutta olen silti esiintynyt koulussa. Joten en enää käy sitä kuoroa.. Nyt koulussamme on kuoro, ja sielläkään en "päästä" omaa ääntäni ulos. Vaan se tulee ulos sellaisena matalana äänenä. Vaikka perheeni ja tuttavani ovat sanoneet minulle, että laulan joitain kappaleita korkealta.. Joten neuvoja! En halua olla nyt koulun kuoron " Musta lammas" ! Haluan että minä laulaisin koulussakin sillä äänellä, millä laulan ystäville ja perheelle.. Joten mahdollisimman paljon neuvoja!!
Kuorolaulu ei onnistu!
3
1034
Vastaukset
- löytyy
Apua löytyy laulutunneilta. Osaava opettaja kyllä kertoo pian mikä on oikea äänialasi. Voihan tietysti harjoittelun myötä käydä niinkin että äänialasi muuttuu johonkin suuntaan, mutta ei siinä matalaa alttoa tule sopraanosta, eikä myöskään päinvastoin. Opiskelu auttaa ymmärtämään oman äänen käyttöä ja antaa varmuutta niin että vaikkapa kuorossa tuntee olevansa äänellisesti tasavertainen muiden kanssa. Pitkään kuorossa laulaneilla on tietysti kuorolaulusta enemmän osaamista mutta jokainen heistäkin on joskus aloittanut alusta.
- Kuoro sorpaano
Minkä ikäinen olet? Ja mitä tarkoitat et "päästä" ääntäsi ulos?
Luultavasti alttoa matalammalta laulaminen tarkoittaa sinun tapaukssasi sitä, että et jostain syystä pysy oman stemmasi äänessä vaan otat lauletusta nuotista alemman äänen, jolloin laulat ikäänkuin nuotin vierestä.
Kuorossa pitäisi nimenomaan laulaa yhteen oman stemmansa kanssa. Kuuntele mitä muut altot laulavat, ja laula samaa, pyydä myös opettajaa auttamaan tässä asiassa. Ihan varmasti onnistut, kun saat hiukan apua ja opetusta.Edellisen viestin lähettäjä! Luettuani viestin tajusin, että tuossa varmaankin vika piilee. "päästämisellä" tarkoitan, että kun laulan kuorossa muiden kanssa, ei ääni ole tavallaan omani, vaan sieltä vain tulee sellainen matala ääni heti alussa. Jos yritän laittaa korkeammalle, ääni menee ohueksi.. Tuota vähän niinkuin tarkoitan.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä628092Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai475856Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.425560- 1102250
- 1212158
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav811676- 1171524
IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.1211496Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti1401116On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht811086