Huomenta sisar hildurvonhopsis, Sirkka-Iita, juhani1965, sisaret Stork ja zekamelska, Danielia ei ole näkynyt , huomenta veli, tunturin poika huomenta ym. kaikille hyvät huomenet! Olette rakkaita minulle!
Kuka muuten se on, joka sulkee eikä kukaan avaa? (Ja oliko niinkin, että joka avaa eikä kukaan sulje? No, ainakin se pitäisi paikkansa:))
Huomenta rakkaat sisaret ja veljet ja ystävät Jeesuksessa
11
470
Vastaukset
- Maruan-ne
'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa (Ilm.3:7).- poika.tuntureilta
"Avaja porttis, ovesi, käy Herraa vastaan nöyrästi", oi kansakuluajan lempivirteni ja niinpä avasin sydämeni ovet Herralle jo yli 50 vuotta sitten:
............
Oman merkityksensä maailmankuvani sekä hyvän ja pahan käsitteiden muodostumisessa oli sillä, että luin kansakoulupoikana paljon Raamattua ja ammensin sieltä elämänviisautta tulevan elämäni varalle. Ennenkaikkea Sananlaskujen Kirjan koin erittäin opettavaiseksi, jonka luin niihin aikoihin moneen kertaan. Samoin profeetta Elisan kutsumus ja elämäntyö kosketti syvältä sisimmästäni. Halusin tulla samanlaiseksi Jumalan mieheksi kuin hän oli aikanaan ollut. Muistan, kuinka joskus kymmenvuotiaana minulla oli voimakas tunne, että minun on tehtävä sovinto Jumalan kanssa ja pyhitettävä oma elämäni palvelemaan Jumalaa. Olemaan yhtä Jumalan kanssa. Eräänä helmikuisena sunnuntaipäivänä tunne oli erittäin voimakas ja halusin tehdä täyttä totta elämässäni. Niinpä poltin mm. oman toivelauluvihkoni, ruudullisen kouluvihkon, johon olin kirjoittanut silloisten iskelmien sanoja, hellanuunissa. Sekin kun tuntui niin syntiseltä ja kun tämän olin tehnyt, minun tuli valtavan kevyt ja hyvä olla. Tätä hyvänolontunnetta kesti monta päivää, mutta kun kotona tai kotiseudullani ei ollut ketään uskovia nuoria, olin yksin ja vähitellen tämä hyvä tunne sillä kertaa hiipui pois, mutta jätti pysyvän kaipuun kokea samaa yhä uudelleen ja uudelleen.
..................
http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.1.html - Maruanne*
Hän avaa jossain ikkunan.
Luopumisen tuskaa tai ihanuutta. Uuden alkaminen. Kun Jumala on avannut ikkunan, on Hän myös mukana siinä ja pitää kädestä kiinni. Hän on luvannut olla kanssame joka päivä maailman loppuun asti.
Yksin en kulje
en hetkeäkään,
vierelläin aina mä
Jeesuksen nään
Suojellen varjellen,
nostaen auttaen.
Kanssain hän käy
kautta maailman tään. - Maruanne*
on sitä ja tätä. Kun Jumala sulkee ja avaa, sillä on tarkoitus ja kauaskantoiset seuraukset. Eikä Hän tee mitään väärin.
Mutta kun ME pienet ihmiset haluamme avata sydämemme, Hän näkee yrityksemme ja yhdistää Voimansa meidän heikkouteemme. Hän tahtoo olla kanssamme, Hän on luvannut niin Sanassaan. Ei Hän meitä hylkää eikä jätä. - Maruan-ne
poika.tuntureilta kirjoitti:
"Avaja porttis, ovesi, käy Herraa vastaan nöyrästi", oi kansakuluajan lempivirteni ja niinpä avasin sydämeni ovet Herralle jo yli 50 vuotta sitten:
............
Oman merkityksensä maailmankuvani sekä hyvän ja pahan käsitteiden muodostumisessa oli sillä, että luin kansakoulupoikana paljon Raamattua ja ammensin sieltä elämänviisautta tulevan elämäni varalle. Ennenkaikkea Sananlaskujen Kirjan koin erittäin opettavaiseksi, jonka luin niihin aikoihin moneen kertaan. Samoin profeetta Elisan kutsumus ja elämäntyö kosketti syvältä sisimmästäni. Halusin tulla samanlaiseksi Jumalan mieheksi kuin hän oli aikanaan ollut. Muistan, kuinka joskus kymmenvuotiaana minulla oli voimakas tunne, että minun on tehtävä sovinto Jumalan kanssa ja pyhitettävä oma elämäni palvelemaan Jumalaa. Olemaan yhtä Jumalan kanssa. Eräänä helmikuisena sunnuntaipäivänä tunne oli erittäin voimakas ja halusin tehdä täyttä totta elämässäni. Niinpä poltin mm. oman toivelauluvihkoni, ruudullisen kouluvihkon, johon olin kirjoittanut silloisten iskelmien sanoja, hellanuunissa. Sekin kun tuntui niin syntiseltä ja kun tämän olin tehnyt, minun tuli valtavan kevyt ja hyvä olla. Tätä hyvänolontunnetta kesti monta päivää, mutta kun kotona tai kotiseudullani ei ollut ketään uskovia nuoria, olin yksin ja vähitellen tämä hyvä tunne sillä kertaa hiipui pois, mutta jätti pysyvän kaipuun kokea samaa yhä uudelleen ja uudelleen.
..................
http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.1.htmlse on adventtiajan virsi.
Meillä taitaa olla joitain samanlaisia kokemuksia lapsuudessa. Kun kävin lapsena kirkossa, nautin siellä siitä hengestä, ilmapiiristä ja hengellisistä lauluista.
Asuin lapsena maalla, oli pitkät välimatkat, eikä ollut kuin yksi uskovainen toveri, joka hänkin oli muutaman vuoden minua vanhempi.
Muistan, kun olin koulussa toisella luokalla, kuulevani ensimmäisen kerran elämässäni pitkänperjantain tapahtumista, ja muistan vieläkin, miten vihainen mielessäni olin Jeesuksen ristiinnaulitsijoille.
Muuten pidin uskonnon tunneista, opettajamme osasi kauniisti tuoda asiat esille, sen muistan.
Sain lapsena serkultani lempinimenkin (kun olin ollut seuroissa), joka liittyy uskoon, mutta en voi sitä tänne laittaa, koska joku voisi tunnistaa minut sen perusteella:)
Tuollainen minäkin olen ollut: ehdoton. Kun aikuisena tulin uskoon, heitin kaiken maallisen musiikin roskiin:) Olin kyllä aika lailla ensin "lain alla", näin voidaan sanoa. Nyt olen kyllä paljon armahtavampi itseäni ja muita kohtaan. - poika.tuntureilta
Maruan-ne kirjoitti:
se on adventtiajan virsi.
Meillä taitaa olla joitain samanlaisia kokemuksia lapsuudessa. Kun kävin lapsena kirkossa, nautin siellä siitä hengestä, ilmapiiristä ja hengellisistä lauluista.
Asuin lapsena maalla, oli pitkät välimatkat, eikä ollut kuin yksi uskovainen toveri, joka hänkin oli muutaman vuoden minua vanhempi.
Muistan, kun olin koulussa toisella luokalla, kuulevani ensimmäisen kerran elämässäni pitkänperjantain tapahtumista, ja muistan vieläkin, miten vihainen mielessäni olin Jeesuksen ristiinnaulitsijoille.
Muuten pidin uskonnon tunneista, opettajamme osasi kauniisti tuoda asiat esille, sen muistan.
Sain lapsena serkultani lempinimenkin (kun olin ollut seuroissa), joka liittyy uskoon, mutta en voi sitä tänne laittaa, koska joku voisi tunnistaa minut sen perusteella:)
Tuollainen minäkin olen ollut: ehdoton. Kun aikuisena tulin uskoon, heitin kaiken maallisen musiikin roskiin:) Olin kyllä aika lailla ensin "lain alla", näin voidaan sanoa. Nyt olen kyllä paljon armahtavampi itseäni ja muita kohtaan.oli kirkkoon matkaa 35 kilometriä eikä mitään mahdollisuutta. Ei kyytirahaa linja-autoon eikä edes polkupyörää.
Niihin aikoihin naapurikylässä oli koulutyttö, joka kävi joka sunnuntai kirkossa vaikka matkaa oli 50 km. Vanhempi väki kutsui häntä nimellä "pikku enkeli" ja itse olisin halunnut olla samanlainen pikkuenkeli. - Vanhempi Väki
poika.tuntureilta kirjoitti:
oli kirkkoon matkaa 35 kilometriä eikä mitään mahdollisuutta. Ei kyytirahaa linja-autoon eikä edes polkupyörää.
Niihin aikoihin naapurikylässä oli koulutyttö, joka kävi joka sunnuntai kirkossa vaikka matkaa oli 50 km. Vanhempi väki kutsui häntä nimellä "pikku enkeli" ja itse olisin halunnut olla samanlainen pikkuenkeli.ja kun näyttää siltä, että olen ainut tälläkin foorumilla..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001681&posting=22000000038657870 - poika.tuntureilta
Vanhempi Väki kirjoitti:
ja kun näyttää siltä, että olen ainut tälläkin foorumilla..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001681&posting=22000000038657870monillakin alueilla.
Tällaista tutkin jo v. 1964:
>
http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.3.html
Eli siis. Jos näitä yhteiskuntahypnoosin asiantuntijoita foorumeilta löytyy niin miksi he eivät kirjoita näiltä alueilta?
Johtopäätös: Olen ainut asiantuntija.
Rauhantervehdys sisar Maruanne :)
Kiitos kivoista huomenen toivotuksista, sinä myös olet tärkiä ja rakas sisko mulle :)
Oikeen siunattua ja aurinkoista loppuviikkua :)- Maruanne*
Hyvää loppuviikkoa ja viikonloppua! Olet tosiystävä veli juhani1965! Kiitos siitä!
- hildurvonhopsis
_________________________† † †__________________
•°*”˜˜”*°•. ˜”*°••°*”˜ .•°*”˜˜”*°•. .•°*”˜˜”*°•.•°*”˜˜”*°•.
•°*”˜˜”*°•. .•°*”˜ .•°*”˜† Jeesus †˜”*°•. ˜”*°•.•°*”˜˜”*°•.
.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜ ˜”*°•.˜”*°•.˜”*° .•°*”˜˜”*°•.•°*”˜˜”*°•.
________________________† † †__________________
’Katso minä seison ovella ja kolkutan;
jos joku kuulee ääneni ja avaa oven,
niin minä käyn hänen tykönsä sisälle
ja aterioitsen hänen kanssaan,
ja hän minun kanssani’.
Ilmestyskirja 3:20
Jeesus seisoo jokaisen sydämen ovella ja kolkuttaa.
Apt.4:12: "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Siunausta Maruan-ne ja kaikki rakkaat sisaret ja veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesus on niin ihana ja rakas :0)
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13
…sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845247Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283498Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402854Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin182031Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581830Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861596- 471586
- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71115