Dr. Feelgood

kaljataiteilija

13

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä--

      Itse pidän vanhojen Farfisojen piipityksestä tai Hammondin ujelluksesta. Tylsästä länkytyksestä sen sijaan en pidä. Mutta tunnetuimman kokoonpanon aikainen Dr.Feelgood taas on kovaa kamaa. Ja Wilko Johnson vieläkin.

      • kaljataiteilija

        Noh, ehkä se urkujen ulina oli vähän liioittelua ,vaikka esim. Doorsista pidän kovasti.


    • Vutjake

      oikein hyvä. Hammond B3:n äänestä tosin pidän, mutta kyllä Feelgood on aina loistava. Olispa vielä tuo Brilleux elossa. Kuulisinpa kerran Novalla Feelgoodia, vaikka jonkun Irinan tilalla. Olis aika messevää.

    • Retkuilija

      suoraviivasta rokkenrollia.

    • alkeri

      Valitettavasti Lee Brilleaux ja Dr.Feelgood kuolivat samana päivänä. Kaikenlaista yrittäjää on bändissä Brillon jälkeen ollut...Nykyisin Dr.Feelgood on vain "ihan hyvä r&b bändi".

      • nico nixmann

        1975 KuusRock: Virtanen ja Dr. Feelgood ainoassa oikeassa kokoonpanossa. Nuo kun olivat nähneet, niin about 50% kavereistani yritti aloittamaan jotakin soittopeliä, eli erittäin hyvä vaikutus.

        E.m. lisäksi positiivinen yllätys oli girlschool rainbow-lämppärinä(ei siellä kuuskassa, vaan myöh.) On näitä, U.Heep ja monet muut kuullostaa hyvältä, MUTTA on vain yksi Suzi Quattro,joka jaksaa. R&R Queen, Lita Ford etc... women rocks sometimes,mostly, always...


      • iaarikki
        nico nixmann kirjoitti:

        1975 KuusRock: Virtanen ja Dr. Feelgood ainoassa oikeassa kokoonpanossa. Nuo kun olivat nähneet, niin about 50% kavereistani yritti aloittamaan jotakin soittopeliä, eli erittäin hyvä vaikutus.

        E.m. lisäksi positiivinen yllätys oli girlschool rainbow-lämppärinä(ei siellä kuuskassa, vaan myöh.) On näitä, U.Heep ja monet muut kuullostaa hyvältä, MUTTA on vain yksi Suzi Quattro,joka jaksaa. R&R Queen, Lita Ford etc... women rocks sometimes,mostly, always...

        ompa mahtavaa että täällä joku muistaa maailman parasta rhytmblues joukkiota! itse olen ollut myyty kaveri noin vuodesta 72, jolloin serkkuni bändiä stereoistaan minulle soitti,vaan karjalaisella vaatimattomuudella ei tullut sanoneeksi mikä bändi oli kyseessä.sittemmin,kun nimi selkiytyi, ostelin yhtyteen kasetteja,sekä levyjä.HELMEEN törmäsin noin v.86.kun kaverin minulle entuudestaan tuntematon kaveri myi rahapulassaan(ruonansuun äänellä "kaljapulassaan"minulle legendaarisen malpractice älpeen. levy oli ostaessani A kunnossa ja on kyllä vieläkin.Sanompas vain tällä mainiolla palstalla,että tuo pändi oli wilkon aikaan,mutta etenkin sen jälkeen,,YKSI kaikkien aikojen niistä rokkaavimmista ja mielenkiintoisimmista yhtyeistä minun korvissani(silmissäni).yhtye esiintyi tavastia klubilla lähes vuosittain 70-80luvulla Lee brailleauxin kuolemaan asti.RAUHA tuolle TODELLISELLE ROKKIKUKOLLE!lämmöllä jaarikki


    • Bastrado

      Kukapa nyt ei "Tohtori Hyvästäolosta" pitäisi,varsinkin jos kuuntelee hyvää perus kamaa.Mainio poppoo.

    • Ve8

      Yes. Feelgood oli rajuinta mitä Suomessa oli nähty ennen kuin punk räjäytti pankin. Kavereiden kanssa hämmästeltiin Wilkon maanista lavashowta ja plektratonta kitaratekniikkaa. Wilkon lähdön mukana bändistä katosi sielu eikä se enää jaksanut kiinnostaa.

      • nico nixmann

        Se oli todellakin oikean meiningin loppua enteilevää. Vaikka basisti ja rumpali ovat kuinka hyviä, jos ne eivät sävellä/sanoita, tai toimi n.s. päävokalistina, se on yleensä bändin loppu.


    • <<<<

      JOSKUS KUULLU AIKA HYVÄÄ KAMAA
      EI EHKÄ NIIN HYVÄÄ KUN CREAM TAI JETHRO TULL

    • Anonyymi

      DIGGAAN AIVAN VTUN KOVAA KAMAA. WILKO-LEE JNE PELAA HYVIN YHTEEN

    • En ole kuunnellut, mutta yhtenä iltana tuli dokumentti yhtyeen alkuperäisestä kitaristista Wilko Johnsonista (RIP, kuoli 2022). Katsoin sitä vähän toisella silmällä (en niin tarkkaan, kun välillä tein muuta siinä sivussa kuten vaikka sanaristikkoja).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe