..kärsin herkästä pintakuivasta sekaihosta eli mitkä ihonhoito -ja puhdistustuotteet sopisivat tähän ihotyyppiin parhaiten?
herkkä pintakuiva sekaiho
9
2007
Vastaukset
- itse..
Erisanin puhdistusgeelistä. Halpa ja hyvä.
Finnien ja ryppyjen ehkäisyyn käytän BM-voidetta tai meikin alle Cliniquen kosteuttavaa geeliä.- käytän
mä käytän tota kans on meinaat herkkäihoisille tarkoitettua ja mm hajusteetonta. Tosin mun naama tulee siitäkin punasille laikuille ja kuivattaa aikas lailla.
- ...
käytän kirjoitti:
mä käytän tota kans on meinaat herkkäihoisille tarkoitettua ja mm hajusteetonta. Tosin mun naama tulee siitäkin punasille laikuille ja kuivattaa aikas lailla.
jos minulla olisi noin herkkä iho käyttäisin varmaan puhdistukseen vain öljyä/perusvoidetta.
- käytän
... kirjoitti:
jos minulla olisi noin herkkä iho käyttäisin varmaan puhdistukseen vain öljyä/perusvoidetta.
En tie miks mut, aina pesun ja tämmösten jälkeen oli pesuaine sit mikä vaan mun naama on ihan punanen. Toiset pesuaineet ärsyttää ihan sairaana jolloin naama rasvottuu,on aivan kamala... tulee finnei ym. Mut sit ku käytän noit herkälle iholle tarkotettui juttui niin naama on parempi, ei niin hirveen punanen ja ärsyyntynyt pesunjälkeen, naama tosin kuivuu. Parempi kuiteskin niin et kuiva kun rasvanen. Mä oikeestaan en voi sit mitään rasvaakaan tunkee, kun siitä tulee kans punanen naama. Oon käyttänyt herkälle iholle tarkotettuu rasvaa mut ei sekään käy. Oon varmaan allerginen jollekkin ainesosalle jota pesuaineissa ja rasvoissa on, en tie. No mut mun kandee varmaan mennä asiasta ihotautilääkärille. Ihmeellisintä on että voin kuitenkin muuten käyttää kaikkii pesuaineita mut naama on vaan se mikä ärsyyntyy. Ja tolla rasvalla ja öljyllä saisin varmaan ittelleni aknen aikaseks tai en tie enpä oo kokeillu...
- tilanteen....
käytän kirjoitti:
En tie miks mut, aina pesun ja tämmösten jälkeen oli pesuaine sit mikä vaan mun naama on ihan punanen. Toiset pesuaineet ärsyttää ihan sairaana jolloin naama rasvottuu,on aivan kamala... tulee finnei ym. Mut sit ku käytän noit herkälle iholle tarkotettui juttui niin naama on parempi, ei niin hirveen punanen ja ärsyyntynyt pesunjälkeen, naama tosin kuivuu. Parempi kuiteskin niin et kuiva kun rasvanen. Mä oikeestaan en voi sit mitään rasvaakaan tunkee, kun siitä tulee kans punanen naama. Oon käyttänyt herkälle iholle tarkotettuu rasvaa mut ei sekään käy. Oon varmaan allerginen jollekkin ainesosalle jota pesuaineissa ja rasvoissa on, en tie. No mut mun kandee varmaan mennä asiasta ihotautilääkärille. Ihmeellisintä on että voin kuitenkin muuten käyttää kaikkii pesuaineita mut naama on vaan se mikä ärsyyntyy. Ja tolla rasvalla ja öljyllä saisin varmaan ittelleni aknen aikaseks tai en tie enpä oo kokeillu...
Sekaihossa se että T-alueen ulkopuoliset alueet kuivuvat tarkoittaa, että iho on epätasapainossa, siis vähentäisin kaikki tuotteet mahdollisimman minimiin, ns. tasapainottaviin tuotteisiin, ja antaisin iholle mahdollisuuden hoitaa myös itseään.
Kun iho on vielä herkkä, voi olla kyseessä herkistynyt iho (siis jokin aine ihonhoitotuotteissa ongelmana) ja/tai couperosa-taipumus. Tuo kannattaisi selvittää...
Kokeilisin jotain herkälle iholle tarkotettuja tuotteita, joissa ei ole hajusteita (yleisin ihoa ärsyttävä aine). Aine jota myös välttäisin on sodium lauryl sulphate ja sen tyyppiset yhdisteet.
Erisanin pudistusaineista Rauhoittava puhdistusemulsio lienee parempi kuin se geeli (geelit kuivattavat enemmän).
Mutta kun vesipesu selvästi lisää ärsytystä, pitäisi valita sellainen hellävarainen puhdistusemulsio, jota ei pestä vedellä pois.
Kuorinta-aineet kannattaa jättää pois tässä vaiheessa, koska ne saattavat myös ärsyttää herkkää ihoa enemmän. Kosteuttava naamio kerran viikossa olisi hyvä lisätä arsenaaliin.
Päivävoiteen pitäisi olla siis hajusteeton, herkkää ihoa suojaava, eikä rasvoittuvalle iholle tarkoitettu (kuivattaa liikaa sekaihon ei-rasvaisia alueita) sekä ihon toimintoja tasapainottava.
En halua suositella mitään sarjaa, koska jokaisen herkkä iho reagoi niin eri tavalla. Kuitenkin Lumenella on uusi Sensitive-sarja, joka voisi toimia, eikä ole liian hintava. Erisanin tuotteet lienevät osittain sopivia, ja niissä on varmaan hyvä hinta/laatu -suhde. Jos haluaa sijoittaa enemmän rahaa, tällä palstalla lienee usein suositeltu Nuxea ja Dr. Baumannia sekä Dr. Hauschkaa. Sitten on apteekkisarjat: Vichy, Avène, Eucerin. Kertokaa muut kokemuksianne.
Oma iho sekaiho, herkkä, couperosa. Käytän Avènea (ihonhoito, puuteri) sekä käytössä yksi tuote on Lumenen Sensitivestä (peitevoide). Edullisia hajusteettomia meikkejä ei ole paljon tarjolla, itselläni siedettävästi toiminut Isadoran tuotteet (silmät ja huulet). - ja öljy
käytän kirjoitti:
ei tietääkseni aiheuta aknea. Esim. jojobaöljy muistuttaa ihon omaa rasvantuotantoa.
- Kohtalotoveri
käytän kirjoitti:
Hei!!Jotenkin sain sinun tekstistä mieleen omat kasvoni.Olen 28 vuotias kolmen lapsen äiti.Minulla on aina ollut todella herkkä sekaiho.Nyt esikoista odottaessani minulle puhkesi ruusufinni kasvoihin.Minun on aina ollut kamalan vaikeaa löytää sopivia hoitotuotteita kasvoilleni koska ihoni on osin pintakuiva ja välillä todella rasvainen ja sitten taas joskus ilmestyy kasvoihin sellaisia ihonalaisia isoja finnejä jotka kestävät yleensä tidella pitkään.Olen itse syönyt ihooni monenlaisia antibiotti ja luontaistuote kuureja mut nekin vaan auttaa sen hetken kun syön niitä.Alan olla jo epätoivoinen koska rahaa on palanut aikalailla.Tsemppiä sinulle ihosi kanssa ja toivottavasti saat pian apua ongelmaasi.:)
- Näin parempi
Tykkään öljyistä voiteena. Auttavat parhaiten ja eivät jää paksuksi kerrokseksi.
http://fi.oriflame.com/products/product-list.jhtml?prodCat=skincare&brandCat=scoptimalsnutricalm
Suosittelisin koittamaan, kevyt koostumus joka ei rasvoita kasvojen ihoa.
Myös nämä kapselit sopivat erittäin hyvin mainitsemallesi ihotyypille:
http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=18154
Ja tässä yleistietoa ihon kosteutuksesta:
http://www.originelli.fi/julkinen-artikkeli?id=29238985&tyyppi=Kauneus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi402989Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332807100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482443Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo452111Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks212024Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581790- 441697
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371550- 451473
- 261321