Diapamin

käyttö

Nyt on vähän vaikeat ajat niis työssä kuin muutenkin. Minulla on Diapamia. Josku käytän sitä iltaisin 4-5 iltana viikossa, tuleeko riippuvutta? Onko seuraavana päivänä olo hieman tokkurainen. Eikö Diapam vaikuta nopeasti ja pitkää. Olen jo pari iltaa käyttänyt. Nukuin melko hyvin. Tarkkaavaisuus on kärsinyt. En huomaa oikein muutta, ehkä janottaa.

11

2502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä..

      siis unilääkkeeksi, jos iltaisin otat? Eikö kannattaisi kokeilla mieluummin oikeita unilääkkeitä, ne ovat lyhytvaikutteisempia ja seuraavana päivänä ei pitäisi niiden kanssa olla tokkurainen olo. Ja niihin syntyy riippuvuuskin ilmeisesti hieman hitaammin kuin Diapamiin.

      • vielä, että...

        Olenko ymmärtätnyt koko Diapamin väärin. Eikö se myös rauhoita? Josa illalla ottaa, niin nyt aikankin vielä tuntuu rahoittavan. Sitä unilääke ei tee, tuö vaih päivätokkuran. Ei tämä diapaminknaan olo eihan selvää oloa hakkaa.


      • kyllä..
        vielä, että... kirjoitti:

        Olenko ymmärtätnyt koko Diapamin väärin. Eikö se myös rauhoita? Josa illalla ottaa, niin nyt aikankin vielä tuntuu rahoittavan. Sitä unilääke ei tee, tuö vaih päivätokkuran. Ei tämä diapaminknaan olo eihan selvää oloa hakkaa.

        se on rauhoittava lääke. Kuulosti vaan tuo sun viesti siltä, että otat sitä nimenomaan saadaksesi unta stressistä huolimatta, kun otat iltaisin ja kerroit sen jälkeen saaneesi nukuttua. Ehkäpä se hieman rauhoittaa vielä seuraavanakin päivänä, jos myöhään illalla ottaa.


      • päivällä ottaa?
        kyllä.. kirjoitti:

        se on rauhoittava lääke. Kuulosti vaan tuo sun viesti siltä, että otat sitä nimenomaan saadaksesi unta stressistä huolimatta, kun otat iltaisin ja kerroit sen jälkeen saaneesi nukuttua. Ehkäpä se hieman rauhoittaa vielä seuraavanakin päivänä, jos myöhään illalla ottaa.

        Jos otan esim. klo 14-16, kun iltatabletin vaikutus alkaa lakata, niin eikö iske väsymys? Entä alkaako pyörryttää? Minua Diapam hieman pyörryttää. Sillain, että kävelee vahingossa nurkkia päin, kevyesti vain. Onko normaalia, jos otan sekä n klo 15 ja illalla? 1 Mg. enemmän vai vähemmän. Läkäriltäni en nyt voi asiaa kysyä. Jos nautin kolmisen viikkoa, olenko jo pahasti koukussa?


      • Cymppis
        kyllä.. kirjoitti:

        se on rauhoittava lääke. Kuulosti vaan tuo sun viesti siltä, että otat sitä nimenomaan saadaksesi unta stressistä huolimatta, kun otat iltaisin ja kerroit sen jälkeen saaneesi nukuttua. Ehkäpä se hieman rauhoittaa vielä seuraavanakin päivänä, jos myöhään illalla ottaa.

        Muistaakseni Diapamin vaikutusaika on noin 20 tuntia, kunnes vaikutus on kokonaan poistunut. Tottakai olisi parempi varmaan käyttää jotain nukahtamislääkkeitä jotka poistuu huomattavsti nopeammin eikä aiheuta aamutokkuraa kuten varsinaiset unilääkkeet, ja kyllähän nekin sen riittävän rauhoittavan olon aikaan saa että nukkua pystyy. Diapam on nimenomaan rauhoittava, helposti koukuttava lääke lyhytaikaiseen käyttöön.


      • lääkehiiri
        Cymppis kirjoitti:

        Muistaakseni Diapamin vaikutusaika on noin 20 tuntia, kunnes vaikutus on kokonaan poistunut. Tottakai olisi parempi varmaan käyttää jotain nukahtamislääkkeitä jotka poistuu huomattavsti nopeammin eikä aiheuta aamutokkuraa kuten varsinaiset unilääkkeet, ja kyllähän nekin sen riittävän rauhoittavan olon aikaan saa että nukkua pystyy. Diapam on nimenomaan rauhoittava, helposti koukuttava lääke lyhytaikaiseen käyttöön.

        Imovane ja Stilnoct ovat myös bentsodiatsepiinien tavoin vaikuttavia lääkkeitä ja aiheuttavat samalla tavalla riippuvuutta. Eli ne eivät ole sen vaarattomampia, kuten vielä 1990-luvulla luultiin. Kuitenkin bentsodiatsepiinit ovat turvallisia lääkkeitä oikein käytettyinä. Eli ei lähdetä nostamaan sitä annosta omin päin, vaan pidetään ennemmin taukoa, jolloin lääke vaikuttaa paremmin. Yritetään pitää pari lääkkeetöntä päivää viikossa, jolloin unensaanti muilla korvaavilla lääkkeillä, jotka eivät ole bentsodiatsepiineja.


      • sun..
        päivällä ottaa? kirjoitti:

        Jos otan esim. klo 14-16, kun iltatabletin vaikutus alkaa lakata, niin eikö iske väsymys? Entä alkaako pyörryttää? Minua Diapam hieman pyörryttää. Sillain, että kävelee vahingossa nurkkia päin, kevyesti vain. Onko normaalia, jos otan sekä n klo 15 ja illalla? 1 Mg. enemmän vai vähemmän. Läkäriltäni en nyt voi asiaa kysyä. Jos nautin kolmisen viikkoa, olenko jo pahasti koukussa?

        annos ei ole 1mg, olisiko 10mg? Diapamia voi ottaa päivälläkin esim. 5-10mg, mutta kyllähän se helposti väsyttää, siitä ei pääse mihinkään. Mutta sitä voi siis kyllä ottaa pari kertaa päivässä aivan hyvin, jos väsymyksen sietää. Kannattaa vaan varoa sitä riippuvuuden kehittymistä, eli mieluiten älä ota joka päivä äläkä aina stressaavissa tilanteissa, vaan koita välillä pärjätä ilman. Jos ottaa joka päivä parikin viikkoa, siinä voi jo kehittyä riippuvuutta.


      • lääkehiiri kirjoitti:

        Imovane ja Stilnoct ovat myös bentsodiatsepiinien tavoin vaikuttavia lääkkeitä ja aiheuttavat samalla tavalla riippuvuutta. Eli ne eivät ole sen vaarattomampia, kuten vielä 1990-luvulla luultiin. Kuitenkin bentsodiatsepiinit ovat turvallisia lääkkeitä oikein käytettyinä. Eli ei lähdetä nostamaan sitä annosta omin päin, vaan pidetään ennemmin taukoa, jolloin lääke vaikuttaa paremmin. Yritetään pitää pari lääkkeetöntä päivää viikossa, jolloin unensaanti muilla korvaavilla lääkkeillä, jotka eivät ole bentsodiatsepiineja.

        imovane on pilipali lääke,mutta on paljon ihmisiä jotka hokevat"en pärjää ilman sitä lääkettä".
        jo se että käyttää jotain rauhoittava tai unilääkettä jatkuvasti kertoo jotain käyttäjästä.
        monet jäävät koukkuun vaikka kalkki tabletteihin kun vaan sanotaan "kyllä auttaa sinun oireisiin".


      • asfasf
        arvo-poika kirjoitti:

        imovane on pilipali lääke,mutta on paljon ihmisiä jotka hokevat"en pärjää ilman sitä lääkettä".
        jo se että käyttää jotain rauhoittava tai unilääkettä jatkuvasti kertoo jotain käyttäjästä.
        monet jäävät koukkuun vaikka kalkki tabletteihin kun vaan sanotaan "kyllä auttaa sinun oireisiin".

        lainaus:

        "imovane on pilipali lääke,mutta on paljon ihmisiä jotka hokevat"en pärjää ilman sitä lääkettä". "

        ---

        mihinköhän tämäkin asiantunteva kommentti perustuu? vaikkei tsopikloni ole varsinaisesti bentsodiatsepiini, sen vaikutus vastaa 15mg diapamia.

        Vaikka se on unilääkkeistä lievimmästä päästä, se ei ole pilipalilääke. Kuitenkin 7.5mg tsopiklonia vastaa 15mg diapamia ashtonin taulukon mukaan.



        http://64.233.183.104/search?q=cache:47vdu6n1kMMJ:www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf ashton taulukko&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi


      • päästä eroon Diapamista?
        asfasf kirjoitti:

        lainaus:

        "imovane on pilipali lääke,mutta on paljon ihmisiä jotka hokevat"en pärjää ilman sitä lääkettä". "

        ---

        mihinköhän tämäkin asiantunteva kommentti perustuu? vaikkei tsopikloni ole varsinaisesti bentsodiatsepiini, sen vaikutus vastaa 15mg diapamia.

        Vaikka se on unilääkkeistä lievimmästä päästä, se ei ole pilipalilääke. Kuitenkin 7.5mg tsopiklonia vastaa 15mg diapamia ashtonin taulukon mukaan.



        http://64.233.183.104/search?q=cache:47vdu6n1kMMJ:www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf ashton taulukko&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi

        Kuinka vaikeat ovat vierotusoireet, jos Diapamia käyttää kuukauden kahden kähes päivtäin? Millaisia ne oireet ovat? Itse en syö Pamia vaan vastaavaa toisessa maassa valmistettua, 1 mg. Pelkää niitä viekkareita. Muuten nukun erinomaisesti nyt vajaan viikon käytettyäni. Illalla otan joksu kaksi. Ei enää pahemmin päivällä väsytäkään. Eihän tämäkään pysyvä tila voi olla. Jotain järkevämpää pitää keksiä. Onkkin psykoterapiaa tiedossa marraskuussa. Siitä sitten eteepäin.


      • höh
        asfasf kirjoitti:

        lainaus:

        "imovane on pilipali lääke,mutta on paljon ihmisiä jotka hokevat"en pärjää ilman sitä lääkettä". "

        ---

        mihinköhän tämäkin asiantunteva kommentti perustuu? vaikkei tsopikloni ole varsinaisesti bentsodiatsepiini, sen vaikutus vastaa 15mg diapamia.

        Vaikka se on unilääkkeistä lievimmästä päästä, se ei ole pilipalilääke. Kuitenkin 7.5mg tsopiklonia vastaa 15mg diapamia ashtonin taulukon mukaan.



        http://64.233.183.104/search?q=cache:47vdu6n1kMMJ:www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf ashton taulukko&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi

        Asia on niinpäin että 15 mg tsopiklonia vastaa
        10 mg Diapamia Ashtonin mukaan !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe