PERHEEN VAIHTO

kyllästynyt!

Kuinka helppoa on vaihtaa perhettä, kun olen yksityisesti lähtenyt au pairiksi? Olen kyllästynyt tähän perheeseen, sillä mitkään aiemmin sopimamme säännöt eivät enää päde. Töitä teen tuplasti sovittuun nähden, palkka on pienempi kuin piti olla... Lista on pitkä, enkä jaksa mainita nyt kaikkia asioita.

Mutta voinko siis tosta vain vaihtaa perhettä? Enkö ole velvoitettu olemaan täällä sitä lupaamaani 8 kuukautta? Voinko vain alkaa etsiä uutta perhettä ja sen löydettyäni sanoa perheelle, että lähden nyt toiseen perheeseen?

Oletteko te muut yksityisesti menneet tehneet alussa työsopimuksen, jossa lukee, mitä töihisi kuuluu, paljonko palkkaa saat, montako tuntia töitä on viikossa yms? Itse en tehnyt sellaista, mutta olisi varmaan kannattanut, niin olisi edes mustaa valkoisella. Toisaalta taas sillon en varmaan voisi lähteä perheestä kesken kaiken, sillä sopimuksessa lukisi, että minun pitäisi olla koko 8 kuukautta perheen au pairina.

Olkaa kilttejä ja auttakaa minua!

25

3962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mol.fi jne.

      2. Ilmoitat perheellesi saaneesi paremman työtarjouksen (sovella vähän, esim. liityy omaan alaasi jotenkin tai vastaavaa niin ei porukkasi suutu niin paljon:D)

      3. Sovitte irtisanomisajasta (ehkä noin 1 kk sopii)

      4. Pakkaat laukkusi ja häivyt, mihin ikinä menetkin

    • perhettä vaihtanut

      Hei!

      Kuulostaa aika kurjalta tuo sinun tilanteesi.Sinuna vaihtaisin kyllä ehdottomasti perhettä ja pikaisesti, menee muuten koko aupair-aika ihan hukkaan!!

      Tilanteesi kuulostaa aika lailla omalta tilanteeltani viime aupair-kerralla. Sovitut säännöt eivät pitäneetkään, työpäivät venyivät, perheen äiti oli töykeä ja lainaili mm. luvatta tavaroitani, lapset valehtelivat jatkuvasti minusta ja rangaistukseksi näistä keksityistä vioistani vapaailtoja peruttiin, perheellä oli myös tapana istua iltaisin sohvalla telkkaria katsomassa ja milloin kukakin huusi sitten sieltä käskyjä mitä heille piti seuraavaksi valmistaa ja tarjoilla jne. Muuten en saanut vapaa-ajallani yhteisissä tiloissa liikkua. Myös lapsilla oli siis lupa juoksuttaa minua kuin palvelijaa konsanaan. Siis aivan piikana kyllä olin.

      En millään lailla pidä kostamista hyvänä tai järkevänä vaihtoehtona, mutta perheen käytös kyllä ylitti niin rankasti ärsytyskynnykseni, että päätin sitten antaa samalla mitalla takaisin. Kerroin ensin perheelle mikä mielestäni aupair-hommassani mätti.Vastaukseksi sain vaan murahduksen, perhe ei edes suostunut keskustelemaan tilanteesta. Joten totesin sitten, että enpä minäkään rupea keskustelua polvillani anelemaan ja antaa olla.

      Laitoin kaikessa hiljaisuudessa uudestaan profiilini parille aupair-sivustolle ja etsin itse myös perheiden jättämiä ilmoituksia paikallisilta nettisivuilta. Vastauksia tuli heti TODELLA paljon, perheet olivat innoissaan kun olin jo valmiiksi samassa kaupungissa ja valmis tulemaan haastatteluun joku ilta ja aloittamaan vaikka heti. Valitsin parhaan kuuloiset paikat ja 4 päivän päästä etsimisen alkamisesta minulla oli jo sovittu uusi aloituspäivä uudessa perheessä. Perheille kerroin jo heti haastattelussa rehellisesti syyn, miksi olen jo maassa ja valmis aloittamaan heti. Jokainen perhe oli täysin pöyristynyt ja häpeissään aiemman perheeni käytöksestä.Pelkäsivät, että olin saanut maasta kauhean vaikutelman. (Tämä oli tosin 2 kertani aupairina samassa maassa, joten sitä vaaraa ei ollut:-).

      Koska perhe ei suostunut keskustelemaan asiasta ja miettimään yhdessä kompromisseja jne. niin ilmoitin sitten vaan tylysti perjantaina työpäiväni päätteksi, että maanantaiksi on turha minua odotella töihin. Tavarat olin jo kaikessa hiljaisuudessa vienyt etukäteen kaverini luokse, jotta saisin ne varmasti mukaani, vanhemmat kun vaikuttivat vähän arvaamattomilta tapauksilta... Kauhea metelihän siitä syntyi, mutta se nyt oli tiedossakin ja edelleen olen sitä mieltä, että saivatpahan ansionsa mukaan.

      Vietin sitten yhden yön kaverini luona ja uuden perheen isä tuli minua ja tavaroitani sieltä sitten hakemaan. Uusi perhe oli heti ensi-illasta lähtien aivan ihana, täysin toista maata kuin tämä aiempi hullu perhe. Sain viettää perheessä jopa ensin pari vapaapäivää toipuakseni koittelemuksesta! Meillä on edelleen todella läheiset välit tämän perheen kanssa vaikka olenkin jo pari vuotta asunut Suomessa.

      En koskaan kadu perheen vaihtoa tai sitä, että perhe jäi hankaluuksiin kun lähdin niin yllättäen. Olisivat noudattaneet sovittuja sääntöjä tai edes suostuneet keskustelemaan ongelmista... Jälkeenpäin kuulin, että minua edeltänyt aupair ja minun jälkeeni tullut aupair olivat molemmat myös jättäneet hommat sovittua aikaisemmin. Meillä oli kirjallinen sopimus, mutta siinä ei luojan kiitos ollut irtisanomisajasta mitään ;-), eli ihan "laillisesti" minä sieltä häippäsin.

      Sinulle kuitenkin suosittelen, että yrität ensin jutella perheen kanssa sinua painavista asioista ja jos tilanne ei korjaannu hyvin pian niin pakkaa kamat ja häivy!!!!! Perhe siinä vaan ansionsa mukaan saa ja voivat sitten keskenänsä ihmetellä, että miten tuli töpättyä.

      • adalmiina helminen

        Aika kamala toi sun perhees!! Onneks uskalsit vaihtaa perhettä ja vaikka en koko perhettä ees tunne niin hyvältä tuntui, että jätit ne sinne ihmettelemään että mitä tapahtui ;-D!!!!!!! Eikö se vähän niin mene että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?! Minusta tuo perhe sai ansionsa mukaan.


    • aney

      Mikään ei velvota sua jäämään perheeseen. Tiedän yhden au pairin joka lähti kotiinsa ja lähetti kentältä viestin että tää oli tässä.

      Etit itelles uuden perheen ja sitten kerrot nykyselle perheelles että lähdet. Ei ne sua voi väkisin pitää.

    • tämän_jo_kokenut

      Kerronpa ensin mitä itselleni kävi kun samassa tilanteessa olin kuukausi sitten. Olin "kyllästynyt"/pettynyt perheeseen, koska tällä perheellä oli vain yksi, täysin hemmoteltu ja aivan läpimätä lapsi, ja perhe oli niin rikas että pentu oli saanut kaiken tahtonsa läpi, ja ei todellakaan uskonut mitään mitä komensin. Saatika että vanhemmat olis uskonut mitä kerroin heille heidän lapsesta.

      No, päätin sitten alkaa etsimään uutta perhettä ja aktivoin profiilini uudelleen AuPair-Worldissa. Ajattelin kuitenkin, että täytyy kertoa tekemisestäni heti kun vanhemmat tulevat kotiin. Isän tultua töistä hän tuli suoraan huoneeseeni (mitä ei yleensä tehnyt) ja huomasi että minulla oli AuPair-Worldin nettisivu auki. Sen jälkeen perheen isä meni ilmeisesti katsomaan omalta koneeltaan että omistanko mahdollisesti profiilin kyseisellä au pair -sivulla. Meni vajaat viisi minuuttia, kun minua kutsuttiin ja sen jälkeen alkoi minulle huutaminen, minua syyttäminen, HAUKKUMINEN, yms. että tällä tavoin minut paineltiin maanrakoon. Olin täysi paska, luottamuksen pettänyt, niin huono au pairikin etten yhdellekkään host-perheelle kelvannut, olin käyttäytynyt lapsellisemmin kuin hänen 7-vuotias lapsensa (!), olin oikeastaan täysi paska näin ihmisenä, tämä osana siitä mitä isä minusta kommentoi. Loppuen lopuksi hän totesi että kaikki suomalaiset ovat epäluotettavia kusipäitä. Isä ei todellakaan halunnut kuulla että mitä minulla oli sanottavaa, vaikka olisin kertonut että ehdin vasta AKTIVOIDA profiilin todellakin tunti ennen kuin hän tuli töistä. Ja mitään perhettähän en ollut ehtinyt siinä vaiheessa vielä todellisuudessa etsiä. Hänellä oli niin paljon minussa haukuttavaa ettei hän kuuntelemaan kerennyt. Lopuksi isä tokaisi että avaimet tänne ja ulos! Mikäs se siinä, toiselta puolelta maapalloa kotia matkaamaan. Onneksi, pääsin sitten asumaan viikon au pair ystäväni luokse ettei tarvinnut ihan ulos jäädä nukkumaan. Yritin siellä kovasti etsiä sitä uutta host-perhettä. Mutta niin pienellä varoitusajalla en sitä löytänyt, joten viikon jälkeen täytyi palata koti-Suomeen. Täältä käsin etsiskelen nyt itselleni uutta host-perhettä, vaan arvaatkaas, kuinka paljon suututtaa se mitä tapahtui!!!

      Opetus: kerro ehdottomasti aikomuksista ennen kuin menet mitään uusia host-perheitä etsimään! Toisessa kulttuurissa he eivät ajattele niin kuin me, joten helpolla tulee väärinkäsityksiä ja voi käydä erittäin huonosti. Tietenkin, tilanteeni oli vain yksittäinen tapaus, mutta älä ihmeessä tee samaa virhettä ettei käy yhtä huonosti.

      • tämän_jo_konenut

        Vastauksia muihin kysmyksiisi.

        Minulla ei ollut työ-sopimusta koska sitä ei kuulemma koettu "tarpeelliseksi". Au pairilla on kuitenkin oikeus sitä vaatia, ja melkein parempi olisikin että sen tekisi ettei sopimukset jää sanomisen varaisiksi.

        Mutta, eli ensin siis kerrot että aiot vaihtaa perhettä. Perheesi voi sitten mahdollisesti auttaa sinua samalla kun itse yrität uutta perhettä löytää. Löydettyäsi uuden perheen vain keräät kamppeesi.

        Uuden perheen löytymisen mahdollisuus on lähinnä riippuvainen siitä, että haluatko esim. samaan kaupunkiin. Sitten että paljon siellä on asukkaita, ja onko siellä yleensäkään paljoa suomalaisia au paireja. Tai onko sinulla sitä kielitaitoa mitä perheet siellä yleensä vaativat. Siinä muutamia esimerkkejä. Paikassa jossa minä olin, olin kaupungin ainut suomalainen au pair, sillä yleensä suomalaisia ei lähde au paireiksi kyseiselle alueelle. Eniten oli saksalaisia, joten perheekit yleensä etsivät saksalaista au pairia, jolloin uuden perheen löytäminen oli huomattavasti vaikeampaa.


      • saman kokenut

        Tässä nyt vain perhe sai selville aupairin aikeista tämän oman huolimattomuuden takia. Oltuasi netissä, poista aina sivuhistoriat siltä varalta, että mätä perheesi menee ronkkimaan konettasi. Ja ole huolellinen kun olet koneella, varmista ettei kukaan näe. Mikäli sinun olisi tarkoitus lähteä vasta pitkän ajan päästä, on erittäin pieni todennäköisyys että perheesi kohkaisi aupairsivustoilla. Mielestäni sinun on vain otettava se riski. Jos menet sanomaan perheelle, että etsit uutta perhettä on aivan varma, että huutoa tulee. Todennäköisesti olosi kyseisessä paikassa muuttuu aivan sietämättömäksi ja perhee saattaa jopa heittää kiukuspäissään sinut sitten heti pihalle. Joka tapauksessa kovaa huutoa on odotettavissa, joten muutaman volyymiasteen kovempaa se vain on silloin jos jostain ihme syystä perhe sattuisi sinun profiilisi sivustolla näkemään. Niin, ja laitat tietenkin profiilin eri sivuille mistä perheesi löysit!!!!! Silloin todennäköisyys on pienempi.

        Tai sitten vaihtoehto 2. Et laita ollenkaan omaa ilmoitusta vaan seuraat paikallista työkkärin sivua, muita työnhakuun erikoistuneita sivuja, ilmoitustauluja jne. ja etsit itsellesi perheen sillä tavalla.

        Vaihtoehto 3. Sinnittelet sen verran vielä tuosa perheessä, että saat rahaa kokoon vaikka viikon parin yöpymiseen hostellissa, kaverin luona jne. ja samana päivänä kun lähdet perheestä julkaiset joka aupairpalstalla profiilisi.

        Kertoisitko missä maassa olet niin täällä joku voisi ehkä paremmin auttaa sinua?


      • camden town

        Miksi ihmeessä et äkkiä poistanut tai lukinnut profiiliasi jos sivu oli siinä sinulla kerran jo valmiiksi auki?! Olisi vienyt vain muutaman napinpainalluksen...tai vain laittanut sivua alapalkkiin pois näytöltä?

        On parempi varautua pihalle lentämiseen ja etsiä kaikessa hiljaisuudessa uusi perhe valmiiksi. Onpahan ainakin joku tulipaikka sitten jos perhe päättää, että voitkin sitten lähteä saman tien.


      • tämän_jo_kokenut
        camden town kirjoitti:

        Miksi ihmeessä et äkkiä poistanut tai lukinnut profiiliasi jos sivu oli siinä sinulla kerran jo valmiiksi auki?! Olisi vienyt vain muutaman napinpainalluksen...tai vain laittanut sivua alapalkkiin pois näytöltä?

        On parempi varautua pihalle lentämiseen ja etsiä kaikessa hiljaisuudessa uusi perhe valmiiksi. Onpahan ainakin joku tulipaikka sitten jos perhe päättää, että voitkin sitten lähteä saman tien.

        En ehtinyt tehdä mitään kun perheen lapsi tuli huoneeseeni (hänellä oli huono tapa tulla ja mennä miten halusi, otti tavaroitani yms.) ja ovi oli jo valmiiksi auki. Isä vain asteli huoneeseeni. Ja au pair sivusto ei edes ollut auki, vain alapalkissa, mutta tämä tarkkanäköinen isä näki sen silti. En silloin edes tajunnut että hän näki koko asiaa, sillä juttelimme niitä näitä kuten yleensä.

        Typerä tilanne, mutta host-perheen ei kuuluisi käyttäytyä tuolla tavoin, vaan auttaa au pairia etsimään uutta perhettä. Itse tunnen siitä syyllisyyttä mitä menin tekemään, johtuneeko tämä olo sitten siitä että perheenisä sai näin hyvin minut huonoudestani vakuutettua, sitä en tiedä.

        Itse en kuitenkaan uskaltaisi mennä kokeilemaan sitä aktivoimalla omaa profiilia ja kertoa asiasta vasta jälkeenpäin, sillä onpa kerran jo nähty miten voi käydä. Ja se, että jätti kertomatta, osoittautui suuremmaksi ongelmaksi, kuin se että halusi vaihtaa perhettä.


    • jännityksellä odottelen;-)

      Heippa! Kerro sitten ihmeessä miten kävi!! Ja miten nopeasti löysit uuden paikan, miten perhe suhtautui, mitä sanoit uudelle ja vanhalle perheelle, oliko vaikeaa löytää uutta paikkaa jne.? Itsekin nimittäin tosiaan suunnittelen perheen vaihtoa...alkaa mennä hermot ja huumorintaju loppua kun joudun vääntämään niin pitkää päivää. Mm. babysittaukset ovat keskellä viikkoa (2 iltaa)vanhemmat ovat joka hiton yö tulleet kotiin 2-4 maissa. Silti he kieltävät minua nukkumasta tuolloin ja minun on pakko valvoa olkkarissa passissa odottamassa heidän kotiintuloa. Yritä siinä sitte kauheessa univelassa herätä töihin 07.00 ja hoitaa vauvaa virkeänä vielä 2 päivää ennen kuin viikonloppu ja vapaapäivät siis alkavat. Oikein pelottaa, että koska tarkkaavaisuus pettää ja jotain sattuu. olen vanhemille asiasta sanonut, mutta heidän vastauksensa oli, että kyllä hekin töihin seuraavana päivänä menevät että älä siinä valita kun saat kuitenkin kotona olla. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä sekä aupairista mutta ennen kaikkea omasta vauvasta!!! Turvallisuusasian lisäksi harmittaa se, että noiden univelkojen takia en sitten jaksa muina vapaailtoina edes poistua asunnosta vaan kaadun heti työpäivän päätteeksi puolikuolleena sänkyyn ja odotan inhoten aamua ja töiden alkua. Tuntuu et menee kaikki vapaa-aikakin ihan hukkaan sen takia. Mutta kuten sanoin, olen vakaasti harkinnut lähtöä ja nyt vaan rohkeutta keräilen :)

      • aloittaja auppa

        Kiitos kaikille todella paljon kannustavista ja neuvovista kommenteista! Niistä oli paljon hyötyä ja tukea.

        Kerron nyt sitten, kuinka lopulta kävi. Sovin perheen kanssa, että lähden kahden viikon päästä pois (nyt enää viikko jäljellä tuota aikaa), sillä hyvä ystäväni on nyt lähdössä omasta host-perheestään kotiin ja minä menen sinne jatkamaan. Nyt ainakin tiedän, minne olen menossa, sillä ystäväni antoi minulle realistisen kuvan tulevasta perheestä. Tuleva perheeni kuulostaakiin aivan ihanalta, vaikka työpäivät ovatkin kuulemma pitkiä, mutta palkkakin on sitten sen mukainen. Mieluusti teen kuitenkin pitkää päivää, jotta saan kunnon säästöt au pair -vuoden aikani kasaan.

        Nyt sinnittelen vielä viikon ja sitten pakkaan tavarani ja suuntaan kohti uusia seikkailuja. Oloni nykyisessä perheessä on hieman parantunut sen jälkeen, kun sanoin, että lähden täältä pois. Silti tunnelma on erittäin kireä ja jännittynyt, joten olen vapaa-aikani viettänyt ihan muualla kuin perheeni luona.

        Kiitos vielä kerran kaikille teille!


    • aupairina ranskassa

      Perhetta todellakin kannattaa vaihtaa;

      Itse tulin taman hetkiseen tyopaikkaani muutama kuukausi sitten. Huomasin heti, etten tule toimeen perheen aidin kanssa. Ajattelin tuon kuitenkin olevan vain alkukankeutta ja yritin sietaa hanen kaytostaan. Myohemmin tilanne vain paheni ja sain selville mm. etta tavaroitani oli tutkittu poissa ollessani, oveni oli hajotettu etten saa ollenkaan yksityisyytta ja jouduin juoksemaan vanhempien asioilla, mista ei aikaisemmin ollut puhetta. Lista on pitka.

      Eraana paivana tutkin mol.fi:sta ilmoituksia ja otin yhteytta eraaseen mukavaan perheeseen. He halusivat jarjestaa haastattelun ja viikon paasta minulla oli jo uusi perhe, joka vaikuttaa tuhat kertaa paremmalta kuin taman hetkinen.

      Taman hetkisen perheeni kanssa minulla on virallinen tyosopimus muutaman kuukauden paahan ja tuon jalkeen he haluavat sopia jatkosta kesaan asti. He eivat viela tieda, etten jatka ja vaihdan perhetta. Kerron heille vasta myohemmin, kuitenkin viimeistaan kuukautta ennen lahtoani, jotta he ehtisivat loytaa uuden aupairin.

      Luultavasti edessani on siis muutama todella pitka kuukausi odotellessani perheen vaihtoa ;D

      • onnellinen au pair

        Tuo jos mikä kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Kiva että sinulla on jo uusi perhe tiedossa, mutta joustat silti myös tämän ikävän perheen kanssa:) Olisi aika kusista jättää perhekin pulaan, mutta toisaalta kuten tossa joku kertoi että oli itse joutunut tyhjän päälle...kakspiippusia juttuja, mutta sinulla sentään on uusi perhe turvanasi. Toivottavasti pari kuukautta jaksat vielä siellä! En voi muuta kuin olla tyytyväinen että omassa perheessäni kaikki on pelannut alusta asti!


      • jonna.

        Hei!

        Eikö siinä sopimuksessa ole mitään irtisanomisajasta? Jos perhe ihan kauhealta vaikuttaa niin kyllä sinä voit sopimuksen purkaa vaikka heti ja sitten odotat irtisanomisajan loppuun.Jos siinä ei ole kuin loppupäivämäärä niin periaatteessa sinulla ei ole edes irtisanomisaikaa...mutta hienoa tietty jos jaksat sinnitellä sinne määrättyyn päivään asti ja varoittaa kuukautta ennen. Ja onnea vaan siihen viimeiseen kuukauteen, voi olla aika hyytävät tunnelmat. Olisi kiva kuulla sinunkin kokemuksia sitten lähempänä tuota perheen vaihtoa. Tuntuu nimittäin olevan täälläkin aika paljon aupaireja, joille se saattaa olla ajankohtaista jossain välissä!


      • aaltio

        hei Ranskan auppari, missä päin maata oleilet? Ja minne päin meet sit uuteen perheeseen?


      • aupairina ranskassa
        aaltio kirjoitti:

        hei Ranskan auppari, missä päin maata oleilet? Ja minne päin meet sit uuteen perheeseen?

        Tosiaan, virallisessa tyosopimuksessa ei ole maaritelty irtisanomisaikaa, mutta lopetuspaivamaara on... Valitettavasti kuitenkin uusi perheeni tarvitsee au pairin vasta vuodenvahteen jalkeen, joten sinne asti on sinniteltava silla Suomeen en halua menna odottelemaan. Toki voisihan uuden perheen kanssa neuvotella aikaisemmin aloittamisesta :)

        Olen kuitenkin paattanyt lahtevani jos taman hetkisessa perheessa tilanne riistaytyy kasista. Toisinaan tuntuu, etta perheen aidin temput menevat jatkuvasti likaisempaan suuntaan, eika yhteista savelta yksinkertaisesti loydy. Jatkuvasti vaikuttaa silta, ettei kyseinen henkilo edes yrita tulla toimeen kanssani, vaan toimii tahallaan arsyttavasti ja yrittaa saada sappeni kiehumaan. Perhe on muuten sinansa normaali ja asuinaluekin on mukavaa ja turvallista.

        Molemmat perheet ovat Pariisista, tosin eri puolilta kaupunkia.

        Pelonsekaisin tuntein siis jaan odottamaan tuota hitaasti lahestyvaa vuodenvaihdetta ;D


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...
        aupairina ranskassa kirjoitti:

        Tosiaan, virallisessa tyosopimuksessa ei ole maaritelty irtisanomisaikaa, mutta lopetuspaivamaara on... Valitettavasti kuitenkin uusi perheeni tarvitsee au pairin vasta vuodenvahteen jalkeen, joten sinne asti on sinniteltava silla Suomeen en halua menna odottelemaan. Toki voisihan uuden perheen kanssa neuvotella aikaisemmin aloittamisesta :)

        Olen kuitenkin paattanyt lahtevani jos taman hetkisessa perheessa tilanne riistaytyy kasista. Toisinaan tuntuu, etta perheen aidin temput menevat jatkuvasti likaisempaan suuntaan, eika yhteista savelta yksinkertaisesti loydy. Jatkuvasti vaikuttaa silta, ettei kyseinen henkilo edes yrita tulla toimeen kanssani, vaan toimii tahallaan arsyttavasti ja yrittaa saada sappeni kiehumaan. Perhe on muuten sinansa normaali ja asuinaluekin on mukavaa ja turvallista.

        Molemmat perheet ovat Pariisista, tosin eri puolilta kaupunkia.

        Pelonsekaisin tuntein siis jaan odottamaan tuota hitaasti lahestyvaa vuodenvaihdetta ;D

        palvelemaan indomustalaisia varsinkin finno ugricrin, jos tässä jonku pitää palvella niin se on nämä indomustalaiset pitäisi palvella suomalaisia.


      • Nimetön
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,... kirjoitti:

        palvelemaan indomustalaisia varsinkin finno ugricrin, jos tässä jonku pitää palvella niin se on nämä indomustalaiset pitäisi palvella suomalaisia.

        Herra vänrikki on näköjään taas aloittanut juopotteluputken ja tullut au pair palstalle "pätemään".


    • tylsyys

      Mun perhe on ihan tylsä pitää siivota joka kerta ainakin puolet talosta eikä saa yhtään palkkaa

      • Oikein Ylioppilas

        Sellaista se on kun on kotiäitinä homoliitossa.


    • Anonyymi

      Isi kohtelee minua huonosti

    • Anonyymi

      sinulla on samoja asioita kuin itsellänikin. Olin myös au pairina ja perhe sanoi,että viikonloput vapaita, Mutta joskus jouduin jäämään kotiin kun perheen vanhemmat lähtivät viikonlopuksi sukuloimaan vaikka minulle sanottiin,että minulla on mahdollista päästä heidän mukaan reissuille ja välillä töitä oli liikaakin enkä saanut lisää palkkaa vaikka oli sovittu

    • Anonyymi

      Oletko enään au pairina? vaihdoin perhettä olin kyseisessä perheessä kuukauden ja sitten kerroin, että miksi en viihdy teillä, he ihmettelivät että mikä on syy? kerroin työmäärästä ja että jouduin iltaisin tekemään töitä vaikka työsopimuksessa ei puhuttu mitään

    • Anonyymi

      minullakin oli samanlainen tilanne kun olin au pairina aluksi tulin toimeen perheen kanssa. Mutta kuukauden päästä alkoi tuntumaan siltä ettei tulekkaan toimeen perheen kanssa. Sääntöjä muutettiin ja töitä lisättiin aluksi sovittiin ettei minulle kuulu keittiön kokonaan siivoaminen, eiköhän yhtenä iltana kun vanhemmat tulivat kotiin, huusivat, että mikset ole siivonnut keittiötä. Kerroin että siivosin ne jotka minun kuului siivota, eiköhän perheen äiti sanonut, että odotimme että siivoisit joskus vähän enemmän silloin sain tarpeeksi ja lähdin pois perheestä

    • Anonyymi

      oletko vielä au pairina? itse kävin haastattelussa yhdessä perheessä ja kerroin heille millaisessa perheessä olen ollut perheen äiti jossa kävin haastattelussa ihmetteli ja sitten hän kertoi mitä joutuisin tekemään, ja kysyi sitten ette olisinko valmis tulemaan heille perheen kanssa menee todella hyvin jos lähtevät retkelle jos haluan niin pääsen mukaan, työtunteja on vähemmän he ilmoittavat aina mitä joudun tekemään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe