Olisko kenellä vinkkejä, kuinka parantaa omaa nuottikorvaansa? Siis kun yritän laulaa ilman säestystä (ja säestyksenkin kanssa), niin menee välillä nuotin vierestä joissakin kohdissa. Siis ei pahasti, mutta menee kuitenkin vähän, niin että sen kuitenkin huomaa. Kuinka voisin näitä vikoja korjailla ja parantaa, ettei tulisi tuommoista?
Kiitos asiallisista neuvoista etukäteen jo! :)
Vinkityksiä?
7
442
Vastaukset
- Nimimerkki12312412
Eräs täydellinen tapa laulaa epävireisesti on laulaa liian hiljaa. Silloin ei ainakaan voi osua nuottiin, kokemuksella :)
Ja onko vika varmasti nuotti_korvassa_? Jos laulaa harvoin, niin äänihuulet saattavat olla vain sen verran tottumattomia, ettei nuottiin meinaa osua.- Latiliti Lalla
Liian hiljaa =epäpuhtaasti?
Hiukan oudoksuttaa tuo kommentti. Volyymi ei liity puhtauteen. Esim. taidokas pianodimmi biisin lopussa on kaunista kuunneltavaa ja vaatii taitoa.
Mielestäni nuottikorvaa ei voi parantaa, mutta äänen osumista säveleen voi parantaa. Paljon ja yhä vaikeampaa ja moniäänisempää laulamalla oppii kuulemaan, minne suuntaan pitää milloinkin säveltä virittää jne. - voi todellakin
käydä niin, että äänen voimakkuuden vähetessä myös sävelpuhtaus kärsii, mitä tietenkään ei PITÄISI tapahtua.
- houmaat sen
jos huomaat sen laulaessa, ei kannata ettiä vikaa korvasta vaan koko hommasta. kehosi on soittimesi, käyttele sitä oikein. esim murrosikäsillä keho muuttuu ja he eivät hallitse aina sitä ja se ääni saattaa vingahdella tahtomattaan. joten mitä enemmän käytät sitä sitä paremmin hallitset sen. ja ennenkaikkea mitä oikeaoppisemmin äänesi muodostat(jopa voidaan puhua ettei ääntä muodosteta se muodostuu)otappa sama kohta taas uudestaa jos ja ku menee nuotin vierestä. muista liikunta ja venyttely
- suoraan
eräästä toisen viestin vastauksesta!
Teksti tosin kertoo muutenkin kirjoittajastaan. Tiedoksi vain sinulle, että näyt läpi! - minäkö muka
suoraan kirjoitti:
eräästä toisen viestin vastauksesta!
Teksti tosin kertoo muutenkin kirjoittajastaan. Tiedoksi vain sinulle, että näyt läpi!Miksi kopioisin muitten vastauksia ja kertoisin niitä omina juttuina. Hei haloo en ole edes rekisteröitynyt, joten en ole ottamassa kunniaa itselleni vastauksistani, ihan sama kuinka läpinäkyvä olen, mutta vastaukseni on ikioma vastaukseni ei kenenkään muun. Huom. vastaukseni on 100%asiaa joten joku toinen "asiamies" voi olla samaa mieltä minun kanssa.
- asiamies,
minäkö muka kirjoitti:
Miksi kopioisin muitten vastauksia ja kertoisin niitä omina juttuina. Hei haloo en ole edes rekisteröitynyt, joten en ole ottamassa kunniaa itselleni vastauksistani, ihan sama kuinka läpinäkyvä olen, mutta vastaukseni on ikioma vastaukseni ei kenenkään muun. Huom. vastaukseni on 100%asiaa joten joku toinen "asiamies" voi olla samaa mieltä minun kanssa.
ja keikalla taas.
Se viesti oli minun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047