Firmasta soitettiin minulle, ilmeisestikin olisivat pyytäneet minua haastatteluun. No joo, en voinut vastata tähän puheluun koska olin juuri silloin töissä (iltavuoro...) ja minun työssäni ei oikein henkilökohtaisiin puheluihin vastailla samaan aikaan kuin palvellaan asiakkaita...
No, soitin siihen numeroon josta puhelu tuli. KOLME KERTAA. Ekalla kerralla puhelin oli kiinni, mutta seuraavana päivä soitin kaksi kertaa, eri aikaan, mutta kukaan ei vaivautunut vastaamaan.
Mitään yhteydenottoa ei ole kuulunut sen jälkeen. Tässäkö tämä nyt sitten oli?
Kaiken lisäksi mainittakoon, että odotin sitä puhelua kaksi viikkoa. Kahden viikon ajan kannoin puhelimen suihkuun ja vessaan ja vaikka minne ja pidin lomaakin että voin sitten vastata puheluun jos sellainen tulee. ja aina toivoin kun puhelin soi että olisipa tämä puhelu nyt firmasta... ja nyt kun ne sitten soittivat kun olin jo heittänyt kirveen kaivoon, niin voi terve. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Onko muille käynyt näin?
En vastannut haastattelijan puheluun
7
3754
Vastaukset
- puhelimessa vastaajaa
Ota vastaaja!
- aa pee
Sellainenko ratkaisi ongelman? Ilmeisesti ainakin tulevaisuudessa... :(
- tavoitettavissa
aa pee kirjoitti:
Sellainenko ratkaisi ongelman? Ilmeisesti ainakin tulevaisuudessa... :(
Minä en voi töissä vastata omiin puheluihin. Pidän siis puhelimen suljettuna, jolloin puhelut menevät suoraan vastaajaan, eikä soittajan tarvitse odotella puolta minuuttia ennen kuin vastaaja vastaa. Tämä menettely on auttanut minua useasti. Soittajat ovat saanneet kerrotuksi asiansa välittömästi ja minä olen pystynyt tauolla tai töiden jälkeen soittamaan heille.
- samaa kokenut
tavoitettavissa kirjoitti:
Minä en voi töissä vastata omiin puheluihin. Pidän siis puhelimen suljettuna, jolloin puhelut menevät suoraan vastaajaan, eikä soittajan tarvitse odotella puolta minuuttia ennen kuin vastaaja vastaa. Tämä menettely on auttanut minua useasti. Soittajat ovat saanneet kerrotuksi asiansa välittömästi ja minä olen pystynyt tauolla tai töiden jälkeen soittamaan heille.
hYvä vinkki!
- En voinut
Minulle kävi myös noin ....Eilen olivat soittaneet...minä en ollut kotona,puhellin kyllä oli,vastaajaa ei ole,enkä hanki...
Mulla on semmoinen huono tapa että puhelin ei ole aina mukana.
Monesti on käynyt niin että ovat soittaneet uudestaan myöhemmin ,mutta ei näköjään .
Soitan itse ehkä uudestaan,jos eivät vastaa...eimaha mittään,jos sattuvat vastaamaan niin kiva...
Ei pidä jäädä tuleen makaamaan!- sapettaa!
Työnantajat eivät tunnu ymmärtävän, että usealle hakemuksen lähettäneelle ko. työpaikka olisi "elintärkeä" tai unelmien täyttymys tai suuri askel eteenpäin elämässä. Hakijoita kohdellaan mielestäni liian välinpitämättömästi. Jos kerran yrityksellä on varaa pistää pystyyn moinen hakurumba ja viikkoja kestävä rekryprosessi, niin luulisi, että voisi kaikille hakijoille vastata asiallisesti ja kohtuullisen ajan kuluessa!
Siis ensin lyhyt viesti hakemuksen perille tulemisesta, sitten pikaisesti tieto jos ei päässyt edes haastatteluun... Vielä hienompaa olisi, jos haastattelun jälkeen kerrottaisiin miksi EI tullut valituksi.
Ei tää mitenkään katkeroita eikä syö ihmistä tää työttömyys ja työnhaku... - hakemukseen
sapettaa! kirjoitti:
Työnantajat eivät tunnu ymmärtävän, että usealle hakemuksen lähettäneelle ko. työpaikka olisi "elintärkeä" tai unelmien täyttymys tai suuri askel eteenpäin elämässä. Hakijoita kohdellaan mielestäni liian välinpitämättömästi. Jos kerran yrityksellä on varaa pistää pystyyn moinen hakurumba ja viikkoja kestävä rekryprosessi, niin luulisi, että voisi kaikille hakijoille vastata asiallisesti ja kohtuullisen ajan kuluessa!
Siis ensin lyhyt viesti hakemuksen perille tulemisesta, sitten pikaisesti tieto jos ei päässyt edes haastatteluun... Vielä hienompaa olisi, jos haastattelun jälkeen kerrottaisiin miksi EI tullut valituksi.
Ei tää mitenkään katkeroita eikä syö ihmistä tää työttömyys ja työnhaku...Kyllähän siihen hakemukseen voi aivan hyvin laittaa, minkä välineen kautta on tavoitettavissa ja milloin. Jos puhelimeen ei voi vastata, niin voi pyytää ottamaan yhteyttä vaikkapa sähköpostitse. Itse sain juuri haastattelukutsun tällä tavalla, vaikken ollut mitenkään rajannut tavoitettavuuttani.
Siitä olen samaa mieltä, että yleisesti ottaen työnantajat ovat aivan turhan ylimielisiä. Aniharvoin saa tiedon siitä, että hakemus on tullut perille, saati sitten, että saisi tiedon, miten prosessi etenee. Yhdestä paikasta tosin tuli kuukausi sitten tieto, että hakemus on tullut perille ja kaksi viikkoa sen jälkeen tieto, että rekrytointiprosessi on viivästynyt. Sen jälkeen onkin ollut täysin hiljaista.
Ymmärrän, etteivät työnantajat lähde ainakaan kirjallisesti ilmoittelemaan, miksi joku EI tullut valituksi. Mutta mikään ei estä sitä, että itse tiedustelee asiaa hakuprosessin jälkeen. Itse en olisi kiinnostunut tietämään, miksi en tullut valituksi - paitsi ehkä jossain poikkeustapauksessa. Jos näin kävisi, soittaisin ja kysyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2035958Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492695- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne411972Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https341262Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997