N. 10 päivää sitten herätessäni huomasin että oli lievästi hankalaa sulkea suuta. Ei sen kummempia kipuja, mutta toiselta puolelta ikäänkuin joku haraisi vastaan ja vain vaivoin saa purtua hampaat yhteen. Oletin että menee aikaa myöten ohitse, mutta näin ei ole käynyt. Olen yrittänyt netistä löytää jotain selitystä ja apua, mutta kaikki palstat ja kesustelut käsittelevät vakavampia ongelmia (kovia kipuja, leuka ei avaudu tai sulkeudu lainkaan jne.). Syöminen hiukan hankalaa, mutta ongelma ei ole suuri.
Kävin (muista syistä) tänään hammaslääkärillä eikä hän osannut sanoa juuta eikä jaata leukaongelmaan. Ehdotti että odottelisin aikani ja menisin sitten "leukaspesialistille". Yksi ongelma tässä asiassa on että asun Kiinassa ja täällä voi olla hankalaa löytää asiansa osaava "leukaspesialistia".
Oletan että leukanivel on toiselta puolelta jotenkin pois paikoiltaa (vai pitäisikö kipuja olla enempi?). Onko jolla kulla kokemuksia? Meneekö ohi itsestään vai pitäisikö hakeutua lääkärille ja minkälaiselle lääkärille? Onko jotain kotikonsteja jolla voi avittaa toipumista?
Pekingstä
Leuka jumissa
2
537
Vastaukset
- yksi mahdollisuus
Mene lääkäriin heti, mikäli
1. Olet tehnyt haavan
2. Eläin on purrut
3. Olet käsitellyt esim. maata, ulostetta tms
koska on mahdollista että olet saanut jäykkäkouristuksen. Siinä leuka "luokkoilee" aluksi (ei kuitenkaan aina)...googlettamalla oireita.... - toimintahäiriö
Tosiaan jäykkäkouristus alkaa leuan jumittumisella.
"Leukalääkäri" on hammaslääkäri. Sulla voi olla leukanivelen toimintahäiriö (TMD). Hammaslääkärit hoitaa niitä. Ei ne oireet aluksi välttämättä niin dramaattisa olekaan. Mun leuat jumittui aikoinaan vähitellen kevään ja kesän mittan ja kipu alkoi vasta syksymmällä.
Leukanivelen luksaatiossa suu on auki eikä hampaita saada yhteen. Tuokin on leukanivelen toimintahäiriö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693