Palkkan suuruus

Jermuumon

Hei,

Mistä voisin selvittää maksetaanko minulle ihan oikean suuruista palkkaa. Mielestäni työhön nähden (määrä,kiire,vaativuus) saan aivan liian vähäistä/pientä palkkaa.

Olen päivätöissä, toimin IT-Tukihenkilönä. Olen ammattikortin omistava tietoliikenne-asentaja. Teen jatkokoulutusta työnohella. Vaikuttaako ammattikortti palkkaukseen?

Palkkani on noin.1700€ josta vähennetään tietysti verot. Käteen jää noin 1400€ hiukan alle. Kenen kautta minun tulisi jos tulisi niin vaatia mahdollista tarkistusta palkkaukseeni, pomo tuskin ottaa asiaa kuuleviin korviinsa. Olen ollut samaisessa firmassa töissä jo reilun vuoden ja palkka on hivenen tuona aikana noussut (noin reilun 50-100€).

kiitos, asiallisista vastauksista..

5

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantajallesi

      edullinen henkilö.Pitäisi olla 2600-3200 eur/kk.

      • joosua_h

        Niin olen! Ja siihen kaipailisin muutosta. Talouspäällikkö on niin pihi ja kitsas mies että ei ole toivoa korotuksista. Kenen kautta siis tätä asiaa tulisi lähteä ajamaan... että saisi tukea vai pitäisikö sitä vain lähteä!

        Eihän palkka ole kaikki kaikessa, nautin työstäni mutta kyllä väljemmin ja vähemmän tarkasti eläminen olisi kuitenkin enemmänkuin tervetullutta muutosta!


      • joosua_h kirjoitti:

        Niin olen! Ja siihen kaipailisin muutosta. Talouspäällikkö on niin pihi ja kitsas mies että ei ole toivoa korotuksista. Kenen kautta siis tätä asiaa tulisi lähteä ajamaan... että saisi tukea vai pitäisikö sitä vain lähteä!

        Eihän palkka ole kaikki kaikessa, nautin työstäni mutta kyllä väljemmin ja vähemmän tarkasti eläminen olisi kuitenkin enemmänkuin tervetullutta muutosta!

        Jos ei onnistu omalla työpaikalla - kysele muualta. Osaajille kyllä aina löytyy hommia.

        Jo soma pomo ei palkankorotus ehdotustasi vie / suostu viemään eteen päin, mene pomon pomolle jne.


      • sanon samaa
        joosua_h kirjoitti:

        Niin olen! Ja siihen kaipailisin muutosta. Talouspäällikkö on niin pihi ja kitsas mies että ei ole toivoa korotuksista. Kenen kautta siis tätä asiaa tulisi lähteä ajamaan... että saisi tukea vai pitäisikö sitä vain lähteä!

        Eihän palkka ole kaikki kaikessa, nautin työstäni mutta kyllä väljemmin ja vähemmän tarkasti eläminen olisi kuitenkin enemmänkuin tervetullutta muutosta!

        kuin ripsak. Ainoa tapa saada poskellaan oleva palkka kuntoon on vaihtaa työpaikka.Joskus saattaa työnantaja havahtua ja tarjota parempaa palkkaa kun työntekijä tekee lähtöä yrityksestä.
        Itse yli kaksinkertaistin palkkani -99 vaihtamalla työpaikkaa.90-luvun lamaajan armopalkka kun ei noustettu missään vaiheessa ajankohtaiselle tasolle.


      • aloittaja
        RipsaK kirjoitti:

        Jos ei onnistu omalla työpaikalla - kysele muualta. Osaajille kyllä aina löytyy hommia.

        Jo soma pomo ei palkankorotus ehdotustasi vie / suostu viemään eteen päin, mene pomon pomolle jne.

        noh vein asian eteenpäin pomolleni perusteluineen katsotaan miten reakoi! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe