Löytyisikö em. laitteeseen netistä manuaalia. Kuukletin mutten löytänyt.
Jos jollain on kokemusta aparaatin toiminnasta otan kernaasti vastaan neuvoja.
Calira Bord Control 803
6
3904
Vastaukset
- esa vaanari
tässä se mitä netistä löytyy, tästä näkyy mihin ne johdot siitä laitteesta menevät
http://www.calira.de/de/tools/anschlussplaene/31.pdf
ei siihewn varsinaisia käyttöohjeita olekaan, koska sehän on vaan mittaritauilu, sulakkeet ja pääkytkin. Mittarilla näkee kahden säiliön täyttöasteen painamalla ao. nappuloita ja kahden akun varaustilan, jos ne on kytketty. Sulakkeet ovat sulakkeita ja 12V pääkytkin taas pääkytkin- Offimiäs
Tämä keksintö toimii ? pitääkö 12 v haptschalter olla asenossa 1 ja batterie II valittuna että hupiakun lataus alkaa kun 220 v kytketty. ja missä volttimäärässä akun lataus menee päälle.
ja palaako jossakin valo kun latausta suoritetaan
eilen pidin koppia roikan nokassa ja hupiakku tyhjeni melkein kokonaan eikä lataus alkanut. - Vaihtoehto yksi
Offimiäs kirjoitti:
Tämä keksintö toimii ? pitääkö 12 v haptschalter olla asenossa 1 ja batterie II valittuna että hupiakun lataus alkaa kun 220 v kytketty. ja missä volttimäärässä akun lataus menee päälle.
ja palaako jossakin valo kun latausta suoritetaan
eilen pidin koppia roikan nokassa ja hupiakku tyhjeni melkein kokonaan eikä lataus alkanut.Kysäise asiaa alan ammattilaiselta PR Caravan / Paavo Rousku, Lahela. Googlelle nuo tiedot niin pääset eteenpäin.
- esa vaanari
Offimiäs kirjoitti:
Tämä keksintö toimii ? pitääkö 12 v haptschalter olla asenossa 1 ja batterie II valittuna että hupiakun lataus alkaa kun 220 v kytketty. ja missä volttimäärässä akun lataus menee päälle.
ja palaako jossakin valo kun latausta suoritetaan
eilen pidin koppia roikan nokassa ja hupiakku tyhjeni melkein kokonaan eikä lataus alkanut.hauptschalter on pääkytkin, käännät sen päälle kun haluat olla vaunuilla tai pitää 12V systeemejä päällä. ja sammutat kun lähdet pois, ettei esim tv-antennivahvistin (jos on) tai joku muu mahdollinen laite jossa on virta päällä syö akkuja tyhjäksi.
batterie 1 ja 2 valinnalla mittaat vaan, kumman akun varaustilan haluat näyttöön saada. sillä ei ohjata latausta, vcaan sitä mitä mittari näyttää.
samoin se tank 1 ja 2 on vaan valinta kumpaa vesitankkia haluat tarkistaa, täyttötilanteen siis (tuorevesi/jätevesi).
Sillä batterie 1/2 valinnanlla ei siis ohjata itse latausta, vaan tarkisttaan kahden eri akun tilanne. Luultavasti sulla on vauniussa/autossa 2 akkua, kun on tollainen laite. Autossahan se on auton käynnistysakku ja vapaa.ajan akku, mutta vaunussakin voi olla 2 akkua.
Latauksen toiminta riippuu sitten siitä, millainen laturi sulla on. Ja siitä onko kyseessä auto vai vaunu.
Autossa käynnistysakku latautuu VAIN moottorin käydessä moottorin laturilla. Siis ihan kuin se olisi normaali pakettiauto.
Vapaa-ajan akku latautuu sitten kun paat sähkön sisäänoton kiinni. Sitä varten on jossain vapaa-ajan akun lähettyvillä oma laturi.
Vaunussa jos on 2 akkua, niin ne latautubat laturin ja erilaisten lataussäätimien ohjaamana kun laitat vittan päälle. Ne voivat latautua ensin toinen, sitten toinen tai molemmat yhtäaikaa, riippuen laturin yhteydessä olevista säätimistä
Mutta miten ja missä volttimäärässä se tapahtuu riippuu siitä laturista ja säätimistä mikä sulla siinä on.
Bordcontrol-laite toimii siis pääkytkimenä (12V kulutuskohteet keskitetysti pois) ja kertoo sulle vain systeemin tilan, sillä ei itse latausta ohjata minnekään. Jos joku valo palaa niin se palaa siinä laturissa.
Jos hupiakun lataus ei toimi niin yksi vaihtoehto on että se on liian tyhjä. Matti-laturi ja vastaavat eivät osaa herättää henkiin tyhjentynyttä akkua. Silloin auttaa normaali käynnistrysakun akkulaturi tai c-tek tyyppinen pulssilaturi, jolla latauksen saa alkuun. Sitten mattikin taas lataa. - esa vaanari
esa vaanari kirjoitti:
hauptschalter on pääkytkin, käännät sen päälle kun haluat olla vaunuilla tai pitää 12V systeemejä päällä. ja sammutat kun lähdet pois, ettei esim tv-antennivahvistin (jos on) tai joku muu mahdollinen laite jossa on virta päällä syö akkuja tyhjäksi.
batterie 1 ja 2 valinnalla mittaat vaan, kumman akun varaustilan haluat näyttöön saada. sillä ei ohjata latausta, vcaan sitä mitä mittari näyttää.
samoin se tank 1 ja 2 on vaan valinta kumpaa vesitankkia haluat tarkistaa, täyttötilanteen siis (tuorevesi/jätevesi).
Sillä batterie 1/2 valinnanlla ei siis ohjata itse latausta, vaan tarkisttaan kahden eri akun tilanne. Luultavasti sulla on vauniussa/autossa 2 akkua, kun on tollainen laite. Autossahan se on auton käynnistysakku ja vapaa.ajan akku, mutta vaunussakin voi olla 2 akkua.
Latauksen toiminta riippuu sitten siitä, millainen laturi sulla on. Ja siitä onko kyseessä auto vai vaunu.
Autossa käynnistysakku latautuu VAIN moottorin käydessä moottorin laturilla. Siis ihan kuin se olisi normaali pakettiauto.
Vapaa-ajan akku latautuu sitten kun paat sähkön sisäänoton kiinni. Sitä varten on jossain vapaa-ajan akun lähettyvillä oma laturi.
Vaunussa jos on 2 akkua, niin ne latautubat laturin ja erilaisten lataussäätimien ohjaamana kun laitat vittan päälle. Ne voivat latautua ensin toinen, sitten toinen tai molemmat yhtäaikaa, riippuen laturin yhteydessä olevista säätimistä
Mutta miten ja missä volttimäärässä se tapahtuu riippuu siitä laturista ja säätimistä mikä sulla siinä on.
Bordcontrol-laite toimii siis pääkytkimenä (12V kulutuskohteet keskitetysti pois) ja kertoo sulle vain systeemin tilan, sillä ei itse latausta ohjata minnekään. Jos joku valo palaa niin se palaa siinä laturissa.
Jos hupiakun lataus ei toimi niin yksi vaihtoehto on että se on liian tyhjä. Matti-laturi ja vastaavat eivät osaa herättää henkiin tyhjentynyttä akkua. Silloin auttaa normaali käynnistrysakun akkulaturi tai c-tek tyyppinen pulssilaturi, jolla latauksen saa alkuun. Sitten mattikin taas lataa.kirjoitin tossa, että auton akku latautuu vain moottorin laturilla. Kyllähän se voi latautua myös sähkötöpselistäkin, jos 230V laturilta on vedetty karvat käynnistysakulle. Muistelin omaa vanhaa ekaa matkailuautoani, jossa tuota ei ollut tehty. Seuraavassa sitten olikin jo.
Joka tapauksessa lataussäätimern pitäisi toimias niin, että verkkovirralöla ollessa se lataa ensin vapaa-ajan akun täyteen ja sitten vasta syöttää käynnistysakulle. Auton laturin vrran pitisi taas ohjautua just päinvastoin, jos lataussäätimet on kunnolliset - vaunun hinaaja
esa vaanari kirjoitti:
hauptschalter on pääkytkin, käännät sen päälle kun haluat olla vaunuilla tai pitää 12V systeemejä päällä. ja sammutat kun lähdet pois, ettei esim tv-antennivahvistin (jos on) tai joku muu mahdollinen laite jossa on virta päällä syö akkuja tyhjäksi.
batterie 1 ja 2 valinnalla mittaat vaan, kumman akun varaustilan haluat näyttöön saada. sillä ei ohjata latausta, vcaan sitä mitä mittari näyttää.
samoin se tank 1 ja 2 on vaan valinta kumpaa vesitankkia haluat tarkistaa, täyttötilanteen siis (tuorevesi/jätevesi).
Sillä batterie 1/2 valinnanlla ei siis ohjata itse latausta, vaan tarkisttaan kahden eri akun tilanne. Luultavasti sulla on vauniussa/autossa 2 akkua, kun on tollainen laite. Autossahan se on auton käynnistysakku ja vapaa.ajan akku, mutta vaunussakin voi olla 2 akkua.
Latauksen toiminta riippuu sitten siitä, millainen laturi sulla on. Ja siitä onko kyseessä auto vai vaunu.
Autossa käynnistysakku latautuu VAIN moottorin käydessä moottorin laturilla. Siis ihan kuin se olisi normaali pakettiauto.
Vapaa-ajan akku latautuu sitten kun paat sähkön sisäänoton kiinni. Sitä varten on jossain vapaa-ajan akun lähettyvillä oma laturi.
Vaunussa jos on 2 akkua, niin ne latautubat laturin ja erilaisten lataussäätimien ohjaamana kun laitat vittan päälle. Ne voivat latautua ensin toinen, sitten toinen tai molemmat yhtäaikaa, riippuen laturin yhteydessä olevista säätimistä
Mutta miten ja missä volttimäärässä se tapahtuu riippuu siitä laturista ja säätimistä mikä sulla siinä on.
Bordcontrol-laite toimii siis pääkytkimenä (12V kulutuskohteet keskitetysti pois) ja kertoo sulle vain systeemin tilan, sillä ei itse latausta ohjata minnekään. Jos joku valo palaa niin se palaa siinä laturissa.
Jos hupiakun lataus ei toimi niin yksi vaihtoehto on että se on liian tyhjä. Matti-laturi ja vastaavat eivät osaa herättää henkiin tyhjentynyttä akkua. Silloin auttaa normaali käynnistrysakun akkulaturi tai c-tek tyyppinen pulssilaturi, jolla latauksen saa alkuun. Sitten mattikin taas lataa.c-tek ja yleensä kaikki automaattilaturit eivät ala lataamaan tyhjetynyttä akkua .jos näin on käynyt tarvitaan normaali ilman automatiikkaa oleva laturi.jos akku ollut pitkiä aikoja tyhjä voi sen saada henkiin lataamalla isommalla jännitteelä ainakin 16V asti noin 10A virralla .
ei kannata unohtaa yöksi laturiin .ei kestä tuntikausien latausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1775690Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne321466- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621337Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321243Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988