Nuorempi mies

Anna s.

Olen yli 30v. nainen ja ihastunut 10 vuotta nuorempaan mieheen.Tulemme hyvin toimeen keskenämme ja kemiat toimii tosi hyvin.Olisi kiva tietää onko muita samassa tilanteessa? Miten sukulaiset,kaverit reagoivat jos saa tietää? Toimiiko suhde?

376

114784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku?:?

itse olen 30v mies vaimo on 34.ainakin olen nuorempi "vähän"..

• jällinälli

vai etkö ymmärrä lukemaasi. Tässä lainaus aloittajalta "Olen yli 30v. nainen ja ihastunut 10 vuotta nuorempaan mieheen."

• joku?:?
        jällinälli kirjoitti:

vai etkö ymmärrä lukemaasi. Tässä lainaus aloittajalta "Olen yli 30v. nainen ja ihastunut 10 vuotta nuorempaan mieheen."

sorii sorii sorii.mikä muuten on pöljä..

• 10v

Kyllä se vaan ilmoitti että on 10v poikaystäväänsä vanhempi. 4v sulla ei oo mitään eli samanikäset ei tarvii "viisastella" täällä.

• Naurava mies
        jällinälli kirjoitti:

Hei pöljä, nainen ilmoittaa olevansa "yli 30v. nainen", mutta hän ei ilmoita kuinka paljon yli 30:nen hän on. Nainen voi olla siis iältään jotain 30-70 vuoden väliltä, eikö totta? Ensin tulisi tietää naisen ikä hiukan tarkemmin, jolloin miehenkin ikä olisi helpommin laskettavissa.

• Vanha,mikä on vanha?Ei ikää katsota,kuin teini iässä.HUI,olisi kauheaa jos pitäisi aina ajatella,ei en voi tehdä tuota kun olen jo tämän ikäinen,en voi katsoa tuota komean nuoren miehen perää...ym.Ole sen ikäinen kuin tunnet.Minulla on aina ollut 10-20v.nuorempi ystävä,eipä se heitä ole haitannut.Täällä ollaan vain kerran,ikä on vain numeroita.Rakastakaa,nauttikaa....

• pinja
        siiruh kirjoitti:

Vanha,mikä on vanha?Ei ikää katsota,kuin teini iässä.HUI,olisi kauheaa jos pitäisi aina ajatella,ei en voi tehdä tuota kun olen jo tämän ikäinen,en voi katsoa tuota komean nuoren miehen perää...ym.Ole sen ikäinen kuin tunnet.Minulla on aina ollut 10-20v.nuorempi ystävä,eipä se heitä ole haitannut.Täällä ollaan vain kerran,ikä on vain numeroita.Rakastakaa,nauttikaa....

MInä olen 58 ja avomieheni 48 on oltu ja asuttu yhdessä seitsemän vuotta ja ollaan vieläkin rakastuneita,mitä se ikäro haittaa kun muuten sopii toisilleen .Rakastakaa hyvät ihmiset.

• ämmä
        Naurava mies kirjoitti:

Hei pöljä, nainen ilmoittaa olevansa "yli 30v. nainen", mutta hän ei ilmoita kuinka paljon yli 30:nen hän on. Nainen voi olla siis iältään jotain 30-70 vuoden väliltä, eikö totta? Ensin tulisi tietää naisen ikä hiukan tarkemmin, jolloin miehenkin ikä olisi helpommin laskettavissa.

älä välitä mitä muut ajattelevat teistä,tärkeintä on että viihdytte yhdessä ja rakastatte toisianne.

• ASIA
        10v kirjoitti:

Kyllä se vaan ilmoitti että on 10v poikaystäväänsä vanhempi. 4v sulla ei oo mitään eli samanikäset ei tarvii "viisastella" täällä.

ASIAAAAANNN!!!!

• joku?:? kirjoitti:

muttei aina hoksaa:))

• Viola
        siiruh kirjoitti:

Vanha,mikä on vanha?Ei ikää katsota,kuin teini iässä.HUI,olisi kauheaa jos pitäisi aina ajatella,ei en voi tehdä tuota kun olen jo tämän ikäinen,en voi katsoa tuota komean nuoren miehen perää...ym.Ole sen ikäinen kuin tunnet.Minulla on aina ollut 10-20v.nuorempi ystävä,eipä se heitä ole haitannut.Täällä ollaan vain kerran,ikä on vain numeroita.Rakastakaa,nauttikaa....

Kiitos mielipiteestäsi ! Sama tilanne mulla. Sydän on onnesta sykkyrällä, mutta epäilys vaivaa silti. Annan itselleni vapauden nauttia tästä, vaikka seuralainen on n. 20 v. nuorempi. Väkisin ei ketään viedä, jos molemmille sopii, se ei kuulu muille.

• tuttuja/tuttujen tuttuja se...
        Viola kirjoitti:

Kiitos mielipiteestäsi ! Sama tilanne mulla. Sydän on onnesta sykkyrällä, mutta epäilys vaivaa silti. Annan itselleni vapauden nauttia tästä, vaikka seuralainen on n. 20 v. nuorempi. Väkisin ei ketään viedä, jos molemmille sopii, se ei kuulu muille.

yksi kaverini, ja toinen tuttuni ovat öllötelleet tyytyväisinä aviossa lähes 15 vuotta. Molempien aviomiehet ovat lähes 20 v nuorempia.

• Marketta42
        siiruh kirjoitti:

Ihanaa, kun joku ajattelee noin hienosti. Samaa mieltä täydestä sydämestä... Itsellä juuri mietinnässä, että pitäskö antaa periksi 18 v nuoremmalla, joka olis kyllä kovasti halukas...!?

• nainen 56
        pinja kirjoitti:

MInä olen 58 ja avomieheni 48 on oltu ja asuttu yhdessä seitsemän vuotta ja ollaan vieläkin rakastuneita,mitä se ikäro haittaa kun muuten sopii toisilleen .Rakastakaa hyvät ihmiset.

Kiva kuulla ja toivon jatkossakin kaikkea hyvää yhdyselämällenne. Olen siis 56 ja haku päällä. Monet 38-48v ovat kiinnostuneet minusta. Ihan tosi hyviä tyyppejäkin. Luonne ja Tyyli on se jonka kuuluu ratkaista, eikä ikänumeroiden. Joko synkkaa tai ei!!!

• "viisas pöljä"
        Ålli kirjoitti:

muttei aina hoksaa:))

Toi oli muuten todella hienosti sanottu; varsinkin kun itse taidan olla juuri tuollainen "viisas pöljä"...

• nuorempien perään katsoja
        Marketta42 kirjoitti:

Ihanaa, kun joku ajattelee noin hienosti. Samaa mieltä täydestä sydämestä... Itsellä juuri mietinnässä, että pitäskö antaa periksi 18 v nuoremmalla, joka olis kyllä kovasti halukas...!?

42 vuotias nainen - olet parhaassa iässä. Itse olen 52 mies. Kyllä vaimoni monesti kertoo haaveistaan... nuorempia se hänkin katselee :) -Marketta, olis kiva kuulla oletko antanut periksi.

• 30-10=20

Mee kouluun opettelemaan lukemaan ja laskemaan.Voi olla paremp ettet enää kommentoi.

• eemeli5
        30-10=20 kirjoitti:

Mee kouluun opettelemaan lukemaan ja laskemaan.Voi olla paremp ettet enää kommentoi.

Etkä pöljä osaa laskea: 30-10=15

• jöllinölli
        jällinälli kirjoitti:

vai etkö ymmörrö lukemaasi. Tössö lainaus aloittajalta "Olen yli 30v. nainen ja ihastunut 10 vuotta nuorempaan sikaan."

• niin mikä
        Naurava mies kirjoitti:

Ylärajan 70 vuoteen, mä vaan kysyn? Voihan se olla enemmänkin.

• Anonyymi
        joku?:? kirjoitti:

Paikkakunta Siilinjärven yläpuolella

• välittää?

Onnea vaan teille. Siis ihan vilpittömästi..
      Mutta sen tahtoisin tietää, miksi IHMEESSÄ ihmiset hyvät stressaatte ja käytätte energiaanne, miettimällä sitä miten sukulaiset reagoi tms tms...tehkää niinkuin teille on hyvä. Älkää miettikö muita, se on hukkaan heitettyä energiaa.

Muistakaa aína tehdä niinku itsestä hyvältä tuntuu. Itse me kuitenkin tän saman pään kanssa joudumme elämän loppuun asti elämään...

pitäkää itsestänne huolta...

• Fizz18

Itse 19 tyttö. 13.11 tulee vuosi täyteen maailman rakkaimman miehen kanssa, hän on 31. Kukaan ei pahemmin ole asiaa kummastellut. Kyselty vaan että onko molemmat tosissaan, mutta sitähän ei voi tietää ennen ku kuolema meidät erottaa;D Toivon teillekkin tsempiä. älkääkä välittäkö muiden mielipiteistä. Minä uskon että rakkaus voittaa aina. Vaikka me ei koko loppuikäämme oltaisikaan yhdessä.

• aivan noinkaan..

Että VAIN minä itse - nou tänks!
        Tuossapa meidän suomalaiset femakko-tammat karauttavat suhteensa hevonpaskakasaan!
        Tietysti sukulaiset, vanhemmat ym otetaan huomioon! Ihminen kun ei ole VAIN minä - minä, minä MINÄ - iso EGO! Mutta vedä tietty raja, mikä on Sinun yksityisyyttäsi, mikä parisuhdettasi ja mikä laajempaa sukulaisuuttasi. Ystävällisyys, toisten huomioiminen ja avoimuus on se, jolla rakennetaan hyvä elämä. Näin ei heitetä hukkaan mitään energioita, vaan sen saa mitä tilaa!
        Kaikki kopioituu, joten näytetään hyää mallia. Mutta ei meidän tarvitse toisilta ottaa vastaan ohjeita, joista emme pidä!

• torneri

Olen samaa mieltä. Mitä välittää sukulaisista ym...,jos itse on tyytyväinen ja onnellinen toisen kanssa olipa ikäero mikä tahansa. Mielestäni me elämme täällä kerran ja nautitaan siitä ajasta. Valinta on yksin sinun ja jos olet onnellinen - ole sitä myös vapaasti ja avoimesti. ONNEA SINULLE JA KUMPPANILLESI!!!!

• mielestä
        Fizz18 kirjoitti:

Itse 19 tyttö. 13.11 tulee vuosi täyteen maailman rakkaimman miehen kanssa, hän on 31. Kukaan ei pahemmin ole asiaa kummastellut. Kyselty vaan että onko molemmat tosissaan, mutta sitähän ei voi tietää ennen ku kuolema meidät erottaa;D Toivon teillekkin tsempiä. älkääkä välittäkö muiden mielipiteistä. Minä uskon että rakkaus voittaa aina. Vaikka me ei koko loppuikäämme oltaisikaan yhdessä.

nyt puhuttaan täysjärkisistä ihmisistä,eikä 19v voi olla täysjärkineen vielä !!!
        Jos 31 v. osaa käsitellä naista niin,että see on tyydyväinen,siis see tarkoitta että on enemään ollut näitä naisia.
        Ei see oo vielä rakkaus kui joku tarjoa ensimäisen hyvän panon !!!
        Katsottaan kuin arki iskee....,kuin olet väsynyt ,eikä seksi teke mieli,kuin lapset itke...
        menestystä!!1
        mutta jos järkisten kesken ,niin kyllä see on OK -ei ikä kauhea este oo jos vaan sama henkinen sattu olemaan.

• mutta....
        mielestä kirjoitti:

nyt puhuttaan täysjärkisistä ihmisistä,eikä 19v voi olla täysjärkineen vielä !!!
        Jos 31 v. osaa käsitellä naista niin,että see on tyydyväinen,siis see tarkoitta että on enemään ollut näitä naisia.
        Katsottaan kuin arki iskee....,kuin olet väsynyt ,eikä seksi teke mieli,kuin lapset itke...
        menestystä!!1
        mutta jos järkisten kesken ,niin kyllä see on OK -ei ikä kauhea este oo jos vaan sama henkinen sattu olemaan.

miten muka 19 v ei voi olla täysjärkinen? olaanko me kaikki 19 ja alle vuotiaat ihan vajakkeja?sä oot asunu nuoruutes varmaan jossain komerossa jos et tiedä että nuoretkin voi rakastua..itse seurustelen 7 vuotta vanhemman miehen kanssa ja monesti se olen minä joka järkevämmin ajattelee ku mies..! ei se ikä tee ihmisestä järkevää..eikä iän puute vajakkia!

• Täisaikane!
        mutta.... kirjoitti:

miten muka 19 v ei voi olla täysjärkinen? olaanko me kaikki 19 ja alle vuotiaat ihan vajakkeja?sä oot asunu nuoruutes varmaan jossain komerossa jos et tiedä että nuoretkin voi rakastua..itse seurustelen 7 vuotta vanhemman miehen kanssa ja monesti se olen minä joka järkevämmin ajattelee ku mies..! ei se ikä tee ihmisestä järkevää..eikä iän puute vajakkia!

Jos analysoit sanomaasi, huomaat itsekin, ettei 19 v:n KOKEMUKSELLA vielä voi olla 'täysjärkinen'. Siitä on kyse - eli itse vakuuttelet olevasi sitä - paras osoitus, että LUULEE olevansa ja LUULEE tietävänsä kaikki maailman asiat! Ja se ärsyttää, että joku hieman kyseenalaistaa sen - olemattoman kokemuksen. Mihin kokemustaan voi verrata, kukn sitä ei juuri ole? Kun sinulta kysytään n 20 v kuluttua, ihan varmasti sanot samaa kuin nämä huruvanhukset nyt!

• jepjepsnäinjust
        mutta.... kirjoitti:

Voisi opetella kirjota soomi nii olisi huva lukke etta ymmartia (:

Ei yhtään kuulosta sinun puheesi vajakilta kun ylität mussuttaa, että täysi-iän täyttänyt ei osaisi ajatella omilla aivoillaan. Raaka tosiasia on, että löydätte vielä yli 30-vuotiaita, itsestään huolehtimaan kykenemättömiä idiootteja, ja näitä 16-kesäisiä nappuloita jotka lähtevät opiskelemaan toiseen kaupunkiin ja asumaan itse - ja pystyvät huolehtimaan itsestään paremmin kuin suurin osa aikuisista. IHmiset ovat erilaisia.

Itselläni on omaan aviomieheeni 10v ikäero ja onnellisesti olemme olleet naimisissa 2v ja yhdessä 5v, joten en sanoisi että täysin mahdotonta on. Me vielä tapasimme minun ollessa 15-vuotias ja seurustelemaan aloimme kun olin 18.

Ihmiset on erilaisia, pystyttekö tunkemaan esimerkiksi goottihevaristin samalle pallille purppapoppipissiksen kanssa? Tai absolutistin juopon?

Onnea teille todella paljon, äläkä mieti mitä muut ajattelevat. Meillä kaveriporukka otti asian hyvin vastaan ja kannustivat ja tukivat aina hääpäivään asti. Vanhemmat hämmästeliät asiaa aina hääpäivään asti, mutta nyt ovat hyväksyneet asian ihan täydellisesti ja miehen puolella kysellään jo, milloinka olisi mummoaika. Itse asiassa ajattelimme joululahjapakettiin kirjoittaa kummankin vanhemmille "mummolle ja papalle" - kortin.

Joten älkää miettikö mitä muut ajattelee, vaan miltä teistä tuntuu (: Muuttaisitko sinä asumaan bambumajaan keskelle pohjoisnapaa, jos muut ajattelisivat, että se olisi sinulle hyväksi?

• zizzzzz
        Fizz18 kirjoitti:

ukkos ei oo oman ikäsiäs saanu niin on sut ottanu kun ritsa vielä olet ollut.pedofiili se jätkäs!!18v tyttö ei vielä ymmärrä välttämättä kunnolla asioita niin ne 30v äijät käyttävät teitä.näin se vaan menee.ite en kolmikymppisenä vois kuvitellakkaan ottavani 18v muijaa kun se on vaan niin pentu vielä sama kun lasta panis

• Elähäsiesotkeennu
        jepjepsnäinjust kirjoitti:

Ei yhtään kuulosta sinun puheesi vajakilta kun ylität mussuttaa, että täysi-iän täyttänyt ei osaisi ajatella omilla aivoillaan. Raaka tosiasia on, että löydätte vielä yli 30-vuotiaita, itsestään huolehtimaan kykenemättömiä idiootteja, ja näitä 16-kesäisiä nappuloita jotka lähtevät opiskelemaan toiseen kaupunkiin ja asumaan itse - ja pystyvät huolehtimaan itsestään paremmin kuin suurin osa aikuisista. IHmiset ovat erilaisia.

Itselläni on omaan aviomieheeni 10v ikäero ja onnellisesti olemme olleet naimisissa 2v ja yhdessä 5v, joten en sanoisi että täysin mahdotonta on. Me vielä tapasimme minun ollessa 15-vuotias ja seurustelemaan aloimme kun olin 18.

Ihmiset on erilaisia, pystyttekö tunkemaan esimerkiksi goottihevaristin samalle pallille purppapoppipissiksen kanssa? Tai absolutistin juopon?

Onnea teille todella paljon, äläkä mieti mitä muut ajattelevat. Meillä kaveriporukka otti asian hyvin vastaan ja kannustivat ja tukivat aina hääpäivään asti. Vanhemmat hämmästeliät asiaa aina hääpäivään asti, mutta nyt ovat hyväksyneet asian ihan täydellisesti ja miehen puolella kysellään jo, milloinka olisi mummoaika. Itse asiassa ajattelimme joululahjapakettiin kirjoittaa kummankin vanhemmille "mummolle ja papalle" - kortin.

Joten älkää miettikö mitä muut ajattelee, vaan miltä teistä tuntuu (: Muuttaisitko sinä asumaan bambumajaan keskelle pohjoisnapaa, jos muut ajattelisivat, että se olisi sinulle hyväksi?

aikuisteoikeesti elekee työ työt ja pojat höpiskö asioista joistetto mittää tiiä. palatkee asiaan vaikka siinä kymmenen vuoden ja vähintään yhden-kolmen lapsen ja yhtä monen eron jälkeen niin puhutaan toas lissää.

• NIIN OIKEIN
        jepjepsnäinjust kirjoitti:

ONNEA TEILLE TOSIAANKIN OIKEIN PALJON, NIIN SITÄ PITÄÄ :)

• säkin oot??
        mielestä kirjoitti:

menestystä!!1

näyttää ihan 15 vuotiaan tekstiltä..tyhmä.

• ja en
        säkin oot?? kirjoitti:

näyttää ihan 15 vuotiaan tekstiltä..tyhmä.

oo käynyt vitun kielen kurssejä,enkä oo panemassa lapsia,mutta onnea ja menestystä!!
        aa jaa vaan aikaa vajamieliset käy kimppun oikeakielisyydestä ,kun kerran ei muuten pärja ja yrittä lyödä vyötärön alle.
        älä huolehti -maksan veroja jo 17 v ,niin ,että sun paskahousut olen kuittanut....!!

• Robert
        Täisaikane! kirjoitti:

Jos analysoit sanomaasi, huomaat itsekin, ettei 19 v:n KOKEMUKSELLA vielä voi olla 'täysjärkinen'. Siitä on kyse - eli itse vakuuttelet olevasi sitä - paras osoitus, että LUULEE olevansa ja LUULEE tietävänsä kaikki maailman asiat! Ja se ärsyttää, että joku hieman kyseenalaistaa sen - olemattoman kokemuksen. Mihin kokemustaan voi verrata, kukn sitä ei juuri ole? Kun sinulta kysytään n 20 v kuluttua, ihan varmasti sanot samaa kuin nämä huruvanhukset nyt!

Viisaus ja älykkyys eriasioita. Ei nuoret ole välttämättä tyhmiä.

• Nimetön
        Robert kirjoitti:

Viisaus ja älykkyys eriasioita. Ei nuoret ole välttämättä tyhmiä.

tätä mä tarkotin..ei me ihan tyhmiä olla! vaikka teillä olisi 50 vuoden elämän kokemukset niin se ei tee teistä älykkäämpiä ku nuoret..ja tässäki nainen oli n 30 ja mies 10 vuotta nuorempi niin minkä ikänen mies on?? n 20 eli...

• tulee...
        Fizz18 kirjoitti:

>Itse 19 tyttö. 13.11 tulee vuosi täyteen
        >maailman rakkaimman miehen kanssa, hän on 31.
        >Kyselty vaan että onko molemmat tosissaan, mutta
        >sitähän ei voi tietää ennen ku kuolema meidät
        >erottaa;D Toivon teillekkin tsempiä.

Oman kokemuksen mukaan tullaiset jutut alkavat aina suurella rakkaudella - ja päättyvät sitten jotain viiden vuoden jälkeen. Näin ainakin omassa kaveripiirissäni. 12:n vuoden ikäero ei vain toimi. Viiden vuoden ikäero toimii.

• kö?
        mielestä kirjoitti:

menestystä!!1

Onkohan tässä nyt jotain kummelikieltä tai siansaksaa, vai onko tämä niinsanottua kontinkieltä?
        Tunnistaako joku? Kirjoittajan pitäisi pikaisesti päästä jo kansakouluun. Mitä pikimmin!

• mielestä
        Täisaikane! kirjoitti:

ikää ja elämänkokemusta ei aina voi asettaa samalle tasolle, sillä monella voi olla nuoreen ikäänsä nähden paljon elämänkokemusta, jotka aina ei ole kovin hyviä kokemuksia. Itse olen yhtä tuttua melkein 10 vuotta vanhempi ja hän on kokenut paljon ikäisekseen; kotiväkivaltaa, vanhempien alkoholismin ja väkivaltaa suhteissansa. Tuollaisia kokemuksia omaavat(oli ne kuinka nuoria/vanhoja tahansa) ajattelevat elämästä kovin eri lailla kuin sellainen (kuten minä) jonka elämä on tähän mennessä kulkenut hyvin suotuisia latuja eteenpäin. Eikä ylipäätään kenenkään kokemuksia voi verrata keskenään, sillä ihmiset arvottavat niitä omien tuntemuksiensa kautta, eikä kukaan voi kokea niitä asioita täysin samalla lailla.

Alkuperäiselle sanoisin että kulje tunteidesi mukaan, äläkä välitä siitä mitä joku sukulainen tai tuttava sanoo, aina löytyy niitä tuomitsevia jotka haluavat muidenkin elävän omien ajatuksiensa mukaisesti. Eli toivotan onnea ja pitkää suhdetta teille! =)

• sanna2778

Itse olen 30-v nainen ja tapasin 5-v sitten 5-v nuoremman miehen jonka kanssa menee todella hyvin, emme ole koko aikana edes `tapelleet` vain kinastelleet. Meillä on jo lapsi ja menimme viime kesänä naimisiin. Appivanhemmat puolin ja toisin pitävät meistä molemmista ja ei ole kukaan ollut missään vaiheessa vastaan tai ihmetelleet.

• Nimetön

ole kemistä ja miehes nimi ole Aapo

• sanna2778
        Nimetön kirjoitti:

ole kemistä ja miehes nimi ole Aapo

valitettavasti en ole sieltäpäin

• Halle Berry

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1604531

"
      - Ihmiset ovat ihan oikeassa sanoessaan, että nainen on itse vastuussa orgasmeistaan. Omalla kohdallani olen vastuussa vieläpä hiton hyvistä orgasmeista. Ne ovat nyt paljon parempia kuin 22-vuotiaana, enkä antaisi enää miehen kontrolloida niitä, Halle ilmoittaa.

Mitä miehiin tulee, Hallen mieleen ovat päälle 30-vuotiaat urokset."

• kum

Ne on asioista joista puhutaan selän takana, tosin poikkeuksiakin on. Oma äitini ei hyväksy omaa suhdettani vanhempaan naiseen, itse olen 40 ja ihana naiseni 59v. Hänen suku ottanut minut loistavasti vastaan, heidän seurassaan tuntuu kuin olisin ollut aina läsnä. Työkaverit ei juuri sano mitään.Alussa kaikki on varmaan hämillään ja varmaan ajattelevat ettei tuo suhde kestä kauan. Me ollaan oltu yksissä kohta 10v. Elämä on Ihanaa.

• ikäeroa

Olen 35 v. mies ja minulla on 16 vanhempi vaimo. Meillä on 7 v. kaksostyttäret. Meillä menee ihan hyvin. Mutta puheita riitti varsinkin alkuaikoina melkoisesti ja lapsienkin suhteen puhuttiin vaimoni raskausaikana ties mitä. Mutta nykyisessä tilanteessa sanoisin, että olen onnellinen. Älä mieti muiden puheita, vaan elä omaa elämää.

• iässä eroa...

Ei muussa. Ikä on numeroita. Sydän, mieli ja elämänasenne ratkaisee.
        Olen 65v. nainen. Avomieheni 51v. Hyvin on mennyt yhdessä jo 15 vuotta. Suhteessamme on elämää ja arvostusta toistansa kohtaan ja kukaan ei ole ihmetellyt.
        Naisena olen nuorekas, hassukin enkä turhasta nipottaja. Molemmat antaa tilaa toiselle.

Mies saa olla enemmän mies. Nuoret naiset vievät mieheltä jo heti miehisyyden.

Onnellinen nainen. Jokainen elää omannäköisen elämän.

• mummin seitsemäs taivas

Minulla on 15 vuotta nuorempi poikaystävä. Olen rakastunut kuin hupsu koulutyttö. Seksikin sujuu hänen kanssaan oikein hyvin. Naapurin mummot ovat kateellisia ja piruilevat. Ei haittaa.Pojanpoikani sulki minulta seksisivut, enkä ilkeä pyytää avaamaan.Eikö minulla jo ole oikeutta elää omaa elämääni? Niin kauan olen elänyt perheelle ja heidän ehdoillaan.Mieheni sairasti vuosia, eikä mitään läheisyyttä ollut. Hänen kuolemansa jälkeen löysin rakkaani. Kun hän jättää minut, en selviä siitä, mutta siihen saakka , tervetuloa elämä

• näkökulmaa

Itselläni oli suhde noin 10v vanhempaan naiseen olin silloin 25v. Suhde toimi hyvin niin pitkään, kunnes nainen alkoi rupsahtaa.Myös naisen mustasukkaisuus, eli siis oma tietoisuus kilpailukyvyttömyydestä nuorempien naisten kanssa oli aika rajua. Nykyisin olen naimisissa itseäni 10v nuoremman kanssa ja hyvin toimii.

• Aikuinen 44

Tuon viestisi perusteella voisi siis vetää johtopäätöksen, että sinä et missään vaiheessa rakastanut naista ihmisenä vaan hänen ulkokuortaan.Et saanut hänen oloaan turvalliseksi ja rakastetuksi, jotta hänen täytyi kokea olonsa epävarmaksi nuorempien rinnalla. Sinä itse varmaankin annoit jonkinlaisen signaalin siitä, että nuoremmat ja kauniimmat kiinnostavat kuitenkin enenmmän kuin ihminne rinnallasi.

Olispa kiva tietää onko nykyinen kumppanisi samalla ajatuksella varustettu kuin sinä itse, eli ajattelee sinusta muutaman vuoden kuluttua ties mitä KUN rupsahdat. Kannattaisi siis muistaa, että myös sinä vanhenet ja rupsahdat ihan pakostakin.

Itselläni on liki kymmenen vuotta nuorempi miesystävä ollut jo vuosia ja kun katson häntä ja ikäisiäni miehiä niin toki hän on salskeampi ja virkeämpi kaikessa kuin joku nelikymppinen, mutta vieläkin tärkeämpää on ihminen sen kaiken sisällä. Koska myös hän vanhenee ja ulkokuori rapistuu matkan varrella - mutta sydän ihmisen sisällä on sama.

Pidä siis varasi nykyisen kumppanisi kanssa.
        Ja toivo, ettei hän ole samanlainen vain kaunista kuvaa rakastava ihminen kuin itse olet.

• vanhempi nainen

Mitä ihmettä höpiset??? Eihän 35 vuotta ole vielä mikään ikä!! Jos olit itse 25 ja naisesi 10 vuotta vanhempi...taidat puhua ihan omias. Itse olen ollut koko ajan nuorempien miesten kanssa. Se vaan synkkaa hyvin. Ja en ole ollut se joka on aloitteen tehnyt, en. Aina on ollut se mies. Kahdesti on 33- 35 vuotias mies halunnut alkaa seurustelee, vaikka olin yli viiskymppinen, mut ei hyvä. Mies ei saa olla liian nuori. Tulee käytännön ongelmia.

Olen nyt 52 v. ja elän 11 vuotta nuoremman ruotsalaisen miehen kanssa. Hän on nuorekas, mut välillä tuntuu että poweri loppuu myös nelikymmpiseltä mieheltä joskus.
        Kuulen usein kuinka olen niin nuoren ja hyvän näköinen. (Niin oli äitinikin) Ikääni on arvailtu 35 vuotiaasta ylöspäin. Viimeksi eilen kuulin yhdeltä nais kollegalta, "kun täytät 40 vuotta sitten joskus, niin pidät kunnon bileet."
        Olen kiitollinen tästä mitä olen saanut. Teen vielä mallin hommiakin ja nautin elämästä.

• Tuisku

Et ole tainnut huomata (vielä), että miehetkin rupsahtaa ! He vaan elävät siinä lapsellisessa uskossa, että ovat iäti nuoria ja hyvän näköisiä.
        Kehotan vilkaisemaan peiliin.

• yx onnekas

Teidän suhteenne oli alun alkaen hakoteillä jos nainen tuntee olevansa kilpailutilanteessa.
        Aina löytyy nuorempia, fiksumpia, kauniimpia, ym.. oli minkä ikäinen hyvänsä.
        Ei tarvitse olla varuillaan ja kilpailla jos suhde on kunnossa.
        Minun lähes kymmenen vuotta kestänyt suhteeni 20 vuotta nuorempaan mieheen toimii ainakin vielä.
        Hän 43 minä 64 vuotias.

Lukemat näyttävät hirveiltä näin kirjoitettuna.
        Arkielämässä emme juuri ikäämme ajattele.

En häiriinny siitä kun mies katselee hyvännäköisiä naisia netissä tai livenä.

Olen myös henkisesti valmis luopumaan mikäli mies niin haluaa, uskon että ystävyyttämme ei mikään pystyisi rikkomaan.

Kuulen päivittäin että minua rakastetaan, se myös ositetaan teoilla.

Hyväksikäytöstä ei ole kyse, miehellä on hyvä ammatti ja hän pärjää hyvin ilman minuakin.

Äitinään hän ei myöskään minua pidä, vaikka oma poikani onkin hieman häntä nuorempi.
        Me viihdymme kahdestaan hyvin, mökillä kumpikin tekee minkä paremmin osaa, lämmittelemme saunaa ja kesällä istumme saunan terassilla luontoa tutkailemassa.

Otan elämän vastaan sellaisena kun se tulee, hyvät hetket kannattaa elää.

• kutakin

Hyvä, että olet nyt onnellinen.

Kannattaa elää nykyhetkessä, koska miehet yleensä raihnaantuvat nopeammin ja kuolevatkin nuorempina kuin naiset. Sitten, kun sinulle alkaa tulla eturauhasvaivoja, etkä enää jaksa... ym. niin voi olla, että vaimosi alkaa katsella nuorempia. Mutta se on sitten silloin, eli nauti nyt, huomisesta ei kukaan tiedä.

• yäk yäk

Ja en voisi kuvitellakkaan ottavani itseäni 16 vuotta nuorempaa saatika vanhempaa miestä.. W.T.F

• tuisku

Se taitaa teillä "suklaapojilla" olla vähän eri asia.

• sellainen raja, että

yli 16 v vanhemmat tai nuoremmat ei käy, kun en voi kuvitellakaan olevani miehen kanssa, joka ikänsä puolesta voisi olla isäni tai poikani. 10 vuoden ikäero puoleen tai toiseen kyllä vielä käy. :)

• Annukka64

Olen itse tavannut yli neljä vuotta sitten itseäni 9 vuotta nuoremman miehen. Itse olin silloin 39.
      Aika on kulunut ja matkaamme on kuulunut paljon haasteita, mutta yksikään niistä ei ole johtunut ikäerostamme.

Ikäeroomme on suhtauduttu pääsääntöisesti erittäin hyvin. Oikeastaan kukaan ei ole ainkaan avoimesti kyseenalaistanut suhdettamme ikäeron vuoksi.

Joskus itse mietin tietenkin näin naisena, että mitenkäs kun ikää tulee lisää ja se alkaa näkyä selvemmin, että kuinkas sitten?
      Olemme aiheesta puhuneetkin ja avoimesti miettineet että miltä tuntuu kun minä olen 50 ja toinen 41. Mutta jos ulkonäköä ajattelee, niin siihen voi paljon vaikuttaa itse ja suhteen peruskivihän on kuitenkin ihan toisaalla.

Hyvä suhde ei katso ikää. Minusta on ihanaa kun mies on minua nuorempi ja jaksaa höpöttää ihan eri tavalla kuin joku ikäiseni sohvaperuna =)

Joten tsemppiä vain kovasti suhteeseesi.
      Iästä onnistuminen ei ole kiinni.

• onnelinen 2008

itse olen seurustellut jo kauan 15 vuotta nuoremman miehen kanssa ja ongelmia ei ole ollut mihinkään suuntaan, tekee vaan minutkin nuorekkaaksi :)

• Pemppula

jokainen suhde on ainutlaatuinen, eikä niihin päde mitkään säännöt. Olen kuitenkin kokenut että, varsinkin niissä suhteissa joissa mies on nuorempi niin tuo naisen lähenevä 50v ikäkriisi kymmenen vuotta nuoremman miehen kanssa on vaikeaa. Nainen tiedostaa tässä vaiheessa autamattomasti vanhenevansa, ja siten kykenemättömyytensnä kilpailla suosisiosta nuorempien naisten kanssa ( jätetyksi tulemisen pelot kasvavat ). Niinpä naisesta voi tulla mustasukkainen ja kiukkuinen. Mies ei luonnollisestikaan ymmärrä käytöksen syytä ja niinpä tiedostomattomat syyt voivat johtaa loppuen lopulta kriisiin. Naisena olisi ainakin nämä asiat hyvä tiedostaa, kun sitä perhettä ruvetaan sen nuoremman miehen kanssa perustamaan.

• viidenkympin
        Pemppula kirjoitti:

jokainen suhde on ainutlaatuinen, eikä niihin päde mitkään säännöt. Olen kuitenkin kokenut että, varsinkin niissä suhteissa joissa mies on nuorempi niin tuo naisen lähenevä 50v ikäkriisi kymmenen vuotta nuoremman miehen kanssa on vaikeaa. Nainen tiedostaa tässä vaiheessa autamattomasti vanhenevansa, ja siten kykenemättömyytensnä kilpailla suosisiosta nuorempien naisten kanssa ( jätetyksi tulemisen pelot kasvavat ). Niinpä naisesta voi tulla mustasukkainen ja kiukkuinen. Mies ei luonnollisestikaan ymmärrä käytöksen syytä ja niinpä tiedostomattomat syyt voivat johtaa loppuen lopulta kriisiin. Naisena olisi ainakin nämä asiat hyvä tiedostaa, kun sitä perhettä ruvetaan sen nuoremman miehen kanssa perustamaan.

kriisi miehilläkin jyllää. Eli suhteessa kuin suhteessa on puhuminen valttia, asioiden käsittely ja jakaminen. Hyvässä suhteessa mietitään useita asioita yhdessä jo ennakolta silloin tällöin, sitten on helpompi puhua asiaa kun se on polttava. Kriisejä tulee sukupuoleen katsomatta muutenkin, se voi olla suhteessa se nuorempi, joka esimerkiksi sairastuu vakavasti. Silloin voi tulla eteen myös se tilanne, haluaako vanhempi terve yksilö sitoa loppuelämäänsä esim nuoremman hoitamiseen. Sitä helposti kuvittelee nuoremman suhteen osapuolen olevan se terve ja kykenevä pitempään, mutta eihän se elämässä kuitenkaan niin mene. Ei miehille ei naisille.

Siksi tärkeämpää olisi hyvä suhde, avoin ja keskustelevainen ja se, että arvomaailma on sama. Ei se ikä kummankaan puolelta oikeasti ratkaise paljoakaan. Ne on ihan muut jutut mihin hyvä, toimiva ja rakastava suhde nojaa.

• mees

Kun ikäero 15 vuotta ja enemmän,kannattaa miehen harjoitella vaipanvaihtoa ajoissa,ettei sitten tule yllärinä,toisen syöttämistäkin olisi hyvä treenata,koska hoitohenkilökunnasta tulevaisuudessa huutava pula.

• jhjjhjhj
        Pemppula kirjoitti:

Näitä riittämättömyyden tunteita on joka parisuhteessa, vaikka kumppani olisi saman ikäinen. Aina on olemassa nuorempia, fiksumpia, karismaattisempia, kauniimpia, rikkaampia, yms. yms. miehiä ja naisia.
        Itse oli pitkässä suhteessa samanikäisen 33-vuotiaan miehen kanssa. Lopetin suhteen ja toistaiseksi kaikki lähestymisyritykset ovat tulleet 4-11 vuotta nuoremmilta miehiltä. En ole hakemassa parisuhdetta, joten ei kiinnosta, mutta sinänsä ikä ei merkitse.

• mkldkä

Itse olen aviossa 8 vuotta nuoremman miehen kanssa, edellinen oli 7 vuotta vanhempi. ikinä en vaihtaisi takaisin. Tosiasia on, että naiset säilyvät pidempään parempikuntoisina ja miehet eivät jaksa enää nuorempien naisten kanssa. Toki on kavereita, joilla on 10-15 vanhempi mies. Salassa pitävät sitten nuorempaa rinnalla, joka jaksaa. Tämä vain on valitettava tosiasia, ei voi mitään. Sori miehet. Olette ihania kuitenkin kaiken ikäisinä, mutta kun naisella on muitakin haluja kuin vain keskustella ja kädestä pitäminen.

• viidenkympin kirjoitti:

kriisi miehilläkin jyllää. Eli suhteessa kuin suhteessa on puhuminen valttia, asioiden käsittely ja jakaminen. Hyvässä suhteessa mietitään useita asioita yhdessä jo ennakolta silloin tällöin, sitten on helpompi puhua asiaa kun se on polttava. Kriisejä tulee sukupuoleen katsomatta muutenkin, se voi olla suhteessa se nuorempi, joka esimerkiksi sairastuu vakavasti. Silloin voi tulla eteen myös se tilanne, haluaako vanhempi terve yksilö sitoa loppuelämäänsä esim nuoremman hoitamiseen. Sitä helposti kuvittelee nuoremman suhteen osapuolen olevan se terve ja kykenevä pitempään, mutta eihän se elämässä kuitenkaan niin mene. Ei miehille ei naisille.

Siksi tärkeämpää olisi hyvä suhde, avoin ja keskustelevainen ja se, että arvomaailma on sama. Ei se ikä kummankaan puolelta oikeasti ratkaise paljoakaan. Ne on ihan muut jutut mihin hyvä, toimiva ja rakastava suhde nojaa.

Juuri näin. Kaikissa pitkissä suhteissa on omat myrskynsä. Itse olen päässyt (14v nuoremman) partnerini kanssa niistä yli, koska ymmärrämme toisiamme paremmin kuin kukaan muu. Olemme henkisesti todella läheisiä, ja jaamme samanlaisen maailmankuvan. Meillä on myös vahvat yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat.

Olen päättänyt vanheta arvokkaasti ilman Botoxia tai kauneusleikkauksia. En pelkää tulevia ryppyjäni, ei suhde niihin kaadu. Sen todistaa vaikkapa sukuni vanhemmat naiset. Miehiä on maailma täynnä, ja omani tietää olevansa onnekas, kun sai minut napattua. Ei kannata uskoa median luomia paineita siitä, että pitäisi olla kilpailukykyinen nuorempien naisten kanssa.

• Nimetön
        mees kirjoitti:

Kun ikäero 15 vuotta ja enemmän,kannattaa miehen harjoitella vaipanvaihtoa ajoissa,ettei sitten tule yllärinä,toisen syöttämistäkin olisi hyvä treenata,koska hoitohenkilökunnasta tulevaisuudessa huutava pula.

...RUPSAHTAA ENNEN NAISIA - näin se vain on ihan jo tilastojenkin mukaan. Mummoilla menee lujaa päivätansseissa vielä parikymmentä vuotta sen jälkeen, kun samanikäinen ukko on kupsahtanut vierestä. Jos haluaa pitää miehensä rinnallaan vielä vanhanakin, naisen kannattaa ajoissa katsella itselleen riittävän paljon nuorempi mies.

On pikkupoikien kaupunkilegendaa, että nainen pitäisi vaihtaa nuorempaan rupsahtamisen tai seksin takia. Naiset huolehtivat itsestään paremmin kuin miehet ja kiinteät ja terhakkaat viisikymppiset naiset eivät viitsi katsella silmäpussisia ja roikkuvamahaisia samanikäisiä miehiä, joilla sohva ja oluttölkki muodostavat elämän pääsisällön.

Olen itse 50 ja ympärillä pörrää 10-20 v nuorempia miehiä. Eivätkä nämä miehet todellakaan ole mitään B-sarjan tapauksia, vaan hyvin koulutettuja, hyvissä ammateissa, hyvännäköisiä - aivan alfa-heppuja. Ai että pelkän seksin takia? No mitä vikaa hyvässä seksissä sitten on? Jos oikein sopivasti kolahtaa, ei vakavampikaan rakastuminen katso ikää.

Nämä ovat joka tapauksessa henkilökohtaisia valintoja. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta - eikä jokaisen kolmekymppisen ole pakko ihastua minuun, eikä päinvastoin!

Sitäpaitsi nuorikin puoliso voi sairastua tai vammautua, joten syöttämistä kannattaa harjoitella jokaisen. Ja itse voit olla autettavana ja syötettävänä yhtä hyvin.

• päin
        mees kirjoitti:

Meillä on mieheni kanssa 11-vuotta ikäeroa (hän vanhempi).
        Olen ollut hänen omaishoitajansa jo 9 vuotta.
        Vaipanvaihto on tuttua puuhaa.
        Mies joi terveytensä ja liikuntakykynsä.
        Jäin hoitamaan häntä kun jouduin työttömäksi.
        En arvannut että hoitosuhde kestäisi näin kauan kun olimme jo asuneet kauan erillämme.

Äitini on 86 vuotias eikä vieläkään tarvitse vaippoja, toivottavasti olen tullut äitiini koska minulla on suhde itseäni nuorempaan mieheen.

• .....................
        lontoon_tyylit kirjoitti:

Juuri näin. Kaikissa pitkissä suhteissa on omat myrskynsä. Itse olen päässyt (14v nuoremman) partnerini kanssa niistä yli, koska ymmärrämme toisiamme paremmin kuin kukaan muu. Olemme henkisesti todella läheisiä, ja jaamme samanlaisen maailmankuvan. Meillä on myös vahvat yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat.

Olen päättänyt vanheta arvokkaasti ilman Botoxia tai kauneusleikkauksia. En pelkää tulevia ryppyjäni, ei suhde niihin kaadu. Sen todistaa vaikkapa sukuni vanhemmat naiset. Miehiä on maailma täynnä, ja omani tietää olevansa onnekas, kun sai minut napattua. Ei kannata uskoa median luomia paineita siitä, että pitäisi olla kilpailukykyinen nuorempien naisten kanssa.

siis jos tuo ikäsi pitää paikkansa 32v niin seurustelet 18v pojan kanssa.

ja olette henkisesti lähellä toisianne.... heh

• ..................... kirjoitti:

siis jos tuo ikäsi pitää paikkansa 32v niin seurustelet 18v pojan kanssa.

ja olette henkisesti lähellä toisianne.... heh

Heh, hyvin huomattu. Enkä ole edes sinkku! Ei ole suositeltavaa kertoa Myspace ja Facebook sivuilla liian tarkkaa henkilökohtaista tietoa itsestään kaikkien nettihuijareiden iloksi. Jotkut sinisilmäiset kertoo jopa työpaikkansa osoitteen, jonne voi sitten raiskaajat suunnistaa vaanimaan. Pahinta on kun teinit kertoo koulunsa osoitteen pedofiilien iloksi.

• Nimetön

mikään ikäero. Jos nyt olisi jotain 15-25 vuotta eroa voisi edes puhua mistään ikäerosta.
      kymmenen vuotta ei tunnu vielä missään kun puhutaan iästä 45v -15-25v suuntaan ja toiseen.
      Itse olen 45 ja oikein hyvin tulen toimeen 60v naisen kanssa. Jos ajatellaan 45 vuotiasta miestä ja 20v naista sekin on ainakin Amerikassa ihan yleistä varsinkin jos mies on rikas.

• se ei kyllä

taida olla mitään oikeata rakkautta se amerikan rakkaus jossa naiset juoksee vaan rahan perässä. en sano että kaikilla niin on, mutta siitä en kyllä ottaisi mallia.

• ainakin
        se ei kyllä kirjoitti:

taida olla mitään oikeata rakkautta se amerikan rakkaus jossa naiset juoksee vaan rahan perässä. en sano että kaikilla niin on, mutta siitä en kyllä ottaisi mallia.

... ilmeisesti on kuitenkin aika onnellinen samoin kuin sen Puolalainen vaimokin. Ja ikäeroa on varmaan ainakin se 25 vuotta...

• Nimetön

Olen mies ja kerron miesnäkökulman.Olen haastatellut monia miehiä joilla on selkeesti vanhempi nainen ja useimmilla on vastaus että ollaan niinkauan kuin on mukavaa,tai erotaan sitten kun nainen rupsahtaa (minkä jälkeen on enää vaikea löytää miestä) tai ollaan niinkauan kuin jääkaapissa on ruokaa,eli aika raadollista mutta varmasti totuuden siementä asiassa.

• nuo on

ihan tavallisia kommentteja miehiltä suhteessa kuin suhteessa. Vaikka eukko olisi 10v nuorempi sanotaan, että jätetään kun rupsahtaa ts jos ikä alkaa näkyä tai lihoo.

Iso osa miehistä nykyään on loisia, syödään tyttöystävän jääkaappi tyhjäksi ja soitetaan että "Mitä teet ruokaa jos tuun sinne". Tällaisiä nysvääviä paskoja on joka ikäluokassa, ei ymmärretä mistään muusta, kuin hyödystä mitä naisesta voi saada irti. Itse ei tuoda suhteeseen mitään. Ja nämä suhteet loppuvat siksi, ettei kukaan täyspäinen nainen tuollaisia mukamiehiä katsele, oli ikäeroa mihin suuntaan tahansa tai ei ollenkaan. Kavereille asia esitetään sitten niin, että kun akka alkoi rupsahtamaan tai vastaavaa. Vahingossakaan ei sanota, että "Sain kenkää kun en kyennyt tasaveroiseen suhteeseen" tai "Sain kenkää ja etsin nyt seuraavaa loisittavaa"

• nuori nainen ja rikas vanha...

Monesti, jos ikäeroa on 10v tai siitä ylöspäin, kyseessä on tietynlainen hyötyajattelu.

Vanhat miehet ostaa rahalla ja varallisuudella nuorten naisten ihailun. Vanha mies on helppo saada uskomaan rakkauteen, varmasti myös toisinpäin.

Nuoruudella on helppo myydä itseään, eikä tuollaiseen hyötyajatteluun perustuvat suhteet kestä. Kestävät, jos molemmat kokevat hyötyvänsä ja kenties etsivät sen todellisen rakkauden ja nuori nainen rakastajan muualta.

Minä seurustelin 21 vuotiaana vanhemman miehen kanssa. Minua vei saamani huomio. Mies osti kalliita lahjoja, vei ulos syömään, matkoille jne. Suhde loppui kun tapasin 26v miehen, joka oli oman ikäiseni (minua 3v nuorempi).
        Nyt olemme olleet naimisissa jo lähes 12v.

Siskollani on lähes 10v nuorempi mies ja heillä kaksi lasta. Uskon, että mikä tahansa suhde kestää, jos kyse on AIDOSTA rakkaudesta ja ihastumisesta.

Hyötyajatteluun ja jatkuviin oman itsensä peittämisiin kyllästyy.

• llglgl
        nuo on kirjoitti:

ihan tavallisia kommentteja miehiltä suhteessa kuin suhteessa. Vaikka eukko olisi 10v nuorempi sanotaan, että jätetään kun rupsahtaa ts jos ikä alkaa näkyä tai lihoo.

Iso osa miehistä nykyään on loisia, syödään tyttöystävän jääkaappi tyhjäksi ja soitetaan että "Mitä teet ruokaa jos tuun sinne". Tällaisiä nysvääviä paskoja on joka ikäluokassa, ei ymmärretä mistään muusta, kuin hyödystä mitä naisesta voi saada irti. Itse ei tuoda suhteeseen mitään. Ja nämä suhteet loppuvat siksi, ettei kukaan täyspäinen nainen tuollaisia mukamiehiä katsele, oli ikäeroa mihin suuntaan tahansa tai ei ollenkaan. Kavereille asia esitetään sitten niin, että kun akka alkoi rupsahtamaan tai vastaavaa. Vahingossakaan ei sanota, että "Sain kenkää kun en kyennyt tasaveroiseen suhteeseen" tai "Sain kenkää ja etsin nyt seuraavaa loisittavaa"

Juuri tälläisen miehen jätin, ja hän ei ollut mua nuorempi. Mies tosin myöntää virheensä, eikä keksi tekosyitä erolle.

• 10 vuotta nuorempi

Ollaan oltu jo vuosia yhdessä, ja useita vuosia avioliitossakin. Tänä päivänäkin riittää yllinkyllin rakkautta, ja olen todella kiitollinen miehestäni. Lapsiakin meillä on, ja hyvä isä on lapsille.

Meillä ei ikäeroa huomaa oikein kai mistään, ei edes yhdessäolessa. Ja eipä kukaan ystävä tai sukulainen ole koskaa ainkaa päin naamaa sononut mitään pahaa:)

Onnea teille todella, kyllä se suhde onnistuu jos teidät on tarkoitettu toisillenne!

• grh....

jokaisen nuoren miehen tuli olla ainakin jokin vanhemman naisen kanssa,tulis kunnon sänkymiehiä naisille...joskus nuorena tuli kokeiltua vanhempaa taivas mitä kyydit ne antoi..oli varmaan kotona luttakulli ukko...kyllä siellä laivalla,lapissa ja etelässä pojat saa kunnon kyytejä.muistakaa ukot tää..antakaa mamalle mu.....

• onnellinen mies

Minullla(30v) on 7 vuotta vanhempi vaimo(37v) ja olemme ollee 5 vuotta yhdessä josta 4 vuotta naimisissa. Ei ole ollut mitään ongelmaa parisuhteessa. Nyt vaimoni odottaa meille ensimmäistä lasta. Kyllä me rakastamme toisiamme syvästi ja yhteistä tekemistä ja puuhastelua riittää. Olemme kiinostuneita samoista asiosta.
        Vanhempamme on hyväksynyt liiton aivan kuin muutkin sukulaiset. Ei iällä ole merkitystä näin aikuisiässä :-)

• Totuus paljastuu

Miksi 90 % naisista ei välitä hoitaa itseään? Iän myötä, kun naama rupsahtaa, pimpsa kuivahtaa, hormoonit heikentävät, mieli katkeroituu, yms..
      Miehelle taas charmi lisääntyy, seksi ei ole enää viis vetoa ja PAMM, vaan pitempään naattimista, yms. Joten yksittäistapauksia toki on, - harvemmin kuin toisinpäin.
      Isäni oli 30 v äitiäni nuorempi. Seuraani lyöttäytyy nyt 20..jopa 30 v nuorempia viehättäviä neitosia ja rouviakin... Meitä kun on joka junaan ja asemille. On siis ihan sinusta kiinni, miten hoidat suhdettasi pariisi ja muihin ihmisiin. Egot saa silloin laittaa taskuun!

• naisnäkökulma

on jo liikaa! 10v ikäero suuntaan tai toiseen ok.

• hulinaa

...hemmetti sentään!
        Mitähän se nainen voi itse tehdä naamallensa (varsinkin jos ei tupakoi eikä nauti ylenmäärin alkoholia)?

Ja pimpsa kuivahtaa! Osta liukkaria! Ei hormonitasapainolla ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka nainen pitää itsestään huolta! Eikä sillekään voi itse mitään.

Ei kai se sunkaan elimes niin pystyssä enää sojota, virtsa kaari laskee, paisuvaiskudos ei enää paisukaan, tukka lähtee, maksaläiskät valtaa ihon, maha ja hauikset löystyy...

Taidat olla oikein semmonen jumalan lahja maailman naisille! Omasta mielestäsi...

• ja vielä asiaa
        hulinaa kirjoitti:

...hemmetti sentään!
        Mitähän se nainen voi itse tehdä naamallensa (varsinkin jos ei tupakoi eikä nauti ylenmäärin alkoholia)?

Ja pimpsa kuivahtaa! Osta liukkaria! Ei hormonitasapainolla ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka nainen pitää itsestään huolta! Eikä sillekään voi itse mitään.

Ei kai se sunkaan elimes niin pystyssä enää sojota, virtsa kaari laskee, paisuvaiskudos ei enää paisukaan, tukka lähtee, maksaläiskät valtaa ihon, maha ja hauikset löystyy...

Taidat olla oikein semmonen jumalan lahja maailman naisille! Omasta mielestäsi...

No niimpä!!! Siis mieten ongelma on juuri tuo, että ne reppanat luulevat olevansa ikinuoria ja elävät harhassa, ettei heidän ikä näy.

Voi pojat sanon minä. Kyllä mieskunto on erittäin nopeasti nähtävissä kun ikää tulee.
        Ja usein jo kolmikymppiset potevat hiusrajan pakenemista, maha kasvaa, perse roikkuu ja naama turpoaa.

Ihan säälittää nämä "jumalan lahjat maailman naisille" jotka reppanat kuvittelevat olevansa ikinuoria ja ikikykeneviä.

Ei muuta kuin tsemppia siihen asti kun suihku heikkenee ja kampe ei seiso kuin piikillä.

• fitnessmimmi
        ja vielä asiaa kirjoitti:

No niimpä!!! Siis mieten ongelma on juuri tuo, että ne reppanat luulevat olevansa ikinuoria ja elävät harhassa, ettei heidän ikä näy.

Voi pojat sanon minä. Kyllä mieskunto on erittäin nopeasti nähtävissä kun ikää tulee.
        Ja usein jo kolmikymppiset potevat hiusrajan pakenemista, maha kasvaa, perse roikkuu ja naama turpoaa.

Ihan säälittää nämä "jumalan lahjat maailman naisille" jotka reppanat kuvittelevat olevansa ikinuoria ja ikikykeneviä.

Ei muuta kuin tsemppia siihen asti kun suihku heikkenee ja kampe ei seiso kuin piikillä.

Se mikä miehissä (ulkonäöllisesti) eniten nykyään potuttaa on se, että "keskikehoa" on jo parikymppisillä... ei hyvä!!

• Laskeskelija...

Siis... jos isäsi oli 20 v kun synnyit, äitisi oli 50 v? Vai oliko isäsi 15 v. ja äitisi 45 v? Voiko edes 50 v nainen saada lapsia!?

• sinunkin

nuorikkosi sitten mahtaa käydä kun se ikääntyy kanssasi ja sinulle ei enää edes viagra auta ; )

• lapsia....
        Laskeskelija... kirjoitti:

Siis... jos isäsi oli 20 v kun synnyit, äitisi oli 50 v? Vai oliko isäsi 15 v. ja äitisi 45 v? Voiko edes 50 v nainen saada lapsia!?

olen ollut itse synnyttämässä ja huonekaveriksi sattui 53v rouva joka ihan luonnollisella tavalla oli tullut raskaaksi ja saanut terveen pojan.

Joillakin alkaa vaihdevuodet vasta 60v :)

• carmin lisääntyminen

iän myötä tapahtuu vain harvoille.
        Ja aivan yhtä usein naisille kuin miehillekin.

Oma pieni ja suppea kokemuspiiri ei ole sitä mitä todellinen elämä on.

• missä oli
        ja vielä asiaa kirjoitti:

Keski-ikäinen mies isolla moottripyörällä liikkeellä.
        Piti pysähtyä pissalle.
        Suihkusta ei voinut puhua, tuli tipottain saappaille.
        Siihen päristeli nuori mopo-poika, pysähtyi myös tarpeilleen, kaari oli komea.
        Poika kadehti komeaa ajopeliä, vanha uros taas nuoren miehen toimivia vehkeitä.

• naisilla
        lapsia.... kirjoitti:

olen ollut itse synnyttämässä ja huonekaveriksi sattui 53v rouva joka ihan luonnollisella tavalla oli tullut raskaaksi ja saanut terveen pojan.

Joillakin alkaa vaihdevuodet vasta 60v :)

on alkanut vaihdevuodet 63...67 vuoden iässä...aikaisintaan. Ja näyttävät pari-kolmekymmentä vuotta itseään nuoremmilta. terveitä lapsia hommavat luonnonmenetelmällä ilman mitään apuja vielä siinä 63-v:nä, toista pesuetta, jos sattui kiva lapseton mies ja yhdessä halusivat lapsia. Minkäs sille voi jos ei nainen rupsahda tämän palstan luulojen mukaan. Onkohan sukuvika meillä(kin)? =)

• Reetta-Maaria

Oma ikä 49
      Miesystäväni ikä 34

Suhde toimii JOKA tasolla ja seksi on suorastaan taivaallista!
      Suosittelen.

Ihan kaikki tuttavani eivät tätä hyväksy mutta sehän on vain heidän ongelmansa.
      Suurin syy lienee kateus...

• Ottas

Noin vanhaa....!!!!!!!!!!!!!!!!!

• naisillakin..
        Ottas kirjoitti:

Noin vanhaa....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei kaikki halua vanhaa äijää:DD Makuasia kai sekin mistä ei kannata kiistellä. Rakkaus ei katso ikää. Jos ikä asettaa ennakkoluujoja, niin saataapi jäädä todellinen rakkaus kokematta, ja sitten jääkin jo todella paljosta paitsi.

• Eläkeläinen!!

Ei vois koskaan ajatella noin vanhaa ämmää....'!!

• Reetta-Maaria
        Eläkeläinen!! kirjoitti:

Tuskimpa edes sua huolisin!
        Mullahan on jo tosi hyvä mies, jolle on erityisen tärkeä!

• eläkeikä on
        Eläkeläinen!! kirjoitti:

laskenut 49 vuoteen?

Jos et kuole nuorena niin sinustakin tulee vanha.

• barbidoll
        Reetta-Maaria kirjoitti:

Tuskimpa edes sua huolisin!
        Mullahan on jo tosi hyvä mies, jolle on erityisen tärkeä!

oikeen ... kateelliset ja itsetuntoköyhät
        vaan potee .. olkaa onnellisia välittämättä
        muista.. tämähän on TEIDÄN elämä.. ONNEA :))

• millä
        Eläkeläinen!! kirjoitti:

alalla terveet naiset pääsee eläkkeelle alle 49-v:nä, niin vaihdetaan heti alaa! Ehdittäisiin pitää enemmän hauskaa kun ei tartvitsisi töohon käyttää yhtään tuntia... ;)

• 45 vuotta

Olen ollut avioliitossa itseni ikäisen miehen kanssa, nyt seurustellut 3 vuotta 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Ajatuksena olisi kokeilla kuinka toimii suhde nuoremman kanssa? Tai huomattavasti vanhemman kanssa. Ainahan kannatta yrittää. Olen nyt 45 v.

• 10 vuotta vanhempi

Moi! Minulla on perhepiirissä useampiakin esimerkkejä! Itselläni on 10 v. nuorempi vaimo, mikä ei liene niin epätavallista? Mutta tätini, joka on 75 vuotias meni 30-vuotiaana naimisiin 20-vuotiaan miehensä kanssa ja siihen maailmanaikaan 45 vuotta sitten asiaa oli paheksuttu. Ovat kuitenkin vieläkin onnellisesti naimisissa mitä monet "samanikäiset" parit eivät varmaankaan olisi. Tätini vaikuttaa lisäksi ulkoisesti n. 65-vuotiaalta. Asia taitaakin olla enemmän kiinni sisäisestä kypsyydestä nuoremman osalta ja ehkä myös parin sisäisestä samanikäisyydestä kuin mistään muusta?

So go for it, sanon minä!

• Scorpiowoman-66

Aviomieheni on 30v, ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja hyvin menee=) Viihdytään hyvin toistemme seurassa niin arjessa kuin juhlassa, ja seksi on taivaallista!!! Olen ikäistäni nuoremman näköinen ja oloinen, ja huomaankin että monet ikäiseni miehet tuntuvatkin jo vähän väsyneiltä ja vanhoilta=)

• Annukka44

Olen kanssasi samaa mieltä. Juuri noin se menee.
        Väittäisin, että nämä miehet jotka etsivät ikuista nuoruutta, jäävät monesta asiasta paitsi.
        Mutta sehän on heidän menetys.

• Onnellinen vaimo

Mina valkoinen, suomalainen. Mies musta, afrikkalainen.
      Olemme nyt olleet yhdessa 7 vuotta, josta 4,5 naimisissa.
      Elama ei voisi olla parempaa. Me kertakaikkiaan ollaan toistemme parit. Synkkaa hyvin arki-elamassa ja juhlassa. Ruokapoydassa ja vuoteessa.
      Molempien sukulaiset ovat olleet alusta asti hyvin myonteisia. Kaikkien mielesta olemme taydellinen pari.
      Koskaan ei tieda mita huomenna tapahtuu, mutta elakaamme tata paivaa ja nauttikaamme siita!

• Nainen 40v

Todellakin olen avomiestäni vanhempi noin 8 v. Toimii viellä mutta, olen miettinyt haluaako hän olla lopun ikänsä kanssani. Mitäs sitten vahuuden varalle JOS mies jättää minut ikäisensä naisen tähden ;) . Näinkin voi käydä. Kannattaisiko nyt ottaa järki mukaan ajatteluun.

• jos sun

mies sairastuisi nyt vakavasti? Jaksasitko hoitaa häntä vai etsisitkö uuden? Ajaisi kolarin ja joutuisi pyörätuoliin?

Sun kannattaa jättää miehesi jos ette kykene puhumaan asioista. Ellet kykene luottamaan itseesi ja viehättävyyteesi ihmisenä. Yllätys yllätys, voit ottaa ottaa vaikka 20v itseäsi vanhemman miehen, mutta sillä ei huono itsetuntosi parane. Mietit silloinkin jos hän jättää kun rupsahdat. Näin se vain on.

Kyllä ihmisen kannattaa satsata siihen, että on itse tasapainoinen, silloin suhdekin voi paremmin, olitpa mies tai nainen ja ikäs mitä vaan. Suhde yleensä vahvistuu kun puhutaan heikkouksistaankin, luottamus lisää luottamusta. Kannattaa miettiä yhdessä, mikä on suhteenne kantava voima. Jos se on ulkonäkö niin hohhoijaa.

• Kokemusta on

Itsellänikin on joskus käynyt sama asia mielessä. Olen nyt 53v. miesystäväni 44v. Mieleeni on hiipinyt joskus ajatus, jospa hän alkaakin jossain vaiheessa vaikkapa vuosien päästä haikailla nuoremman perään!!
        Mutta sitten olen tullut siihen tulokseen, että kyllähän hän ikäeromme tietää ja tiedostaa. Kun meillä kerran menee loistavasti, niin miksi murehtia
        turhia!!

• nainen 56
        Kokemusta on kirjoitti:

Itsellänikin on joskus käynyt sama asia mielessä. Olen nyt 53v. miesystäväni 44v. Mieleeni on hiipinyt joskus ajatus, jospa hän alkaakin jossain vaiheessa vaikkapa vuosien päästä haikailla nuoremman perään!!
        Mutta sitten olen tullut siihen tulokseen, että kyllähän hän ikäeromme tietää ja tiedostaa. Kun meillä kerran menee loistavasti, niin miksi murehtia
        turhia!!

Oletko ihan varma, ettet se olekin sinä, joka haluat vaihtaa nuorempaan, kun miehesi vanhenee. Miehet kun ukkoutuvat niin kovin varhain!!! Itse olen 1½ vuotta ollut rakastunut 25 vuotta nuorempaan mieheen. Onhan siinä ongelmansa, mutta turha pelätä tulevia, sillä huomenna voin olla kuollut.

• nainen 48v.
        nainen 56 kirjoitti:

Oletko ihan varma, ettet se olekin sinä, joka haluat vaihtaa nuorempaan, kun miehesi vanhenee. Miehet kun ukkoutuvat niin kovin varhain!!! Itse olen 1½ vuotta ollut rakastunut 25 vuotta nuorempaan mieheen. Onhan siinä ongelmansa, mutta turha pelätä tulevia, sillä huomenna voin olla kuollut.

Sille ei voi mitään että jotkut miehet oikein hakee sellaista vanhempaa naista itselleen joka on 15-20v, vanhempi.Mutta täytyy sanoa että taitavat hakea sellaista äidin korviketta itselleen.Jotenkin tuntuu että jos mies olisi 20v, nuorempi niin sehän olisi oman lapsen ikäinen, jos noin verrataan.
        10v, vuotta taitaa olla maksimi ikäero minkä itse voisin ymmärtää.

• Feng SHUI

Minun mielipiteeni asiaan on, että kestätkö itse sen asian.. koska jos mies on 10 vuotta nuorempi niin teidät todellakin erottaa kadulla ja sinua saatetaan pahimmassa tapauksessa luulla äiti ja poika ;)) Olen itse nuorekas ja pukeudun hyvin mutta en kestäisi sitä että mies on minua nuorempi koska se on faktaa että tilanne kuitenkin tulee että sinut vaihdetaan nuorempaan viimeistään 10 vuoden kuluttua. Aikuinen näyttävä nainen ei mielestäni sovi pojan kainaloon... mutta toki jos teillä menee hyvin ja itse kestät kritiikin ja nämä seikat niin toivon onnea ja menestystä.

• juuso.

Jokaisen oma asia. Pääasia kun itse hyväksytte. Ei kuulu muille!

• Kokemusta on

Minulla on kokemusta sekä itseäni vanhemmasta miehestä, että nuoremmasta. Itse olen 53v. nykyinen seurustelu kumppanini on 44v. Voin sanoa, että kaikki sujuu yli odotusten, niin arki kuin seksikin!! Joten kannustan sinua pitämään kiinni kumppanistasi, jos muuten hyvin tulette juttuun!
      Äitini oli isääni 11 vuotta vanhempi ja onnellisempaa paria sai hakea. Kummisetäni oli naimisissa itseään kuusi vuotta vanhemman naisen kanssa ja heillä meni kaikki oikein hyvin. Joten nauttikaamme elämästä nuorempien miestemme kanssa!!

• ichigo-79

niin kuin kaikilla meninsi hyvin??

isäni oli äitiäni 10 vuotta vanhempi avioliitto on lähes aina olut vaikea , ja erokin tuli pari vuotta sitten.

Ikä eroa syyttivät aina ja isä oli todella mustasukkainen, nyt kuin aivan eri ihminen eron jälkeen.

• Kokemusta on
        ichigo-79 kirjoitti:

niin kuin kaikilla meninsi hyvin??

isäni oli äitiäni 10 vuotta vanhempi avioliitto on lähes aina olut vaikea , ja erokin tuli pari vuotta sitten.

Ikä eroa syyttivät aina ja isä oli todella mustasukkainen, nyt kuin aivan eri ihminen eron jälkeen.

Kerroin vaan omista kokemuksistani, jotka ovat olleet positiivisia. Oliko ikäero mahdollisesti ainoa syy vanhempiesi eroon? Mahdollisesti tuo toimii paremmin juuri näin päin, että nainen on vanhempi kuin mies, ei toisinpäin. Sillä itselläni myös kokemusta itseäni huomattavasti vanhemmasta miehestä ja se ei toiminut!! Ikäeroa oli 13 vuotta.
        En syytä yksin ikäeroa, sillä oli muitakin ongelmia.
        Mutta silti ikäero vaikutti ainakin seksiin tai pikemminkin sen vähyyteen ja mielipiteet olivat niin erilaisia asioista.

• Laritsa M

Älä sinä muista välitä. Pääasia on, että mielitietylläsi ja itselläsi kaikki toimii.

Meillä on vain yksi elämä ja se on ihmisen parasta aikaa. Ehdottomasti.

• Manukka

Ehdottomasti nuorempi mies.Vähintään 10 vuotta.Nainen pysyy itsekin nuorena kun ei tarvitse kokoajan kuunnella miehen marinoita.Olen pannut merkille,että kun miehen lipido vähenee niin suupieletkin kääntyy alaspäin ja vaihdevuosinen mies on vaikea kumppani.Kyllä siinä" poppamiestä" kaivataa puolin ja toisin.

• Leuku

Kohtasin naisen nettitreffien kautta. En vielä kirjoitellessani hänen kanssaan kysellyt ikää, tietenkään. Tiesin kuitenkin, että olemme samassa "ikäryhmässä". Valokuvien perusteella näytimme samanikäisiltä.

Tapaamisemme yhteydessä ilmeni, että hän on minua 5 vuotta vanhempi (olemme keski-ikäisiä).
      Sillä hetkellä se tuntui hiukan hätkähdyttävältä, sillä olin niin tottumaton ajatukseen, että nainen on miestä vanhempi.
      Olemme olleet nyt yhdessä yli 2 vuotta, ja rakastan edelleen tätä naista yli kaiken.
      Olen täysin varma että elämme loppuelämämme yhdessä.

Ehkä tämä ikäero tuntuu joistakin aika mitättömältä (nykyään minustakin) mutta alussa se oli välillä mielessäni.

Hassuinta oli se, että suhteemme alettua kerroin vanhemmilleni suhteesta, ja äitini kommentti oli (kun olin maininnut että olen häntä nuorempi) että; "pääasia ettei ole sentään ihan viiskymppinen".
      Ja itse asiassa juuri se oli tulevan puolisoni seuraava syntymäpäivä... olipa hiukan nolo tilanne.

• Kokemusta on

..hyvin toimii suhde nuoreen mieheen..minulla on
      myös 10v.nurempi..ihana ja huomaavainen mies..kaikkea hyvää teille.;))

• ForTheCuriosity_

Kieltämätön fakta on että fyysisillä tekijöillä on useammissa suhteissa suuri rooli ja nimenomaan fysiikka muuttuu radikaaleimmin iän myötä! Jotkut miehet ja naiset kiinnittävät fyysiseen olemukseen enemmän huomiota kuin sisimpään ja unelmoivat vanhetessaan nuoremmista kumppaneista.

Mutta mietitäänpä tätä iäeroa pitkällä aikajänteellä. Case sisältää naiseen nähden 15 vuotta nuoremman miehen.

Vaihe 1)

Jos nainen on 45 ja mies 30, niin tämä ei ole vielä hälyttävää. Ongelmana on lähipiirin hyväksynnän hakeminen. Kummatkin osapuolet viriilejä, eli seksi luistaa siinä missä muutkin asiat.

Vaihe 2)

Mutta mennään 15 vuotta suhteessa eteenpäin --> nainen on 60 ja mies 45!!! Nainen on eläkkeelle siirtymässä ja mies joutuu työskentelemään vielä 15 vuotta. En jaksa uskoa enää tässä vaiheessa seksin läsnäoloon. Mies fyysisesti kunnossa, mutta 60 vuotias nainen ei ole enää sitä mitä 45-vuotiaana.

Vaihe 3)

Nainen on 75 ja mies 60. Nainen kulkee jo toinen jalka haudassa ja miehen tulisi käyttää parhaat eläkepäivänsä naisen paapomiseen, jotta hänen rakastaan ei laitettaisi vanhainkotiin.

Loppupäätelmä:

Ekat 15 vuotta homma voi olla kivaa ja toimiakin, mutta loppua 30 vuotta en koe vaivannäön arvoisesi. Toisaalta nuo onnelliset ja erittäin toimivat 15 vuotta voivat vastata vaikka 100 vuoden intiimiä ja rakkauden täyttämää yhteiseloa, sillä elämän hyvyyttä ei mitata vuosissa...

• Jopas jotakin

Seksuaalisuus ei lopu 65 vuotiaana !
        Herregyyd, mistä moinen ajatus ?

• faaabel
        Jopas jotakin kirjoitti:

Seksuaalisuus ei lopu 65 vuotiaana !
        Herregyyd, mistä moinen ajatus ?

Mua ei ainakaan kiinnostaa 65-vuotiaat naiset näin nuorempana miehenä. Tuskin nuorempia naisiakaan kiinnostaa vanhemmat miehet.

• mitähän

planeettaa sä tallaat? Katsopa tän päivän 7-kymppisiä, itsestään huoltapitäneet käyvät 10v nuoremmista kevyesti. Tupakoivat, alkoholia enemmän käyttävät ja lihavat ovat kaikissa ikäryhmissä itseään vanhemman oloisia, mutta jos niistä on pysynyt erossa on tosi nuorekkaita ja hyvin voivia 7- kymppisiä nykyään ja yleensä nämä ovat NAISIA. Miehet romahtavat viidenkympinvillitysiässä; stressiä, viinaa, lihovat, kuvittelevat itsestään liikoja ja siksi pettyvät kun eivät ymmärrä todellisuutta omasta tasostaan; kaljuja ja pönäköitä kun nuoret naiset harvemmin huolivat.

Minun äitini on 60v, näyttää noin 10v ikäistään nuoremmalta. Todella kaunis ja itsestään huolta pitänyt fiksu nainen, jota yrittävät järjestään kaikki yli nelikymppiset miehet. Kaikki eivät kanna vuosiaan kauniisti tai elämä ei kohtele silkkihanskoin, erot ovat ihmisissä valtavia. Antaa jokaisen elää omaa elämäänsä ja valita omat valintansa. Ennemmin minä ainakin ottaisin kauniin ja edustavan, älykkään ja tasapainoisen vanhemmankin naisen, kuin jonkun ikäiseni juopahtavan sutturan.

• sä ja sun caset

Ihmiset voi olla onnellisia vaikka ikäeroo oiskin paljon.

Mun tutuilla, nyt jo kuolleet oli vaimo 15-vuotta vanhempi... mies alkoi sairasteleen jo 60v ja kuoli 67vuotiaana vaimo hoiti miehensä hautaan asti, Vaimo eli 93vuotiaaksi hyväkuntoisena ja muistisena.

Elämä on vain sellaista, et ei sitä voi edeltä tietää... Joku kuolee 30v ja joku toinen 100v, toinen vammautuu ja tarvii apua loppuelämänsä, toinen ei sairasta ikinä mitään.

• käydä

Mutta ei aina.
        Oletko ottanut huomioon että miehet kuolevat nuorempina.
        Pirteitä naisleskiä on pilvin pimein miehiin verrattuna.
        Niistä vähistä ukkeleista jotka ovat vielä hengissä on kova kilpailu.

Kun mies on nuorempi ei ole niin suuri todennäköisyys jäädä leskeksi.

Mistähän johtuu, (ehkä hormonikorvaus hoidosta?)
        että seksi maistuu melkeimpä paremmalta kuin nuorempana.
        Kumppani on minua huomattavasti nuorempi.

• Elokuun mies

Itse seurustelin minua 12 vuotta vanhemman lapsenkasvoisen hyvännäköisen naisen kanssa muutaman vuoden. Vuodet tekivät tepposensa, nainen alkoi näyttää yhä vanhemmalta.
      Ei enää kiinnostanut se nainen, jonka tapasin muutama vuosi sitten, viidenkymmenen villitys hävisi. Nuoren miehen ajatukset eivät aina ole vanhemman ja kokeneemman naisten ajatusten tasolla.

Kemiat eivät enää kohdanneet, nuoren miehen ajatuksissa oli nuoruus, ravintolameno, tanssiminen, vanhemman naisen ajatuksissa rauhallisuus, lepo, mikään ei enää kiinnostanut vanhempaa naista.

Vanhuus tulee aikanaan, rypyt, ajatusmaailman muuttuminen, rupsahdus,,,

• voi kyllästyä

Sellaista se on kaikilla.
        Et vain huomannut että myös itsellesi tuli vuosia täsmälleen saman verran kuin naisellekin.

Samoin kuin teille, voi käydä myös samanaikäisille.

"Kemiat eivät enää kohdanneet, nuoren miehen ajatuksissa oli nuoruus, ravintolameno, tanssiminen, vanhemman naisen ajatuksissa rauhallisuus, lepo, mikään ei enää kiinnostanut vanhempaa naista."

Ylläolevasta saa käsityksen että sinä vain nuorruit sitä mukaa kun nainen vanheni.

• Nimetön

Toimiihan se,jos mies on alusta asti rehellinen ja tuo sinut esiin kaikille sukulaisille ja ystävillesi,eikä vuosikausia piilottele ja ole lapsellinen.Näin kävi mulle,ei kannata olla se salattu puolisko,varsinkin,jos itsesi suvulle hän esittäytyy,mutta et ole sen arvoinen,että hänen sukulaisillesi kelpaat.ja ei muutenkaan rehellinen kyllä ollut.

• Summerbee

Suhde nuorempaan mieheen toimii siinä missä samanikäiseenkin. Itsestähän ja suhteen toisesta osapuolestahan se riippuu. Jos rakastaa, ei ikä merkkaa mielestäni mitään. Itselläni kokemus 13v nuoremman miehen kanssa. Eli tiedän mistä puhun.

• meni

juuri naimisiin kymmenen vuotta vanhemman naisen kanssa, eikä niille ketään mitään valittanu. =)

• ---

Pitää mielen virkeänä ainakin, kun itsekin on niin nuorekas...nim. kokemusta 6 vuotta nuoremmasta

• olen30vmies

Olen 30v mies ja mulla on on pyörinyt aika paljonkin nuoria naisia. 18-23-vuotiaita. Seksi luistaa ja on hauskempaa kuin omanikäisten kanssa. Ei käy valittaminen. En tajua mitä jengi meuhkaa jonkun kokeneen 45-vuotiaan naisen suhteen, kun voi saada kiinteää ja terhakkaa nuorempaa naista.

• tytti

on jokaisen oma asia mitä hakee.
        Moni nuori nainenkin ajattelee sinun nuorista naisista, että mitä tuo papan kanssa kulkee kun saisi 18 kesäisiä miehiä.

• poe_poe
        tytti kirjoitti:

on jokaisen oma asia mitä hakee.
        Moni nuori nainenkin ajattelee sinun nuorista naisista, että mitä tuo papan kanssa kulkee kun saisi 18 kesäisiä miehiä.

Ja moni mies ajattelee sun miehistä että mitä tuon vanhan lehmän kanssa kulkee, kun voisi saada nuoremman ja kauniimman. =)

• Jasmiiina

niinhän se on että miehet on ikuisia pikkupoikia:D
        Ja jos älykkyys ja vakiintumishalut on samat kun nuorilla tytöillä niin mikäs siinä. Muista sitten että monella nuoremmalla tytölläkin on vakiintumisvietti niin korkealla, että niitä e-pillereitä ei sitten siinä kuvitellussa rakkaudessa tule syötyä.. Näin omalta kohaltani, mutta eipä ole vielä tärpännyt:(

• Leroy_7
        Jasmiiina kirjoitti:

niinhän se on että miehet on ikuisia pikkupoikia:D
        Ja jos älykkyys ja vakiintumishalut on samat kun nuorilla tytöillä niin mikäs siinä. Muista sitten että monella nuoremmalla tytölläkin on vakiintumisvietti niin korkealla, että niitä e-pillereitä ei sitten siinä kuvitellussa rakkaudessa tule syötyä.. Näin omalta kohaltani, mutta eipä ole vielä tärpännyt:(

"niinhän se on että miehet on ikuisia pikkupoikia:D"

Tuon logiikan perusteella miesten kannattaakin valita nuorempi nainen.

"Ja jos älykkyys ja vakiintumishalut on samat kun nuorilla tytöillä niin mikäs siinä."

Ei ikä ole synonyymi älylle. Ikä tuo kokemusta, eli elämän viisautta. Ja kuten kaikkien tulisi tietää, niin älykkyys on aivan eri asia kuin viisaus.

Toisekseen miksi nainen saisi ottaa nuoremman miehen, mutta mies ei saisia ottaa nuorempaa naista?

• hyväksikäyttäjä
        poe_poe kirjoitti:

Ja moni mies ajattelee sun miehistä että mitä tuon vanhan lehmän kanssa kulkee, kun voisi saada nuoremman ja kauniimman. =)

Ja Thaimaastahan niitä saa, on vara valita minkä ikäisen ja kokoisen haluaa :) Suomalaisissa naisissa ei oo muuta hyvää kuin se että ne on tyhmiä. Terveisin 24vee hyvintoimeentuleva, urheilullinen ok näköinen suomalainen rehti mies.

• iloenkuli

Hei Anna!
      Kirjoittelin juuri muutama päivä sitten samasta aiheesta eräälle toiselle saman ongelman kanssa painivalle, joten kirjoitukseni on hiukan vanhan toistoa, mutta haluan silti kertoa muutamalla sanalla oman lovestoryni kannustukseksi sinullekin!
      Olen asunut nyt neljä vuotta itseäni yli 14 vuotta nuoremman miehen kanssa ja meillä on vuoden ikäinen yhteinen lapsi. Meillä molemmilla on myös kaksi lasta edellisistä liitoista. Vaikka vanhemmilla lapsillani ja miehelläni on itseasiassa vähemmän ikäeroa kuin minulla ja hänellä, niin he eivät ole kokeneet asiaa mitenkään epämiellyttävänä, vaan asiasta väännettään vitsiä ja se on mielestämme lähinnä huvittavaa. Kaverit ja perheemme eivät ole nähneet suhteessamme mitään omituista, eikä kukaan kiinnitä ikäeroomme mitään huomiota, vähiten me itse. Kyllähän me molemmat vähän epäröimme silloin alussa, mutta mieheni oli sitä mieltä, että muut asiat kuin numerot ratkaisevat tämän pelin. Ikäero ei siis ole kertaakaan aiheuttanut meille ongelmia.
      Jos sinulle tullaan kuittailemaan ikäerostanne, niin totea vaan kylmästi (ja tietty vähän ilkeästikin...), että se ottaa nuorta joka saa =o)!!
      No toi nyt oli tyhmää, mutta sillä tavalla minä suljin puolituttujen suut, kun tulivat asiaa minulle taivastelemaan. Ja asia näytti todellakin kiinnostavan vain hyvän päivän tuttuja, ei todellisia ystäviämme.
      Unohda numerot, ja mieti rakastettuasi ihmisenä ja yksilönä, sillä vain ne asiat ovat tärkeitä!
      Ihanaa syksyä ja iloisia hetkiä teille molemmille toivoo -Iloenkuli-

• Marjucca

Minulla ja miehelläni ikäeroa yli seitsemän vuotta, minä olen vanhempi. Ollaan oltu naimisissa jo viisi vuotta. Kukaan ei ole sanonut mitään ikäerosta ja hyvin menee :)

• saölkasd

alle 25-vuotiaat jätkännilkit ei halua kuin "sitä yhtä", ja se on ainut syy miksi ne alkaa yhtään mihinkään.. kun nuoret akat on kaikki varattu komeammille nuorille jätkille niin nää nuoret kakkosluokan jätkät joutuu tyytymään kakkosluokan käytettyihin naisiin.. ei mitään tekemistä rakkaudella!

• Enkä enää kokeile

Niin moni nelikymppinenkin mies on aivan kakara;ei herran jestas!

Mulla ollut monta nuorempaa;itse olen yli kolmikymppinen ja miehet olleet noin 25-30v ja ei sitä kauaa katso. Ryyppäämistä ja auotjen laittoa ym. Paljoa jaksa kuunnella kun jutut on "hitto kaveri sai aika hyvää pesää viikonloppuna" tai "lähetääks pillurallii"..

Siinä vaiheessa alko jo naurattaa ja sanoin et mee ihan vapaasti vain...äläkä tule takaisin.

Olen ollut myös alle 30v noin nelikymppisten kanssa ja meno yhtälailla samaa;ainoa ero että seksi on parempaa kun ei tarvitse kädestä pitäen ohjata.. Vanhempi osaa sentään ajatella jo asioita kohtalaisen monesta näkökulmasta,varsinkin kun lapsia on kyseessä.

Kukin tyylillään mutta kyllä koen 25v ja nuoremmat sakkolihaksi;lapsiahan ne vielä on.

• iloenkuli

Mun mies on ainakin tosi hyvän näköinen ja vaihtoi silloisen avovaimonsa minuun, joka olen 20 vuotta edellistä kumppania vanhempi. Ja hyvin on mennyt. Miten ihmiset voi olla noin kyynisiä ja epäluuloisia?? Höllää nyt sinäkin vähän pipoas ja hymyile! =o)

• Nimetön

Kuinka joku voi tai kehtaa luokitella ihmiset ykkös ja kakkosluokan kansalaisiin?
        Olisipa kiva tietää mikä "älykkö" tämän kommentin takana on?

Ihan samalla tavalla näitä hyväksikäyttäjiä lötyy kaikista ikäryhmistä ja molemmista sukupuolista.
        Toiset eivät kasva aikuiseksi ikinä. Eniten sääliittä aikuiset miehet, jotka eivät vain ymmärrä, että henkin ovat tulleet aikuseksi ja teinihömppä aika on takana. Silti ne rievut yrittää jallittaa 18 vuotiaita tyttöjä ja unelmoivat olevansa jotain prinssejä heille.

Mutta oli niin tai näin, niin tuksin meillä kenellekään on alkaa jakamaan meistä ketään ykksö ja kakkosluokan ihmsiin.
        Vitun vajukki.

• Mies vuodelta 1981
        Nimetön kirjoitti:

Kuinka joku voi tai kehtaa luokitella ihmiset ykkös ja kakkosluokan kansalaisiin?
        Olisipa kiva tietää mikä "älykkö" tämän kommentin takana on?

Ihan samalla tavalla näitä hyväksikäyttäjiä lötyy kaikista ikäryhmistä ja molemmista sukupuolista.
        Toiset eivät kasva aikuiseksi ikinä. Eniten sääliittä aikuiset miehet, jotka eivät vain ymmärrä, että henkin ovat tulleet aikuseksi ja teinihömppä aika on takana. Silti ne rievut yrittää jallittaa 18 vuotiaita tyttöjä ja unelmoivat olevansa jotain prinssejä heille.

Mutta oli niin tai näin, niin tuksin meillä kenellekään on alkaa jakamaan meistä ketään ykksö ja kakkosluokan ihmsiin.
        Vitun vajukki.

Kyllähän tuntuu ainakin näin 27 vuotiaan silmistä vanhat ihmiset lajittelevan eniten meitä a ja b kansalaisiin. Eipä sillä, kyllä niitä typeryksiä riittää vanhemmissakin ihmisissä täältä käsin katsoen. Kummasti leuat aina putoilee vanhoillakin ihmisillä kun normaali duunarin ulkonäön takaa paljastuu korkeasti koulutettu yrittäjä joka elää omillaan ja omaa vielä kohtalaiset käytöstavat, sekä terveet elämäntavat... Nimeäni tän ylistyksen jälkeen en toki mainitse, mutta eniten toivoisin että juurikin tuo normaali sosiaalinen kanssakäyminen (ei tää typerä nettiväittely) kasvaisi ihmisillä enemmän siihen pisteeseen että nähtäisiin omat navat saman arvoisina kuin muidenkin. Harmi vaan ettei mennyt kehumatta tämäkään päivä.........

• Kjun

Itse olen 21v. mies ja ihastunut itseäni 10v vanhempaan naiseen. Suhteemme toimii hyvin, nautimme toisistamme ja toistemme seurasta. Ihmiset joille olen kertonut asiasta ovat ottaneet asian vastaan aluksi kummastellen mutta he ovat jälkeenpäin hyväksyneet sen.
      Mielestäni suhde kuin suhde voi toimia jos kummatkin osapuolet todella pitävät toisistaan ja ovat valmiita ottamaan pientä kritiikkiä vastaan toisilta ihmisiltä jotka eivät asiaa ymmärrä.

• Elä täysillä

Minäkin ihastuin ja rakastuin itseäni nuorempaan mieheen.Häitämme vietettiin noin kaksiviikkoa sitten,mieheni kaverit ovat suhtautuneet minuun tosi hyvin ja kertoivat,että ihan odottivat hääkutsua.Meillä menee hyvin ja tutut sekä sukulaiset kertovat,että ikäeroamme ei huomaa.Nuoremman miehen kanssa on helppoa olla,ei ainakaan valita ainaista väsymystä ja muutenkin kaikki pelaa hienosti!Eihän sitä voi sydämelleen mitään,kun se ottaa ja Rakastuu!!!

• on......

paljon vapaalla jalalla joten kyllä sellainen käy paremman puutteessa.

• juuh käy

varsinki jos sillä on rahaa ja mammonaa......ja ei ole ihan hirveen näköinen,,,,,,

• se,
        juuh käy kirjoitti:

varsinki jos sillä on rahaa ja mammonaa......ja ei ole ihan hirveen näköinen,,,,,,

raha kaunistaa ja nuorentaa kummasti heh.heh.

• arkkimeeses
        se, kirjoitti:

raha kaunistaa ja nuorentaa kummasti heh.heh.

Ikää 60 ja saman verran miljoonia tilillä!

• rintzi

Aloin seurustella 16 vuotiaana itseäni 18 vuotta vanhemman miehen kanssa, se herätti paljon keskustelua muissa, myös perheessäni. Mutta nyt tiedän jo syyn. Se ei ollut ikäero vaan se ihminen.. alkoholisti naisenhakkaaja yms.yms. seurustelimme n. neljä vuotta. Ero tuli kun lapsemme syntyi ja sain vihdoin silmäni auki.

Nyt rinnallani on 9 vuotta vanhempi mies, tällä kertaa kunnollinen. Kukaan ei ole tullut sanomaan mulle mitään negatiivistä meidän seurustelusta.

Älä siis välitä siitä iästä vaan ihmisestä, toiset vaan yksin kertaisesti tykkää vanhemmista/nuoremmista - "oma tasoisistaan" ihmisistä. Ja mitä perheeseen tulee, älä välitä LIIKAA niistä. Jos ne ei tykkää että seurustelet nuoremman miehen kanssa (ilman hyvää perusteltua syytä), ne tottuu siihen kyllä ajan myötä. Sinä sen miehen kanssa olet, eivät he!!!

• Nuorempaan menossa

Olin aviossa 6 vuotta vanhemman kanssa ja nyt eron jälkeen tutustunut 5 vuotta vanhempaan naiseen. Ikää on mulla 45 eli kokeillut jos monenlaista jo.

Nyt on alkanut tökkiä näiden ikäneitojen ripustautuminen ja jatkuva hokeminen iästä. Mulle sillä ei ollut väliä mutta jatkuva hokeminen teki sille paikan.

Ajatusmaailmassa on myöskin aika isot erot kun toinen miettii kylille menoa viikonloppuna ja toinen haluaa jo rauhoittua.

Eli nyt ajatukset ovat sellaiset että tää suhde loppuu ja toivon mukaan löydän jonkun edes saman ikäisen. Jotenkin tuntuis luonnollisemmalta.

Ei voin sanoa et toimii jonkun aikaa mut nyt minua nuorempana on alkaneet oman ikäiseni naiset kiinnostaa. Ovatpa vielä kauniimpiakin kun rypyt lisääntyvät.

• mummeli57

On se vaan kamalan näköistä, kun vanhemmat naiset kyhnää itseään nuorempien miesten kanssa. Ilmeisesti naiset etsimässä kadotettua nuoruuttaan..............säälittävää

• khkhkhk

Tuo ero on kyllä ihmisten luonteissa eikä iässä... Jos on vaan viisi vuotta ikäeroa suuntaan tai toiseen, niin eipä tuo nyt aikuisilla merkitse mitään. Mutta 45-vuotiaat ei nyt ehkä joka viikonloppu käy kylillä enää... ainakaan normaalisti =D

• kanssa kokenut

Mun edellinen vaimo oli mua 3 vuotta vanhempi nainen, nykyinen 5 vuotta vanhempi . Itse oon nyt 46 mutta henkisesti ~25.
        Mutta kyllä näillä kahdella on eroo. Edellinen oli kova bilettäjä (ja on edelleen, tiedän) ja tää nykyinen enempi kotihiiri. Joskus vanha suola janottaa.... ;)

• Mitäh?
        mummeli57 kirjoitti:

On se vaan kamalan näköistä, kun vanhemmat naiset kyhnää itseään nuorempien miesten kanssa. Ilmeisesti naiset etsimässä kadotettua nuoruuttaan..............säälittävää

Ajatteleppas toisin päin?
        Nuori nainen vanhan ukon kainalossa, ihan sama miten vaan. Jokainen tyylillään.

• nainen5
        mummeli57 kirjoitti:

se sinulta ole pois.

• Manukka
        mummeli57 kirjoitti:

Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.On tainnut jo elämän makeus unohtua ja hautapaikka varattu tai sitten kateus nakertaa.Ehtii sitä ukko-kullan eturauhas vaivaa hoitaa myöhemminkin.Nuoret miehet on hauskoja,eivät ollenkaan kiukkuisia ja känkkäränkkiä.Eläköön tasa-arvo.

• En usko

Moi
      Olen nähnyt vuosien varrella tuttavien ja puolituttujen suhteita, joissa jompikumpi ollut reilusti vanhempi kuin toinen, eikä yksikään suhde ole kestänyt kovin pitkään.
      Eroamisen syyt eivät yleensä ole johtuneet "ulkoisista paineista" vaan siitä, että jompikumpi on alkanut itse epäilemään suhteen toimivuutta sekä on jopa salailtu suhdetta ikäerosta johtuen. Vaikka se ei ole ympäristössä aiheuttanut sen kummempaa ihmetystä.

• ..eihän iällä ole väliä...

Miksi tuollaisia kirjoittelet? Ikä on vain numero, joka ilmoittaa, paljonko syntymästä on aikaa. Eikä sukulaisten mielipiteillä ole väliä, itsehän elämästäsi vastaat.

• Jotka..

Ei muuta saa,,Kun vanhoja akkoja...HYVÄKSYY VANHEMMAN ELÄKKEELE MENEVÄN NAISENKIN..!!!!

• Danzigi

Eihän tuo ikä ole kuin numeroita. Ei se ikä vaan se ihmisen kypsyys, asenne elämään ja moneen muuhun.
      Meilläkin on 10 vuoden ikäero emännän kanssa mut eipä se ole koskaan haitannut, meitä eikä ketään. Äitini tais joskus mainita vaimokkeestani asiasta et onpas nuori, siihen se jäikin.
      Harvinaisempaa toi taitaa kyllä olla et Mies on nuorempi mutta ei kait se sen kummempaa ole kuin se et nainen on nuorempi. Jos synkkaa, nauratte samoille asioille, käytte yhdessä missä milloinkin niin anna palaa vaan!!

• Antaa palaa

Jos olette onnellisia yhdessä, niin antaa palaa! Se ei ole keneltäkään pois!

• Prrr

Olen itse ollut 17-39 ikävuosieni ajan aviossa itseäni yhdeksän vuotta vanhemman miehen kanssa ja melkein heti perään kahdeksan vuotta aviossa 12 vuotta nuoremman kanssa.
      Olen sitä mieltä, että nuoremmalle saattaa hieman vanhempi mies olla ihan jees, mutta kun itse kypsyy ja oppii nauttimaan seksistäkin oikein täysillä, niin siihen vastaa nuorempi mies paremmin.
      Erohan siitä nuoremmastakin tuli, mutta syynä ei ollut ikäero, vaan totaalinen tietokoneleskeys viimeisen avioliittovuoden aikana (että voikin mies hurahtaa tietotekniikkaan niin täysillä).

Noh, en valita, olen sen jälkeen ollut visusti vain oman itseni rouva, en koe tarvitsevani miestä muuhun kuin hellyyteen ja seksiin ja siksipä olen tapaillut itseäni huomattavasti nuorempia (kolme vuotta tapailin itseäni 30 vuotta nuorempaa)ja aivan tyytyväinen olen ollut ;o)

En missään nimessä huoli siihen tarkoitukseen yli 4-kymppistä, koska - ikävä kyllä - turhan moni ikääntyvä mies alkaa muistuttaa kuivunutta viinirypälettä, jonka ruttujen pohjalta kasvaa harmaata hometta.

Olen tätä nykyä 59 vuotias, minut haluaisi vaimokseen 34 v komea mies, mutta enpä taida .... vapaus maistuu liian hyvälle.

• Nuorekas

Aviossa 5v vanhemman miehen kanssa, avoliitossa 3v nuoremman kanssa..mutta nyt itse olen 57 ja mies 40 ja elän elämäni parasta aikaa...ett silleen.

• hyvin.

ei ongelmaa itekkin omaa miesta vähän vanhempi ja minusta ikä ei ole este rakkaudelle vaikka jotkut ovat niin vanhan aikasia että muka samanikänen pitää olla .
      ei ole niin mies ilman muuta voi olla vanhempi

• Shadowz

Kyllähän se suhde toimii, mutta muista että alku on aluksi ihanuutta. Sukulaiset kyllä ymmärtää ja kaveritkin vaikkakin aluksi katsovat vähän kieroon. Pitää vaan muistaa että teidän tulee pitää suhdetta yllä ettei ajatus karkaa kummaltakaan. Itse seurustelin 10v vanhemman naisen kanssa kunnes ajatusmaailmat erkani toisistaan.

• nainen 43 , mies 34

toiminut jo monta vuotta :)

• toimii.

Naiseni, isolla N.llä on minua 7 vuotta vanhempi - ja hyvin on pyyhkinyt jo pitempään

• olisi kiva kuulla

Mukava kuulla jonkun miehen ajattelevan noin ja uskaltavan se sanoa vielä ääneen.
        Mutta olisi kiva kuulla, että miksi viihdyt hyvin itseäsi vanhemman naisen kanssa?
        Koetko tai tunnistatko ikäeroanne yhtään mistään vai onko se ihminen rinnallasi se oleellinen juttu?

Aika hämmäentää miten rumasti suurin osa miehistä ajattelee aikuisista naisista.
        Kun ne reppanat eivät vain muista, että ikä karttuu heille itselleenkin joka ikinen päivän!

• Hanna

Tunnen yhden avioparin ja vaimo on kymmenen vuotta miestä vanhempi. He ovat nyt iältään noin 70 ja 80 vuotta. Hyvin on toiminut, vaikka manivät nuorena naimisiin :)
      Tietysti monesti heistä puhuttaessa ikäero muistetaan mainita, mutta ei sitä kukaan paheksu. En tosin tiedä, onko heillä ollut kuoppainen alku, mutta on liitto sen ainakin kestänyt.

• jeeeees

sama kuin: kumpi oli ensin muna vai kana

• tiitu06

itselläni ei ole ollut koskaan itseäni nuorempaa miestä,mutta kun tähän ikään olen päässyt niin on alkanut ympärilläni pörrään...vähän on vierasta mulle..mutta outo kiinnostus alkoi ja se pelottaa...tunnen paljon mua nuorempia miehiä ja tuntuvat tosi mukavilta...itselläni on tyttökaveri jolla on 15v nuorempi mies ja meni myös naimisiin hänen kanssaan ja SE TOIMII heillä ja upeasti,jälkipolvikin syntyi...joten pikkuisen olen alkanut uskoon että se voi toimia...onnea Anna sulle....

• nainen onnellinen

Lueskelin tässä näitä juttuja. Olen itse yli 30 vuotiaan miehen kanssa naimisissa. Mies on 67 vuotta. Onnellisempaa elämä ei voi olla hän on erittäin kiltti tietää mitä nainen kaipaa hellyyttä ja hyväilyjä ei aina vaan sexiä, ei koskaan tappeluita ei kännäämistä noin 35 vuotta olen nuorempi ja kaunis nainen ei ole tullut koskaan mieleen nämä masai miehet. Sen tietää että vanhempi mies on turvallinen jonka kainaloon voi nukahtaa yöksi. Voi luottaa ettei käy vieraissa naisissa. Tämä liitto on ihan oikea ei rahasta vaan rakkaudesta sopuisaan yhteiseen elämään.

• tiitu06

kun aloitin tämän keskustelun,en tarkoittanut itseäni enkä ole aloittamassa mitään suhdetta nuoreen mieheen,kommentoin vaan erään ANNAn kyselyyn...itse seurustelen ihanan miehen kanssa joka on mua vanhempi.Sanoin vain mielipiteeni siitä että voi se suhde nuorempaan onnistua!!se miksi aloin kiinnostuu on enemmänkin siitä kyse että miksi nuoret etsiytyvät vanhempien naisten seuraan,on tullut hyviä kommentteja...äiti hahmon hakua,kokemusta jne....

• misspiggy

vaan korvienväli..
      Mä tosin en koskaan oo törmänny nuoriin miehiin, joiden kans ois mitään oikeesti yhteistä. Johtuen ehkä mun omasta elämästä, joka ei oo helpolla menny, niin eipä mua 10 vuotta nuorempi taitas oikee mun aivotuksii ymmärtää..
      Mutta en myöskään osais olla kauheen paljon vanhemman kans..johtuen sekin siitä etten oo törmänny ko elämään kyllästyneisiin skeptisiin narisijoihin. Soon kai toi hoitajaluonne ko vetää määrätynlaisii puoleensa.
      Mutta edelleenkin..se päänsisus. Siihen ei kuulu kaverit eikä sukulaiset, jos toisesta tykkää. Että jos hyvältä tuntuu niin antaa palaa vaan. Tuuli huulia heiluttaa ja juttujahan riittää.. :))

• äitinä

Jos mun poika alkais seurustelee 20-vuotiaana yli kymmenen vuotta vanhemman naisen kanssa, niin kyllä mulla tuntuis pahalta. Kyllä tossa iässä kannattais etsiä oman ikäistä seuraa!!

• pahalle

Miksi ihmeessä tuntuisi pahalle. Todennäköisyys sille, että poikasi sydän särkyy, on 20 vuotias tyttö kuin 30 v. nainen.

Itse olen 44 ja miesystäväni 35, eli 9 v. ikäeroa.
        Miesystäväni äiti oli heti alussa sitä mieltä, että jos ikäeroa on, niin aina parempin näin päin.

Ja miksi poikasi pitäisi elää sen mukaan tuntuuko sinusta hyvälle vai pahalle.
        Anna hänen elää juuri sitä elämää mikä hänestä tuntuu hyvälle.
        Itsekästä äidiltä ajatella noin.

• Pohjan-Akka

...täälläkin.

• äiti itsekin

kun olimme poikani kanssa sinkkuja yhtä aikaa, ehdottelin pojalle et miten ois jos ettis sellasen 40 naisen jolla ois kiva poitsu, mä voisin ottaa sit sen ;D

Mulle on pääasia et lapseni ovat onnellisia, sama se minkä ikäisen kumppanin kanssa.

• huhhuijaa se toimii

toimii------toimii----toimii---ahh se toimii--toimiiiiiiiiaaahhhaaahhh huh huh

• kokemusta_on.

sitten kun itse alat olla vaihdevuosi-iässä, ei miestä enää kiinnosta vanha täti

• erittäin hyvä ellei täydell...

Ei toimi. Kokemusta on. Jossain vaiheessa saa alkaa kuuntelemaan: ryppynaama, vanha lehmä yms. skeidaa. Itsellä oli ´26 vee ja olen 43.huh huh. Elämäni suurin virhe. Jätkä lapsellinen äidin kulta ja kuka aikuinen jaksaa katsella jatkuvasti leffoja,syödä jäätelöä litrakaupalla ja katsella youtubea. Parempi ettei tuo 10 v ikäeroa alitu. Silloin voi just ja just toimia.

• pumpulipum

Minun miesystävä on syntyny samana vuonna kuin minä, mutta aina saan kommenttia siitä että seurustelen mukamas itseäni paljon vanhemman miehen kanssa. Ottaa joskus kyllä päähän. Itse en nimittäin paljon itseäni vanhemman miehen kanssa haluaisi seurustella, enkä myöskään paljon nuoremman. On se jännä kuinka sitä joutuu käymään tällaista läpi vaikka varta vasten sellaista yritin välttää. Heti kuitenkin kun ystävänikin hänen kanssa enemmän puhuvat, niin huomaavat hänen olevan joskus jopa naiivi ajattelija. Niin sitä huomaa kuinka ulkonäkö voi pettää. Ikä on luku jota kukaan ei näe ennen kuin henkkareita pitää vilauttaa. Ihmettelen miksi se ikäero on ongelma jos sitä ei muut näe ja vaikka näkee niin jos oikeasta rakastaa, väliäkö sillä?

• Näin on

Minusta tietyissä tapauksissa ikäerolla on väliä. Jos esim. Nainen on 50v ja mies lapseton 40-vuotias. Oletetaan, että heillä muuten menee hyvin, mutta sitten tuo mies alkaa haluta OMAA lasta ja kyseinen nainen on liian vanha synnyttämään. Ennemmin tai myöhemmin siitä tulee ongelmia.

Itse olen hyväkuntoinen ja nuorekas 60-kymppinen nainen. Jotkut sanovat, että olen 45-vuotiaan näköinen. Käyn säännöllisesti kuntosalilla ja hoidan muutenkin itseäni. Toisaalta ihmettelen joskus esim. Suomi 24-sivuilla olevia 60-kymppisiä miehiä, jotka ilmoittavat olevansa nuorekkaita ja hakevat alle 50-vuotiaiden seuraa. Sitten kun katsoo heidän valokuvaansa he saattavat näyttää hyvin vanhoilta papparaisilta, jolla ei ole hiuksia ja vatsaakin näyttää olevan. En ymmärrä tuota millään! Toki poikkeuksiakin löytyy. On hyväkuntoisia ja hyvännäköisiä miehiä, mutta enimmäkseen tilanne on edellä kuvaamani. Voisiko tästä päätellä, että jostain kumman syystä miehillä on yleisesti ottaen liian hyvä itsetunto suhteessa omaan ulkonäköönsä. Todellisuus on jopa hämärtynyt sanoisin. Vielä kun ottaa huomioon, että iäkkäämmillä miehillä on jokaiselle tyrkyllä monta naista, koska miehiä on niin vähän tämä vielä entisestään hämärtää miesten näkökenttää.

• sivukyylä

Yksi kokemus vain sivullisena nähneeltä. Kun se pariskunta aloitti seurustelun, mies oli 23 ja nainen 38. Aikalailla aiheutti pikkukylässä hämmennystä, mutta ihmiset tottuu. Olivat hyvin rakastuneita ja lapsenkin saivat. Nyt kun nainen on 60 ja mies 45, on mies kuulema kyllästynyt "mummon" seuraan ja seurustelee 35 v naisen kanssa. Niin että vanhempana se ikäero voi enemmän näköjään vaikuttaa, mutta tämä on vain yksi tapaus, eikä voi yleistää.

• jättää sen

edestään löytää.
        Voi olla että miestä odottaa nyt sama kohtalo minkä hän järjesti vaimolleen.
        Tulee hylätyksi kun nainen löytää nuoremman ja viriilimmän.

Jos on todellista rakkautta ei iällä ole merkitystä.
        Myös samanikäiset tulevat petetyiksi ja jätetyiksi.

• elmeri2008

eläkä mieti liian pitkälle tulevaisuuteen. Tämä on sinun elämä, ei sinun ystävien, läheisten, sukulaisten. Onnea matkaanne :)

• Lökkänä

Meillä on mieheni kanssa 7v ikäeroa.
      Olen 57v ja mieheni täyttää joulukuussa 50v.
      Ikäero ei ole koskaan ollu meille este mihinkään,kohta kolmekymmentä vuotta ollaan oltu naimisissa.Meillä on kaksi yhteistä lasta ja minulla edellisestä yksi poika.
      Et siitä vaan!
      Rakkaus on kauneinta ja tärkeintä maailmassa!

• älii?

Olen 18v ja rakastunut kaverin mummoon 78v

• the Man 40

rakastunut naiseeni 50 vuotta

• onnistuu

jos et ole samaa tasoa, niin silloin on selvää, että miehen kuuluu olla selvästi sinua vanhempi.

• ?!?

Kyll mun on pakko sanoo on minun veljeniki sitä kymmenen vuotta vanhemman naisen kans ja hyvin sujuu.. :))

• khylkhyl

Oma onnellisuutesi on tärkeintä, älä mieti mitä muut ajattelevat, vaan jos suhteenne toimii niin ole vain onnellinen. Jos ystäväsi eivät halua sinun olevan onnellinen niin mitä ystäviä ne semmoiset ovat...

Itsekin seurustelen itseäni nuoremman miehen kanssa ja hän on huomaavaisin ja ihanin, enkä mieti hetkeäkään että haluaisin olla jonkun muun kanssa.

• Meren_Neito forever.

Aivan varmasti ja vielä paljon paremmin, kun samanikäisen tai itseä vanhemman miehen kanssa. Takana on nyt kokemusta jo 15 vuotta avioliitosta, 18 vuotta nuoremman miehen kanssa ja ei kaduta, hyvin ollaan toimeen tultu ja asioista yleensä olemme lähes aina samaa mieltä. Itse olen sellainen nuorekas muija, joten moni ei ikinä edes ole uskonut tuota ikäeroa 18 vuodeksi. Muillakin sukulaisillä ja ystävillä on ikähaarukalla 8-20 vuotta nuorempi aviomies ja kaikki ovat onnellisesti avioliitossa yhä ja eräät heistä jo 45 vuotta avioliittoa takana!

Onhan sitä poikkeuksia ja luonteita, jotka eivät sovi noin yhteen, mutta se on jo sitten luonnekysymys.

• Just!

Kas kun ei koko kylä ole nuorempien 30v. nuorempien miesten kanssa:DDDD
        Nuoret miehet ei halua kuin kokeeksi joskus panna
        vanhempaa naista ja kun huomaa, ettei hommasta tuu mitään, viettävät lopun elämäänsä nuorempien kanssa! Näin se menee.

• nyt..
        Just! kirjoitti:

vanhempaa naista ja kun huomaa, ettei hommasta tuu mitään, viettävät lopun elämäänsä nuorempien kanssa! Näin se menee.

heti tyrmää,niillä suvun naisilla on varmaan paljon rahaa ja ukot käy vierailla aina välillä...

• Meren_neito forever
        Just! kirjoitti:

Enköhän minä tiedä, tämän asian omalla ja tuttujeni kohdalla paremmin, kun sinä! Olet vain kateellinen, kun itselläsi ei ilmeisesti ole omaa naista ollenkaan. Jotkut voivatkin sitten olla typeriä, hohhoijjaa.

• Meren_neito forever
        nyt.. kirjoitti:

heti tyrmää,niillä suvun naisilla on varmaan paljon rahaa ja ukot käy vierailla aina välillä...

Varsinaista porukkaa täällä taas, eipä ole rahasta kiinni ollut meillä kellään, koska sitä on ihan normaalisti ja pettämiset ei kuulu meidän porukoihin, otan osaa että joku voikin olla noin tyhmä ja typerä!

• Esa .T.
        Meren_neito forever kirjoitti:

Varsinaista porukkaa täällä taas, eipä ole rahasta kiinni ollut meillä kellään, koska sitä on ihan normaalisti ja pettämiset ei kuulu meidän porukoihin, otan osaa että joku voikin olla noin tyhmä ja typerä!

Hienoa! Onnittelut, omakin vaimoni on minua 16 vuotta vanhempi ja upeasti olemme liitossamme tulleet toimeen jo 9 vuotta ja myöskään meillä ei edes tulisi mielen pettää toista, siinä kun ei ole mitään järkeä!!!! Hyvää jatkoa sinulle ja tutuillesi!!

p.s älykääpiöiden kommenteista täällä ei kannata välittää ;D;D

Esa ja Terhi

• Nimetön

..epäröin aluksi, onneksi annoin tunteille periksi. Mieheni yli 10 vuotta nuorempi.

• Vaalea nainen

toimit tunteittesi mukaisesti. Onnea!
        Mulle varsin sopisi itseäni nuorempi mies. Tarjokkaita on ollut... mutta mä en sit kuiteskaan ku nokunoku...
        Tosi hyvä juttu just mulle tämä keskustelun aihe!
        Hyvää jatkoa!

• Pohjan-Akka

...että 10 vuotta nuoremmat ovat jo miehiä. Se on kammottava isku päähän....ai että oon siis niin vanha.

Noin tapahtui siis joskus muutama vuosikymmen sitten, kun Pohjan akkakin ns. liikkuin.

Miehet ei saisi koskaan tulla nuoremmiksi, se ei ole reilua minusta semmonen.

Mitä itse asiaan tulee, niin kyllähän se vaatii itsetuntoa rajusti...se 10 vuoden ikäero. 5 vuotta ei vielä näy missään, mutta 10 vuotta...se on stressin paikka. Toisaalta jos oikeasti rakastuu, niin ei se häivy vaikka miten järkeilis.

Kaipa se 10 vuotta ei sitten oikeasti ole mitään.

• Dark_Raven

nyt välillä sattuu olemaan semmoinen kuva tuosta demi mooresta,että on näköjään botoxi ruiskeet tehny tehtävänsä;)))..muuten tää ei kyllä liity ketjun aiheeseen.

• -surusilmä-

Mä olen 37 v ja ihastunut 30 v mieheen! Tavattiin viime pääsiäisenä ja siitä saakka ollaan oltu yhteyksissä. Välillä useammin,välillä harvemmin! Olen tosi ihastunut häneen mutta en uskalla sanoa sitä hänelle. Ei olla tehty mitään sopimuksia puoleen eikä toiseen...Tulevaisuus yhdessä????

• Ex-model_77

MITÄ IHMETTÄ?

Tänne kirjoittaneet naiset valitsevat kumppaninsa iän perusteella, sillä nuoremmat miehet "jaksavat paremmin" "eivätkä rupsahda niin nopeaan" jne.

Eikö tämä oo aika mieletöntä? Eikö kumppanin valintaan vaikuta muutkin kuin vain ulkoiset tekijät? Miten olis vaikka hyvä sydän ja persoonallisuus?

Oikeasti mua alkaa säälittämään meidän suomalaismiesten puolesta, jos elämme näinkin pinnallisessa maailmassa...

• Tuossa on??

Onhan se nyt kautta aikojen tiedostettu että varsinkin suomalainen nainen valitsee aina kumppanin ulkonäön tai statuksen perusteella!!

Jos nyt joku nainen väittää että on tärkeimpiäkin asioita miehen valinnassa niin tee palvelus ja katso peiliin että kannattaako todellakin itselleen valehdella...

• samppahy

Hei!

Jos tulette hyvin toimeen keskenänne, niin ei ikäerosta ole mitään haittaa!! Tsemppiä vaan!!

Sukulaisten ja kavereiden mielipiteistä ei mielestäni kannata välittää. Tärkeintä ovat omat tunteet toista kohtaan!

• Dr. Payaso

Kuten kaikki tiedämme, fyysistä ja henkistä -ikää ei voida mitenkään verrata toisiin.

Monesti 16v:kin on ollut "henkisesti" kypsempi (ja viisaampi), kuin moni 30v - 40v.

Henkinen ikä karttuu kokemuksien myötä... jotkut näkevät, kuulevat, kokevat - enemmän asioita muutamassa vuodessa, kuin moni 30v. koko elämänsä aikana. Myös ihmisen perusjärki / ihmistuntemus / maalaisjärki astuu kuvoihin.

Jos miettii suhteita, joissa tyttö/nainen on nuori (14 - 18v.) ja mies on 30v. tai enemmän... niin minun mielestäni siinä on jotain vähän... mmm... suvaitsematonta. Suurin osa tuntemistani alle 20v. tytöistä ovat vielä niin henkisestikkin nuoria, etten tulisi toimeen. Keskustelun aiheet ovat kuitenki vielä niin "nuoren-ihmisen", enkä siis halua yleistää. Kuten alussa sanoin... jotkut ovat jo todella kypsiä nuorestakin iästä huolimatta.

Asiasta vähän poiketen; Alaikäiseen sekaantuminen on todella todella huolestuttavaa... oli 16v. vaikka kuinka henkisesti kypsä. Oli kyse sitten miehestä tai naisesta, tytöstä tai pojasta.

Jos nainen on vanhempi; esim.30vuotias? ja mies about 20vuotias, niin tässä ei välttämättä ole mitään "häikkää". Tunnen monia miehiä jotka on about 20v. ja he osaavat jo ottaa vastuuta itestänsä ja muista... sit toisaalta tunnen myös miehiä jotka ovat yli 20v. ja haluavat viel elää ja olla ilman vastuun kantamista.

Jos kemiat toimii... mies on sinulle mies, etkä ole joku äidinkorvike (peset pyykit, tiskaat, teet ruuan ku ukko rellestää nuorten kavereittensa kanssa baareissa 3 kertaa viikossa), niin minä ainakin toivotan teille kaikkea hyvää! :)

Niinkuin moni onki sanonu... muitten mielipiteistä ei tarvitse välittää, mutta niitä on hyvä kuunnella koska kaikesta voi oppia!

• joku.

toi sun viestis...
      Niin kyllä se toimii mutta pitää vaan olla kärsivällisyytä.
      Ja riipuu ihan ihmisestä. Onko hän kypsä suhteseen sinun kanssa. Ja oleteko valmiita otamaan kritikia vastaan teidän suhteesta. kaikki hän ei nyky kansasa ymmärrä tai hyväksy ikäeroa aina...

• Nimetön

Mua todella kiinnostais tietää, et mikä nuoria miehiä kiinnostaa vanhemmissa naisissa?
      Odottavatko he että nämä naiset "opettavat" heille eri asioita...(seksiä), hakevatko äidin korviketta vai mitä?

Itse olen jo melko kyllästynyt,kun lähes poikkeuksetta joka baarireissulla itseäni lähes 20 vuotta nuoremmat pojat lyöttäytyvät seuraani ja aloittavat flirttailun...
      Ei siinä mitään, kun yleensä nämä pojat ovat olleet myös todella hyvän näköisiä, söpöjä ja HYVÄKROPPAISIA!!
      Mutta mulla on kotona lähes heidän ikäinen tytär... niin ei ihan kauheesti kiinnosta...
      Mutta olis kiva tietää,että mikä näitä kiinnostaa?!
      Olen kyllä kuullut useasti, että olen paljon ikäistäni nuoremman näköinen ja joidenkin mielestä jopa "kuuma" pakkaus... mutta en nyt sentään 20-25 vuotiaalta näytä (olen yli 40v.)!!!!!!

• MilfSeeker24w

meitä nuoria miehiä ärsyttää suunnattomasti teidän vanhempien naisten ajatukset siitä,että hakisimme teistä jotain "äidin korviketta".Näin ei todellakaan ole.

ja toinen,se kun sanotte usein että "olet niin nuori,mulla on samanikäinen tytär/poika kotona"-mitä sitten,ei meitä kiinnosta lapsesi vaan juuri sinä viehättävä vanhempi nainen!Siksihän olemme tulleet sinulle juttelemaan:)Teitä kun vertaa nuoriin naisiin niin olette upeita,ei-ylimielisiä,keskustelutaitoisia,hymyileväisiä,kaikinpuolin paljon parempia kuin nuoret naiset,teihin ei voi olla sekoamatta;)ja sängyssä teidän kanssa,niin huh..;)

ja vielä se,että te vanhemmat naiset ette tajua,tai ainakaan myönnä sitä että olette vastustamattomia nuorten miesten silmissä,tekee teistä entistä viehättävämpiä,siksi että se tekee teistä vaatimattomia joka on täysin päinvastoin kuin nuorilla naisilla jotka ovat liian tietoisia itsestään ja se jos mikä,nimittäin ylimielisyys työntää luotaan pois.

Tässä 150%faktatietoa meidän nuorten miesten suusta,eiköhän jokainen nuori mies joka on viehättynyt vanhempiin naisiin voi allekirjoittaa kaiken mitä kirjoitin:)

• minä-
        MilfSeeker24w kirjoitti:

meitä nuoria miehiä ärsyttää suunnattomasti teidän vanhempien naisten ajatukset siitä,että hakisimme teistä jotain "äidin korviketta".Näin ei todellakaan ole.

ja toinen,se kun sanotte usein että "olet niin nuori,mulla on samanikäinen tytär/poika kotona"-mitä sitten,ei meitä kiinnosta lapsesi vaan juuri sinä viehättävä vanhempi nainen!Siksihän olemme tulleet sinulle juttelemaan:)Teitä kun vertaa nuoriin naisiin niin olette upeita,ei-ylimielisiä,keskustelutaitoisia,hymyileväisiä,kaikinpuolin paljon parempia kuin nuoret naiset,teihin ei voi olla sekoamatta;)ja sängyssä teidän kanssa,niin huh..;)

ja vielä se,että te vanhemmat naiset ette tajua,tai ainakaan myönnä sitä että olette vastustamattomia nuorten miesten silmissä,tekee teistä entistä viehättävämpiä,siksi että se tekee teistä vaatimattomia joka on täysin päinvastoin kuin nuorilla naisilla jotka ovat liian tietoisia itsestään ja se jos mikä,nimittäin ylimielisyys työntää luotaan pois.

Tässä 150%faktatietoa meidän nuorten miesten suusta,eiköhän jokainen nuori mies joka on viehättynyt vanhempiin naisiin voi allekirjoittaa kaiken mitä kirjoitin:)

Kyllä vain. Suunnilleen noin se on. Terv. 22-vuotias nuorimies.

• Viola
        MilfSeeker24w kirjoitti:

Keskustelun paras kommentti kuultiin tämän henkisesti kypsän nuoren miehen suusta. Kiitos ! Erityisesti hymyily ja keskustelutaito vetosivat. Olisipa sama terve mielipide useammilla...

• ajatelkaanytihmiset

Ei ne kaikki miehet vanhene nopeaan tai menetä fysiikkaansa. Katsokaa suomalaisnaiset itseänne. Nenärengas 50-vuotiaana EI TEE teistä yhtään nuorempia!

• _Kinka_

Kyllä toimii...itse olen toista vuotta kihloissa itseäni yli 10 vuotta nuoremman miehen kanssa...ikäero ei näy missään...kemiat toimii ja kaikki on muutenki OK!!!

• Viuhti

Olen vaimoani 10 vuotta nuorempi ja tiedän jotain aiheesta.
      Liitto toimii muutoin hyvin, mutta erotiikkaa
      siitä ei enää löydy. Hormoonit vaan eivät enää
      hyrrää samalla tavoin kuin ennen...
      Onneksi Suomi on täynnään kuumia naisia, jotka voivat auttaa tiukan paikan tullen ... ; /

• hulinaa

Kuumia naisia, jotka auttaa tarpeentullen...
        Taidat kuulua samaan kastiin kun se yks aiempi, tätä "jumalan lahja" -osastoo.

Ei oo ikinä tullu mieleen, että sussakin vois olla vikaa? Jospa yrittäisit keksiä jotain uutta ihan siellä kotona... Oikeita esiLEIKKEJÄ esim...

Älä ny samantien hyppää muitten sänkyyn... Voi sun rouva parkaa. Tiedän jopa yli 70-vuotiaita naisia, jotka harrastavat ikäisiksiin aktiivista seksiä. Se on mullakin tavoitteena.

• se sexi...

ole iästä kiinni,vaan osaamattomasta parista.
        Ja kaikilla samanikäisilläkin pareilla sexi lopahtaa pitkässä parisuhteessa,mutta eron jälkeen uuden kuppanin kaa taas maistuu tosi hyvältä.

• "kapalonryöstäjäkö"

Kyllä voi suhde nuorempaan mieheen toimia. Itse olen naimisissa 6 vuotta nuoremman miehen kanssa ja meillä on yhteinen lapsikin. Itse olen vaille 33 ja mieheni juuri täyttänyt 26. Ikä on vain pelkkää numeroa, luonteesta ja itsestä se on kiinni millainen ihminen on. Miehenikin paljon kypsempi kuin muut 26- vuotiaat miehet yleensä on.

• mäkin

saat olla varma että kun miehes ei haluu"äitiä" niin käy sit nuoremmissa ja kun on taas äitiä ikävä niin sun viekkuun..vaikka ei ne kullit ja pillut käytössä kulu...

• kunkku

no jos on jokinlainen äiti kaipuu niin johan se sun lähellä pörrää mutta onhan se aika outoa että sä äitinä tyydytä hänen seksuaalisia himojaan...vai riittääks et saa tisulin suuhun....vai saat sä jotain kisejä kun paappoot nuorta miestä...toivottavasti sulla ei ole lapsia ettet vain niin nuoriin sekoile....ÄITI

• se.....

lähes samanikäisyys on paras,tulee sitte ne andropaussit ja menopaussit samaan aikaan ja kaikki kolotukset ja eläkeikä samaan aikaan,eikä joudu omaishoitajaksi,kun on molemmat samanlaisii kräppiä.

• NIINA W

oLEN 40 V JA MINUN EX-POIKAKAVERI OLI 30 V.....TULI AIKA PAHOJA ERIMIELISYYKSIÄ...TOISINPÄIN YMMÄRRÄN NYT ELI MIES SAA OLLA VAIKKA 20 V VANHEMPI....TUOLLAISET POJANKOLTIAISET EIVÄT OLE HENKISESTI VIELÄ VALMIITA...MUNA EI RIITÄ...PITÄÄ OLLA MUUTAKIN...ELÄMÄNKOKEMUSTA

• jo 6-vuotta yhdessä

Mies 29 ja minä naisena 41 ja hyvin on mennyt.
      Ollaan asuttu kohta 6-vuotta yhdessä ja ainahan jotain ongelmia on jokaisella/kaikilla puolisoille on hyviä ja huonoja päiviä, mutta ikäero ei ole haitannut millään tavalla ja ei kaverit/tuttavat enään mitään sano, aluksi olivat kai epäileviä suhteestamme mutta eivät sanoneet sitä suoraan, nyt kaverit ja tutut on tottuneet ja ovat kuin olisimme aina olleet yhdessä.
      Minulla oli 2 lasta edellisestä liitosta ja yhteisiä lapsia ei ole, emmekä halua enään.
      Kasvatamme kaksi lasta yhdessä (lapsetjo kohta murrosikäisiä) eikä ies ole yrittänytkään olla isä vaan hyvä kaveri lapsilleni ja niin on mennyt tosi hienosti.
      Elämä on upeaa, nauttikaa siitä!
      Ikäero on vaan paperilla numeroita ei tosi rakkaus ikää katso!

• kokemusta on..

paremmin toimii kuin vanhemman kanssa.. :)

• VesaBerg

Olen 40-kymppinen mies ja minulla on pääsääntoisesti ollut suhteita vanhempiin naisiin ja homma on toiminut. Vanhempi nainen on helpompi: aina valmiina ja eikä vaadi liikoja.

• ja hyvin

itsellä kokemuksia itsestä nuoremmasta ja suhde toimii hyvin, vanhenpi nainen ja nuorenpi mies suhde toimii, vanhat miehet ei jaksa seksissäkään yhtä hyvin , kuin nuoremmat.

• piii99

Toimiihan se kerran toisinkin päin

• Sihteeri.Marjatta.vm-62

Olen jo päälle neljän kymmenen oleva rouva ja kyllä minullakin on suhteita nuoriin miehiin.
      Nuorin taitaa olla alle kahden kymmenen ikäinen.
      Kannustan sinua kyllä jatkamaan vaan kaikesta huolimatta!!

• olla ymmärtäväinen

"neljän kymmenen oleva rouva ja kyllä minullakin on suhteita nuoriin miehiin."

Vaikka tuon kuvasi perusteella oletko hyvin seksikäs. Avomiehesi on onnenpoika. Minkäikäinen hän on?

• Lulu1

Tämä se vasta ihmisistä kamalaa on..mutta olkoot. Minä 47 ja mies 22..järkyttävää kait..taistelin itse vastaan ja yritin järkeillä, kaveri puhui ja yritti ymmärtää,sanoi että hän uskaltaa elää omaa elämää mutta sinä et,ihmisillekkö elät ? annoin periksi ja onneksi annoin,ei näin valtavaa lämpöä, ystävyyttä,rakkautta ja välittämistä ole löytynyt kenestäkään aiemmista miesystävistäni, tätä kutsun rakkaudeksi.8 kk seurusteltu, matalalla profiililla kun minä näkyvässä työssä ja en rohkene sanoa että ystäväni on yli 20 v.nuorempi, ei tässä kylässä ymmärrettäis .Muutama ystävä tietää ja hyväksyy , eivät ihmettele kun minä olen kyseessä :) osa ei puhu mitään, pari naisystävää ei halua edes nähdä miestä, kade iski kait, en muuta tiedä ajatella.Miestä ei haittaa numerot, hän aikoi hoitaa minut vanhainkotiin joskus :) huumoria ei puutu ,joka yö yhdessä ja aina ikävä...niin kauan kun tätä kestää , annetaan mennä ,sanokoot ihmiset mitä haluaa.Mietin usein miten voin näin rakastaa noin nuorta ihmistä..

• Sanoo muut mitä haluaa

Seurustelu ei ole häpeä, niin kauan kun se molemmille osapuolille sopii hyvin.

Kannattaa muistaa, että nyt ollaan suomessa, missä jokainen päättää omasta seurastaan yksin. Ei esimerkiksi saudi-arabiassa, missä isä voi parittaa 8 vuotiaan tyttärensä vaimoksi ystävälleen.

Jokainen päättää oman seuralaisensa aina itse, se että toinen on nuorempi tai olet itse vanhempi ei ole häpeä ja sitä voi muut katsoa miten haluaa. Kumminkaan ystävät ja vanhemmat, entiset partnerit saattaa ylenkatsoa ja tuomita parisuhteen...Vaikka se ei heiltä ole pois ja ei heidän käsissään. Yleensähän ne ajanmyötä tottuu koko asiaan.

Joku aikaisemmin totesi, että esim 19 vuotias on viellä täysin kehittymätön...Tämä perustuu mihin?
        Voin arvatakin sen: Koska en itse seurustele 10 vuotta nuoremman kanssa. Kateus?

Lulu1, eipä tuo mitään järkyttävää ole. Kunhan olet onnellinen ja asiat menee hyvin. Moni sanoo, että 22 vuotias mieskin on täysi lapsi viellä. Vaikka nekin panee kun kanit ja osaa salaatin tehdä ja samalla puhua järkeviä (Huom. Järkeviä puhuminen ei ole puhkupieretyissä boksereissa formula 1:sen katseleminen. Romanttista...:O).
        Olethan siinä etuasemassa, että eipä ainakaan ukko nukaha kesken romantiikan! Onnea vain ja hyvää jatkoa.

• Ametisti

Olen 53 ja mieheni 29. Kun tapasimme, arvioimme toistemme iät 10 v. vikaan, hän minua nuoremmaksi ja minä häntä on vanhemmaksi. Kun totuus selvisi, harasin vastaan. Hän sanoi että katsotaan päivä kerrallaan miltä tuntuu. Kyselin kaikilta n. 20:ltä ystävältäni mitä tehdä. Kaikki sanoivat että antaa palaa jos siltä tuntuu. Ollaan oltu yhdessä yli 2 v. Ystäväpiiri ja sukulaiset sopeutuivat nopeasti ja kaikki toimii upeasti. Ajatusmaailmamme sopivat erinomaisesti yhteen, rakkautta ja lämpöä en ole tässä määrin kokenut ennen muissa suhteissa. Olemme onnellisia yhdessä, huolehtikoon tulevaisuus itsestään!

• Lulu1
        Sanoo muut mitä haluaa kirjoitti:

Seurustelu ei ole häpeä, niin kauan kun se molemmille osapuolille sopii hyvin.

Kannattaa muistaa, että nyt ollaan suomessa, missä jokainen päättää omasta seurastaan yksin. Ei esimerkiksi saudi-arabiassa, missä isä voi parittaa 8 vuotiaan tyttärensä vaimoksi ystävälleen.

Jokainen päättää oman seuralaisensa aina itse, se että toinen on nuorempi tai olet itse vanhempi ei ole häpeä ja sitä voi muut katsoa miten haluaa. Kumminkaan ystävät ja vanhemmat, entiset partnerit saattaa ylenkatsoa ja tuomita parisuhteen...Vaikka se ei heiltä ole pois ja ei heidän käsissään. Yleensähän ne ajanmyötä tottuu koko asiaan.

Joku aikaisemmin totesi, että esim 19 vuotias on viellä täysin kehittymätön...Tämä perustuu mihin?
        Voin arvatakin sen: Koska en itse seurustele 10 vuotta nuoremman kanssa. Kateus?

Lulu1, eipä tuo mitään järkyttävää ole. Kunhan olet onnellinen ja asiat menee hyvin. Moni sanoo, että 22 vuotias mieskin on täysi lapsi viellä. Vaikka nekin panee kun kanit ja osaa salaatin tehdä ja samalla puhua järkeviä (Huom. Järkeviä puhuminen ei ole puhkupieretyissä boksereissa formula 1:sen katseleminen. Romanttista...:O).
        Olethan siinä etuasemassa, että eipä ainakaan ukko nukaha kesken romantiikan! Onnea vain ja hyvää jatkoa.

Kanipa hyvinkin :)salaatteja ei paljon vääntele..mutta vaikka seksiä on , ei tämä mies ainakaan sitä pääelinkeinona pidä Toki tykkää ja tähän asti halut kohdanneet ihan mukavasti mutta ei pääosaa näyttele. Kaikkia on sopivasti ja yhteydentunne on loistava. Kumpa noin osaisin ajatella kun kirjoitat, mitä hiton väliä on oikeestikkaan näillä numeroilla, en ymmärrä mitä pelkään häviäväni jos annan vain ihmisten nähdä kuka tämä salaperäinen kaveri on..jospa jonain päivänä.Mietin myös paljon hänen kavereita, mahtaisivat suut auki töllätä:) 22 vuotiaista jotkut on tosi lapsellisia, tästä en löydä paljonkaan sitä piirrettä, on rauhallinen, ajatteleva, arvot kohdillaan, rakkaita harrastuksia metsästys ja koirat ja halu olla kotona,jos jossain käy joskus,tulee viesti että en minä täällä viihdy, paikkani on siellä missä sinäkin olet...ja mikä hulluinta, minä pettyneenä ja epäilevänä olen jo tässä ajassa muuttunut, hän taitaa rakastaa minut ehjäksi jälleen..joskus ajattelen että kaikilla naisilla pitäisi olla oma jesse :)

• Lulu1
        Ametisti kirjoitti:

Olen 53 ja mieheni 29. Kun tapasimme, arvioimme toistemme iät 10 v. vikaan, hän minua nuoremmaksi ja minä häntä on vanhemmaksi. Kun totuus selvisi, harasin vastaan. Hän sanoi että katsotaan päivä kerrallaan miltä tuntuu. Kyselin kaikilta n. 20:ltä ystävältäni mitä tehdä. Kaikki sanoivat että antaa palaa jos siltä tuntuu. Ollaan oltu yhdessä yli 2 v. Ystäväpiiri ja sukulaiset sopeutuivat nopeasti ja kaikki toimii upeasti. Ajatusmaailmamme sopivat erinomaisesti yhteen, rakkautta ja lämpöä en ole tässä määrin kokenut ennen muissa suhteissa. Olemme onnellisia yhdessä, huolehtikoon tulevaisuus itsestään!

Voi miten ihana kuulla nuo sanat ihmiseltä joka tietää mistä puhuu...Onnea teille kovasti...eletään se aika mikä meille on yhteiseksi annettu..

• Nuorimies turusta

Siis en todellakaan ymmärrä miksi täällä kiistellään tälläisesta asiasta johon voi kaikilla olla eri kanta juuri omien kokemuksiensa perusteella...Voihan se olla että alle 20 v nuoret ovat tyhmempiä ja kokemattomampia näissä asioissa kuin "aikuiset" mutta asia on myös toisinpäin. Onhan myös sellaisia ns. aikuisia jotka eivät tästä asiasta tajua hölkäsen pöläystä. Eli onko järkeä riidellä asiasta jossa kaikki osapuolet kuitenkin ovat oikeastaan oikeassa???? Mutta teille toivottaisin onnea jotka uskallatte yrittää tälläista monien jopa turhaan tuomitsevaa suhdetta sillä pääasiahan on että te rakastatte toisianne, ja kun näin on niin ei muiden mielipiteillä ole merkitystä! Terv. 21 v "tyhmä ja kokematon nuori mies turusta"!:D

• tollasia edes

miettiä ? Olette yhdessä jos tykkäätte toisistane ja sillä siisti. Jos olisin esim. kysynyt äidiltäni, kaveriltani, isältäni, työkaveriötani...ym. ym. kenen kanssa seurustelisin niin kukapa muu olisi paremmin osannut kumppanin valita kuin minä itse.
      Siis jos saat valita kenet haluat niin ota se, koska sinähän hänen kanssa seurustelet. Eli jos rakastatte toisianne niin mitään esteitä ei pitäisi olla, turha muilta kysyä.

• MINÄ50

Eikös naisen tule olla vanhempi kuin mies niin homma pelaa, ja jos henkilökemiat pelaa viellä niin sehän on vain hyvä.

• Palikka

Itsehän olen seurustellut kohta kaksi vuotta itseäni 10 v. nuoremman miehen kanssa ja hyvin menee. Ei kaikki kaksikymppiset ole pentuja.

• vaihdettiin nuorempaan

ikä merkitsee tietyssä elämänvaiheessa..
        Koin sen itse kipeästi..

Minä 45v ja mies 33v(ei lapsia)...
        tuli aika...hän halusi etsiä naisen ..nuoremman joka tekisi hänelle lapsia jne.

Kun mies on ns. perheenperustamisiässä..ei ikä ole vain numeroita!!!

muuten.....ikäerolla ei ole merkitystä....rakkaus on kaiken a ja o.......

ellei.....

• nuoremmat

käyttävät hyväksi vanhempia naisia taloudellisesti. Myös maahanmuuttajat käyttävät suomalaisia hyväuskoisia vanhempia naisia hyväksi taloudellisesti ja seksuaalisesti.

Mielestäni suomen naiset ovat sinisilmäisiä ja tyhmiä. Ensin menee rahat ja tulee kaikki veneeriset tauditkin kaupan päälle.

Mutta jokainen valitsee kantensa eli turhaa naisten on itkeä jos menee rahat ja terveys!

Sama koskee ulkomailla matkailevia naisia. Luulevat, että ovat haluttuja mutta todellisuudessahan nainen on vain pano miehelle meillä ja muualla maailmaa!

• Vai harrastatko sitä itse?

Hyvä iblidootti. (Kyllä se on oikein kirjoitettu, merkityksestä en sen enempää kerro).

Tunnut tietävän aiheen niin hyvin, että pakko kysyä. Mihin perustuu tämä kaikki? Eli kun sanot, että vanhemmilla naisilla on tauteja, jotka on tullu nuorilta ja niin pois päin. Mitä pelättävää enää on? Lähes jokaisella suomalaisella siis olisi näitä tauteja, koska nuoria on aika paljon ja jokainen sinun mukaasi kantaa kaikki taudit.

Taidat itse vaan haluta vanhempaa seuraa, jotta voit tautisi jakaa hänen kanssaan ja ottaa vähän omaan taskuun, mutta ei onnistu kun markkinoil ei oo tilaa...;)

Kun tunnut tietävän, että rahaa ne nuoret haluaa. Niin täytyy kyllä sanoa, että on sinulla arvomaailma pitkin reisiä sillon. Mutta ole hyvä ja perustele väitteesi mihin tutkimukseen ja oletko haastatellut kuinka monta ihmistä. Se, että sinulle tai kaverillesi käynyt näin ei tarkoita, että se käy kaikille.

Tuskinpa kukaan täällä nuoreen mieheen parisuhteessa elävä tulisi positiivista kuvaa antamaan, jos ensimmäinen kysymys olisi ollut "Paljonko on tilillä sitä rahaa?" "Haetaankos rinnakkais mastercardi minulle?"...

Tosi fatka on, että jotkut meistä saavat syödä pöydässä ja tämä tapaus taas joutuu syömää lattialla.

• Olet ilmeisesti ollut aisankannattajana, kun tiedät. Se on helppoa kun mm muslimimaahanmuuttajat on kiihkeitä ja päällekäyviä ja ujoilla suominaisila ainkin kutiaa.

• ensin kirjoittamaan
        Vai harrastatko sitä itse? kirjoitti:

Hyvä iblidootti. (Kyllä se on oikein kirjoitettu, merkityksestä en sen enempää kerro).

Tunnut tietävän aiheen niin hyvin, että pakko kysyä. Mihin perustuu tämä kaikki? Eli kun sanot, että vanhemmilla naisilla on tauteja, jotka on tullu nuorilta ja niin pois päin. Mitä pelättävää enää on? Lähes jokaisella suomalaisella siis olisi näitä tauteja, koska nuoria on aika paljon ja jokainen sinun mukaasi kantaa kaikki taudit.

Taidat itse vaan haluta vanhempaa seuraa, jotta voit tautisi jakaa hänen kanssaan ja ottaa vähän omaan taskuun, mutta ei onnistu kun markkinoil ei oo tilaa...;)

Kun tunnut tietävän, että rahaa ne nuoret haluaa. Niin täytyy kyllä sanoa, että on sinulla arvomaailma pitkin reisiä sillon. Mutta ole hyvä ja perustele väitteesi mihin tutkimukseen ja oletko haastatellut kuinka monta ihmistä. Se, että sinulle tai kaverillesi käynyt näin ei tarkoita, että se käy kaikille.

Tuskinpa kukaan täällä nuoreen mieheen parisuhteessa elävä tulisi positiivista kuvaa antamaan, jos ensimmäinen kysymys olisi ollut "Paljonko on tilillä sitä rahaa?" "Haetaankos rinnakkais mastercardi minulle?"...

Tosi fatka on, että jotkut meistä saavat syödä pöydässä ja tämä tapaus taas joutuu syömää lattialla.

ja käytä sitten vierasperäisiä sanoja. ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat!

Kirjoituksessasi myös paljon kirjoitusvirheitä.

Kirjoitin totuutta ja näin asia on ihan todellisessa elämässä. Silmä näkee ja korva kuulee eikä se tarvitse mitään erityistutkimusta!

Ihminen on aina ollut vilpillinen ja petollinen; niin rahan, rakkauden kuin toisen omaisuudenkin suhteen!

Mieti esimerkki jos tulet Suomeen maahnamuuttajana niin kyllä sen savimajan vaihtaa mielummin vaurauteen ja vähän "yksinkertaiseen naiseen" kuin edelleen eläisi siellä savimajassa ilman mukavuuksia!

• Oletpa säälittävä
        ensin kirjoittamaan kirjoitti:

ja käytä sitten vierasperäisiä sanoja. ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat!

Kirjoituksessasi myös paljon kirjoitusvirheitä.

Kirjoitin totuutta ja näin asia on ihan todellisessa elämässä. Silmä näkee ja korva kuulee eikä se tarvitse mitään erityistutkimusta!

Ihminen on aina ollut vilpillinen ja petollinen; niin rahan, rakkauden kuin toisen omaisuudenkin suhteen!

Mieti esimerkki jos tulet Suomeen maahnamuuttajana niin kyllä sen savimajan vaihtaa mielummin vaurauteen ja vähän "yksinkertaiseen naiseen" kuin edelleen eläisi siellä savimajassa ilman mukavuuksia!

Maahnamuuttaja? Kirjoitit minun kirjoitusvirheistäni ja kirjoitat itse samanlailla.

Tosin on koomista, että itket kun pikkutyttö minun kirjoituksestani samalla kun omasi on täynnä samoja virheitä ja ainut, millä voit hyökätä vastaan on maahanmuuttaja teoriasi. (Anteeksi, maahnamuuttaja.)

Ennenkuin alat itkee muiden kirjoituksista, korjaa omat virheesi. Pisteen jälkeen iso alkukirjain ja niin pois päin. En kiellä, että tekstissäni olisi ollut jotain kirjoitusvirheitä, mutta ainakin ymmärsit osan siitä?

"Kirjoitin totuutta ja näin asia on ihan todellisessa elämässä. Silmä näkee ja korva kuulee eikä se tarvitse mitään erityistutkimusta!"

Totta, eli siis nämä väittämät ovat totta, koska jotkut ovat nähneet ja kuulleet ne. Jolloin niitä ei tarvitse tutkia.

Haamut ja möröt ovat totta, varsinkin muumipeikon mörkö. Taru sormusten herrasta tapahtui oikeasti, koska löytyy ihmisiä jotka uskovat siihen. Bush on oikeasti nainen, Amerikassa kukaan ei tiedä montako sivua kolmiossa on, koska on tehty video, missä muutama ihminen vastasi siihen väärin.

Voin heittää kaiken maailman paska arvauksia ja väittää todeksi, vain koska olen lukenut paskalehdistä ja katsoa uutisista, milloin on ihmistä sumutettu. En kiellä, että sanomaasi törkeää huijausta tapahtuu, mutta ostaisitko sinä lehteä, joka on täynnä tietoa onnistuneista perus parisuhteista?

"Ihminen on aina ollut vilpillinen ja petollinen; niin rahan, rakkauden kuin toisen omaisuudenkin suhteen!"

Allekirjoitan jossakin määrin tämän väittämän täysin, mutta näin ollen tämä perustuu sinuun myöskin ja sinuun itsesi. Eli sinun velvollisuutesi olisi katkoa kaikki siteet läheisiin, joita voisit satuttaa vilpillisyydellä. Niinkö?

"Mieti esimerkki jos tulet Suomeen maahnamuuttajana niin kyllä sen savimajan vaihtaa mielummin vaurauteen ja vähän "yksinkertaiseen naiseen" kuin edelleen eläisi siellä savimajassa ilman mukavuuksia!"

Totta, en ole ikinä kieltänyt tätä vai voisitko todistaa kieltäneeni tämän suoraan? En mieti olevani maahnamuuttaja (Ihana sana...).

Tunnut tietävän paljon oloista muissa maissa, varsinkin heidän asumisoloistaan. Itse tosin rakentaisin jostain muusta kuin savesta itselleni talon, kukin tyylillään tosin. Muuten...
        Voisitko viellä haukkua minun kirjoitustani ja itkeä muusta, se kiinnostaa minua kovasti.

Totuutta voi kirjoittaa monella tavalla, jotkut niistä perustuu valitettavasti suppeeseen katsomustietoon. Mutta odotan innolla, mitä keksit yrittää seuraavaksi.

• aikansa

mut älä suuria odota!!!!

• N60v

Sanon heti alkuun että tämä ei ole mikään feikkaus. Aloitin suhteen 33-vuotiaan miehen kanssa, itse olen 60v. Olemme tavanneet muutaman kerran ja tulemme hyvin toimeen keskenämme vaikka ikäeroa on paljon. Aikomus ei ole mennä naimisiin, nautimme vain toisistamme ja läheisyydestä. Seksi on hyvää nuoren miehen kanssa ja hän pitää minusta, kypsästä naisesta.

• Hei Anna
      Olen itse naimisissa yli kymmenenvuotta nuoremman miehen kanssa,tulossa jo 8 hääpäivä.
      Eikä loppua näy,kaikki se mitä numeroilla kirjoitetaan ei merkitse mitään ja se mitä muut ajattelevat ei merkitse senkään vertaa.
      Emmehän me elä toisille ihmisille vaan omissa suhteissamme ja se mitä me itse tunnemme on vaan tärkeintä.

Jatka samaan malliin jos kaikki toimii

• komok

samalla tavalla kuin jos mies olisi vanhempi. Sielulla ei ole ikä. Sinä ihastut ihmisolentoon ei vartaloon tai naamaan. Sitä paitsi ei ole yhtä suhdetta mitä ei olisi alkanut aikaisemmassa elämässä, on niin kuin kirjoitettu käsikirjoitus elämällesi ja sinä sen toteutat. Toki sinulla on vapaus muokata sen tavalla tai toisella oman tahdon mukaan.
      Olin 8 v. naimisissa miehen kanssa joka oli 13v. vanhempi minua, seuraavaksi olin 7 v. miehen kanssa joka on minua 7v. nuorempi. :-) Olen eronnut molempia oma-aloitesesti. Syynä ei olin ikää vaan ihmisluonto. Tällä hetkellä olen uudestaan naimisissa miehen kanssa mikä on sattui olemaan taas nuorempi kuin minä 7 v. :-) Sanoisin ihan varmasti että joudut olemaan jossain määrin sille "äitinä", mutta samalla lailla voisit olla "äitinä" samaikä-miehellekin... Miehen äiti voi olla ilkeäsuinen, mutta anopit voi olla muutenkin sellaisia... Joten ei ole väliä. Ota kaikki irti. Onnea!

• lehtiä seurannut

Nuo suhteet päättyvät usein puukotukseen. Näin ainakin kun lehtiä lukee sekä yhden tiedän itsekkin. Mies on vielä mustasukkainen lapsi, riitaa tulee ja sitten heiluu puukko.

• ...

Ikäeroa on siis 25 vuotta ja yhdessä ollaan oltu 5 vuotta, ikäero on niin, että mieheni on vanhempi.Sama se mitä mieltä sellaiset ihmiset ovat, jotka eivät ymmärrä, että ei ole mitään kaavaa: "10 vuotta ok, mut 30 jo liikaa". Jos ihminen on sellainen, että haluat hänen kanssaan viettää loppuelämäsi, ikäerolla ei ole mitään väliä.

• naturalight

puhu sen ukkoskaa ei meist kukaa muu tiiä mitä tapahtuu ku ei ees tiedä ihmisiä!!!!!!!!

• mies 32 vuotta

Tunnen ihanan 86 vuotiaan lesken. Olen rakastunut häneen niin että menisin vaikka heti hänen kanssaan naimisiin. Hän omistaa 3 kartanoa ja tuhat hehtaaria metsää sekä vanhan Jaguar-henkilöauton. Miestähän tuommoinen lapseton nainen tarvitsee jo avuksikin.
      Rakkaus ei katso ikää.

• Manukka

Olen huomannut saman ilmiön ja käytän sitä hyväkseni.Jos miehellä on kaikki paikallaan ja hyvä ulkomuoto,niin ei tarvitse olla muuttokuormaa.Täällä on kaikkea tarpeellista yllinkyllin.En minä niitä mukaani saa kuitenkaan ja saatanpa turvata hyvän ystävän myöhemmän taipaleen omaisuudella,jolla hän puolestaan saa nuoren elämän sulostuttajan.Tämän miehet ovat keksineet jo aikojen alussa joten jos on tarjolla nuori ja vanha niin hulluhan se on joka sen vanhan ottaa.

• aikuinen nainen

Itse olen 53v. ja aviomieheni on 38v.Olemme siis naimisissa ja onnellisesti vielä.
      Kun aloimme seurustella n.4v. sitten, ehkä joillakin oli pientä epäilystä että, mahtaako juttu kestää..mutta kun oppivat tuntemaan hänet ja taas hänen ystävät ja sukulaiset minut..niin senjälkeen ei kukaan ole sitä epäillyt ettei meidän juttu kestäisi..Se on niin paljon ihmisestä kiini, millainen on....ja tietty täytyy olla niitä yhteisiä samoja juttuja joista pitää, samat arvot elämässä, meistä sanotaan että, olemme kuin luodut toisillemme =)meistä huokuu hyvä olo ja kunnioitus toista kohtaan. Uskon että se on myös sitä että tässä iässä on jo sinut itsensä kanssa, on vaan ja nauttii..ei ole enää tarvetta saada niitä yhteisiä lapsia, molemmilla on jo ennestäänkin omia ja se riittää...ei tule "turhista" asioista riitoja.On luottamus toiseen.Annamme toisillemme parhaat vuodet itsestämme, minä kypsän aikuisen naisen tasapainoisen elämän ja hän minulle energisyytensä ja nuoruutensa =)molemmat saamme toisiltamme niin paljon.Yhteisiä harrastuksia tietty täytyy myös olla.Ja roppakaupalla huumoria.

• Nuorjuippi

Mulla on tyttöystävän kustantama audi roadster ja
      muotikuteet :-)
      Niin kauan suhde toimiii hyvin kun sinulla on paalua lompsassa...;)

• Manukka

Niin ja sitten kun ei toimi niin lähtee Audi ja ostat taas kuteet Anttilasta.Joku muu saa Audin ja Armanin palvelut.Niinhän se menee joten kannattaa olla kiltti!!!!!

• Rouva 49v.

Itselläni on vajaa 6v. nuorempi mies. Hyvin on mennyt, ollaan oltu yli 20v. naimisissakin. Muista ei kannata välittää. Alkuun jotkut vähän kauhisteli, mutta kun huomasivat, että tosissaan ollaan, niin lopettivat. Kyllä suhteessa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin ikä. Anna miehellekin tilaa ja kunnioita myös hänen mielipiteitään äläkä kahlitse liikaa. Kyllä siitä hyvä tulee, meinaan suhteesta. Onnea.

• Nuorempi huomaa hetkenpäästä,oletkin jo vanha!AINA KUITENKI KANNATTAA OTTAA SE RISKI!!

• Miki

Olen ollut naimisissa itseäni 5v nuoremman miehen kanssa jo neljä vuotta.Hyvin on mennyt ja miksi ei menisi.Ystäväni vihittiin kesällä 7v nuoremman miehen kanssa,et silleen,ei ikä oo este jos muuten suhde toimii.

• AC/DC

Itse olen 34-vuotias, aavistuksen olemukseltani ja käyttäytymiseltäni ehkä ikäistäni kypsempi, hyväkuntoinen ja kouluja käynyt miehen rutku.
        Parempi puoli 44-vuotias, nuorekas ja sopivasti siimaa antava fiksu, itsensä kanssa sinut oleva kaunis brunetti.
        Intohimo on kohdillaan, vaikka olemme olleet tekemisissä jo parin vuoden ajan.
        Tuntuu, että itseäni nuorempien tai edes oman ikäisteni kanssa saamani kokemukset eivät yllä maksimissaan puoleenkaan tästä fiiliksestä.

Mitä se minusta sitten kertoo? Tuskin minua on pidetty liikaa pimeässä tai on jättänyt rintaruokinnan tekemättä. Näin on vaan hyvä ja sillä selvä! Ikä on luku ja ehkäpä jos buddhalaisiin uskomme, olemme osa luonnon kiertokulkua ja jälleensynnyttyämme olemme huolimatta tämän elämän nuoresta iästä ns. vanhoja sieluja, joilla on luontainen kaipuu tiettyihin asioihin.

Näistä asioista tiedetään varmaankin vasta ihan pieni pintaraapaisu, mitä tulee psykologian, lääketieteen ja yhteiskuntatieteiden suhteen.

• Nimetön
        AC/DC kirjoitti:

Itse olen 34-vuotias, aavistuksen olemukseltani ja käyttäytymiseltäni ehkä ikäistäni kypsempi, hyväkuntoinen ja kouluja käynyt miehen rutku.
        Parempi puoli 44-vuotias, nuorekas ja sopivasti siimaa antava fiksu, itsensä kanssa sinut oleva kaunis brunetti.
        Tuntuu, että itseäni nuorempien tai edes oman ikäisteni kanssa saamani kokemukset eivät yllä maksimissaan puoleenkaan tästä fiiliksestä.

Mitä se minusta sitten kertoo? Tuskin minua on pidetty liikaa pimeässä tai on jättänyt rintaruokinnan tekemättä. Näin on vaan hyvä ja sillä selvä! Ikä on luku ja ehkäpä jos buddhalaisiin uskomme, olemme osa luonnon kiertokulkua ja jälleensynnyttyämme olemme huolimatta tämän elämän nuoresta iästä ns. vanhoja sieluja, joilla on luontainen kaipuu tiettyihin asioihin.

Näistä asioista tiedetään varmaankin vasta ihan pieni pintaraapaisu, mitä tulee psykologian, lääketieteen ja yhteiskuntatieteiden suhteen.

...on kiva ajatus.
        Omilla vanhemmillani oli suuri ikäero. Äiti oli noin 13 vuotta isää vanhempi. Isä kunnioitti äitiä suuresti, eikä aiheetta. Heidän elämänsä oli hyvin harmonista.
        Se, että nainen on miestään vanhempi on hyvä myös eliniän odotteen kannalta: nainen elää vanhemmaksi. He voivat vanheta elämänsä loppuun asti yhdessä.

• AC/DC ; D
        AC/DC kirjoitti:

AC/DC on mun nimmari, senkin kähveltävä konna ; D

n40v

• Ei enää AC/DC, vaan Spinal Tap
        AC/DC ; D kirjoitti:

AC/DC on mun nimmari, senkin kähveltävä konna ; D

n40v

Pahoittelut nimmarin ryöväyksestä mutta keskustelu jatkukoot ja railakkaat ihmissuhteet kukoistakoot - oli ikäerot mitä tahansa.

• tulla aina

jos on suuri ikäero niin ero tuntuu pahemmalta vanhemmasta, koska sen yhdistää ikään.

• tai ei.

Jos nainen on jo elämänsä ehtoo puolella,50v ja ylikin,silloin on hankalampi löytää vanhempaa miestä. Nuorempi mies käy silloin hyvin ns platooniseen suhteeseen.Tuskin kukaan nuorempi mies viitsii ikälopun naisen kanssa seksiä harrastaa,tai vakavampaa suhdetta viritellä,koska toisella jo eläkeikä alkaa olla lähellä. Vuoden tai parin ikäero sopii hyvin.Täytyy miehen olla todella epätoivoinen,jos valitsee itselleen kymmenenvuotta tai ylikin olevan naisen.

• n45

Molemmat on aikuisia ja homma toimii ainaki seuraavat 10v

• she

On hyvä että tästä aiheesta keskustellaan. Se vain valitettavasti koetaan aina kovin hankalaksi asiaksi, jos nainen on vanhempi kuin mies. Onkin hyvä huomata että jos ikäero on ongelma sen pitäisi olla ongelma myös silloin jos nainen on nuorempi kuin mies. Kovin säälittäviä ovat nämä tyypit (miehet) jotka ovat sitä mieltä ettei miestä vanhempi nainen ole hyvä kumppani nuoremmalleen. Niin paljon näkee nuoria miehiä jotka vaikuttavat vanhoilta ukoilta sekä ulkonäöltään ja varsinkin mielipiteiltään että ihan säälistä alkaa toivoa että he löytäisivät edes jonkun kumppanin eläissään ja samalla aina toivoo kovasti voimia tälllaisten tyyppien kanssa seurusteleville. Mutta niinhän on sanottu että "ukkoina syntyvät" meillä niin monet miesrukat. Naisille sanon, että rakastakaa vain niitä miehiä, nuorempia tai vanhempia, jotka rakastavat ja kunnioittavat teitä. Ja tehkää te samoin miehillenne.

• Nimetön

Kyllä toimii, itselläni on tuttava piirissä parikin pariskuntaa joissa mies on nuorempi ja ikäeroakin on kummassakin tapauksessa yli 10v.
      Tuskimpa sukulaiset siitä mitenkään hämmästyy tai järkyttyy

• lemppaa

sut heti kun nuorempi ja kauniimpi tulee vastaan! heh hee!!!

• sut

heti kun nuorempi ja kauniimpi tulee vastaan!!! heh hhehehhh hheeeee!!!!

• mies taikka nainen

ihan sama. päasiassa,että kemiat lyö yhksiin!!
      Aivan sama mitä NE MUUT SANOO! Se on sun OMA ELÄMÄ.
      Toimii jo 9,5 vuotta! Hani-poitsu on nuorempi!
      Kyllä sen sitten näkee toimiiko vai ei...ja kauanko vai nk. `loppuun asti`!
      Nauti vaan täydellä! Älä hukkaa hetkeäkään.Kyllä sen sitten näet ellei toimi ja siinävaiheessa,kun ei toimi::UUTTA SUONEEN,kun VANHA KUOLEE! Yksi elämä!
      Äläk j miettimn `MITÄ MUUT `miettii ja piste.

• samassa niin

Outoa kun nyt kysytään moista?

Miehet ovat olleet aina vaikka mitä (mitähän nimikkeitä heistä on käytettykään?) eri naisten arvionnilla kun ovat halunneet ja tutustuneet nuorempaan (10-15 v)naiseen.

Tässä kysytään nyt että toimiiko! siis niinkuin autosta tai moposta että lähteekä pyrörimään. (laite)

Mikä ja minkä pitäisi toimia ja minkä pitäisi olla etukäteen tiedossa? Katsos kun se koneen käyntiinlähteminen tarvitsee toisenkin osapuolen. Se toimiminen eli onko ajurit kunnossa liittyy aivan kysyjään itseensä. Sillä sinähän sen parhaiten tiedät ja olen varma että sen eteen tulee tehdä työtä ja huoltaa olipa kyse ikäerosta tai ei. Olipa kyse miehestä tai naisesta.

Tärkeintä olisi että voisi huomioida sen ettei mihet tai naiset ole juuri sen erilaisempia halutessaan tutustua eri ikäisinkin ja ongelmat ovat aina edessä vastapainoksi onnistumiselle.

• Mutta menköön!

11v nuorempi mies minulla. 4v avoliittoa takana, ja SUOSITTELEN! Loppujen lopuksi siinä on kyse ihmisistä, eikä iästä!

• sisäiset arvot

toimisi?Itselläni on 12 vuotta nuorempi ja olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta.Yhteiselo on ollut kirjavaa.Kyllä suhde on enemmästä kiinni kun numeroista!

• anskuleena

Itse seurustelin 4,5 vuotta itseäni 6 vuotta nuoremman miehen kanssa ja hyvin toimi... Ei mitään moittimista... Aikuisella iällä ei ikäerolla ole merkitystä

• YläAlaPäät

Ja hauskaakin on. Aamusta iltaan. Kun sain lempattua vanhan 50v kantturan pihalle. Aina toimii ja kannattaa vaihto nuoreen, kiihkeään, seksuaalisesti aktiiviseen ja vireään NAISEEN.

• Manukka

Pidähän kiirettä aamusta iltaan.Aikaa ei ole paljon.Noin kahden vuoden sisällä se kiihkeä misu kyllästyy katselemaan sitä Viagra purkkia ja se vanha kantturakin on löytänyt nuoren virkeän lohduttajan

• Elohiiri....

Kyllä pirteä nuorikko on mukavampi kuin mököttävä ja riitaa haastava vanheneva nainen. Näin se luonto muokkaa naista, eikä nainen hallitse itseään. Kyllä vaihto kannatti minullakin!

• ..........
        Manukka kirjoitti:

Pidähän kiirettä aamusta iltaan.Aikaa ei ole paljon.Noin kahden vuoden sisällä se kiihkeä misu kyllästyy katselemaan sitä Viagra purkkia ja se vanha kantturakin on löytänyt nuoren virkeän lohduttajan

Kukaan ei tiedä koska kuolo korjaa tms. Aina kannattaa elää hetkessä. Mukavempi se muutama vuosi nuoren kanssa kuin kymmenen vanhan kanssa.

• Jenkka kahvat
        Elohiiri.... kirjoitti:

Kyllä pirteä nuorikko on mukavampi kuin mököttävä ja riitaa haastava vanheneva nainen. Näin se luonto muokkaa naista, eikä nainen hallitse itseään. Kyllä vaihto kannatti minullakin!

Oikein,vanhat kantturat/sohvaperunat kiertoon!
        Nuoremmat naiset jaksaa myös innostua kaikesta!

• Manukka
        .......... kirjoitti:

Kukaan ei tiedä koska kuolo korjaa tms. Aina kannattaa elää hetkessä. Mukavempi se muutama vuosi nuoren kanssa kuin kymmenen vanhan kanssa.

Tosi hyvä asenne!Toivottavasti sinulta jää kunnon
        potti sille nuorelle naiselle,että hänkin pääsee nauttimaan elämästä jonkun nuoren ,salskean hyvältätuoksuvan miehen käsivarsilla.

• en toimi

Ei toimi millään jos nainen on 10 v vanhempi. Ennemmin tai myöhemmin mies vaihtaa tuoreempaan.
      Hetken aikaa voi olla ok, mutta pitemmässä juoksussa (yli vuosi) homma lässähtää. Valitettavasti! Jos nainen on nuorempi kuin mies, niin mikä ettei. Luonnonlaki on sellanen.Oli sitten tasa-arvoista tai sovinistista tai mitä tahansa.

• Mikätoimii?

Suurin osa tutuistani ja ystävistäni seurustelee saman ikäisten kanssa ja eikä se ainkaan auta suhteiden kestävyyteen. Ikäero ehkä hyväksikin kun elämänkatsomuksissa mukavasti toisiaan tukevia momentteja.

• Suomilikka

Ite en ainakaan haluaisi olla nuoremman sällin kaa.Mutta pitkässä juoksussa suhde ei välttämättä toimi.Oon ite seurannu yhen mun tuttava parin avioliittoa jossa mies on 24v ja nainen on 36v, heidän suhde koko ajan ristitulessa kun ajatusmaailma ei taida toimii.

• kokeiltu on

Aina on parempi että nainen on nuorempi,näin muuten kertoo tilastotkin.

• Sissi

Kaikki rasismi tulisi poistaa..eikös se ole jo laissa...ei vielä tämä kai muuta kuin työelämässä, jos nyt siinäkään vai oliko se niin...et silleen!

• yksinkertaiset...

Olet siis autuas. Ei tähän voi rasismia sotkea...:D

• faktaa..

Jos haaveilee pitkästä suhteesta,silloin kannattaa valita kumppani omasta ikäryhmästä. Ikäeron kasvaessa,myös eron mahdollisuus kasvaa,varsinkin jos nainen on se vanhempi osapuoli. Tässä oli puhdasta tietoa tutkimuksista,ei siis mitään mututietoa.

• sydänmurskalla

Oma mielipiteeni on että on huono asia jos nainen on miestä vanhempi. Jos yhdessä pitää olla niin miehen pitää olla se vanhempi. Saattaa olla täysin typerä mielipide, mutta se vain tuntuu. Itse olen ollut pihkassa 16 vuotta vanhempaan mieheen ja vaikka se miten olisi voinut tuntua ihanalta olla sen miehen kanssa ja itse olisin ollut valmis kokeilemaankin syvempää suhdetta, mies tunsi tilanteen liian moraalittomaksi ja jätti itku kurkussa. Vaikeaa oli meille molemille. Ajatellut miestä päivittäin suurella kaipuulla jo pitkän aikaa..

• Utsi

Miten sitten, kun haluaa perustaa perheen. Miten sen tekee 30 vuotias mies 52 vuotiaan vaimon kanssa? Tai miten 18 vuotias tyttö 40 miehen kanssa? Oletteko nähneet näillä pareilla lapsia, jos olette, oletteko kiinnittäneet huomiota lasten käytökseen?

• Utsi

Niin, onko kyse vain pelkästä seksistä? Jotenkin tuntuu siltä, että tuollaisissa suhteissa olisi jotain perversioita??? Äiti/Poika Isä/Tytär! Minusta ne on kyseenalaisia. Ainakaan itse en voi ajatella, että olisin sängyssä ryppyisen, helluvanahkaisen kanssa. Tai kiinteän trimmatun kanssa.... Ei kyllä sen pitää olla samanlaista kun mulla. Olen keski-ikäinen itse.

• akan kaa

Niin se menee. Nuorempi mies ei oikein kehtaa esitellä kavereilleen itseään vanhempaa naistä. Siinä tuttavat alkaa pian arvuutella, että mikä sällissä on vikana, kun ei saa nuorempaa naista. Mies näyttää reppanalta vanhan akan vieressä.

• olen..

edelleenkin erinmieltä ;)

• vanhempi nainen

Et ymmärrä asiaa. Monella nuorella miehellä on vain kaipuu vanhemman naisen syliin ja he arvostavat meitä. En itsekään tiedä mistä se johtuu mutta hyvältä tuntuu kun nuori mies jumaloi... :)

• Utsi
        vanhempi nainen kirjoitti:

Et ymmärrä asiaa. Monella nuorella miehellä on vain kaipuu vanhemman naisen syliin ja he arvostavat meitä. En itsekään tiedä mistä se johtuu mutta hyvältä tuntuu kun nuori mies jumaloi... :)

Niin, siin kaipuu ÄITINSÄ SYLIIN , sinä olet siis sen lapsen äiti.
        Ymmärrätkö?

• ...

Itse saan nuorten miesten katseet kääntymään tyylikkääseen olemukseeni ja olen siitä ylpeä ja olenhan nuoren miehen onnellinen omistaja. Meillä suhde toimii moitteettomasti ja en voisi kuvitella enään mitään muuta.

• vanhempi nainen
        Utsi kirjoitti:

Niin, siin kaipuu ÄITINSÄ SYLIIN , sinä olet siis sen lapsen äiti.
        Ymmärrätkö?

Et kai sinä luule että me vain sylikkäin ollaan. Äidin kanssa voitais ollakin mutta tuohon äiti-lapsi suhteeseen ei kuulu seksi, ja se on meille tärkeää, hyvin tärkeää :)

• Utsi

Et kai sinä luule että me vain sylikkäin ollaan. Äidin kanssa voitais ollakin mutta tuohon äiti-lapsi suhteeseen ei kuulu seksi, ja se on meille tärkeää, hyvin tärkeää :)

Juu, siis tarkoitinkin sitä, että poika haluaa äidin syliä, josta on jäänyt paitsi. Mutta sinä tarjoat hänelle äidin seksiä. Eli minusta se on pedofiilistä.
        Poika haluaa siis äidin syliä, hän hakee sinulta sitä (hyväksyntää), mutta sinä ymmärrät asian väärin ja tarjoat seksiä.

• vanhempi nainen
        Utsi kirjoitti:

Juu, siis tarkoitinkin sitä, että poika haluaa äidin syliä, josta on jäänyt paitsi. Mutta sinä tarjoat hänelle äidin seksiä. Eli minusta se on pedofiilistä.
        Poika haluaa siis äidin syliä, hän hakee sinulta sitä (hyväksyntää), mutta sinä ymmärrät asian väärin ja tarjoat seksiä.

Sinulla ei taida olla ihan kaikki kotona! Oletko kateellinen kun esim. meillä seksipuolikin pelaa hyvin? Pedofilia on ihan jotain muuta, sitä tapahtuu, kuten tiedät, kodeissa joissa asiat ovat pahasti pielessä. Minun miesystävälläni on hyvät vanhemmat ja suhteet heihin kunnossa, hän ei kaipaa *äidin syliä* minulta.
        Luovuta jo, olet hävinnyt! Sinun on vain hyväksyttävä että on monenlaisia pareja, myös niitä joissa on suuri ikäero kumppaneiden välillä.

• Utsi

Sinulla ei taida olla ihan kaikki kotona! Oletko kateellinen kun esim. meillä seksipuolikin pelaa hyvin? Pedofilia on ihan jotain muuta, sitä tapahtuu, kuten tiedät, kodeissa joissa asiat ovat pahasti pielessä. Minun miesystävälläni on hyvät vanhemmat ja suhteet heihin kunnossa, hän ei kaipaa *äidin syliä* minulta.
        Luovuta jo, olet hävinnyt! Sinun on vain hyväksyttävä että on monenlaisia pareja, myös niitä joissa on suuri ikäero kumppaneiden välillä.

Niinpä, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Voi sinua, säälin...

• v n
        Utsi kirjoitti:

Niinpä, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Voi sinua, säälin...

ja vielä kerran... ;))))))

• toimii....

jossain vaiheessa nuorempi mies ryhtyy katselemaan nuorempia naisia. Viimeistään silloin kun ylität 40 vuotta ja hän on edelleen alle 30 vuotta. Luonnon laki, jonka voit kumota vain ostamalla hänet ts.olemalla rikas.

Nauti hetkestä, mutta ymmärrä tilanteesi. Ymmärrä myös miestä. Hänen näkee muiden itseään nuoremmat naiset ja itse on vanhemman kanssa...

• ovat miehet

joilla on reilusti vannhempi naisystävä.
      Eivät saa ikäistään seuraa ja joutuvat siksi tyytymään vanhoihin ämmiin...

• naisten...

toiveajattelua.

Jos nuorempi mies jostai syystä on säilynyt hetken, niin häntä ennemmin tai myöhemmin alkaa kaduttaa ja hän vähintään pettää sinua. Ellet ole hänelle ainoa mahdollisuus ts. hän on täysi luuseri.

En halua olla ilonpilaaja, mutta elämä on...

• Utsi

Niinpä, siis Äitiä tai Isää siinä haetaan itselle, eikä Miestä tai vaimoa.

• Nimetön
        Utsi kirjoitti:

Minä olen 52 ja vaimo 68. Naimisissa yli kuusi vuotta ja TOIMII ! Mutta me olemmekin vähän erikoistapaus, sillä suhteemme alkoi Ehtoolispöydästä eräänlaisena Jumalan määräyksenä ja Hänen Tahtonsa on , että me olemme yhdessä.

• Utsi
        Nimetön kirjoitti:

Minä olen 52 ja vaimo 68. Naimisissa yli kuusi vuotta ja TOIMII ! Mutta me olemmekin vähän erikoistapaus, sillä suhteemme alkoi Ehtoolispöydästä eräänlaisena Jumalan määräyksenä ja Hänen Tahtonsa on , että me olemme yhdessä.

Hyvä, kiva kun voit alkaa vaihtaa kohta vaippoja ja hoitaa "äitiäsi", kun hänellä alkaa lusikka pettää. Kuule - olen minä näitä nähnyt, joten ei muuta kuin toivoa

• ite oon mies

Kyllä täyspäiset ihmiset yleensä samanikäisten kanssa styylaa. Mies yleensä muutaman vuoden vanhempi, jotta olisivat henkisesti samaa ikää.

On toki noita pariskuntiakin joilla reippaasti ikäeroa, kyllähän vanha ukko mielissään on jos saa nuoren naisen, ja miksei toistepäinkin. Nuori taas tyytyy vähempään kun ei paremmasta tiedä ja vanha ihminen tuntuu turvalliselta. Mutta yleensä tuollaiset ei kestä eikä tuollaiseen edes ryhdy ihminen joka on tunteidensa kanssa tasapainossa ja henkisesti kypsä.

Sitäpaitsi luulisi aikuisen vähät välittävän mitä sukulaiset ja kaverit meinaa, jos tosissaan suhteesta on.

• Nainen 56
        Utsi kirjoitti:

Monella 40v ja siitä yli on ainakin yksi avo- avioliitto takana. Mielestäni ikäjuttu on täysin hoopo kriteeri suhteen alkamiselle/ei alkamiselle. Aikuinen ihminen hakee Mieleistään kumppania... ei äiskää tai iskää, kuten sinä!

• vanhoina...
        Nimetön kirjoitti:

ja sinulla alkaa ikä painaa. Mutta olette olleet vain kuusi vuotta yhdessä...

• naisten....
        Nainen 56 kirjoitti:

Monella 40v ja siitä yli on ainakin yksi avo- avioliitto takana. Mielestäni ikäjuttu on täysin hoopo kriteeri suhteen alkamiselle/ei alkamiselle. Aikuinen ihminen hakee Mieleistään kumppania... ei äiskää tai iskää, kuten sinä!

toiveajattelua. Ei sinua enää kukaan nuorukainen himoitse - ainakaan elämänkumppaniksi. Unennäköä vain, hyvä daami...

• ottanut selvää
        Utsi kirjoitti:

Hyvä, kiva kun voit alkaa vaihtaa kohta vaippoja ja hoitaa "äitiäsi", kun hänellä alkaa lusikka pettää. Kuule - olen minä näitä nähnyt, joten ei muuta kuin toivoa

Kumpia on omaishoitajina enemmän?
        Miehiä vai naisia.

Sanoisin että mies puolisonsa hoitajana on huomattavasti harvinaisempi kuin nainen.
        Vaikka heitäkin on.
        Joten jos meinaa välttyä vaipparallilta ja syöttämisiltä niin kannattaa valita nuorempi mies.

• miesvain43

Ja tärkeintä on...että välitätte toisistanne:)) Itse olen nyt 44. Nuorempana seurustelin itseäni vanhemman naisen kanssa,eikä ollut ongelmia. Paitsi hänen exänsä,valitettavasti.Pojan koulu alkoi,siis hänen. Totesin että kaveri voin olla,mutten isä, pojalle. Niin tiemme erosivat 1986....Nyt itselläni 3 lasta,ja eronnut olen.Mutta elämää ymmärrän nyt paremmin:))

• tietää...

että toimii ihan miten vaan...ehkä kannattaisi lopettaa koko keskustelu, ennenkuin joillakin palaa käämit ihan totaalisesti..koska ajatuksia jakautuu kahteen suuntaan!!! Eikä se meidän pähkäilyllä parane :)

• Atshii
        tietää... kirjoitti:

että toimii ihan miten vaan...ehkä kannattaisi lopettaa koko keskustelu, ennenkuin joillakin palaa käämit ihan totaalisesti..koska ajatuksia jakautuu kahteen suuntaan!!! Eikä se meidän pähkäilyllä parane :)

Meillä toimii ainakin. Mies on 52 ja mä 48. Tosi iso ikäero, mutta ollaan pärjätty ja meillä on 2 ihanaa ipanaa.
        Mutta ei oo tarvittu äitejä eikä isiä mukaan säkyleikkeihin. :)
        Siis noita tosi vanhoja...
        Eikä me haluta äiteja ja isiä sänkyyn mukaan, että joilekkin tietenkin sopii, että ovat sänkyleikeissä noitten 50% vanhempien kanssa. Mutta meistä se on aika ällöö.....

• vanhempi nainen
        Atshii kirjoitti:

Meillä toimii ainakin. Mies on 52 ja mä 48. Tosi iso ikäero, mutta ollaan pärjätty ja meillä on 2 ihanaa ipanaa.
        Mutta ei oo tarvittu äitejä eikä isiä mukaan säkyleikkeihin. :)
        Siis noita tosi vanhoja...
        Eikä me haluta äiteja ja isiä sänkyyn mukaan, että joilekkin tietenkin sopii, että ovat sänkyleikeissä noitten 50% vanhempien kanssa. Mutta meistä se on aika ällöö.....

siis mitä tarkoitat, mies 52 ja sinä 48 ja sanot että teillä on tosi suuri ikäero...??? Ei minusta ole ollenkaan, ennemminkin normaali ja vielä mies vanhempi ja nainen nuorempi. Pointtisi oli??

• että voi olla normaali

siis mitä tarkoitat, mies 52 ja sinä 48 ja sanot että teillä on tosi suuri ikäero...??? Ei minusta ole ollenkaan, ennemminkin normaali ja vielä mies vanhempi ja nainen nuorempi. Pointtisi oli??

Ei tarvitse ihannoida noita perversioita, vaan olla normaalissa suhteessa.

• miesvain43
        tietää... kirjoitti:

Juuri sen takia kannattaa keskustelua jatkaa...Jotta meille selviää,mitä mieltä ihmiset on. Ainakin minun mielestä! Kun kerran mahdollisuus on annettu!Kaikille....

• vanhempi nainen
        että voi olla normaali kirjoitti:

Ei tarvitse ihannoida noita perversioita, vaan olla normaalissa suhteessa.

ei kaikille voikaan mennä perille tämän viestiketjun sanoma. Vai perversioita ;))

• miesvain43
        tietää... kirjoitti:

koska näppis niin herkkä. Ja saa muutkin ottaa kantaa:)) Naosetkin yli 44,olen valmiina vastaamaan.Elämä opettaa, minuakin,ja kuuntelen,kaikkia:)) Nyt toivotan ötyset,toivon että palaatte,avoimina mielipiteittenne kanssa,menikö oikein? T. Rantaruottalainen ja elämää nähneenä ja kokeneena...

• Mr Jay

SYDÄNTÄSI älä muita, itse olet oman elämäsi herra PISTE

• Tervo

Älä huoli, kyllä varmaan onnistuu avo puolisoni oli 16 vuotta vanhempi kuin minä ja olimme yhdessä 15 v.
      Sitten työni takia meni sukset ristiin ( reissu hommat rekalla söi liiton vaikka ajattelin vain yhtestä aika jonka saisin olla kotona ja taloutta joka olikin ok aluksi.

• seitsemänvuotta ikäero

ei näy missään ikäero samanlaisilta näytetään iän puolesta ehkäpä minä jopa nuoremmalta kuin mies
      Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut ja elämä menee hyvin edelleenki yhdessä on oltu jo lähes kymmenenvuotta
      lapset kasvaa ja työtä tehdään eletään arkea ja elämää aivan tavallista

• nakuttaja 5sti

Olen 19v tyttö ja mieheni on 75v. Speelaa.

• ,,,*****,

Hyvää Päivää......

• Ätshii

No hyvä jos pelaa ton ikäsellä..... Hei, älä viitti leikkiä....
        Miten teillä pelaa, sä vaihdat vaippoja vai?

• ¤¤¤¤

ja herää kysymys?
      Mitä se muille kuuluu,ketä sä rakastat joten sen onnen kätkekööt jolla se on,mutta ilmi-hän se ennen pitkää tulee ja jatkat sitä onneas ja mitäs luulet jos olisit onneton? olisko se parempi hyväuskoisia kavereita ja sukua kohtaan?
      etene omalla tunteella sunhan on oma elämä eikä kenenkään muu,onko muuten koskaan tullut mieleen?

• stimox

kyllä kai vanhemmalle naiselle "kepaa"nuori viriili mies,sehän on selvä asia-ST1-

• ja toimií ja toimii ja toim...

Voi nuoremmat miehet on niin innokkaita olemaan mieliksi että voi voi ja hmmmm. Suosittelen...

• rakkautta ja onnea

Älkää antako stereotypioiden ja yleisen mielipiteen pilata mahdollisuuksianne rakkauteen ja onnelliseen elämään. Ikäero ei haittaa mitään jos tulette hyvin toimeen!

• leeni

Kaikki te! Ei voi kuin sanoa, että mitä sitten? Pelisäännöt luodaan jokaisessa suhteessa. Jos ei luoda, jokainen katsokoot peiliin. Ja muistakoot lähimmäisensä.

• Severi vm-58

Ei kai se ikäero mitään meinaa. Mä olen naimisissa oleva mies, ollut iät ja ajat. On lapsia jotka jo muuttaneet kotoa ja yhdessä hankittua omaisuutta ja suhde on muuttunut ajan kanssa sellaiseksi arkiseksi elämäksi. Töissä käydään kumpikin ja kumpikin harrastetaan mitä harrrastetaan.

Ja kummallakin on avioliiton ulkopuolisia suhteita.

Itselläni ollut puolisen vuotta suhde alle kolmekymppisen yksinhuoltajanaisen kanssa. Suhde on pelkkää kemiaa, eläimellistä seksiä vain eikä esimerkiksi rahaa tai muuta materiaalista hyödykettä vaihdeta tässä lainkaan. Jos nyt sitä sitten joku epäili.

Taannoin oli hauska yhteensattuma kun huomasin kaupungilla erään hotellin aulassa vaimoni erään todella nuoren näköisen kollin kanssa. Olin aiemmin tiennyt, että vaimollani oli ollut syrjäsuhteita, samoin kuin hän minun suhteistani.

Sitten paria päivää myöhemmin kun sängyssämme työnnyin vaimooni kysyin sillä hetkellä häneltä, että oliko tuo nuori kolli häntä pannut. Vaimoni vastasi myöntävästi ja alkoi kertoa yksityiskohtaisemmin samalla kun minä nain häntä.

Äärettömän kiihottava hetki.

• geisha¤¤

ei ikä meinaa yhtikäs mitään.Kun elätte,niin koette.

• mies.

Nuoren miehen on helppo saada vanhempaa:)

• niinkään

Nuorempana olin helpompi nakki kuin nyt.
        Seuraa on tarjolla riesaksi asti.

• mörrö

22vuotta oltu yhdessä olin 32 ja tuleva avo-puolisoni 22 liitostamme tytär jo 19 v ja hyvin on mennyt .olihan se suuri puheenaihe siihen aikaan pienellä-paikkakunnalla .mutta ei välitetty ihmisten puheista ja rakkaus kukoistaa edelleenkin .joten toivotan teille pitkää yhteistä elämän taivalta .onnea

• hua

ei varmasti toimi muuta kun hetken aikaa kun mies rupee katteleen muita naisia sit kun tämä miehen nainen rupee niin kun ikääntyyn ja sitä kautta sit rupsahtaan

• rupsahtaa?

Aika yksinkertaista, mutta niinhän miehet aika usein ovat.
        Joka vuosi myös miehelle tulee lisää ikää, oli hän nuorempi tai vanhempi.
        Eikä rupsahtaminen ole pelkästään naisten ongelma.
        Miehissä on yhä nuorempia kaljamahaisia sohvaperunoita.

Olen myös katsellut nuoria naisia kauppareisulla, aika monet, varsinkin nuoret naiset ovat päästäneet itsensä todella lössähtämään.
        Vierellä kävelee yleensä hintelä tai normaalipainoinen mies joka työntää lasta ostoskärryissä, rouva vyöryy vierellä ja katselee hyllystä kaikenlaisia herkkuja.

Itse olen hyvin hoidettu viisikymppinen, olen muidenkin kuin omasta mielestäni haluttavampi.

• nainen 45

meillä ainakin toiminut. itse olen 45v ja mieheni nyt 26v. onnellisesti olemme yhdessä .

• Mies 36v

Hei,

itselläni myös samanlaisia kokemuksia, itse olen 36v ja naisystäväni on 55v, yhdessä ollaan oltu 4v ja täytyy sanoa että suhteemme on todella hyvin toimiva. Mutta ikää tärkeämpi on kuitenkin miten hyvin muuten sopii yhteen.

• ...äiti.

Varmaan on miltein sinun ikäisesi? Kyllä se sua varmaan vielä katselee kun olet 65v ja hän on 46... Sairasta.

• leletti66
        ...äiti. kirjoitti:

Varmaan on miltein sinun ikäisesi? Kyllä se sua varmaan vielä katselee kun olet 65v ja hän on 46... Sairasta.

Heheeee,
        kaikkea sitä kuuleekin... Tässä elämässä vaan kun ei ole mikään taattua, vaikka olisi samnaikäisestä parista kyse... Kuka rupsahtaa ja miten rupsahtaa, kuka haksahtaa ja milloin haksahtaa tai kuka milloin kuolla kupsahtaa... Kaikki on mahdollista, ei pidä kauheesti miettiä tulevaa. Jospa vaikka jään junan alle ennen kuin rupsahdan? Jospa nuori mieheni sairastuu vakavasti ennen kuin rupsahdan? Jospä hän rupsahtaa ennen minua? Entäs jos ei pidä rupsaahtamista lainkaan esteenä rakastamiselle? Minulla edellisestä avioliitosta saman ikäisen kanssa 2 lasta, nyt nuoremman miehen kanssa tulossa yhteinen ja molemmat onnellisia. En koe olevani äidin korvike, hänellä ihan oma äiti (joka iältään voisi olla myös minunkin äitini).
        Eläköön jokainen kuten parhaaksi näkee ja nauttikoon kokemastaan. Minä haluan ainakin nauttia saamastani rakkaudesta.
        Lukkyä tykö kaikenikäisille pariskunnille.

• ..kyllä
        leletti66 kirjoitti:

Heheeee,
        kaikkea sitä kuuleekin... Tässä elämässä vaan kun ei ole mikään taattua, vaikka olisi samnaikäisestä parista kyse... Kuka rupsahtaa ja miten rupsahtaa, kuka haksahtaa ja milloin haksahtaa tai kuka milloin kuolla kupsahtaa... Kaikki on mahdollista, ei pidä kauheesti miettiä tulevaa. Jospa vaikka jään junan alle ennen kuin rupsahdan? Jospa nuori mieheni sairastuu vakavasti ennen kuin rupsahdan? Jospä hän rupsahtaa ennen minua? Entäs jos ei pidä rupsaahtamista lainkaan esteenä rakastamiselle? Minulla edellisestä avioliitosta saman ikäisen kanssa 2 lasta, nyt nuoremman miehen kanssa tulossa yhteinen ja molemmat onnellisia. En koe olevani äidin korvike, hänellä ihan oma äiti (joka iältään voisi olla myös minunkin äitini).
        Eläköön jokainen kuten parhaaksi näkee ja nauttikoon kokemastaan. Minä haluan ainakin nauttia saamastani rakkaudesta.
        Lukkyä tykö kaikenikäisille pariskunnille.

Tuosta sinun kirjoituksesta ei selvinnyt paljonko teillä on ikäeroa? Oletko vanhempi, että voisit olla tämän sinun nykyisesi äiti? Kyllähän se on rakkauden mittari, kun syntyy lapsia ja lapset menevät yläasteelle ja äiti vahhainkotiin. Joo tuolla asenteella kannattaa katsella taivaalle ettei vaan meteoriitti tipu niskaan. Kyllä ymmärsin sun pointin. jokainen elää miten elää vaikka se miten herättäisi kummastelua ;)

• leletti66
        ..kyllä kirjoitti:

Tuosta sinun kirjoituksesta ei selvinnyt paljonko teillä on ikäeroa? Oletko vanhempi, että voisit olla tämän sinun nykyisesi äiti? Kyllähän se on rakkauden mittari, kun syntyy lapsia ja lapset menevät yläasteelle ja äiti vahhainkotiin. Joo tuolla asenteella kannattaa katsella taivaalle ettei vaan meteoriitti tipu niskaan. Kyllä ymmärsin sun pointin. jokainen elää miten elää vaikka se miten herättäisi kummastelua ;)

Miten niin ei selvinnyt, iät näkyvät otsikossa ja tekstissä puhun nuoremmasta miehestäni? No jaa, mitä lapsiin tulee, niin siihen voin todeta ettei jälkikasvua nykyään muutenkaan hirveän aikaisin tehdä, riippumatta puolison iästä. Ensisynnyttäjäksi 40-kymppinen ei ole nykyaikana enää mikään harvinaisuus ja niin kuin sanottu, minulla on jo 2 lasta ennestään. Itse en olisi välttämättä edes kolmatta "tarvinnut", mutta miehen "painostuksesta" lämpenin asialle ;) Ja kyllä, iältäni toki voisin olla puolisolleni äiti, mutta kun en ole. Siinä se iso ero onkin :) Enkä oo nyt ihan vielä vanhainkotiinkaan matkalla...
        "Joo tuolla asenteella kannattaa katsella taivaalle ettei vaan meteoriitti tipu niskaan. "
        Sinullahan se tuommoinen asenne näyttää olevan? Minä en todellakaan elä meteoriittien pelossa, niinkuin olemisellani todistan. Kaikki on mahdollista elämässä, ikinä et voi olla varma kenestäkään, oli partnerisi sinua nuorempi, saman ikäinen tai vanhempi. Niin se vaan menee... :)

• CYHN

Petät itseäsi, jos kuvittelen 26 vuotiaan kollin pysyvän vierelläsi vielä monta vuotta. Parin vuoden päästä, ellei jo nyt, häpeää kulkea julkisuudessa kanssasi. Hänelle nauretaan, eikö hän saa nuorempia naisia. Vähintäänkin pettää sinua. Näin se vaan on. Elämä on...

• ...kohtalon ivaa...
        CYHN kirjoitti:

Petät itseäsi, jos kuvittelen 26 vuotiaan kollin pysyvän vierelläsi vielä monta vuotta. Parin vuoden päästä, ellei jo nyt, häpeää kulkea julkisuudessa kanssasi. Hänelle nauretaan, eikö hän saa nuorempia naisia. Vähintäänkin pettää sinua. Näin se vaan on. Elämä on...

omalla kohdallasi, kuinkakohan pitkään arvelet oman partnerisi kulkevan vierelläsi häpeämättä? Onko kertynyt ylipainoa, onko vaatetuksesi kyllin naisellista, oletko aina tip-top pakkeleissa, tms? Se kun ei kato valitettavasti riipu (häpeä) aina iästä, useasti pelkästä ulkonäöstä, nuoremillakin. Itsestäni voin sanoa täysin realistisesti että olen vieläkin, nyt yli nelikymppisenä, paljon paremman näköinen kuin moni kolmekymppinen. Ja vastaavasti tulen olemaan myös viiskymppisenä. Ei ole kenenkään tarvinnu vierelläni hävetä, päin vastoin =) Enkä ole näillä asioilla viittinyt mieltäni edes rasittaa, kun niillä ei loppupeleissä ole MITÄÄN MERKITYSTÄ.

• monen kohdalla ja
        CYHN kirjoitti:

sama juttu vanhojen miesten suhteen, jotka kulkevat hyvännäköisen nuoren naisen kanssa. Tulee aina mieleen, että mies on rikas vaikka sillä ei muuta olisikaan ja että nainen on hyvännäköinen, mutta köyhä ja kouluttamaton, kun on joutunut myymään itsensä rahasta.

Paras suhde yleensä syntyy suunnilleen omaa ikäluokkaa olevan kanssa. Mutta eihän sekään kiellettyä ole olla joskus nuoremman tai vanhemman kanssa. Mitä muiden ajatuksista.

• toisen puolesta

Jättäkää hyvät immeiset ne nuoret miehet nuorille naisille ja etsikää ikäistänne seuraa! Ei se nuoruus takaisin tule, viette vain toiseltakin mahdollisuudden elää normaali nuoruus. Teillä pitäisi jo olla järkeä sen verran, nuori ihminen ei elämänsä alkutaipaleella välttämättä osaa ajatella mikä on hyväksi hänelle.

• ole enään...

"Jättäkää hyvät immeiset ne nuoret miehet nuorille naisille ja etsikää ikäistänne seuraa!"

Nuori, vaan aikuinen joka kykenee ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään omat päätöksensä? Voitko kertoa kun tunnut tietävän?

Olen sitä mieltä, että on vanhoja äijiä jotka kuvittelee olevansa aina nuoria, ja yök vikittelevät nuoria tyttöjä. Sellaiset olen aina jättänyt mielelläni rauhaan, vaikka mies olisi se vanhempi. Nuori mies saattaa olla huomattavasti fiksumpi kun äijän köriläs joka kuvittelee olevansa joku parempikin ja ikinuori.

• ...toimii.

Ei se ole iästä kiinni vaan korvien välistä. Tietenkin jos ikäeroa on niin paljon, että voisit olla hänen äitinsä niin silloin menee pikkasen sairaan puolelle. Mun mielstä 10 vuoden ikäerosta ja siitä alaspäin ei tarvitsisi edes puhua. Jos tuntee, että suhde toimii niin miksi pitäisi takertua ikäeroon. Minulla on 12 vuotta vanhempi avovaimo tosin hyvin menisi 30 kymppisestä ja hyvin menee... toistaiseksi eikä ikää ole otettu tapetille. Välillä kylläkin mietin sitä, että kun hän on 60v. niin minä olen vielä 40 kymppinen... kääk :)

• RotuN

Kuules moni 60 nainen on huomattavasti paremman näköinen kuin 40vee mies, uskon ettei teistä huomaa edes ikäeroa. Miehilla on vaan ihme käsitys etteivät he vanhene, elikkä peilistä katsoo aina se sama 30v kaveri. Surkuhupaisaa, mutta totta.

• Rakkaus/tahto voittaa

Olen nyt 45v. nainen, 14 vuotta sitten tapasin itseäni kymmenen vuotta nuoremman miehen. Salailimme aluksi suhdettamme niin pitkään kuin mahdollista,kun sitten käry kävi,yllätyimme miten hyvin meihin suhtauduttiin.
      Takanapäin jotkut löivät vetoa kauanko suhteemme kestää, mutta siitä viis. Miehen perhe suhtautui ihanasti,hänen isovanhemmillaan oli aikoinaan ollut samanlainen ikäero.
      Nyt olemme olleet 11v. naimisissa ja hyvin menee.

• ihmiset

eivät vain nauti onnestaan ja tunteesta.

Miksi iästä tehdään niin suuri kysymys?

Ihan yhtälailla onnistumisen mahdollisuudet ovat jokaisessa suhteessa, oli ikä mikä hyvänsä. Elämä on elämistä varten, eikä haikailua.

• Viola

Ihmisillä vain on kumma halu sekaantua toisten asioihin. Syöt väärin, liikut liian vähän, vaatteesi on väärin valittu. Lisäksi SEURUSTELET VÄÄRÄN IKÄISEN IHMISEN KANSSA. Mitä tämä meistä kertoo ?

• Kyllästynyt...

itselläni ollut suhde 16 vuotta nuorempaan mieheen lähes puolitoista vuotta.

Poju ei halua

-parisuhdetta
      -yhteisasumista
      -vierailuja sukulaisten luo
      -tunnustaa isyyttään, jos tulen raskaaksi

Pojun tarpeet

-bioloogisia (pillua ja tissiä)
      -viina ja porno
      -kavereiden kanssa bilettäminen

Poju rasittuu

-läheisyydestä
      -tunteista
      -sitoutumisesta
      -suhteesta keskustelemisesta

Tässähän ei ole varsinaisesti ikäerosta kysymys, vaan pojun kehittymättömyydestä parisuhteeseen, joka ei sisällä pelkkää panemista. Pojuhan voi olla myös keski-ikäinen.

Lisäksi poju on todella saita kaiken muun paitsi viinan ja pornon suhteen.

Ohi on.

• Maruski

Miksi ihmeessä joku haluaa olla tuollaisen miehen kanssa, oli ikä mikä tahansa? Kyllä sinkkuelämä aina tuollaisen voittaa.

• olet rahaa vailla...

>Lisäksi poju on todella saita kaiken muun paitsi
        >viinan ja pornon suhteen.

Eli tahtoisit siltä 'pojultasi' rahaa. Itsekin epähuomiossa seurustelin vanhemman naisen kanssa. Se oli vain rahan perään. Aina olin tarjoamassa illan menoja, kunnes tajusin totuuden.

• tein vain huomion
        olet rahaa vailla... kirjoitti:

>Lisäksi poju on todella saita kaiken muun paitsi
        >viinan ja pornon suhteen.

Eli tahtoisit siltä 'pojultasi' rahaa. Itsekin epähuomiossa seurustelin vanhemman naisen kanssa. Se oli vain rahan perään. Aina olin tarjoamassa illan menoja, kunnes tajusin totuuden.

luonteenpiirteestä joka on saituus, kaiken muun kuin alkoholin ja pornon kulutuksen suhteen.

Poju on niin pihi, että söi kaikki tuliaisiksi minulle tuomansa suklaat itse. Kun ihmettelin asiaa, hän sanoi että "minähän ne olen maksanut".

Jatketaan jos haluat kuulla lisää.

• Elä omaa elämää

Miksi ihmeessä kysyt parisuhdeneuvoja netistä?

Elä omaa elämääsi ja tee sinulle parhaat ratkaisut. Miksi se, mitä jotkut nettikeskustelijat, ystäväsi tai koko sukusi ajattelee, vaikuttaa?

Jos olet ihastunut tai rakastunut, elä unelmaasi ja katso pvä kerrallaan kantaako suhde.

Toinen vaihtoehto on se, että kadut vanhana ja katkerana menetettyä rakkautta tai kiihkeää suhdetta joka päättyi ....

So?

• ..mutta on vain yksi juttu

..ite voi joutua päättämään. Suurin osa ei uskalla.

• 22v mies

ja minulla on 72v naisystävä.

Olen rikas, mutta hän sanoo, että raha ei merkitse.

Mitä teen?????

• jatkuvasti

itseäni n. 10-15v nuoremmilta miehiltä. Olen asiaa ihmetellyt ja parille sanonutkin että mitä te oikein mussa näette :) En ole ikärasisti mutta ajatus nuoremmasta miehestä ei tunnu omalta. Minä kun katselen sillä silmällä itseäni vanhempia miehiä..

• Volkkaristi

Jos olet n. 30v. nainen ja rakkaasi välittää sinusta, en näe ongelmaa... itse olen 23v nuori poika ja mikäli löytäisin yli 30-vuotiaan kiihkeän naisen, en pistäisi pahaksi... 30v = taito ja kasvot tallella...

• vanahan

akanrumiluksen pitäis pysyä ikäistensä äijänrahjusten seurassa! Elä mee pillaamaan nuoren miähen elämätä, eläkä himoitte sitä tuoretta kuugelia. Hyi olkkoon tuollasta perverssioo.

• Minkälainen

Olen eläkkeellä oleva isoäiti, mies ystäväni on minua 34v, nuorempi, olemme asuneet jo 5 vuotta yhdessä jameillä menee todella hyvin, olen aivan nuortunut hänen rinnallaan, ja hän sanoo, että teen hänet hulluksi niin paljon hän pitää minusta. Ikä ei ratkaise vaan kemiat jotka sopivat

• jo aikaslailla....

pedofiiliaan.

• yli 80v nuari mies

ja miulla on 20v rakastajatar, kiihkee ja kaunis. Paikkansa pittä sanonta että kun latva lahoo niin oksa kovoo! Joka päivä on onnen päivät ja monesti. Sitä pysyykin miäs nuarena kun on nuari ja kiihkee tyttöystävä. Mie mittää vanhoja akanhoriskoja, yli 30v hualiskaan.

• kokemusta on

Itse olen pikkaisen päälle 30kymppinen nuorekas
      nainen ja tapasin itseäni 5 vuotta nuoremman kundin.Tapailimme reilun kuukauden ajan ja kyllä sinä aikana noinkin pieni ikäero haittasi suhdettamme paljonkin.Kundin kaverit hämmästelivät suhdettamme ja omatkin ystäväni huomauttelivat "ikäerosta". Minulla takana jo erokin ja lapsi, kun kundi ei ollut koskaan edes asunut yhdessä kenenkään kanssa. Hänessä vaan paistoi läpi se, että miehet ovat ikuisia poikia.
      Välillä tunsin olevani vähän niinkuin äidin roolissa...Lopulta poikkasin suhteen.

• etsii,

ole kiltti tuolle pojulle, anna tissiä pyydettäessä.

• poju.

Josta tulikin loppu peleissä hyvä anoppi!

• n -62

Väliäkö , sillä on ,mitä muut ajattelee. Sähän siinä suhteessa olet, eikä ne. Jos hyvältä tuntuu ja muutenkin sujuu hyvin, niin anti mennä vaan!

• toimi_nee

Omasta lähipiiristäni tiedän muutamia pareja joilla homma toimii oikein hyvin; ikäero on 13...32 vuotta.
      Yksi vanha pariskunta ehti jo kuolla.

Itselläni (mies) kaikki vastaavat ovat jääneet lyhytaikaisiksi seksisuhteiksi.

Lähipiiri puhuu selän takana kaikenlaista :)
      Kyllä ne sen lopulta hyväksyy :)

• balle

Mulla ainaki toimii hyvin! Oon itte 35 ja vaimoni 47.Tottakait meilki ne omat riitamme on ja joskus on tullu sit nimiteltyy vanhaks le..äks,ja se mua pikkupennuks,mut sit taas vähänajan kuluttuu me nauretaan noille nimityksille...Ku mies onku al capone ja akka eikun nalakuttaa...;)

• Rupeaa tuntumaan!

Silloin kyllä katse kääntyy! Nuorempiin! Mies mitä parhaassa iässä ja toinen jo eläkemummo!

• vaiht..

Siis tämä 35 v mies meni pikasesti naimisiin yli 50 v kanssa hetken suerusteltuaan,, "liittoa" kesti n 3-4 kk,, ja jo ennen virallista eroaan, oli taas 15 v nuorempi nainen kamuna, ja avioitui jälleen pikasesti ja ehkäpä ovat vielä liitossa,, mutta onni ei siellä kukoista ! Missä vika ?? Tässä tapauksessa : MIEHESSÄ ! Avioliittoon ei kannata mennä muutaman kk "tuntemisen" jälkeen,, se ei vaan tule toimimaan.

• Ei kiukkuisia vanhoja naisia!

Miehet joilla on ego kohdallaan vaihtaa viisikymppisenä 10v nuorempaan. Silloin homma pelaa. Ei ole kiukuttelevaa ja narisevaa naista!
        Nuorempi nainen ihan nuorentaa myös miestä! Löytyy paljon uusia yhteisiä asioita!

• ei tarvitse jatkuvasti
        Ei kiukkuisia vanhoja naisia! kirjoitti:

Miehet joilla on ego kohdallaan vaihtaa viisikymppisenä 10v nuorempaan. Silloin homma pelaa. Ei ole kiukuttelevaa ja narisevaa naista!
        Nuorempi nainen ihan nuorentaa myös miestä! Löytyy paljon uusia yhteisiä asioita!

vaihdella ketään ihmistä nuorempaan.

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön

SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul
      Maailman menoa
      368
      2272
    2. Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."

Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v
      Ensitreffit alttarilla
      15
      2024
    3. Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."

Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1414
    4. PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,

Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli
      Pyhäjärvi
      34
      1087
    5. Haluan kokea sut

Ainakin yhden kerran ❤️
      Ikävä
      76
      996
    6. En voi oikein lähestyä sinua nainen

koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???
      Ikävä
      45
      977
    7. Jos ja kun kohtaamme

Tahdon viettää yön kanssasi, ilman seksiä. Sopiihan se sinulle?
      Ikävä
      49
      966
    8. It's a fairytale

"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st
      Ikävä
      10
      954
    9. Kohuopettaja työntää videolla asioita peräaukkoonsa nuorten edessä, mutta Jeesus-musiikki on liikaa

IL - Sanna Ukkolan kolumni "Opettaja masturboi videolla oppilaiden edessä, oppikirja kertoo, että mieskin voi synnyttää
      Maailman menoa
      157
      923
    10. Sydän on niin rikki

Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso
      Ikävä
      47
      887
    Aihe