Mikä vikana? (kielilävistys)

tytteli

Siis otin tuon lävistyksen 3 päivää sitten ja nyt minun kielessä ei ole oikein tuntoa ja minun vasen poskikin on tunnoton!?!
Onko minulle tulossa jonkinlainen kasvohalvaus vai mitä? Oon ihan paniikissa!

20

3410

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tattooed

      toi ei ainakaan kuulosta normaalilta. itselläni kieli oli lävistyksen jälkeen kipeä ja turvoksissa vähän päälle pari päivää mutta sitten se parantui. tunnon ei pitäisi lähteä missään välissä kokonaan. paras mennä mahdollisimman nopeasti näyttämään kieltä lävistäjälle.

      • Memmu

        mulla oli kieli noin 5 pvää tosi turvonnut, ei voinu puhua eikä syödä.. mutta ei kyllä tunto lähtenyt. ..enkä ole tommosta muiltakaan kuullut, että suosittelen kanssa et meet näyttää lävistäjälle tai lääkäriin? ..ettei olis osunu johonkin hermoon tms..?


    • Jag

      Kannattas varmaan mennä lääkäriin ja vähän vitun vikkelään.

    • ...

      eikä normaalille. Missä otit lävistyksen? Toivottavasti asianmukaisessa paikassa.. Otahan nyt heti yhteys lävistäjääsi, niin hän osaa neuvoa sinua näin ensialkuun! Ja sitten varmaan lääkäriin. Tosin monet lääkärit ovat niin lävistyksiä vastaan eivätkä kaikki osaa neuvoa mitä ensimmäiseksi tuossa tilanteessa kannattaa tehdä, joten kysy ensin lävistäjältä.

      Itsellä ollut kielilävistys nyt 3 viikkoa eikä mulla ole ollut mitään tunnottomuutta missään vaiheessa. Alussa kielen pinta oli reunasta oudon röpelöinen ja kieli valkoinen, mutta nämä oireet hävisivät noin viikossa. Edes turvotusta minulla ei ole ollut. Tästä olenkin varmistunut, että paikka jossa lävistykseni otin (Harnessa) on loistopaikka!

      • ...

        Siis tarkoitin tietenkin kirjoittaa Harness..


    • tytteli

      Kävin lävistäjällä ja päätettiin, että otetaan lävistys pois, koska se oli todennäköisesti vahingoittanut jotakin hermoa. Lävistäjä kehotti käymään vielä lääkärillä mikäli tunto ei palaa parissa päivässä. Pelottaa vielä se, että jos tunto ei palaakkaan.

      • Siiri

        Viitsisitkö kertoa meille muillekin millaisessa lävistysliikkeessä laitetaan noin ammattitaidottomasti kielilävistyksiä? Enpä ole koskaan aikaisemmin moisesta kuullut, toivottavasti paranee pian. :) Olisi vaan kiva tietää ettei vahingossakaan eksy kyseiseen paikkaan..


      • ...
        Siiri kirjoitti:

        Viitsisitkö kertoa meille muillekin millaisessa lävistysliikkeessä laitetaan noin ammattitaidottomasti kielilävistyksiä? Enpä ole koskaan aikaisemmin moisesta kuullut, toivottavasti paranee pian. :) Olisi vaan kiva tietää ettei vahingossakaan eksy kyseiseen paikkaan..

        Aika pelottavalta kyllä kuulostaa. Toivon mukaan sulle tytteli kuitenkin se tunto palaa.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Aika pelottavalta kyllä kuulostaa. Toivon mukaan sulle tytteli kuitenkin se tunto palaa.

        Toivon mukaan, sait isot pahoittelut ja rahasi takaisin. Täysin ammattitaidotonta touhua!


      • ...

        miten kielellesi kävi. Kiinnostaisi tietää mikä siinä meni vikaan ja palaako tunto.


    • tytteli

      Kaikki hyvin nyt :) Tunto on palannut. Suuhuni en enää kyllä ota minkäänlaisia koruja, sen verran pelottava kokemus oli.

      • Avarakatseinen

        Eikös noita reikiä ole tarpeeksi Luojan luomuksessa?
        Ihmetelen minä, miten paljon joutilaita ihmisiä on ja miten joutavanpäiväsiä asioita ehtivät pohtimaan.


      • argh!
        Avarakatseinen kirjoitti:

        Eikös noita reikiä ole tarpeeksi Luojan luomuksessa?
        Ihmetelen minä, miten paljon joutilaita ihmisiä on ja miten joutavanpäiväsiä asioita ehtivät pohtimaan.

        helvetin avarakatseinen? HAULI! anna ihmisten tehä mitä haluaa äläkä puutu noitten vespa mielipiteittes kanssa asioihin!!!!


    • serkku

      Kyselin vähän tutulta lääkäriltä tuosta kielilävistyksestä ja tunnon häviämisestä. Alla vastaus sellaisenaan.
      ---------------
      No, aika uskomattomalta vaikuttaa, mutta ainakin teoriassa jollain tapaa mahdollinen tuo lyhytaikainen tunnottomuus on, eli kyseessä olisi nervus trigeminuksen 3. päähaaran nervus ndibulariksen sensoristen haarojen (n. lingualis sekä n. buccalis) vaurio, joka saattanee voida lävistyksen yhteydessä syntyä, mutta ennemminkin arvelisin syypäänä olevan lävistyksestä kenties syntyneen turvotuksen, joka on saattanut aiheuttaa paineoireita ympäröiviin kudoksiin ja edelleen noihin edellä mainittuihin hermon haaroihin. Laajempi vaurio käsittääkseni täysin mahdoton. Lisäksi anatomisesti suurinta osaa posken ihotunnosta hermottaa kuitenkin n. trigeminuksen 2. päähaara n. maxillaris, jolla ei ole minkäänlaisia haarahermoja puolestaan kieleen. Kielen alapuolella sijaitsee myös
      submandibulaariganglio, joka on siis parasympaattisen hermoston ganglio(eräänlainen hermosolmuke) ja tähän submandibulaariganglioon on yhteydessä myös tämä trigeminuksen kolmas päähaara n. mandibularis puolestaan...aika mukavaa tämä neuroanatomia, eikös?

      En tiedä selvensikö tämä nyt yhtään, mutta yhteenvetona siis totean että kielilävistyksen yhteydessä voi hyvin syntyä pieni hermovaurio, joka todennäköisimmin syntynee seurauksena turvotuksesta ja lienee luonteeltaan ohimenevää ja palautuvaa.

      • pips

        kaikki varmaan ymmärs ihan miljoonaa tota lääkäri-tekstijutskaa.


      • hips
        pips kirjoitti:

        kaikki varmaan ymmärs ihan miljoonaa tota lääkäri-tekstijutskaa.

        niin joo ja säkin oot niin vitsin cool ku pitää stadin slangil vetää tollasii miljoonii! no uu jee kiss!!!


    • *mie*

      eka koru kaa pystyi neljäntenä päivänä syödä ja toka koru kaa jo saman päivänä et siihe verrattuna toi kuulostaa aika pahalt...paitsi et mu kurkku oli iha turvoxis toiselt puolelt ku kävi just ottaa to toise...

    • Minä

      Otin just äskettäin kielilävistyksen ja ihmettelen, kun toinen puoli pikkuinen osa on vähän tunnoton niin johtuuko se turvotuksesta vai onkko se edes normaalia.?

    • Anonyymi

      Mulla sama ongelma että kieli tunnoton päädystä enkä meinaa maistaa ruokia kunnolla!

      • Anonyymi

        mullla sama juttu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3347
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2015
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1632
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      130
      1535
    5. 80
      1125
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      981
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      906
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      899
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      820
    Aihe