Epävireinen ääni...

Apua tarvitseva...

Elikkäs, mie tarvihtisin apua laulamisessa.
Rakastan laulamista yms. mutta ongelmana on epävireinen ääni.
Ääneni on ainakin omasta mielestäni hirveän epävireinen, enkä sen takia pysty laulamaan nuotilleen.
Kun kuuntelen musiikkia kuulokkeilla ja laulan samalla, en kuule ääntäni ja silloin pystyn laulamaan nuotilleen.
Mikä avuksi?

2

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiiiiiiis

Se on usein pelkkää harhaa, että jos laulaa musan päälle, vetää nuotilleen ja oikein ja kuulostaa yhtä hyvältä kuin originaaliesittäjä.

Jos kuuntelet kuulokkeilla, etkä kuule ääntäsi, laulat luultavasti aivan liian hiljaa. Oleta, että lauluäänen kuuluisi olla reilusti tavallista puheääntäsi lujempi. Itse sain hetki sitten kuulla, että lauluni kuuluu naapuriin, vaikka nykyaikaisessa (melko hyvin äänieristetyssä) rivitalossa asunkin.

Jos äänenvoimakkuuskaan ei pelasta:
      1) Yritä monta kertaa uusiks, jos vaikka kerran onnistaisi ja sen jälkeen menisi useamminkin oikein. Sävellaji voi olla hieman vaikea löytää aluksi. Kokeile kuulokkeiden sijasta kaiuttimia?
      2) Kokeile toista kappaletta. Voi olla, että laulamasi kappale menee liian korkealta/matalalta.

Muista myös harkita laulutunteja. Ja älä ainakaan ujouden takia jätä aloittamatta hyvää harrastusta.

• Apua tarvitseva...

Itse asiassa, kun kuuntelen kuulokkeilla, pidän musiikkia niin kovalla etten kuule ääntäni.
        Mutta kun pidän toista kuuloketta toisella korvallani, ja toista en niin silloin kuulen ääneni.
        Mutta saattaahan se hyvinkin olla vain harhaa...
        Ja yleensä kun laulan ääneni alkaa vapista eikä siitä tule enää sen jälkeen mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2992
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      102
      2258
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2094
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1893
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe