mykkä mies/ puhuva nainen

onlyyou

Mies ei halua puhua, ongelmat kasautuu.
Naimisissa kohta 3 vuotta.
Mitä enemmän yritän keskustella, parisuhteesta, raha-asioista, lapsen hankinnasta, ulkonakäymisestä, ja muusta mielestäni normaalista avioliitossa, sitä enemmän mies sulkeutuu .
Minä lopulta hermostun, kun mies pitää mykkäkoulua, huudan ja kimitän, nyt menee sitten siihen pisteeseen että mies heittelee tavaroita tai häipyy ja on ollut öitäkin pois kotoa. Sanoo olleensa kaverillaan, tulee takaisin, mutta sama kuvio toistuu, koska samat ongelmat painavat alla ja paine kasvaa kun emme saa niitä puhutuksi.
Miehen isä on on ollut väkivaltainen häntä kohtaan, sanoo minulle että ei kestä sitä että joku komentaa ja painostaa häntä puhumaan.
Onko jollakulla kokemusta, miten miehen saisi vähän avautumaan?
Auttoiko parisuhdeneuvonta tai joku muu?
Mykkäkoulu ei ainakaan auta, pahentaa vaan, ja riidat käy yhä rajummiksi.
Olen minäkin ollut pariin otteeseen viikon puhumatta ja koskematta, mutta se on kauheaa ja eihän ne ongelmat siitä häviä.
Pitäisi puhua ihan käytännön asioista, esim. laskuista, niin mies ei vaan suostu.
Sanoo suunnilleen että maksa itse ja ole hiljaa.

7

1955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Speedu

Teillä vissiin on omat rahat. Eli sinä maksat omat laskusi ja mies omansa. Yhteiset laskut maksatte yhdessä. Ei siinä mitään vaikeeta pitäisi olla.

Ongelmat varmaan ovat sinussa. Se että biologinen kellosi tikittää ja sinulla on pakottava tarve multiploitua juuri nyt ja melkein väkisin.

Toimiiko seksielämänne ihan normaalisti? Veikkaan että miehesi on hyvän seksin puutteessa ja tilannet ei mitenkään helpota jatkuva jäkätyksesi.

• Tuplu

Vika ei ole yksin aloittajassa. Olen itse ollut samassa tilanteessa, eikä siihen auttanut muu kuin ero. Kommunikointi on tärkeimpiä parisuhteen kulmakiviä, jos se ei toimi ei toimi mikään muukaan. Toista ei vaan voi pakottaa, joten tuossa vaiheessa miettisin ainakin pienen hengähdystauon pitämistä.

Ehkä mies sitten tajuaa, että on pakko puhua, mikäli haluaa suhteessa olla!

• onlyyou
        Tuplu kirjoitti:

Vika ei ole yksin aloittajassa. Olen itse ollut samassa tilanteessa, eikä siihen auttanut muu kuin ero. Kommunikointi on tärkeimpiä parisuhteen kulmakiviä, jos se ei toimi ei toimi mikään muukaan. Toista ei vaan voi pakottaa, joten tuossa vaiheessa miettisin ainakin pienen hengähdystauon pitämistä.

Ehkä mies sitten tajuaa, että on pakko puhua, mikäli haluaa suhteessa olla!

Speedulle tiedoksi, että mulla on jo lapsi ja mikään ei tikitä.
        Seksielämä on toimivaa, sitäkin mies pihtaa mykkäkouluviikoillaan, mutta välillä ollaan silleen harva se päivä.
        Ja raha-asioista sen verran, että minä maksan paljon enemmän kuin hän, asumisesta 80 prosenttia ja sähkölaskun ja auton kulut yksin.
        Mies vaan käyttää.
        Ja kun yritän puhua, lentää tavarat, alkaa mykkäkoulu tai mies lähtee.
        Haluatko vielä viisastella?

• jake.
        onlyyou kirjoitti:

Speedulle tiedoksi, että mulla on jo lapsi ja mikään ei tikitä.
        Seksielämä on toimivaa, sitäkin mies pihtaa mykkäkouluviikoillaan, mutta välillä ollaan silleen harva se päivä.
        Ja raha-asioista sen verran, että minä maksan paljon enemmän kuin hän, asumisesta 80 prosenttia ja sähkölaskun ja auton kulut yksin.
        Mies vaan käyttää.
        Ja kun yritän puhua, lentää tavarat, alkaa mykkäkoulu tai mies lähtee.
        Haluatko vielä viisastella?

Vähän vaikealtahan tuo vaikuttaa. Mies on hiljainen ja menee vielä enemmän kuoreensa, kun sä haluat keskustella ja selvittää ongelmia ja muita asioita. Ei siitä mitään tule, jos toinen ei tule edes vähän vastaan kun asioista pitäisi puhua ja jotain pitäisi tehdä. Sun miehestä tulee mieleen itsepäinen teini. Tavaroita heitellään, pidetään mykkäkoulua ja lähdetään "pakosalle" jonnekin ties minne. Jos mies ei tee asioiden hyväksi mitään, niin sitten sun täytyy tehdä omasta puolestasi tarvittavat ratkaisut. Oli se sitten eron hakeminen tai mitä tahansa.

• viinaa

ja alkais puhumaan. Oletko rajoittanut liikaa hänen elämäänsä? Entäs jos hän onkin nyt tosi onnellinen. Ei tarvitse ajatella ongelmia.

• onlyyou

Jake tais arvata aika lähelle, mies on varmaankin lapsellinen, kokee että äiti kieltää kun vaadin häneltä aikuisen käytöstä, haluaisi elää kuin sinkku tai teini, ja että vaimo pesee pyykit ja hoitaa hommat ...
        Ei juo viinaa, siinäpä se, kun ei juo ollenkaan.
        Ei siis käy kaljalla.

• xxtalluxx

Meillä mies kanssa puhumatta omista tunteistaan ja ongelmistaan ja mä niistä räpätän ja puhun päivittäin. Tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että kun ei saada selvitettyä ongelmia kotona, niin muutan lapsien kanssa pois.

Saa siten omaa aikaa miettiä asioita ja mitä elämältään haluaa. Meidän ongelmat eivät kuitenkaan ole mitenkään ylitsepääsemättömiä, ollaan tehty niistä vaan sellaiset.

Olen itse tällä etkellä sellaisten paineiden alla, mitä en koskaan kenellekkään halua toivoa. Miehen suku on jauhanut sellaista skeidaa pitkin kyliä, tuhoten minun luottamukseni ihmisiin ja senkin takia on pakko muuttaa pois täältä.

Mieheni käyttää alkoholia vkonloppuisin ja tykkää bilettää. itse taas haluan olla lapsien kanssa kotona, kun ei ttuo biletys enään maistu.

Mieheni taas taisi perustaa perheen liian aikaisin. Sen olisi nähtävästi pitänyt saada bilettää enemmän. Emme lähde enään samaan aikaan edes ulos, kun siitä tulee vaan kamala riita, selvittämättömien asioiden takia.

Meillä on perheneuvola asioita auttamassa, mutta mieheni ei halua niihin keskusteluihin osallistua, joten käyn yksinäni.
      En voi toista sinne pakottaa ja jos ei halua puida onelmia muille, kuin omalle kirolle suvulle, niin siitä sit vaan.

Johan ne on sulkenut minut pois niiden elämästä, kun meillä on vaikeaa, mikä on mun mielestä juuri oikea juttu, hah hah. Eikähän suvun, molempien puolelta pitäisi molempia osapuolia tukea, eikä sulkea pois elämästä vastoin käymisten takia.

Sen takia olenkin päättänyt, että jos saamme suhteen korjattua, niin minä en mieheni sukulaisiin pidä mitään yhteyttä, kun on kerran tuollaisia.

meidän ongelmat ei niille kuulu ja noin rankalla kädellä ei niihin tarvitse puuttua. Lisää enemmän paineita vielä välillemme.

Pistää vaan miettimään, että mitä kultaisia neuvoja nekin on sitten antanut miehelleni.

Toivottavasti tästä nyt oli edes jotain apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16