Kondomin käyttö

kuinka paljon vaikuttaa

Useaan otteeseen olen saanut kuulla kuinka seksi on parempaa ilman kortsua, enkä toki ihmettelekkään. Itse en kuitenkaan halua ihan vaan periaatteen vuoksi harrastaa seksiä ilman kumia jos en ole vakisuhteessa. Haluankin kysyä onko mies mielummin kokonaan ilman, kun harrastaa seksiä kumin kanssa? Onko sen käyttö oikeasti niin asiaan vaikuttavaa? Eikö se tunnu kummiskin ihan mukavalta kuminkin kanssa? Nykyinen seksikumppanini antaa vastaukseksi vain, että ilman kumia on parempaa... Valaiskaa minua tässä asiassa.

32

9251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilisin mielellään

      kamssasi kuminkin kanssa niin tietäisin varmemmin sen eron. On jo aikaa kun viimeksi gummin kera rakastelin.

    • parempaa..

      Kyllä se paremmalta tuntuu ilman kumia! Ja tää on naisen mielipide. Poikaystävä on myös samaa mieltä, ja hänen kanssaan ei olla missään vaiheessa kumia käytetty.
      Mulla käytössä e-pillerit.

      Eli kyllä sinäkin sen eron huomaat sitten joskus kun kokeilet. Onhan se erilaista kun ei oo semmosta kumilärpäkettä siinä välissä, ja mulla ainakin kortsuista tulee muutenkin ihottumaa ja hankaumia kun olen kumille allerginen.
      Olen jo siinä iässä muutenkin, että lapsiakin saa tulla jos on tullakseen, eli ite oon tyytyväinen pelkkiin pillereihin.

      • allergikko...

        Mutta on olemassa kortsuja jotka sopivat allergisellekin! Tosin niitä ei saa ihan mistä vaan ja maksavat enemmän.


    • Nimetön

      Kondomi on viisas ratkaisu, kun ei olla vakisuhteessa.
      Yhden kokeilun takia ei kannata hankkia:
      -klamydiaa
      -herpestä
      -kondyloomaa
      -tippuria

      Klamydiasta ehkä pääsee eroon yhdellä lääkityksellä. Klamydia voi myös olla oireeton ja piileskellä ja aiheuttaa lapsettomuutta.
      Herpes on loppuelämän seuralainen, kun se väliaikainen seksikumppani on jäänyt tosi väliaikaiseksi.

      Miltä seksi tuntuu ilman kondomia, siihen ehtii saada vastauksen, kun on vakituisessa suhteessa. Tosi vakituisessa parisuhteessa sitä kumittomuutta on edessä vuosikymmeniä.

      Muista, että monissa parisuhteissa käytetään kondomia, kun naiselle ei sovi hormonaalinen ehkäisy. Hyvässä seksissä kysymys ei ole pelkästä siittimestä emättimessä. Se on hellyyttä ja rakkautta ja toisen kunnioitusta ja mielihyvän tuottamista.

    • käyttäjä

      Olen mies ja kondomi on luistanut joskus pois huomaamatta.Eroa ei ole huomannut!
      Kysymys on kait enemmän asenteesta kuin oikeasta tuntemuksesta, jos on innokas kondomin vastustaja.

    • Granit

      Kokemuksesta sanon, että ilman kondomia se tuntuu paremmalta.
      Joskus kun on tosi herkässä on kondomiin käytöstä se etu ettei laukea niin nopeasti.
      En kuitenkaan kertaakaan ole jättänyt kesken vain sen takia, että on pitänyt käyttää kondomia.
      Suuseksi on sitten eri asia. Jos kumppani ottaa ihanasta suihin niin kondomista on haittaa.

    • kokeillut

      oma poikaystävä ainakin on suhteen alusta saakka sanonut että on paljon parempaa ilman kumia ja nyt kun otettiin pillerit käyttöön ja kokeiltiin ni täytyy sanoa että totta puhui :) tuntui mustakin paremmalta ilman kumia :D

      mutta onhan siinä sitten ne sukupuolitaudit ja sellaset muut vaarat :)

      • kuinka paljon vaikuttaa

        Olisinkin halunnut tähän asiaan miehistä näkökulmaa. Kyllä tiedän miltä tuntuu harrastaa ilman kumia ja tämä on varmaan täysin henkilököhtaista jokaisella. Jokainen peniskin tuntuu erilaiselta sisällä. Olen vaan miettinyt tuota kokonaan ilman seksiä olemista, jos on pakko käyttää kumia. Vaikuttaako se oikeasti niin paljon? Se on siis vaan joidenkin mielestä niin kamalasti paremman tuntusta, että jättää kokonaan väliin kumin kanssa, jos voi ilman saada.


      • Nimetön
        kuinka paljon vaikuttaa kirjoitti:

        Olisinkin halunnut tähän asiaan miehistä näkökulmaa. Kyllä tiedän miltä tuntuu harrastaa ilman kumia ja tämä on varmaan täysin henkilököhtaista jokaisella. Jokainen peniskin tuntuu erilaiselta sisällä. Olen vaan miettinyt tuota kokonaan ilman seksiä olemista, jos on pakko käyttää kumia. Vaikuttaako se oikeasti niin paljon? Se on siis vaan joidenkin mielestä niin kamalasti paremman tuntusta, että jättää kokonaan väliin kumin kanssa, jos voi ilman saada.

        Jos mies jättää sut siksi, että haluat kortsun, niin se jättää sut joka tapauksessa.

        Osoittaa vaan selvästi, että et ole hänelle mitenkään tärkeä.


    • laittaa

      Joskus kun on pakko käyttää kondomia vakisuhteessa niin laitan liukuvoidetta jormani päähän sopivasti ja sitten vasta kumin. Liikaa/pitkälti vartta alaspäin ei kannata laittaa, ettei kumi liu pois, mutta sopivasti niin ei se kumi hinkkaa tunnottomaksi. Ja muutenkin kun käyttää liukkaria kondomin kanssa niin on paremman kuin ilman liukkaria. Ja tosiasiahan tuo on, että kumilla se ei tunnu yhtä hyvältä kuin ilman, mutta ainahan se seksi pitäisi ihanaa olla oli kumi tai ei :)

    • nuori feministi

      Pillereiden käytöstä seurasi tilanne, jossa menetin kaiken kiinnostukseni poikaystävääni, itkeskelin, masennuin ja aloin vielä keräämään väsymykseni ja turvotuksen johdosta lisää elopainoa itselleni. Mikäs sen tehokkaampaa ehkäisyä? (huom: olin kokeillut eri merkkejä ja erikseen vielä ehkäisyrengasta, enkä nää syytä miksi esim. hormonikierukka olisi yhtään erilainen - pessaari kuulostaa todelliselta tunnelman tappajalta netin tietoiskussa)

      Palattuamme kumien käyttöön laihduin, saavutin taas tilan jossa jopa koin poikaystävän haluttavaksi ja muutenkin asiat alkoivat "luistaa". Olin huolissani kumien käytön mukavuudesta, mutta kun poikaystävä vaikutti tilanteeseen yhtä tyytyväiseltä kuin olin itsekin (ja ottaen huomioon oman aikaisemmin pillereitä käyttäessäni kokeman epämukavuuteni) lopetin murehtimisen. Vakiintuneessa parisuhteessa (kolme vuotta) kaksi kertaa viikossa on useimmiten toiveajattelua - en ole katkera, hormonit ne puhuvat- joten kumit tulevat (lidlistä ostettuina) halvemmiksi kuin pillerit. Ei ole noloja gynen seurantakäyntejä, eikä tarvitse miettiä miten ne pillerit vaikuttavat esim. omaan hedelmällisyyteen.

      Oli pakko päästä levittämään kumien ilosanomaaa, kun kauneus ja terveys- lehdessä taas kerran viitattiin kumeihin irtosuhteissa käytännöllisinä - vakituisiin suhteisiin suositeltiin pessaaria tai pillereitä.

      P.S. jos miehelle ei kelpaa kumilla, en voi muuta sanoa, kuin että kohdallani oma mukavuuteni oli tärkeämpää... kun vähän miettii, niin taisi mieskin saada paremmin kun vähän jousti.

    • protexi

      paljoakaan että onko kumilla vaiko ilman se että kumi vie herkkyyden on keksitty juttu

    • minäjoo

      Ei siinä isoa eroa huomaa naisena ja uskon, ettei se miehellekään "täyttä paskaa" ole vaikka kumi olisikin. Plussaa itselleni kumissa on se, ettei tavarat jää sisään ja tuntuu ihan kivalta jos on jotain nystyröitä (kumeissakin on valinnanvaraa ja niillä voi leikkiä vaikka olisi hormonaalinen ehkäisykin). Käytän hormonaalista ehkäisyä, mutta just tilattiin poikaystävän kanssa lajitelma erilaisia "erikois"kumeja kun piristää vähän seksielämää ;) Eikä haittaa kumpaakaan kumin käyttö, mieskään ei tunnusta huomaavansa mitään eroa (on kyllä aika herkkä muutenkin, että ehkä erilainen tilanne sellaisilla joiden ilmankin kumia vaikeampi saada tuntumaan?).
      Ja mulle kondomi olisi aivan ehdoton satunnaisen kumppanin kanssa! Jos ei kumin kanssa kelpaisi, niin skippaisin koko touhun!
      Toki pakko myöntää, että naisena nautin seksistä ilman kumia (luotettavan henkilön kanssa) sen takia, että toisen lämmön tuntee paljon paremmin, vähän se kumisukka eristää :)
      Ja nainen päättää aina kehostaan, jos ei esimerkiksi halua hormonaalista ehkäisyä. Itse voin tosi pahoin sen takia ja pidin taukoa jonkun aikaa ja hyvin mun jätkäni sen hyväksyi. On ihan oikeasti naisia, joille ei hormonaalinen ehkäisy sovi, joten tuntuu vähän oudolta, että se kumin käyttö tuntuu niin pahalta niistä miehistä..... Itse en oo kuullut kyllä yhdenkään jätkän valittavan, ettei tuntuis miltään.

    • Nainen 35-v

      On varmaan aika yksilöllistä sekä naisen että miehen kohdalla. Itse olen nainen ja huono kumin käyttäjä. Kaiken lisäksi jätin tarkoituksella kierukan uusimatta, kun on useita suhteita, jotta käyttäisin kumia. Eli nyt vakkarin kanssa on siirrytty "teiniseksiin". Suuseksiä ja sormipeliä, keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä. Yhdessä satunnaisessa jäi kumi aktin päätteeksi sisään, valui reisille, en tiedä, menikö sisäänkin. Puolisokeana en sitä huomannut, enkä siinä vaiheessa tuntenutkaan. Himskatti.

      Jonkun partnerin kanssa kumin kanssa on mennyt kivasti. Mies on laittanut sen itse päälle, ja on tuntunut yhtä kivalta kuin ilman (tämän ex-poikakaverin kanssa käytettiin kortsua hiivakierteeni vuoksi, hän sai oireita). Usean kanssa on tullut ongelmia seisokin kanssa, ja kumivastainen mies saattaa pistää hanttiin, kun on tottunut jo ilman saamaan.

    • Nainen-38-

      Eipä ole kukaan sanonut että on mieluummin ilman... Minulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi, kokeiltu on useita eri merkkejä, ja kun lapsia en aio hankkia, niin odotan pääsyä sterilisaatioon. Sitä odotellessa kumi on käytössä, eikä tuo mies ole asiasta valittanut. Eikä ole siis kukaan edellisistäkään, melkein jokaisen kanssa kumia on käytetty, ainakin aluksi.

      • arparpa

        Mun mies sanoo että ne kiristää ja vie tuntoaistin.
        En sitten tiedä, jos kokeilisi isompia. Voihan niitä vaikka tilata netistä, jos ei markettikoot käy.

        Saattaa se olla tottumus- tai asennekysymyskin. Mä luulen, että miehet saattaisi paljon mieluummin tehdä kompromisseja kumien suuntaan, jos he saisivat luettavaksi kumppanin ehk. valmisteen sivuvaikutuslistan. Silloin kumin käyttö saattaisi tuntua yhtä mielekkäältä kuin se miehelle ns. helpompi ratkaisu, eli kumppanin kroppa täyteen synteettisiä hormoneja. Niitä sivuvaikutuksia tyttö/naisystävässä ei varmaankaan edes huomaa, jos ei osaa yhdistää syytä ja seurausta.

        En tiedä, puhukaa te miehet.


    • nytto

      auttaisiko kondomi laukeamaan kun olen koittanut kahdesti ilman enkä ole lauennut : O ensimmäinen kerta kesti noin 3h ja toinen reilun tunnin. aktin lopussa tunsin vain lähinnä kipua peniksen nupissa : o terska tuntuu kireältä ja siten on vaikea laueta :o jotain neuvoja?

    • AA

      Ei minua haittaa kumilla naiminen, milelläni sen päälle vedän. Auttaa myös pitkittämään panoa jonkin verran. Ei minun mielestäni mitenkään kiristä, jos on sopivan kokoinen. Jotkut kumit tuppaavat luistamaan pois päältä ja ulosvedossa saattavat jäädä sisään. Yleensä kumppanit tarkistavat, että on munanpäällä aktin jälkeen. Koskaan ei ole mennyt rikki, vaikka ollaan pantu tunninkin verran. Jos meniaat, että komi nopeuttaa tulemista, niin kyllä se toisin päin on.

    • Tämänpäiv'm kodomit ovat niin pieniä, etten pystyn käyttämään niitä.

    • totuussattuu

      Vaikuttaa paljon. Joko seksiä ilman kondomia tai sitten suihinotto. Muuten ilman.

    • kumiton

      Paha jos kortsu räjähtää sisällä,täytyy nyppiä palset pois!

    • Olen mieluummin

      kokonaan ilman seksiä kun kondoomin kanssa.

    • Aina

      Minä käytän kumia aina satunnaisissa suhteissa, ei haittaa minua mitenkään. Vähän pitkittää tulemista ja sehän on vain hyvä. Jotkut naiset väittää, että on kovan tuntuinen kalu kumilla. Joskus jokin väärän kokoinen kumi luisti pois ja jäi sisään ulosvedon yhteydessä.

    • parempaa ilma kumii

      seksi on nii paljon parempaa ilman mitää vitun kortsuu! ;) oon 15v & harrastan seksii mun poikaystävän kans

    • ohjeet miehille.
    • Miel. selibaatti

      Itse odotin papan joukkokokeeseen, ja ajat olivat myöhässä. Luin sitten jostain naistenlehdestä odotellessani haastattelua kolmesta miehestä ja heidän suhtautumisestaan kondomiin. Kaikkein vähiten suhteita omannut vakituisessa suhteessa oleva oli kumimyönteisin. Kumikielteisin oli kukasta kukkaan hyppijä. Tuntui vain tosi ilkeältä, kun kohdunkaulan muutokset ja kohdunkaulansyöpä johtuvat juuri seksiteitse tarttuvasta HPV-viruksesta, ja kun olin menossa tutkimukseen, ja kun hoitaja näki sisällä poikkeavaa, että on sellaisia pissipäitä, jotka eivät välitä vähääkään naisen terveydestä. Eli olisin voinut olla se seksistä syövän saanut. Onneksi ei ollut syöpää kuitenkaan. Herpes löytyy, ja sen saa seuraava pissipää ihan ilmaiseksi.

    • Testailijako

      Poikaystävän kanssa käytämme kondomia vaikka hän sanookin että ilman tuntuisi paremmalta. Hän on vain huolissaan siitä, jos alan popsia pillereitä että menee halut ja mielialat alkavat vaihteleen. Olemme sitten käyttäneet kumia ja huomanneet että merkeissä on eroa, olemme todenneet että ohuet kumit tuntuvat hyvältä. Melkein samalta kuin ilman.

    • Hjkl

      Olen nainen ja mulle kumi on lähinnä psykologinen haitta. Paljas muna tuntuu ajatuksena tuhmemmalta ja mällien valuminen alapäästä seksin jälkeen on ihanaa. Eli mulle ilman kumia kiitos jos vaan mahdollista.

      • Anonyymi

        Jos nainen hiemankaan on jakoraisa tyyppiä en lähtis ilman kortsua koskaan säheltää,saatikka jos jättää muun ehkäsyn salaa pois eikä oel perhettä suunnitteilla.
        Että varokaa sellasia kusettaja akkojakin on jotka huijaa miestä ja sitten saatte maksella penskoja!


    • Anonyymi

      Kumin kanssa tai ilman, kaikki on sopinut sen mukaan mitä nainen on halunnut.
      Jos ei ole pyytänyt laittaan kumia, olen pannut ja laskenut liemet aina sisään.

    • Anonyymi

      Laitan kumin, jos nainen haluaa, panematta en jätä! Aika moni nainen antaa paljaalla ja saa laueta sisäänkin.

    • Anonyymi

      Laitan itse sen kortsun, vaikkei nainen pyytäisi. En halua lapsia. En täpöllä luota naisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe