Omastaan kannattaa antaa, sillä antaminen kannattaa,
kannattelee sinua, kun annat Jeesuksen tähden.
Ei ole kuitenkaan viisasta pitää kirjaa antamisestaan tai kymmenysten maksamisesta.
Sillä Jeesushan sanoi, ettei vasemman käden ole
hyvä tietää, mitä oikea antaa tai tekee.
Jeesus puhui nisunjyvästä, jonka täytyy ensin
kuolla - tulla sinulle hyödyttömäksi - jotta se
kantaisi sadon.
On todella tärkeää, ettei sinulle itsellesi ole
antamastasi enää mitään välitöntä hyötyä. Se on
nisunjyvän kuolemista. Jos katsot antamisesi
jotenkin ansioksesi, niin sinä tavoittelet hyötyä.
Ei niin, vaan pidät sitä menetettynä, poisannettuna. Niin se sitten kantaa hedelmää
ja Jumala siunaa sen moninkertaiseksi kohteelle.
Tavalla tai toisella.
Jos olemme kovin tietoisia kylvämisestämme, emme
vielä olekaan luopuneet siitä siemenestä, siemen
ei pääse kuolemaan meille.
Ikäänkuin kaivamme sen uudestaan ylös maasta.
Jumala pitää huolen antajasta, mutta antamisen
täytyy todella tuntua uhraukselta. Köyhälle pieni
antaminen tuntuu, mutta ylen varakkaalle ei edes
kymmenykset tunnu vielä missään; ei vaikuta elämään.
On tietysti tärkeää, mihin tai kelle antaa.
Mutta vielä tärkeämpää on siunaten antaa.
Sillä: kohde kuin kohde, sinne JEESUKSEN TÄHDEN annettu uhraus laittaa Jumalan toimimaan parhain
päin. Kyllä vilpittömästi annettu laittaa Jumalan
katsomaan annetun perään.
Jos se on aivan väärälle taholle annettu, se voi
olla kuin piikkinä lihassa siellä. Näin päättelen.
Daavid kieltäytyi uhraamasta Jumalalle sellaista,
mikä ei ollut maksanut hänelle mitään:
2.Sam 24:
18
Silloin Gad tuli Daavidin luo ja sanoi hänelle: "Mene jebusilaisen Araunan puimatantereelle ja pystytä sinne alttari Herralle."
19
Daavid teki kuten Gad oli sanonut ja lähti paikalle, jonka Herra oli määrännyt.
20
Kun Arauna katsahti alas rinteelle, hän näki kuninkaan ja kuninkaan miesten olevan tulossa. Hän lähti heitä vastaan ja heittäytyi maahan kuninkaan eteen.
21
Arauna kysyi: "Minkä vuoksi herrani ja kuninkaani tulee palvelijansa luo?" Daavid vastasi: "Ostamaan sinulta puimatannerta. Aion rakentaa siihen alttarin Herralle, jotta kansa vapautuisi vitsauksesta."
22
Arauna sanoi Daavidille: "Herrani ja kuninkaani voi uhrata mielensä mukaan. Tässä on härkiä polttouhriksi ja puimarekiä ja härkien ikeitä polttopuiksi.
23
Kaiken tämän Arauna antaa sinulle, kuningas." Ja hän jatkoi: "Herra, sinun Jumalasi, täyttäköön toiveesi!"
24
Mutta kuningas vastasi: "Ei, minä ostan sinulta kaiken täydestä hinnasta. Minä en uhraa Herralleni ja Jumalalleni ilmaiseksi saatuja polttouhreja." Daavid osti puimatantereen ja härät viidelläkymmenellä hopeasekelillä.
25
Hän rakensi sinne alttarin Herralle ja uhrasi poltto- ja yhteysuhreja. Herra kuuli nyt kansan rukoukset, ja Israel vapautui vitsauksesta.
[1. Aik. 22:1; 2. Aik. 3:1]
Pidätkö myös kirjaa kymmenyksistäsi?
5
96
Vastaukset 5
- tulee kirjatuksi
Tiliote todistaa maksut...
- Paljonko Herra on sulle VEL...
Kannattaa ottaa omansa pois Herralta viimesitä
senttiä myöden. Eihän Jumala saa Ihmiselle velkaa
olla. Piäppä tosiaanki hyvvää huolta siitä, että
Jumala maksaa korkoineen takaisin kaiken. - "Lainnoudattajat"...
Jeesuksen päivien lainnoudattajat maksoivat siitäkin,
mitä ostivat. Ja Jeesushan totesi, että hyvä niin.
Mutta erityisesti laupeuden harjoitusta ei saa
laiminlyödä.
Vai suoraan pankista. Voi voi ... olet velkaa.
Sillä sinun olisi kaikki nämä vuodet pitää maksaa
bruttotuloista.
Vihje:
Katso palkkatositteestasi, mitä saat ennen verojen
vähentämistä. Lainnoudattaja maksaa bruttotuloista. Ja kaikesta. Auton ostossakin. - ihmeessä?
Paljonko Herra on sulle VEL... kirjoitti:
Kannattaa ottaa omansa pois Herralta viimesitä
senttiä myöden. Eihän Jumala saa Ihmiselle velkaa
olla. Piäppä tosiaanki hyvvää huolta siitä, että
Jumala maksaa korkoineen takaisin kaiken.Milloin adventtikirkko on jumalaksi julistettu? Eikö olisi oikeus ja kohtuus, että adventtikirkko maksaisi takaisin petoksella hankitut rahat.
- Veli Herrassa
Pyhät eivät ole tietävinäänkään maksamistaan
kymmenyksistä tai uhrauksista.
Matt 25.
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Väärät tietävät hyvinkin hyvät tekonsa!
Luuk 18.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja
rukoili itsekseen:
'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset,
rosvot, huijarit, huorintekijät
tai vaikkapa tuo publikaani.
[Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa
ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
[Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1551037En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44707Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.127651Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23638- 43617
- 67605
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää160565Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal51547Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni34544Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34518