Mikä on suunnilleen autoliikkeen ottama kate, kun se ottaa asiakkaan vanhan auton vaihdossa ja panee sen uudelleen myyntiin?
Eli jos annan vaihdossa nykyisen kotteroni ja samanlaisia on liikkeessä kaupan n. 17000 euron hintaan, niin paljonko suurin piirtein saan itse siitä hyvitystä? 14000?... 13000?...
Paljonko hyvitykset vanhasta autosta?
18
9324
Vastaukset
- pyytämällä tarjous
sieltä liikkeestä. Sen jälkeen selvität mitä maksaa liikkeelle laittaa auto myyntikuntoon. Siinä se. Jos tarjous ei miellytä aina voi myydä auton itse.
- Budjetti
Kai siinä joku nyrkkisääntö on? Mietiskelin tässä vaan budjettia, että mihin on varaa enkä viitsis vain sen takia lähteä yli 100 km:n päähän liikkeisiin vinkumaan tarjouksia.
- swceed
Budjetti kirjoitti:
Kai siinä joku nyrkkisääntö on? Mietiskelin tässä vaan budjettia, että mihin on varaa enkä viitsis vain sen takia lähteä yli 100 km:n päähän liikkeisiin vinkumaan tarjouksia.
Itse laittoivat myyntiin nelivuotiaan vaihdokkini samaan hintaan, mitä sain hyvitystä. Varaston kiertonopeus tuntuu olevan aika tärkeä tekijä joillakin autoliikkeillä.
- Hawas
swceed kirjoitti:
Itse laittoivat myyntiin nelivuotiaan vaihdokkini samaan hintaan, mitä sain hyvitystä. Varaston kiertonopeus tuntuu olevan aika tärkeä tekijä joillakin autoliikkeillä.
Kun autokaupat ottavat autosi hyvään hintaan ja laittavat myyntiin samalla tai pienemmällä hinnalla. SELITYS ON YLEENSÄ: Ostit uuden autosi hieman korkeammalla hinnalla, halusivat vain tehdä kaupat(ei tappiota) tai jokin muu asia :O
Yleensä halvimmalla saa auton, kun myy itse vanhan ja rahalla menee sitten ostamaan kovilla alennuksilla.
- oulunseutu
hyvät on katteet eihän ne muuten pärjäis. saab 9-5 2.3t aero farmari, maksoin autosta 1.5v sitten 26.000€ eräästä liikkeestä. nyt mitä olen liikkeistä kysynyt vaihtohyvitystä niin 10000-13000€ on ollu vastaus mitä sais autosta. samoja autoja ja samalla koneella liikkeissä on myynissä alkean 17.000-22000€. sama ajaa autolla niin kauan kuin se kulkee kuin antaa ilmaiseksi liikkeeseen.
- Automania
että kun myynnissä olevassa autossa on n. 2000 euroa "ilmaa" eli tinkivaraa auton nettomyyntihintaan nähden, joka taas on n. 2000 euroa enemmän kuin auton oikea sisäänostohinta. Eli osto ja pyyntihinnanerotus on 4000 euroa.
Tällä pelivaralla autokauppiaat sitten pelaavat. Eli jos auton myyntihinta on esim. 20000 euroa, niin automyyjä voi hyvittää vaihtoautosta, jonka todellinen hyvitysarvo on 10000 euroa, 12000 euroa,jolloin näennäisesti saadaan vaihtoauton arvo näyttämään hyvältä. Tosiasiassahan tuo 20000 euron auto myytäisiin aivan pienelläkin tinkaamisella 18000 eurolla ja vähän suuremmalla 17000 eurolla, joten todellinen hyvitysarvo autosta on vain 9000 euroa eli tässä ns. huonoimmassa tapauksessakin kauppiaalle jää vielä 1000 euron voitto.
Tästä 4000 euron säännöstä johtuu ettei normaalit merkkiliikkeet noteeraa juuri lainkaan alle 5000 euron autoja vaihdossa, silläniiden todellinen arvo heille on aivan olematon. Esimerkkinä voin kertoa, että itse sain ostettua tutulta automyyjältä 98 vuoden n.215tkm ajetun farmari Mondeon 2000 eurolla.Hän oli hyvittänyt siitä vaihdossa uuteen Mondeoon 5000 euroa.Uuden Mondeon myyntikate oli n. 4500 euroa, joten myymällä minulle tuon vanhan Mondeon, hän sai n. 1500 euron myyntikatteen nopeasti.- jeremies
Onhan äijillä jutut. Puhutaan katteesta pyyntihinnan ja hyvityshinnan välisenä erona. Jos suuntaa antavaa katetta autolle haetaan niin kannattaa käyttää arvoa 6% myyntihinnasta. Ja se myyntihinta ei ole sama kuin pyyntihinta.
Jos taas haluaa tietää noin arvion autonsa hyvityshinnasta kannattaa käydä parissa liikkeessä pyytämässä tarjous. Jos ei halua niin katsoo netistä halvimman pyyntihinnan, vähentää siitä pari tonnia ja viat autossa niin on aika lähellä. - x-car
on tuloa josta maksetaan sitten yritystoiminnan kulut eli palkat, vuokrat, verot yms.
Eli voitosta ei kannata puhua kun puhutaan myyntikatteesta.
- turisti2006
Kyllä tänä päivänä on autoliikkeissä usein 4-5000 laskettu myynipalkkoksi käytettyjen hintaan.
Katso auton aika oikea arvo vaikkpa tullin sivulta mahti-tietojärjestelmä. Älä ainakaan maksa enenpää kuin mikä on tuon tietojärjestelmän antama arvo.
Eikä kannata oikein hirveästi uhrata ajatuksia noille autoliikeiden myyntikunnostus puheille.
Kyllä he sisäisesti voivat ne pesut hinoittella vaikkapa 1000 euroa/pesu niin ei tarvitse maksaa voitosta niin paljon veroa.
Todellisuudessa voit käyttää auton sisäpuhdistuksessa hintaan 100 euroa ja ulkopesuhinnan ehkä saat itse myös selville.- höpisee
on ikävää että nää kateelliset puupäät ei tajua mitä on markkinatalous? ei näihin autojen hintoihin ole mitään listahintaa eikä katteissa ole ylä eikä ala rajaa!jokainen hinnoittelee mutun mukaan johon on ripaus kokemusta,jos on rahaa on varaa ostaa pitkäksi ,mitä se sitten onkaa,vähillä rahoilla on pakko ryöstää,josta seuraa tää yleine rääpiminen tällä palstalla koska useimmat ovat itse persaukisia ja ovat myymässä sitä vanhaa rupuskaansa,ja kun se ei kelpaa hienoille firmoille jossa "samanlainen " ,(autoja ei ole saman laisi,kaikki ovat yksilöitä,tämähän on yksinkertaisten yleinen yleistys!) maksaa 4000€,mutta pikkufirma maksaa vain 500€?tästä se sotku aina alkaa, myyjä ei ymmärrä rupuskansa todellista arvoa eikä tajua markkinatalouden lakeja!sosialismissa erot ovat jyrkemmät.se on niin että kun olet vaihtamassa tai myymässä,niin kysy aina niiltä jotka ostaa,koska turha on kysellä niiltä eivät tarjoa mutta pyytävät hyviä hintoja,he eivät maksa sun autosta mitään! eli ne hinnat joita oikeasti tarjotaan lunastettaviksi ovat niitä oikeita hintoja.eniten tarjoaville on turha tyrkyttää kun itse et osaa päättää millon tarjous riittää, vertaa pörssikauppoihin,olispitäny! on yleisin sana pörssissä,mutta ne tappiot otetaa melkein ylpeydellä vastaan,ja kerrotaan kaverille,tuli 2000e sippiä! mikä autoista tekee niin tunneherkkiä että ei olla varauduttu rahankuluun?
kun tässä elämässä ne omat mielipiteet ja tuntumat ovat lepikossa! siksi jos haluaa että asiat sujuvat nopeasti ja vaivatta ota aina yhteys autokauppiaisiin! jos se sun rakas on vain 30% siitä mitä itse olet aivoitellut, niin kyllä se on uskottava että ammattilainen joka tarjoaa tollasen summan tietää minkä arvonen sun tuote on . sillä alalla on kilpailua eikä kukaan lähde tarjoamaan niin huonoa hintaa että asiakas menee muualle,ellei se sitten ole tarkoitus!ostoilmoitukset on kalliita eikä niitä kukaan viitsi turhantakia laittaa. - jobbari-rony
höpisee kirjoitti:
on ikävää että nää kateelliset puupäät ei tajua mitä on markkinatalous? ei näihin autojen hintoihin ole mitään listahintaa eikä katteissa ole ylä eikä ala rajaa!jokainen hinnoittelee mutun mukaan johon on ripaus kokemusta,jos on rahaa on varaa ostaa pitkäksi ,mitä se sitten onkaa,vähillä rahoilla on pakko ryöstää,josta seuraa tää yleine rääpiminen tällä palstalla koska useimmat ovat itse persaukisia ja ovat myymässä sitä vanhaa rupuskaansa,ja kun se ei kelpaa hienoille firmoille jossa "samanlainen " ,(autoja ei ole saman laisi,kaikki ovat yksilöitä,tämähän on yksinkertaisten yleinen yleistys!) maksaa 4000€,mutta pikkufirma maksaa vain 500€?tästä se sotku aina alkaa, myyjä ei ymmärrä rupuskansa todellista arvoa eikä tajua markkinatalouden lakeja!sosialismissa erot ovat jyrkemmät.se on niin että kun olet vaihtamassa tai myymässä,niin kysy aina niiltä jotka ostaa,koska turha on kysellä niiltä eivät tarjoa mutta pyytävät hyviä hintoja,he eivät maksa sun autosta mitään! eli ne hinnat joita oikeasti tarjotaan lunastettaviksi ovat niitä oikeita hintoja.eniten tarjoaville on turha tyrkyttää kun itse et osaa päättää millon tarjous riittää, vertaa pörssikauppoihin,olispitäny! on yleisin sana pörssissä,mutta ne tappiot otetaa melkein ylpeydellä vastaan,ja kerrotaan kaverille,tuli 2000e sippiä! mikä autoista tekee niin tunneherkkiä että ei olla varauduttu rahankuluun?
kun tässä elämässä ne omat mielipiteet ja tuntumat ovat lepikossa! siksi jos haluaa että asiat sujuvat nopeasti ja vaivatta ota aina yhteys autokauppiaisiin! jos se sun rakas on vain 30% siitä mitä itse olet aivoitellut, niin kyllä se on uskottava että ammattilainen joka tarjoaa tollasen summan tietää minkä arvonen sun tuote on . sillä alalla on kilpailua eikä kukaan lähde tarjoamaan niin huonoa hintaa että asiakas menee muualle,ellei se sitten ole tarkoitus!ostoilmoitukset on kalliita eikä niitä kukaan viitsi turhantakia laittaa.Onko kaikilla ammattilaisilla noin huono kirjoitustaito. No sitten ei muuhun pystykään kuin jobaamiseen!
- lasketaan
Vähennä liikkeessä myytävänä olevien autojen hinnasta n. 17-20 prosenttia, niin olet aika lähellä normaalin auton hyvityshintaa. Eli prosentit ratkaisee, viidenkympin autossa on tietysti euromääräisesti enemmän ilmaa, kuin kymppitonnin autossa.
- sitten
hyvitys uuteen oli 18500e ja liike myy autoa (vieläkin) hintapyynnöllä 19900e.
- roke rmore
Max 13 000 ja kun antavat näin hyvän hyvityksen niin alennusta et saa senttiäkään uudesta.
- on totuus
Hyvityshinnasta on edes turha yrittää tehdä mitään yleistyksiä.
300 päiväiseen seisokkiin saa huomattavasti kovemman hyvityksen kuin juuri tulleeseen suht kysyttyyyn malliin.
Nyrkkisääntön meillä on että 2-3 tonnia eroa hyvityksen ja pyyntihinnan väliin. Jos on kallis auto / seisokki voi maksaa saman kuin pyynti tai jopa enemmän. Näin siis käytetyn kaupassa (kyllä, olen jobbari)
Ja tinkivaraa ei todellakaan ole montaa tonnia... Tonni ehkä just ja just, eikä sitäkään läheskään aina tarvi antaa, mutta sekin riippuu tietty autosta ja hintaluokasta. Tämä tietenkin johtuu siitä että autot on pakko hinnoitella sopivasti koska vertailu on netissä niin helvetin helppoa.- lisäys
Sen verran täytyy kyllä korjata, että itse asiassa tällä hetkellä kyllä kalliimmista (yli 25te) autoista saattaa saada useamman tonnin alennuksia koska kalliimman kauppa ei käy...
Ei ole helppoa autokaupassa tällä hetkellä... mutta kyllä tämä aina muut hommat voittaa :) - Aristokatti
lisäys kirjoitti:
Sen verran täytyy kyllä korjata, että itse asiassa tällä hetkellä kyllä kalliimmista (yli 25te) autoista saattaa saada useamman tonnin alennuksia koska kalliimman kauppa ei käy...
Ei ole helppoa autokaupassa tällä hetkellä... mutta kyllä tämä aina muut hommat voittaa :)..näin on. Kyl se taas joskus helpottaa taas meilläki:-)
Mukana vsta 98:-)
- että on 5000 ylimääräistä
15ke autosta on maksettu se 10.
Eli -1000 tinkimisvaraa ja -2000 romu vaihdossa. Autoliikkeen kate on se n.1500e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2712814Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka242235Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3421970- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1031632Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112