Tunteiden näyttäminen

Kiippuna

Asun neljättä vuotta yhdessä mieheni kanssa, josta välitän todella paljon. Meillä on lämmin ja leikkisä suhde. Suhteessamme on kuitenkin pari asiaa, jotka askarruttavat mieltäni.

Miehelleni on aina tuottanut vaikeuksia kertoa mitään tunteistaan minua kohtaan. Kun aloitimme suhteen hän sanoi, että "minä rakastan sinua" on hänelle tärkeä lause, eikä hän halua "kuluttaa" sitä turhaa. Ajattelin silloin, että hieno juttu, sitten kun ne sanat kuulen häneltä, niin tiedän hänen tarkoittavan niitä tosissaan. Pari vuotta meni, eikä kumpikaan meistä ollut vielä sanonut noita sanoja. Hellyyttä, seksiä ja haleja meillä kyllä oli paljon. Tästä on nyt puolitoistavuotta aikaa, kun ajattelin sitten sanoa ne sanat. Vastaukseksi sainkin sitten vain mutinaa, että minäkin olen tärkeä hänelle. Olin aika pettynyt. Luulin, että hänkin olisi jo sanonut minulle rakastavansa, kaikki hänen tekonsa puhuivat niin sen puolesta. Tuon jälkeen en ole uskaltanu enää sanoa noita sanoja. Tuli jotenkin tunne, että miestäni sanani alkoivat ahdistamaan. Sen jälkeen olen sanonut hänelle "olet tärkeä", "olet rakas", "mukava kun olet siinä", mutta noidenkin ilmausten sanominen näyttäisi tuntuvan miehestäni ahdistavilta: Hän tulee levottomaksi, ja mutisee vastaukseksi jotakin, mistä en saa edes kunnolla selvää, mutta samaan aikaan hän saattaa kuitenkin olla erittäin hellä ja halata lämpimästi. Hän ei koskaan, sano minulle mitään vastaavaa. Tämä kaikki hämmentää minua kovasti.

Olen ajoittain tosi surullinen, kun en tiedä mitä mieheni oikeastaan tuntee minua kohtaan. Toisaalta olen todella onnellinen vain niistä pienistä halauksista, jotka rakkaudennälkäisenä tulkitsen osoituksina rakkaudesta. Mutta ovatko ne sitä todella. Olenko tässä suhteessa turhaan, odottaen jotakin sellaista, mitä en tule koskaan saamaan. Olen yrittänyt pariin otteeseen suhteemme aikana keskustella asiasta mieheni kanssa, mutta hän ei halua keskustella asiasta.

Miksei mies yli 3 vuoden seurustelun jälkeenkään ole vielä valmis puhumaan tunteistaan minua kohtaan? Voiko olla, ettei hän rakastakaan minua, vaikka osoittaakin hellyyttä halaamalla usein? Tämän kaiken tunteista puhumattomuuden vielä ehkä pystyisinkin hyväksymään, mutta vuosi sitten mieheni päätti, ettei "vanhassa" parisuhteessa tarvitse harrastaa enää niin usein seksiä. (Enimmilläänkin meillä oli seksiä 3 kertaa viikossa) Olin tietenkin hämmentynyt ja yritin keskustella ja kysellä häneltä asiasta, mutta hän ei halua/halunnut keskustella siitä. Tämäkin aihe tuntuu hänestä jotenkin kiusalliselta. Mielestäni meillä oli hyvää seksi, mutta ei kai sitten mieheni mielestä (?) Tällä hetkellä meillä on seksiä n. kerran kuussa. Nuo kerrat ovat viimeaikoina alkaneet tuntumaan lähinnä vain kiusallisilta. Tuntuu, että olen kadottanut seksikkyyteni ja seksitaitoni. Olen tämän vuoden aikana yksin itkenyt tämän asian takia ja yrittänyt olla ahdistamatta häntä vaatimalla selityksiä. Tämä kaikki koskee minua syvästi ja loukkaa minua, naiseuttani.

Mikä voi olla mieheni logiikka tässä tilanteessa? Miksi hän torjuu tunteitaan tällä tavalla. Jos hän ei rakasta minua, niin miksi hän sitten sanoo minulle että hänen mielestään meidän suhde toimii todella hyvin, ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta. En usko, että miehelläni on ketään toista naista.

234

48326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihloihin ja

naimisiin, jos jossain vaiheessa epäröi, niin kasvakoon lisää parisuhteeseen kelpaavaksi.

• toimiva suhde

Renkailla ja papareilla, ei teidän sen jälkeen tarvitse kauaa enää yhdessä ollakaan. Sidontaa vaan beibi sidontaa. Jokainen viisas nainen tarvitsee todisteita rakkaudelle, ja tahra puhtaalla ja vapaalla valkoisellahan sen kaiken todistaa.

Vain heikosti henkiseti ihmiset tarvitsevat papin sanoja todisteeksi!!!!

• toimiva suhde kirjoitti:

Renkailla ja papareilla, ei teidän sen jälkeen tarvitse kauaa enää yhdessä ollakaan. Sidontaa vaan beibi sidontaa. Jokainen viisas nainen tarvitsee todisteita rakkaudelle, ja tahra puhtaalla ja vapaalla valkoisellahan sen kaiken todistaa.

Vain heikosti henkiseti ihmiset tarvitsevat papin sanoja todisteeksi!!!!

Miksi sita nyt papin sanoja tarvitsisi ja naimisiin menisi?? Pappihan vaan sanoo: "...Kunnes kuolema teidat erottaa...".

• ei tuppisuuta

Kyllä mies osaa kertoa tunteistaan, jos kohde on oikea ja hän todella tarkoittaa totta suhteella. Turha spekuloida ja miettia ja yleistää ettei miehet osaa kertoa tunteistaan - pöty puhetta!!! Jätä mies - miehiä on koko maailma täynnä ja on miehiä jotka osaa kertoa tunteistaan.
        Ehkä miehelläsi on oppimisen paikka, mutta ei kanssasi. Katsele ympärillesi ja valitse - löytyy upeita, komeita miehiä ja jotka todella osaa kertoa ja osoittaa tunteet!

• näköjään valita
        ei tuppisuuta kirjoitti:

Kyllä mies osaa kertoa tunteistaan, jos kohde on oikea ja hän todella tarkoittaa totta suhteella. Turha spekuloida ja miettia ja yleistää ettei miehet osaa kertoa tunteistaan - pöty puhetta!!! Jätä mies - miehiä on koko maailma täynnä ja on miehiä jotka osaa kertoa tunteistaan.
        Ehkä miehelläsi on oppimisen paikka, mutta ei kanssasi. Katsele ympärillesi ja valitse - löytyy upeita, komeita miehiä ja jotka todella osaa kertoa ja osoittaa tunteet!

hänelle miehen vai osaatko vain lörpötellä "jätä mies", ihme kun ei tullu "tapa mies"....

• Nimetön

Joku pirun viisas joskus sanoi:
        - Kun mies ja nainen menee naimisiin. Nainen toivoisi, että mies muuttuisi ja mies toivoo että nainen ei muuttuisi.
        Kummankaan toive ei toteudu!

Ei kaikki miehet lörpöttele tunteistaan eikä välttämättä edes osaa sitä. Tämä on siksi, että naiset on niitä emotionaalisia ja miehet taas eivät ole. Tokihan tilannetta voi pysytä muuttamaan, mutta siihen ei auta se, että täällä keskustelu foorumilla siitä huudellaan. Vaan se, että otat asian reilusti esille ja kerrot mitä kaipaat. Ei se ukko välttämättä osaa edes ajatella sitä, että pitäisi hempeillä ja leperrellä se varmaan luulee, että se riittää, kun on oma itsensä...

• dooris

Miehet yleensä osoittaa rakkautensa teoilla ja sanominen on vaikeampaa. Ole siis tyytyväinen kun toinen kuitenkin hellii ja paapoo. On myös miehiä, jotka jakelevat rakkaudentunnustuksia heppoisin perustein joka naiselle, tällaiseen ei olisi luottamista yhtään. Itse olen naisena aina kokenut vaikeaksi rakkudesta puhumisen, välillä sain sen väkisin puserrettua huulieni läpi, mutta tunsin oloni epämukavaksi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten miestäni rakasta ja sen lienee jo osoittaa yli 20 yhteistä vuotta. Älä siis ole huolissasi, kyllä miehesi sinua rakastaa.

• omasta liitostani

Olen ollut tilanteestamme ymmälläni,pettynyt,vihainen..epätoivoinenkin kun en saakaan enää vastakaikua tunteilleni.
        Seksiä ei oo ees joka kuukausi, jotenkin tuntuu että mies on masentunut...vieraita suhteita en edes epäile.

Meillä mies suhteen alussa puhui paljon,puhui meistä yhdessä..mutta nykyisin enemmän vetäytyy,ja väittää elämänsä olevan kurjaa.Kun itse halisin ja hellisin ja sanon usein rakastavani..siihen mies vain murahtaa vastauksen..tulkitsen sen sitten myönteiseksi vastaukseksi.
        Kun olen kysynyt haluaako hän erota..vastaus on ettei halua.

Tuntuu siltä että miehelle on tullut sellainen havainto ettei enää kykenekään seksiin,vaikka haluaisikin,muttei kehtaa myöskään hakea apua tilanteeseensa lääkäriltä.

• metsätär

Hyvin vastattu.Ja se suomalainen mies kyllä on sellainen, että ei tunteistaan liikoja pukahda.
        Mullakin on kokemusta asiasta, vaikka on vuosikymmenien hyvä parisuhde, niin hän sanoo että sitten kertoo kun tilanne on muuttunut, joten sillä on pärjätty hyvin !
        Muuten, monet naiset ovat kauhean kovia analysoimaan ja tenttailemaan miehiä ja se selvästi hermostuttaa heitä, vaikka olisihan se kiva, että miehet oppisisvat ennemmän puhumaan suhteessa, ja varsinkin jos asiat ei ole hyvä.
        Mutta sinulla on kyllä asiat tosi hyvin, kun saat fyysisesti rakkautta.
        Ja olenpa nähnyt sitäkin kun mies tuo kukkia töihin vaimolleen ja " lässyttää " lurituksiaan, no, ei aikaakaan kun eropaperit ovat viereillä, että se siitä " vannomisesta " !!

• teroni
        omasta liitostani kirjoitti:

Olen ollut tilanteestamme ymmälläni,pettynyt,vihainen..epätoivoinenkin kun en saakaan enää vastakaikua tunteilleni.
        Seksiä ei oo ees joka kuukausi, jotenkin tuntuu että mies on masentunut...vieraita suhteita en edes epäile.

Meillä mies suhteen alussa puhui paljon,puhui meistä yhdessä..mutta nykyisin enemmän vetäytyy,ja väittää elämänsä olevan kurjaa.Kun itse halisin ja hellisin ja sanon usein rakastavani..siihen mies vain murahtaa vastauksen..tulkitsen sen sitten myönteiseksi vastaukseksi.

Tuntuu siltä että miehelle on tullut sellainen havainto ettei enää kykenekään seksiin,vaikka haluaisikin,muttei kehtaa myöskään hakea apua tilanteeseensa lääkäriltä.

Luin hiljattain että miehillä testosteronin puute tai väheneminen aiheuttaa masentuneisuutta ja haluttomuutta. Taisi olla apteekista saatava lehti. Siitä voi monella olla kyse jos ei sexi enää kiinnosta. Ei muuta kuin lääkäriin.

• pohjanmaalta?
        omasta liitostani kirjoitti:

siellä miehetkin on jo niin sisäsiittoisia että kun tulevat muualle ei toimi enää...olen sellaiosessa työssä jossa nähnyt niitä useita ja liian monta tapausta....

• Eelis
        metsätär kirjoitti:

Hyvin vastattu.Ja se suomalainen mies kyllä on sellainen, että ei tunteistaan liikoja pukahda.
        Mullakin on kokemusta asiasta, vaikka on vuosikymmenien hyvä parisuhde, niin hän sanoo että sitten kertoo kun tilanne on muuttunut, joten sillä on pärjätty hyvin !
        Muuten, monet naiset ovat kauhean kovia analysoimaan ja tenttailemaan miehiä ja se selvästi hermostuttaa heitä, vaikka olisihan se kiva, että miehet oppisisvat ennemmän puhumaan suhteessa, ja varsinkin jos asiat ei ole hyvä.
        Mutta sinulla on kyllä asiat tosi hyvin, kun saat fyysisesti rakkautta.
        Ja olenpa nähnyt sitäkin kun mies tuo kukkia töihin vaimolleen ja " lässyttää " lurituksiaan, no, ei aikaakaan kun eropaperit ovat viereillä, että se siitä " vannomisesta " !!

Mutta teot on konkreettisempia!
        Miehenä olen oppinut puheille aika skeptiseksi, naiset puhuu paljon mutta tekoja ja todellista ei tahdo tulla.
        Petosta ja haavekuvia, vaan ei rakkautta :(

• Mola

tuota paskanjauhantaa kuulee päivästä toiseen jokaisesta viestintävälineestä, mutta mitä nuo sanat todellisuudessa merkitsevät? Eivät yhtään mitään, ovat pelkkääkliseetä. Pidän vaimostani todella paljon, mutta mitä enemmän olen kuullut esim. televisoista tuollaisia vuodatuksia, sitä vähemmän käytän niitä sanoja... Olemme olleet naimisissa jo neljäkymmentä yksi vuotta, ja risat...!

• gaiwer

Akoille kuuluu miehen tunteet koska eivät pysty niitä unelmia toteuttamaan kuitenkaan.

• sama1000

Mulla on sama tilanne että vältän tollasia tilanteita ja syynä siihen yksinkertaisesti on etten vaan rakasta miestäni. Siinä se.

• toinen mies

Ja olet sen kanssa yhdessä viellä? tee hänelle palvelus ja jätä hänet, anna hänelle mahdollisuus löytää joku joka oikeasti häntä rakastaa.. tollanen käytös mitä teet on ihan perseestä.

• aamutuuli
        toinen mies kirjoitti:

Ja olet sen kanssa yhdessä viellä? tee hänelle palvelus ja jätä hänet, anna hänelle mahdollisuus löytää joku joka oikeasti häntä rakastaa.. tollanen käytös mitä teet on ihan perseestä.

mutta kun mies ei halua tulla jätetyksi. meillä ainakin mieluummin hipsii hiljaa pitkin nurkkia ja on osa perhettä kuin lähtee etsimään omaa onneaan. yksin kun joutuisi käymään kaupassa ja laittamaan ruuat, jopa siivoamaankin...

• sama1001
        aamutuuli kirjoitti:

mutta kun mies ei halua tulla jätetyksi. meillä ainakin mieluummin hipsii hiljaa pitkin nurkkia ja on osa perhettä kuin lähtee etsimään omaa onneaan. yksin kun joutuisi käymään kaupassa ja laittamaan ruuat, jopa siivoamaankin...

Ei se nyt ole helppoa jättää sellaista ihmistä joka rakastaa takaisin ja murtuisi täysin jos jättäisi. Mieluummin kärsii itse siitä ettei rakasta toista ja on siinä suhteessa vaan kuin se että loukkaa toista sydänjuuriaan myöten..
        Toisaalta sitten saattaa löytää itsensä siitä että pettää ja hakee sitä rakkautta kuitenkin..
        Ei helppoa..

• toinen mies
        aamutuuli kirjoitti:

Se että tuhlaat miehen elämää siihen että olet mukamas rakastavinasi häntä on ilkeämpää kuin se että kertoisit hänelle totuuden... olet hyvin itsekäs ihminen jos et sitä hänelle kerro... sydänsuruista parantuu mutta tuhlattua aikaa ei ikinä saa takaisin...

• miehen kanssa

hän voisi löytää sellaisen joka välittää...
        sun kannattas varmaan lähteä, jos uskallat, vai pelkäätkö että et saa enää ketään,,??

• ...
        toinen mies kirjoitti:

Se että tuhlaat miehen elämää siihen että olet mukamas rakastavinasi häntä on ilkeämpää kuin se että kertoisit hänelle totuuden... olet hyvin itsekäs ihminen jos et sitä hänelle kerro... sydänsuruista parantuu mutta tuhlattua aikaa ei ikinä saa takaisin...

sama1000 tuhlaa sekä omaa että miehensä elämää. Ja tuollaisessa tilanteessa sitä usein juuri päätyy syyllistämään sitä toista oman elämän pilaamisesta, vaikka jokainen on ensisijaisesti itse vastuussa omasta onnestaan.

• sama1001
        toinen mies kirjoitti:

Ei se kyllä ihan noin yksinkertaista ole miltä saat sen kuulostamaan. Pystyn silti antamaan hellyyttä ja seksi sujuu mutta se syvin rakkaus puuttuu..

• sama1000
        miehen kanssa kirjoitti:

hän voisi löytää sellaisen joka välittää...
        sun kannattas varmaan lähteä, jos uskallat, vai pelkäätkö että et saa enää ketään,,??

Ei se ole siitä kiinni ettenkö saisi uutta.Oikeesti miehiä olisi vaikka kuinka paljon tyrkyllä koska olen ihan ok tyyppi kaikin puolin...mutta..

• aamutuuli
        sama1001 kirjoitti:

Ei se nyt ole helppoa jättää sellaista ihmistä joka rakastaa takaisin ja murtuisi täysin jos jättäisi. Mieluummin kärsii itse siitä ettei rakasta toista ja on siinä suhteessa vaan kuin se että loukkaa toista sydänjuuriaan myöten..
        Toisaalta sitten saattaa löytää itsensä siitä että pettää ja hakee sitä rakkautta kuitenkin..
        Ei helppoa..

siinä varmaan lopulta käy.. elää toisen kanssa arkea ja sydän kuuluu toisaalle.

• aamutuuli
        toinen mies kirjoitti:

niin naiivi ole, että kuvittelet eläväni valheessa. ei - kyllä kaikki asiat on käyty läpi ja tiedetään totuus. en minä ole itsekäs enkä ilkeä valehtelija. toinen vaan hyväksynyt asian.

• Tj dj

tarkoitatko, ettet rakasta miehesi lompakkoa? mies lihava, lompakko laiha?
        Pakko ei oo elämässä kuin lompakko ja lihava sellainen.
        Ei miehet ole niin tyhmiä. ettei ne tajua naisten rahanhimoa, siksi on miesten vaikea puhua rakkaudesta,,,naisilla ei ole pyyteetöntä rakkautta miehiä kohtaan, joskin kyllä lapsiaan kohtaan.
        Mitä sitä puhumaan sellaisesta, jota ei ole

• minäkin kaipasin...
        Tj dj kirjoitti:

tarkoitatko, ettet rakasta miehesi lompakkoa? mies lihava, lompakko laiha?
        Pakko ei oo elämässä kuin lompakko ja lihava sellainen.
        Ei miehet ole niin tyhmiä. ettei ne tajua naisten rahanhimoa, siksi on miesten vaikea puhua rakkaudesta,,,naisilla ei ole pyyteetöntä rakkautta miehiä kohtaan, joskin kyllä lapsiaan kohtaan.
        Mitä sitä puhumaan sellaisesta, jota ei ole

mieheni lompakkoa ei sitä vain herunut, mutta lapsia kyllä tykkäsi tehdä...joten ei sillä kyllä ole yhteenkään suhteeseen vaikutusta kun on ollut koko ajan omat tulot...

• on piruja

kyllä se sen tiedätte

• vatvominen

Miehen on tosiaan parempi pitää suunsa kiinni, ettei joudu samoja asioita yhä uudestaan toistavan ja mihinkään johtamattoman parisuhdekeskustelun ansaan.

Puhukaa naiset juttujanne tyylillänne, mutta jättäkää miehet tältä osin rauhaan!

• idiootti...
        vatvominen kirjoitti:

Miehen on tosiaan parempi pitää suunsa kiinni, ettei joudu samoja asioita yhä uudestaan toistavan ja mihinkään johtamattoman parisuhdekeskustelun ansaan.

Puhukaa naiset juttujanne tyylillänne, mutta jättäkää miehet tältä osin rauhaan!

ja siksi siis yksin...;)

• ,--.

Suomalainen mies tarvitsee vähintään puoli pulloa
      kossua niin sitten se puhuu kuin Runeberg.

• ELONBALANSSI

Puolen pullon kossulla höystetty miehen mieli voi olla kyllä pulppuava, mutta höyryissä tunnustuksiaan lateleva perinteinen "suomi-uros" ei välttämättä muista sanomaansa seuraavana aamuna saati myöhemmin. Helposti tulee vain lisää komplekseja tunteiden avautumiselle.

• ole kossu,
        ELONBALANSSI kirjoitti:

Puolen pullon kossulla höystetty miehen mieli voi olla kyllä pulppuava, mutta höyryissä tunnustuksiaan lateleva perinteinen "suomi-uros" ei välttämättä muista sanomaansa seuraavana aamuna saati myöhemmin. Helposti tulee vain lisää komplekseja tunteiden avautumiselle.

vaan se kun joutuu anomaan pillua ja saa sitten,jos saa, niin sanottua "säälipillua" jossa nainen laskee niitä tapetin "kukkia" ja makaa kuin eloton ruumis alla.
        Lepertele sitten siinä rakkaudesta.Voi kiesus teitä naisia,joilla tämä on näin?

• teitä...
        ole kossu, kirjoitti:

vaan se kun joutuu anomaan pillua ja saa sitten,jos saa, niin sanottua "säälipillua" jossa nainen laskee niitä tapetin "kukkia" ja makaa kuin eloton ruumis alla.

miehiä..joilla 2 työntöä sisään ja se on siinä tai että anna minulle vinkuminen ja että anna teen nopeasti...huh...ei kukaan sellaista halua vaan kunnon esileikin jokaisella on herkkiä kohtia ja jopa hieromista kun on väsyneenä töistä vihdoin kotosalla yms...muttei mitään tuollaista...ja kun tulee mies joka huomioi naisen sitähän kuin lennossa haluaa ja haluaa kisailla...ei naiset mitään itsestään selvyyksiä ole niin kuin miehet kuvittelee...että kun ovesta tulet väsyneenä ei voi kuvitellakaan että pitäisi olla valmiina jo päissään olevalle miehelle joka on jo kenties 4 tuntia katsellut sexikuvia niin että pitäisi olla hommiin valmis, mutta miehet näin luulee...idiootteja kun ovat!!!!

• on vihdsoikin oma vapaa elämä
        ole kossu, kirjoitti:

Niinpä, surkeaa puolin ja toisin tuo "säälipillu- juttu", olet oikeassa.
        Jos ja kun puolikas ja toinen on vapaa ja itsenäinen, ei ole mitään tarvetta, edellytyksiä, nöyryytyksiä, kerjäämisiä tms. em. ruikutuksiin. Tärkeintä, että jokainen olisi sinut itsensä kanssa, niin ei tarvii esittää teatteria suuntaan eikä toiseen. Saa nauttia elämästään ja esim. nainen miehistä tysillä kun tilanne siltä tuntuu ja olosuhteet sitä edellyttävät...

• tunteensa

Niin silloin siltä loppuis pimpan saaminen sulta siihen paikkaan.

• puhu tunteistaan..

Miehet anuksesta naiset venuksesta, siinä syy.

• Mies 32

Edellinen viesti ei pida paikkaansa, itse olen mies enka voi kuvitella olevani suhteessa jossa ei puhuta tunteista. Mielestani on erittain tarkeaa etta kertoo toiselle rakastavansa tata... sorry etta pisteet puuttuivat a-kirjainten paalta.

• Oma mieheni kertoo minulle tunteistaan, ja näyttää ne myös. Mikään ei ole ihanampaa, kuin kuulla, että olen hänen unelmiensa täyttymys, ja hänen palkinto tyttönsä, josta hän on ylpeä muiden edessä.

Minulla on tunne, että yksikään mies ei ole minua näin paljon rakastanut, vaikka hellyyttä ja seksiä olisi suhteessa ollut. On ihanaa tietää, että toinen rakastaa noin paljon kaikista virheistäni huolimatta. Tunteista puhuminen vain vahvistaa suhdettamme.

Tunnekylmyys tulee usein lapsuudesta, jossa ei ole halattu tai pussattu. Työpaikalla rooli (usein johtoportaassa) voi myös vaatia tunteiden peittämistä. Kun vielä seksi-intokin hiipuu vuosien varrella, niin mitä jää jäljelle? Pelkkä kädestä pito?

Sinulla on oikeus puhua hänelle mieltäsi painavista asioista suhteessanne, ja hänellä on velvollisuus kuunnella. Kummallakin osapuolella on velvollisuus tehdä töitä suhteen eteen. Jos toinen kieltäytyy kokonaan yhteistyöstä, voi hän odottaa, että jätät hänet. Parisuhdeterapeutit voivat auttaa, mutta sinne menemiseen tarvitaan myös yhteistyöhalua.

Lykkyä tykö, äläkä hae enään vikaa itsestäsi!

• palkinto
        lontoon_tyylit kirjoitti:

Oma mieheni kertoo minulle tunteistaan, ja näyttää ne myös. Mikään ei ole ihanampaa, kuin kuulla, että olen hänen unelmiensa täyttymys, ja hänen palkinto tyttönsä, josta hän on ylpeä muiden edessä.

Minulla on tunne, että yksikään mies ei ole minua näin paljon rakastanut, vaikka hellyyttä ja seksiä olisi suhteessa ollut. On ihanaa tietää, että toinen rakastaa noin paljon kaikista virheistäni huolimatta. Tunteista puhuminen vain vahvistaa suhdettamme.

Tunnekylmyys tulee usein lapsuudesta, jossa ei ole halattu tai pussattu. Työpaikalla rooli (usein johtoportaassa) voi myös vaatia tunteiden peittämistä. Kun vielä seksi-intokin hiipuu vuosien varrella, niin mitä jää jäljelle? Pelkkä kädestä pito?

Sinulla on oikeus puhua hänelle mieltäsi painavista asioista suhteessanne, ja hänellä on velvollisuus kuunnella. Kummallakin osapuolella on velvollisuus tehdä töitä suhteen eteen. Jos toinen kieltäytyy kokonaan yhteistyöstä, voi hän odottaa, että jätät hänet. Parisuhdeterapeutit voivat auttaa, mutta sinne menemiseen tarvitaan myös yhteistyöhalua.

Lykkyä tykö, äläkä hae enään vikaa itsestäsi!

Minä varmasti okesentasin jos mieheni kertoisi minulle että olen hänen palkintotyttönsä josta hän on ylpeä. Aikoinaan mieheni kehui miten oli ylpeä minusta kun olin niin hyvännäköinen; se loppui lyhyeen sillä kerroin että en ole mikään näyttelyesine ja arvostan sellaista miestä joka arvostaa minua ihmisenä, ei palkintona tai kauniina olentona vierellään.
        Nyt on jätetty turhat lässytykset ja suhde toimii. Siis toimii, tekoina, jotka merkisevät paljon enemmän kuin sanat.
        Ei kenekään tarvitse olla tunneköyhä vaikka ei olekaan tunteistaan puhumassa, ja jos toinen vaatii sitä niin vois se toinenkin muuttaa suhtautumistaan. Eipäs taas yleistetä

• -mies

olen sen kyllä huomannut, mutta tiedän olevani "tunnevammainen" ja noi asiat menee prikulleen samalla lailla kuin teillä en osaa eritellä muuta syytä, kuin ton tunnevammasuuden ei ole olemassa toista naista ja tulevaisuutta suunnitellaan mikä on kyllä aikaa vievää sekin :).

• "lähde pois"

Hei haloo....
      Miksi riiputte toisissanne? Meillä samanpituinen suhde, edelleen joka päivä sanotaan "rakastan sua", seksiä vähintään 2x päivässä jne. Haluatko oikeesti elää loppuikäsi noin?? Miehellä on jotain pahasti vialla!! Kun ei halua keskustella sano että nyt KESKUSTELLAAN tai tämä lähden lopullisesti. Jotain rajaa miten toista kohdellaan, puolin ja toisin. Mies ei vaan voi kieltäytyä keskustelemasta!

• vaihdoin

Nykyinen mieheni puhuu ja pussaa.

• toinen mies

Olen itse mies, ja olen aivan samaa mieltä, olen itse suhteessa ollut ihanan naisen kanssa 3v. ja seksiä on useita kertoja viikossa, joka päivä sanotaan et rakastetaan toisiamme ja halitaan ja jutellaan avoimesti tunteistamme..

teidän suhteessanne on jotain vikaa...

• ...

Tuollainen kuva ainakin viestistäsi minulle jäi.

Miehen pitäisi siis ruveta puhumaan tunteistaan silloin kun naista sattuu huvittamaan - riippumatta miehen omasta halusta, taikka edes siitä ahdistaako aiheesta puhuminen? Jos mies vaatisi naiselta samaa, tulisi syyte henkisestä väkivallasta.

Entä mitäpä sitten, jos mies haluaisi omasta halustaan puhua tunteistaan, mutta nainen ei jaksa kuunnella, kun oma lempparisarja tulee telkusta, tai väsyttää, tai tekisi mieli puhua ystävättären kanssa puhelimessa? Nainenko sen yksin määrää, milloin niistä tunteista puhutaan?

Miksi toisen rakastamista pitäisi maanisesti toistella joka päivä? Omasta mielestäni sen liikakäyttö vain vähentää lauseen merkitystä, koska rutiiniksi muodostuneen lauseen toistelua voi jatkaa silloinkin kun sen totuusarvo on jo haihtunut. Kun olen sanonut rakastavani, kerron kyllä jos asianlaita muuttuu. Siihen asti haluan sanoa sen silloin kun minusta siltä erityisesti tuntuu, en siksi että sitä minulta odotetaan. Harvakin spontaanius on suotavampaa kuin teennäinen ja pakotettu yleisyys.

Ei sinunkaan viestistäsi kyllä mitenkään rakastava ihminen näy. Jos mies ei saa kieltäytyä, millä oikeudella nainen muka saa pakottaa? Miten itse suhtaudut siihen, että joku haluaa sinusta jotain, mitä et itse halua antaa?

• NELJÄÄN
        ... kirjoitti:

Miehen pitäisi siis ruveta puhumaan tunteistaan silloin kun naista sattuu huvittamaan - riippumatta miehen omasta halusta, taikka edes siitä ahdistaako aiheesta puhuminen? Jos mies vaatisi naiselta samaa, tulisi syyte henkisestä väkivallasta.

Entä mitäpä sitten, jos mies haluaisi omasta halustaan puhua tunteistaan, mutta nainen ei jaksa kuunnella, kun oma lempparisarja tulee telkusta, tai väsyttää, tai tekisi mieli puhua ystävättären kanssa puhelimessa? Nainenko sen yksin määrää, milloin niistä tunteista puhutaan?

Miksi toisen rakastamista pitäisi maanisesti toistella joka päivä? Omasta mielestäni sen liikakäyttö vain vähentää lauseen merkitystä, koska rutiiniksi muodostuneen lauseen toistelua voi jatkaa silloinkin kun sen totuusarvo on jo haihtunut. Kun olen sanonut rakastavani, kerron kyllä jos asianlaita muuttuu. Siihen asti haluan sanoa sen silloin kun minusta siltä erityisesti tuntuu, en siksi että sitä minulta odotetaan. Harvakin spontaanius on suotavampaa kuin teennäinen ja pakotettu yleisyys.

Ei sinunkaan viestistäsi kyllä mitenkään rakastava ihminen näy. Jos mies ei saa kieltäytyä, millä oikeudella nainen muka saa pakottaa? Miten itse suhtaudut siihen, että joku haluaa sinusta jotain, mitä et itse halua antaa?

vuoteen ole saanut sanottua kuin yhden kerran että rakastaa, ja LISÄKSI tekee päätöksen seksinpihtaamisesta - max kerran kuukaudessa - niin kyllä on äijässä jo vikaa ja paljon.

Jätä se sika. Ansaitset parempaa.

• erohelvetti
        ... kirjoitti:

Otsikossasi tiivistit koko asian ytimen ja järkyttävän asian kultuurimme kehityksen kannalta.

- miesten eläimellinen puoli, siitä nauttiminen ja väkivallan muoto näkyy avoimenana ..parhaimmilaan urheiluna ja sen seuraamisena, pahana muotona sotina ynm väkivaltana.

- naisten vastaava asia on epäsuora agressio ja epäsuora taistelu voitosta ja häviöstäkin nauttimisineen -epäsuoraan agressioon johon tieteenkin mukaan lasketaan mm kieroilu, mustamaalaaminen, juonittelu ynm ja näissä voittaminen/häviäminen.

Tällä siis tarkoitan että aika realinen kauhuskenaario on että naiset nauttivat näistä avioeroista, suhdejuonitteluista, erotaisteluista perheissä yhtä paljon kuin me jääkiekosta kaukaloissa.

Katsokaapa kuinka paljon he haluavat seurata saippuaopperoita vuodesta toiseen juonitteluineen. Hienointa on kun kaikki kieroilee kaikkia vastaan ja kenenkään parisuhde ei toimi rauhallisen normaalisti.

Ja samaan aikaan kun feminismin ansiosta naisten vapautuminen on edennyt yhteiskunnassamme - on samaan tahtiin erolukumme räjähtäneet käsiin ja suomessa vielä sillä erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes 3/4 tapauksista. Samoin perhe, elatusriitely ja 1 ihmisten talouksien määrä. Vaikka samalla tutkitusti suomen mies on muuttunut maailman tasa-arvoisemmaksi mieheksi.

• ...
        NELJÄÄN kirjoitti:

vuoteen ole saanut sanottua kuin yhden kerran että rakastaa, ja LISÄKSI tekee päätöksen seksinpihtaamisesta - max kerran kuukaudessa - niin kyllä on äijässä jo vikaa ja paljon.

Jätä se sika. Ansaitset parempaa.

Mitäpä aloittaja itse kertoi miten on miestään kohdellut? Mistä sinä tiedät mikä on aloittajan miehen moiselle päälle saanut? Onko aloittaja itse KAIKIN PUOLIN TÄYSIN SYYTÖN miehensä tunteettomuuteen?

Aloittaja ei kerro taustoja sen enempää, vaikka moni asia on voinut johtaa tähän tilanteeseen. Kuten esimerkiksi asenne "älä kerro minulle miltä sinusta tuntuu, kerro minulle kuinka rakastat minua". Se on nimittäin kovin yksipuolinen asenne. Aloittaja edellyttää parisuhteeltaan palvonnan kohteena olemista, ja sinä myötäilet häntä.

On todella sikamaista nähdä oma näkemys parisuhteesta absoluuttisena totuutena siitä mitä sen pitää ehdottomasti olla. Parisuhde on näkemysten yhteen sovittamista. Sellaista en näe merkkejä aloituksessa, enkä liioin sinun vastauksissasi.

Ja seksiin ilman vaihtelua kyllästyy. Parisuhteessa kun ollaan, siihen ei saa vaihtelua uudesta kumppanista. Jos mikään muukaan asia ei muutu, seksi muuttuu yksinomaan TYLSÄKSI. Miehen pitäisi kiihottua pystyäkseen seksiin, mutta miten kiihottua, jos odotettavissa on vain yksi akti lisää sen saman ihmisen kanssa siinä samassa sängyssä niissä samoissa asennoissa minkä jälkeen jatketaan normaaleja arkirutiineja. Ja kun kerran kaikille on jo selvää, että naista ei saa pakottaa seksiin useammin kuin mitä hän itse haluaa, miksi miestä sitten saisi?

Millä ihmeen oikeudella nimität aloittajan miestä siaksi? Itse vaikutat lähinnä läpeensä itsekkäältä täyskusipäältä.

Pitäisikö kenties IHAN ENSIKSI kysyä siltä mieheltä niitä MUITAKIN tunteita kun mitkä liittyvät naiseen? Juunou, se antaisi edes sellaisen vaikutelman, että miehellä on jotain muutakin arvoa kuin jumalattaren nöyränä palvelijana.

• siku siku
        ... kirjoitti:

Mitäpä aloittaja itse kertoi miten on miestään kohdellut? Mistä sinä tiedät mikä on aloittajan miehen moiselle päälle saanut? Onko aloittaja itse KAIKIN PUOLIN TÄYSIN SYYTÖN miehensä tunteettomuuteen?

Aloittaja ei kerro taustoja sen enempää, vaikka moni asia on voinut johtaa tähän tilanteeseen. Kuten esimerkiksi asenne "älä kerro minulle miltä sinusta tuntuu, kerro minulle kuinka rakastat minua". Se on nimittäin kovin yksipuolinen asenne. Aloittaja edellyttää parisuhteeltaan palvonnan kohteena olemista, ja sinä myötäilet häntä.

On todella sikamaista nähdä oma näkemys parisuhteesta absoluuttisena totuutena siitä mitä sen pitää ehdottomasti olla. Parisuhde on näkemysten yhteen sovittamista. Sellaista en näe merkkejä aloituksessa, enkä liioin sinun vastauksissasi.

Ja seksiin ilman vaihtelua kyllästyy. Parisuhteessa kun ollaan, siihen ei saa vaihtelua uudesta kumppanista. Jos mikään muukaan asia ei muutu, seksi muuttuu yksinomaan TYLSÄKSI. Miehen pitäisi kiihottua pystyäkseen seksiin, mutta miten kiihottua, jos odotettavissa on vain yksi akti lisää sen saman ihmisen kanssa siinä samassa sängyssä niissä samoissa asennoissa minkä jälkeen jatketaan normaaleja arkirutiineja. Ja kun kerran kaikille on jo selvää, että naista ei saa pakottaa seksiin useammin kuin mitä hän itse haluaa, miksi miestä sitten saisi?

Millä ihmeen oikeudella nimität aloittajan miestä siaksi? Itse vaikutat lähinnä läpeensä itsekkäältä täyskusipäältä.

Pitäisikö kenties IHAN ENSIKSI kysyä siltä mieheltä niitä MUITAKIN tunteita kun mitkä liittyvät naiseen? Juunou, se antaisi edes sellaisen vaikutelman, että miehellä on jotain muutakin arvoa kuin jumalattaren nöyränä palvelijana.

Tässä sulle miesnäkökulmaa eli tilanne toisinpäin: nainen ei anna tai on "kummallinen".

Mitähän nämä miehet on tehneet väärin? Jos puolisossa ei kerta vikaa vikaa vikaa....

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000038854189

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000038842250

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001391&posting=22000000038784062

• ...
        siku siku kirjoitti:

Tässä sulle miesnäkökulmaa eli tilanne toisinpäin: nainen ei anna tai on "kummallinen".

Mitähän nämä miehet on tehneet väärin? Jos puolisossa ei kerta vikaa vikaa vikaa....

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000038854189

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000038842250

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001391&posting=22000000038784062

Ensimmäinen on helppoakin helpompi, suorastaan hämmästyttävän saman henkinen kuin tämä aloitus: aiheen aloittaja saa yksin määritellä ongelman, ja vierittää sen toista kuulematta tämän syyksi.

Eli: aloittaja kokee jonkin määrätyn asian ongelmaksi, ja hänen mielestään ongelma on juuri siinä eikä missään muualla, ja että jos se vain ratkeaisi, kaikki olisi hyvin. Siis puhtaasti itsekäs näkemys. Kyseiselle mieskirjoittajalle seksin puute on ongelma, tämän aloittajalle niinikään, ja lisäksi rakkaudentunnustusten puute.

Molemiin on varmasti syvempiä syitä kun toisen perimmäinen pahuus, mutta se ei vaan kerta kaikkiaan itsekästä aloittajaa kiinnosta, koska hänelle ongelma on se minkä hän ongelmaksi kokee.

Aivan tasan tarkkaan tuon vonkaajamiehen ongelma on, että hän ei ota naisen mielihaluja ja tarpeita huomioon. Miten, sitä emme tiedä, koska mies ei sitä naiselta kysy, eikä nainen ole kertomassa miksi mielenkiinto seksiin on kadonnut. Mutta taatusti syitä löytyisi, jos niitä oikeasti haluaisi etsiä. Ratkaistavissa oleva ongelma, jos tahtoa löytyisi.

Seksin puutteen sama pätee Kiippunan aloitukseen. Mitä tulee rakkaudentunnustuksiin, kuka Kiippuna on yksin määräämään, mikä on rakkaudenosoitusten oikea määrä ja laatu. On toki harvinaista, että vuosiin ei pysty rakastamisesta puhumaan, mutta jos se nyt vain tuntuu teennäiseltä, tai jotain? Emme edelleenkään tiedä Kiippunan miehen syitä tähän. Joku toinen mies taas vastaavasti halisi ja heittelisi rakkaudentunnustuksia pitkin päivää, ja hässisi töissä sihteerin kanssa, joten pelkästään sanat eivät rakkautta todista.

Toinen tapaus on valitettava. Jos nainen ei voi enää koskettaakaan miehensä elintä, niin taatusti on joku ongelma, mutta siihenkin on taatusti jokin muu syy kuin naisen itsekkyys. Ehkä jokin fobia, mutta sillä voi olla jotain tekemistä miehen omien toimienkin kanssa, esimerkiksi hygienian puute.

Viimeinen tapaus on valitettava esimerkki siitä, että jotkut saavat tahtonsa läpi, ja toiset joutuvat alistumaan. Eli todellakin jotkut vain ovat vaikeita ihmisiä. Ehkä siihenkin on fysiologisia tai mielenterveydellisiä syitä, mutta yhtä kaikki sitä toista osapuolta ei pidä ensisijaisesti syyttää. En minä tätä varsinaisesti kieltänytkään.

Se ei silti tarkoita, että toisen vaikeus olisi se ensimmäinen ja todennäköisin syy ongelmiin, tai että asiaa ei useimmiten saisi kuntoon käsittelemällä sitä oikealla tavalla. Se, että joskus syy on vain yhdessä ihmisessä, ei tarkoita, että se on aina tai edes usein yhdessä ihmisessä.

• naiset ovat erilaisia
        ... kirjoitti:

Täyttä asiaa, mutta valitettavasti monikaan nainen ei tuosta tajua hölkäsenpöläystä. Naiset reagoivat pienessäkin stressitilanteessa tiukan paikan tullen täysin tunteella, pystymättä objektiivisesti tarkastelemaan omaan toimintaansa millään tasolla.

• yksi...
        ... kirjoitti:

typerä mies kirjoittaa todella tunteettomasti...lue teksti uudelleen hänhän on erittäin lämmin ja halajaa toiseltakin tunteita ja on oikeutettu niihin jo 3 vuosi menossa...pitäisi kaikki tunteettomat miehet laittaa ahvenamaansaareen ja viedä kaikki veneet pois voisivat ymmärtää toisiaan ja olla niin kauan kuin kuolevat eikä olisi toisten normaalisti tuntevien riesana ja vedättämässä suhteeseen jossa eivät kykene laittamaan itseään likoon...

• olet...
        ... kirjoitti:

sika nimittäin vastauksesi kertoi niin...ja nainen oli erittäin lämmin ja tunteellinen...joten mene sinäkin ahvenamaalle ja olkaa vain yhdessä kaikki tunnekylmät miehet yhdessä...;)

• voi...
        siku siku kirjoitti:

ystävääsi harrastamaan suusexiä ...yäk ties missä kolossa se vehje ollut ja muutenkin se on kuvottavaa...

• Naiset nauttivat juonittelu...
        erohelvetti kirjoitti:

Otsikossasi tiivistit koko asian ytimen ja järkyttävän asian kultuurimme kehityksen kannalta.

- miesten eläimellinen puoli, siitä nauttiminen ja väkivallan muoto näkyy avoimenana ..parhaimmilaan urheiluna ja sen seuraamisena, pahana muotona sotina ynm väkivaltana.

- naisten vastaava asia on epäsuora agressio ja epäsuora taistelu voitosta ja häviöstäkin nauttimisineen -epäsuoraan agressioon johon tieteenkin mukaan lasketaan mm kieroilu, mustamaalaaminen, juonittelu ynm ja näissä voittaminen/häviäminen.

Tällä siis tarkoitan että aika realinen kauhuskenaario on että naiset nauttivat näistä avioeroista, suhdejuonitteluista, erotaisteluista perheissä yhtä paljon kuin me jääkiekosta kaukaloissa.

Katsokaapa kuinka paljon he haluavat seurata saippuaopperoita vuodesta toiseen juonitteluineen. Hienointa on kun kaikki kieroilee kaikkia vastaan ja kenenkään parisuhde ei toimi rauhallisen normaalisti.

Ja samaan aikaan kun feminismin ansiosta naisten vapautuminen on edennyt yhteiskunnassamme - on samaan tahtiin erolukumme räjähtäneet käsiin ja suomessa vielä sillä erikoispiirteellä että nainen on se alkuunlaittaja lähes 3/4 tapauksista. Samoin perhe, elatusriitely ja 1 ihmisten talouksien määrä. Vaikka samalla tutkitusti suomen mies on muuttunut maailman tasa-arvoisemmaksi mieheksi.

Millä tavalla Suomalainen mies on muuttunut niin tasa-arvoiseksi, että hänestä ei voi, ei saa erota?? Ja nyt ihan käytännön esimerkki elävästä elämästä. ei mitään tutkimusmantraa. Kiitos!

• GeordieBoy

Besserwisser pissis (=pissaliisa) tietää miten miehen pitää olla GROW UP WOMAN!!!

• Nimetön

Voi vittujen kevät,
        salli mun nauraa...
        Sun reppus on vähintää
        seittemän leivän uuni...
        Ja loput on hanurissa...
        Loppuuajettu reuhka...
        Jos tykkää väljemmistä
        vesistä, antaa palaa...

• kukka
        ... kirjoitti:

minulla mies mikä ei kans kerro tunteistaan muutakun jos saon et rakastan se rutistaa minut syliinsä antaa suukon ja murisee se tuntuu hyvälle kun olen puhunut asiasta se ei ole valmis sitä mulle sanomaan ja ymmärrän kyllä sitä sanoo sit kun on valmis ja itse haluaa.itse sanon usein kun olen varma omista tunteistani ja se tykkää kun sanon rakastavani ja välittäväni hänestä.seksi meillä on mahtavaa sitä rakastellaan aina kun halutaan mut toki joskus ollaan väsyneitä nukutaan vain toisiimme käpertyneenä ihana tunne.ottakaa toisenne huomioon ja välittäkää toisistanne aidosti ei sanat merkitse sitä mitä teot.

• tavallinen..

tarina pari-suhteesta jossa mies ei ole halukas kertomaan omista tunteista naiselleen.
      Helpompi on vaikka naapurin rouvaa kehua .

Monesti on kuitenkin parempi ettei toista painosta sellaiseen. olet itse kertonut hänelle että rakastat häntä..joten ehkäpä hän tarvitsee enempi aikaa kuin sinä. ja joku kaunis päivä hän ehkä kertoo sinulle sen.

Luulen kuitenkin että hän sinua rakastaa omalla tavallaan ja on ehkä hieman varovaisempi sanoisaa. Se että seksiä pitäsi harrastaa aina se 2-3 kertaa viikossa on ihan tylsä ajatus , eniten siihen vaikuttaa tunneherkyys ja hálukkuus..ja se voi olla erinlaista jokaisella ihmisellä . päin vastoin olen itsekin kyllästynyt joka viikoiseen pano iltoihin ja haluaan pitää paussiav älillä ,ei silti merkitse sitä että ei toisesta välittäisi.

• ymmärrä noita ongelmia

tuon seksin kanssa. Kun näitä juttuja lukee niin sitä alkaa omaa parisuhdetta ja seksielämää pitämään epänormaalina. :)

Onko todella aikuisille ihmisille tuo seksin harrastaminen välittämisen ja haluttavuuden mittari? Eikö teineille se ole sitä? Me miehen kanssa harrastellaan seksiä silloin kun meille sopii: saattaa olla kuukaudenkin tauko kokonaan ilman ja saattaa olla kuukausia, jolloin harrastellaan joka toinen päivä. Entä sitten? Meillä on varmaan tosi kökkö parisuhde eikä me välitetä toisistamme yhtään. Miksi ei samantien erottais? Hellyyttä ja läheisyyttä on päivittäin, mutta seksiä ei. Eikä meistä kumpikaan pidä sitä minään mittarina tai ota siitä paineita. Meidän parisuhteeseen kuuluu niin paljon muutakin ja seksiä tasan silloin kun meille passaa, ei saman verran kuin kaveritkin sanoo harrastavansa.

Mutta kukin tavallaan. Relatkaa nyt kuitenkin vähän. Harrastakaa sitä seksiä silloin kun siltä tuntuu. Jos tuntuu, että joka päivä on saatava niin pankaa joka päivä. Älkää silti huonona ja kuolleena suhteena pitäkö jos ei olla koko ajan peittoja heiluttelemassa. Sitä voi rakkautta ja kiintymystä osoittaa muullakin tapaa. Ei se seksi ole mikään seksikkyyden, haluttavuuden ja rakkauden mittari. Aikuistukaa.

• ...
        ymmärrä noita ongelmia kirjoitti:

tuon seksin kanssa. Kun näitä juttuja lukee niin sitä alkaa omaa parisuhdetta ja seksielämää pitämään epänormaalina. :)

Onko todella aikuisille ihmisille tuo seksin harrastaminen välittämisen ja haluttavuuden mittari? Eikö teineille se ole sitä? Me miehen kanssa harrastellaan seksiä silloin kun meille sopii: saattaa olla kuukaudenkin tauko kokonaan ilman ja saattaa olla kuukausia, jolloin harrastellaan joka toinen päivä. Entä sitten? Meillä on varmaan tosi kökkö parisuhde eikä me välitetä toisistamme yhtään. Miksi ei samantien erottais? Hellyyttä ja läheisyyttä on päivittäin, mutta seksiä ei. Eikä meistä kumpikaan pidä sitä minään mittarina tai ota siitä paineita. Meidän parisuhteeseen kuuluu niin paljon muutakin ja seksiä tasan silloin kun meille passaa, ei saman verran kuin kaveritkin sanoo harrastavansa.

Mutta kukin tavallaan. Relatkaa nyt kuitenkin vähän. Harrastakaa sitä seksiä silloin kun siltä tuntuu. Jos tuntuu, että joka päivä on saatava niin pankaa joka päivä. Älkää silti huonona ja kuolleena suhteena pitäkö jos ei olla koko ajan peittoja heiluttelemassa. Sitä voi rakkautta ja kiintymystä osoittaa muullakin tapaa. Ei se seksi ole mikään seksikkyyden, haluttavuuden ja rakkauden mittari. Aikuistukaa.

Kaikkien negatiivisten kommenttieni sekaan pieni kiitos sinulle siitä, että osoitat sen, että seksi suhteessa voi toimia fiksusti omilla ehdoilla jonkun normin tavoittelun sijaan.

Ennustan teidän suhteellenne pitkää tulevaisuutta!

• toinen mies

ihan sellasta neuvoa että ton miehenkanssa et tuu ikinä pääsee eteenpäin... se ei ole suhun tyytyväinen ja tahtoo vain enemmän. olet sille turvapaikka sen odotellessa jotakuta joka sille kelpais paremmin... jätä se...

• eiku häh

Minun miehellä tunteet on tallella,kysyy syyväänkö vai naijaanko häh,nämä tunneilmaisut minulle riittää,mitä suotta pehmoilla.

• kun...

se sanoo että naijaanko "tiedät" että se rakastaa sinua.mmhh..
        ja kun syötte ..se tarkoittaa..että "yhdessä " ollaan viellä:)

• Tunteekkin!!

Vähenee!!Se on hyvä kun naisetkaan ei ole kaikki smanlaisia.On kylmiä,,Lämpöisiä naisia.Eipäs ole enempää aikaa tekstailla....Moi..

• QQsi

Meillä samat ongelmat mutta avovaimoni ei kykene puhumaan tunteistaan.

• Sananlaskettelija

Mitä haluaisit kuulla sellaista, että et loukkaantuisi ja pettyisi?

• nikolaj grenq

Älä välitä, minulla on ollut vaimo 25 vuotta, eikä hän ole vielä oppinut oikein sanomaan, että rakastaa minua. Ei sitä kuulemma kannata koko ajan hokea, mutta edes joskus....

• noin..

minä olin avoliitossa noin 16vuotta ja kerran mieheni sanoi että rakastaa minua..no.erohan siitä lopulta tuli!!

jälkeen päin harmittaa että meni paljon hyvää aikaa hukkaan !!

• Rouva minäkin

Miehille on vaikeampaa ilmaista tunteitaan, näin on ollut isälläni ja mieheni isällä, sieltä ne opitut tavat tulevat. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo 18 vuotta, mutta tunteista puhuminen on ollut vähäistä. En minä tarvitse kuulla mitään "i love you, i love you ! "-höpötystä, tykkäämisestä on joskus puhuttu, mutta teothan ne enemmän ratkaisevat. Eli mies on kiltti, kärsivällinen, antelias ja hyvä isä lapsellemme. Romantiikka jäi sinne nuoruuden huumaan, samoin innostava seksielämä. Mutta tää on tätä, ei ole mulla ainakaan voimia etsiä ns. parempaa miestä. En tiedä onko sellaisia muka ! En halua väkivaltaista juoppoa ainakaan. Toivottavasti nuoremmat miehet oppivat enemmän puhumaan tunteistaan.

• NICENARSISTIT?

Suosittelen katsomaan yleltäkin näytetyn 6 osaisen sarjan "romanttisen rakkauden synty" ... Siinä kerrotaan miten euroopan kuningattaret ynm ylimysnaiset loivat itseään varten tällaisen "kulttuurimeemin" jostain ihme romanttisesta rakkaudesta -tekemisen puutteessaa ja narsismissaan.

He pakottivat trubaduurit ja runoilijat luomaan itselleen viihdykkeeksi erilaisia ylistyballadeja ja tapoja... Ja tämä tapa jäi elämään kulttuuriin ja varsinkin teidän naisten kaaliin ja onkin yhtä totta kuin vaikkapa eri uskonnot?

Lapsellisuudessanne ja pienimmillä aivoillanne te nyt vaaditte tällaista "satujen prinssiä romantisuuksineen" vieläkin itsellenne vähintään alitajuntaisesti ja jos ja kun miehet eivät tällaista luonnon vastaista käytöstä pysty täyttämään -te eroatte, romahdutatte syntyvyyden, hajotatte lapsuuden yhä useammilta ja täytätte maamme sairailla 1 ihmisen talouksilla.

...Erittäin vaikeaa kenenkään miehen on sitä täyttää makuuhuoneessa sillä varsinkaan mitään romanttista rakastelua ei tieteen ja luonnonlakien mukaan ole olemassakaan.
      Ja miehen luonto, kemia ja evoluutio ei tottele naisten luomia satumaailmoja, ei edes miehen omaa tahtoa -vaan on tahdosta riippumatonta.
      Lisäksi kun ynnää päälle että tieteen valossa naisen biologia on sellaista että todellisuudessa vain 6-7% naisista saa orgasmin joka yhdynnässä jne niin edessämme on melkoinen kulttuurinen ongelmavyyhti. Kiitos siis feministien luonnottomine älleineen.

Kaikki uskonnot ovat ennen totta kuin romanttinen rakkaus, puhumattakaan jostain rakastelusta. Paljon ennen.

• HELEKUTISSA..

SEN ORGASMIN VOI SAADA JOS MIES ON KUIN JÄÄVUORI ..HÄ.JA TÄÄLLÄ KUN LUKEE VASTAUKSIA ..
        NIIN MONI MIESKIN HALUAA KUULLA JOKSUS OMALTA VAIMOLTAAN ETTÄ HÄN RAKASTAISI TÄTÄ...??

SIIS PITÄÄ VAAN LÖYTTÄÄ SE OIKEA IHMINEN ..!
        JOKA OSAA TUNTEENSA NÄYTTÄÄ.

• Feminismiuskonto
        HELEKUTISSA.. kirjoitti:

SEN ORGASMIN VOI SAADA JOS MIES ON KUIN JÄÄVUORI ..HÄ.JA TÄÄLLÄ KUN LUKEE VASTAUKSIA ..
        NIIN MONI MIESKIN HALUAA KUULLA JOKSUS OMALTA VAIMOLTAAN ETTÄ HÄN RAKASTAISI TÄTÄ...??

Tarkoitatko että saat orkun jos jäävuori miehesi vaan sanoo rakastavansa sinua yhä uudelleen ja uudelleen. Ehkä pari lahjaa auttaisi sinutkin yhtäkkiä seksiin?
        Tämä kertoo tarkkasilmäiselle mistä juuri on kyse. Narsismista ja vaatimuksista , ei mistään naisten orgasmeista, luonnollisuudesta ynm. Vaan naisten seksuaalisesta vallankäytöstä, vaihtokaupasta johonkin romanttiseen rakkauteen ynm palvomiseen joka on satumaailmaa.

Eli vaikka suomen naiset loisivat harhoissaan kulttuurin jossa jokainen liitto päätyisi eroon, niin se ei heitä auttaisi löytämään realimaailmasta harhaansa "romanttisesta rakkaudesta" ... Evoluutio, luonto ja biologia ei tottele heidän "uskontoaan"..

....

Ja suomen suurimmassa seksuaali tutkimuksessa tosiaan todettiin että naisista tosiaan 6-7% saa orgasmin joka yhdynnässä -joten taas tässäkin on kyse eräänlaisesta propagandasta ja satumaailmasta "romanttisen rakkauden" tapaan kun yhä useampi nainen feministimaassamme alkaa peräämään mieheltään sitä naisten lehdissä luvattua naisten orgasmia... Suuri usalainen tutkimuskin muuten sanoin että 70% naisista ei koskaan voi saada orgasmia normaali yhdynnässä...

Ajatelkaapa mikä episodi ja sukupuolten sotakin tässä on vielä edessä kulttuurissamme? Ja jo nyt erotilastomme ja 1 ihmisen talouksien määrä on mikä on...

.....

Eikä asiaa tämäkään ainakaan helpota:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehk%C3%A4isypillerit voivat kiusata naista huomaamatta/1135239428890

Ehkäisypillereistä luopuminen saattaa yllättää naisen: tutuksi tullut kiukutus loppuu yhtäkkiä.

Hormoniehkäisyä käyttäviä varoitetaan epämääräisistä sivuoireista, kuten masennuksesta, ärtyneisyydestä ja seksuaalisesta haluttomuudesta.

Moni nuorena ehkäisyn aloittanut ei kuitenkaan ehdi ennen lapsentekoikää kokea, millaista elämä on omilla hormoneilla. Tällöin pillereiden aiheuttamaa kiukkuisuutta voi erehtyä pitämään luonnollisena.

Kansanterveyslaitoksen vuoden 2004 tietojen mukaan 2539-vuotiaista naisista lähes 90 prosenttia käyttää tai on jossain vaiheessa käyttänyt tablettiehkäisyä. Ehkäisy aiheuttaa päänvaivaa, sillä suomalaisen kyselytutkimuksen mukaan kolme neljästä 1930-vuotiaasta naisesta on harkinnut menetelmän vaihtamista."

• orgasmeistaan
        HELEKUTISSA.. kirjoitti:

Kova työ sitä on satsittaa välinpitämättömään ja omiaan höpisevään naiseenkin.

Muista, että se mies on vaan väline, orgasmi syntyy omassa päässäsi, eikä ulkopuolisen tuomana.

• yhtähyvin..
        orgasmeistaan kirjoitti:

Kova työ sitä on satsittaa välinpitämättömään ja omiaan höpisevään naiseenkin.

Muista, että se mies on vaan väline, orgasmi syntyy omassa päässäsi, eikä ulkopuolisen tuomana.

voi olla ilman miestä tai naistakin.

• Tasa-arvo ja työehtosopimukset
        yhtähyvin.. kirjoitti:

voi olla ilman miestä tai naistakin.

Tämä on totta yhtäkkiä historiallisesti yhteiskunnassamme.

Samoin voi ottaa miehen vaikka ulkomaalaisesta. Muuttaa ulkomaille. Mennä liittoon naisten kesken jne.

Joten miten silloin näissä täysin muuttuneissa oloissa - voi vielä siltikin olla vain toiselle sukupuolelle "palkaton pakkotyö -asetyö" joka rikkoo kaikkia mahdollisia uudistuneita ihmisoikeuslakejamme, tasa-arvolakejamme ja työehtosopimuksia?

Ja miten tarpeen vaatiessa vain toiselle sukupuolelle voi silti olla vielä velvollisuus mennä palkatta kuolemaan tykinruaksi toisen sukupuolen ja lisääntyvien maahanmuuttajien edestä?

Miksei tästä velvollisuudesta voi erota, nyt kun kaikesta muustakin voi?

• vain itse...
        HELEKUTISSA.. kirjoitti:

tiedän sellaisen miehen 2 työntöä ja nauraa ääneen kun saa muttei mitään tee toiselle ai niin 2 kertaa puristaa rinnoista max. 3 kertaa, ei yhtään mitään...eiköhän ser ole jo kylmyyden huippu ja ai niin vielä takaa päin ja ei ikinä suostunut muuhun asentoon tai sanonut yhtään hellää sanaa vain puhui panemisest6a ja että saipa hyvät panot...huh...että edes sellaista panokx kehtas sanoa ja on hyvässä asemassa oleva...sellaisia miehiä...

• mitä...
        Feminismiuskonto kirjoitti:

Tarkoitatko että saat orkun jos jäävuori miehesi vaan sanoo rakastavansa sinua yhä uudelleen ja uudelleen. Ehkä pari lahjaa auttaisi sinutkin yhtäkkiä seksiin?
        Tämä kertoo tarkkasilmäiselle mistä juuri on kyse. Narsismista ja vaatimuksista , ei mistään naisten orgasmeista, luonnollisuudesta ynm. Vaan naisten seksuaalisesta vallankäytöstä, vaihtokaupasta johonkin romanttiseen rakkauteen ynm palvomiseen joka on satumaailmaa.

Eli vaikka suomen naiset loisivat harhoissaan kulttuurin jossa jokainen liitto päätyisi eroon, niin se ei heitä auttaisi löytämään realimaailmasta harhaansa "romanttisesta rakkaudesta" ... Evoluutio, luonto ja biologia ei tottele heidän "uskontoaan"..

....

Ja suomen suurimmassa seksuaali tutkimuksessa tosiaan todettiin että naisista tosiaan 6-7% saa orgasmin joka yhdynnässä -joten taas tässäkin on kyse eräänlaisesta propagandasta ja satumaailmasta "romanttisen rakkauden" tapaan kun yhä useampi nainen feministimaassamme alkaa peräämään mieheltään sitä naisten lehdissä luvattua naisten orgasmia... Suuri usalainen tutkimuskin muuten sanoin että 70% naisista ei koskaan voi saada orgasmia normaali yhdynnässä...

Ajatelkaapa mikä episodi ja sukupuolten sotakin tässä on vielä edessä kulttuurissamme? Ja jo nyt erotilastomme ja 1 ihmisen talouksien määrä on mikä on...

.....

Eikä asiaa tämäkään ainakaan helpota:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehk%C3%A4isypillerit voivat kiusata naista huomaamatta/1135239428890

Ehkäisypillereistä luopuminen saattaa yllättää naisen: tutuksi tullut kiukutus loppuu yhtäkkiä.

Hormoniehkäisyä käyttäviä varoitetaan epämääräisistä sivuoireista, kuten masennuksesta, ärtyneisyydestä ja seksuaalisesta haluttomuudesta.

Moni nuorena ehkäisyn aloittanut ei kuitenkaan ehdi ennen lapsentekoikää kokea, millaista elämä on omilla hormoneilla. Tällöin pillereiden aiheuttamaa kiukkuisuutta voi erehtyä pitämään luonnollisena.

Kansanterveyslaitoksen vuoden 2004 tietojen mukaan 2539-vuotiaista naisista lähes 90 prosenttia käyttää tai on jossain vaiheessa käyttänyt tablettiehkäisyä. Ehkäisy aiheuttaa päänvaivaa, sillä suomalaisen kyselytutkimuksen mukaan kolme neljästä 1930-vuotiaasta naisesta on harkinnut menetelmän vaihtamista."

soopaa...olen ollut koko ikäni ilman ehkäisyä ja lapsia olen saanut 6 ja exäni kuitenkin jo on kolmannessa naikkosessaan...joten mikään ei riittänyt...eikä se asentojen vaihto ole mikään syy vaihtaa paria vaan alkaa kasvaa ihmisenä...olen vieläkin varsin näyttävä nainen ja olisin päässyt useasti jo naimisiin mutta kun suhteessa on saatavakin eikä vain annettava joten huoli miestä jolla ei ole mitään annettavaa...ei taatusti ruususen unissa elämää vaan työssä käyn ja tapaan ihmisiä mutta miehillä ei ole muuta kuin sexi mielessä ja siihen käy kuka vain joten miksi edes kaipaatte naista ottakaa toinen tunneköyhä mies pariksenne kun ette osaa näyttää tunteitanne! ja kuitenkaan eihän teille ole muuta kuin urheilu ja sexi eri sasennoissa ja sehän on kaikilla tunneköyhillä yhteistä...;)

• MickJagger
        mitä... kirjoitti:

soopaa...olen ollut koko ikäni ilman ehkäisyä ja lapsia olen saanut 6 ja exäni kuitenkin jo on kolmannessa naikkosessaan...joten mikään ei riittänyt...eikä se asentojen vaihto ole mikään syy vaihtaa paria vaan alkaa kasvaa ihmisenä...olen vieläkin varsin näyttävä nainen ja olisin päässyt useasti jo naimisiin mutta kun suhteessa on saatavakin eikä vain annettava joten huoli miestä jolla ei ole mitään annettavaa...ei taatusti ruususen unissa elämää vaan työssä käyn ja tapaan ihmisiä mutta miehillä ei ole muuta kuin sexi mielessä ja siihen käy kuka vain joten miksi edes kaipaatte naista ottakaa toinen tunneköyhä mies pariksenne kun ette osaa näyttää tunteitanne! ja kuitenkaan eihän teille ole muuta kuin urheilu ja sexi eri sasennoissa ja sehän on kaikilla tunneköyhillä yhteistä...;)

...totaalista soopaa kasva isoksi hyvä ihminen...

She Likes Rock 'N' Roll by AC/DC

• eikö...
        MickJagger kirjoitti:

...totaalista soopaa kasva isoksi hyvä ihminen...

She Likes Rock 'N' Roll by AC/DC

40 ole jo aikuinen joka on hyvässä virassakin vielä...;) ja paljon nähnyt sinun laisiasi kypsymättömiä miehiä...;)

• mitä se on??

Kerro ihmeessä mitä se oikea, todellinen rakkaus on miehen suuremmilla aivoilla ajateltuna on?? Naisen pitäisi olla tunteellinen, tunteeton, äidillinen, hoivaava, itsensä uhraava, haluava rakastajar, joka ei tarvitse mitään eikä ketään. On naisen asia elättää, kasvattaa lapsensa itse. Olla äärimmäisen itseriittoinen ja aina tarvittaessa käytettävissä kaikin tavoin!

• Niin Vaikeeta

Minä olen samanlainen mies. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö rakastaisi vaimoani. Kyllä rakastan. Se nyt vain on niin vaikeeta puhua tunteistta meidän kaltaisilla miehillä (miehesi, minä ja tuhannet muut).

Meidän kaltaisten tapauksessa sanat eivät ole tärkeitä, vaan teot. Myös murahdus vastauksena sinun tunnustukseesi on paljon.

• dfewfgew

Siksi ei kannata suhtautua kovin vakavasti naisten tunteiden tunnustuksiin, sillä jo tunnin kuluttua mielipide voi olla täysin toinen ja aikaisemmat puheet eivät enää merkitsekään mitään. Monille naisille on vaikea ymmärtää, että jos mies sanoo jotain, asiaa on mietitty ja se totuus ei sitten muutukaan koko ajan mielialojen mukaan. Naiset toki haluaisivat jatkuvia rakkaudentunnustuksia muutaman tunnin välein, he kun luulevat, että miehilläkin tunneryöpyt ja kiukunpuuskat ohjaavat kaikkia mielipiteitä. Sille tielle ei kannata kuitenkaan lähteä, sillä usein toistettuna sanat menettävät painoarvonsa, eivätkä ne pian enää merkitse sanojallekaan mitään. Siitä tulee vain tyhjänpäiväistä hokemista ja tapa vailla sanomaa.

• idiootti...

ei tämä nainen ollut halukas kuulemaan sitä muutaman tunnin välein vaan että kun aidosti välittää sen sanoo myös...en minäkään haluaisi kuulla sillä silloin sen miehen päässä olisi todella iso pipi kuten sinullakin näyttää olevan...joten jättäkää tälläiset miehet ja ottakaa vain miehiä pariksenne...;) ja olkaa hokematta ettei keppi heilu niin usein...;)

• regrger
        idiootti... kirjoitti:

ei tämä nainen ollut halukas kuulemaan sitä muutaman tunnin välein vaan että kun aidosti välittää sen sanoo myös...en minäkään haluaisi kuulla sillä silloin sen miehen päässä olisi todella iso pipi kuten sinullakin näyttää olevan...joten jättäkää tälläiset miehet ja ottakaa vain miehiä pariksenne...;) ja olkaa hokematta ettei keppi heilu niin usein...;)

ongelmia luetun ymmärtämisessä? Eihän siinä mitään lukenut ap:stä, vaan naisista yleisesti. Ei se mitään, jos et ymmärrä, mutta älä nimittele, sillä se saa sinut vaikuttamaan säälittävältä.

• upeaa...
        regrger kirjoitti:

ongelmia luetun ymmärtämisessä? Eihän siinä mitään lukenut ap:stä, vaan naisista yleisesti. Ei se mitään, jos et ymmärrä, mutta älä nimittele, sillä se saa sinut vaikuttamaan säälittävältä.

jos säälit sitä en olekaan ikinä kokenut...kertoisitko vielä miltä se tuntuu???

• ::::::

jos ei sano rakastavansa, niin ei rakasta. Helppoa se on sanoa, kun se on totta. Kuten joku tuolla jo näppärästi laittoi tämänkin naisten syyksi, niin kuitenkin siinä oli totuuden siemen: mies ei tunne rakkautta, vain nainen tuntee. Laittaisin kuitenkin kuvailemasi kaltaisen miehen vaihtoon, kun ei seksikään kiinnosta. Ei hän sinua rakasta.

• .,.,,,.

Jos puhua kerta osaa, niin ei ne kolme sanaa niin vaikeat ole, jos niitä oikeasti tarkoittaa. Itse odottelin vuoden suhteessa, ja oli pirun vaikeaa sanoa rakastan sinua, koska en sitä syvällä sydämmessäni tarkoittanut. En edes tiennyt mitä rakkaus on, ja sen kerran kun sen sain väkipakolla kakistettua, luulin myös tarkoittavani sitä..mutta pah.

Ehkä terapia voisi kuitenkin auttaa teitä. On asiasta ainakin kyettävä puhumaan, vaikka se miehille vaikeaa olisikin, jos meinaatte suhteenne selvittää.

• se...

vaan niin vaikeetta että...tuo rakastaminen..että hu.huu..
      maailmassa on nällänhätää ja täällä vain valitettaan jostain ..pienestä asiasta .

miten olisi jos vaihtaisit sen ukkokullan johonkin robottiin joka hokis sitä "minä rakastan sinua " ´24/7 .

• ymmärtänyt...

ei hän robottia halunnut vaan hellän, rakastavan ja ymmärtävän miehen joka puhuu ja pussaa ...;)

• yksi vähäpuheinen ukkeli

Tuo nyt on ihan tavallista suomalaisella miehellä. "Johan mä kakskytä vuotta sitten sanoin että rakastan. Ilmotan kyllä sitten jos en enää rakastakaan, pitääkö sitä koko ajan toistella?"

Vaikkei ukko sitä koko ajan sanokaan, niin voi rakastaa.
      Joku taas vannoo ikuista rakkauttaan koko ajan ja puhuu soopaa ja hyppää vieraissa minkä ennättää.

• samaa

Kuulostaapa tutulta! Olimme ehtineet olla pari vuotta yhdessä kun meillä alkoi olla samanlaisia oireita, ei seksiä, äksyilyä yms. Sitten kerran yksi pieni sanaharkka johti käsittämättömään riitaan ja erohan siitä tuli. Muutin omilleni. Hämmästyttävintä tässä oli etten itse aavistanut yhtään mitään, vaikka jälkeen päin ajateltuna merkit olivat selvät! Kaikki tuli siis totaalisena yllätyksenä!

Kun tivaamalla tivasin mitä tämä tarkoittaa, mieheni sanoi että olisi halunnut lopettaa suhteemme jo puoli vuotta aiemmin. Mutta ei kuulemma kertonut minulle, koska ei halunnut loukata minua!!!

Kerkesin asua puoli vuotta omillani, mutta olimme silti mieheni kanssa edelleen yhdessä. Kummallekin mietintätauko teki varmasti hyvää. Sitten yksi kerta mieheni tulee itkien luokseni ja sanoo, että ei voi elää ilman minua ja nyt hän sen tajuaa. Juttelimme pitkät tovit menneestä, nykyhetkestä ja tulevasta. Kaikki johti siihen, että palasimme yhteen ja olemme nyt olleet jo 5 vuotta yhdessä ja lapsikin on. Ei meilläkään sanota ja vannota rakkautta, mutta kaikki muu natsaa ja yhdessä on mukavaa ja ihanaa olla. Sen todellakin voi aistia, että suhteessamme ja perhe-elämässämme on sitä oikeaa lämpöä mitä pitääkin olla.

Ja olen huomannut, että tuo välirikko opetti miestäni hieman paremmin puhumaan tunteistaan, joten uutta tällaista "showta" ei varmastikaan tule, vaan asiat hoituvat toisella tavalla.

Ja itsekin olen oppinut katsomaan suhdettamme ja miestäni uudesta näkökulmasta. Ehkä näin ei olisi jos kaikkea tätä ei olisi tapahtunut, ehkä se oli tarpeen jatkoamme ajatellen, vaikka en todellakaan toivo, että teidän tarvitsee ajautua samaan pisteeseen! Olisiko teilläkin pienen harkinnan paikka suhteessanne ja ihan omillanne? Meillä se kyllä todellakin kirkasti suhteen ihan uuteen loistoon!

• asiat on

aikas huonolla tolalla. Toi sun kertomus on hirveen tuttu juttu.
      Mun toka avioliitto alkoi noin, että mies lupas suurinpiirtein kuun taivaalta ja ihanan elämän(vai oliko mulla aistihäiriö) ja aluksi juteltiin ja naurettiin yhdessä ja hän kertoi, että hänen on vaikeaa lausua sanat "minä rakastan sinua" ja olla seksin aloittajana aktiivinen. Minä yleensä olin se, joka sen aloitteen teki!
      Seksien kerta harveni, kun oli kuulemma väsynyt työstä, kipeä,yms. Yhä useammin sain tyytyä vain nukkumaan vieressä kiltisti ja ilman muuta kuin suukko ja kädestä kiinni pito, joka sekin loppui melko pian.
      No, kuvittelin tietenkin kaiken olevan ohimenevää kunhan minä vaan nyt osaan tehdä enemmän kuin parhaani ja olla kärsivällinen.
      Jos vahingossa halusin keskustella asiasta sitten ja esim. olisin halunnut seksiä muualla kuin "peiton alla", niin olinkin kuulemma "ihan kuin joku lutka" ja seksiä ei tippunut kostoksi taas moneen kuukauteen.
      Viisi vuotta alusta meillä oli poika ja mentiin naimisiin, kun olin onnistunut sen vuoden kolmannella kerralla tulemaan raskaaksi!(kesällä)
      Näin sain myös tytönkin tämän miehen kanssa.
      Kun erosin 12 vuoden avioliittovuoden jälkeen olin yhteensä harrastanut seksiä mieheni kanssa avioliittoni aikana 5 kertaa. Ja se yksi oli niistä hääyönä.
      Arvaas miten paljon minä itkin ja vihasin niin itseäni, kun luulin vian olevan minussa. Olen ihan kauhea ja kukaan ei voi ikinä enää rakastaa minua. Mieheni riisti minulta ihmisyyteni, oikeuteni olla nainen ja seksuaalisen elämän.
      Mutta sitten totesin, että ei se ole minun syyni ja päätin erota ja alkaa oman elämän ilman mielenterveyspotilaan hoitamista, kunhan vaan nuorin on lopettanut ala-asteen.
      No, se muutos tuli puolitoista vuotta aikaisemmin.
      Niin ihmeellistä kuin se onkin, niin mies tuli hakemaan minut kotoa! Sanoi, että haluaa minut ja on jo tarpeeksi asiaa miettinyt.
      No, se oli sysäys aloittaa seksielämä 10 vuoden tauon jälkeen ja pitkän etsinnän jälkeen kävi niin, että nykyinen mieheni oli se, joka löysi minut treffilinjoilta. Hän on minua paljon nuorempi, mutta olemme olleet yhdessä yli 2 vuotta ja hän kertoo kuinka paljon rakastaa minua ja miten onnekas hän on ollut minut saadessaan. Hän on myös juuri sellainen, jonka haaveissani toivoin saavani ehkä joskus, jos Luoja on olemassa ja oikeudenmukainen.
      Älä siis jää odottamaan miehesi mielenterveyden radikaalia huononemista, juopottelun alkamista, puhumattomia kausia, sulkeutumista autismiin, tuntea kuinka hän nojaa sinuun, joka olet varmaan vahva nainen henkisesti ja kannat häntä, heikkoa!Hän imee energiasi ja voimasi ja elää vain sinun kauttasi.
      Minunkin exäni taustalla oli vahva äiti, joka turvautui Herran pelkoon kasvatuksessaan ja lisäksi kariutunut liitto hyvin vahvan naisen kanssa, joka jätti hänet.
      No, sain ainakin oppia tuntemaan itseni noina vuosina, kiitos mieheni.
      Joten, lopeta suhde, ellet halua samaa helvettiä mitä minä koin. En suosittele!

• pka1

Hei vaan,

Eräs tuttavani kertoi miesten olevan seuraavanlaisia; he voivat pitkään mietittyään sanoa yhden kerran minä rakastan sinua, mutta useamman kerran samaa sanomaa on turha odotella. Mies kyllä kertoo jos rakastaminen loppuu, eli rakastan sinua pitää riittää siihen asti kun kuolema erottaa tai rakkaus loppuu ja silloin tämän sanan kuulee seuraavan kerran.

• ...

Minulla taas on niin päin, että kertoisin kyllä tuntemuksistani, mutta kun VAIMO EI KUNTELE, tai ei ainakaan USKO.

Kun minä sanon "minusta tuntuu tältä koska ..." vaan tarjoaa syyksi jotain ihan muuta, joka ei todellakaan ole se oikea syy. Joskus hän kyllä kuuntelee: silloin, kun haluaa oikein taistella, hän käyttää näkemystäni minua vastaan.

Kun näin olen havainnut, että tunteideni näyttäminen ei koskaan paranna tilannettani ja toisinaan jopa pahentaa, ei ole vaikeaa olla puhumatta niistä lainkaan.

Oma kokemukseni siis on, että ehkäpä miehet puhuisivatkin tunteistaan, mutta ei mene kauaa kun nainen sen halun tappaa.

• olla

tälläisiä naisia, minä ainakin haluan ja paljon helliä sanoja mistä löydän sellaisen miehen....omani on kyllä varsinainen tuppisuu, joskus ja jouluna tulee muutama sana..ei riitä kun eletään suhteessa, olen vakavasti ajatellut vaihtaa ukkoa ja ensimmäisenä tenttaan hellyyden saanti määrän.

• ...
        olla kirjoitti:

tälläisiä naisia, minä ainakin haluan ja paljon helliä sanoja mistä löydän sellaisen miehen....omani on kyllä varsinainen tuppisuu, joskus ja jouluna tulee muutama sana..ei riitä kun eletään suhteessa, olen vakavasti ajatellut vaihtaa ukkoa ja ensimmäisenä tenttaan hellyyden saanti määrän.

Vähän asian vierestä taisin kirjoittaa, mutta tarkoitin yleisemmin siitä, että kertoisin tuntemuksistani yleensä: mikä minut tekee iloiseksi, mikä ahdistaa, jne.

Koin viestistäsi kuitenkin ahaa-elämyksen. Ehkäpä se juopa onkin se, että kun nainen valittaa ettei mies puhu tunteistaan, hän itse asiassa tarkoittaakin, että MIES EI PUHU TUNTEISTAAN TÄTÄ NAISTA KOHTAAN... niin kuin ne miehen muut tunteet eivät sitten tärkeitä olisikaan.

Jotenkin järkyttävän narsistista mutta jotenkin myös hämmästyttävän hyvin selittävää: kyse ei siis olekaan siitä, että nainen haluaisi olla miehelle samanlainen kuunteleva korva ja turvallinen olkapää, olla mukana myötä- ja vastoinkäymisissä, vaan hän haluaakin vain itseensä kohdistuvaa ihailua.

• suomalainen 40 v. mies
        ... kirjoitti:

Vähän asian vierestä taisin kirjoittaa, mutta tarkoitin yleisemmin siitä, että kertoisin tuntemuksistani yleensä: mikä minut tekee iloiseksi, mikä ahdistaa, jne.

Koin viestistäsi kuitenkin ahaa-elämyksen. Ehkäpä se juopa onkin se, että kun nainen valittaa ettei mies puhu tunteistaan, hän itse asiassa tarkoittaakin, että MIES EI PUHU TUNTEISTAAN TÄTÄ NAISTA KOHTAAN... niin kuin ne miehen muut tunteet eivät sitten tärkeitä olisikaan.

Jotenkin järkyttävän narsistista mutta jotenkin myös hämmästyttävän hyvin selittävää: kyse ei siis olekaan siitä, että nainen haluaisi olla miehelle samanlainen kuunteleva korva ja turvallinen olkapää, olla mukana myötä- ja vastoinkäymisissä, vaan hän haluaakin vain itseensä kohdistuvaa ihailua.

"kyse ei siis olekaan siitä, että nainen haluaisi olla miehelle samanlainen kuunteleva korva ja turvallinen olkapää, olla mukana myötä- ja vastoinkäymisissä, vaan hän haluaakin vain itseensä kohdistuvaa ihailua. "

Aika hyvin kiteytetty koko jutun juoni.

Tuohon kun vielä lisää senkin, että sitten taas naisen mielestä liika ihailu/huomioiminen muuttuukin yllätys yllätys täysin vastemieliseksi.=> nainen juoksee toisen syliin.

Koita siinä sitten miehenä huomioida ja olla huomioimatta.

Tämän kirjoitti mies 40 v. Yksi parisuhde takana ja toinen kulumassa. Mikäli homma jostain syystä menee vielä kiville, niin seuraavaksi elämänkumppaniksi otan koiran. Enemmän seuraa, kuuntelijaa ja hellyyttä kuin naisessa. Seksin voi hoitaa ihan hyvin omin käsin.

• ...
        ... kirjoitti:

puolin homman pitäisi toimia..minä ainakin annan kaikkeni ja mies kyllä ottaa vastaan, mut kun haluan samaa päänsilettelyä ja korvasta rapsuttamista takaisin päin..

• ...
        ... kirjoitti:

puolin homman pitäisi toimia..minä ainakin annan kaikkeni ja mies kyllä ottaa vastaan, mut kun haluan samaa päänsilettelyä ja korvasta rapsuttamista takaisin päin..

Juuri noinhan sen pitäisi toimia kuin sanoit: vastavuoroisuutta kaikessa. Jos näin on, ei pitäisi olla valittamisen aihetta sen enempää miehellä kun naisellakaan.

Vaikka kuinka ollaan eri sukupuolta, ollaan molemmat silti ihmisiä, ja juuri siksi tarvitaan EDES SIINÄ PARISUHTEESSA vapautumista rooleista - myös sukupuolirooleista. Että ei tarvitsisi aina olla se vankka tukipilari-mies joka ei koskaan ole heikko eikä epävarma, jota ei tarvitse tukea mutta tukee itse.

Tai ehkäpä näkemykseni on haihattelua: moni parisuhdehan tuntuu nimenomaan jopa korostavan noita sukupuolirooleja, että juuri parisuhteessa pitää olla ennen kaikkea roolinsa mukainen, eikä ainakaan oma itsensä. Sano nyt siinä sitten, kumpi on oikea näkemys.

• ...
        ... kirjoitti:

Juuri noinhan sen pitäisi toimia kuin sanoit: vastavuoroisuutta kaikessa. Jos näin on, ei pitäisi olla valittamisen aihetta sen enempää miehellä kun naisellakaan.

Vaikka kuinka ollaan eri sukupuolta, ollaan molemmat silti ihmisiä, ja juuri siksi tarvitaan EDES SIINÄ PARISUHTEESSA vapautumista rooleista - myös sukupuolirooleista. Että ei tarvitsisi aina olla se vankka tukipilari-mies joka ei koskaan ole heikko eikä epävarma, jota ei tarvitse tukea mutta tukee itse.

Tai ehkäpä näkemykseni on haihattelua: moni parisuhdehan tuntuu nimenomaan jopa korostavan noita sukupuolirooleja, että juuri parisuhteessa pitää olla ennen kaikkea roolinsa mukainen, eikä ainakaan oma itsensä. Sano nyt siinä sitten, kumpi on oikea näkemys.

eipä tässä muutakuin ootellaan, että mieheni edes joskus heräisi..

• tunnekylmä...
        ... kirjoitti:

tunteita on ja paljon mitä tunnet häntä kohtaan ei mitä yleisesti, niitähän voi vaikka kirjoista lukea lisää...älä vain ota ketään naista kärsimään kanssasi...

• tuo...
        suomalainen 40 v. mies kirjoitti:

"kyse ei siis olekaan siitä, että nainen haluaisi olla miehelle samanlainen kuunteleva korva ja turvallinen olkapää, olla mukana myötä- ja vastoinkäymisissä, vaan hän haluaakin vain itseensä kohdistuvaa ihailua. "

Tuohon kun vielä lisää senkin, että sitten taas naisen mielestä liika ihailu/huomioiminen muuttuukin yllätys yllätys täysin vastemieliseksi.=> nainen juoksee toisen syliin.

Tämän kirjoitti mies 40 v. Yksi parisuhde takana ja toinen kulumassa. Mikäli homma jostain syystä menee vielä kiville, niin seuraavaksi elämänkumppaniksi otan koiran. Enemmän seuraa, kuuntelijaa ja hellyyttä kuin naisessa. Seksin voi hoitaa ihan hyvin omin käsin.

jonkin joutava vinkuminen kun ei itseään saa ilmaistua onkin naisen syytä...eli kun luet oman kirjoituksesi tajuaty miten typerä olet ja miksi nykyinen haluaa eron...ota vain joku eläin ei joudu sietämään sinua...tai ala vakavasti kasvamaan ihmisenä äläkä vaadi muilta sekä käyttäydy ajatusmaailmassasi suorasukaisesti äläkä vääristele asioita...

• Bon Scott
        suomalainen 40 v. mies kirjoitti:

...tämä on täyttä asiaa, juuri näin se menee...

• entinen ahdistunut

kun ei ole sanalisesti yhtä taitava kuin nainen. Hän tuntee itsensä nurkkaan ajetuksi ja hän tuntee että häneltä vaaditaan ikuista sitoutumista tässä ja nyt. Hän pelkää vastata koska hänen pitää sitoutua vastaukseensa ikuisesti.
      Kyllä se miehesikin haluaa seksiä, mutta ei halua että häntä painostetaan. Mitä pitempi tauko seksissä on, sitä vaikeampi miehen on sinua lähestyä ja jos sinä olet vähänkään päällekäyvä, hän menee lukkoon. Tämä asia sinun on ratkaistava ja saatava miehesi haluamaan sinua että hän saa olla aloitteentekijä.
      Osittain vastasit itse omiin kysymyksiisi :
      "Tuntuu, että olen kadottanut seksikkyyteni ja seksitaitoni. Olen tämän vuoden aikana yksin itkenyt tämän asian takia ja yrittänyt olla ahdistamatta häntä vaatimalla selityksiä. Tämä kaikki koskee minua syvästi ja loukkaa minua, naiseuttani."
      Hän ei tiedä että olet itkenyt kun et ole sitä hänelle kertonut.
      Jos et tunne olevasi seksikäs, olet menettänyt itseluottamustasi, sen hän näkee, ei vain tiedä miksi näin on.
      Kirjoitat hyvin, kirjoita hänelle kirje ja anna hänelle aikaa sulatella sitä. Ehkä se ei ratkaise kaikkea, mutta ei kannata vain 3-4 vuoden jälkeen antaa periksi äläkä kuuntele niitä kyynisiä akkoja jotka väittää että se ei rakasta ja neuvovat etsimään uuden.

• että...

pitäisi olla rehellinen se että mies keksii jos mitä ettei tarvitsisi olla...joten en usko jos mies sanoo ettei voi sanoa rakastavansa ja kuitenkin pystyy puhumaan ja rakastelemaan...tässäkin tapauksessa jo heikosti, mutta luulen että tunnekylmyyden lisäksi hän on sairas...ja siihen on muiden miesten turha vedota sillä se on suuri vedätys nähty jo tuolla työrintamalla...

• ippiäinen

Voi se mennä toisinkin päin. Minä itse naisena en hirveästi tykkää sanoa toiselle rakastavani häntä, vaikka oikeasti häntä rakastan. En vain koe tärkeäksi hokea sitä päivittäin, mielummin osoitan sen muulla tavalla. Mies puolestaan saattaa sanoa ne sanat monestikin päivässä. Ei se minua sinänsä haittaa, sehän on todella upeaa että pystyy kertomaan tunteistaan. Se vain että pelkään miehen sitten kyllästyvän minuun kun en pysty aina vastaamaan samalla tavalla hänelle. En tiedä mistä tälläinen johtuu itselläni. Ehkä siihen osittain vaikuttaa se, että kukaan ei aikaisemmin ole osoittanut rakastavani minua tällä tavoin niinkuin mies nyt. Lapsenakaan ilmapiiri kotona ei ollut mitenkään rakastava. :s Olen itse kyllä sanonut miehelle rakastavani häntä, mutta varoitin myös että en välttämäti pysty aina sitä sanomaan hänelle. Hän sanoi ymmärtävänsä ja että häntä se ei haittaa vaikka en aina antaisikaan vastausta. Hänelle riittää että voi itse sanoa sen minulle. Olen siitä kiitollinen.

Sitä vain, että tälläisena mörkönä puolustan nyt miehiä koska ymmärrän kyllä että ei ole helppoa puhua tunteistaan. (: Vaikka toisesta välittäisi ja rakastaisi kuinka paljon, ei minusta aina ole tarpeellista pukea sitä sanoiksi. Minusta se on ennemminkin hieman hälyttävää, jos pitää koko ajan todistella toiselle rakastavansa häntä. Kyllä pelkkien tekojen pitäisi riittää. Ne ovat vain kolme sanaa, eikä niitä pidä käyttää syyttä suotta.

• miäs

Naiset aina sanovat että pitää puhua
        ja kun mies on valmis puhumaan, he sanovat,
        sinun pitää nyt lähteä.
        Mitä se tällainen on ?

• siitä...
        miäs kirjoitti:

Naiset aina sanovat että pitää puhua
        ja kun mies on valmis puhumaan, he sanovat,
        sinun pitää nyt lähteä.
        Mitä se tällainen on ?

mistä haluat puhua jos sanot ettei tämä toimi ja toinen on tehnyt vuosia kaiken työn, sinä vain nautiskellut niin en yhtään ihmettele jos nainen sanoo tuossa on ovi...;)

• p.keles sinua

Kysy sitä äijältäsi,äläkä meiltä!
      Emmehän tunne koko äijää.

• eikö ap.just

sanonut, että on kysynyt ja usein, mutta kun äijä ei suostu - ei puhumaan eikä naimaan!

• ...parisuhdepatologin juttusille, jos tarkoituksena on pelastaa suhde.

• kokemuksesta..

Eihän sulle voi kertoa kun olet liikaa kiinni itsessäsi

• millanoora

aspergerihmisiä? Tunteita on vaikea sanoa, kun ei ole varma mitä ne tarkoittaa? On kyllä kiva kun joku ihminen on seurana, mut valitettavasti se oli ainakin minun kohdallani aivan sama kuka siinä oli, enkä kuullut lausetta "minä rakastan sinua" kymmeneen vuoteen, koska hän ei ollut varma mitä tarkoittaa rakkaus. Olin kyllä tärkeä lastenhoitaja, mutta loppujen lopuksi oli turhaa edes nukkua samassa huoneessa, kun siitä ei ollut mitään konkreettista hyötyä hänelle. Kaiken piti johtaa johonkin hyötytarkoitukseen, ei mihinkään tunnehömppään.

• hjukilo

Tämä taitaa olla taas niitä, että --meillä on tällainen yhteinen leikki, jossa sun pitää sanoa silleen kun mä sanon tälleen.

Likkojen leikeissä ala-asteella se voimakastahtoisempi haluaa laittaa sanat kaveriensa suuhun ja homma jatkuu sitten isona omassa kodissa oman miehen kanssa.

Sitten valitetaan täällä kun mies ei vastaa oikealla lailla, halutaan erota ja ei haluta rakastella. Voi meidän pikku prinsessoja kun täytyy kasvaa aikuiseksi. Tosiasiassa et voi koskaan tietää, mitä toinen tuntee sinua kohtaan. Toinen voi olla näitä ilo pintaan vaikka sydän märkänis -tyyppejä ja eräänä päivänä hän kertookin, että on vain toistanut vuorosanojaan mutta nyt tuli stoppi.

Jos suhde on hyvä, miksi pitää niin kamalasti vannoa rakkautta ja valoja? Eikös se ole vähän lapsellista?

• LadyHuoleton

Tätä ketjua lukiessa voin vai todeta että
        mikään ei ole niin vaikeaa ja takkuista, kuin
        rakkaus, rakastaminen ja parisuhde!
        Naiset nousevat miehiä vastaan ja miehet naisia.
        Kitinää ja kälätystä, kuinka pitäisi olla,
        näinkö, noinko, ilman seksiä ja liikaa seksia
        ja tunnepöperöä.
        Onnellista, huoletonta ja rauhallista olla yksin.
        Eikä siihen seksuaaliseen tyydytykseenkään
        tarvita välttämättä miestä.
        Koiraa voi paijata, halailla ja höpöttää sille
        kaikki maailman asiat. Se on uskollinen, ei juorua eikä kitise turhista.
        Oma valintani ja olen Oikein Onnellinen ihminen.
        Kähiskää ja " keskustelkaa " niin paljon kuin lystäätte ja Rakastakaa/rakastelkaa niin että
        palkeet paukkuvat!

• noin...

sanoessasi olet todella lapsellinen...joten alapa kasvaa ihmisenä ei tuollaiseen soopaan nykyaikaiset naiset usko jotka on työelämässä kiinni...säälin naista joka on ehkä kanssasi...

• TÄÄLLÄKIN

Ihan samaa olen kokenut mieheni kanssa,olemme myös olleet kihloissa 3,5 vuotta.Erotuksena ilmeisesti vain se,että minua kyllä törkeesti petettiin viime vuonna.Noinhan sekin alkoi ja lopulta jäi kiinni toisesta naisesta,mutta niitäpä olikin KAKSI ihan peräkkäin.

• The Mies

...näin se menee...nyt vaan kovana, kaikesta selvitään pysyt vaan lujana. Life's a bitch =)

• keskity

Kyllä sulla on sitten vaikeeta, kannattais varmaan hakeutua psykologille tai jonnekkin. Keskity hyvä ihminenn omiin asioihisi ja ala elämään elämmäsi ja lopeta toisen kyttääminen.

naikkonn

• asöljgpoajgha

Olen melko varma että miehesi tunteet sinua kohtaan eivät missään vaiheessa ainakaan ole haalistuneet paljoa. Selityksesi perusteella olen melko varma että miehesi vain ei oikein osaa kunnolla ilmaista tunteitaan, ja tuntee olonsa kiusalliseksi sen takia, kun ei osaa vastata sinun rakkauden osoituksiisi vastaavalla tavalla. Itselläni nimittäin ollut samanlainen tilanne joskus. Eli älä nyt ainakaan heti ensimmäiseksi mene ajattelemaan että miehesi ei rakastaisi sinua. :D Siitä tuskin on epäilystä, sillä miehesi kuulostaa kunnolliselta ihmiseltä.

• vain-----------

Kerro miehellesi miltä tuntuu, miten epävarmaksi tunnet olosi naisena. Kerro toiveistasi ja peloistasi suhteen kannalta.
      Mutta tietenkin te olette molemmat lukossa, mikähän sitten lienee miehesi lukko. Heti keskustelun tai puhumisen jälkeen on ihan turha odotella tunnustuksia, ainakin luulen niin. Sanotaan, että teot puhuvat,mutta kyllä tuossa nyt ei enää taida olla niitäkään. Toisaalta sanotaan, että miehet eivät osaa puhua, mutta eikö kuitenkin voisi olettaa, että aikuinen mies keksisi jonkin tavan kertoa, jos vaimoaan rakastaaa. Pakkohan se joskus on tulla ulos kuorestaan,varsinkin, jos on niin, että toiselle ne ovat tärkeitä asioita. Eikö rakkaus ole sitä, että haluaa toiselle hyvää.
      Rakastatko sinä vielä miestäsi .. jos rakastat voit kyllä sen kertoa niin, että menee tajuntaan. Et sinä häviä siinä mitään. Itselleni nämä asiat ovat olleet vaikeita paikkoja,mutta nykyisin uskallan myöntää rakkauteni. Sillä on ihmeellinen voima parantaa suhdetta, toisaalta, jos niin ei toistamiseen käy, ehkä sinun täytyy miettiä millaisen ihmisen kanssa haluat elää. Sillä on niitä miehiä,jotka viljelevät sanaa rakastaa ihan turhan löysin perusteinkin ja jatkuvasti. Se tuppaa olemaan epäuskottavaa, jos teot puhuvat toista.

• vinkki....

Itse olen kirjoittanutjoskus miehelleni vaikeista asioista, vaikkapa seksiin liittyen.
        Kirjoita hänelle ja kerro,että rakastat häntä. Tai miten olisi joku ihana sydänkortti, jossa se lukee. Samalla annat miehellesi keinon sanoa asia ilman että joutuu sen suomeksi sanomalla sanomaan :) Se voi nimittäin olla, että se tärkeä on sama kuin rakastaa :) Ehkäpä joskus vähän myöhemmin saat itsekin kortin..

Jos olette leikkisiä ja huumorintajuisia, joku tuollainen keino voisi olla paras.

• weskuu

Ajattele taas asiaa käänteisesti ja jos se vika onkin sinussa,ei taas MIEHESSÄ! Ihmisiä mekin ollaan ei mitään koneita , samalla tavalla kaivataan huomiota ,aikaa ,omaa aikaa,harrastuksia ,kavereita ja sitä kumppania.Jos niistä joku mättää ,niin ei ihme ,että tunneilmaisut katoavat.Kerron nyt vaan kokemuksesta ja kuullusta.Mikä tarkoittaa yleisesti ,että jos mies menee,niin se on melkoisen kileteinen asia ja jos nainen menee ,niin se taas kaatuu sihen,et " Miks mä en saa joskus mennä" aina kitistään joka vitun asiasta.

• kaverit...

yms. juopottelut ja kissanristiäiset menee edelle vaimon tai tyttöystävän jonka kaa asutaan saa minusta nähden jäädä sille tielleen ja etsiä sieltä juopon...ei suhteessa kaverit ole ikinä samanarvoisia kuin kahden suhde!

• --------

On niitäkin jotka saa suunsa auki, laita tuo nykyinen kumppaniksi jollekin toiselle tunnevammaiselle.

• ...

Tunnevammaiselta vaikutat ennemmin itse, jos pitää ihmisestä heti hankkiutua eroon kun kaikki ei suju niin kuin itse toivoisi.

Mutta niin makaa kuin petaa, ja oletankin, että sinullakin suhde suhteen jälkeen katkeaa kun siippa tavalla tai toisella jätetään hyödyttömäksi käyneenä, ja ei kun uutta peliin. Eihän sitä nyt herranjestas tarvitse toista tuntevana ihmisenä ajatella...

Tunnevammaisuuteenkin on syitä. Epäilen, että sinä olet yksi niistä.

• olen edellisen kaa ..
        ... kirjoitti:

Tunnevammaiselta vaikutat ennemmin itse, jos pitää ihmisestä heti hankkiutua eroon kun kaikki ei suju niin kuin itse toivoisi.

Mutta niin makaa kuin petaa, ja oletankin, että sinullakin suhde suhteen jälkeen katkeaa kun siippa tavalla tai toisella jätetään hyödyttömäksi käyneenä, ja ei kun uutta peliin. Eihän sitä nyt herranjestas tarvitse toista tuntevana ihmisenä ajatella...

Tunnevammaisuuteenkin on syitä. Epäilen, että sinä olet yksi niistä.

eikuin vaihtoon tuollainen tunnevammainen yksilö ja tilalle tunteellinen normaali mies...;) niitäkin on olemassa...tunteettomat kaikki ahvenamaalle yksikseen asumumaan ovat yhdessä ymmärtäviä ja kun eivät osoita tunteitaan niin eivät saa kepistäkään joten jokainen vain olla möllöttää yksikseen...ja veneet pois ettei kukaan normaali sinne erehdy...;) olisi kaikille hyvä teko!

• maramu

Olis tärkeää ymmärtää että miehen rakkaudenosoitukset ovat enemmän tekoja kuin sanoja. toisaalta mies helposti tykkää huonoa ja lukkiutuu, jos nainen tiukassa tilanteessa nokittelee ja muistuttelee miehen sanomisista.
      parisuhteen perusta on että ymmärtää että nainen on se joka haluaa pitää arjen hallinnassa ja mies sen hyväksyy. ja toiseksi mies on se joka haluaa huolehtia että vaimolla on mahdollisuus pitää se arjen hallinta. usein se tarkoittaa pitkiä työpäiviä. naisille on yleensä vaikea ymmärtää että mies raatamalla perheen eteen ja siten olemalla paljon poissa kotoa, tekee kuten suolalaiseen kulttuuriin on iät ja ajat kuulunut. mies huolehtii perusturvasta. en tiedä miten asiat ovat homo ja lepsopareilla mutta yleensä niissäkin on se toinen joka painottuu kodin hoitoon ja toisen tekeminen siihen perusturvan hankkimiseen.

• Nimetön

Mutta menee se toisinkin päin...3,5 vuotta asuin entisen kanssa yhdessä, mulla oli fyysisesti raskas duuni, paljon enemmän työtunteja ja pitkät työmatkat, miehellä oli töihin matkaa alle puoli kilometriä. Sen lisäksi mies kävi harvoin kaupassa, eikä oikeastaan koskaan tehnyt ruokaa, tai edes siivonnut, edes jos nätisti kysyi viitsisikö auttaa (välillä jopa joutui perustelemaan, että miksi pitäisi auttaa). Sen sijaan sai usein kuunnella kitinää "miksi sä et oo juuri koskaan himassa?" ja silloin kun olisi ollut aikaa tehdä yhdessä, ni äijä ei jaksanut (oli varmaan niin saatanan kova työpäivä) tai halunnut, eli pelas perkele nettipokeria tai jotain vielä turhempaa..

• vaikka en hyväksykään sitä

oon neljä vuotta ylikin ollu mieheni kans ja hän on kyllä tunnustanu rakkautta, mutta tosi asia näyttää olevan, että miehen ei tarvitse hokea "itsestään selvyyksiä" :D

Kyllä itteä joskus tympäsee, mutta eipä asialle mitään voi. Oon nyt yrittäny vähän ite irrottautua jatkuvasta välittämisen osoitus tarpeesta. VAAN kun ei se naisille oo niin itsestään selvyys.

Kyllä vois naisilla ja miehillä olla joskus vähän enemmän lähellä nämä ajatusmaailmat. Minä kyllä uskon, että ukkos tykkää sinusta, jos ootte noin kauan ollu jo. Ei kai kukaan ole toisen ihmisen kans, jos ei hänestä tykkäis, kai? Ite en ainakaan ois...

• Nimetön

no..äitini omien sanojensa mukaan ei koskaan oikein välittäny isästä...eikä ne ollu naimisissa kuin 20 vuotta..pahaa tekee enemmän isän puolesta moinen paska, mutta sitä turha äitille sanoa kun se ei osaa ollenkaan kattoa asioita muiden kannalta.

• Onnellinen nainen

Minä en jotenkin ymmärrä tätä suomalaisten ihmisten pakkomiellettä yrittää venyä parisuhteessa loputtomiin. Onko yksieläminen niin helvetin pelottavaa, että sitä suostutaan olemaan vaikka kuinka paskoissa suhteissa ettei vain yksin jäisi? Miksi ihmeessä kahden erilaisen ihmisen pitää yrittää sovittaa neliskulmaista palikkaa pyöreään reikään ?

Minua suorastaan raivostuttaa se miten ihmiset piinaavaat itseään ja toisiaan, kuka pihtaa rakkaudentunnustuksia ja sanoja, toinen seksiä ja kolmas hellyyttä. Varmaan minä olen täysin hullu kun ajattelen, että parisuhde on tarkoitettu PARIsuhteeksi. Sitä, että kaksi ihmistä aidosti haluaa olla toistensa kanssa, haluavat jakaa elämänsä, ajatuksensa, rahansa, vuoteensa..koko helkkarin kuvion toistensa kanssa. Minusta on ihan naurettavaa aikuiselta ihmiseltä, oli se sitten nainen tai mies, jos ei pysty sanomaan ääneen mitä tuntee ja ajattelee. Jos oikeasti rakastaa, niin ei pitäisi tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia ottaa kädestä kiinni ja sanoa sitä. Jos oikeasti haluaa, niin ei pitäisi tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia näyttää haluaa puolisolle. Herraisä sentään, se vieressä oleva ihminenhän on rakkain ja läheisin kaikista, miten hitossa voi olla niin vaikeaa kertoa ja näyttää tunteita?

Ja jos näitä hyvään parisuhteeseen olennaisesti kuuluvia asioita ei tunne, niin laittakaa helkkari äkkiä kantapäät vastakkain! Elämä on ihan liian lyhyt tuhlattavaksi se väärän ihmisen kanssa!

• ...

Ja tuolla sinun menollasi varmistat sen, että vastaasi ei muita ihmisiä tulekaan kuin niitä vääriä.

Olen minäkin samaa mieltä, että parisuhde tarkoittaa sitä että kaksi ihmistä "aidosti haluaa olla toistensa kanssa, haluavat jakaa elämänsä, ajatuksensa, rahansa, vuoteensa..koko helkkarin kuvion toistensa kanssa".

Ja juuri siksi olenkin sitä mieltä, että siltä toiselta ei pitäisi odottaa niin perhanan paljon!

Suomessa ei yksinkertaisesti ole niin paljon ihmisiä että juuri haluamaasi yhdistelmää edes löytyisi, saati sitten että itse sellaiseen törmäisit. Joten jotain on pakko sovitella. Ja jos kymmenen asiaa naksahtaa yhteen, ja yksi ei, niin sen yhdenkö takia pitää sitten erota, häh?

Suhdetta, jossa ei ole mitään ristiriitoja, voi pitää lottovoittona myös todennäköisyyden suhteen. Suurimmassa osassa meitä on ainakin joitain ominaisuuksia, joita kukaan ei voi pitää positiivisina. Joten, jos mitään negatiivista ei tarvi sietää, tekee se suurimmasta osasta meitä parisuhteeseen kelvottomia. Jos ei saakaan loton jättipottia, tarkoittaako se, että pienempiä voittoja ei kannata käydä lunastamassakaan?

Ja sekö on niin herkkua olla yksin? Sen ymmärrän, että OIKEASTI huonoon suhteeseen, kuten sellaiseen jossa oma fyysinen tai henkinen terveys on uhanalaisena ei kannata jäädä, eikä varmaan sellaiseenkaan, josta ei saa irti mitään sitä mitä haluaisi. Mutta jos suhde jollain tasolla toimii, kannattaa yrittää nähdä vaivaa niiden asioiden korjaamiseksi, mitkä haluaisi myös saada toimimaan. Tällaista halua en aloituksessa nähnyt, pelkästään kitinää siitä kuinka siippa ei anna sitä mitä itse haluaa.

Jos oikeasti rakastaa, ei toisesta halua väkisin kaivaa sellaisia asioita mikä sitä toista ahdistaa. Rakkautta voi todellakin osoittaa monella eri tavoin, ja ne kaikki eivät ole sanallisia.

Herraisä sentään, se vieressä oleva ihminenhän on rakkain ja läheisin kaikista, miksi sen ei voi antaa olla oma itsensä?

• Onnellinen nainen
        ... kirjoitti:

Ja tuolla sinun menollasi varmistat sen, että vastaasi ei muita ihmisiä tulekaan kuin niitä vääriä.

Olen minäkin samaa mieltä, että parisuhde tarkoittaa sitä että kaksi ihmistä "aidosti haluaa olla toistensa kanssa, haluavat jakaa elämänsä, ajatuksensa, rahansa, vuoteensa..koko helkkarin kuvion toistensa kanssa".

Ja juuri siksi olenkin sitä mieltä, että siltä toiselta ei pitäisi odottaa niin perhanan paljon!

Suomessa ei yksinkertaisesti ole niin paljon ihmisiä että juuri haluamaasi yhdistelmää edes löytyisi, saati sitten että itse sellaiseen törmäisit. Joten jotain on pakko sovitella. Ja jos kymmenen asiaa naksahtaa yhteen, ja yksi ei, niin sen yhdenkö takia pitää sitten erota, häh?

Suhdetta, jossa ei ole mitään ristiriitoja, voi pitää lottovoittona myös todennäköisyyden suhteen. Suurimmassa osassa meitä on ainakin joitain ominaisuuksia, joita kukaan ei voi pitää positiivisina. Joten, jos mitään negatiivista ei tarvi sietää, tekee se suurimmasta osasta meitä parisuhteeseen kelvottomia. Jos ei saakaan loton jättipottia, tarkoittaako se, että pienempiä voittoja ei kannata käydä lunastamassakaan?

Ja sekö on niin herkkua olla yksin? Sen ymmärrän, että OIKEASTI huonoon suhteeseen, kuten sellaiseen jossa oma fyysinen tai henkinen terveys on uhanalaisena ei kannata jäädä, eikä varmaan sellaiseenkaan, josta ei saa irti mitään sitä mitä haluaisi. Mutta jos suhde jollain tasolla toimii, kannattaa yrittää nähdä vaivaa niiden asioiden korjaamiseksi, mitkä haluaisi myös saada toimimaan. Tällaista halua en aloituksessa nähnyt, pelkästään kitinää siitä kuinka siippa ei anna sitä mitä itse haluaa.

Jos oikeasti rakastaa, ei toisesta halua väkisin kaivaa sellaisia asioita mikä sitä toista ahdistaa. Rakkautta voi todellakin osoittaa monella eri tavoin, ja ne kaikki eivät ole sanallisia.

Herraisä sentään, se vieressä oleva ihminenhän on rakkain ja läheisin kaikista, miksi sen ei voi antaa olla oma itsensä?

Itse asiassa, juuri oikean ihmisen valinnalla jo lähes 10 vuotta sitten olen varmistanut, että parisuhteeni on ollut kaikkea mitä minä parisuhteeltani haluan. Ja mikä uskomattominta, puolisoni kokee parisuhteemme samoin ja näyttää sen sekä sanoin että teoin. Parasta on, että kummankaan meistä ei ole tarvinnu yrittää muuttaa toista muuksi, vaan olemme jo alun alkaen olleet samanhenkisiä ja samalla linjalla kaikissa meille tärkeissä asioissa.

"Suomessa ei yksinkertaisesti ole niin paljon ihmisiä että juuri haluamaasi yhdistelmää edes löytyisi, saati sitten että itse sellaiseen törmäisit."

Tästä asiasta olen niin täysin eri mieltä kanssasi. Tässä maassa syntyy nykyisinkin lähes 60 000 ihmistä joka vuosi, joista vastakkaista sukupuolta n. 30 000 ihmistä. Kun haarukaksi otetaan -5 vuotta omaan ikään verrattuna, saadaan 10 vuotta kertaa 30 000 ihmistä = 300 000 ihmistä. Jos tuosta määrästä ihmisiä ei löydy sellaista kumppania, jolla on vastaavat halut, tarpeet ja ominaisuudet mitä pitää tärkeänä omalle ihannekumppanilleen, niin ihme pitää olla. Minä en edes kuvittele olevani niin erikoinen ja ainutlaatuinen, etteikö toista minun kaltaistani löytyisi.

Ja ei, yhden asian takia ei kannata erota jos kymmenen muuta naksahtaa yhteen, mutta jos se kymmenes asia on sellainen mikä vaivaa ja ahdistaa jatkuvasti, niin ehkä on syytä vakavasti miettiä, että onko tämä ihminen sitten lopultakaan se jonka kanssa on valmis jakamaan elämänsä. Mitä järkeä on käyttää vuosikausia sellaisessa suhteessa, jossa joutuu jatkuvasti tekemään kompromisseja ja joustoja tärkeissä asioissa, kun toisen kumppanin kanssa elämä voisi sujua ihan luonnostaankin helpommin.

• Kaikenkarvaisten jälkeen om...
        Onnellinen nainen kirjoitti:

Itse asiassa, juuri oikean ihmisen valinnalla jo lähes 10 vuotta sitten olen varmistanut, että parisuhteeni on ollut kaikkea mitä minä parisuhteeltani haluan. Ja mikä uskomattominta, puolisoni kokee parisuhteemme samoin ja näyttää sen sekä sanoin että teoin. Parasta on, että kummankaan meistä ei ole tarvinnu yrittää muuttaa toista muuksi, vaan olemme jo alun alkaen olleet samanhenkisiä ja samalla linjalla kaikissa meille tärkeissä asioissa.

"Suomessa ei yksinkertaisesti ole niin paljon ihmisiä että juuri haluamaasi yhdistelmää edes löytyisi, saati sitten että itse sellaiseen törmäisit."

Tästä asiasta olen niin täysin eri mieltä kanssasi. Tässä maassa syntyy nykyisinkin lähes 60 000 ihmistä joka vuosi, joista vastakkaista sukupuolta n. 30 000 ihmistä. Kun haarukaksi otetaan -5 vuotta omaan ikään verrattuna, saadaan 10 vuotta kertaa 30 000 ihmistä = 300 000 ihmistä. Jos tuosta määrästä ihmisiä ei löydy sellaista kumppania, jolla on vastaavat halut, tarpeet ja ominaisuudet mitä pitää tärkeänä omalle ihannekumppanilleen, niin ihme pitää olla. Minä en edes kuvittele olevani niin erikoinen ja ainutlaatuinen, etteikö toista minun kaltaistani löytyisi.

Ja ei, yhden asian takia ei kannata erota jos kymmenen muuta naksahtaa yhteen, mutta jos se kymmenes asia on sellainen mikä vaivaa ja ahdistaa jatkuvasti, niin ehkä on syytä vakavasti miettiä, että onko tämä ihminen sitten lopultakaan se jonka kanssa on valmis jakamaan elämänsä. Mitä järkeä on käyttää vuosikausia sellaisessa suhteessa, jossa joutuu jatkuvasti tekemään kompromisseja ja joustoja tärkeissä asioissa, kun toisen kumppanin kanssa elämä voisi sujua ihan luonnostaankin helpommin.

Vaikeaa on juuri mitään Onnellisen naisen tekstiin lisätä, mutta oman tarinani ja siitä vähän...

Lukuisten, lukuisten hyvienkin, mutta ei minulle joissain suhteessa/suhteissa sopivien muuten hyvien ja suhdetta todella haluavien miesten jälkeen olen löytänyt sen, mitä todella olen yli 20 v, pari avioliittoa ja monta suhdetta läpikäyneenä etsinyt. Kolahti, kilahti ja rakastuin kertalaakista! Täysin odottamattomasti, paljon vanhempaan, kaukanakin asuvaan, elämäntarinoiltaan hyvin erilaiseen, MUTTA SAMANLAISEN ARVO- JA TUNNEMAAILMAN OMAAVAAN MIEHEEN!

Ja että jotta jeevana oon ONNELLINEN JA VIIMEINKIN TYYTYVÄINEN! Luoja suokoon meille aikaa antaa toisillemme se mitä olemme valmiit olleet niin yli 20 v molemmat antamaan.

Sinnikkyyttä ja oman omantunnon ja sisäisen äänen kuuntelua aloittajalle, et ole oikean ihmisen kanssa, jos ajatuksissasi on moisia mietteitä. SINUAKIN VARTEN ON JOKU VARMASTI JOKA SINUT TEKEE OIKEASTI ONNELLISEKSI.

Pillit pussiin ja uutta etsimään (suosittelen ccdeittiä, tuore, siisti ja "kunnollinen" jossa ihmiset tosissaan etsivät toisiaan, tai kotisataman deitti, kristittyjen oma deitti, hakuosiot "eritasoisella uskonnollisuudella varustetuille Jumalaan uskoville ihmisille), (rukoile; jos olet uskova), etsi, äläkä väheksy omia mietteitäsi yhtään. SINÄ OLET TÄRKEÄ IHMINEN!

• jarppa_1_1

on sellaisiakin miehiä jotka tykkää muuten vaan olla naisen kanssa ilman mitään isompia tunteita..tunteet voivat olla vaikeita tunnistaa että koska rakastan/tykkään/pidän..ynm...on hyvä olla vaan..ikää tulee lisää miehiltä seksi halut hiipuu..tee jotain semmoista että miehesi pelipaikka on uhattuna..sitten näkee tykkääkö oikeasti vai ei..luultavammin mies rupee haukkumaan huoraksi jos joku uhka lähestyy...kysy suoraan rakastatko minua että tuhlaanko aikaani..ja uhkaus ei paras hyökkäys mutta joissain tilanteissa se toimii....t:tunteita näyttävä mies

• misu1977

tosi pitkä pinna. Hattua pitää nostaa, kun
      olet noin pitkään katsellut moista :)
      Mutta mitäpä sitä ei rakkaansa eteen tekisi.
      Toivottavasti miehesi ryhtyy puhumaan...
      hankala tilanne.
      Mä kun luulin ettei mun Kultu puhu tarpeeks,
      mutta näitä lukiessani tulin siihen tulokseen,
      ettei mulla oo mitään hätää. Kuulen
      päivittäin kuinka rakastaa mua ja näyttää sen
      myös ;) Oon sitä mieltä, ettei rakkauden
      tunnustusta voi millään muotoa kuluttaa loppuun.
      Itse ainakin saatan kertoa sen vaikka viisi
      kertaa tunnissa, jos sille päälle satun. Eikä se
      ole kulunut siitä mihinkään...aina tuntuu yhtä
      hyvältä sanoa ja kuulla "rakastan sua". Jos se
      kohde on oikea, niin nuo sanat ei kulu koskaan
      loppuun.

• mikä se

..semmoinen tuntti on? Tälläkin palstalla jatkuvasti tuodaan esille, kuinka miehet eivät puhu tunteistaan. Haloo!! Kertokaa mikä se "TUNTTI" on niin sitten voidaan ehkä osata kertoakin siitä/niistä. ;-)

• ...

Jos tämä valitettava intressien kohtaamattomuus sai sinut arvostamaan miestäsi enemmän, niin hyvä.

Ja mitä tulee "omaan mielipiteeseen"... sen saa toki ottaa, mutta myös sen toisen omaa mielipidettä pitäisi kunnioittaa. Jos "rakastan sinua" ei sinusta kulu koskaan loppuun, mutta minä taas en halua sitä joka käänteessä sanoa, koska itse koen sen silloin muuttuvan merkityksettömäksi toisteluksi, niin olenko minä sitten vain väärässä?

Eikö parasta kuitenkin ole sanoa se silloin kun itse siltä tuntuu ja itse sitä ajattelee? Ja että sillä kuinka usein sen sanoo, ei ole oikeasti tekemistä sen kanssa, kuinka paljon oikeasti toista rakastaa?

• misu1977
        ... kirjoitti:

Jos tämä valitettava intressien kohtaamattomuus sai sinut arvostamaan miestäsi enemmän, niin hyvä.

Ja mitä tulee "omaan mielipiteeseen"... sen saa toki ottaa, mutta myös sen toisen omaa mielipidettä pitäisi kunnioittaa. Jos "rakastan sinua" ei sinusta kulu koskaan loppuun, mutta minä taas en halua sitä joka käänteessä sanoa, koska itse koen sen silloin muuttuvan merkityksettömäksi toisteluksi, niin olenko minä sitten vain väärässä?

Eikö parasta kuitenkin ole sanoa se silloin kun itse siltä tuntuu ja itse sitä ajattelee? Ja että sillä kuinka usein sen sanoo, ei ole oikeasti tekemistä sen kanssa, kuinka paljon oikeasti toista rakastaa?

tarkoitin. Tottakai toisen mielipidettä
        kunnioitetaan ja on kuunneltava, ehdottomasti.
        En tässä puhunut pelkästään itsestäni
        vaan "meistä". Meillä sanotaan usein nuo sanat.
        Minä en siis ole ainut joka niitä sanoo. Asiasta
        on puhuttu myös yhdessä, että Meidän mielestä ne
        sanat ei kulu. On päiviä jolloin sitä ei ehkä
        sanota. Toisinaan taas tuntuu, että räjähtää
        siitä rakkaudesta, että on pakko sanoa vaikka
        moneen kertaan peräkkäin :D
        Siis kyse on nimenomaan tunteesta, eikä sitä
        kukaan laske että monesti on tullut sanottua.
        Siinä vaiheessa varmaan mietittyttäisi, jos ne
        sanat katoais. Ainakin omassa/meidän suhteessa.

• Liti24

Mä olen jotenkin asiasta täysin erimieltä. ainakin itsestä puhuttaessa niin puhun hyvinkin avoimesti tunteistani ja välillä tuntuu et liikaa. ja itellä sellanen tunne taas että naiset eivät puhu tunteistaan tai ne eivät uskalla mulle puhua niistä. että pikkasen erimieltä asiasta. tai sit mä oon vaan poikkeus. ja kunpa osaiskin pitää omia ajatuksia enempi pään sisällä. joskus myös tuntunut että kun puhuu avoimesti tunteistaan niin ei ole kuin haittaa. mutta joo. tämä tästä. kivaa vkl kaikille:-)

• sar71

moi

kun mä rupesin seurustelemaan uuden miehen kans meillä oli hyvin kiihkeetä seksiä ja sitten kun muutettiin yhteen asumaan niin ne hävis yhteiset ja läheiset yhdessäolot ja tietysti mä syytän itseäni että mä olen huono avovaimo hänelle ja olen myös itkenyt sen takia.
      kun minä pyydän että tulen nukkumaan niin hän vastaa että tulen kohta sit ajattelen kyllä hän pyytää sit hellyyttä kun haluaa mut vihastúttaa ja suuttuttaa kun mies on parhaassa iässä.
      eipä ole mineen kuukauteen olut seksiä en tiedä osaanko enään olla kenenkään miehen kans sillai.
      t sar71

• Toimitaa on toi

Täysin normaalia. Tuo kaikki on vain sinun omassa päässäsi. Miehet puhuvat tunteistaan, he eivät vain höpötä niistä joka päivä ja koko ajan.

• Mariaa92

Itsellä ei kokemusta kovin paljon löydy mutta..
      Joillakin miehillä on vaikeus saada suustaan ulos mitään, vaikka se koskettaisikin tärkeintä ihmistä.
      Silti on vaan yritettävä saada mies puhumaan asiasta.
      Ei suhde toimi jos ei asioista puhuta, mutta joillakin voi olla vaikeampaa ilmaista omia tunteitaan tai sanoa mielipiteensä johonkin.

• toinen nainen

Voiko sen selvemmin enää näyttää.

• ...

Varmasti sitä ei voi sanoa.

Itsekään en enää hirveästi saa irti seksistä vaimon kanssa, ihan kyllästymisen takia, mutta toista naista minulla ei ole eikä tule.

Ja puhumattomuus taas on luonteenpiirre, ei mikään kiistaton merkki uskottomuudesta.

En siis todellakaan tajua, miksi naiset uskovat, että sanalliset rakkaudentunnustukset ovat luotettava merkki suhteen tilasta.

Kerro nyt sinä, onko se, että mies sanoo monta kertaa päivässä rakastavansa vaimoaan luotettava todiste siitä, että hänellä ei ole toista naista?

• Kateellinen

Miehellä ei koskaan ole yhtään naista!!! Sillä nainen ei ole koskaan miehen "omaisuutta" siis on turhaa puhua ja lähteä tähän höpötykseen mukaan että mies menee ja "ottaa" toisia naisia mistään.

Mikäli suhteita on toisiin naisiin se johtuu aina siitä toisesta naisestakin. Sekä kaiken lisäksi tästä toisestakin naisesta sekä miehestä itsestään.

Se on aivan sama kuin naisella on toinen nainen tai mies tai toisia joita on kovinkin paljon. Niin reagointi on järjetöntä jos siinä on jokin syyllinen. Sillä se asia eikä tunne eikä saa mitään mittasuhteita eikä näkemystä jos ajatus kapenee "toinen nainen" asteelle.

Tuon heitän voi vain kirjoittaa toinen nainen!? Sillä juuri siksi he ilatuvat että jollakin toisella naisella olis imyös sama luulo päällä kuin itsellä. Joka onkin yleensä syntynyt siitä että hänellä on jo "toinen mies". Mutta parhaiten siitä selviää kun kertoo toiselle naiselle että sinun miehellä on toinen nainen.

Ei tule julki mikään ja voi hoidattaa omaa sieluaan.

Kyllä sen naien lisäksi mieskin voi oivaltaa miten selkeää tämä suhde toiminta on.

• KATSO tämä
        ... kirjoitti:

Varmasti sitä ei voi sanoa.

Itsekään en enää hirveästi saa irti seksistä vaimon kanssa, ihan kyllästymisen takia, mutta toista naista minulla ei ole eikä tule.

Ja puhumattomuus taas on luonteenpiirre, ei mikään kiistaton merkki uskottomuudesta.

En siis todellakaan tajua, miksi naiset uskovat, että sanalliset rakkaudentunnustukset ovat luotettava merkki suhteen tilasta.

Kerro nyt sinä, onko se, että mies sanoo monta kertaa päivässä rakastavansa vaimoaan luotettava todiste siitä, että hänellä ei ole toista naista?

Edellä kerrottiin ydin, eli nainen ei usko "rakkautta" kuin että sitä tulisi kokoajan laittaa kuin mainoslehtisiä, pakolla postilaatikosta alas.

Hei miehet rakastaa vaiojaan oikeasti ja siksi he eivät tarvitse tae koe sitä jatkuvaa sanallista esittämistä muuta kuin tuhlauksena sillä se se oikea rakastaminen on intiimi ja kahden välinen tunnetila ja kerrotaan toiselle joskus mutta miehet haluaa että nainen tunee ja kokee kolmenlaista osoitusta rakastamisesta. Siksi he toivovat ja ovat geeneissään siten rakentuneet että nainen itse oivaltaa ja hänellä tulisi olla viisautta aistia ja hyväksyä ne tekijät.

Ne ovat tyytyväisyys turvallisuuteen (sosiaalinen),luottamus joka ilmenee kunnioituksena, emotionaalinen eli läsnä olo ja tietoisuus. Noihin mihinkään ei tarvitse teatraalista sanahelinä esitystä. Ja jos mikäli niin olisi olisi miehen mielestä kerottua mutta ei toteutettua. !

Nainen yleensä murskaa tämän miehen rakastamisympäristö roolin alkamalla tehdä hänestä kaltaistaan /mieleistään "toista naista". Joka räksyttäisi , nalkuttaisi, kinastelisi, liihottelisi,unelmoisi,romnatisoisi naisen käskemänä ym,, eli alistamaan miestä.

Mielestäni naisen tulisi kunnnioittaa miehen keinoja olla mies rakkaudellisesti omilla keinoin ja ansaita siten se hyvinkinherkästi tuleva rakkauden osoitus kunhan hän on saanut ne perustarpeet kuntoon joiden olettaa naisen käsittävän ja ymmärtävän rakastamiseksi.

Se on selvää että, mies ei pysty eikä voi ilmaista toisen haluamalla tavalla juuri haluttuna aikana haluttua materiaali toimiessaan miehenä.

Sama koskee naisiakin ja koska nainen innostaa toisen naisen vaikka mihin tekoihin kun sirkuttaa se ei päde miehiin kun arkirakastamisesta puhutaan. Myös se jatkuva halutuksi tuleminen on outo odotus parisuhteissa sillä miksi ei realiteettinä voi hyväksyä että toinen inhottaa joskus mutta niin pitääkin.

En miehenä odota että minua kokoajan palvottaisiin tai edes päivittäin, mutta totta ihmeessä odotan naiselta noita perusarvoasioiden osoittamista arvokkaina tekijöinä suhteelle.

Silloin on nainenkin rakastamisen ansainnut ja myös saa uskollisuuden. Muita ei tarvita.

• mutta TOTTA

Nainen yleensä on suhtessa, epävarmempi, Tai se tulkitaan epävarmuudeksi koska he kyselevät enempi ja osoittaisivat tunteita enempi siis konkereettisesti ja useammin. Se ei mielestäni ole epävarmuutta eikä tai mitään negatiivista vaan se on minusta aitoa rikkautta ja naisessa oleva luotais ominaisuus. Se on tarkoitettu miehille "kummastukseksi" ja naisille jotain aitoa tarkoitusta varten.

Minusta miehen syyttäminen on järjestöntä siitä ettei he ole kuin "naiset" tunteiden ilmaisussa vaan nainen jos kuka tietää miten he rajoittaa tunteidensa ilmaisun juuri silloin osoitettavaksi kuin se heistä itsestä siltä tuntuu ja hyvin usein se siltä tuntuu mutta tunne ilmaius onkin enimmäkseen aivan muuta kuin rakkauden tai hellyyden osoitus.!

Miehen tunteet mielestäni on aiva samanlaiset kuin naisenkin eli niitä on, ne halutaan osoittaa, niistä ilahdutaan, ne hoitaa, mutta tuhoaakin, ne on pinnassa ne on syvällä, kadoksissa, ylipursuavia ym ym .

Mutta vikaa ei ole ,, vaan vika on siinä että olemme ihmisiä.

Oletan ja uskonkin että, mies tuntee samoin kuin nainenkin sitä huomioiduksi tulemisen tarvetta,hyväksyntää, hellyyttä, kosketusta , syliä, sanoja, niinkuin nainenkin.

Miehelle sanat rakkaus ja sen kertominen on iso asia. Niin luulisi sen olevan naisillekkin? Minustakin se mihenä kuluu mikäli sitä syydetään ympäriinsä.

Naiselle on helppo sanoa se kun oikeasti rakastaa mutta se vaatii sen rakastamisen käsityksen tuntemista ja tietämistä mistä on kyse. Sillä se ei ole seksiä, ei ole suudelmia, ei ole intohimoa, ei ole jatkuvaa flirttiä. Se ainkin minulle on aivan muuta ja haluaisimpa rakastaa jotain oikeasti joka olisi puolisoni.

Lapsiani rakastan oikeasti. Mutta voin kertoa sen mikä on mielestäni rakkautta.

Myös yksi on seikka joka yleensä jättää toisen "tyhjäksi" juuri silloin kun sitä eniten odottaa eteei niin käy. Sillä aina kun osoitat tekosanoja tunteista niin , ne meidän sisäinen eläin tunnistaa hetkessä, joksikin sivistyksen tuomaksi tuotteeksi, ja siksi kuuluu vain mutinaa . Meistä jokainen tietää mitä on se sydämmen oikea nurinkääntyminen rakastumisen hetkillä ja vielä ainakin vähän aikaa..kunnes siitä tulisi alkaa palata "maanpinnalle" sitten vasta alkaa se rakastamisen oppiminen.

Tämä taito/tahto puuttuu suurimmalta osalta aikuisia ja "pikaruoka"kulttuuri tässäkin vie voiton. Eli ei laiteta renkaaseen ilmaa koska on jo tyhjentynyt.

Minusta mikäli uskot omaan kykyyn rakastaa ja haluat sen ansaita niin se pitää riittää jokaiselle itselle. Vastakaikua tulee tai sitten ei mutta se on rakastamista jos voit ja kykenee hyvväksymään sen että toinenkin etsii ja kasvaa ja kehittyy vain toisen avulla löytämään rakastamisen taidon,, ja silloin tarvikkeita on haettava ja se voi olla yhtä muminaa pitkäänkin.

Pahinta on että, alkaa tekemään itsekkäästi ja hylkää tai hakee toista mustasukkaisuudella jahtammaan itseään..

• <3 <3

tosi surulliselta! En ihmettele ettet tunne itseäsi seksikkääksi ym. Miehelle on kumminkin tärkeää että saa naisen tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle..siihen on varmasti omat kipeät syynsä miksi miehesi ei halua puhua mutta se olisi todella tärkeää! Entä jos esim.kerrot hänelle että rakastelut tuntuu kiusalliselta ja et tunne enää itseäsi oloasikaan seksikkääksi. Kun sulkee mielensä kipeiltä asioilta niin sulkee tunteensa muutenki jos miehelläs on jotain "kipupisteitä" mistä ei halua puhua ja mitkä yrittää unohtaa josta seuraa tunteettomuutta. Sivullisena on helpompi sanoa mutta jos miehes ei suostu puhumaan näistä kipeistä asioista kanssasi niin kauanko kestät sitä, ei kuulosta kovin onnelliselta jos yrität olla ahdistamatta miestäsi ja itket yksin näitä asioita :(

• sitä vaikka

lähtemisellä. Vettä ei kaipaa ennen kuin kaivo on kuiva.

• ekokoko

Kun naiselle näyttää tunteitaan ja puhuu hempeitä, hän seuraavan riidan aikana heittää ne jutut miehen kasvoille. Koettu on monesti ja todennut olen, että parempi olla vaan hiljainen suomalainen jurottaja.

• mann.

Oisko se perusjuntti sitten niinkuin me kaikki miehet. Ruetaan seurustelemaan ja alussa kaikki on ihan ok, mut sit kun mennään pitemmälle niin se alkaa se eläminen vaan paremman puutteessa. Sä oot siinä vaan ja mies on siinä vaan ja etsii koko ajan parempaa. En tiedä onko miehen geeneissä semmoinen että se ei koskaan haluais tyytyä yhteen naiseen. Se haluais koko ajan "parempaa". Vaikka se taitaa olla meiltä miehiltä silkkaa idiotismia kun ei se ruoho taida olla vihreämpää aidan toisella puolella.

• QuisQusee

En vain tiedä onko sitä oikein mennä kertomaan, katoaa muuten jännite joka vaitonaisuudesta syntyy ja kaikki voivat hyvin... miehellä salattu onni, naisella pohdittavaa, ja kaikki voivat hyvin ja suhde säilyy, kuten itsekin totesit.

• Aarre

Hehän poikansa lähinnä kasvattavat. Kyllä Suomen kouluilla ja kirkkoväärteillä on osansa kasvatuksessa.

Pojille opetetaan, ettö on epämiehekästä läyrytä tunteistaan. Taustalla on ilmeisesti seksikielteisyys. Vastakkaista sukupuolta kasvattajat opettavat Jumalan nimessä varomaan.

• QuisQusee

ootko muuten hihhuli vai nainen? Äitit voi olla pyhiä, mutta baikka he kasvattavat pojat vauvasta lasiksi, sen jälkeen kasvattajina toimivat maailma ja kolhut, joita tunnevammaiset uutta isää ( miestä taloon ) etsivät huonoitsetuntoiset möhkäleet etsivät... Tästä on erinäisiä kokemuksia ja roppakaupalla, yhdellä jos toisella.

Äitejä esiin vetävät ovat itse lähinnä kykenemättömiä akkariepuja, jotka säälittävästi kateuttaan heittelevät syytöksiä, joilla voisivat oman riittämättömyytensä kippaamaan miesten niskaan. Todella mies ei vedä edes hätäpäissään äiti-korttia hihastaan, sinulta se tuli heti kättelyssä, epäilen siis jotta edellisen kirjoittaja on nainen, joka ei miestä saa ellei pumpattavaa benistä itselleen osta. Sama nainen on kyllä heti suu vaahdossa ensitöikseen tyrmäämässä bordellit ja haukkumassa jotta pornofilmien naisnäyttelijät ovat oakotetut osaansa ja miehet on pahoja. Pöh. Raakel Liekki viime vuonna kirjoittikin nettipäiväkirjassaan jotain, joka seinäruusujenkin olisi syytä lukea ja mennä peilin eteen.

Ihan turhaa tästä on yrittää vääntää sukupuoliasiaa, vaan aikaisempiin kirjoituksiin ja keskusteluihin nojaten, ei ole sukupuoli asia, jos suhteet tökkäävät, vaan se on yksilökysymys. Tiedän monia todella hyviä ihmisiä, naisia sekä miehiä, joilla ei ole tunnevammoja hiertämässä ihmissuhteitaan, mutta sitten on muutamia limanuljaskoja, joita ei kukaan huolisi pitkällä eikä lyhyellä kepillä koskeakaan, ja se vähemmistö sitten koetaa pilata kateuttaan kunnon ihmisten maineen. Ukot yleensä pitävät mälyt mahoissaan, vaikka sattuisi ja kirvelisi, akat huutavat julki omaa " totuuttaan " vaikka netissä... joten en jaksa sinun uskoa edellisen kirjoittajan mies, vaan nainen olet ja vieläpä itseesi pettynyt. Mutta miksi?

• heteroäijä minäkin

Ja heteroäijät ei jauha sontaa mistään tunteistaan. Tunteita osataan näyttää kun Suomi taistelee lätkäkullasta tai Kimi(ttäjä) ajaa paalupaikalle. Myöskin silloin kun muijalle pitää näyttää kaapin paikka. Hempeä tunteilu sopii langanlaihoille homppeleille ja naisille. Jos nämä asiat on sinusta vaikea hyväksyä niin katsele kumppaniksesi hintahtavaa miestä tai ehkä jopa naista. Mikä saatana teitä naisia vaivaa kun mies ei saa enää olla mies? Onko se sitä tasa-arvoa? Vedetäänkö me mekot päälle ja lähdetään shoppailemaan? Ei kiitos.

• QuisQusee

Just sanoit sen mikä totta on. vaikka olen langanlaiha ja käyn ihanhelkkaristi shoppailemassa yksiksein, ja monesti bissellä samalla matkalla, olen pohtinut kokemustenkautta tuon saman jonka sanoit: Helvata, ei mun tarvitse jonkun muijan mieliks olla kuin se toivoo... vaan nimenomaan olla just se mitä haluuan. Jos olis pakko lähteä shoppailemaan, en menisisi, jos olis pakko vetää jalkaan vaalean siniset housut ( kuten yks tonnikeijukainen esitti vasta ) ja alkaa pelleksi jonkun mieliksi, ei onnistu. tyylini on oma tyylini, mustat vaatteet ja sillä siisti. Aiva sama kuin tuossa jota kirjoitit, emmekö me muka saa olla kuten haluamme olla? Saamme, silläjos joku haluaa muuksi muuttua, tehkööt sen, mutta mieluummin mies on oma ittensä kuin muijan mulkeroksi muokkaama muotipelle.

Hyvä nbainen on aina kuin kukka kämmenellä ja sellaisia tulee vaalien pitää. Ne ämmät jotka eivät ymmärrä jotta hyvä mieskin on kuin kukka kämmenellä ja hyvin tulee pidettävän, joutavat lentää lepikkoon ja siellähän raakkuvat kun eivät muuta mahda, lepikossa on tilaa, vaikka raakkua ; )

Todella mies on se, joka pitää mälyt mahassaan ja juttelee vain harvoille ja sittenkin punnitsee sanansa, hyvin tarkkaan ja se on vakaan ihmisen merkki. Onhan sanottu, puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa, akkain homma on puhua päivät pääskyskyten, jota minäkin kokeilin, kunnes opin jotta paljon mukavampi on olla kun on ihan vain hiljokseen, niin kuin muutkin miehet tapaa olla, se on hyvä tapa.

• %/%

Tästä on kirjoiteltu jo aiemmin.Nainen tahtoo että mies kertoo tunteistaan koska se tyydyttäisi sillähetkellä naisen draaman ja tunne-elämän nälkää,taas toisaalta jos mies on hiljainen hissukka joka avautuu vähän väliä ja kantaa tuskaa saa naisen raivon partaalle mukamas epämiehekkyydellään.Kaipaa kuitenkin saalistajaa ja soturia joka suojelee jo olemuksellaan.Miehethän ei tarvitse saippuasarjoja kipeästi.

• eieieiei

Meillä on vaimon kanssa hiukan toisin päin, minä puhun helposti ja kerron kaikesta. Vaimoni on aivan upea ja tuo kaikki mitä hän edustaa riittää aika pitkälle, mutta silloin tällöin joudun puhumaan paljon, että hän raottaisi tunteitaan edes pikkuriikkisen ja jälkeenpäin on olo, että miksi ei sano rakastavansa minussa jotakin ominaisuutta vartaloa...
        Olen mies, en silti pehmo (heteroäijäomaankastiinsa) jätä kirjoittamatta kun et osaa!

• QuisQusee
        eieieiei kirjoitti:

Meillä on vaimon kanssa hiukan toisin päin, minä puhun helposti ja kerron kaikesta. Vaimoni on aivan upea ja tuo kaikki mitä hän edustaa riittää aika pitkälle, mutta silloin tällöin joudun puhumaan paljon, että hän raottaisi tunteitaan edes pikkuriikkisen ja jälkeenpäin on olo, että miksi ei sano rakastavansa minussa jotakin ominaisuutta vartaloa...
        Olen mies, en silti pehmo (heteroäijäomaankastiinsa) jätä kirjoittamatta kun et osaa!

On muitakin miehiä, kuin yhdellä muotilla tehdyt, on hiljaisempia ja sitten niitä ei ihan samalla muotilla tehtyjä, poikkeukset vahvistavat sääntöä. Ehkä hän ei osaa sitä kirjoittaa sanoiksi siten, kuin se sinua tyydyttäisi, mutta joku toinen osaa kirjoittaa ja sanoakin sen ja paljon muutakin, joten älä viskaa ensimmäistä kiveä jottei sinua kivellä viskattaisi, opetti teitin raamattunne. Tahtoo sanoa, suun vuoro kaikille, se on kohtuus eikä toista saa " käskeä " olemaan hiljaa asiasta jossa on monta näkökantaa ja totuutta.

Olen minäkin tavannut kuvaamiasi naisia, mutta totuus on just sitä mitä ennakko kuvitelmat osoittavat. Vhvakin nainen toivoo löytävän miehen joka on ja ottaa, silloin kun sen paikka on, vaikka muuten vain olisi olevinaan johtaja. Ruokaan ei ole absoluuttinen totuus muusta kuin siitä, meitä on moneen bussiin menijäitä, joka pysäkillä uusia tulee kyytiin ja joitain jää pois... mutta nainen vaikka kuinka olisi hallitsijatar, kaipaa hän hallitsijaa. Mies vaikka kuinka olis kova ja määrätietoinen, herkästo hän kaipaa lämmintä kosketusta ja naista, joka haluaa myös olla se joka joskus käyttää mahtikäskyään, jotta mies pysyy ruodussaan eikä suunta katoa kompassistaan. Jokaisen menestyvän miehen takana on nainen... mutta Helena Lindgrenkin otti ja rakastui mieheen, eli sukupolvi toisiaan tarvitsee ja siitä sitten syntyy tasapaino jos on syntyäkseen.

• yksikseen..
        QuisQusee kirjoitti:

Just sanoit sen mikä totta on. vaikka olen langanlaiha ja käyn ihanhelkkaristi shoppailemassa yksiksein, ja monesti bissellä samalla matkalla, olen pohtinut kokemustenkautta tuon saman jonka sanoit: Helvata, ei mun tarvitse jonkun muijan mieliks olla kuin se toivoo... vaan nimenomaan olla just se mitä haluuan. Jos olis pakko lähteä shoppailemaan, en menisisi, jos olis pakko vetää jalkaan vaalean siniset housut ( kuten yks tonnikeijukainen esitti vasta ) ja alkaa pelleksi jonkun mieliksi, ei onnistu. tyylini on oma tyylini, mustat vaatteet ja sillä siisti. Aiva sama kuin tuossa jota kirjoitit, emmekö me muka saa olla kuten haluamme olla? Saamme, silläjos joku haluaa muuksi muuttua, tehkööt sen, mutta mieluummin mies on oma ittensä kuin muijan mulkeroksi muokkaama muotipelle.

Hyvä nbainen on aina kuin kukka kämmenellä ja sellaisia tulee vaalien pitää. Ne ämmät jotka eivät ymmärrä jotta hyvä mieskin on kuin kukka kämmenellä ja hyvin tulee pidettävän, joutavat lentää lepikkoon ja siellähän raakkuvat kun eivät muuta mahda, lepikossa on tilaa, vaikka raakkua ; )

Todella mies on se, joka pitää mälyt mahassaan ja juttelee vain harvoille ja sittenkin punnitsee sanansa, hyvin tarkkaan ja se on vakaan ihmisen merkki. Onhan sanottu, puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa, akkain homma on puhua päivät pääskyskyten, jota minäkin kokeilin, kunnes opin jotta paljon mukavampi on olla kun on ihan vain hiljokseen, niin kuin muutkin miehet tapaa olla, se on hyvä tapa.

jurottamaan ahvenanmaalle...ei täällä tarvita tuollaisia yksinkertaisia miehiä...sovitte toki ruotsiinkin kunhan ette tule ikinä takaisin suomeen...täällä ei kaivata kuin normaaleja miehiä...

• QuisQusee
        yksikseen.. kirjoitti:

jurottamaan ahvenanmaalle...ei täällä tarvita tuollaisia yksinkertaisia miehiä...sovitte toki ruotsiinkin kunhan ette tule ikinä takaisin suomeen...täällä ei kaivata kuin normaaleja miehiä...

Mitä sitten sinä, tai te, täällä normaaleiden ja tavallisten ihmisten palstoilla yleensäkään teette? Onko pakko ängetä normaaleiden ihmisten asioihin, miksi ette pysy peilin edessä ihastelemassa itseänne, kuinka täydellinen olettekaan! Mahtaa olla tukalaa, kun muut eivät ole yhtä hyviä kuin te. Anteeksi ei tarvitse pyytää typeryyttään, osoititte sen jo selvästi, enkä vaivaudu rekisteröimättömien ininöihin tämän enempää kommentoimaan. Asiallisiin viesteihin aina vastaan.

Sitten joskus kun ymmärrätte, virheistään ei pidä suuttua vaan oppia, saatatte tekin hoksata miksi parisuhteet eivät ole ottaneet onnistuakseen. Tietämättä ikäänne tai sukupuoltannekaan, on varsin vaikea kuvitella millainen henkilö on viestin takana, mutta en sen kummemmin jaksa asiaa pohtiakaan. Voin vain tuntea sääliä sinua kohtaan, ikävä kyllä.

• Nimetön
        QuisQusee kirjoitti:

Mitä sitten sinä, tai te, täällä normaaleiden ja tavallisten ihmisten palstoilla yleensäkään teette? Onko pakko ängetä normaaleiden ihmisten asioihin, miksi ette pysy peilin edessä ihastelemassa itseänne, kuinka täydellinen olettekaan! Mahtaa olla tukalaa, kun muut eivät ole yhtä hyviä kuin te. Anteeksi ei tarvitse pyytää typeryyttään, osoititte sen jo selvästi, enkä vaivaudu rekisteröimättömien ininöihin tämän enempää kommentoimaan. Asiallisiin viesteihin aina vastaan.

Sitten joskus kun ymmärrätte, virheistään ei pidä suuttua vaan oppia, saatatte tekin hoksata miksi parisuhteet eivät ole ottaneet onnistuakseen. Tietämättä ikäänne tai sukupuoltannekaan, on varsin vaikea kuvitella millainen henkilö on viestin takana, mutta en sen kummemmin jaksa asiaa pohtiakaan. Voin vain tuntea sääliä sinua kohtaan, ikävä kyllä.

hyvä että sinlta liikenee, vaikkakin taidat itse sitä kaivata enemmän...no jospa se elämä sinullakin kasvattaa järjen lisäksi sitä muutakin ja ei kaikilla ole suhteita jotka kaatuu toinen toisensa perään...;) täällä on sellaisia suurin osa joka ajattelee samalla tyylillä kuin minä ja poikkeavat, katkeroituneetkin voivat kasvaa ihmisenä, mutta se vaatii paljon työtä ja joskus ammattilaisen apua että oppii näkemään asioita oikein...hyvää ja antoisaa elämää...;)

• QuisQusee
        Nimetön kirjoitti:

hyvä että sinlta liikenee, vaikkakin taidat itse sitä kaivata enemmän...no jospa se elämä sinullakin kasvattaa järjen lisäksi sitä muutakin ja ei kaikilla ole suhteita jotka kaatuu toinen toisensa perään...;) täällä on sellaisia suurin osa joka ajattelee samalla tyylillä kuin minä ja poikkeavat, katkeroituneetkin voivat kasvaa ihmisenä, mutta se vaatii paljon työtä ja joskus ammattilaisen apua että oppii näkemään asioita oikein...hyvää ja antoisaa elämää...;)

... ehkä voit saada apua, täältä ei irtoa myötätuntoa, ainoastaan sääliä eikä paljoa sitäkään, sillä nimettömänä esiintyminen on just raukkisten hommaa ja kateus paistaa läpi.

Sinä tuskin tiedät esim. minusta yhtään mitään, vielä vähemmän suhteistani tai ihmissuhteistani, tai mistään muustakaan. Kuvitella voit mielesäsi mitä hyvänsä ja muodostat totuutesi oman kuvitelmasi varaan, mutta käynti psykiatrilla auttaa.

Kukaan exäni et ole, sillä olen jokaisen kanssa väleissä, enkä oikein jaksaisi uskoa sinun olevan kukaan niistäkään, joiden kanssa en ole välittäny punkkaan hypätä, joten olet varsin ventovieras ja aivan yks ja lysti kuinka koetat omaa pahaaoloasi ja pettymyksiäsi muihin purkaa. Hakeudu hoitoon. Säälittää tuollainen " meitä on täällä monia muitakin jotka ajattelevat kuin minä... " mutta naamasi et uskalla näyttää, joka kertoo kyllä sinusta paljon. Et ehkä itse ymmärrä tilaasi, mutta varaa aika joltain mielenterveyden ammattilaiselta, ihan vaikka kokeeksi.

Sorge, mutta lähinnä alkaa naurattamaan. Luin viestisi muutamaan kertaan ja jotta en toistaisi itseäni, sanon vielä kerran, mene hoitoon ja heippa sun heiluvilles.

• hurlum hei

Panomies ei puhu eikä pussaa,varsinkin tänä aikana kun elämme glopaalissa yhteiskunnassa aika on rahaa

• nimimerkki

Puheet turhia....panot osoittaa rakkauden. Tosimies siis "äijä" ajaa panssarivaunulla keskiolutkuppilaan ja tulee illan päätteex "paijaamaan" mammaa kotio. Niin ja tosimies syö HooKoon potkua. (piste)

• Jyiz

Ensimmäisenä täytyy tähdentää, että meitä miehiäkin on kovasti erilaisia. Toiset kertovat tunteistaan helposti ja toiset eivät. Minä esimerkiksi kerron kyllä monista tunteistani ja ajatuksistani, mutta en paljon pidä sanoista "minä rakastan sinua". Rakkaus on tavallaan valju ja typerä käsite, koska kaikilla on siitä erilaiset mielipiteet. Välittäminen ja arvostaminen ovat parempia käsitteitä.

Tulet aika varmasti katumaan jos miehesi jätät kolmen sanan takia. Mietipäs. On paljon ihmisiä, jotka elävät vuosia ilman suhdetta ja läheisyyttä vain siksi että käy "huono mäihä" tai sattuu olemaan vähän hiljaisempaa ja ujompaa tyyppiä. Kyllä sellainen opettaa olemaan onnellinen jo yhdestä halauksesta. Jos suhteenne on lämmin ja leikkisä, luulisi miehesi sinusta aika paljon välittävän. Onko sillä nyt niin väliä onko kyse juuri tästä mystisestä "rakkaudesta"? Kyllä se rakkaus täytyy ymmärtää laajemminkin kuin kolmeksi sanaksi - sillä ei niin kapea käsitys yksin riitä suhteen ylläpitämiseen.

Jos sattuisi olemaan vain niin, että miehesi ei pidä tunteiden pukemisesta sanoiksi, kokeile seuraavaa: jätä jääkaapin oveen lappu jossa lukee "jos todella rakastat minua, suutele minua oikeaan korvannipukkaan".

Seksi ja sen puute on hiukan eri juttu. Tarve seksiin on voimakas tunne, mutta kyllä sitä ilmankin voi elää aivan tasapainoista elämää. Sinun pitää priorisoida asioita - mitkä asiat ovat sinulle suhteessa välttämättömiä ja mitkä eivät? Jos vaatimuksesi nyt olisi vaikka minimissään 3 kertaa seksiä viikossa tasaisesti vuosien ajan, voisi olla aika vaikea löytää ihmistä jonka kanssa se onnistuisi. Mietipä millainen tilanne olisi jos itse et haluaisi seksiä ja miehesi haluaisi.

Pidemmällä aikavälillä tämä seksin puute on varmasti syy lopettaa suhde, mutta sitä ennen kannattaa kokeilla katsoa jos asia muuttuisi. Ja kannattaa kokeilla uudestaan puhua siitä ja korostaa sen tärkeyttä. Jos kommunikaatio välillänne ei pelaa ollenkaan, tunnet olevasi yksin tunteidesi kanssa ettekä harrasta seksiä, on suhteenne selkeästi huonossa kunnossa. Mutta ei tämä sinun suhteesi vaikuta vielä tuollaisessa kuopassa olevan.

Priorisoi tarpeesi ja puhu niistä miehellesi. Älä vaadi vastaamaan, pelkästään kuuntelemaan. Korosta niiden asioiden tärkeyttä, jotka sinulle ovat ehdottomia. Jos hän ei pysty kompromissiin tai antamaan periksi asialle joka sinusta on ensiarvoisen tärkeä suhteessa (tarkoitan sellaista asiaa, josta et kykenisi luopumaan vaikka kuinka yrittäisit), lienee selkeää mitä sinun tulee tehdä.

• närehet kertoo

Jos mies ei saa seksiä tarpeeksi (pitkällä aikavälillä), toinen ei tunnu rakastavan. Nainen ei halua seksiä, kun on syvästi loukattu.
        Lukunsa sovintoseksiä harrastavat (molemmat tykkää ensin riidellä tunnelmaan :( päästäkseen), ja sitten on niitä, joiden riidat jäävät sopimatta ennen pehkuihin painumista.
        Jos ei toista helli, kun toinen sitä tarvitsee, homma kusee, tavalla tai toisella.

• Jyiz

Ensimmäisenä täytyy tähdentää, että meitä miehiäkin on kovasti erilaisia. Toiset kertovat tunteistaan helposti ja toiset eivät. Minä esimerkiksi kerron kyllä monista tunteistani ja ajatuksistani, mutta en paljon pidä sanoista "minä rakastan sinua". Rakkaus on tavallaan valju ja typerä käsite, koska kaikilla on siitä erilaiset mielipiteet. Välittäminen ja arvostaminen ovat parempia käsitteitä.

Tulet aika varmasti katumaan jos miehesi jätät kolmen sanan takia. Mietipäs. On paljon ihmisiä, jotka elävät vuosia ilman suhdetta ja läheisyyttä vain siksi että käy "huono mäihä" tai sattuu olemaan vähän hiljaisempaa ja ujompaa tyyppiä. Kyllä sellainen opettaa olemaan onnellinen jo yhdestä halauksesta. Jos suhteenne on lämmin ja leikkisä, luulisi miehesi sinusta aika paljon välittävän. Onko sillä nyt niin väliä onko kyse juuri tästä mystisestä "rakkaudesta"? Kyllä se rakkaus täytyy ymmärtää laajemminkin kuin kolmeksi sanaksi - sillä ei niin kapea käsitys yksin riitä suhteen ylläpitämiseen.

Jos sattuisi olemaan vain niin, että miehesi ei pidä tunteiden pukemisesta sanoiksi, kokeile seuraavaa: jätä jääkaapin oveen lappu jossa lukee "jos todella rakastat minua, suutele minua oikeaan korvannipukkaan".

Seksi ja sen puute on hiukan eri juttu. Tarve seksiin on voimakas tunne, mutta kyllä sitä ilmankin voi elää aivan tasapainoista elämää. Sinun pitää priorisoida asioita - mitkä asiat ovat sinulle suhteessa välttämättömiä ja mitkä eivät? Jos vaatimuksesi nyt olisi vaikka minimissään 3 kertaa seksiä viikossa tasaisesti vuosien ajan, voisi olla aika vaikea löytää ihmistä jonka kanssa se onnistuisi. Mietipä millainen tilanne olisi jos itse et haluaisi seksiä ja miehesi haluaisi.

Pidemmällä aikavälillä tämä seksin puute on varmasti syy lopettaa suhde, mutta sitä ennen kannattaa kokeilla katsoa jos asia muuttuisi. Ja kannattaa kokeilla uudestaan puhua siitä ja korostaa sen tärkeyttä. Jos kommunikaatio välillänne ei pelaa ollenkaan, tunnet olevasi yksin tunteidesi kanssa ettekä harrasta seksiä, on suhteenne selkeästi huonossa kunnossa. Mutta ei tämä sinun suhteesi vaikuta vielä tuollaisessa kuopassa olevan.

Priorisoi tarpeesi ja puhu niistä miehellesi. Älä vaadi vastaamaan, pelkästään kuuntelemaan. Korosta niiden asioiden tärkeyttä, jotka sinulle ovat ehdottomia. Jos hän ei pysty kompromissiin tai antamaan periksi asialle joka sinusta on ensiarvoisen tärkeä suhteessa (tarkoitan sellaista asiaa, josta et kykenisi luopumaan vaikka kuinka yrittäisit), lienee selkeää mitä sinun tulee tehdä. Ja tähän teillä molemmilla on samanlainen oikeus!

• DS.

Luin jostain, että pitkien suhteiden aikana miesten testosteroni tasot laskee jonkin verran. Myöskin kun se toinen tulee jokapäiväiseksi "tutuksi" ja kun vielä asutaan saman katon alla, niin kai siinä jossain vaiheessa toinen alkaa tuntumaan kämppikseltä ja muunlaisetkin kuin seksuaaliset ja rakkauden huuman tunteet tulee pintaan.

Sitten on niitä miehiä jotka alkavat pitkien suhteiden aikana tuntemaan olonsa häkkilinnuiksi ja haluaisivat taas kerran "lentää" tuonne jonnekin vapauteen. Miehet eivät myöskään ole yhtä tunteellisia "eläimiä" kuin naiset ja ajattelevat että kaikki rakkaudentunnustukset sun muut on "akkojen juttuja".

Eikös parisuhteessa olo olekin hyvää ystävyyttä boonuksin? Niihin boonuksiinkin voi kyllästyä, eikä aina jaksa esittää.

• juupss

Tämä ei kylläkään ole ratkaisu "ongelmaasi" mutta pakko sanoa että te naisethan useimmiten juuri käyttäydytte noin, vaikkei saisikaan yleistää. Eli ette kerro mitä ajattelette kun miehen muka pitäisi "osata lukea" naista ilman että nainen sanoo mitään. No nyt jos mies käyttäytyy samoin eli ei kerro mitään niin kuinkas kävikään...

• kokemusta on

Olin aikoinani noin 10vuotta naimisissa. Luulin, että se oli rakkautta. Minun mieheni ei koskaan sanonut rakastavansa minua, mutta hän näytti alkuaikoina sen teoillaan. Miehet osaavat kovin huonosti puhua tunteistaan, ainakin minun ikäluokassani. Olen nyt 60-vuotias ja avioero oli 1983. Minulle kävi niin, että ero tuli yht´äkkiä ja yllättäen. Kävi ilmi, että mieheni oli useamman vuoden jo tapaillut useita eri naisia. Hän oli seksiaddikti ja hänelle ei riittänyt mikään. Aina täytyi saada uusi valloitus. Olin järkyttynyt ja en ole toipunut siitä vieläkään.

Tällaisen tarinan halusin kertoa alkuperäiselle kysyjälle. Sanat ei ole niin tärkeät kuin teot eikä niitä pidä vaatia. Ne tulevat luonnostaan, jos on tunteita toista kohtaan. Minusta tuntuu hieman oudolta, että miehelläsi on noin vähäiset seksuaaliset tarpeet ja lisäksi tarpeiden määrässä on tapahtunut merkittävä muutos. Voihan olla, että hänellä on toinen tai sitten tunteet sinua kohtaan ovat viilentyneet tai sitten hän on yksinkertaisesti vain huomannut, että ei ole vielä kypsä parisuhteeseen vaan haluaakin olla vapaa sinkku. Sanoisin sinulle, että luota omiin tuntemuksiisi äläkä painosta miestäsi millään tavalla suuntaan tai toiseen. Miehesi kyllä sen vaistoaa ja se saa hänet varmasti vetäytymään entistä enempi kuoreensa. Todennäköisesti olette aika nuoria vielä. Jos suhde loppuu niin älä ole surullinen vaan ota opiksi ja varmasti tiellesi osuu vielä sopivampi mies. Paljon huonompi tilanne on jos tämä kaikki tapahtuisi sinulle vanhana.

• mmono

Keskustelun aloittajan mukaan minulla on samoin, mutta päinvastoin. Olen tosiaan mies en pelkää esittää tunteitani ja olen ylpeä niistä!

• miesten ja naisten välillä

on se, että naiset läpättävät ja lärpättävät kaikki asiansa.Utelevat ja kaikki pitää saada tietää eli nainen on ilmeisen tyhmä ja sinisilmäinen. Esimerkiksi kenen kanssa on maattu, juorutaan ja eletään toisten elämällä.
      Pitäisi keskittyä siihen omaan elämään!

Mies on kautta aikojen ollut metsästäjä ja juro. Miehen tapoihin ei kuulu juoruta, lärpättää asioitaa koko maailmalle (niinkuin naiset tekevät). Toiki niitäkin jokunen löytyy mutta ovat enemmän feminiinisiä miehiä!

Mies tekee asioita ja makaa naisia siitä sen kummemin toiselle huutelemalla. Parisuhde erikseen mutta paljonhan parisuhteessakin petetään jatkuvasti ja kuka sitä totuutta haluaa kertoa aviosiipalleen. Tulee ero ja mustasukkaisuus!

Kyllä mies saa olla juro ja ei kaikkea tarvitse kertoakkaan. Mutta nainen voisi opetella enemmän pitämään suunsa kiinni ja keskittyä siihen omaan parisuhteeseensa niin hyvä tulee!

• tarkkailepa sitä

Oletko seurannut kuinka miehesi käyttäytyy sukulaistensa seurassa ja varsinkin millainen suhde hänellä on omaan äitiinsä. Jos minä vielä olisin nuori kiinnittäisin näihin asioihin todella paljon huomiota. Se ei ole niin kovin tärkeää sanooko rakastavansa toista vaan pystyykö mies ylipäätään olemaan avoin ja keskustelemaan kaikista asioista myös epämiellyttävistä. Jos miehelläsi on lämpimät välit vanhempiensa ja sisarustensa kanssa kertoo se miehestä hyvin paljon. Ja sitten vielä sellainen seikka, että hälytyskellojen täytyisi soida, jos miehesi ei pysty olemaan sinun kanssasi avoin ja muiden kanssa pystyy...

Oletteko tapailleet miesystäväsi sukulaisia vielä? Jos ette niin tarkkaile nyt ainakin millä tavoin miehesi puhuu sukulaisistaan ja varsinkin äidistään. Usein on niin, että pojat kohtelevat aika lailla samalla tavalla omaa naistaan kuin äitiään.

• omaa
        tarkkailepa sitä kirjoitti:

Oletko seurannut kuinka miehesi käyttäytyy sukulaistensa seurassa ja varsinkin millainen suhde hänellä on omaan äitiinsä. Jos minä vielä olisin nuori kiinnittäisin näihin asioihin todella paljon huomiota. Se ei ole niin kovin tärkeää sanooko rakastavansa toista vaan pystyykö mies ylipäätään olemaan avoin ja keskustelemaan kaikista asioista myös epämiellyttävistä. Jos miehelläsi on lämpimät välit vanhempiensa ja sisarustensa kanssa kertoo se miehestä hyvin paljon. Ja sitten vielä sellainen seikka, että hälytyskellojen täytyisi soida, jos miehesi ei pysty olemaan sinun kanssasi avoin ja muiden kanssa pystyy...

Oletteko tapailleet miesystäväsi sukulaisia vielä? Jos ette niin tarkkaile nyt ainakin millä tavoin miehesi puhuu sukulaisistaan ja varsinkin äidistään. Usein on niin, että pojat kohtelevat aika lailla samalla tavalla omaa naistaan kuin äitiään.

parisuhdettasi! Onko siinä kaikki kunnossa?

Millainen sinun suhteesi on äitiisi/isääsi?

Kirjoituksesi oli mitään sanomaton ja ei käsitellyt asiaa; valitettavasti, joten vastaile asian ytimeen!

• entä sinä itse?
        tarkkailepa sitä kirjoitti:

Taisi itselläsi kolahtaa tämä äiti-poika suhteen esille ottaminen? Nimeenomaan vastauseni osui asian ytimeen ja antoi alkuperäiselle kysyjälle aika paljonkin eväitä uskoisin. Ainakin enempi kuin sinun vastauksesi. Itse et osaa tulkita tekstejä oikein ja näkemyksesi ovat kovin yksipuolisia. Sinulta puuttuu asioiden hahmottamisen kyky, päättely ja mielikuvitus.

• vielä olla
        entä sinä itse? kirjoitti:

Taisi itselläsi kolahtaa tämä äiti-poika suhteen esille ottaminen? Nimeenomaan vastauseni osui asian ytimeen ja antoi alkuperäiselle kysyjälle aika paljonkin eväitä uskoisin. Ainakin enempi kuin sinun vastauksesi. Itse et osaa tulkita tekstejä oikein ja näkemyksesi ovat kovin yksipuolisia. Sinulta puuttuu asioiden hahmottamisen kyky, päättely ja mielikuvitus.

edelleen siellä äidin helmoissa. Nythän oli kysymys miesten tunteiden näyttämisestä.

Mitä tulee mielikuvitukseei, hahmottamisen kykyysi ja asioiden tulkintaan(asian sisältöön) niin mielestäni et erota nyt epätodellista todellisuudesta eli asian ydinkysymyksestä mikä on miehen ja naisen ero tunnepuolen asioissa!

Tutkaile omaa elämääsi ja elä todellista elämää eikä mitään lässytyksiä.Vaan kirjoita asiaa! Tekstissäni on faktaa siitä millaisia ovat miehet ja naiset sekä miten heidän tunteiden esille tuominen eroaa toisistaan parisuhteessa!

En elä enää elä lapsuuden tarumoissa tai äitisuhteessa niin kuin itse tunnut elävän!

• xanaxa

Niin se tuntuu olevan naisillakin yhtä vaikeaa,ei tiedä mitä se oikein haluaa suhteelta,sängyssä
      kaikki toimii mutta jotain puuttuu.

• Taitaa vain se miehesi olla ihan tavallinen Suomalainen. Ei sita osata olla tunteellisia ilman viinaa. Ja kun kukaan muukaan ei ole tunteellinen niin kylla se outoa on. Siihenkin pitaa opetella. Eika se mies rakasta yhtaan vahempaa vaikkei sanoilla sita esita, kun muilla tavoilla nayttaa tunteitaan. Kannattaa kylla loytaa tapoja ja keinoja joilla saisi yhteiseen elamaan enemman "tulta ettei liekki lopu".

• miettikää sitä

"cause i am whatever you say i am if i wasn`t then why would i say i am? in the paper,the news,everyday i am i don`t know that`s just the way i am"

• Nainen miettii..

Moi!

Meillä suhteessa muuten samanlaista, mutta mies kyllä puhuu, muttei näytä eikä tee sanojensa mukaisesti. Eli sanoo rakastavansa ja haluavansa ja tykkäävänsä minun seurasta, kuitenkin lähtee pois, eikä siis ole minun seurassa, seksiä myös noin kerran kuukaudessa, pettää, satuttaa ja muuta..

Itse olen myös itkenyt monena iltana, ja miettinyt miksi ei voi tehdä niinkuin sanoo ja näyttää tunteitaan.

Sinun tapauksestasi ajattelen, että miehesi välittää sinusta koska halailee ja on lähellä. Tietysti ihmiset ovat erilaisia ja eri tilanteissa toimivat monenlaisesti, ja ristiriita on aina ristiriita. Paras olisi kun, sekä miehet että naiset, osaisivat puhua ja myös näyttää tunteensa niinkuin itse ne tuntevat.

• oletttttttttttttttttttt

Typerys, miehesi on typerys, ette tajua mitään

• Ihan tavallistahan tämä. 7 vuotta olen kihloissa ollut. Enään en jaksa edes kysellä. Sanon sinulle vain, miehet ovat miehiä. Kyllä meillä menee todella hyvin vaikka ei tunteista puhuta, teot puhuvat puolestaan.

• zigi

No mites jos sun miehelläs välittämistä osoitettiin lapsuudenkodissa sillälailla että lyötiin kerran päivässä maljakolla päähän ja sä et sitä tee niin kyllä sun miehes nyt varmaan tulkitsee sen niin ettet häntä rakasta.
      Siis mistä sä tiedät mikä kulttuuri on ollut tunteiden näyttämisessä ja sanomisessa miehesi kodissa.
      Rakkautta voi osoittaa vaikkapa että pitää huolta perheen autosta jolla vaimokin ajelee.
      Miten ihmeessä määrittelet rakkauden osoittamisen juuri sinun tavallasi.
      Ketuttaa nämä ihmiset kun vaatii toista olemaan ja elämään juuri sillä tavalla kuin itse haluavat.
      Ota kaikki hyvä mitä saat äläkä vaadi toiselta mitään.
      Voi meitä juntteja.

• kirjailijaksi

On sulla ainakin toi kirjoituksen jalotaito tallella "taasko talon oma lehmä/hieho tarjoaa parastaan?
      ..no voi voi.. jos tilanne tosiaan olisi noin karmea jotta olet jopa "4 vuotta" joka ei ole ees kusiraja pari suhtees" kuitenkin kärsinyt niin ... mieleen tulee 1.omistatko peiliä?2. osaatko täydellisenä ihmisenä niin kuin itsesi esität puhua itse muusta kuin työstäsi/kauneus ihanteistasi/itsestäsi/kavereistasi/ylipäänsä muusta mikä ei vois kumppaniasi siis vähempää kiinnostaa siis näin päivästä toiseen meisegillä.. ei SAATANAKAAN JAKSA OLLA AINA SKRAPPINA..

• tunteistaan, koska

Miehillä ei ole tunteita! He eivät esimerkiksi käsitä, miltä tuntuu, jos pettää. Heistä se on vain naimista, ei mitään muuta, kuten naisen mielestä esimerkiksi rakastamista.

• Iloinen Saku Sammakko

Tuo on vähän turhan yleistävä sävy.Kyllä,miehistä löytyy sellasia jotka ajattelee vain ja ainoastaan seksiä pelkkänä naimisena mutta kyllä niitä taitaa löytyä yhtä paljon naisistakin.
        Sitten on kyllä myös niitä miehiä jotka osaa puhua tunteista ja eivät voisi pettää suhteen toista puoliskoa.
        Jos toinen puolisko ajattelee seksiä pelkkänä naimisena tai ei osaa puhua tunteistaan niin kyllä se on ihmisen omasta luonteesta kiinni,ei siitä että on mies tai nainen.

• tunteistaan, koska
        Iloinen Saku Sammakko kirjoitti:

Tuo on vähän turhan yleistävä sävy.Kyllä,miehistä löytyy sellasia jotka ajattelee vain ja ainoastaan seksiä pelkkänä naimisena mutta kyllä niitä taitaa löytyä yhtä paljon naisistakin.
        Sitten on kyllä myös niitä miehiä jotka osaa puhua tunteista ja eivät voisi pettää suhteen toista puoliskoa.
        Jos toinen puolisko ajattelee seksiä pelkkänä naimisena tai ei osaa puhua tunteistaan niin kyllä se on ihmisen omasta luonteesta kiinni,ei siitä että on mies tai nainen.

Minun kokemukseni miehistä on tuo. Valitettavasti. Ja en tunne yhtään naista, jolle seksi olisi tunteentonta hommaa, pelkkää halujen täyttämistä. Mutta otokseni on pieni.

• todella...
        tunteistaan, koska kirjoitti:

Minun kokemukseni miehistä on tuo. Valitettavasti. Ja en tunne yhtään naista, jolle seksi olisi tunteentonta hommaa, pelkkää halujen täyttämistä. Mutta otokseni on pieni.

pieni....

• Long Johnson
        tunteistaan, koska kirjoitti:

Yeah, baby, yeah

• Mutta harva nainen

tajuaa vihjeistä hölynpöläystäkään.... Kuten monista muistakaan asioista :) :)

• asiallisenpaa

Eli... Itse olen juurikin niitä miehiä jotka ajattelee että tolkuton rakastan sinua rakastan sinua höpötys tulee loppujen lopuksi ihan pelkäksi rutiiniksi mikä ei todellisuudessa tarkoita mitään.
        Mutta sitten kun sen sanoo silloin tällöin oikeassa tilanteessa niin avot, elämä hymyilee kaikilla:)
        Tosiaan en nyt kumminkaan puhu vuosista,3kk siinä välissä pitää muistaa kumppaniaan.
        Mutta sen voin myös sanoa että jotkut ovat vähän hiljaisenpia näissä asioissa, mikä EI todellakaan tarkoita mitään että ei rakastaisi yli kaiken, on vaan vaikeanpaa/"naisellista" sitä ilmaista. Terveesi rehti mies joka tietää kaikesta kaiken heheheheheheheheh Naaat

• Long Johnson
        asiallisenpaa kirjoitti:

Eli... Itse olen juurikin niitä miehiä jotka ajattelee että tolkuton rakastan sinua rakastan sinua höpötys tulee loppujen lopuksi ihan pelkäksi rutiiniksi mikä ei todellisuudessa tarkoita mitään.
        Mutta sitten kun sen sanoo silloin tällöin oikeassa tilanteessa niin avot, elämä hymyilee kaikilla:)
        Tosiaan en nyt kumminkaan puhu vuosista,3kk siinä välissä pitää muistaa kumppaniaan.
        Mutta sen voin myös sanoa että jotkut ovat vähän hiljaisenpia näissä asioissa, mikä EI todellakaan tarkoita mitään että ei rakastaisi yli kaiken, on vaan vaikeanpaa/"naisellista" sitä ilmaista. Terveesi rehti mies joka tietää kaikesta kaiken heheheheheheheheh Naaat

...feel that honey...

• vaan suomea
        Long Johnson kirjoitti:

...feel that honey...

:) :) :)

• YLIARVOSTETTUA
        Long Johnson kirjoitti:

...feel that honey...

eli älkää stressatko... Ostakaa xbox 360

• Esko

Ehkä miehesi on Turusta kotoisin, tai jopa Porista. Se selittää kaiken tunteetomuuden.

• Nimetön

Mutsis oli tunteeton
        kun sut sai jotenki alkuunsa...

• Hulluko oot vai

pelkästään puutteessa oleva hullu?

Perustele paskas. Ai nii ethän sinä pysty
        mihinkään.

• Nimetön

Kerta kuussa köyrimistä
      riittää, mitä sitä suotta
      useammin...

• siinä se tais tullakin

Nainen on mulle hellyys, seksi ja "minun pitää hänestä huolta" tietenkin riidellään jostain aivan naurettavista asioista, se kuuluisa hammastahnatuubi jne...

PS. Mä oon meloni tyyppi ja mun naisella on isohkot
      rinnat ja hän taas tykkää mun alapäästä ja loppu on yhteistyötä.

• tuli siinä

Veikkaanpa että sun kämmenellä on isohkot sormet ja tykkää sun alapäästä... Loput onki sitten ygteistyötä... hehehehehehehheheheheehheheheeee Ei tarvi ottaa kovin syvälle henkeen, vitsihän tämä... vai??? :)

• sama........................

Kyl mun nainen (siis en omista häntä) kertoo jopa, että hänellä on tuskainen olo, surua, masennusta, apua haettu, YHDESSÄ.

Ja hän huomaa kun mua "vituttaa" ja tekis mieli räjäyttää koko pallo paskaks....

• sama......
        tuli siinä kirjoitti:

Veikkaanpa että sun kämmenellä on isohkot sormet ja tykkää sun alapäästä... Loput onki sitten ygteistyötä... hehehehehehehheheheheehheheheeee Ei tarvi ottaa kovin syvälle henkeen, vitsihän tämä... vai??? :)

Et osaa ottaa ees viinaa, jos joku nainen sulle antaa viiraa pahasti. Mut juo lisää.

• Naisista...
        sama...... kirjoitti:

Et osaa ottaa ees viinaa, jos joku nainen sulle antaa viiraa pahasti. Mut juo lisää.

kun puhutaan voit todellakin olla hiljaa :) :)
        Täälläpäin puhutaan 40 kymmenestä, en sillä että olisin ylpee mutta tohon sun kommenttiin pitää nyt kyllä puuttua.
        Mikä parasta... minulla on helvetin hyvännäköinen nainen nykypäivänä ketä en koskaan pettäis/vaihtais ja meidän tulevaa lasta odotellaan.... Mitä juomiseen tulee!!! Koitetaas kupittaa joskus, veikkaan että teikäläinen "nettipätevä" tipahtaa kun vedetää niinku pohjanmaalla yleensä.... Tämähän ei taas tarkoita että juodaan päivittäin, vaan kun otetaan niin täällä ei maistella.
        Ps: ei tipan tippaa tänään

• exjuntti

Sanat on vaikeita asioita kertoa tunteita. Itse miehenä olen oppinut varoittamaan naisia ettei kannata murehtia jos ei kuulu rakkauden tunnustuksia. Silloin kannattaa murehtia jos ei ohimennessä tule kosketusta tai hyväilyä. Ja ei kannata vetää hernettä siitäkään että takaapäin yllättää ja tekee parit kuivaharjoitus nylkytykset.
      Jos kosketukset ja nylkytykset puuttuu, on se hälytysmerkki. Silloin alkaa kiinnostus lopahtaa.

Ei se rakastelukaan aina maistu. Taloudellisesti on pidetty putiikkia pystyssä pitkillä työrupeamilla. Ja se syö sitten kanssa petihaluja.

Tuhansia liittoja on revennyt tuohon yksinkertaiseen asiaan jota ei ole puolin sun toisin ymmärretty.

• Turnipsi ---!!

Miksi miehen on niin vaikeaa sanoa rakastavansa naista jos rakastaa ?? Mitä siinä menettää..mutta saa paljon....toiselle hyvän mielen ja rakautta tässä maiilmassa on muutenkin niin vähän..että älkää pihtailko ..se ei edes maksa mitään...!

• - D

"miksi hän sitten sanoo minulle että hänen mielestään meidän suhde toimii todella hyvin, ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta"

Ehkä suhteenne tosiaan toimii hyvin. Ehkä rakkaus on hänelle jotain muuta.

• justiina

Jos sanat rakastan sinua kuluvat käytössä niin so what??? Käyttöön ne on tarkoitettu. Mutta jospa onkin niin ettei mies rakasta sinua. Hän vain käyttää hyväkseen....miksi ostaa lehmä jos maitoa saa.... No toivottavasti ei näin...mutta kysy suoraan.

• DrLoveee

Homma on näin, että ihmisiä on monenlaisia ja miehesi sanoo sen eri tavalla. Ehkä ostamalla sulle tavaroita tai läpsimällä pepulle tai vaikka haukkumalla.

• mielipiteheni

Voi olla ettei miehesi täysin rakasta sinua mutta tuntee vahvaa tunnetta. Tuolloin hän ei halua sanoa tiettyjä sanoja "turhaan", koska sanoakseen ne täytyy TODELLA tuntea niin voimakkaasti.
      Mutta älä suotta laske suhteesi onnea seksikertoihin tai sanoihin. MIKSI sinulle eivät riitä teot joita miehesi osoittaa snua kohtaan? Eivätkö juuri teot näytä mitä miehesi tuntee sinua kohtaan.

Kukaan tällä palstalla ei osaa antaa sinulle oikeita vastauksia, vaan sinun täytyy jutella miehesi kanssa.
      Miehesi ei puhu tunteistaan/sano rakkauttaan ja nyt on päättänyt seksielämästänne jutun, josta kerroit... Ei ehkä kovin hyvä juttu? Jutelkaa ja miettikää onko teillä todellä olemassa yhteinen tulevaisuus. Miksi sinä olet miehesi kanssa; eihän mikään syistä ole se että pelkäisit olla yksin?
      Itseäsi älä syytä siinä että minne muka seksitaitosi olisivat kadonneet. Se juttu menee 50/50 ja siinä vaikuttaa paljolti tunne.
      Upeaa jos teet oikean ratkaisun ja että olit niin rohkea kun laitoit tänne (moska)palstalle viestiä, koska vastauksiahan täällä tulee sieltä tännepäin.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää. Vastauksenii pohjautuivat omiin kokemuksiini.

• allukka1

Luin kirjeesi ja oli kuin olisin lukenut omaa päiväkirjaani.
      Eli samanlaisessa suhteessa 20vuotta ja luulin että meillä on kaikki hyvin? Näin muillakin varmaan on? Minä vaan olen niin vaativa ja lapsellinen.Mieheni ei minua lahjoilla muistanut, niitä ostaa vaan huonon itsetunnon omaava miehet vaimoilleen..kylläpä mulla on hyvä mies ajattelin ja syytin itseäni lapsellisuudestani ja siitä että halusin huomioo.
      Minä halusin seksiä ja mies piti minua liian aktiivisena, onkohan sulla hormoonit kohdallaan ,kysyi? ja minä lääkäriin hakemaan apua himoilleni,kyllä siinä lääkäri hieman hymyili=)
      Eräänä päivänä kysyin yllättäin mieheltäni, mitä hän minussa rakastaa,mistä hän tykkää???
      En saanut vastausta pitkään aikaan, lopulta kysyin onko mitään? olin kuulemma hyvä tekeen RUOKAA!!! ei muuta.
      Ei ollut montaa vaihtoehtoa,lähdin.
      Tuntiakaan en ole katunut ja päätin että seuraavan miehen sisään en mene vatsan kautta.
      Kysyppä mieheltäsi tuo kysymys.

• Nimetön

Suomalainen mies ei tunnetusti puhu eikä pussaa. Olen ollut 27 vuotta avoliitossa ja koko tänä aikana mies on sanonut 3 kertaa rakastavansa minua. Nekin sanat suurinpiirtein "kiskoin hohtimilla", kun hän oli kännissä.
      Seksiä meillä on yhä -pari, kolme kertaa viikossa, joskus viikko tai kaksi väliä- mutta varsinaista hellyyttä ei oikeastaan koskaan. Joskus nopea halaus, suukko tms. Siitä huolimatta olen jaksanut tätä miestä, sillä hän on kiltti ja huumorintajuinen.
      Alkuun tietysti kapinoin tätä tunnekylmyyttä vastaan, mutta vuosien varrella olen oppinut hyväksymään sen. Välillä tulee tunne, etten enää itsekään halua koskettaa, en osaa ottaa vastaan hellyyttä, mutta seksi kai sitten korvaa muun.
      Nuorempana tuntui, että hellyyden puutteeseen kuolee, mutta en ole ainakaan vielä sitä tehnyt. Kaikkeen oppii, kun on pakko.
      Ystävien kanssa kyllä halailen ja ollen hellä, joten kai se puute tulee siinä korjatuksi.

• 456

Kuuntele sydämmesi ääntä. miehet on ujoja ja luulevat menettäneensä mieheytenstä... he luulevat että he ovat aivan nynnyjä muiden miesten edessä... älä hätäile kyllä hän vielä sinulle rakkautensa näyttää mutta muista, että mies henkilöt on todella ujoja kertomaan tunteistaan. koska on epä varma naisen rakkaudesta näytä se hänelle että nyt loppu markkinat... ole niinkuin et olisikaan hän itse tulee ja rakastaa sinua älä ahdista anna vain aikaa hänelle...

• QuisQusee

Miehet ei tosiaankaan ole kuvitelleet menettäneensä miehuuttaansa, ei varmastikaan. Tuon täytyy olla jostain naistenlehdestä saatu " vinkki " ja mä niin nauran, anteeksi vaan, nauran vedet silmissä.

Milloin te oi naiset ymmärrätte kasi asiaa. Eninnäkin, jos mies ei pitäisi teistä, olisiko hän miehenne vai jossain ihan muualla. Toisekseen, tunteistaan ei tarvitse PUHUA, teot kun ovat enemmän kuin sananhelinät. Tarkkaile ja huomioi tekoja, ja huomio kenen viereen karvapersees menee yöksi, siitä tiedät ketä ukkos rakastaa. Piste. Vai ujoja muka... höpötin höps, ei vähäpuheinen ole samaa kuin ujo.

• elämää nähnyt nainen

naisetkaan eivät tunteistaan puhu,saatikka sitten näytä niitä.onneksi meillä puhutaan ja kosketellaan toisiamme.joka suhteessa puhuminen ja tunteiden näyttäminen on kaiken perusta.

• "spykiatri"

Tuo tunteista puhumattomuus parisuhteessa on kai suhteen kulmakivi. Joko sen hyväksyy, tai sitten ei.
        Jos hyväksyy ja jatkaa suhteessa, etääntyy toisesta. Ennen kaikkea kannattaa tilanteessa ajatella, että itse voi päättää, millaista elämää haluaa elää, eikä ainakaan katkeroidu.

Joskus ihmettelen, kun kaveri saattaa avautua parisuhteensa solmuista aivan vieraalle, että miksi ei ukkons tai eukkons ole jaksanut kuunnella. Pääpointti kai lienee se, että kannattaa miettiä par kertoo, onko ite joskus torpannut toisen puhumiset. Miksi niin teki?

• ..mikä riittää

Kaipaat ilmiselvästi rinnallesi tunteitaan osoittavan miehen (tai ylipäätään miehen jolla on tunteet) ja myös seksiä. Turhaa ripustautua miehesi kaltaiseen yksilöön joka ei täytä tarpeitasi. Luot itsellesi harhakuvaa onnellisuudesta.

Jokainen tietää mikä riittää omaan onnellisuuteensa. Ihmiselle on annettu yksi elämä, näin minä uskon, ja se pitää käyttää hyvin!

"Olenko tässä suhteessa turhaan, odottaen jotakin sellaista, mitä en tule koskaan saamaan. " KYLLÄ!

On väärin sua itseäsi kohtaan, että riiput suhteessanne ja ehkä yrität olla koko ajan parempi ihminen saadaksesi entisen seksielämänne takaisin tai mahdollisia rakkaudenosoituksia. Vaikka epäilet tietääkö miehesi mitä rakkaus on :( Tunnetkin varmaan luhistuvasi ja rapistuvasi kuin autiotalo.

Tsemppiä todella!

• puolen ongelma

Lähes kaikki kehä III pohjoispuolella syntyneet miehet eivät osaa ilmaista tunteitaan.
      Nämä hissukat luulevat menettävänsä kasvonsa, mikäli tunteensa ilmaistaan muutenkin kuin nyrkillä ja uholla.

Mamin helmoissa on imetty äidinmaidosta syy, miksi peräkammarin vanhojapoikia löytyy pilvin pimein mykkäkoulua viettämässä itsekseen..

Siihen ei auta muutot kaupunkeihin tai television kautta haku. Piikoja ei nykynaisista ole tunkua.

Mieti sitä!

• Carla5

Suomi24:n treffipalstalla miehet saattaa kertoa yllättävän henkeviä juttuja elämästään ja siitä mitä he haluavat. Miehetkin tuntuvat haaveilevan suuresta rakkaudesta,joka vie jalat alta, mutta tyytyvät sitten kuitenkin siihen naiseen, joka sattuu sopivasti lähistöllä olevan. Nyt tässä sinkkuna pyöriessä on tullut vastaan miehiä, jotka todella haluavat aloittaa suhteen, niin kyllä yllättävästi löytyy romantiikkaa ja tulisia rakkaudentunnustuksia. Eli kyllä mies on asialla, jos Oikeesti tykkää tai rakastaa. Itse olin 15 vuotta miehen kanssa, joka ei tunteita muka osannut näyttää, eikä olisi lapsiakaan halunnut. Nyt olen ajatellut, että eihän mua hyvänen aika rakastettu koko aikana, muuten kyllä elämä sujui hyvin ja tasaisesti. Olisinpa tajunnut lähteä liitämään ajoissa. Eli mies, joka ei pysty sanomaan, että rakastaa, ei todellakaan rakasta.

• mieshän on

suomalainen tuppisuu pelle

• voih..!

Jos mies ei koskaan kykene kauniita sanoja naiselleen sanomaan, mutta hakee muuten läheisyyttä, tekee pieniäkin asioita naisensa eteen, hellii ym., ei pitäisi olla syytä huoleen niinkin pitkässä suhteessa kuin aloittajalla. Toiset vain eivät osaa puhua. Voihan sitä yrittää opettaa, vaikka kertomalla että itse pitää sanallisesta tunteidenilmaisusta muun ohella.

Voi olla, että joskus mies suhteen alussa ja pidempäänkin heruttaa kaikenlaista kaunista, mutta puhuminen jää kahdesta syystä:
        - on jo liian varma naisesta, miksi tunnustaa rakkautta kun nainenhan sen jo tietää??
        - ei enää rakasta.

Jos ap:n mies suunnittelee vielä tulevaisuutta naisensa kanssa, niin ei kai syytä huoleen ole. Tosin tuo seksipuoli pitäisi saada kuntoon. Ap., puhu miehelle. Kerro, että kaipaat seksiäkin enemmän ja kysy mitä hän ajattelee nykytilanteesta. Voihan olla, että miehen puhumattomuus on laimentanut naisen innostusta, jonka mies aistii eikä lähesty, jota nainen ihmettelee, jonka vuoksi mies vetäytyy yhä kauemmaksi...

• !oih!
        voih..! kirjoitti:

Jos mies ei koskaan kykene kauniita sanoja naiselleen sanomaan, mutta hakee muuten läheisyyttä, tekee pieniäkin asioita naisensa eteen, hellii ym., ei pitäisi olla syytä huoleen niinkin pitkässä suhteessa kuin aloittajalla. Toiset vain eivät osaa puhua. Voihan sitä yrittää opettaa, vaikka kertomalla että itse pitää sanallisesta tunteidenilmaisusta muun ohella.

Voi olla, että joskus mies suhteen alussa ja pidempäänkin heruttaa kaikenlaista kaunista, mutta puhuminen jää kahdesta syystä:
        - on jo liian varma naisesta, miksi tunnustaa rakkautta kun nainenhan sen jo tietää??
        - ei enää rakasta.

Jos ap:n mies suunnittelee vielä tulevaisuutta naisensa kanssa, niin ei kai syytä huoleen ole. Tosin tuo seksipuoli pitäisi saada kuntoon. Ap., puhu miehelle. Kerro, että kaipaat seksiäkin enemmän ja kysy mitä hän ajattelee nykytilanteesta. Voihan olla, että miehen puhumattomuus on laimentanut naisen innostusta, jonka mies aistii eikä lähesty, jota nainen ihmettelee, jonka vuoksi mies vetäytyy yhä kauemmaksi...

Jos hellii ja näyttää tunteensa muutoin, ei niitä sanoja niin paljon tarvita....

• Naisesta kiinnostuneen
        voih..! kirjoitti:

- ei enää rakasta.

Mies on aika lailla edelleen "syyllinen" kaikkeen ja se tekee naisten mielestä heistä kiinnostavia.

Esim: he tutkii sellaista asiaa että (Miksi mies ei puhu!) hienoa sillä miehessä riittää kiinnostavuutta.

Siinä on kaksi puolta tai syytähän ne täytyy olla.

Eli hän rakastaa tai sitten ei. Mutta sillä ei ole puhumisen kanssa mitään tekemistä. Sillä sitä on turha saada naisten "kaupalliseen muotoon" eli kulutustavaraksi.

• QuisQusee
        Naisesta kiinnostuneen kirjoitti:

Mies on aika lailla edelleen "syyllinen" kaikkeen ja se tekee naisten mielestä heistä kiinnostavia.

Esim: he tutkii sellaista asiaa että (Miksi mies ei puhu!) hienoa sillä miehessä riittää kiinnostavuutta.

Siinä on kaksi puolta tai syytähän ne täytyy olla.

Eli hän rakastaa tai sitten ei. Mutta sillä ei ole puhumisen kanssa mitään tekemistä. Sillä sitä on turha saada naisten "kaupalliseen muotoon" eli kulutustavaraksi.

Eikö tuossa ole taas se ihme ja kumma, jotta se piirre johon alussa ihastuttiin, alkaa jossaisn vaiheessa ärsyttämään.

Toinen on puhelias ja se viehättää. Jossaisn vaiheessa tulee kiintiö täyteen ja alkaa ajattelemaan, miks toi pälpättää kokajan? Sama myös toisinpäin... hiljainen ja vähäpuheinen kiinnostaa, aivan kuin jokin salaisuus olisi piilotettuna vaitonaisuuteen. Lopulta vaitonaisuus alkaa tympimään, ja se johon ihastuttiin alkaa muuttumaan ärsyttäväksi ja se mikä alussa tuntui hyvälle, ei lopulta ollutkaan hyvä vaan johti eroon.

Liika on liikaa, vaikka se olisi kuinka hyvää ( tai kiinnostavaa/kiehtovaa ) tahansa. Eikö se jotain tällaista ole?

• never again...

Hei,
      Olen huomannut tämän valitettavan ilmiön, että suomalaiset miehet ovat varsin usein tunne-elämältään todella estyneitä ja heillä ei ole edes kosketusta omiin tunteisiinsa. Onneksi kaikki eivät ole sentään tälläisia. Suomalaisen miehen kanssa pitkään seurustelleena ja ihan ystävienkin kokemuksia seuranneena vain vahvistavat tätä mielipidettä asiasta.

Mulla on portugalilainen mies ja haleja että hellyyttä sekä rakkauden tunnustuksia olen saanut paljon:)Arvostan kyllä tosi paljon avointa tunteiden näyttämistä eikä rakkauden tunnustukset käytössä kulu. Tämmöinen tunteiden pihtaaminen on vain suomalaisten tapakulttuuria...valitettavaa sellaista. Mitäs siittä tulis jos lapsetkin kasvatettaisiin tunneköyhyydessä ja vanhemmat eivät sanoisi rakastavansa....

Todellakin minusta tuntuu ettei suomalaisilla miehillä ole yhteyttä tunteisiinsa...väkivaltaa, ryyppäämistä, isottelua riittää...

• QuisQusee

Sen verran omasta kokemuksesta sanoisin, jotta kirjoitit just asiaa. Ainoa asia jota korjaisin, jo sen sallit, on jättäisin tuosta pois tuon sukupuolen... siis Suomalaiset ovat tunne-elämältään estoisia, pidättäytyviä ja sulkeutuneita. Kylmiä ehkä, mutta tuosta on toisenlaisiakin kokemuksia.

Koska olen mies, olen nähnyt paljon Suomalaisten miesten sitä puolta, joita naiset eivät ehkä näe, ainakaan samalla tavalla kuin näkevät " jätkät jätkäporukoissa ". Olen nähnyt Suomalaisia miehiä hyvin puheliaina, avoimina, sosiaalisina ja ystävällisinä. Monet asiat on rupateltu muissakin puitteissa kuin saunanlauteilla ja pikku kännissä.

Suomalaisista naisista saattaisin kirjoittaa samaa kuin jota kirjoitit miehistä, tunne-elämältään estoisia, kylmiä ja kovasti jätkämäisiäkin. MUTTA, vain aika moni... suurin osa ei todellakaan ole tuollaisia, jotkut kuitenkin ovat.

Yleistää ei siis saakaan, ei me Suomalaiset ihmiset olla yhdellä muotilla tehdyt, ei miehet eikä naisetkaan, joten millainen on Suomalainen? Asia ei taas liity aloittajan aiheeseen, mutta liittyy tavallaan justiinsa myös siihen, sillä myös parisuhdeiden ja avioliittojen onnistumiset ja epäonnistumiset eivät ole vain yhden asian seurausta, vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Olen monesti perustelematta juurta jaksaen toitottanut, ei ole sukupuoli asia, vaan yksilöistä kaikki riippuu. Perusteleminen kun vaatisi paljon tekstiä ja siitä voisi tehdä kirjan, eikä sellaista ole kovin mielekästä alkaa tällaisissa yhteyksissä koostamaan, vaikka ehkä se joskus pitäisi kirjoittaa.

Jos verrataan Suomalaisia lähialueiden kansoihin... on Suomalainen monesti kuin Venäläinen. Venäläisen ystävyyden voittamiseen vaaditaan paljon, sillä Venäläinen ei luota vieraisiin. Mutta kun luottamus on kerran saavutettu, sen jälkeen on läheinen ja sen kyllä sitten huomaa. Suomalainen on hyvin pitkälle samanlainen: Ken ystävyyden on ansainnut, hän on todella ystävä, muut ovat ulkopuolisia.

Suomalainen verrattuna ulkolaiseen: Taas ei voi tehdä yleissääntöä, koska kaikki olemme yksilöitä., joka kansassa ja joka heimossa, monemmissa sukupuolissa on hyvät tyypit ja jokaiseen mahtuu myös pahoja tai suoranaisia kusipäitä. Jos yksi viisas Kiinalainen ( Laotse on kirjoittanut ihmiskunnan suuria viisauksia, ei automaattisesti kaikki Kiinalaiset ole suuria filosofeja... sama pätee Kreikkalaisiinkin, ja kun intiaaneja niin nykyisin eräät ihailevat... kaikki eivät olleet luonnoläheisiä ja sopusoinnussa ympäröivän maailman kanssa, eräät heimot elivät sotien, ottaen heikommiltaan, tappoivat, eikä kaikki Tarzan-filmien luomat myytit ole tottaa, vain harvat mustat olivat ihmissyöjiä, suurin osa ei ollut. Sama pätee Suomalaisiinkin, kuten totesit, kaikki miehet eivät ole samanlaisia, ja samaa taas toistan ja teroitan, kaikki naisetkaan eivät ole samanlaisia.

Minulla on paljon ystäviksi luettavia ihmisiä. Suuri osa heistä on Suomalaisia miehiä, monta myös Suomalaisia naisia. Paljon on myös muista maista Suomeen muuttaneita, sekä miehiä että naisia. Tuttuihin mahtuu myös Somali, joka on käynyt Suomen armeijan, työkavereina on kaksi mustalaista, jopa kaksi Kiinalaistaja tuttavia on muutoinkin ympäri maailman, kaikista roduista ja uskonnoista, joten jonkinlainen vertailu on kokemuksen kautta mahdollista.

Yksilöiden erot ovat ne jotka meitä ihmisiä eniten erottaa, tai yhdistää, EI kansalaisuudet tai sukupuolet. Leimataan kyllä monesti että jotkut ovat sellaisia, tuollaisia tai tällaisia, mutta sitenhän ovat syntyneet laihialais vitsitkin, ja väittämät Savolaisista, Muslimeista, tai miehistä ja naisista. Hyvät tyypit ovat hyviä, muut ovat muita.

Totta on, Suomalainen on ihmisenä ujompi, pidättyväisempi, ennakkoluuloinen vieraita kohtaan, jurottaja, jonka sydämeen vie pitkä tie. Se ei tee Suomalaisesta huonoa tai huonompaa kuin muut, ainoastaan omanlaisensa. Tästä monesti minullekin maahanmuutaaja tutut viisastelevat... heille ei ole monestikaan erikseen valkoihoisia tai Suomalaisia ja Ruotsalaisia, vaan heistä moni puhuu Skandinaaveista. " Joo joo, te viikinkien jälkeläiset... " kuuluu monesti kun puhutaan tästä vaitonaisesta kulttuuristamme, jossa ei puhuta eikä pukahdeta kun ollaan bussissa ostamassa lippua, kyllä kuski tietää minkä lipun haluan, ei sitä tartte ääneen sanoa...

Suomalainen on paljon myös samanlainmen tunneasioissaan: Mitäs sitä hokea rakkaudesta, kyllä tuo muutenkin tietää että rakastan, ei sitä tarvitse toisella koko ajan kuin jokin kiihkee hidalko!

Voidaan puhua kulttuurieroista, eli siitä mikä on paikallinen tapa, ei siis se johdukaan geeneistä, vaan kulttuuristamme. Moni maahanmuuttanut arvostaa kokealle Suomalaisen tapaa puhua vähän, mutta kun puhuu, puhuu asiaa.

Selkeitä eroja kyllä on... Suomalainen ei hymyile niin herkästi, täällä kun on totuttu tietynlaiseen tapaan toimia, ikään kuin hymy olisi kiellettyä ja vain vahingonilosta nauretaan tai toisen vahingolle, ellei olla ennestään tuttuja. Siis sukupuolella ei ole niinkään selkeää syytä asiassa, on olemassa hyvinkin herkkiä, lämminsydämisiä ja ystävällisiä Suomalaisia miehiä ja naisia, vaikka joukkoon mahtuu niitä ns. kylmiä, tunnevammaisia, sulkeutuneita ja vihamielisiäkin yksilöitä, mutta sellaisia mahtuu kyllä aivan jokaiseen kansaan, uskoon, sukupuoleen, ikäryhmään, ammattikuntaan, rotuun jne... joten ei se ole mikään Suomalaisten " yksinoikeus ", ei Suomalaisten miesten eikä naistenkaan ominaisuus, vaan ilmiö on kyllä aivan maailmanlaajuinen, jonka huomaa kunhan tutustuu riittävän moneen maapallon asukkaaseen, ihmiseen.

Olen huomannut, jotta ulkolaisilla on huomatavasti valoisamman ja ystävällisemmän oloinen suhde muihin ihmisiin. On tuosta tullut uteliaana kyseltyäkin: Tuntuu että olette paljon valoisampia muita kohtaan. Vastaus on ihan jo tutuksi tullut: Me ollaan vieraassa maassa. Kotimaassa olemme ihan samanlaisia kuin te Suomalaiset, ei mitään eroa. En enää ole aikoihin viitsinyt kysellä tuosta asiasta, sillä riittävän monelta kuultuani hoksasin, ihmiset ovat täysin samanlaisia joka puolella maapalloa ja ainoastaan yksilöiden välillä on eroja, kaikki miehet tai kaikki naiset eivät ole jonkun tietynlaisia. Yhtä hyvin olisi siis saattanut kohdata hyvän Suomalaisin miehen kuin kohtasi hyvän Portugalilaisen tai Etelä-Europpalaisen. Aina on se tosiasia olemassa, on suurempi mahdollisuus kohdata sopimaton kuin sopiva. Sopivan löytäneet eivät juuri kirjoittele netissä kuinka elämä on kohdellut, mutta sopimattomaan törmänneet kyllä kirjoittelevat, olipa syy sitten siinä toisessa tai itsessä, eikä syy lopulta ole kenessäkään. Toisilleen sopimattomat tuskin voivat löytää onnea toisistaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä maalainen toinen on. Suurempi merkitys on onko toistensa arvostusta, kuinka toistaan ymmärtää kohdella, arvostaa, kunnioittaa, ja kuinka itse tajuaa toista arvostaa, kunnioittaa, kohdella, ja ehkä myös lopulta rakastaakin.

• puhuit ja paljon
        QuisQusee kirjoitti:

Sen verran omasta kokemuksesta sanoisin, jotta kirjoitit just asiaa. Ainoa asia jota korjaisin, jo sen sallit, on jättäisin tuosta pois tuon sukupuolen... siis Suomalaiset ovat tunne-elämältään estoisia, pidättäytyviä ja sulkeutuneita. Kylmiä ehkä, mutta tuosta on toisenlaisiakin kokemuksia.

Koska olen mies, olen nähnyt paljon Suomalaisten miesten sitä puolta, joita naiset eivät ehkä näe, ainakaan samalla tavalla kuin näkevät " jätkät jätkäporukoissa ". Olen nähnyt Suomalaisia miehiä hyvin puheliaina, avoimina, sosiaalisina ja ystävällisinä. Monet asiat on rupateltu muissakin puitteissa kuin saunanlauteilla ja pikku kännissä.

Suomalaisista naisista saattaisin kirjoittaa samaa kuin jota kirjoitit miehistä, tunne-elämältään estoisia, kylmiä ja kovasti jätkämäisiäkin. MUTTA, vain aika moni... suurin osa ei todellakaan ole tuollaisia, jotkut kuitenkin ovat.

Yleistää ei siis saakaan, ei me Suomalaiset ihmiset olla yhdellä muotilla tehdyt, ei miehet eikä naisetkaan, joten millainen on Suomalainen? Asia ei taas liity aloittajan aiheeseen, mutta liittyy tavallaan justiinsa myös siihen, sillä myös parisuhdeiden ja avioliittojen onnistumiset ja epäonnistumiset eivät ole vain yhden asian seurausta, vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Olen monesti perustelematta juurta jaksaen toitottanut, ei ole sukupuoli asia, vaan yksilöistä kaikki riippuu. Perusteleminen kun vaatisi paljon tekstiä ja siitä voisi tehdä kirjan, eikä sellaista ole kovin mielekästä alkaa tällaisissa yhteyksissä koostamaan, vaikka ehkä se joskus pitäisi kirjoittaa.

Jos verrataan Suomalaisia lähialueiden kansoihin... on Suomalainen monesti kuin Venäläinen. Venäläisen ystävyyden voittamiseen vaaditaan paljon, sillä Venäläinen ei luota vieraisiin. Mutta kun luottamus on kerran saavutettu, sen jälkeen on läheinen ja sen kyllä sitten huomaa. Suomalainen on hyvin pitkälle samanlainen: Ken ystävyyden on ansainnut, hän on todella ystävä, muut ovat ulkopuolisia.

Suomalainen verrattuna ulkolaiseen: Taas ei voi tehdä yleissääntöä, koska kaikki olemme yksilöitä., joka kansassa ja joka heimossa, monemmissa sukupuolissa on hyvät tyypit ja jokaiseen mahtuu myös pahoja tai suoranaisia kusipäitä. Jos yksi viisas Kiinalainen ( Laotse on kirjoittanut ihmiskunnan suuria viisauksia, ei automaattisesti kaikki Kiinalaiset ole suuria filosofeja... sama pätee Kreikkalaisiinkin, ja kun intiaaneja niin nykyisin eräät ihailevat... kaikki eivät olleet luonnoläheisiä ja sopusoinnussa ympäröivän maailman kanssa, eräät heimot elivät sotien, ottaen heikommiltaan, tappoivat, eikä kaikki Tarzan-filmien luomat myytit ole tottaa, vain harvat mustat olivat ihmissyöjiä, suurin osa ei ollut. Sama pätee Suomalaisiinkin, kuten totesit, kaikki miehet eivät ole samanlaisia, ja samaa taas toistan ja teroitan, kaikki naisetkaan eivät ole samanlaisia.

Minulla on paljon ystäviksi luettavia ihmisiä. Suuri osa heistä on Suomalaisia miehiä, monta myös Suomalaisia naisia. Paljon on myös muista maista Suomeen muuttaneita, sekä miehiä että naisia. Tuttuihin mahtuu myös Somali, joka on käynyt Suomen armeijan, työkavereina on kaksi mustalaista, jopa kaksi Kiinalaistaja tuttavia on muutoinkin ympäri maailman, kaikista roduista ja uskonnoista, joten jonkinlainen vertailu on kokemuksen kautta mahdollista.

Yksilöiden erot ovat ne jotka meitä ihmisiä eniten erottaa, tai yhdistää, EI kansalaisuudet tai sukupuolet. Leimataan kyllä monesti että jotkut ovat sellaisia, tuollaisia tai tällaisia, mutta sitenhän ovat syntyneet laihialais vitsitkin, ja väittämät Savolaisista, Muslimeista, tai miehistä ja naisista. Hyvät tyypit ovat hyviä, muut ovat muita.

Totta on, Suomalainen on ihmisenä ujompi, pidättyväisempi, ennakkoluuloinen vieraita kohtaan, jurottaja, jonka sydämeen vie pitkä tie. Se ei tee Suomalaisesta huonoa tai huonompaa kuin muut, ainoastaan omanlaisensa. Tästä monesti minullekin maahanmuutaaja tutut viisastelevat... heille ei ole monestikaan erikseen valkoihoisia tai Suomalaisia ja Ruotsalaisia, vaan heistä moni puhuu Skandinaaveista. " Joo joo, te viikinkien jälkeläiset... " kuuluu monesti kun puhutaan tästä vaitonaisesta kulttuuristamme, jossa ei puhuta eikä pukahdeta kun ollaan bussissa ostamassa lippua, kyllä kuski tietää minkä lipun haluan, ei sitä tartte ääneen sanoa...

Suomalainen on paljon myös samanlainmen tunneasioissaan: Mitäs sitä hokea rakkaudesta, kyllä tuo muutenkin tietää että rakastan, ei sitä tarvitse toisella koko ajan kuin jokin kiihkee hidalko!

Voidaan puhua kulttuurieroista, eli siitä mikä on paikallinen tapa, ei siis se johdukaan geeneistä, vaan kulttuuristamme. Moni maahanmuuttanut arvostaa kokealle Suomalaisen tapaa puhua vähän, mutta kun puhuu, puhuu asiaa.

Selkeitä eroja kyllä on... Suomalainen ei hymyile niin herkästi, täällä kun on totuttu tietynlaiseen tapaan toimia, ikään kuin hymy olisi kiellettyä ja vain vahingonilosta nauretaan tai toisen vahingolle, ellei olla ennestään tuttuja. Siis sukupuolella ei ole niinkään selkeää syytä asiassa, on olemassa hyvinkin herkkiä, lämminsydämisiä ja ystävällisiä Suomalaisia miehiä ja naisia, vaikka joukkoon mahtuu niitä ns. kylmiä, tunnevammaisia, sulkeutuneita ja vihamielisiäkin yksilöitä, mutta sellaisia mahtuu kyllä aivan jokaiseen kansaan, uskoon, sukupuoleen, ikäryhmään, ammattikuntaan, rotuun jne... joten ei se ole mikään Suomalaisten " yksinoikeus ", ei Suomalaisten miesten eikä naistenkaan ominaisuus, vaan ilmiö on kyllä aivan maailmanlaajuinen, jonka huomaa kunhan tutustuu riittävän moneen maapallon asukkaaseen, ihmiseen.

Olen huomannut, jotta ulkolaisilla on huomatavasti valoisamman ja ystävällisemmän oloinen suhde muihin ihmisiin. On tuosta tullut uteliaana kyseltyäkin: Tuntuu että olette paljon valoisampia muita kohtaan. Vastaus on ihan jo tutuksi tullut: Me ollaan vieraassa maassa. Kotimaassa olemme ihan samanlaisia kuin te Suomalaiset, ei mitään eroa. En enää ole aikoihin viitsinyt kysellä tuosta asiasta, sillä riittävän monelta kuultuani hoksasin, ihmiset ovat täysin samanlaisia joka puolella maapalloa ja ainoastaan yksilöiden välillä on eroja, kaikki miehet tai kaikki naiset eivät ole jonkun tietynlaisia. Yhtä hyvin olisi siis saattanut kohdata hyvän Suomalaisin miehen kuin kohtasi hyvän Portugalilaisen tai Etelä-Europpalaisen. Aina on se tosiasia olemassa, on suurempi mahdollisuus kohdata sopimaton kuin sopiva. Sopivan löytäneet eivät juuri kirjoittele netissä kuinka elämä on kohdellut, mutta sopimattomaan törmänneet kyllä kirjoittelevat, olipa syy sitten siinä toisessa tai itsessä, eikä syy lopulta ole kenessäkään. Toisilleen sopimattomat tuskin voivat löytää onnea toisistaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä maalainen toinen on. Suurempi merkitys on onko toistensa arvostusta, kuinka toistaan ymmärtää kohdella, arvostaa, kunnioittaa, ja kuinka itse tajuaa toista arvostaa, kunnioittaa, kohdella, ja ehkä myös lopulta rakastaakin.

oh-hoh... olipas tyhjentävä ja asiaa sisältävä kirjoitus pitkästä aikaa, vaikka hieman offtopic`ia (mutta se ei haittaa).

• Mies joka osaa puhua

jotenkin huvittaa että aina sanotaan että mies ei puhu tunteistaan, mutta entä jos tuo yllä kuvattu tilanne onkin toisin päin, että nainen ei puhu. aina tiennyt olevani jotenkin valtaosa"äijistä" poikkeava, mutta enpä koskaan aatellu yllä mainitun kaltaisen tapauksen sattuvan minun kohdalle, mikä sitten on kun on olemassa miehiä jotka osaa puhua tunteistaan ja naisia joilta se ei luonnistu.

• Nainen joka ei puhu

Minä olen nainen joka ei osaa puhua tunteista. Niitä (tunteita) on ollut ja paljon - minut on jätetty noin kolme kertaa luullakseni tästä syystä. Eikö rakkauden teot riitä? Eikö miehet osaa tunnistaa tunteita ilman että ne tuodaan julki sanallisesti.

• a200320140504021118a

EIITYKKEE HYVÄÄ SIITÄ OLLA RAIVOSTUNEET ÄKÄISEKSI TULLUT SEURUSTELU AVOLIITTO TYTTÖ YSTÄVÄ TYTTÖ KAVERI NAIS YSTÄVÄ KAVERI SEURUSTELU AVOLIITTO POIKA YSTÄVÄ POIKA KAVERI MIES YSTÄVÄ MIES KAVERI SURAKKA VELI VAIMONA EUKKO KULTA ROUVA PUOLISO EMÄNTÄ SURAKKA VELI MIES UKKO PARISUHDE PARISKUNTA RASKAANA SYNNYTTÄÄ TYTTÖPOIKA VAUVA VAIMON OMA LAPSI ÄITINÄ MIEHENÄ ISÄNÄ LASTEN TARHA PÄIVÄ KERHO ESKARI ESIKOULUTYTTÖ ALA ASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 3216325 YLÄASTE KUMMUNKOULUTYTTÖ 97 POHJOISAHONKADU28D9 OUTOKUMPU SURAKKA VELI

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2313
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      1365
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      60
      1348
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1309
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe